Hee Ho!

Wissel hier uw muzikale bijdrages uit doormiddel van een privéswap
Krautsurfer
Forum Diva

Re: Hee Ho!

Bericht door Krautsurfer » 17 dec 2018, 13:55

gung ho schreef:
17 dec 2018, 10:35
Krautsurfer schreef:
14 dec 2018, 13:26
gung ho schreef:
13 dec 2018, 22:11
13.

Ha, we zijn terug op vertrouwd terrein. Esoterische klanken zonder de zweverigheid. Rook je nog Kraut?

Een gewaagd nummer voor een swap. Langzaam, zacht, (doet me eraan denken: ken je Nightcrawlers? Scalle en ik zijn fan) aanzwellend tot een prachtig middenstuk om af te kalven tot de embryonale fase. Heel filmisch. Duurt met gemak langer dan 10 minuten en dat is perfect. Dit nummer staat los van de swap ook overeind. Er gebeurt heel weinig en toch heel veel.

We hadden het eerder over 17-jarigen. De perfecte leeftijd om deze muziek te leren kennen. 42 jaar is ook prima. :up:
Nee, ik rook niet meer. Af en toe een sigaret, als het lekker weer is, of als ik een paar biertjes op heb. Zelden tot nooit, dus.
Van wiet word ik tegenwoordig paranoide. Veel plezier van gehad, maar het zit er niet meer in.
Nightcrawlers ken ik niet.

Plaats 's een goeie Youtube?

Evengoed:
Sehr Kosmisch van Harmonia. Uit '73. Duits.
Harmonia, hetgeen de samenwerking was van Cluster en Michael Rother van Neu! Een soort Super-Krautrock band.
Beide met hun poten stevig in experimentele electronica, en met de driftige exploratiedrift van alle Duitsche bands van de beginjaren '70. En hoewel dit nummer minstens zo diep gaat als alles van Tangerine Dream en Ash Ra Tempel, houd dit nummer toch een soort slagje om de arm met de tongue-in-cheeck titel 'Sehr Kosmisch'. Ze namen zichzelf net niet te serieus.
Maar wat gaat dit nummer diep. Perfecte trance-muziek.
Had ook goed het laatste nummer van de swap kunnen zijn, maar ik wilde net wat meer upbeat eindigen.
Later daarover meer.
Ik zou je willen aanraden het album waar dit nummer vanaf komt domweg aan te schaffen.
Harmonia heb ik meerdere keren beluisterd. De hele plaat vond ik teveel van hetzelfde. Eigenlijk vind ik vooral Faust, Neu! en Can goed. Andere krautrockbands worden me al snel te kosmisch. Daarom wil het maar niet lukken tussen mij en Tangerine Dream, Popol Vuh en Amon Düül. Zo een los nummer werkt dan wel weer fantastisch.

Hier wat werk van Nightcrawlers.

https://www.youtube.com/playlist?list=O ... u9_b0h9BSE
Dat zijn wel gelijk heel veel nummers van Nightcrawlers.
Okee, staat nu op.
Ik vond die Harmonia-plaat juist wel afwisselend, dik spacy aangezette nummers en wat lossere tracks met bonzende en ruisende ritmes.
Maar kan me goed voorstellen dat het je ding niet is. Als los nummer doet deze het inderdaad uitstekend, en mocht d'r een vervolgswap komen, dan heb ik nog wel wat ideetjes uit die hoek.
:up:
Too Freud to live
Too Jung to die

Krautsurfer
Forum Diva

Re: Hee Ho!

Bericht door Krautsurfer » 17 dec 2018, 18:23

gung ho schreef:
13 dec 2018, 22:11
doet me eraan denken: ken je Nightcrawlers?
Nu wel.
:up:
Was een goede tip, bedankt!
Too Freud to live
Too Jung to die

Plaats reactie