Ook ik zou graag wat meer willen weten van deze muzikant.gung ho schreef: ↑04 dec 2018, 23:02Liedje 3 sluit aan op Mamie is blue als het gaat om lage tonen.
We horen synthesizertonen die weigeren zich om te willen zetten naar zoiets als een liedje. Er zit weinig variatie in de ruim drie minuten die dit werk duurt en dat valt zeer te prijzen. Het is een nummer om mee weg te drijven. Het is lastig om aan te geven in welke tijd ik dit moet plaatsen. Voor Low van David Bowie schat ik zo in. Maar na het drieste experimenteerwerk van eind jaren '60. Goed nummer. Ik zou wel willen weten hoe dit zijn plaats krijgt op de originele plaat.
Ik heb op mijn swaps van de laatste jaren wel vaker nummers met dezelfde herkomst als dit geplaatst.
Het zit als volgt:
ooit heb ik via Soulseek een folder op iemands pc gevonden, met de titel Insane Music for Insane People. Die heb ik gedownload.
Het bleek een verzamelaar van een Belgisch cassettelabel te zijn, met een intrigerende mix van low-budget of huisopnames en een flinke DIY ethos. Er wordt gewerkt met goedkope synthesizers, rommelige opnameapparatuur, en tapes. Dit alles komt uit het begin van de jaren '80. Ik heb naar nog meer delen gezocht, en er bleken er flink wat te zijn.
Ik dacht zo tegen de dertig delen Insane Music for Insane People. Ik heb er een stuk of acht min of meer compleet weten te bemachtigen, en er zullen er op deze swap een stuk of wat van opduiken. Ik heb ooit via discogs de eigenaar van dat label aangeschreven, en hij bood aan om elk deel voor zo'n pakweg 25 euro per stuk naar me op te sturen. Daar heb ik helaas nog steeds geen geld voor..
Bovendien is lang niet elk nummer de moeite waard, het meeste is eigenlijk erg irritant. Maar er zitten echt prachtige dingen tussen, vooral waar het wat richting ambient gaat.
Een maandje of wat terug postte frobbert (vzmh) een draadje over moderne electronische muziek die teruggreep (ik parafraseer hier effe kort door de bocht) op onder andere jaren '80 horrorfilm soundtracks. Ik vond 't leuk, en Jij ook. Die insane compilaties sluiten er perfect bij aan.
Blij dat je 't waardeert.
Anyway.
Dit nummer is van een zekere Michael Chocholak, en het heet Zaibatsu. Staat op deel 21. uit '87. Siegfried heeft hier de pest aan.
Link