Gung Ho vs 1ofthemFaces

Wissel hier uw muzikale bijdrages uit doormiddel van een privéswap
1ofthemFaces
Knuffelnerd

Re: Gung Ho vs 1ofthemFaces

Bericht door 1ofthemFaces » 15 okt 2014, 09:27

Wow. Jij bent snel!
En wat ken je veel van de swap!

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 15 okt 2014, 09:29

gung ho schreef:Ik zal nu even heel eerlijk zijn en zeggen dat ik je swap ga verminken door de Beasties en DJ Shadow eraf te gooien.
:protest: Vervangen door Manowar!

Afbeelding
"'Samenleving' is een biologische constructie."
                                                — Kryptozoid, lid 69

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 15 okt 2014, 09:43

1ofthemFaces schreef:Wow. Jij bent snel!
En wat ken je veel van de swap!
Valt wel mee toch? Drie nummers. 4 met Quakers erbij. Het leukst zijn natuurlijk de onbekende nummers.
It's just not understanding...

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 15 okt 2014, 21:20

gung ho schreef:Daar gaan we.

1of themfaces - Iller dan Hans G

1. Een intro. Een vrouwenstem die me vertelt hoe ik me moet gaan voelen de komende drie kwartier. Wat is Faces van plan?
1 Glass Candy: Intro
Afbeelding
Onbeduidend hedendaags Italians Do It Better bandje. Dit is het intro van hun tour CD die vverder zuigt.
Ik was van plan een comp te maken in de sfeer van een Beastie Boys album. Ik ben daar gaandeweg vanaf gestapt.
gung ho schreef:2. Zou van alle tijden kunnen zijn. Het doet me enigszins denken aan Bonobo al is het instrumentarium daar te 'live' voor. Oud of nieuw? Dat is de vraag (die je bij een paar de nummers op mijn swap ook af kunt vragen). Het begint met een vet electrogeluid waarna er een jazzy orgeltje overheen komt. De blazers komen niet uit een doosje. Er wordt niet gezongen. Er zit een goede groove in. Omdat het zo stoelt op dance denk ik dat het niet ontzettend oud is. Tussen de 15 en 20 jaar? Goed nummer, ik wil weten wat het is!
2 Placebo: Balek
Afbeelding
Het is van voor 1975 iig.
Jazzrock band van de Belgische jazzartiest Marc Moulin. Moogs in jazzrock zijn dope. Dit klinkt verbazingwekkend hip met die electronische basis.
Placebo albums zijn onlangs voor het eerst heruitgegeven. Ik heb em nog gewoon van deze.

gung ho schreef:3. Beastie Boys - een mash up/remix. Leuk, maar te bekend.
3 Beastie Boys: 3s Watcha Want
Afbeelding
Een mash-up indeed. van twee Beastie tracks van Check Your Head; In 3s en So Watcha Want. Erg geslaagd vond ik. van het mash up album door Mac Tannone (die wel meer leuke mash-ups uitbrengt)

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 15 okt 2014, 21:35

gung ho schreef:
4. Exploited - Mucky pup
Ho is weer bij de les! Twijfel ineens of ik niet gewoon eens wat van de band moet kopen. Ze staan niet in de kast. Een omissie?
:up: Goed geraden. van het album:
Afbeelding
Uit 1981.
Ik had een copy van Krypt gekregen ooit. heb uiteindelijk het album gekocht. Oi!
Ik raad je deze aan als je iets van ze koopt. Hoewel ik vaak alleen dit nummer draai en dan in en lachstuip raak. Die gast is echt niet te verstaan. :lol:
gung ho schreef: 5. Quakers: Get Fresh
Afbeelding
Ik moest wel even nadenken over waar ik het nu van kende. Het is moeilijk te herkennen zo uit de context.
Je kent de plaat dus? Mooi. Dan vind je em vast ook geweldig. Dit is een jingle. Meer niet. Ga ik geen woorden meer aan vuil maken.

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 15 okt 2014, 21:48

gung ho schreef:
6. Bij de eerste tonen moest ik meteen aan vroege Chicago denken. Een vergissing, want het nummer glijdt over in relaxte Afrojazz. Ik ben niet heel erg thuis in de Afrikaanse muziek (alleen Mulatu en Fela staan in de kast), maar dit nodigt wel uit nog eens verder te luisteren. Goed toeterwerk!
De stad of de band?

6. Demon Fuzz: Another Country
Afbeelding
Uit 1970. Het is een Britse band. Ik geloof met Jamaicanen die jazzfunk maken. Er is een Rotterdamse platenzaak die Demon Fuzz heet. De eigenaar is een funkateer, dat begrijp je wel. Dit hele album is vet.
gung ho schreef:7. DJ Shadow - Een remix van een nummer van The Private Press. Niet mijn favoriete nummer.
Dan pleur je em dr tog af! :protest:

7. DJ Shadow: Six Days (Machine Drum remix)
Afbeelding
Deze EP is onlangs uitgekomen. Remix is dus nieuw. Het is een bewerking van een Britse protestsong heh. Over de zes daagse oorlog in 1968. Vraag maar aan iKer.
Eerste versie stond idd op Private Press.

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 15 okt 2014, 21:57

1ofthemFaces schreef:
6. . Over de zes daagse oorlog in 1968. Vraag maar aan iKer.
.
Zozo....hebben ze het een jaar na dato nog eens opnieuw gedaan?
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983

Siegfried Stahl. Lidnr.66.

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 15 okt 2014, 22:09

gung ho schreef:
8. Doet me aan Madlib denken. Vooral door het einde van het nummer is vintage Madlib. Maar Madlib rapt niet. Iets van J Dilla?
Nee je zat goed met Madlib. Knap van je.

8. Freddie Gibbs & Madlib: Scarface
Afbeelding
Een goed hiphopalbum uit 2014. Echt een vet funky track dit. Zo hoort hiphop te klinken.
gung ho schreef:9. Jaaaaa! Heerlijk nummer. Ken ik niet. Het begin is geweldig. Puntig, punky. Na een minuutje ontaardt het nummer in iets wat lijkt op standaard rock om daarna weer terug te keren naar het staccato begin, waarna het geheel ontspoort en uitmondt in foute (heel foute) rock van de beste soort. Wat een sensatie. Zo goed en zo fout samen in één nummer. Dat is grote klasse.
9. Death: Politicians in my Eye
Afbeelding
Protpunk uit 1975 met hardrockinvloeden. Het zijn negers. Kraut tipte dit ooit op het forum. Staat ook op die protopunk compilatie die souljazz records onlangs uitbracht.
Album is de moeite waard (van Death dus..de souljazz verzamelaar ook hoor)

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 15 okt 2014, 22:22

gung ho schreef:Daar gaan we.

1of themfaces - Iller dan Hans G het vervolg :drink:

10. Nog een hoogtepunt. Wat is dit? Waar luister ik naar? Een nummertje waarmee ik gegarandeerd een aantal gasten de deur uitkrijg tijdens mijn vaste bridgeavondje. Het beatje verraadt dat dit ook gemakkelijk 15 jaar oud zou kunnen zijn. Of is het gloedje nieuw? Kan ik me niet voorstellen. Goed einde van het nummer!
10. Fog: Check Fraud
Afbeelding
2002.
Een Amerikaanse DJ die met louter scratches en rammelgitaar liedjes maakt. Zelfs de drums zijn alleen scratches. Dit is zijn debuut. Wisselvallig..een soort Beck on dope. Staan nummers op die alleen een storm immiteren, rammelpop die ineens ontaardt in een solo die uit een getransformde scratch van het intro van Funky For Jamaica bestaat en dit soort pareltjes. Zijn latere albums boekten geen vooruitgang helaas.

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 15 okt 2014, 22:26

Siegfried Stahl schreef:
1ofthemFaces schreef:
.

Link
"Why can't I be different and unusual... like everyone else?"

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 15 okt 2014, 22:28

Siegfried Stahl schreef:
1ofthemFaces schreef:
.
Er was nog geen internet toen.
Het past ook gewoon niet in 1967. Met de summer of love enzo.
Het liedje is weer 3 jaar later gemaakt.
Best mooi hoor. Beetje depressief voor joe wellicht.

Link

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 15 okt 2014, 22:32

Later..ik ga pitten..wordt vervolgd.

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 15 okt 2014, 23:03

Ysfoxy schreef:
Siegfried Stahl schreef:
1ofthemFaces schreef:
.

Link
:lol:
                                                — Kryptozoid, lid 69

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 16 okt 2014, 08:47

1ofthemFaces schreef:[

2 Placebo: Balek
Afbeelding
Het is van voor 1975 iig.
Jazzrock band van de Belgische jazzartiest Marc Moulin. Moogs in jazzrock zijn dope. Dit klinkt verbazingwekkend hip met die electronische basis.
Placebo albums zijn onlangs voor het eerst heruitgegeven. Ik heb em nog gewoon van deze.
:oops: Marc Moulin staat al een hele tijd op mijn nog-luisteren-lijstje. Daar is nu wel haast bij. Ik zal beginnen met deze plaat. Goede tip!

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 16 okt 2014, 08:50

1ofthemFaces schreef: 5. Quakers: Get Fresh
Afbeelding
Je kent de plaat dus? Mooi. Dan vind je em vast ook geweldig. Dit is een jingle. Meer niet. Ga ik geen woorden meer aan vuil maken.
Zeker geweldig. De bewerking van Radiohead (Fitter, happier) vind ik ook geweldig. Ik heb de dubbelaar en draai de instumentale versie net zo lief als die mét rap. Geoff Barrow heeft toch wel iets weg van een muzikale held.

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 16 okt 2014, 08:52

1ofthemFaces schreef:De stad of de band?

6. Demon Fuzz: Another Country
Afbeelding
Uit 1970. Het is een Britse band. Ik geloof met Jamaicanen die jazzfunk maken. Er is een Rotterdamse platenzaak die Demon Fuzz heet. De eigenaar is een funkateer, dat begrijp je wel. Dit hele album is vet.
De band.

Deze plaat ga ik ook checken. Opnieuw een goede tip.

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 16 okt 2014, 08:55

1ofthemFaces schreef:
gung ho schreef:
8. Doet me aan Madlib denken. Vooral door het einde van het nummer is vintage Madlib. Maar Madlib rapt niet. Iets van J Dilla?
Nee je zat goed met Madlib. Knap van je.

8. Freddie Gibbs & Madlib: Scarface
Afbeelding
Een goed hiphopalbum uit 2014. Echt een vet funky track dit. Zo hoort hiphop te klinken.
Cool. Volgens mij heb ik dit album geluisterd. Stond het niet op de luisterpaal? Of was dat met een andere rapper? Ik geef het een herkansing...

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 16 okt 2014, 08:58

1ofthemFaces schreef:9. Death: Politicians in my Eye
Afbeelding
Protpunk uit 1975 met hardrockinvloeden. Het zijn negers. Kraut tipte dit ooit op het forum. Staat ook op die protopunk compilatie die souljazz records onlangs uitbracht.
Album is de moeite waard (van Death dus..de souljazz verzamelaar ook hoor)
Volgens mij heb ik Death wel eens geprobeerd. Wellicht dat een heel album wat veel van het goede is voor mijn gevoelige oren. Het nummer is echt geweldig, ik ben niet verbaasd dat het op een verzamlaar terecht is gekomen.

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 16 okt 2014, 09:01

1ofthemFaces schreef:10. Fog: Check Fraud
Afbeelding
2002.
Een Amerikaanse DJ die met louter scratches en rammelgitaar liedjes maakt. Zelfs de drums zijn alleen scratches. Dit is zijn debuut. Wisselvallig..een soort Beck on dope. Staan nummers op die alleen een storm immiteren, rammelpop die ineens ontaardt in een solo die uit een getransformde scratch van het intro van Funky For Jamaica bestaat en dit soort pareltjes. Zijn latere albums boekten geen vooruitgang helaas.
Deze glorieuze mislukking ga ik ook proberen. Ik zie dat zijn albums ook op Spotify staan dus daar ga ik vanmiddag mee beginnen.

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 16 okt 2014, 20:18

gung ho schreef:Daar gaan we weer.

1of themfaces - Iller dan Hans G

11. Lekker. Klinkt in alles als Sly. Gitaarwerk, zingzang, productie, alleen het drumgeluid klinkt afwijkend. Is het een lid van de familie? Ook dit nummer zit dicht tegen fout aan, maar het klinkt gemeend en niet als een copycat. Geslaagd nummer derhalve.
11. Pure Essence: Third Rock
Afbeelding
Klinkt inderdaad als Sly :up: . Vet nummer dat ik ken van bovenstaande compilatie van het Stones Throw label. Staan rare grooves en liedjes van madlib, mf doom en damfunk enzo.
Niet perse een aanrader trouwens. Veel matig spul.
gung ho schreef:12. Psychedelic woman. Ik ken het niet en het behoort tot een genre waar ik niet erg in thuis ben. Noemen we dit dub? Reggea? Ik heb me een paar jaar geleden wat verdiept in deze muziek en daar is een verzamelaar uitgekomen, maar dit nummer ben ik tijdens die zoektocht niet tegengekomen. Anders had ik het er zeker opgezet. Heerlijk orgelwerk en het sha la la la la valt precies goed. Ik ga niet gokken op wie het zou kunnen zijn, uit welke studio het komt en wie er orgel speelt.
12. Honny & The Bees Band: Psychedelic Woman
Afbeelding
Die Shalala hook is inderdaad geweldig. Maar Het is niet Jamaicaans hoor.
Bovenstaande comp kent meer puike grooves.
gung ho schreef:13. 'Dit ken ik!' dacht ik bij de eerste tonen. Ik trapte er in. Ik herkende de sample (al schiet me maar niet te binnen waar ik die sample van ken, balen is dat) en de rest van het nummer ken ik niet. Een ontspannen reggaenummer met een rocktwist als bonus.
13. Bio: Chapter One
Afbeelding
Madlib gebruikte het op zo'n moviethemes verzamelaar geloof ik.
Deze verzamelaars ( je hebt ook een asian en south american editie) zijn mij ooit getipt door wederom kraut. Zijn de moeite echt waard.
gung ho schreef: 14. Fijne bas, fijn orgeltje (een rode draad in deze bespreking). Klinkt als een origineel. Vraag me af of ik dit niet al ken. Ik heb het echter niet. Een waardige afsluiter.
14. Mother Earth: Johnathan E
Afbeelding
B-kant van bovenstaande 12inch met Santana-cover. Britse band op acid jazz label. Uit 1991. Ik heb deze zelf geript van vinyl bij een maat (je zal het niet op spotify vinden). De eerste keer ging ie nogal kraken aan t eind dus deden we nog een take. Uiteindelijk heeft die gast de goede take weggegooid. Vandaar het gekraak aan het eind.
gung ho schreef: Faces, bedankt, het is een heel goede swap geworden. Je zei dat het té goed was en dat geeft aan dat je er iets van jezelf in hebt gestopt. Dat waardeer ik zeer. Ik zal nu even heel eerlijk zijn en zeggen dat ik je swap ga verminken door de Beasties en DJ Shadow eraf te gooien. De 12 nummers die overblijven zijn bij deze jouw swap geworden, die brand ik, zet ik in de kast en ga ik zeker nog vaker draaien. Daarnaast ben ik natuurlijk nieuwsgierig naar de artiesten en of die nog meer hebben gedaan dan een goed nummertje afleveren voor jouw verzameling.
Fijn dat het te pruimen was voor je :up: . We moeten volgend jaar maar eens in de herhaling. ik heb toch twee missinschattingen gemaakt. Had je top100 nog ff doorgenomen en zag beiden artiesten vertegenwoordigd. Was eigenlijk bedoelt als ankerpunt.
Ik ben jouw swap nu weer (met veel plezier) aan het luisteren en zal em binnenkort bespreken.
Laters!

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 16 okt 2014, 20:36

1ofthem, graag deze swap uploaden. Ben erg nieuwsgierig. Tof trouwens dat ik je indirect van dienst kon zijn.
:up:
Too Freud to live, too Jung to die.

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 16 okt 2014, 21:27

Krautsurfer schreef:1ofthem, graag deze swap uploaden. Ben erg nieuwsgierig. Tof trouwens dat ik je indirect van dienst kon zijn.
:up:
iller dan hans g

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 17 okt 2014, 08:42

1ofthemFaces schreef: 11. Pure Essence: Third Rock
Afbeelding
Klinkt inderdaad als Sly :up: . Vet nummer dat ik ken van bovenstaande compilatie van het Stones Throw label. Staan rare grooves en liedjes van madlib, mf doom en damfunk enzo.
Niet perse een aanrader trouwens. Veel matig spul.
Mooi, dan laat ik die compilatie links liggen. Net zo makkelijk.

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 17 okt 2014, 08:44

1ofthemFaces schreef: 12. Honny & The Bees Band: Psychedelic Woman
Afbeelding
Die Shalala hook is inderdaad geweldig. Maar Het is niet Jamaicaans hoor.
Bovenstaande comp kent meer puike grooves.
Maar goed dat ik niet al te wijsneuzerig ben gaan doen. :oops:

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 17 okt 2014, 08:46

1ofthemFaces schreef: 13. Bio: Chapter One
Afbeelding
Madlib gebruikte het op zo'n moviethemes verzamelaar geloof ik.
Deze verzamelaars ( je hebt ook een asian en south american editie) zijn mij ooit getipt door wederom kraut. Zijn de moeite echt waard.
Dan zal ik die ook eens checken. Als ze nog ergens op het interweb te vinden zijn tenminste.

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 17 okt 2014, 08:53

1ofthemFaces schreef: 14. Mother Earth: Johnathan E
Afbeelding
B-kant van bovenstaande 12inch met Santana-cover. Britse band op acid jazz label. Uit 1991. Ik heb deze zelf geript van vinyl bij een maat (je zal het niet op spotify vinden). De eerste keer ging ie nogal kraken aan t eind dus deden we nog een take. Uiteindelijk heeft die gast de goede take weggegooid. Vandaar het gekraak aan het eind.
Dat moet dan dezelfde Mother Earth zijn die ik vroeger op een cassettebandje had. Dat album heette The people tree. Die band klonk een stuk gladder dan op dit nummer. Wel grappig dat er twee bands op de swap staan die ik op bandje had (Exploited is de andere).

Het gekraak aan het einde werkt heel goed. Het zorgt voor een prettige afsluiting.

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 17 okt 2014, 09:03

1ofthemFaces schreef:Fijn dat het te pruimen was voor je :up: . We moeten volgend jaar maar eens in de herhaling. ik heb toch twee missinschattingen gemaakt. Had je top100 nog ff doorgenomen en zag beiden artiesten vertegenwoordigd. Was eigenlijk bedoelt als ankerpunt.
Ik ben jouw swap nu weer (met veel plezier) aan het luisteren en zal em binnenkort bespreken.
Laters!
Het was zeer goed te pruimen zelfs. Hij staat al in de kast en ik zal straks de titels opschrijven. Je kunt er verzekerd van zijn dat hij zo nu en dan gedraaid gaat worden.

Ik probeer de laatste tijd overigens wat meer beweging te krijgen in mijn top 100. Ik denk niet dat ik ooit de losse aanpak van een Wendy zal bereiken, maar die van mij was wel erg statisch. Probleem daarbij is natuurlijk dat ik niet ben opgegroeid met bepaalde muziek en er dus een minder goede band mee kan opbouwen.

Kijk maar wanneer er tijd is voor de andere bespreking. Ondertussen zal ik volgend jaar oktober noteren voor de volgende swap.

:bounce:

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 17 okt 2014, 09:09

1ofThem,

Hij staat nu op.
Marc Moulin heerst.
:music:
Demon Fuzz!
:eek:
Dat vertel je me NU pas!
Laatst gewijzigd door Krautsurfer op 17 okt 2014, 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 17 okt 2014, 09:18

gung ho schreef:de losse aanpak van een Wendy
:lol: :worship:
                                                — Kryptozoid, lid 69

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 17 okt 2014, 10:03

Echt puike swap, 1ofthemFaces.

Ik weet dat-ie niet voor mij is gemaakt maar deze gaat vaker gedraaid worden, want hij past perfect.
:worship:

(Ga je nog een cover maken?)

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 18 okt 2014, 10:20

gung ho schreef:
1ofthemFaces schreef: 14. Mother Earth: Johnathan E
Afbeelding
Dat moet dan dezelfde Mother Earth zijn die ik vroeger op een cassettebandje had. Dat album heette The people tree. Die band klonk een stuk gladder dan op dit nummer. Wel grappig dat er twee bands op de swap staan die ik op bandje had (Exploited is de andere).

Het gekraak aan het einde werkt heel goed. Het zorgt voor een prettige afsluiting.
Is dezelfde band inderdaad. Met hitje " Jesse" . Deze 12inch is veel rauwer geproduceerd, veel beter ook.

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 18 okt 2014, 21:14

De "veel plezier ermee ouwe pik" swap van gung ho.
Here it comes!

01. Briljante opener. Een soundtrack van een horrorfilm uit 1980. John Carpenter ofzo een iemand. Antieke sequensers. Een subtiele punkfunkgroove. Dope shit man.

02. Deze kan zo in het topic over enge muziek. Een onheilspellend xylofoonlijntje, militante drums, pesterige kinderkoren en een wat exotische verleiding. Zou een dubversie van een M.I.A. tune kunnen zijn. Maar ik denk het niet. Ik moest nog heel even denken aan The Higher Intelliigence Agency ofzoiets..die band waar Biosphere ooit in zat. Goed nummer.

03. Afrobeat met psychedelische gitaren en overstuurde orgels. Zou zo van zo'n Afrikaans rariteiten-groove verzamelaar kunnen komen (waarvan er op mijn swap ook twee stonden) hoewel dit ook wel eens van na 1980 zou kunnen zijn. Het koor aan het einde voegt wel iets spookachtigs toe. Vet nummer.

04. Ik denk dat Portugees is wat de meneer zingt. Hij laat zich begeleiden door een vreemd intrumentarium, meridian brothersstyle. Wellicht zijn ze het zelfs. Je waant je bij een exotisch voodoo-ritueel uit een oude Dr. Who episode. Kewl.

05. Doet me aan Biosphere denken. Of Lulu Rouge, Massive Attack. Die dubecho-geluiden zijn prachtig. De groove is hypnotiserend. Erg goed dit. Het kwam me bekend voor trouwens. Of komt dat door die Bob James sample? Wat is het?

06. Een stoned nummer. Nou ben ik dat weleens, dus dat komt goed uit. Eerste referentie is Jah Wobble en of Bill Laswell. Riddimachtige groove waaruit alle low-range weg is gehaald en vol is gepropt met echo-overladen zang en gitaarlicks. Kewl.

07. Flaming Lips-futurisme met een robotstem. Ik heb ondanks het vrolijke deuntje, met reggeafeel, het idee dat die robot niet veel goeds in de zin heeft. Grappig en goed nummertje dit.

08. Edan: Fumbling Over Words That Rhyme. Goed nummmer van een evenzogoed tijdloos hiphopalbum. Past goed op de swap ook. Het eerste nummer dat ik direct herkende.

09. Veel fuzz en een springerige groove. Als the Stooges uit Japan kwamen klonken ze zo. Ik krijg steeds een grijns op mijn muil van dit nummer. Wie zijn dit?!.

10. iሙላቱ አስታጥቄ :drink: Dit is natuurlijk prachtige muziek.

11. IJle vrouwezang met weer veel echo over een cramps meets krautrock-achtige groove. Death In Vegas? Intrigerend nummer. Kan moeilijk inschatten hoe oud het is. Zeker niet slecht. Zeker wel goed.

12. Tequilla! Is dit Herp Albert? :drink: .Goede trompetist. :yes:

13. Begint als tequilla om dan in wat krankzinnige rekenmachine-rock te veranderen. Die zanger komt me bekend voor. Lijkt op Ray Davies. Achter alle vreemde maten en gekke geluidjes zit eigenlijk een mooi liedje.

14. De eindcredits van een 16bit computerspel vertellen dat we aan het einde van deze zeer geslaagde swap zijn beland. Mooi slot.

Ik vind je swap bijzonder geslaagd. Tot nummer 12 klinkt het als een soundtrack voor een psychedelische horrorfilm.
Veel spanning zit er in de swap. Lome doch dreigende spanning gedrenkt in LSD en gecoupeerd met heroïne.
Vooral het feit dat die sfeer zo lang vast weet te houden terwijl je je toch wel van verschillende stijlen bedient vind ik bewonderenswaardig.
Jammer dat je daar zo resoluut mee breekt bij track 12. Gemuggenzift natuurlijk van me...Je hebt echt talent voor het maken van compilaties me dunkt.
Ik wacht met smart op de tracklist.

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 18 okt 2014, 23:24

De hoes:
Afbeelding

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 19 okt 2014, 20:13

1ofthemFaces schreef:De hoes:
Afbeelding
Je hebt de hoes aangepast! Geen tietjes voor ho?

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 19 okt 2014, 20:44

Ik vond deze treffender.
Vanochtend zag ik die tietenhoes en vond ik em lelijk.

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 19 okt 2014, 20:48

1ofthemFaces schreef:
01. Briljante opener. Een soundtrack van een horrorfilm uit 1980. John Carpenter ofzo een iemand. Antieke sequensers. Een subtiele punkfunkgroove. Dope shit man.
Omdat we het eerder over de soundtrack van Precinct 13 hadden, leek dit mij het perfecte eerste nummer. Vooral door het gespeel met het geluid zou je de indruk kunnen krijgen dat het authentiek is of van LP is geript. Dat is niet zo. Het is uit 2012 en komt van:
Afbeelding

Omdat ik het geweldig vind heb ik meteen alle 4 de Black Mill Tapes in één uitgave gekocht (3 cd's). Dit komt van de eerste en heet We have visitors. De Black Mills Tapes staan vol met dit soort geslaagde retronummers. Pye Corner Audio maakt ook 'gewone' platen en die vind ik een stuk minder interessant.
1ofthemFaces schreef:
02. Deze kan zo in het topic over enge muziek. Een onheilspellend xylofoonlijntje, militante drums, pesterige kinderkoren en een wat exotische verleiding. Zou een dubversie van een M.I.A. tune kunnen zijn. Maar ik denk het niet. Ik moest nog heel even denken aan The Higher Intelliigence Agency ofzoiets..die band waar Biosphere ooit in zat. Goed nummer.
Afbeelding
Uit 2014 en het stond gewoon op de paal. Toevallig draaide ik de hele plaat vanmiddag in de auto. Daar is het perfect voor. Dit is het eerste nummer van de plaat en beduidend anders dan de rest. Alle andere nummers refereren naar uitgekauwde dance, maar dan met een (voor mij) originele draai. De één zou het een feest van slechte smaak kunnen noemen, mij deed het hier en daar denken aan Homework van Daft Punk. Het is de eerste danceplaat in jaren die ik kocht. Hierbij werd ik vooral over de streep getrokken door dit nummer. Lichtelijk verslavend.
1ofthemFaces schreef: 03. Afrobeat met psychedelische gitaren en overstuurde orgels. Zou zo van zo'n Afrikaans rariteiten-groove verzamelaar kunnen komen (waarvan er op mijn swap ook twee stonden) hoewel dit ook wel eens van na 1980 zou kunnen zijn. Het koor aan het einde voegt wel iets spookachtigs toe. Vet nummer.
Afbeelding
Zo Scandinavisch als de pest dit. Het is mooi hoe we elkaar zo op het verkeerde been kunnen zetten zo zonder context. Daarin schuilt echt de meerwaarde van zo'n swap. Ik had een soortgelijke ervaring met Death.

Goed. Een band uit Noorwegen dus met een plaat uit 2009. Ik las net dat ze post-rock muziek maken. Dat dekt de lading niet helemaal. Ze halen een deel van hun inspiratie uit Krautrock en uit ordinaire pop. Dit nummer heet Turnpike, maar de nerds zullen blij zijn om te lezen dat hun beste nummer Geordie la Forge heet. Al is het hele album wat mij betreft de moeite waard. Nu ik erover nadenk: misschien is het laatste nummer van Futuro nog beter...

Ik zat met hooggespannen verwachten op hun opvolger, maar dat was een enorme sof.

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 19 okt 2014, 21:28

1ofthemFaces schreef:
04. Ik denk dat Portugees is wat de meneer zingt. Hij laat zich begeleiden door een vreemd intrumentarium, meridian brothersstyle. Wellicht zijn ze het zelfs. Je waant je bij een exotisch voodoo-ritueel uit een oude Dr. Who episode. Kewl.
Yahtzee!

Goed man.

Afbeelding

Meridian Brothers - Salvadora Robot. Titelnummer van hun nieuwste plaat. Die helemaal geweldig is! Gaat hoog eindigen op mijn eindejaarslijst. Bizar hoe die gasten door een hoeveelheid aan stijlen sprinten binnen een uurtje. Ik ben bekaf na een luistersessie.
1ofthemFaces schreef:
05. Doet me aan Biosphere denken. Of Lulu Rouge, Massive Attack. Die dubecho-geluiden zijn prachtig. De groove is hypnotiserend. Erg goed dit. Het kwam me bekend voor trouwens. Of komt dat door die Bob James sample? Wat is het?
Afbeelding
Andy Stott - Luxury Problems van het album met dezelfde naam. Ik heb nog even getwijfeld of ik dit nummer of het openingsnummer erop moest zetten, omdat de binnenkomst van de beat daarin ongeëvenaard goed is. Eén van de betere platen van de afgelopen paar jaar. Dit album komt uit 2012. Het is het eerste album waarop Stott samenwerkt met (opera)zangeres Alison Skidmore. Zeer verzorgde muziek met een prachtige hoes.
1ofthemFaces schreef: 06. Een stoned nummer. Nou ben ik dat weleens, dus dat komt goed uit. Eerste referentie is Jah Wobble en of Bill Laswell. Riddimachtige groove waaruit alle low-range weg is gehaald en vol is gepropt met echo-overladen zang en gitaarlicks. Kewl.
Afbeelding
Dirty Beaches - Night walk van zijn dubbelalbum Drifters/Love is the devil uit 2013.
Persoonlijk vind ik hem klinken als Elvis op downers (helaas mocht díe van de Kolonel natuurlijk niet in gedeprimeerde staat de studio in, daarnaast kon hij geen liedjes schrijven). Eerst had ik een nummer van zijn eerste album, maar na de crash van de computer zijn er wat zaken veranderd. Dirty Beaches is voor mij een van de interessantste artiesten van dit moment. Dit dubbelalbum heeft een deel gevuld met gitaar en zang en een deel met keybords (vrijwel zonder zang). Ik heb hem live gezien en dat was een behoorlijk intense ervaring. Ik zal niet zeggen dat optreden een soort Primal Scream therapie voor de man is, maar hij heeft wel issues.
1ofthemFaces schreef:
07. Flaming Lips-futurisme met een robotstem. Ik heb ondanks het vrolijke deuntje, met reggeafeel, het idee dat die robot niet veel goeds in de zin heeft. Grappig en goed nummertje dit.
Disrupt - Bezerk Dub van The bass has left the building uit 2009
Afbeelding

Opnieuw een Elvis referentie. Bewust? Disrupt is een Duitser. Op Jahtari (label) staat dat hij 8bitchiphop, roots dub en old school gaming soundtracks combineert. Dat kan ik niet beter verwoorden. Ondanks de flauwe titels en de overduidelijke gimmick vind ik dit een zeer goed album.

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 19 okt 2014, 21:30

Geheel volgens traditie breek ik de boel hier af en ga maffen.

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 20 okt 2014, 17:00

Heej!
Van nummer 1 heb je geen titel genoemd.
Meridian Brothers heb ik die vorige zombieplaat van (als illegale mp3). Maar die is instrumentaal.
Is alles van Pye Corner Audio zo goed?
Andy Scott heb ik al binnen.
De Scandinaviërs volgen.
Kink zal ik ook verder checken tzt.

Maar laat ik mijn muil houden en joe de ruimte geven verder te gaan.:drink:

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 20 okt 2014, 20:40

1ofthemFaces schreef:Heej!
Van nummer 1 heb je geen titel genoemd.
Meridian Brothers heb ik die vorige zombieplaat van (als illegale mp3). Maar die is instrumentaal.
Is alles van Pye Corner Audio zo goed?
Andy Scott heb ik al binnen.
De Scandinaviërs volgen.
Kink zal ik ook verder checken tzt.

Maar laat ik mijn muil houden en joe de ruimte geven verder te gaan.:drink:
Pye vind ik heel goed. De Black Mill tapes tenminste. Vooral de eerste drie zijn heel leuk. Het nummer heet trouwens We have visitors. Benieuwd wat je vindt van de Totale Stott.

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 20 okt 2014, 21:24

1ofthemFaces schreef:
08. Edan: Fumbling Over Words That Rhyme. Goed nummmer van een evenzogoed tijdloos hiphopalbum. Past goed op de swap ook. Het eerste nummer dat ik direct herkende.
:upup:

Een hiphopplaat vol met jaren '60 referenties. Het is mij een raadsel waarom Edan niet meer van dit soort platen heeft uitgebracht. Niet perse het beste nummer van de plaat, maar wel één van de weinige die je uit hun plaats kunt trekken. Ik ben niet verbaasd dat je het kent!
Afbeelding
1ofthemFaces schreef:
09. Veel fuzz en een springerige groove. Als the Stooges uit Japan kwamen klonken ze zo. Ik krijg steeds een grijns op mijn muil van dit nummer. Wie zijn dit?!.
Afbeelding
Thee oh Sees - What you need van hun Singles collection vol. 3. Die titel slaat nergens op. Er staan niet alleen singles op, het is gewoon nieuw werk en daar hebben ze een niet-aflatende stroom van (hoewel ze nu een pauze genomen schijnen te hebben. Een enorme opluchting, want het is gewoon niet bij te houden. Maakt verder niet uit, want veel van wat ze uitbrengen vind ik goed.) Dit is het enige nummer van de swap dat ik niet in cd-vorm in de kast heb staan, maar heb gedownload. Vantevoren heb ik een aantal regels opgesteld voor deze swap (uit de cd-kast en alleen maar nummers na 2000, die regels heb ik gebroken. Eerlijk gezegd heb ik het vermoeden dat dit vrij veel zegt over mijn standvastigheid, maar daar wil ik het verder niet over hebben).

Heerlijk nummer waar Thee oh Sees er heel veel van hebben. Vooral Warm Slime en Carrion Crawler/the Dream EP vind ik hoogtepunten.
1ofthemFaces schreef: 10. iሙላቱ አስታጥቄ :drink: Dit is natuurlijk prachtige muziek.
Eens!
Afbeelding

De Heliocentrics hebben net een plaat uitgebracht met Melvin van Peebles (blaxploitation held en vader van Mario). Als je door het gereutel van die bejaarde heen luistert zit daar ook een goede plaat verstopt.
1ofthemFaces schreef:
11. IJle vrouwezang met weer veel echo over een cramps meets krautrock-achtige groove. Death In Vegas? Intrigerend nummer. Kan moeilijk inschatten hoe oud het is. Zeker niet slecht. Zeker wel goed.
Plug - Sexy coma van hun titelloze debuut.
Afbeelding

Lekker plaatje. Met vrouwenstemmen, duidelijke popelementen, een geweldige cover van Daytripper en een geluid waar ik erg van houd. Al vermoed ik wel dat dit zo'n beetje het laatste popalbum is dat ik heb gekocht. Uit 2010. Edit: de tekst gaat over sex met dronken mensen, mensen die in coma liggen of sex met mensen die voor dood in bed liggen. En de dames op de hoes zijn niet de zangeressen.

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 20 okt 2014, 21:53

1ofthemFaces schreef:
12. Tequilla! Is dit Herp Albert? :drink: .Goede trompetist. :yes:
Reken maar dat het een goede trompettist is. Het is Chet Baker. Blijkbaar had hij geld nodig toen hij deze plaat opnam (met Mariachi Brass en gearrangeerd door Jack Nitschze). Uit 1960 en daarmee inderdaad een stijlbreuk met de voorgaande nummers op de swap. Opnieuw een voorbeeld van het breken van de eigen regels. Geen idee waarom ik ervoor gekozen heb dit nummer te handhaven. Waarschijnlijk omdat de verveling begon toe te slaan, en ik een stijlbreuk noodzakelijk achtte. Daarnaast ben ik oprecht gefascineerd door een aantal nummers op deze plaat. Alsof Mariachi Brass en Chet Baker op geheel eigen planeten hun studio-opnamen maakten. Het staat vol met covers (Chiquita banana bijvoorbeeld) en ik draai het nooit. Blijkbaar had ik geld over toen ik het kocht. Wat leert het maken van zo'n swap je toch veel over jezelf!

Afbeelding
1ofthemFaces schreef:
13. Begint als tequilla om dan in wat krankzinnige rekenmachine-rock te veranderen. Die zanger komt me bekend voor. Lijkt op Ray Davies. Achter alle vreemde maten en gekke geluidjes zit eigenlijk een mooi liedje.
O ja, een andere reden om Tequila te gebruiken was dit nummer. Een fijne overgang. We hebben hier te maken met de zangeres Micachu (& the Shapes). Uit Engeland en ze is geboren in 1987. Dit komt van het album Jewellery uit 2009. Het nummer heet Calculator. Ze schijnt zelfgemaakte instrumenten te gebruiken, helaas is het me nog niet gelukt een live-optreden van haar te zien. Ze heeft twee studioplaten gemaakt en die heb ik allebei, ook een optreden met een orkest heb ik gekocht. Ik vind haar geweldig. Je hebt overigens gelijk met je opmerking dat achter de 'gekte' mooie nummers schuil gaan.

Afbeelding
1ofthemFaces schreef:
14. De eindcredits van een 16bit computerspel vertellen dat we aan het einde van deze zeer geslaagde swap zijn beland. Mooi slot.
Het is het high score deuntje van Commando. Van het C64 Orchestra- Run10. De cd bestaat uit 2 delen. Cd 1 zijn de tunes van Commodore 64 spelletjes bewerkt voor orkest, op cd 2 staan de originelen. Je begrijpt dat ik dat nooit draai, maar het was een geweldig verjaardagscadeau, vooral omdat het prachtig is uitgegeven. Alleen geschikt om te showen dus. Hoewel dit einde wel terug verwijst naar het nummer van Disrupt en dus niet geheel uit de toon valt.

Afbeelding

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 20 okt 2014, 21:55

Pfoe, wat een werk. Ook dat bespreken. Wel heel leuk om te doen. Morgen zal ik eens kijken of ik hem ook kan uploaden voor eenieder.

Dank ook voor de aardige woorden Faces. Ik vond het een geslaagd project.

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 20 okt 2014, 22:18

gung ho schreef: Reken maar dat het een goede trompettist is. Het is Chet Baker. Blijkbaar had hij geld nodig toen hij deze plaat opnam (met Mariachi Brass en gearrangeerd door Hij-Wiens-Naam-Niet-Genoemd-Mag-Worden Nitschze). Uit 1960 en daarmee inderdaad een stijlbreuk met de voorgaande nummers op de swap. Opnieuw een voorbeeld van het breken van de eigen regels. Geen idee waarom ik ervoor gekozen heb dit nummer te handhaven. Waarschijnlijk omdat de verveling begon toe te slaan, en ik een stijlbreuk noodzakelijk achtte. Daarnaast ben ik oprecht gefascineerd door een aantal nummers op deze plaat. Alsof Mariachi Brass en Chet Baker op geheel eigen planeten hun studio-opnamen maakten. Het staat vol met covers (Chiquita banana bijvoorbeeld) en ik draai het nooit. Blijkbaar had ik geld over toen ik het kocht. Wat leert het maken van zo'n swap je toch veel over jezelf!

Afbeelding
Toch wel kewl hoor. Dom dat iik zijn stijl niet herkende eigenlijk. Waarschijnlijk door de voor hem afwijkende setting. Charlie Parker heeft ook zo een afwijkende plaat: Charlie with Strings. Daar werd ie voor verketterd destijds. Ik draai em heel vaak. :drink:
.
gung ho schreef:O ja, een andere reden om Tequila te gebruiken was dit nummer. Een fijne overgang. We hebben hier te maken met de zangeres Micachu (& the Shapes). Uit Engeland en ze is geboren in 1987. Dit komt van het album Jewellery uit 2009. Het nummer heet Calculator. Ze schijnt zelfgemaakte instrumenten te gebruiken, helaas is het me nog niet gelukt een live-optreden van haar te zien. Ze heeft twee studioplaten gemaakt en die heb ik allebei, ook een optreden met een orkest heb ik gekocht. Ik vind haar geweldig. Je hebt overigens gelijk met je opmerking dat achter de 'gekte' mooie nummers schuil gaan.
Laat Ray Davies maar niet horen dat ik haar..eh..zijn stem hier ijna in meende te herkennen. :oops:

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 20 okt 2014, 22:21

gung ho schreef: Het is het high score deuntje van Commando. Van het C64 Orchestra- Run10. De cd bestaat uit 2 delen. Cd 1 zijn de tunes van Commodore 64 spelletjes bewerkt voor orkest, op cd 2 staan de originelen. Je begrijpt dat ik dat nooit draai, maar het was een geweldig verjaardagscadeau, vooral omdat het prachtig is uitgegeven. Alleen geschikt om te showen dus. Hoewel dit einde wel terug verwijst naar het nummer van Disrupt en dus niet geheel uit de toon valt.

Afbeelding
Wow..een kewl hebbeding indeed.
Ik bekeek je profiel net, maar je verbergt je leeftijd. Ik schat dat we ongeveer even oud zijn.

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 20 okt 2014, 22:23

gung ho schreef:Pfoe, wat een werk. Ook dat bespreken. Wel heel leuk om te doen. Morgen zal ik eens kijken of ik hem ook kan uploaden voor eenieder.

Dank ook voor de aardige woorden Faces. Ik vond het een geslaagd project.
Ja..in twee delen is het te doen :drink: .
En 14 tracks is ook wel zo overzichtelijk. Van Maus kreeeg je soms wel 5 ceedees. Dat heeft me wel eens bijna mijn relatie gekost.
Laatst gewijzigd door 1ofthemFaces op 22 okt 2014, 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 21 okt 2014, 17:37

Ik heb er zeven van 'm gekregen...

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 21 okt 2014, 23:00

Tot Nu Toe :drink:

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 25 okt 2014, 15:55

Ho is begonnen aan een winterslaap.

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 25 okt 2014, 21:07

1ofthemFaces schreef:Ho is begonnen aan een winterslaap.
Hij is er weer.

Afbeelding
                                                — Kryptozoid, lid 69

Plaats reactie