Wiedergutmachungsswap

Wissel hier uw muzikale bijdrages uit doormiddel van een privéswap
Ysfoxy
Forumgod

Re: Wiedergutmachungsswap

Bericht door Ysfoxy » 20 jun 2015, 17:30

Die postbode heeft het maar druk. :sadyes:
Two Librans reflect
Two Librans high and low in mind
To Oprah Winfrey
She studied bees
Studied bees two Librans

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 23 jun 2015, 16:47

De postbode is hier langsgeweest. :bounce:

Bij jou ook al Frobbert?
I was cured all right

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 23 jun 2015, 16:48

Het eerste nummer heet Bring it on en lijkt op jaren '80 Chicago. Mijn god. Al mijn vooroordelen worden bevestigd. Dus je houdt echt van deze muziek!
I was cured all right

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 23 jun 2015, 17:02

Het tweede nummer is een puur rocknummer. Niks wereldschokkends. Degelijk gitaarwerk. Niks mis mee. De versnelling zo rond 3.50 is een leuke verrassing. Jammer van het obligate drumroffeltje. Het baswerk is wel lekker. Het nummer wordt beter als de zanger zijn bek dicht houdt. Dat doet hij dan ook de laatste drie minuten.

Ik ken het niet.
I was cured all right

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 23 jun 2015, 17:03

Het derde nummer staat nu op, maar ik ga even koken (bietjes uit de oven met polenta) dus de afzuigkap gaat aan. Het derde nummer klinkt zeer goed!
I was cured all right

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 23 jun 2015, 18:22

gung ho schreef:Het eerste nummer heet Bring it on en lijkt op jaren '80 Chicago. Mijn god. Al mijn vooroordelen worden bevestigd. Dus je houdt echt van deze muziek!
:lol:

Ja, de postbode is ook bij mij langsgeweest maar ik ontwaak net uit mijn after-dinner-dipje dus ik ga nu eerst even koffie zetten :drink:
"I didn't spend all those years playing Dungeons and Dragons and not learn a little something about courage"

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 23 jun 2015, 19:49

Ik ga er serieus werk van maken. 79 minuten Frobbert. Waar ben ik aan begonnen?

Tot later.
I was cured all right

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 23 jun 2015, 21:55

1. Bring it on dus. Niet echt serieus te nemen. Als grapje te waarderen, vooral omdat je ermee aantoont dat je jezelf ook niet al te serieus neemt.

2. Rock dus. De zangstem is me te geforceerd en het refrein is storend. Zo tegen het einde heeft het echter ontegenzeggelijk iets lekkers. Het blijft me net iets teveel binnen het (rock/hardock/metalof hoe noemen jullie kinderen dat tegentwoordig) idioom om te imponeren.

3. Begint binnen het idioom (de openingsklanken), gaat daarna los. Mocht het geval zich voordoen dat je mijn swap al hebt geluisterd dan is je vast opgevallen dat bij mij de lage tonen prevaleren en het viel me op dat bij jou veel hoge (gitaar)tonen zijn te horen. Goed, de mannen spelen door en maken er het beste van. Ergens doet het me aan Motorpsycho denken. Het heeft zeker iets van prog.

4. Juist. Dit nummer begint zoals een nummer zou moeten beginnen. Lage tonen, traag tempo, sludgy gitaar erbij. Wellicht dat we 'common ground' hebben bereikt! Jammer van de zanger. Mannenstemmen hebben bij mij grotendeels afgedaan. Desalniettemin wiegt mijn hoofd mee. Het gevoelig bedoelde strijkersensemble had van mij achterwege mogen blijven, maar ik voel dat hier een handreiking wordt gedaan!

5. Grappig bedoeld nummer waarin een jongetje mij bedreigt met de dood en zegt dat ik een nerd ben. Ik vind dit een zeer goed nummer. Het doet me denken aan Black Dice (dat is het niet denk ik, daarvoor is het te eenvormig). Ik wil weten wat het is!

6. Het begin van dit nummer is niet voor mij. Het zalvende stemgeluid van die kerel. Yuk! Ook in dit nummer geldt dat het beter wordt vanaf het moment dat hij zijn bek houdt. Ik zeg het verkeerd; het nummer wordt niet beter, het nummer wordt goed.

7. Begint helemaal in het idioom. Ik heb daar echt moeite mee. Die broertjes Gibb stemmetjes helpen dit nummer niet naar een hoger plan. Als we dat deel achter de rug hebben, kunnen we weer fijn gaan pielen op een gitaar (hoge tonen) daarbij ondersteund door stevig motorik drumwerk. Uiteindelijk niets mis mee. Al is dit nummer niet vrij van clichés. Kun je mij uitleggen waarom die clichés noodzakelijk zijn? Als bands die flauwekul achterwege laten, houden ze een goed nummer over. (Geen steek onder water, is een oprechte vraag naar aanleiding van je swap).

8. Met een goede vrouwenstem doe je mij altijd een plezier (met een krijsende vrouw is het plezier nog groter). Niet onaardig (of doe ik nu iemand verschrikkelijk tekort?) Wat mij bevalt is dat-door de manier van opnemen- de suggestie wordt gewekt dat de stem van de zangeres te machtig is voor de opnamestudio. Goed gedaan op de swap. De afwisseling is prettig. Welk genre is dit eigenlijk?

9. Klinkt behoorlijk QUOTSA-achtig. Al wijkt het daar ook iets vanaf omdat het een onmiskenbaar progelementje heeft door de langer aangehouden gitaartonen. Prima.

10. Heerlijk nummer. Dat ook hier kort een rockgeluid te beluisteren valt, is je vergeven. Geen zang. Belangrijk verschil met de swap van mij. ;) Je zegt dat het een drugnummer is en dat geloof ik meteen. We hebben het hier echter over vrolijke drugs! Komt het van een soundtrack?

11. Bij de eerste tonen zijn we weer terug in Frobland. Al doe ik je daarmee tekort, want dit is het minste nummer op de swap. Het refereert mij teveel naar waardeloze jaren '90 bands. Het zwaarmoedige, de zanger die heel veel te melden heeft, ik krijg er foute gevoelens bij. Het belangrijkste gevoel balt zich samen in mijn wijsvinger en alles wijst richting skip forward. Met bovenmenselijke inspanning lukt het me het nummer uit te zitten. Het is het eerste nummer waar ik echt niks mee kan.

12. Een vrouwenstem. We klimmen uit het dal Frobbert. Dat is wat ons kan redden: een brulboei. Niet slecht, al hoeven die echo's op stem en gitaar van mij niet. Dit nummer is ook niet vrij van clichés al geeft dat verder niet. Als een nummer repititief is en langer dan 9 minuten duurt, kan het op mijn goedkeuring rekenen. Een waardige afsluiter dus!
I was cured all right

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 23 jun 2015, 22:03

Frobbert, ouwe gap, dank je wel!

Ondanks dat je de swap in een noodtempo in elkaar hebt gedraaid valt er niks aan te merken op de volgorde van de nummers of op de overgangen. Het geheel is niet alleen organisch tot stand gekomen, zo klinkt het ook. Je zult gemerkt hebben dat ik niet één van de liedjes op je swap ken. Daarvoor hulde. Het geeft aan dat dit voor mij onbekend terrein is. Bij sommige nummers had ik daarom lastig, daar staat tegenover dat in ieder nummer iets aantrekkelijks viel te ontdekken. Zelfs in Bring it on...

:flowers:

en

:up:
I was cured all right

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 23 jun 2015, 22:10

O, en die gast heeft nog een tweede cd toegevoegd (met jeugdfoto als hoes). De bespreking daarvan volgt. Ooit. Die cd duurt ook 79 minuten en telt 16 nummers.

Het eerste nummer staat hier in de kast. Dat dan weer wel.
I was cured all right

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 23 jun 2015, 22:49

gung ho schreef:1. Bring it on dus. Niet echt serieus te nemen. Als grapje te waarderen, vooral omdat je ermee aantoont dat je jezelf ook niet al te serieus neemt.
Afbeelding
De band Shooting Star van hun gelijknamige eerste album uit 1980. Adult Oriented Rock oftewel AOR werd dit genre vroeger genoemd, een gelikt subgenre van hardrock dus als jongetje dat vroeger de Aardschok verslond ben ik er aardig bekend mee en heb er zelfs wat van in m'n kast staan. Ben er inmiddels aardig overheen gegroeid al blijft de kaas-factor van dit soort Yacht Rock me fascineren. Maar goed, zoals je terecht opmerkte vooral uitgekozen vanwege de titel en omdat ik het vermoeden had dat je er de grap wel van in zou kunnen zien :D
gung ho schreef:2. Rock dus. De zangstem is me te geforceerd en het refrein is storend. Zo tegen het einde heeft het echter ontegenzeggelijk iets lekkers. Het blijft me net iets teveel binnen het (rock/hardock/metalof hoe noemen jullie kinderen dat tegentwoordig) idioom om te imponeren.
Afbeelding
Orchid. Amerikanen met een Black Sabbath-fixatie. Zelf hou ik wel van dit soort gebalde-vuisten-zang maar ik weet dat ik op dit forum wat dat betreft in de minderheid ben.
gung ho schreef:3. Begint binnen het idioom (de openingsklanken), gaat daarna los. Mocht het geval zich voordoen dat je mijn swap al hebt geluisterd dan is je vast opgevallen dat bij mij de lage tonen prevaleren en het viel me op dat bij jou veel hoge (gitaar)tonen zijn te horen. Goed, de mannen spelen door en maken er het beste van. Ergens doet het me aan Motorpsycho denken. Het heeft zeker iets van prog.
Afbeelding
De spacerockers van Mammatus. Erg proggy inderdaad en dat is precies waarom het mij aanspreekt. Ja, ik heb al een voorzichtige luisterbeurt aan je swap gewaagd (en zowaar zelfs iets herkend ;) ) maar ik heb eerlijk gezegd niet op toonhoogte gelet bij het samenstellen ervan, ik heb er alleen zoveel mogelijk recente dingen op willen zetten. In hindsight misschien jammer dat er nu onevenredig veel Amerikaanse dingen op staan maar 't is niet anders... :erm:
"I didn't spend all those years playing Dungeons and Dragons and not learn a little something about courage"

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 23 jun 2015, 22:52

gung ho schreef:Frobbert, ouwe gap, dank je wel!

Ondanks dat je de swap in een noodtempo in elkaar hebt gedraaid valt er niks aan te merken op de volgorde van de nummers of op de overgangen. Het geheel is niet alleen organisch tot stand gekomen, zo klinkt het ook. Je zult gemerkt hebben dat ik niet één van de liedjes op je swap ken. Daarvoor hulde. Het geeft aan dat dit voor mij onbekend terrein is. Bij sommige nummers had ik daarom lastig, daar staat tegenover dat in ieder nummer iets aantrekkelijks viel te ontdekken. Zelfs in Bring it on...

:flowers:

en

:up:
U is welkom :up:

Ik zal eventjes de nummers van mijn swap neerplempen en dan de jouwe aan een uitgebreide luisterbeurt onderwerpen (weet niet of dat vandaag nog lukt, 't is al laat :oops: )

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 23 jun 2015, 22:57

Heeft geen haast hoor. Ik ga naar bed.
I was cured all right

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 23 jun 2015, 23:13

gung ho schreef:4. Juist. Dit nummer begint zoals een nummer zou moeten beginnen. Lage tonen, traag tempo, sludgy gitaar erbij. Wellicht dat we 'common ground' hebben bereikt! Jammer van de zanger. Mannenstemmen hebben bij mij grotendeels afgedaan. Desalniettemin wiegt mijn hoofd mee. Het gevoelig bedoelde strijkersensemble had van mij achterwege mogen blijven, maar ik voel dat hier een handreiking wordt gedaan!
Afbeelding
Om, een doomgezelschap dat zich o.a. laat inspireren door Tibetaanse en Byzantijnse medicatiegezangen. Da's trouwens geen gitaar die je hoort maar een zwaar vervormde bas. Tsja, mij pakt het wel, die monotone zeurzang en die strijkers vind ik juist wel een fijne toevoeging.
gung ho schreef:5. Grappig bedoeld nummer waarin een jongetje mij bedreigt met de dood en zegt dat ik een nerd ben. Ik vind dit een zeer goed nummer. Het doet me denken aan Black Dice (dat is het niet denk ik, daarvoor is het te eenvormig). Ik wil weten wat het is!
Afbeelding
Ze zijn helaas niet meer bij elkaar, het Amerikaanse plak-, knip- en sample-duo The Books maar ze hebben gelukkig een paar mooie plaatjes achtergelaten. Ik moet eerlijk gezegd toegeven dat ik me pas achteraf bedacht dat die bedreigingen en dat schelden een leuke link met het thema zouden zijn. Ik heb het er in eerste instantie opgezet omdat het inderdaad gewoon een heel goed nummer is en daarbij een leuke afwisseling tussen het gitaargeweld.

Er is trouwens ook een videoclip van dit nummer:

Link
gung ho schreef:6. Het begin van dit nummer is niet voor mij. Het zalvende stemgeluid van die kerel. Yuk! Ook in dit nummer geldt dat het beter wordt vanaf het moment dat hij zijn bek houdt. Ik zeg het verkeerd; het nummer wordt niet beter, het nummer wordt goed.
Afbeelding
Het is me al vaker opgevallen dat ik kennelijk wel iets heb met zangers waar de meeste mensen juist een beetje moeite mee lijken te hebben. Anyway, dit zijn de Amerikaanse art-rockers Kayo Dot, die ik eerder dit jaar een buitengewoon indrukwekkende en hallucinante show heb zien geven op Roadburn. Ik ben fan van deze mannen :yes:

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 23 jun 2015, 23:47

gung ho schreef:7. Begint helemaal in het idioom. Ik heb daar echt moeite mee. Die broertjes Gibb stemmetjes helpen dit nummer niet naar een hoger plan. Als we dat deel achter de rug hebben, kunnen we weer fijn gaan pielen op een gitaar (hoge tonen) daarbij ondersteund door stevig motorik drumwerk. Uiteindelijk niets mis mee. Al is dit nummer niet vrij van clichés. Kun je mij uitleggen waarom die clichés noodzakelijk zijn? Als bands die flauwekul achterwege laten, houden ze een goed nummer over. (Geen steek onder water, is een oprechte vraag naar aanleiding van je swap).
Afbeelding
Circle, mafkezen uit Finland die juist weloverwogen en doelbewust spelen met het idioom. Ik weet niet zo goed hoe ik je vraag moet beantwoorden. Zoals ik hierboven ergens al aangeef liggen mijn wortels juist in genres waar door popjournalisten en andere diverse muzikale welstandscommissies altijd een beetje op is neergekeken. Het zal vandaar wel zijn dat ik zelf helemaal niet zo'n moeite heb met idiomen en clichés. Ik vind daarbij ook dat er vaak nogal met twee maten gemeten wordt. Als bands door Black Sabbath, Van Halen of Led Zeppelin beïnvloed zijn noemt men dat platte retro. Als bands door Joy Division, Roxy Music of Kraftwerk beïnvloed zijn dan is dat zogenaamd opeens hartstikke hip en relevant en ja, volgens bepaalde popjournalisten zelfs vernieuwend :crazy: Dus ja, wanneer is iets een cliché en over welk idioom hebben we het eigenlijk? Ik heb in ieder geval nooit iets begrepen van deze dubbele standaard en dat zal ik zeker ook nooit doen. Vette riffs en hard rocken is op z'n tijd gewoon lekker en daar ga ik me niet voor verontschuldigen :p
gung ho schreef:8. Met een goede vrouwenstem doe je mij altijd een plezier (met een krijsende vrouw is het plezier nog groter). Niet onaardig (of doe ik nu iemand verschrikkelijk tekort?) Wat mij bevalt is dat-door de manier van opnemen- de suggestie wordt gewekt dat de stem van de zangeres te machtig is voor de opnamestudio. Goed gedaan op de swap. De afwisseling is prettig. Welk genre is dit eigenlijk?
Afbeelding
Rose Windows waren een stelletje neo-hippies uit Seattle die qua sound ergens tussen Black Sabbath en Jefferson Airplane in zaten. Ja, ik spreek in de verleden tijd omdat ze onlangs het gore lef hadden om het bijltje erbij neer te gooien. Ik heb ze gelukkig vorig jaar in België nog een erg goeie show zien geven (waarbij het er muzikaal een stuk steviger aan toe ging dan je op basis van dit gezellig kabbelende nummer zou vermoeden) maar toch, ik was er niet blij mee, met het nieuws van de split >:)

Ook dit nummer heeft een videoclip trouwens:

Link
gung ho schreef:9. Klinkt behoorlijk QUOTSA-achtig. Al wijkt het daar ook iets vanaf omdat het een onmiskenbaar progelementje heeft door de langer aangehouden gitaartonen. Prima.
Afbeelding
Goed gehoord :up: Evenals QOTSA komt Fatso Jetson (want die zijn 't) uit die zogenaamde desert rock scene met Kyuss als stralend middelpunt (maar vraag me niet hoe het allemaal precies zit want daar is een topic op zich voor nodig). Ik hou erg van dit eigenzinnige bandje.

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 24 jun 2015, 00:09

gung ho schreef:10. Heerlijk nummer. Dat ook hier kort een rockgeluid te beluisteren valt, is je vergeven. Geen zang. Belangrijk verschil met de swap van mij. ;) Je zegt dat het een drugnummer is en dat geloof ik meteen. We hebben het hier echter over vrolijke drugs! Komt het van een soundtrack?
Afbeelding
Nee, het komt van een verrassende verzamelaar van het immer betrouwbare Soul Jazz label (verrassend omdat die zich doorgaans niet echt richten op 'langharige' muziek). Het bandje in kwestie (waar ik je verder niks over kan vertellen) heet Area Code 615 en het inderdaad heerlijke nummer is getiteld Devil Weed and Me :drink:
gung ho schreef:11. Bij de eerste tonen zijn we weer terug in Frobland. Al doe ik je daarmee tekort, want dit is het minste nummer op de swap. Het refereert mij teveel naar waardeloze jaren '90 bands. Het zwaarmoedige, de zanger die heel veel te melden heeft, ik krijg er foute gevoelens bij. Het belangrijkste gevoel balt zich samen in mijn wijsvinger en alles wijst richting skip forward. Met bovenmenselijke inspanning lukt het me het nummer uit te zitten. Het is het eerste nummer waar ik echt niks mee kan.
Afbeelding
Ik heb geen idee wat je bedoelt met Frobland of welke jaren '90 bands je bedoelt maar dit is duidelijk een gevalletje smaken verschillen me dunkt. The Inside Room van 40 Watt Sun is voor mij één van de beste platen van de laatste paar jaar met voor mij juist een heel eigen, herkenbaar geluid. Wel petje af dat je kennelijk de volle negen-en-een-halve minuut hebt uitgezeten :lol:
gung ho schreef:12. Een vrouwenstem. We klimmen uit het dal Frobbert. Dat is wat ons kan redden: een brulboei. Niet slecht, al hoeven die echo's op stem en gitaar van mij niet. Dit nummer is ook niet vrij van clichés al geeft dat verder niet. Als een nummer repititief is en langer dan 9 minuten duurt, kan het op mijn goedkeuring rekenen. Een waardige afsluiter dus!
Afbeelding
Zonder dollen wat mij betreft de beste Nederlandse band ooit, The Devil's Blood :worship:

Enfin, de tracklist is dus als volgt:
1. Shooting Star - Bring It On
2. Orchid - Eyes Behind The Wall
3. Mammatus - Brain Drain
4. Om - State Of Non-Return
5. The Books - A Cold Freezin' Night
6. Kayo Dot - Library Subterranean
7. Circle - Vaellus
8. Rose Windows - Wartime Lovers
9. Fatso Jetson - Archaic Volumes
10. Area Code 615 - Devil Weed and Me
11. 40 Watt Sun - Carry Me Home
12. The Devil's Blood - Voodoo Dust

Tot morgen alvast dan :wave:

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 24 jun 2015, 11:52

frobbert schreef: Afbeelding
Het is me al vaker opgevallen dat ik kennelijk wel iets heb met zangers waar de meeste mensen juist een beetje moeite mee lijken te hebben. Anyway, dit zijn de Amerikaanse art-rockers Kayo Dot, die ik eerder dit jaar een buitengewoon indrukwekkende en hallucinante show heb zien geven op Roadburn. Ik ben fan van deze mannen :yes:
Kayo Dot heb ik live gezien op Incubate. In 2009 schreef ik het volgende:
gung ho schreef: Kayo Dot deed mij het meest denken aan een groepje, uit het brein van Tarantino ontsproten, massamoordenaars. Wat een stel psychopaten bij elkaar. En wat een waardeloze muziek. De violiste leek me een erg gezellige meid overigens. Echt een lachebekje.
en
gung ho schreef:
In de Kleine Zaal zette Kayo Dot vast het complete instumentarium klaar. De beschrijving in het boekje leek veelbelovend, het ondefinieerbare uiterlijk van de bandleden nieuwsgierigmakend. Ik houd het op een groepje massamoordenaars. De figuur naast me moest denken aan een ongetalenteerd joga klasje. Meest in het oog springend was de goedlachse violiste die aan eenieder haar telefoonnummer probeerde te slijten. Ga ik nog wat zeggen over de vrolijke deuntjes die de band produceerde? Ik denk het niet. Wel vraag ik me af waarom ze deze primal scream therapie menen te moeten uitdragen op een podium. Verder ben ik van mening dat twee minuten stemmen tussen de nummers door wat veel van mijn geduld vraagt.
Goed, ik ben ouder en wijzer en zal het eens een album lang de kans geven. Nu echt...
I was cured all right

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 24 jun 2015, 12:11

Dan hier mijn bespreking van Ho's swap

1. Aha, we zijn wakker. Lekkere binnenkomer, deze gitaarherrie (of is het alleen een bas?) met stofzuigerproductie. En dat een kleine negen minuten lang. Moeilijk door de brij heen te onderscheiden wat er allemaal precies gebeurt maar die stuwende beat is in ieder geval erg lekker. Fijne opener! :up:

2. Leaf Hound – Freelance Fiend. Ja, dit is het soort ouwelullenhardrock waar ik zelf graag naar luister maar had niet gedacht dat dit ook aan jou besteed zou zijn, Hootje. Wel een beetje jammer van het lage volume.

3. Dat indachtig klinkt dit als iets dat ik eigenlijk ook zou moeten kennen. Slepende bluesy en heavy riffrock met oefenzolderproductie maar dan iets psychedelischer dan de voorgaande track. Lekker wel, fijn baswerk ook, maar kan het even niet thuisbrengen.

4. Gung ho is van de motorik beats, dat had ik al een beetje begrepen. Fijne track dit, dat keyboardloopje maakt het af, 't is alleen te kort jammer genoeg.

5. Ik moet zeggen dat ik er een beetje uit ben, het dance- electronica- en hiphopgebeuren maar M.I.A. is wel één van die artiesten die mijn goedkeuring kan wegdragen :up:

6. Wat is dit, filmmuziek? Heel sferisch allemaal maar moeilijk om hier verder iets van te vinden, van al deze heen en weer gaande geluidjes, zeker ook omdat het zo kort duurt. Ik wil graag de bredere context hiervan weten (er even van uitgaande dat die er is natuurlijk)

7. Dit klinkt als een soort groezelige nachtclubjazz. Ja, dit vind ik mooi. Klinkt een beetje als Bohren & Der Club Of Gore maar weet niet of die het zijn. Ik wil graag weten wie het wel is/zijn! :)

8. Beukende elektronische beats en onvriendelijk klinkende snerpgeluiden. Zowaar niet vervelend om naar te luisteren (heb een periode gehad dat ik erg gecharmeerd was van zogeheten 'industrial' muziek en daar doet dit me wel een beetje aan denken) maar zou echt niet weten wie dit is/zijn.

9. Gruizige gitaren en een shoegazerige dansbeat. Ik zou dit eens aan m'n vriendin moeten vragen, best kans dat die dit in de kast heeft staan. Ik kan nu wel met allemaal namen gaan lopen gooien (Loop? The Jesus and Mary Chain?) maar ik ben echt niet voldoende thuis in dit genre. Wel een fijne bak herrie verder hoor :up:

10. Etherische vrouwenzang en spaarzame begeleiding. Erg mooi (de vrouwenstemmen doen me aan My Bloody Valentine denken maar die zijn het volgens mij niet).

11. Een soort van polka. Folk dus, maar dan met een productie van David Lynch, en zo te horen gezongen door die kabouter uit die TV-serie van 'm.

12. Postpunkerige huppelmuziek. Klinkt als The Slits maar die zijn het volgens mij niet. Wie zijn het dan wel? Ik wil het weten!

13. :bounce: Leuk zijn ze hè Gung, die in Nederland residerende Brazilianen (althans, zo had ik 't begrepen) van Fumaça Preta!

14. Een Britse meneer die onder begeleiding van spookachtige muziek vertelt over zijn bezoekje aan de Botanical Gardens te Edinburgh. Best boeiend, jammer dat het zo abrupt afbreekt.

Goed, gung ho is duidelijk niet van de liedjes en slechts zeer sporadisch van de gitaarriffs maar meer iemand van de repeterende grooves, donker-sferische toestanden en onderbuikstimulerende bastonen. En dat is helemaal niet erg. Heb wel een beetje met 'm te doen dat ie nou uitgerekend met een rocker moest swappen :lol: maar ach, 't was z'n eigen idee en de raakvlakken zijn zeker aanwezig, zij het sporadisch. Dank voor deze fijne swap ho :up:

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 24 jun 2015, 12:41

frobbert schreef:
1. Aha, we zijn wakker. Lekkere binnenkomer, deze gitaarherrie (of is het alleen een bas?) met stofzuigerproductie. En dat een kleine negen minuten lang. Moeilijk door de brij heen te onderscheiden wat er allemaal precies gebeurt maar die stuwende beat is in ieder geval erg lekker. Fijne opener! :up:
Shit and shine - have you really thought about your presentation?

Staat op:Afbeelding

Inderdaad een enorme bak herrie en dat wordt niet minder op de rest van de plaat (Girls against shit). Noemde ik gister Black Dice, Shit and shine zijn wat harder en grover en hun platen duren langer. Ook ruim 70 minuten. In een complete aanslag op je gestel rammen ze de hele geschiedenis aan noise door je strot. Hun laatste twee platen zijn iets rustiger overigens.
I was cured all right

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 24 jun 2015, 12:46

frobbert schreef:
2. Leaf Hound – Freelance Fiend. Ja, dit is het soort ouwelullenhardrock waar ik zelf graag naar luister maar had niet gedacht dat dit ook aan jou besteed zou zijn, Hootje. Wel een beetje jammer van het lage volume.
Ha! Je kent het! Leuk. Het verbaast me niet echt. Dit is één van de twee bands op deze swap waarvan ik geen cd in de kast heb staan.

Dit leek me het nummer wat het dichtst bij mijn beeld van jou staat. Het treft dat ik het geweldig vind, mijn rocktijd heb ik wel degelijk gehad en een goede (overstuurde) gitaarsolo gaat er zo nu en dan nog wel in.
I was cured all right

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 24 jun 2015, 12:54

frobbert schreef:
3. Dat indachtig klinkt dit als iets dat ik eigenlijk ook zou moeten kennen. Slepende bluesy en heavy riffrock met oefenzolderproductie maar dan iets psychedelischer dan de voorgaande track. Lekker wel, fijn baswerk ook, maar kan het even niet thuisbrengen.
Afbeelding

Komt van een EP'tje van Electric Würms. Dat zou je niks kunnen zeggen totdat ik je vertel dat het een zijproject is van The Flaming Lips. Dit mini-album is niet geheel geslaagd (drie goede nummers), maar als het werkt, werkt het goed. Dit heet Transform!!! Eigenlijk was ik van plan om met de eerste drie nummers een boodschap mee te geven, daar ben ik van afgestapt omdat het niet goed werkte. Dit zou na het eerste nummer moeten komen, en hierna Freak van Micachu. Dat laatste nummer heeft de final cut niet gehaald...
I was cured all right

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 24 jun 2015, 13:02

frobbert schreef: 4. Gung ho is van de motorik beats, dat had ik al een beetje begrepen. Fijne track dit, dat keyboardloopje maakt het af, 't is alleen te kort jammer genoeg.
Genau Frobbert, genau.

Dit is Beak> De krautrockformatie van o.a. Geoff Barrow (Portishead). Dit komt van hun tweede plaat >>
Afbeelding
Indachtig de titel van de swap heet dit Liar. Er staat op deze plaat trouwens een nummer vol van clichés: Wulfstan II. Eigenlijk was dat mijn eerste keus, ik ben daarvan afgestapt omdat ik vreesde dat het, buiten de context, dood zou vallen.
I was cured all right

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 24 jun 2015, 13:12

frobbert schreef: 5. Ik moet zeggen dat ik er een beetje uit ben, het dance- electronica- en hiphopgebeuren maar M.I.A. is wel één van die artiesten die mijn goedkeuring kan wegdragen :up:
Dit nummer heet, hoe toepasselijk, Hater en komt van het duo Various (of Various Production). Een ontzettend domme bandnaam als je het mij vraagt. Google dat maar eens. Het komt van het album The world is gone en ik hoorde dit op de Luisterpaal in 2006.
Afbeelding

De plaat deed mij wat denken aan The white room van KLF omdat ook hier dance (dubstep) met folk werd gecombineerd. De plaat is niet geheel overtuigend verouderd, maar sommige nummers blijven overeind. Dit nummer bijvoorbeeld.

Dat we nu weer een hoes zien van een getekend meisje met ontblote tietjes zullen we toeschrijven aan toeval...
I was cured all right

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 24 jun 2015, 13:20

frobbert schreef: 6. Wat is dit, filmmuziek? Heel sferisch allemaal maar moeilijk om hier verder iets van te vinden, van al deze heen en weer gaande geluidjes, zeker ook omdat het zo kort duurt. Ik wil graag de bredere context hiervan weten (er even van uitgaande dat die er is natuurlijk)
Was aan het twijfelen of ik niet een langer nummer erop moest zetten. :mumble: Het is Haxan Cloak van het gezellige album Excavation.

Afbeelding

Vroeger hadden we dit soundscapes genoemd, nu weet ik niet hoe je zijn doemmuziek moet noemen. Electronische nachtmerries ofzoiets. Dit album heeft er wel voor gezorgd dat hij Björk bij mocht staan op haar laatste album. Gek genoeg zijn dat niet de beste nummers...

Het lijkt mij het beste deze muziek keihard te draaien in het donker, al valt een ruzie met de buren daarna niet uit te sluiten. Ik houd erg van dit soort muziek.
I was cured all right

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 24 jun 2015, 13:47

frobbert schreef:
7. Dit klinkt als een soort groezelige nachtclubjazz. Ja, dit vind ik mooi. Klinkt een beetje als Bohren & Der Club Of Gore maar weet niet of die het zijn. Ik wil graag weten wie het wel is/zijn! :)
Het is het Kilimanjaro Darkjazz Ensemble (met o.a. Bong Ra). We zouden om die reden kunnen zeggen dat het een Nederlandse band is. Dit komt van hun eerste album en heet Rivers of Congo. Ik ga er stiekem vanuit dat je het wel kent en anders is dit album een echte, ouderwetse aanrader.

Afbeelding
I was cured all right

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 24 jun 2015, 13:53

frobbert schreef: 8. Beukende elektronische beats en onvriendelijk klinkende snerpgeluiden. Zowaar niet vervelend om naar te luisteren (heb een periode gehad dat ik erg gecharmeerd was van zogeheten 'industrial' muziek en daar doet dit me wel een beetje aan denken) maar zou echt niet weten wie dit is/zijn.
Nu de nerds zo hoog opgeven van de nieuwe slaapverwekkende plaat van Alva Noto leek het mij tijd te laten horen dat de man beter beukt dan ambient. Komt van Univrs
Afbeelding
Het was geen enkel probleem een geschikt liedje van dit album te plukken. Hit na hit na hit na hit. Ik heb gekozen voor Uni deform. Staat in mijn top 50 van beste platen.
I was cured all right

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 24 jun 2015, 14:00

frobbert schreef: 9. Gruizige gitaren en een shoegazerige dansbeat. Ik zou dit eens aan m'n vriendin moeten vragen, best kans dat die dit in de kast heeft staan. Ik kan nu wel met allemaal namen gaan lopen gooien (Loop? The Jesus and Mary Chain?) maar ik ben echt niet voldoende thuis in dit genre. Wel een fijne bak herrie verder hoor :up:

The Heads - Spliff riff (ja, ook hier een drugnummer :upup: ). Komt van een extra cd bij hun magistrale album Relaxing with The Heads. Een album met, jawel, blote borsten op de hoes! En dat terwijl ik een billenman ben...

Afbeelding

Ze waren artist in residence op het afgelopen Roadburn dus als je vriendin daar iets mee te maken heeft, zou ze het zeker moeten kennen. Dit komt overigens van een Peel Session. En John Peel was een held. Zou na Freelance Fiend best eens van de oudste nummers op de swap kunnen zijn. 1995. Leuk dat we allebei voor relatief moderne muziek hebben gekozen.
I was cured all right

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 24 jun 2015, 14:09

frobbert schreef:
10. Etherische vrouwenzang en spaarzame begeleiding. Erg mooi (de vrouwenstemmen doen me aan My Bloody Valentine denken maar die zijn het volgens mij niet).
Lucrecia Dalt - Turmoil

Mooie muziek inderdaad. Hier houd ik ook erg van. Lo-fi (bestaat die term nog?) en een vrouw die zingt. Ze is spaarzaam met instrumenten op Commotus
Afbeelding
en bij de opvolger lijkt de muziek nog verder gestript. Je vraagt ze af waar ze nu nog naartoe kan. Ik ben daar nieuwsgierig naar. Goed, mevrouw Dalt woont in Barcelona, maar komt uit Colombia. Geloof ik.
I was cured all right

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 24 jun 2015, 14:12

frobbert schreef: 11. Een soort van polka. Folk dus, maar dan met een productie van David Lynch, en zo te horen gezongen door die kabouter uit die TV-serie van 'm.

Het zou zomaar een reden kunnen zijn waarom ik dit niet opzet als er gasten zijn. Het is Connan Mockasin van het album Forever Dolphin Love.
Afbeelding

Ik heb het album hier wel eens geplugd, maar dat maakte volgens mij geen indruk. Ik ben een groot fan van deze plaat en kan het slecht hebben dat ik de enige liefhebber ben. Dit nummer heet Egon Hosford, het prijsnummer is echter het titelnummer.
I was cured all right

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 24 jun 2015, 14:17

frobbert schreef:
12. Postpunkerige huppelmuziek. Klinkt als The Slits maar die zijn het volgens mij niet. Wie zijn het dan wel? Ik wil het weten!
Trash Kit natuurlijk! Dit nummer heb ik eens ingezonden voor de tracklist. Blij dat jij het wél op waarde weet te schatten. Een zeer effectieve anderhalve minuut. Het heet Cadets en komt van hun eerste album.
Afbeelding

Klinkt inderdaad als The Slits, al is deze plaat iets minder spannend en vallen ze binnen 28 minuten toch al in herhaling. Dat mag de pret niet drukken. Goed is goed.
I was cured all right

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 24 jun 2015, 14:20

frobbert schreef: 13. :bounce: Leuk zijn ze hè Gung, die in Nederland residerende Brazilianen (althans, zo had ik 't begrepen) van Fumaça Preta!
Ze zijn geweldig! Heb jij ze al eens live gezien? Ik niet. Een gemiste kans voor Psych Lab afgelopen jaar.

Wat een feestplaat. :bounce:

Afbeelding

Ik hoorde dat het Portugezen waren, maar dat komt op hetzelfde neer. Allemaal werkschuw volk.
I was cured all right

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 24 jun 2015, 14:26

frobbert schreef: 14. Een Britse meneer die onder begeleiding van spookachtige muziek vertelt over zijn bezoekje aan de Botanical Gardens te Edinburgh. Best boeiend, jammer dat het zo abrupt afbreekt.
Die meneer is Robert Ogilvie Crombie. Wellicht dat Richardus of Krypto wel eens van hem hebben gehoord. De man is dood en dit verhaal wordt nu gebruikt door IX Tab. Een geweldige plaat uit 2015 met zeer uiteenlopende muziekjes. Er zit wat spoken word in, wat found footage, wat irritante tonen en wat ouderwets synthesizer gepingel. En toch klinkt het niet als een zooitje. Voor de liefhebber dus...

Het nummer heet I M Wh U Ov Me en de plaat heet R.O.C.

Waarmee een einde gekomen is aan 60 minuten ho. Beetje lang voor mij doen, maar er stonden drie lange nummers op waardoor de magische grens van drie kwartier overschreden mocht worden.
I was cured all right

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 24 jun 2015, 14:30

frobbert schreef:
Goed, gung ho is duidelijk niet van de liedjes en slechts zeer sporadisch van de gitaarriffs maar meer iemand van de repeterende grooves, donker-sferische toestanden en onderbuikstimulerende bastonen. En dat is helemaal niet erg. Heb wel een beetje met 'm te doen dat ie nou uitgerekend met een rocker moest swappen :lol: maar ach, 't was z'n eigen idee en de raakvlakken zijn zeker aanwezig, zij het sporadisch. Dank voor deze fijne swap ho :up:
Dat heb je heel goed door Frobbert!

Je hoeft verder geen medelijden met me te hebben. Ik wist ongeveer wat me te wachten stond en je swap is me niet tegengevallen. In tegenstelling zelfs. De raakvlakken zijn mij ook opgevallen. Bedankt dat je akkoord ging en nog meer bedankt voor de tijd die je erin wilde steken. Dat waardeer ik zeer. :yes:
I was cured all right

Krautsurfer
Forumgod

Bericht door Krautsurfer » 24 jun 2015, 14:33

Een uur!
:eek:
En normaal 45 minuten!
:eek: :eek:
Ik ga altijd uit van het maximum wat je nog met een beetje fatsoen op een cd kunt prakken. En da's krap 80 minuten...
En dan kost het me nog altijd pijn en moeite.
Laatst gewijzigd door Krautsurfer op 24 jun 2015, 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Too Freud to live, too Jung to die.

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 24 jun 2015, 14:54

gung ho schreef:
frobbert schreef: 5. Ik moet zeggen dat ik er een beetje uit ben, het dance- electronica- en hiphopgebeuren maar M.I.A. is wel één van die artiesten die mijn goedkeuring kan wegdragen :up:
Dit nummer heet, hoe toepasselijk, Hater en komt van het duo Various (of Various Production). Een ontzettend domme bandnaam als je het mij vraagt. Google dat maar eens. Het komt van het album The world is gone en ik hoorde dit op de Luisterpaal in 2006.
Afbeelding

De plaat deed mij wat denken aan The white room van KLF omdat ook hier dance (dubstep) met folk werd gecombineerd. De plaat is niet geheel overtuigend verouderd, maar sommige nummers blijven overeind. Dit nummer bijvoorbeeld.

Dat we nu weer een hoes zien van een getekend meisje met ontblote tietjes zullen we toeschrijven aan toeval...
Maarre.... da's toch wel M.I.A. die ik daar hoor praatzingen? :erm:

Je zal het misschien niet geloven maar die plaat van The KLF heb ik ook :D
gung ho schreef:
frobbert schreef:
Het is het Kilimanjaro Darkjazz Ensemble (met o.a. Bong Ra). We zouden om die reden kunnen zeggen dat het een Nederlandse band is. Dit komt van hun eerste album en heet Rivers of Congo. Ik ga er stiekem vanuit dat je het wel kent en anders is dit album een echte, ouderwetse aanrader.

Afbeelding
Ach ja, dat had ik kunnen weten. Ben wel bekend met deze band alsook met sattelietbandje The Mount Fuji Doomjazz Corporation (eveneens met Jasen/Bong Ra) maar heb 't verder niet in de kast staan. Moet ik misschien toch eens iets aan gaan doen...
gung ho schreef:
frobbert schreef: 9. Gruizige gitaren en een shoegazerige dansbeat. Ik zou dit eens aan m'n vriendin moeten vragen, best kans dat die dit in de kast heeft staan. Ik kan nu wel met allemaal namen gaan lopen gooien (Loop? The Jesus and Mary Chain?) maar ik ben echt niet voldoende thuis in dit genre. Wel een fijne bak herrie verder hoor :up:

The Heads - Spliff riff (ja, ook hier een drugnummer :upup: ). Komt van een extra cd bij hun magistrale album Relaxing with The Heads. Een album met, jawel, blote borsten op de hoes! En dat terwijl ik een billenman ben...

Afbeelding

Ze waren artist in residence op het afgelopen Roadburn dus als je vriendin daar iets mee te maken heeft, zou ze het zeker moeten kennen. Dit komt overigens van een Peel Session. En John Peel was een held. Zou na Freelance Fiend best eens van de oudste nummers op de swap kunnen zijn. 1995. Leuk dat we allebei voor relatief moderne muziek hebben gekozen.
Voor de gemiddelde Roadburner zal het wel een reden zijn om ondergetekende aan de schandpaal te nagelen maar The Heads zijn op de één of andere manier altijd een beetje aan me voorbijgegaan :oops:
gung ho schreef:
frobbert schreef: 13. :bounce: Leuk zijn ze hè Gung, die in Nederland residerende Brazilianen (althans, zo had ik 't begrepen) van Fumaça Preta!
Ze zijn geweldig! Heb jij ze al eens live gezien? Ik niet. Een gemiste kans voor Psych Lab afgelopen jaar.

Wat een feestplaat. :bounce:

Afbeelding

Ik hoorde dat het Portugezen waren, maar dat komt op hetzelfde neer. Allemaal werkschuw volk.
Ik heb ze nog niet live gezien maar ze schijnen op Incubate te staan :bounce:

Nou, dat was alleszins de moeite. Ga gelijk een paar dingen uitchecken, dat IX Tab eerst :yes:

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 24 jun 2015, 15:57

frobbert schreef: Maarre.... da's toch wel M.I.A. die ik daar hoor praatzingen? :erm:
Nee.

M.I.A. deed dit met Hater

Link

Jatten dus.
I was cured all right

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 24 jun 2015, 16:02

Aha, samplen, jatten, whatever, ik dacht dat het een remix was ofzoiets. Thanks for clearing that up :up:

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 02 jul 2015, 15:57

Uploaden is mislukt...
I was cured all right

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 02 jul 2015, 19:26

:?

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 03 dec 2015, 11:46

Spijt. Spijt als haren op m'n hoofd. Echt :erm:
Afbeelding

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 03 dec 2015, 11:49

frobbert schreef:Spijt. Spijt als haren op m'n hoofd. Echt :erm:
Afbeelding
I was cured all right

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 09 dec 2015, 11:21

Als ik had geweten dat je zo'n misselijk figuur was had ik het niet gedaan. Zonde van de CD's. Twee nog wel. Met hoesje :erm:

Ach, ik ben gewoon te goed voor deze wereld B-)

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 09 dec 2015, 11:26

frobbert schreef:Als ik had geweten dat je zo'n misselijk figuur was had ik het niet gedaan. Zonde van de CD's. Twee nog wel. Met hoesje :erm:

Ach, ik ben gewoon te goed voor deze wereld B-)
Zal ik een Frobbertje doen en zeggen dat ik in de werkelijke wereld een beminnelijk personage ben?

:no:

Wees blij dat ik zoveel moeite hebt gestopt in een prachtige samenstelling en zie het als een blijk van waardering.

Of niet natuurlijk...
I was cured all right

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 09 dec 2015, 13:08

Ik weet heel zeker dat ik de term 'beminnelijk' nooit gebruikt heb. Aardig, dat wel, en de vriendelijkheid zelve. Genuanceerd ook vooral, zoals ik bewezen heb met mijn telkens weer zeer fatsoenlijke en goed onderbouwde reacties op jouw afzeikpostjes- en topics en andere valse schimpscheuten gericht aan ondergetekende. Goed, de verleiding was er af en toe maar heb me nooit verlaagd tot schelden o.i.d. Goed van mij, al zeg ik 't zelf B-)

Maar goed, daar was 't je dus om te doen? Je wilde me gewoon even de les lezen ("een frobbertje doen")? Had je jeuk in je tuinbroek? :pig:

Oeps! Nu ga je zeker weer lopen janken dat ik op 'de man' speel? Raar eigenlijk :lol:

Da's dan in ieder geval duidelijk maar goed, ik dacht sowieso al niet dat het je om 'de discussie' te doen was :wave:

Oved
Forumgod

Bericht door Oved » 09 dec 2015, 13:15

djzz :yawn: :yawn: :yawn:

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 09 dec 2015, 13:19

frobbert schreef:Ik weet heel zeker dat ik de term 'beminnelijk' nooit gebruikt heb. Aardig, dat wel, en de vriendelijkheid zelve. Genuanceerd ook vooral, zoals ik bewezen heb met mijn telkens weer zeer fatsoenlijke en goed onderbouwde reacties op jouw afzeikpostjes- en topics en andere valse schimpscheuten gericht aan ondergetekende. Goed, de verleiding was er af en toe maar heb me nooit verlaagd tot schelden o.i.d. Goed van mij, al zeg ik 't zelf B-)

Maar goed, daar was 't je dus om te doen? Je wilde me gewoon even de les lezen ("een frobbertje doen")? Had je jeuk in je tuinbroek? :pig:

Oeps! Nu ga je zeker weer lopen janken dat ik op 'de man' speel? Raar eigenlijk :lol:

Da's dan in ieder geval duidelijk maar goed, ik dacht sowieso al niet dat het je om 'de discussie' te doen was :wave:
Ik wist niet dat je het zo hoog opnam. Relax man. Of pis in je panty. De discussie was toch afgelopen?

Of wil je stiekem nog een swap? :upup:
I was cured all right

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 09 dec 2015, 14:19

Gung ho doet een Billetje. Oeverloos zeuren, zuigen en ruzie zoeken en dan vervolgens gaan janken dat ie (boehoe, snotter) echt, heus eerlijk waar niet wist "dat je het zo hoog opnam" :lol:

Zoals ik al zei, er was helemaal geen discussie. We hadden ook op een normale manier van mening kunnen verschillen en dat heb ik ook een paar keer geopperd. Jij koos ervoor om te blijven trollen :down:

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 09 dec 2015, 14:28

gung ho schreef:Afbeelding

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 09 dec 2015, 15:27

frobbert schreef:Afbeelding
I was cured all right

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 09 dec 2015, 16:02

Je wijze van posten is in ieder geval verre van vernieuwend :nooo:

Goed, nog even correct samengevat:
gung ho schreef:Afbeelding
"Ja, ik wiep te twollen maaw uk wif niep dap je dap fo hoog opwam"
frobbert schreef:Afbeelding
Zo, NU zijn we klaar :wave:

Plaats reactie