DJ Maus VS Dingske

Wissel hier uw muzikale bijdrages uit doormiddel van een privéswap
dingske
Wannabe Forumnerd

DJ Maus VS Dingske

Bericht door dingske » 11 jul 2009, 00:07

Mijn all ambient swap heeft ondertussen al het eerste levenslicht gezien. Ik ben zoals dat nu eenmaal gaat niet volledig overtuigd, maar heb 'm een keer warm laten lopen van begin tot einde en heb nauwelijks gemerkt dat ie aanstond dus dat zit goed :upup: Hoe dan ook, ie kreeg de titel 'Hours Awake, Hours Asleep' mee:

http://www.megaupload.com/?d=1KZM0KVQ

En dan trek ik me nu terug in m'n bunker om de daarbij aansluitende swap te destilleren :wave:

Born_2B_Scorned
Forumnerd

Re: DJ Maus VS Dingske

Bericht door Born_2B_Scorned » 11 jul 2009, 13:37

Die ga ik ook 'ff luisteren!
Oh my achin' hands, from rackin' dem grands and breakin' dem mic-stands.

dingske
Wannabe Forumnerd

Bericht door dingske » 11 jul 2009, 14:28

Hij kon zeker beter.. maar heb dan ook geprobeerd alles wat Maus al kende (of wat ik via hem ken!) eruit te houden. Het oorspronkelijke idee was trouwens om het laatste en het eerste nummer in elkaar te laten overlopen en zo dus echt een continu swap te creëren, vandaar ook de titel van de swap, maar dat gaat moeilijk als de fade-out en de stilte vrij essentieel zijn voor het laatste nummer.

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 11 jul 2009, 14:54

Er staat een knop op je CD, druk repeat en je hoort voor twee. [horden gillende tienermeisjes]
"Why can't I be different and unusual... like everyone else?"

dingske
Wannabe Forumnerd

Bericht door dingske » 11 jul 2009, 19:50

Feedback mag overigens, net zoals gillende tienermeisjes (appreciatie / admiratie mag op eender welke manier tot expressie komen. Kritiek overigens ook).

Born_2B_Scorned
Forumnerd

Bericht door Born_2B_Scorned » 11 jul 2009, 19:52

Ik heb 'em nog niet weten uit te pakken, programma in Linux zegt dat 'ie 'em succesvol heeft uitgepakt maar dat blijkt dan toch niet zo te zijn. Vrij irritant...

dj maus
Heeft niks beters te doen

Bericht door dj maus » 12 jul 2009, 14:37

en ik maar denken dat we een ouderwetse, fysieke swap gingen doen, dat wil zeggen met cd'tjes ipv. up/downloads :cry:

heb hier inmiddels nl. al 4 versgebrande schijfjes klaar liggen voor verzending B-)

het resultaat van twee nachten eenzame opsluiting op zolder :drink:

enfin, zend me een pm met je adres en ik stuur ze op
http://www.concertzender.nl/thema/crosslinks/crosslinks-gids/
http://www.gonzocircus.com/author/maurice-dumont/

dj maus

Bericht door dj maus » 12 jul 2009, 14:47

dingske schreef:maar heb dan ook geprobeerd alles wat Maus al kende (of wat ik via hem ken!) eruit te houden
Dat heb ik andersom ook geprobeerd, maar jij gaat de laatste tijd zo hard, dat ik het niet meer bij kan houden. Dus bij voorbaat excuus als er iets op staat dat je al kende. :P

Enfin:
cd1 = hiphop/triphop/electro etc.,
cd2 = kraut/glam/rock/jazz/groove/wave etc.,
cd3 = ambient/headz/klassiek/jazz etc.,
cd4 = dub/techno/avantgarde/wave/jazz etc.

en nee, het had geen cd'tje minder kunnen zijn :no:

Born_2B_Scorned
Forumnerd

Bericht door Born_2B_Scorned » 12 jul 2009, 15:03

Nu heb ik ook weer zin om een ambient cd-tje te maken. Mijn laatste die ik hier heb gedeeld met mensen was een groot succes (de enige die hem hoorde was anti-hero en die vond 'em goed, 100% geslaagd dus)

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 12 jul 2009, 15:22

dj maus schreef:het resultaat van twee nachten eenzame opsluiting op zolder :drink:
Met een stevige voorraad Kleenex mogen we hopen? :drink:

dj maus

Bericht door dj maus » 12 jul 2009, 15:28

Ysfoxy schreef:
dj maus schreef:het resultaat van twee nachten eenzame opsluiting op zolder :drink:
Met een stevige voorraad Kleenex mogen we hopen? :drink:
Ik weet niet hoe jij je cd'tjes brandt, maar ik heb daar geen kleenex bij nodig... :nooo:

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 12 jul 2009, 15:34

Ceedee's branden? Ysfoxy dacht eerder aan uw andere verhitte computeractiviteiten. :drink:

dj maus

Bericht door dj maus » 12 jul 2009, 16:52

dj maus schreef: heb hier inmiddels nl. al 4 versgebrande schijfjes klaar liggen voor verzending B-)

het resultaat van twee nachten eenzame opsluiting op zolder :drink:
het stond er toch vrij duidelijk, dacht ik (wat zou ik anders kunnen bedoelen met 'schijfjes'?)

maar goed, sommige mensen lezen wat ze willen lezen

dingske
Wannabe Forumnerd

Bericht door dingske » 13 jul 2009, 00:22

dj maus schreef:en ik maar denken dat we een ouderwetse, fysieke swap gingen doen, dat wil zeggen met cd'tjes ipv. up/downloads :cry:
Ow, euh, deze keer even niet dan :drink: M'n brander doet 't niet al te best voor het moment..

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 13 jul 2009, 01:32

dj maus schreef:maar goed, sommige mensen lezen wat ze willen lezen
Na al die opgelegde literatuur in de Nederlandse les, lijkt dat Ysfoxy wel zo verstandig. :yes:

dj maus

Bericht door dj maus » 13 jul 2009, 06:48

dingske schreef:
dj maus schreef:en ik maar denken dat we een ouderwetse, fysieke swap gingen doen, dat wil zeggen met cd'tjes ipv. up/downloads :cry:
Ow, euh, deze keer even niet dan :drink: M'n brander doet 't niet al te best voor het moment..
stuur mij dan toch maar even je adres per PM
want ik moet van die stapel cd's af

:hitler:

dingske
Wannabe Forumnerd

Bericht door dingske » 13 jul 2009, 13:02

Slipped ma mind :oops:

opel kaDEATH!
Hop hop

Bericht door opel kaDEATH! » 13 jul 2009, 13:44

Mooi mixje hoor. Herken maar 1 nr. (rapoon). Ben wel benieuwd wat de rest is eigenlijk.

dingske
Wannabe Forumnerd

Bericht door dingske » 13 jul 2009, 14:50

Ik wil 'm je wel PM'en.

Of ik ga toch maar wachten tot Maus 'm door zijn pen heeft gehaald. Ie krijgt de eer voor het eerst de tracklist te bemachtigen!

En ja, Rapoon had ik van jou, dus da's nogal wiedes dat je die herkent :) :zoviet*france: is overigens ook wel goed.. Track 8 ken je normaal ook wel denk ik..

opel kaDEATH!
Hop hop

Bericht door opel kaDEATH! » 13 jul 2009, 16:09

lustmord?

dingske
Wannabe Forumnerd

Bericht door dingske » 13 jul 2009, 17:33

Sssssh!

dj maus

Bericht door dj maus » 13 jul 2009, 18:45

kijk, dat krijg je met die downloadswaps :P

dj maus

Bericht door dj maus » 13 jul 2009, 18:58

Enfin, de cd'tjes zijn gepost, en omdat ik ook de beroerdste niet ben, hier alvast enkele tipjes van de sluiers:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door dj maus op 19 jul 2009, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.

dingske
Wannabe Forumnerd

Bericht door dingske » 13 jul 2009, 19:24

Twee bovenste covers herken ik :drink: Herinnert me dat die eerste een tip was waar ik weer te lui voor was die effectief uit te checken.. :oops:

dj maus

Bericht door dj maus » 13 jul 2009, 19:47

Nu in de herkansing, dus.

En ach, luiheid... een dag heeft maar 24 uur, hè...

dj maus

Bericht door dj maus » 19 jul 2009, 12:34

Dingske – Hours awake, hours asleep

Tja, hoe bespreek je een ambient-swap? Weinig aanknopingspunten wat betreft titels en artiesten, in ieder geval… Dus dan maar een beetje bespreken wat ik hoor en wat ik ervan vind…

1. Langzaam rondzwabberende synthesizer wordt langzaamaan door steeds meer metalige geluidjes vergezeld en na een tijdje komt er een wat syncopische baslijn bij. Deze biedt ook niet heel veel structuur. Blijkt wel een goede opmaat voor track 2.

2. De baslijn van track 1 (mogelijk al de hele tijd behorende tot track 2) kabbelt rustig voort. In plaats van de metalige geluidjes horen we nu een vervormd trompetje en dito gitaar. Na anderhalve minuut slaat de sfeer om naar een walsje, met als lead een andere vervormde trompet (of wat daar voor door moet gaan). Zo tegen de vierde minuut verandert de begeleiding in een soort verzopen kerkorgel, waarna het hele boeltje aan een fade-out begint.

3. We gaan een wat tochtige druipsteengrot binnen. Iemand heeft er een mobile opgehangen (geen GSM, maar zo’n in de wind tingelend geval). Dit is wel erg door het ambient-werk van Eno geïnspireerd, al is het naar mijn ideee wat te repetitief om van de meester zelf te zijn. Door de dissonante sirenes die er halverwege insluipen ga ik onwillekeurig aan Biosphere denken. Dat unheimische is in ieder geval ook erg typerend voor Patashnik. (Het baslijntje doet trouwens ook wel wat aan Novelty Waves denken. )

4. Deze track begint en blijft atonaal met wat losse toonflodders en spaarzaam enkele echoënde potjes en pannetjes, waar ik altijd wat afwachtend van word, oftewel: mijn aandacht verslapt. In de pannetjes begint iets te pruttelen, sterker nog: langzaam over te koken. Toch iets te vrijblijvend voor ondergetekende.

5. Dit nummer sleept me meteen weer mee. Op dit moment, na een keer of zes luisteren (ook een paar keer in willekeurige volgorde) mijn favoriet. Lekkere drive door de doorrommelende bas en de dansende ‘druppels’ en dat alles wederom in iets wat klinkt als een druipsteengrot. Het toffe van goede ambient en dub techno vind ik de suggestie van ruimte. Ik heb zelf ook een tijdje geëxperimenteerd met geluidssoftware die puur bedoeld was voor delays en echoes (het programma heette ‘Space Designer’) waarmee je geluiden (meer of minder geloofwaardig) kan laten klinken of ze uit een bezemkast, een badkamer, een kathedraal of een donker bos komen. Zeer interessante materie die mijn kijk op geluid weer een stuk veranderd heeft.

6. Mooi, dat licht desoriënterende pitchen (waarbij de frequentie van de oscillator meeverandert met de toonhoogte). Halverwege wordt het opeens een stuk melodischer met een klassiek aandoend akkoordenschema.

7. Hey, wat krijgen we nu: beats? 90’s Trance Europe Express-materiaal, als je het mij vraagt. In de verte moet ik aan Orbital denken, maar daar is het toch te leeg en te beheerst voor. The Black Dog zou ook goed kunnen. ‘Artificial Intelligence II’ was ook zo’n verzamelaar uit die tijd (kopie op cassette moet hier ergens nog op zolder slingeren), waar dit op zou hebben kunnen staan. Kabbelt lekker, maar na een minuut of zes weet ik het wel… Maar dat zeg ik nu ik er bewust naar luister om dit verslag te kunnen schrijven. Op de achtergrond afgespeeld, speelt speelduur een veel minder grote rol. :P

8. Vervormde industriële geluiden vanuit de verte, met vaag een suggestie van menselijk geweeklaag. Een elektronische imitatie van een cello of contrabas neemt het voortouw, met een dreigend klinkend resultaat. En in de tussentijd is dingske nog even zijn oud glas naar de glasbak gaan brengen, geloof ik…

9. Track 8 loopt langzaam over in track 9, waarin een of andere Scandinaviër een ikea-preek afsteekt, begeleid door vervormde telecommunicatie-geluiden. In de tussentijd meer metaal- en glasgeluiden, een benauwd, slepend blaasorkest en een dito vrouwenzucht.

10. Eenzelfde recept als track 9, maar nu met een Franse predikant (n’importe quoi… l’esprit, et ceterae) - en een stuk korter.

11. Weer heel even terug naar wat muzikaler vaarwater: een inleiding door moeilijke akkoorden op een piano. Na een minuut ebt deze echter alweer weg, gevolgd door allerlei elektronische dierengeluiden (de haan klinkt wat akoestischer, de koe, daarentegen, weinig geloofwaardig). “You are my sunshine, my only sunshine” zingt een stonede boerin. Zijn we hier aanbeland in de agrarische versie van Alan’s Psychedelic Breakfast? Na een minuut of 10 komen er 4AD-achtige gitaartjes de boel wat meer body geven, hetgeen de beluisterbaarheid wat mij betreft wel ten goede komt. Helaas ontstaat er wat kortsluiting in de melkmachine en loopt de boel in het honderd op 12:30. Slechts de jodelende boerin horen wij daarna nog slechts in de verte.

12. Het 4AD-geluid (lees: Cocteau Twins, This Mortal Coil) komt weer enigszins terug. Langzaam in- en uitademende synthesizercadenzen, nogal in de stijl van het beroemde Donnacha Costello-album ‘Together Is The New Alone’. Erg emotioneel. Leegte en gemis, ijl en licht. Prachtige afsluiter.

Kortom: als geheel een zeer mooie swap (uiteraard); meer gelet op de individuele tracks, vallen 5, 6 en 12 het meeste op.

Mijn dank is groot. Ben benieuwd met wie ik het genoegen had.

P.S. Heeft u inmiddels al iets in uw brievenbus mogen ontvangen?

dingske
Wannabe Forumnerd

Bericht door dingske » 21 jul 2009, 20:55

Leuk, een bespreking! En af en toe zelfs wat technisch met woorden die ik toch slechts in mijn meest psychedelische dromen kan duiden! Maar ik moet toegeven: als je veel naar ambient luistert, raak je sowieso wel gefascineerd door geluid, niet muziek, maar geluid an sich. Denk dat ik me er toch in moet verdiepen, welke manier dan ook. Hoe dan ook!

1. Wouter Veldhuis - 5'o [Satumaa; 2008]
Afbeelding

Nederlander geloof ik. Verder heb ik er niet zoveel mee, ook niet met het album. Een weinigzeggend nummer van een weinig zeggend album, dat vorig jaar zeker geen ogen heeft gegooid tussen al dat ambient schoons. Maar ik zocht een nogal onbeduidend nummer zonder veel structuur om de swap op gang te trekken (of toch juist niet) en dit was daar redelijk perfect voor. Het eerste kwartaal van deze swap moest trouwens redelijk voortkabbelend / doelloos in space rondtuimelend zijn..

2. Tylervision - The Last Human [From Here to Tranquility Vol. 2; 1993]
Afbeelding

Hier ken ik voor de rest ook niets van. Komt trouwens vanop een erg middelmatige ambient verzamelaar. Wat heb ik toch met tracks van weinig bijzondere albums selecteren? Hoe dan ook, dit is één van de drie tracks op die verzamelaar die de moeite waard zijn, (niet?) toevallig de laatste drie tracks. De andere twee zijn Robert Rich's Liquid Air en Air's Wind waarbij dient opgemerkt te worden dat 1) die andere twee beter zijn dan dit nummer, 2) die Air niet het Franse AIR zijn, 3) beide nummers erg coole dark ambient zijn en 4) 'Liquid Air' zó op 'Stalker' had gekund en daar nog de show had kunnen stelen. Oh ja, dit nummer. Ja, coole blaasinstrumenten hèh? Voor de rest niet zo opvallend.

3. Biosphere & Deathprod - Katedra Botaniki [Nordheim Transformed; 1998]
Afbeelding

Uiteraard kan Biosphere niet ontbreken op een mijner ambientswaps, maar dan heb ik toch uitgekeken dat ik niet een track van op een zijner bekendere werken heb gekozen, want die ken je uiteraard al. Vanop deze samenwerking met Deathprod heb ik al vaker een nummer gekozen, mogelijk al in een uitwisseling met jou, maar niet dit nummer. Dit nummer wordt vaak helemaal toegeschreven aan Biosphere (en dan zou het eigenlijk geen samenwerking zijn maar een splitalbum met voor de helft Biosphere- en voor de helft Deathprod-tracks) maar ik meen toch Deathprod's invloed te horen. Ik vind niet alleen dit nummer maar het hele album eigenlijk donkerder en concreter dan de gemiddelde Biosphere-plaat en een ruimer en uitgestrekter klinkend dan de gemiddelde Deathprod-plaat. Dus ik zie het meer als bovenstaand prentje: de twee heren die tegenover elkander zitten en elkander als dusdanig beïnvloeden. Maakt trouwens gebruik van recordings van Arne Nordheim, een Noor die schijnbaar innoverend werk heeft geleverd op elektronisch vlak ergens jaren zestig of zeventig. Als je dit album koopt, krijg je dat album er ook bij, maar ik heb het album nog niet gekocht dus ken ik het origineel materiaal niet. Qua Biosphere gaat enkel 'Substrata' erover, qua Deathprod is dit onovertroffen.

4. Rapoon - 6 or 7 [Easterly 6 or 7; 1997]
Afbeelding

Destijds een tip van dwoazedwarrel en toen heel erg bevallen. Ondertussen een beetje gedaald in m'n achting (in dit ik 'm niet frequent meer draai) maar vind het nog steeds een redelijk fantastisch album. Rapoon zat trouwens vroeger eventjes bij ~zoviet*france~ waar ik ook iets van op deze swap kon zwieren, maar dat komt later allicht nog wel. Is nogal Oosters geïnspireerd album. Sample op het einde die overgaat in de volgende track ("Wait a minute there's movement" / "It seems to have life" / "Organic life") komt overigens uit de eerste Alien-film en past perfect bij mijn overgang naar meer pulserende, enigszins met percussie aangedreven ambient. Dat stukje monoloog heeft me eigenlijk op gedachten doen zetten een all ambient swap te maken, omdat ik het lichtjes futuristisch, pulserend groene sci-fi sfeertje van Alien wel vond passen bij ambient.

5. Loscil - Mute [Submers; 2002]
Afbeelding

Vandaar dus de overgang naar zacht pulserende ambient à la Loscil. Eigenlijk mijn recentste ontdekkingen, deze Submers. Had voordien al Plume uit 2006 uitgeprobeerd maar die is best wel saai. Dit is een heel ander verhaal en is vrij snel aan het oprukken naar een comfortabele plaats in mijn topambientcollectie. Recentelijk het album al eens beschreven als het gevoel van opluchting wanneer je claustrofobische onderzeeër lekt slaat en geleidelijk aan zinkt en tevreden zijn dat je weldra met de ontzaglijk uitgestrekte oceaan verenigt zal worden. Weet niet of dat het gevoel voldoende verwoordt, maar er zit naar mijn gevoel zowel een suggestie naar ruimte als naar compactheid in. Zijn eerste album (dit is z'n tweede) 'Triple Point' is me ook al aangeraden. Nogal gelijkaardig schijnt het (alleszins in kwaliteit). Grote aanrader.

6. Julien Neto - V (Rivers) [Le Fumeur de Ciel; 2005]
Afbeelding

Het impressionistische tafereeltje op de hoes spreekt boekendelen: weinig mensen zullen er aanstoot aan nemen, velen zullen het afdoen als enorm 'veilige' muzikale wallpaper zonder scherpe randjes, maar het is gewoon zo ongelooflijk mooi en precieus dat het je allemaal niet kan schelen. Het hele album staat vol met dit soort fragiele, belachelijk aangename niemendalletjes.

7. Monolake - Ice [Gravity; 2001]
Afbeelding

Ik snap je commentaar wel, maar al bij al valt twee minuten te lang zijn nog mee bij ambient :P Dit bedient enige flexibiliteit om dit bij ambient te rekenen, maar de sfeer die zo machtig wordt opgetrokken rond de beats zijn voor mij voldoende om dat wel te doen. Daarbij kende je hun debuut 'Hongkong' al, dat in elk aspect imposanter en meer ambient is, maar dit is eigenlijk mijn kennismakingsalbum geweest voor Monolake, helemaal terug in 2005 of zo! Heel erg vroeg in mijn muzikale ontdekkingsloopbaan dus. Dit is een stuk abstracter dan 'Hongkong', de field recordings zijn stukken subtieler (maar daarom niet minder subliem: de stemmensamples die rond de beat worden opgetrokken in dit nummer, zo mooi!) wat met zich meebrengt dat je veel minder vat kunt krijgen op dit album en moeilijker te appreciëren door de kille, haast clinische sfeer die door het hele album trekt. Als je er voldoende tijd mee doorbrengt warm je er je uiteindelijk wel voor hoor.. of toch ik. 't Is niet het bommetje dat 'Hongkong' was. Dit vindt ik wel een van de beste nummers, samen met de volledig (dark) ambient zijnde afsluiter en nog aantal ander.

8. Lustmord - Part V [Heresy; 1990]
Afbeelding

Zo min of meer dé klassieker in het dark ambient genre en wat mij betreft terecht. De resultaten binnen het genre zijn vaker dan niet lachwekkend, maar hier vind ik dat persoonlijk niet. Ik vind het niet ongelooflijk eng, zoals zovelen, maar ik vind de sfeer wel "vet", al is ie wat expliciet (de hel en zo). Ik heb nog een nummer van deze plaat op een swap voor joe gezet, toepasselijk toen tijdens het hemel-en-hel-thema maar toen was ik er nog niet enthousiast over. Nu dus wel! Een van mijn lievelingsplaten al bij al.

9. Famlende Forsøk - Hebhel [Ars Transmutatoria; 1990]
Afbeelding

Enorm obscure Noorse band waarbij ik best wel trots ben op het feit dat ik hem heb kunnen tippen aan een Noor die nogal zwaar into ambient is en deze nog niet kende, ha! :D Dit is eigenlijk hun bekendste LP, in de jaren tachtig hebben ze nog een aantal (nóg obscuurdere!) tapes op hun naam staan met ellenlange Noorse absurde titels (die Noor heeft ze eens vertaald) met van die lekker bizarre Residents-achtige "industrial" op. Grappiger en absurder dan deze plaat misschien, maar qua schoonheid haalt deze het allicht wel. Een zestal jaar heeft de band nodig gehad om een hele resem geluiden bij elkaar te sprokkelen, die in structuren te legger en telkens maar aan te dikken met andere geluiden. Het resultaat noem ik altijd 'Abstract Pop' of 'Ambient Pop', maar eigenlijk valt er geen label op te plakken. Wat wel uitsteekt is het abstracte, nergens kan je echt vat krijgen op de muziek, kan het heel moeilijk memoriseren en is het dan ook moeilijk in te schatten wat ik nu precies bij het album voel. Het is in ieder geval een van de bijzonderste albums die ik ken, of misschien zelfs een van de beste. De teksten heeft die Noor ook eens voor me vertaald, weet niet precies meer wat ze zeiden, maar meen te herinneren dat ze o.a. uittreksel over abortus e.d. waren, veel topics die nogal stof konden doen opwaaien alleszins. Ik ga over drie weken vijf maanden naar Noorwegen, ook om taal te leren, dus ik kijk al uit naar het moment dat ik kan verstaan wat dit heerschap te vertellen heeft! :P

10. Geins't Naït - PLatex [Yvone; 1990]
Afbeelding

Dit had ik eigenlijk pas vers van de downloadpers, had ik er nog niet of nauwelijks naar geluisterd, maar het trof me nogal dat dit nummer haast perfect aansloot op het vorige. Dus dan maar gebruikt, een swap heeft nooit genoeg absurde nonsense. Het hele album ken ik nog niet zo goed, weet of nog niet of ik 'm eigenlijk goed vind of niet, maar het klinkt allemaal nogal van die vreemde, trippy industrial rock. Ik sluit alleszins niet uit dat ik dit nog wel eens fijn zou kunnen gaan vinden :D

11. Nurse With Wound - Nihil [Spiral Insana; 1986]
Afbeelding

Heb ik dan toch eindelijk iets van Nurse With Wound uitgecheckt en dan blijkt het nog best wel door te kunnen gaan als ambient! Album bestaat uit drie tracks, dit is de afsluiter, maar eigenlijk zijn de twee eerdere tracks beter in zowat elk opzicht behalve dan de openende pianoriedels. Maar die andere twee overtreffen dit nummer dan ook met zo'n tien minuten dus dan heb ik praktisch maar gekozen voor dit nummer vanop een fantastische plaat. De andere nummers hebben ook zoveel afwisseling, zijn even absurd, maar zijn ook eens melancholisch op een vreemde manier door frequent opduikende Twin Peaks-achtige synthwaves in een geheel dat de verbeelding tart. Nogal een dronerig randje. Deze track is op met enige voorsprong het minimalistischte van de hoop.

12. Vidna Obmana - Mellow at Heart [Ending Mirage; 1992]
Afbeelding

Belgische ambient! Jawel, lekker chauvinistisch, maar ik sta er zelf wat van te kijken hoe zoiets prachtig uit uitgerekend dit landje kan komen. De man heeft een duizelingwekkend uitgebreid oeuvre maar voorlopig heb ik er nog maar twee van: 'Ending Mirage' en 'Crossing the Trail', die laatste is best wel goed, beetje etnische dark ambient, maar nu niet van je dat. Deze sloeg mij (geleidelijk aan) uit het veld. Emotioneel dan. Zo mooi. Dat hele album. Elke track heeft een soortgelijke structuur: heel geleidelijk aan infaden, dan op z'n meest volumeuze climax komen en dan heel geleidelijk aan uitfaden. Dat versterkt het melancholische net: het net als rimpels van de zee die geleidelijk aan over je spoelen en op hun hevigst punt komen, maar het is vooral toch het einde dat je bij blijft: de golf spoelt langzaam langs je heen en laat je over met een heftig gevoel van eenzaamheid en gemis; een leegte. Prachtig album. Kan ik eindelijk eens chauvinistisch zijn over muziek (gebeurt niet zo vaak). Deze track wordt op het einde van het album nog een overgedaan in een verkorte versie met van die wouwelende vrouwenvocalen, ook heel goed hoor, maar zonder menselijke tussenkomst vind ik het net dat beetje sterker.

Dank je voor je bespreking en ik heb inderdaad je swaps ontvangen. :yes: Heb er wel nog niet naar geluisterd, ik heb tegenwoordig immers zo'n onverklaarbare drang naar hiphop maar eens dat over is! :P

Ik heb je overigens nog een swap tegoed. Wordt een dezer nog aan gewerkt.

dj maus

Bericht door dj maus » 22 jul 2009, 06:26

dingske schreef: ik heb tegenwoordig immers zo'n onverklaarbare drang naar hiphop maar eens dat over is! :P
cd1 bevat heel wat hiphop :up:

en ook even die twee ECM 40 swaps downloaden
zit vast ook moois voor jou tussen :yes:

dj maus

Bericht door dj maus » 22 jul 2009, 08:16

3. Biosphere & Deathprod - Katedra Botaniki [Nordheim Transformed; 1998]
Afbeelding

Toch wel goed van mezelf dat ik Biosphere herkende :) op een ambient swap nog wel...
Meteen maar in de download gegooid en als ie echt zo goed is, zal de aanschaf er ook nog wel van komen.
De 2cd (met het originele album van Nordheim erbij) was limited en is inmiddels moeilijk te krijgen. De enkele cd versie is voor een prikkie wel te vinden.

5. Loscil - Mute [Submers; 2002]
Afbeelding

Ook in de download gegooid.

6. Julien Neto - V (Rivers) [Le Fumeur de Ciel; 2005]
Afbeelding

Idem

7. Monolake - Ice [Gravity; 2001]
Afbeelding

Ik ken van Monolake alleen enkele singles en remixen, maar wat je schrijft, klopt: het is mij wat te kil en mechanisch. Daar komt bij - en dat besef ik nu pas, nu ik ernaar geluisterd heb zonder te weten wat het is - dat het weinig toevoegt aan het Trance Europe Express-geluid wat begin jaren negentig woekerde. Er werden toen mooie dingen gemaakt, maar veel daarvan was meer van hetzelfde. Toen was dat nieuw en underground, maar zo achteraf is het allemaal niet zo bijzonder meer, en dat is over het algemeen ook mijn oordeel over Monolake. Overigens: Robert Henke werkt als programmeur bij Ableton, dus de man weet wel wat van geluid en muziek, neem ik aan. De andere helft, Törsten Profrock heeft er nog een carrière bij als T++, waarmee hij gruizige stuiterende dubsteptechno (of hoe zal ik het noemen) produceert. Dat vind ik wel erg tof!

8. Lustmord - Part V [Heresy; 1990]
Afbeelding

Maakte niet zo heel veel indruk. Maar ik heb dan ook minder met al die donkere genres, denk ik...

9. Famlende Forsøk - Hebhel [Ars Transmutatoria; 1990]
Afbeelding

Idem. Niettemin veel plezier in Noorwegen, een land dat ik ook nog wel eens wil verkennen, maar dat zal er de komende jaren wel niet van komen. Wellicht eens tegen de tijd dat ik de camper van mijn vader erf en de kleine wat groter is.

11. Nurse With Wound - Nihil [Spiral Insana; 1986]
Afbeelding

Ben ik uit nieuwsgierigheid ook aan het downloaden. Bij Throbbing Gristle was het immers ook een kwestie van juiste plaat op het juiste moment (20 Jazz Funk Greats ooit in een opwelling blind aangeschaft en dat bleek een typische, maar fascinerende plaat te zijn). Ik verwacht hetzelfde bij Nurse with Wound. Zo nu en dan eens iets proberen...

12. Vidna Obmana - Mellow at Heart [Ending Mirage; 1992]
Afbeelding

Was veel van te vinden op Soulseek, waaronder muziek voor het aquarium van de Antwerpse zoo... zal er eens naar luisteren...

dingske
Wannabe Forumnerd

Bericht door dingske » 22 jul 2009, 12:45

dj maus schreef: 7. Monolake - Ice [Gravity; 2001]
Afbeelding

Ik ken van Monolake alleen enkele singles en remixen, maar wat je schrijft, klopt: het is mij wat te kil en mechanisch. Daar komt bij - en dat besef ik nu pas, nu ik ernaar geluisterd heb zonder te weten wat het is - dat het weinig toevoegt aan het Trance Europe Express-geluid wat begin jaren negentig woekerde. Er werden toen mooie dingen gemaakt, maar veel daarvan was meer van hetzelfde. Toen was dat nieuw en underground, maar zo achteraf is het allemaal niet zo bijzonder meer, en dat is over het algemeen ook mijn oordeel over Monolake. Overigens: Robert Henke werkt als programmeur bij Ableton, dus de man weet wel wat van geluid en muziek, neem ik aan. De andere helft, Törsten Profrock heeft er nog een carrière bij als T++, waarmee hij gruizige stuiterende dubsteptechno (of hoe zal ik het noemen) produceert. Dat vind ik wel erg tof!
Oh, ik dacht dat je wel te vinden was voor een potje Chain Reaction. Hun debuut is naar mening wel essentieel en een mijner favoriete albums. Overigens waren er ook een aantal nummers van Trance Europe Express, Vol. 2 in de running, maar al bij al vind ik die weinig met Monolake van doen. Misschien op 'Gravity' wel 'n beetje, maar de Minimal / Dub Techno van Hongkong is toch een andere afslag dan de Ambient Techno van de TEE serie. Maar hey, you're the expert :P

Heb gisteren trouwens naar een tweetal van je swaps geluisterd.. de derde en vierde geloof ik.. vooral die met klassieke muziek / opera op is precies wat ik nodig had :love: Maar euh, da's voor later als het zich wat in m'n gehoor heeft genesteld.

dj maus

Bericht door dj maus » 22 jul 2009, 13:08

Ik ken niet alles van Chain Reaction, maar Fluxion, Substance, Vainqueur kan ik wel waarderen. Maar die zijn in de regel warmer en (g)ruiziger dan wat ik van Monolake ken. Maar hun debuut ken ik bijvoorbeeld helemaal niet. Is ook niet zo makkelijk te vinden (wel als download, maar niet op cd/lp).

De link met TEE kwam puur doordat ik het bij de blinde luistersessie daarmee associeerde. De vergelijking zal wel niet helemaal op gaan, maar ze kwamen op hetzelfde punt te kort, denk ik: te kaal, te kil, te repetitief en naar mijn gevoel gedateerd.

Ben blij dat ik met CD3 raak heb geschoten. Daarop overigens geen opera. Maar da's ook weer zo'n genre-kwestie. Wel klassiek, in ieder geval. :up:

dingske
Wannabe Forumnerd

Bericht door dingske » 22 jul 2009, 13:18

dj maus schreef:Ik ken niet alles van Chain Reaction, maar Fluxion, Substance, Vainqueur kan ik wel waarderen. Maar die zijn in de regel warmer en (g)ruiziger dan wat ik van Monolake ken. Maar hun debuut ken ik bijvoorbeeld helemaal niet. Is ook niet zo makkelijk te vinden (wel als download, maar niet op cd/lp).

Ben blij dat ik met CD3 raak heb geschoten. Daarop overigens geen opera. Maar da's ook weer zo'n genre-kwestie. Wel klassiek, in ieder geval. :up:
Er is recent een gemasterde versie van Hongkong uitgekomen (het mist wel de track 'Index' :crazy: ) compleet met nieuwe cover art en zo en toen ik de plaat net ontdekte zag ik dat ze hem nog hadden op Boomkat, maar heb 'm niet direct aangeschaft Toen ik een paar dagen later de knoop doorhakte en ik weer naar Boomkat surfte, was ie al weer out of stock :( Hoe dan ook, misschien kan je die wel appreciëren, is een stuk warmer met een grotere naduk op de dub en ambient.

Euh ja, allicht geen opera, maar klassiek met nog gezwollen damesvocalen over, perfect voor mijn nachtelijke escapade gisteren, wel op laag volume. Weet niet of ik opera zo gemakkelijk zou kunnen verdragen.

dingske
Wannabe Forumnerd

Bericht door dingske » 22 jul 2009, 15:21

Tot dusver is die hiphop (beetje triphop) swap wel zwaar dope ja :yes: Swap nummero vier vereist meer doorzettingsvermogen mijnert wegen.

dj maus

Bericht door dj maus » 22 jul 2009, 18:13

dingske schreef: Swap nummero vier vereist meer doorzettingsvermogen mijnert wegen.
Was ook de moeilijkste om te maken.
Ben er niet helemaal tevreden over.

Was het sluitstuk, dus alles wat afviel, zou definitief afvallen.
En bij vrijwel alle tracks had ik een reden om ze toch te gebruiken.
Dat is deels ten koste van de coherentie gegaan.

dingske
Wannabe Forumnerd

Bericht door dingske » 28 jul 2009, 20:33

Pt. I: de hiphop / triphop sage

Maus waagt mijn terrein te betreden en enkele blinde vlekken in mijn spectrum aan het licht te brengen. En dat lukt aardig: veel van de hiphop klinkt modern (ouder dan eind jaren negentig zou ik niets van de hiphop hier geven) en da's inderdaad een stukje kaart dat ik de laatste jaren wat verwaarloos wegens niet belonend genoeg. Doch, ik denk niet dat ik hier een slechte song heb gehoord. Allicht uw beste swap tot op heden in mijn bescheiden mening: het ligt me allemaal natuurlijk sowieso al meer, maar toch. Zoals immers loopt alles ook perfect in elkaar over, en in de beste hiphoptraditie staan er haast zelfs wat korte 'skits' op, als ik ze zo mag noemen. Hoe dan ook!

1+2. Eerst een.. geluid om dan meteen triphop op te duikelen. Meisje is echt prototype triphopzangeresje: niet bijzonder, maar haas hese, weinig concrete stem geluid past perfect om in de muziek verloren te raken. Muziek zelf is beleefd choatisch, alles zoemt en schuurt, paranoia heerst, maar toch zonder de song zelf over te nemen: het blijft mooi binnen zijn contouren. Klinkt ook wat exotisch qua instrumentengebruik. Doet me erg aan 'Maxinquaye' denken. En da's goed! Dacht dat ik de triphop ondertussen al wel achter me mocht laten, maar wil u me dan op mijn teruggang ook nog even snel zeggen wie dit wel mag zijn?

3. Ietwat bizar nummertje. Het subtiel chaotische tekent ook dit nummer. Als ik hier naar luister, stel ik me altijd zo'n bende weirdos op speelgoedinstrumentjes voor. Zanger heeft een fifties-inslagje in z'n stem maar verzuimt in de galm en ruis.

4. Hippity hop. Met onheilspellende, paranoide achtergrondgefröbel, mechanische geluiden en... een gitaar. Meer instrumentale hiphop dus, maar voor dat mechanische kantje intrigeert me wel.

5. Merk nu pas hoeveel van ritme en tempo wordt verwisseld. Een polka met lichtjes episch, wapperend gitaarspel dat een soort tribale, primitieve regendans tracht te overstemmen, maar wel het tromgeroffel over neemt.. is dit misschien dat Afrika Space Station gedoe?

6. ... wat dan haast perfect overgaat in een hiphopbeat: hulde! Dit meende ik te herkennen toen ik 'm eerst luisterde, maar nu weet ik het niet meer. Ook instrumentale hiphop, met van die lekker gruizelige, "horror" samples vanuit oude films noir, waarbij dergelijke saxuithalen uit het geestenrijk - "motherfucking ghost" of zegt ie nu go? - perfect aansluiten. Nog wat elektronisch gepingel, met een steeds sterkere nadruk op de nare atmosfeer. Doet me erg sterk denken aan the Herbaliser eigenlijk. In zowat elk opzicht eigenlijk. Maar 't staat niet op 'Blow Your Headphones' dus... ? Mocht het hen zijn, is het wel een hunner betere. Dope.

7. En nu echte hiphop. Ik neem terug wat ik eerder zei: dit is duidelijk oudere hiphop. Mid jaren negentig ofzo. Is dit niet Jeru the Damaja? Gokje. Ken zijn oeuve niet zo, maar heb er wel een aantal tracks van en hij lijkt er toch sterk op alleszins. Die jazz/swinguitbarsting is trouwens erg cool.

8 + 9. Gefriemel skit. En dan terug de la musique. Terug meer naar de repititievere instrumentale hiphophoek.. er wordt wel opgezongen - het soort gladde vrouwenstem dat je bij nu-jazz of nu-soul al eens aantreft - maar het bevat veel knip- en plakwerk of toch zeker heel wat turntablism met samples en whatnot. Klinkt leuk hoor in context van de swap, maar het is niet iets waar ik echt benieuwd naar word.

10. Dit dan weer wel. Ook turntablism maar met de nodige punch. Heuse cavaleries komen hier aan te pas: hele bigbandexplosies met hypernerveuse samples erdoorheen gegooid. En toch erg "dope" blijven klinken. Doet me sterk denken aan de stijl van The Avalanches, die hebben ook zo'n voorliefde voor de bombast en obscure samples. En die hebben ook heel wat mixtapes die de ronde doen, dus misschien zijn 't ze wel.

11. Pingpongwedstrijdje. En dan terug het donkerdere instrumentale hiphopwerk. En dan terug pingpong. En ergens in de tweede minuut doen wat Aziaten hun intrede zonder daarbij de loodzware hiphopbeat te laten vallen. Herkenbaar punt in de swap, maar niet iets dat me achterover doet slaan.

12. Het balletje ketst de grond op. En Mad Professor raapt 'm weer op en ketst er meteen zijn hyperdub tegenaan. Zijn versie van Superpredators van ouwe rotten Massive Attack. Staat op hun singlesbox. Heb ook de echte versie van het nummer - of toch een deel ervan - dat niet onder handen is genomen door de gekke professor, weliswaar met Sovietgebrabbel doorheen uit de film the Jackal. Vroeger vond ik die steevast beter omdat ik niet veel met Profs stuiterende dub kon aanvangen, maar nu ik hem zo vaak heb horen voorbij komen weet ik het niet meer. Wat een tanden heeft dit nummer eigenlijk, heh? Gruwelijk.

13. Zweverige hiphopper die zijn apparatuur - draaitafel en al - de ruimte inschiet en nu uit wraak heel wat nonsens bazelt. Hij lijkt duidelijk enthousiast wanneer ie z'n spullen terugvindt, met een lekker hoekige beat en om mij te plezieren gooit ie er ook nog een buitenaards eenzame, bevreemdende sample tegenaan. "Capture of man"? Dus echt een alien? Hah, en dan nog een Indiaans operazangeresje in een kooitje erbij gooien! Parfait! Klagerig, haast vogel. Of zingende zaag. Is dit Doseone of iemand van de Anticon-stal? Heeft een beetje een nerdy hiphopstijl. Dit is wel maf.

14. Saul Williams. Die man herken je uit de duizenden. Ken het nummer wel niet. Esoterisch viooltje, een naar goede gewoonte raaskallende Williamse die zich ergens tussen spoken word, beatbox en rap bevindt, ook naar goede gewoonte. Leuke track, niet meteen een van zijn betere tracks, maar ook zeker niet een van zijn mindere.

15. Stotterende, mechanisch stuiterende, tegenspruttelende electronica met van de wijde soundscapes die zich onheilspellend maar subtiel achter de frontlinies bevinden, maar af en toe de kop opsteken, maar dan serieus gemutileerd worden. Misschien ook aantal lichte dubondertonen.

16. Verder op het mechanische elan, maar met sputterende hiphop met een melancholisch randje. Verder niet zo boeiend als je er op focust.

17. Zachthandige jazz-hop met man die wel bekend voorkomt.. oh wacht, zijn sidekick komt wel heel erg bekend voor. Ik ben er vrij zeker van dat ik de man al eerder heb gehoord, maar ik ga er niet mijn hersenpan om pijnigen. Enigszins jazz-hop zoals er wel meerdere wordt gemaakt maar wel erg goed dan. Dat nerveuze sterretjesgesprinkel op de achtergrond is wel leuk gedaan. Heel de track is wel lekker.. euh, "chillaxen", misschien dat ik hier wel meer van wil weten..

18. Overstuurde hiphop opgesloten in een flipperkast. Ik kan er weinig mee om eerlijk te zijn, maar het heeft wel wat.

19. Oeh, pornofilmterritorium. Nu ja, porno onder water dan. Zo'n lekker "get down" beat en een bevreemdend sfeertje met een man die op de bodem wat staat te brallen. Melodietje dat zich van links naar rechts tussen de onderzeeërwanden kaatst. Ambient sfeertje daalt haast neer over het nummer, met enigszins -weer- mechanische bijverschijnselen. A can diggit.

20. Vreemde eend in de bijt enigszins maar gezien voorgaande tracks ook weer niet echt. Nog steeds radiotransmitters die erdoorheen lopen te zwammen. Soort van jaren tachtig snythpop/rock met een ietwat verstikkend sfeertje. Zanger doet niet echt moeite, maar dat hoeft ook helemaal niet met een nummer als dit. Het nummer kleurt gifgroen, het synthesizerlijntje cirkelt op uit de constante draaikolk van drumsimilaties. Intrigerend nummer.

21. Gaat over in Tricky, met een nummer dat net dezelfde sfeer oproept maar nog een stukje verstikkender is en tegelijkertijd zo aanstekelijk. Nu ja, Tricky in goede doen is altijd verstikkend en claustrofobisch. "Here come the aliens". Moet eerlijk toegeven dat ik dit nog niet kende, een B-side of zo? Dit is echt iets voor mij ja, Tricky lijkt het altijd wel juist te doen voor mij, toch als ie zo intens en bezeten klinkt als hij in de jaren negentig deed.

22. Franse hiphop zowaar! En ik vind het nog leuk ook! Da's bijna een unicum. Hiphop is voor mij bijna iets uitsluitends Amerikaans, maar deze Fransen komen er mee weg. Vooral door de track achter hen: forse beats afgewisseld met jazzy sfeertjes en tussenstukjes die je doen opcirkelen in een spiraal van rook en assen. Ongelooflijk dreigend basgeluid ook op aantal momenten.

23. Klinkt als een in een rokerige studio dan wel ondergrondse tunnel opgenomen demo van Gorillaz. Heeft zowat dat prettig, lichtvoetig gitaarspel als het enigszins broeierige dubgeluid incluis rokerige harmonica dat die band nogal eens tekent. Allicht is het oudere, échte dub. Met elektronische uitstapjes. Wel leuk.

24. Begin heb ik eerder gehoord. Op ander nummer allicht. Dan doet een met goedkoop elektronische bijklank voorzien drumgeluid - het past wel, niet negatief - zijn intrede. Het is het soort nummer dat in spiralen lijkt te bewegen, als ware het gaar van het spinnewiel geleidelijk aan aan het uitspinnen tot het uiteindelijk in zijn groef blijft steken, een aantal keer herhaalt en dan uitspringt. Dan schiet een noodplan in actie: een verdwaalde sample uit 'Suspiria' voert eenzelfde spiraalbeweging uit, maar ook deze pruttelt uiteindelijk na wat nagalmen de goot in. Ik neem aan dat je wist dat ik 'Suspiria' heel hoog in het vaandel draag? Fantastische film, fantastische soundtrack. Was zeker een 'schok', die me enigszins uit de trance van de swap haalde om me te erop te wijzen dat ja, de swap toch echt wel gedaan is. Leuk gedaan.

Het valt me ook dat als individuele tracks ik er minder enthousiast over ben. Als geheel is het echter volledig mijn ding en da's het soort swap (maar ook albums uiteraard) dat ik graag heb: die een sfeer scheppen over songgrenzen heen waardoor je zelfs niet merkt dat sommige tracks toch niet zo heel sterk zijn. Daarmee dat ik vaak nogal moeite heb om songgericht te denken als men mij bv om mijn favoriete liedjes vraagt. Hoe het ook mogen zijn, hulde voor dit werkje meester, u bent toch zo goed voor mij.

:crazy:

dj maus

Bericht door dj maus » 28 jul 2009, 22:57

dingske schreef:Pt. I: de hiphop / triphop sage
Maus waagt mijn terrein te betreden en enkele blinde vlekken in mijn spectrum aan het licht te brengen. En dat lukt aardig: veel van de hiphop klinkt modern (ouder dan eind jaren negentig zou ik niets van de hiphop hier geven) en da's inderdaad een stukje kaart dat ik de laatste jaren wat verwaarloos wegens niet belonend genoeg. Doch, ik denk niet dat ik hier een slechte song heb gehoord. Allicht uw beste swap tot op heden in mijn bescheiden mening: het ligt me allemaal natuurlijk sowieso al meer, maar toch. Zoals immers loopt alles ook perfect in elkaar over, en in de beste hiphoptraditie staan er haast zelfs wat korte 'skits' op, als ik ze zo mag noemen. Hoe dan ook!
1+2. Eerst een.. geluid om dan meteen triphop op te duikelen. Meisje is echt prototype triphopzangeresje: niet bijzonder, maar haas hese, weinig concrete stem geluid past perfect om in de muziek verloren te raken. Muziek zelf is beleefd choatisch, alles zoemt en schuurt, paranoia heerst, maar toch zonder de song zelf over te nemen: het blijft mooi binnen zijn contouren. Klinkt ook wat exotisch qua instrumentengebruik. Doet me erg aan 'Maxinquaye' denken. En da's goed! Dacht dat ik de triphop ondertussen al wel achter me mocht laten, maar wil u me dan op mijn teruggang ook nog even snel zeggen wie dit wel mag zijn?
1. The Detroit Experiment – Taste of Tribe (CD: The Detroit Experiment – Planet E 2003)
Vooral omdat nummer 2 niet de opening opleverde die ik vond passen, maar hierdoor wordt de cirkel gesloten, zoals we bij het laatste nummer zullen zien. The Detroit Experiment was een jazz meets electronica meets hiphop-experiment van Carl Craig. Dit tussenstukje is uiteraard Carl solo.

2. Pain Teens – Swimming (LP: Beast of Dreams – Trance Syndicate 1995)

Deze band heb ik ontdekt dankzij wendyvortex, die hun plaat Destroy Me Lover ooit de hemel in prees. Interessant bandje dat noise, electronica, pop, shoegaze combineert. Soms heel beklemmend, maar in dit nummer juist heel toegankelijk, althans, als je Tricky en dergelijke gewend bent.

3. Ietwat bizar nummertje. Het subtiel chaotische tekent ook dit nummer. Als ik hier naar luister, stel ik me altijd zo'n bende weirdos op speelgoedinstrumentjes voor. Zanger heeft een fifties-inslagje in z'n stem maar verzuimt in de galm en ruis.
3. Holger Czukay – Ode to Perfume (edit) (LP: On the Way To the Peak of Normal – EMI Electrola 1981)
De voorman van Can maakte in de jaren 80 enkele geweldige EP’s en LP’s. Moet je zeker eens checken. Valt wel te vergelijken met wat Eno & Byrne iets later zouden gaan doen. Dit nummer beslaat normaal een hele plaatkant, maar omwille van de sfeer van de swap drastisch ingekort.

4. Hippity hop. Met onheilspellende, paranoide achtergrondgefröbel, mechanische geluiden en... een gitaar. Meer instrumentale hiphop dus, maar voor dat mechanische kantje intrigeert me wel.
4. Jel – Mislead (LP: Soft Money – Anticon 2006)
De helft van Presage, zoals ik onlangs ontdekte. Weet niet of je dat wat zegt, maar hun Outer Perimeter uit 1998 is één van de beste hiphopplaten voor mensen die niet van hiphop houden. Komen we later nog tegen. Jel kende ik alleen omdat Gueriilla daar zodanig fan van was dat hij ervoor naar Tilburg afreisde en bij mij overnachtte om diens concert bij te wonen. Als dank kreeg ik deze lp. Erg geslaagd, als plaat en als cadeau, waarvoor nogmaals dank, Guerillla!

5. Merk nu pas hoeveel van ritme en tempo wordt verwisseld. Een polka met lichtjes episch, wapperend gitaarspel dat een soort tribale, primitieve regendans tracht te overstemmen, maar wel het tromgeroffel over neemt.. is dit misschien dat Afrika Space Station gedoe?
5. Burundi Steiphenson Black – Burundi Black (#1) (7” – Barclay 1971)
Novelty hit uit 1971. Afrikaanse drums omgebouwd tot dansvloerkraker. Beleefde begin jaren 80 een heropleving op new wave dansvloeren. Erg lekker nummer. Zo eentje die ik als kind al kende, maar waarvan ik de titel niet wist, om vervolgens jarenlang nergens meer te horen en te vergeten, waarna hij weer ergens opduikt en je helemaal gek maakt ‘waar ken ik dit van? en wat is het?’ Uiteindelijk allemaal goed gekomen.

6. ... wat dan haast perfect overgaat in een hiphopbeat: hulde! Dit meende ik te herkennen toen ik 'm eerst luisterde, maar nu weet ik het niet meer. Ook instrumentale hiphop, met van die lekker gruizelige, "horror" samples vanuit oude films noir, waarbij dergelijke saxuithalen uit het geestenrijk - "motherfucking ghost" of zegt ie nu go? - perfect aansluiten. Nog wat elektronisch gepingel, met een steeds sterkere nadruk op de nare atmosfeer. Doet me erg sterk denken aan the Herbaliser eigenlijk. In zowat elk opzicht eigenlijk. Maar 't staat niet op 'Blow Your Headphones' dus... ? Mocht het hen zijn, is het wel een hunner betere. Dope.
6. The Mighty Bop (aka Bob Sinclar) – Muthafuckin’ Ghost (CD: 110 Below Vol. 2 – 110 Below 1995)
Je had vast niet gedacht dat je ooit een Bob Sinclar-track dope zou vinden. Midden jaren 90 zaten al die latere Franse housers nog te triphoppen. Cassius onder de naam La Funk Mob en Bob S. als The Mighty Bop.

7. En nu echte hiphop. Ik neem terug wat ik eerder zei: dit is duidelijk oudere hiphop. Mid jaren negentig ofzo. Is dit niet Jeru the Damaja? Gokje. Ken zijn oeuve niet zo, maar heb er wel een aantal tracks van en hij lijkt er toch sterk op alleszins. Die jazz/swinguitbarsting is trouwens erg cool.
7. Jeru the Damaja – Come Clean (2LP: The Document by DJ Andy Smith – Go! Beat 1998) (debuutsingle uit 1993, geproduceerd door Guru & DJ Premier)
8. Byron Lee – Rocksteady (2LP: 300% Dynamite – Soul Jazz 1999) (origineel 1967)

Huisvlijt van dj maus, deze mash-up van inderdaad Jeru the Damaja en Byron Lee.

8 + 9. Gefriemel skit. En dan terug de la musique. Terug meer naar de repititievere instrumentale hiphophoek.. er wordt wel opgezongen - het soort gladde vrouwenstem dat je bij nu-jazz of nu-soul al eens aantreft - maar het bevat veel knip- en plakwerk of toch zeker heel wat turntablism met samples en whatnot. Klinkt leuk hoor in context van de swap, maar het is niet iets waar ik echt benieuwd naar word.
9. Prefuse 73 – Shitslime Garbage Can vs. My MPC (CD: All Tomorrow's Parties 1.0 – ATP 2001)
Dat geskit heb ik kant en klaar overgenomen van dit nummer. Zo veel hiphop heeft dj maus niet, dus heb hier en daar iets van verzamelaars geschraapt.

10. Dit dan weer wel. Ook turntablism maar met de nodige punch. Heuse cavaleries komen hier aan te pas: hele bigbandexplosies met hypernerveuse samples erdoorheen gegooid. En toch erg "dope" blijven klinken. Doet me sterk denken aan de stijl van The Avalanches, die hebben ook zo'n voorliefde voor de bombast en obscure samples. En die hebben ook heel wat mixtapes die de ronde doen, dus misschien zijn 't ze wel.
10. X-Ecutioners – X-Ecutioners (Theme) Song (2LP: Dan the Automator: Wanna Buy A Monkey? – Sequence 2002)
Typische Dan The Automator-productie en dus ook te vinden op de genoemde Automator-verzamelaar met zijn eigen favoriete procucties, aangevuld met andere leuke nummertjes.

11. Pingpongwedstrijdje. En dan terug het donkerdere instrumentale hiphopwerk. En dan terug pingpong. En ergens in de tweede minuut doen wat Aziaten hun intrede zonder daarbij de loodzware hiphopbeat te laten vallen. Herkenbaar punt in de swap, maar niet iets dat me achterover doet slaan.
11. Computerjockeys – Ping Pong (12” – Harvest 1999)
Heb dit altijd een zeer vermakelijk plaatje gevonden. Van die Jockeys heb ik verder nooit meer iets vernomen.

12. Het balletje ketst de grond op. En Mad Professor raapt 'm weer op en ketst er meteen zijn hyperdub tegenaan. Zijn versie van Superpredators van ouwe rotten Massive Attack. Staat op hun singlesbox. Heb ook de echte versie van het nummer - of toch een deel ervan - dat niet onder handen is genomen door de gekke professor, weliswaar met Sovietgebrabbel doorheen uit de film the Jackal. Vroeger vond ik die steevast beter omdat ik niet veel met Profs stuiterende dub kon aanvangen, maar nu ik hem zo vaak heb horen voorbij komen weet ik het niet meer. Wat een tanden heeft dit nummer eigenlijk, heh? Gruwelijk.
12. Massive Attack – Super Predators (Mad Professor Remix) (CDS: Risingson –Wild Bunch 1997)
MadProfessors remix van Protection, No Protection is een briljante plaat, maar te weinig mensen beseffen dit. Aanvankelijk was het plan dat hij ook Mezzanine intergraal onder handen zou nemen, maar dat is er nooit van gekomen. Dit is een klein goedmakertje. Heb het origineel nooit gehoord (wist niet eens of het bestond). Dacht eerst dat het een zeer radicaal vervreemde remix van Rising Son was. MadProfessor trouwens op het Incubate-festival, binnenkort hier – letterlijk – om de hoek. Ben benieuwd! Even een korte zijweg nog: kent u het album Echo Dek van Primal Scream, soortgelijk remixalbum door Adrian Sherwoord? Zeker ook een gruwelijke aanrader.

13. Zweverige hiphopper die zijn apparatuur - draaitafel en al - de ruimte inschiet en nu uit wraak heel wat nonsens bazelt. Hij lijkt duidelijk enthousiast wanneer ie z'n spullen terugvindt, met een lekker hoekige beat en om mij te plezieren gooit ie er ook nog een buitenaards eenzame, bevreemdende sample tegenaan. "Capture of man"? Dus echt een alien? Hah, en dan nog een Indiaans operazangeresje in een kooitje erbij gooien! Parfait! Klagerig, haast vogel. Of zingende zaag. Is dit Doseone of iemand van de Anticon-stal? Heeft een beetje een nerdy hiphopstijl. Dit is wel maf.
13. Presage (aka Jel & Mr. Dibbs) feat. Dose One – Riddles (CD: Outer Perimeter – Future Primitive Sound 1998)
Typisch dat jij die Dose One dan meteen weer herkent. Enfin, je kent deze plaat van Presage dus niet? Laat dat dan de enige relevante hiphop-tip zijn die je ooit van mij gaat krijgen. Wat een geweldige plaat! Hiphop met Zappa/Sabbath/King Crimson/Jello Biafra samples, en dan allemaal rondom het thema samenzweringstheorieën en The Illuminati. Briljant gedaan!

14. Saul Williams. Die man herken je uit de duizenden. Ken het nummer wel niet. Esoterisch viooltje, een naar goede gewoonte raaskallende Williamse die zich ergens tussen spoken word, beatbox en rap bevindt, ook naar goede gewoonte. Leuke track, niet meteen een van zijn betere tracks, maar ook zeker niet een van zijn mindere.
14. Saul Williams – Twice the First Time (3CD: Xen Cuts – Ninja Tune 2000)
Ik ken verder niks van de beste man, dus ik kan het met recht zijn beste track noemen! Een van de betere van de betreffende compilatie, in ieder geval.

15. Stotterende, mechanisch stuiterende, tegenspruttelende electronica met van de wijde soundscapes die zich onheilspellend maar subtiel achter de frontlinies bevinden, maar af en toe de kop opsteken, maar dan serieus gemutileerd worden. Misschien ook aantal lichte dubondertonen.
15. Blamstrain – Untitled (Funckarma Remix) (12”: Blamstrain Remixed Part One – Merck 2005)
Typisch zo’n plaat die me door de verkoper van mijn vaste platenzaak in de hand geduwd is, want anders geheel aan mij voorbij gegaan. Heb op het Merck-label verder alleen een EP van Anders Ilar. Weet er verder ook weinig over te vertellen, behalve dat er op deze EP van Blamstrain nog een paar andere leuke remixen staan.

16. Verder op het mechanische elan, maar met sputterende hiphop met een melancholisch randje. Verder niet zo boeiend als je er op focust.
16. Ras G & The Afrikan Space Program – Ghetto Sci-Fi (LP: Ghetto Sci-Fi – Poo-Bah 2008)
LP vol met niemendalletjes, weinig schokkend, maar zoals u hieronder zult concluderen kan zo’n verzameling niemendalletjes toch een vermakelijke plaat opleveren. In dit geval vormen het gruizige geluid en het soms knullerige knip- en plakwerk het grootste deel van de charme. Bepaald niet onmisbaar, maar gewoon een lekkere blowplaat.

17. Zachthandige jazz-hop met man die wel bekend voorkomt.. oh wacht, zijn sidekick komt wel heel erg bekend voor. Ik ben er vrij zeker van dat ik de man al eerder heb gehoord, maar ik ga er niet mijn hersenpan om pijnigen. Enigszins jazz-hop zoals er wel meerdere wordt gemaakt maar wel erg goed dan. Dat nerveuze sterretjesgesprinkel op de achtergrond is wel leuk gedaan. Heel de track is wel lekker.. euh, "chillaxen", misschien dat ik hier wel meer van wil weten..
17. Tek 9 (aka Dego of 4 Hero) & King Britt feat. Cheewa (aka Butterfly of Digable Planets) & Manifest – Getting’ Down Again (CD: It’s Not What You Think It Is !!?! – SSR 1996)
Als je dit leuk vindt, zeker de hele plaat checken. Superrelaxte jazzy hiphop à la ATCQ, met af en toe een ratelende drum&bass track ertussendoor, aangezien Dego ook nog bijbeunde als dehelft van 4 Hero, hetgeen al gauw succesvoller zou worden dan Tek 9. Ken je van King Britt ook de LP When The Funk Hits The Fan? Een beetje in het zelfde vaarwater. Iets minder hiphop, iets meer house, maar wel net zo relaxt, zwoel en smaakvol.

18. Overstuurde hiphop opgesloten in een flipperkast. Ik kan er weinig mee om eerlijk te zijn, maar het heeft wel wat.
18. Neon – Eon (?)
Komt van een 12” white label bootleg met obscure electro. Na opzoeken blijkt dat de band geen nummer heeft dat zo heet. Dacht dat je dit wellicht kon waarderen, omdat je Tuxedomoon ook wel aardig vindt. Ben er zelf ook niet helemaal kapot van. Schijnt an sich destijds wel een hippe band te zijn geweest.

19. Oeh, pornofilmterritorium. Nu ja, porno onder water dan. Zo'n lekker "get down" beat en een bevreemdend sfeertje met een man die op de bodem wat staat te brallen. Melodietje dat zich van links naar rechts tussen de onderzeeërwanden kaatst. Ambient sfeertje daalt haast neer over het nummer, met enigszins -weer- mechanische bijverschijnselen. A can diggit.
19. Urban Tribe – Transaction (2LP: The Collapse of Modern Culture – Mo Wax 1998)
Triphop uit Detroit. Carl Craig werkte ook aan een paar nummertjes mee, net als Kenny Dixon Jr. De geest van Kraftwerk waart dus onvermijdelijk rond.

20. Vreemde eend in de bijt enigszins maar gezien voorgaande tracks ook weer niet echt. Nog steeds radiotransmitters die erdoorheen lopen te zwammen. Soort van jaren tachtig snythpop/rock met een ietwat verstikkend sfeertje. Zanger doet niet echt moeite, maar dat hoeft ook helemaal niet met een nummer als dit. Het nummer kleurt gifgroen, het synthesizerlijntje cirkelt op uit de constante draaikolk van drumsimilaties. Intrigerend nummer.
20. The Actor – Modern Air (LP: Trumpett Days – Trumpett 2007) (origineel NL 1982)
Trumpett was een – inmiddels vergeten – Nederlands avant garde/electro label. Vincent Koreman, de organisator van Incubate heeft twee lp’s met het beste van dit label opnieuw uitgebracht. Staan leuke dingen op, die soms best wel naar Tuxedomoon en Residents neigen. Als je de kans hebt, zeker eens beluisteren.

21. Gaat over in Tricky, met een nummer dat net dezelfde sfeer oproept maar nog een stukje verstikkender is en tegelijkertijd zo aanstekelijk. Nu ja, Tricky in goede doen is altijd verstikkend en claustrofobisch. "Here come the aliens". Moet eerlijk toegeven dat ik dit nog niet kende, een B-side of zo? Dit is echt iets voor mij ja, Tricky lijkt het altijd wel juist te doen voor mij, toch als ie zo intens en bezeten klinkt als hij in de jaren negentig deed.
21. Tricky & Afrika Izlam – Here Come the Aliens (CDS: Makes Me Wanna Die – 4th & Broadway 1997)
B-kant inderdaad. Was een gokje dat je’t wellicht nog niet kende. (Net als bij die Massive Attack-track, waar ik mis gokte.)

22. Franse hiphop zowaar! En ik vind het nog leuk ook! Da's bijna een unicum. Hiphop is voor mij bijna iets uitsluitends Amerikaans, maar deze Fransen komen er mee weg. Vooral door de track achter hen: forse beats afgewisseld met jazzy sfeertjes en tussenstukjes die je doen opcirkelen in een spiraal van rook en assen. Ongelooflijk dreigend basgeluid ook op aantal momenten.
22. RPM (aka Runaways) – Sortie des Ombres (CDS: 2000 – Mo Wax 1994)
De beats zijn in ieder geval niet Frans, maar volbloed Engels. Echter op het doosje en in Discogs geen nadere informatie over de raps in dit nummer. Als dit de Runaways zelf zijn, dan hebben ze wel een geweldige cursus Frans achter de rug, want het klinkt inderdaad accentloos Frans!

23. Klinkt als een in een rokerige studio dan wel ondergrondse tunnel opgenomen demo van Gorillaz. Heeft zowat dat prettig, lichtvoetig gitaarspel als het enigszins broeierige dubgeluid incluis rokerige harmonica dat die band nogal eens tekent. Allicht is het oudere, échte dub. Met elektronische uitstapjes. Wel leuk.
23. Mali Music (aka Damon Albarn, Afel Bocoum & Toumani Diabaté) – Le Relax (CD: Mali Music – Honest Jon’s 2002)
Grappig dat je hier zo stellig de Gorillaz in herkent. Toont dat je een goede neus hebt! Damon Albarn dus met een cd die hij in Mali met een aantal Malinezen opnam (hoewel het Malinese aandeel in dit instrumentale tussendoortje volgens mij erg mager is . Enfin: Leuke plaat voor zo nu en dan.

24. Begin heb ik eerder gehoord. Op ander nummer allicht. Dan doet een met goedkoop elektronische bijklank voorzien drumgeluid - het past wel, niet negatief - zijn intrede. Het is het soort nummer dat in spiralen lijkt te bewegen, als ware het gaar van het spinnewiel geleidelijk aan aan het uitspinnen tot het uiteindelijk in zijn groef blijft steken, een aantal keer herhaalt en dan uitspringt. Dan schiet een noodplan in actie: een verdwaalde sample uit 'Suspiria' voert eenzelfde spiraalbeweging uit, maar ook deze pruttelt uiteindelijk na wat nagalmen de goot in. Ik neem aan dat je wist dat ik 'Suspiria' heel hoog in het vaandel draag? Fantastische film, fantastische soundtrack. Was zeker een 'schok', die me enigszins uit de trance van de swap haalde om me te erop te wijzen dat ja, de swap toch echt wel gedaan is. Leuk gedaan.
24. Carl Craig – Suspiria (LP: Equinox / The Beginning / Nite & Da (A Retroactive Compilation) – Buzz 1991)
Nee, dat van Suspiria wist ik niet. Ken de film ook niet, dus da’s puur toevel. Met dank aan meneer Carl Craig, die de film duidelijk wel kent.

Het valt me ook dat als individuele tracks ik er minder enthousiast over ben. Als geheel is het echter volledig mijn ding en da's het soort swap (maar ook albums uiteraard) dat ik graag heb: die een sfeer scheppen over songgrenzen heen waardoor je zelfs niet merkt dat sommige tracks toch niet zo heel sterk zijn. Daarmee dat ik vaak nogal moeite heb om songgericht te denken als men mij bv om mijn favoriete liedjes vraagt. Hoe het ook mogen zijn, hulde voor dit werkje meester, u bent toch zo goed voor mij.
:crazy:

Dank voor deze lof. :worship: Moet nu gauw naar bed en slapen, want ga morgen de hort op met vrouw en kind.

dingske
Wannabe Forumnerd

Bericht door dingske » 29 jul 2009, 00:58

4. Hmm, die Jel-plaat heb ik indertijd zelfs op de goede ouwe Luisterpaal gehoord. Was toen redelijk onder de indruk, maar nooit verder in gedolven. Ga ik denk ik ook nu niet meteen doen. Luister nu liever naar niet-Anticon gerelateerde hiphop. Af en toe komt er nog wel iets uit hun stal dat ik belachelijk goed vind (bv. 'For Hero: For Fool').

6. Verdorie, Bob Sinclair, da's nu wel de laatste persoon waar ik een nummer goed van wil vinden :crazy: Ach ja, het Lot heeft het zo gewild: Bobbie heeft blijkbaar dus ook al een aantal dope trackjes - gelukkig niet onder eigen naam!

12. Ik heb een aantal van die dubversies van Mezzanine-tracks. Staan op de Singlesbox. O.a. 'Angel', 'Teardrop' en 'Group Four', mogelijk nog een aantal. Om eerlijk te zijn kan ik met No Protection ook weinig aanvangen, ik vind het titelnummer nog wel maf goed, maar daarna wordt het moeilijker. Ooit misschien nog eens. Mad Professor stond op Dour, en ik vorige week ook, maar helaas mocht die het podium van 4 tot 5u 's nachts op en toen lag ik al te ronken (die dag toch). Ik heb ook je twee dubswaps gedownload (heel lang geleden) en daar stond toen een erg goede dubremix van een Primal Scream-nr op. Verder nog niet uitgeprobeerd.

13. Heh, raar genoeg heb ik Outer Perimeter gewoon op m'n computer staan hoor. Ook dankzij Guerrilla, die mij erg onder de indruk had gebracht met 'New World Order', maar ik vond de hele plaat enigszins tegenvallen. Heb er echter maar een tweetal keer helemaal naar geluisterd, dus dit kwam me niet bekend voor. Vreemd dat ik dit niet leuk vond toen. Ach, ik geef 'm nog een herkansing. Maar misschien is het wel zo: de perfecte hiphopplaat voor mensen die niet van hiphop houden. Merk sowieso dat je meer voor instrumentale hiphop bent. Maar misschien heb je gewoon een duwtje nodig: ben nu min of meer bezig aan een swap met dingen op waar ik het afgelopen jaar veel naar heb geluisterd en veel hiphop staat in de voorselectie ;)

14. Sta me dan toe zijn titelloze tweede plaat uit 2004 te tippen. Is het album dat mij indertijd van anti- naar pro-hiphop heeft geholpen. Is ook een redelijk rockgerichte hiphop die erop staat, maar ik vind 'm nog steeds erg goed eigenlijk. Vooral dit nr maakte toen (en nu nog steeds) veel indruk op me: http://www.youtube.com/watch?v=kRsgavuG4sg

16. Inderdaad, zal 'm zeker wel eens checken, ben dit jaar toch een beetje ingedommeld dus eens een plaat van dit jaar mag wel 'ns.

17. Heh, vandaar ken ik het: je hebt het nummer al eens gebruikt op een van je voorgaande swaps. Ik was toen ook enthousiast (nog tikkeltje meer dan nu eigenlijk) maar heb het album helaas toen nergens gevonden op het web, dus maar laten rusten.

20. Inderdaad, 't is van die vreemde synthpop die wat aan The Residents doet denken: zoals ook een aantal van de nummer op die maffe Kim Fowley plaat (Snake Document Masquerade of iets dergelijks). Ben dus effectief benieuwd.

24. Wel ja, wat 'n raar toeval, 'Suspiria' is de film die me dit jaar heavy into film heeft gebracht en ik beschouw het momenteel dan ook al m'n favoriete film. Dus euh, checken die handel :drink: Geen idee of je het zou kunnen appreciëren, het plot is pretty retarded, maar sfeer en stijl (veeeeel kleurtjes) zijn overdonderend (haast in een barokke wijze). Ach ja. De soundtrack van de hand van Goblin zal je waarschijnlijk ook wel aanspreken overigens: is een progressieve rockband die wel een héél bijzondere plaat hebben gemaakt. Beetje proggy, maar als zelfs ik het een geweldige soundtrack vind (die ik overigens gehoord heb vóór ik de film zag) dan zal dat wel enigszins meevallen.

Zoals ze in het Noorden zeggen: slaap ze! :wave:

dingske
Wannabe Forumnerd

Bericht door dingske » 29 jul 2009, 23:34

Branden lukt me wederom niet, dus maar online gooien.

'Een Gegeven Machinegeweer Kijk Je Niet in de Loop'
http://www.megaupload.com/?d=S1DC3134

Samenraapsel van een aantal dingen waar ik het afgelopen jaar veel naar luisterde / ontdekte in ware Ysfoxy stijlclashen incluis een aantal onvergeeflijke overgangen die echter best wel passen binnen het geheel. Opmerkelijk hoe "vrolijk"/energiek deze swap is vergeleken met wat ik normaal van een swap maak. Moet sinds de Gekke Steven swap zijn geleden dat ik nog zo'n uitzinnige compilatie heb gemaakt. Maar goed, ik kon geen ambient gebruiken, dat verklaart allicht veel. Ongetwijfeld een heel erg rommelige swap voor iedereen behalve ik, maar hopelijk valt er nog wat leuks uit te destilleren, Maus.

dj maus

Bericht door dj maus » 30 jul 2009, 19:59

:up:

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 30 jul 2009, 22:48

dingske schreef: in ware Ysfoxy stijlclashen incluis een aantal onvergeeflijke overgangen [...] een heel erg rommelige swap
:erm: :clown:

dingske
Wannabe Forumnerd

Bericht door dingske » 05 aug 2009, 00:20

Van horen zeggen hoor, heb nog nooit een Ysfoxy swap mogen ontvangen :drinkpig:

Als troost: uw naam sloeg enkel op de stijlclashen.

dj maus

Bericht door dj maus » 31 aug 2009, 20:32

dingske zit in Noorwegen, als ik me niet vergis

aan een bespreking van zijn machinegeweer-swap waag ik me dus niet

wel hier mijn antwoord op zijn ambient-swap, dat ik hierbij wil opdragen aan de 100 Watt gloeilamp, die als eerste van zijn familie verbannen gaat worden met ingang van morgen

dj maus #84: the end of light

downloadlink: http://www.mediafire.com/?cntnwizkmzz
Spoiler: show
tracklist:

1. Vangelis - La Mer Recommencee
2. Rod Modell & Michael Mantra - Vitamin M
3. Global Communication - 4:14
4. Grouper - Wind and Snow
5. Low - Prisoner (demo)
6. Tortoise - Learning Curve
7. A Silver Mt. Zion - 13 Angels Standing Guard 'Round The Side Of Your Bed
8. Extrawelt - Zu Fuss
9. Supersilent - 6,5
10. Machinefabriek - Schipbreuk
11. Brock van Wey - Too Little Too Late (Intrusion Shape VI)
12. David Lynch - Mansion Theme
13. La! Neu? - Ryeinarita
14. Variant - Enchanted
15. Deathprod - Treetop Drive 3
16. Newworldaquarium - Curse of the Bloody Puppets
17. Gas - Pop 6
18. Jon Hasell & Brian Eno - Delta Rain Dream
Laatst gewijzigd door dj maus op 02 sep 2009, 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.

ghertveenendal
Hop hop
Contacteer:

Bericht door ghertveenendal » 01 sep 2009, 15:07

Maus! Ik vond een mixje van u tussen m´n mail :bounce: :worship: Zal binnenkort ook eens kijken welke swapjes ik van u nog dien te bespreken, of heeft u een lijstje voor me? Ook Dingske heeft nog heeel wat van me te goed :oops:
Sinds de crash en mijn forumloze maanden is ook het swappen er geheel bij ingeschoten, blijft op de goede voornemens lijst staan (tuurlijk Veenendal, tuurlijk! :P )

dj maus

Bericht door dj maus » 01 sep 2009, 15:38

Moest jij nog iets van mij bespreken? :?
Ik zou het niet weten...
Als je ergens nog geen titels bij hebt, gewoon doorgeven, dan drop ik de tracklist :up:

Vooral tof dat je er weer bent :bounce:

dingske
Wannabe Forumnerd

Bericht door dingske » 01 sep 2009, 19:12

Je mag 'm bespreken, ik zal 'm dan zo snel mogelijk trachten toe te lichten. Wachten mag ook, want ik ben jou ook nog drie besprekingen tegoed, maar ik vrees dat het merendeel voor januari 2010 is..

Je antwoordswap ziet er best saliva-inducerend uit... maar ik ken er wel al een heel aantal tracks van eh eh eeeeh eh

dj maus

Bericht door dj maus » 01 sep 2009, 19:55

dingske schreef: Je antwoordswap ziet er best saliva-inducerend uit... maar ik ken er wel al een heel aantal tracks van eh eh eeeeh eh
Dat dacht ik al. Daarom heb ik maar niet mysterieus gedaan en de tracklist er al bij gezet. :P

Nu ik weet dat je terug bent, zal ik je swap weer gaan herbeluisteren.
Maar aangezien hier ook de dagelijkse plicht weer begint te roepen, beloof ik nog niks ten aanzien van een termijn waarop etc. etc.

De eerste paar keer waren in ieder geval aangenaam en bijlange na niet zo chaotisch als de gemiddelde Ysfoxy-swap. :no:

dingske
Wannabe Forumnerd

Bericht door dingske » 01 sep 2009, 20:05

Ik ben nooit weggeweest hoor, ik kijk meestal voor het slapen gaan nog even naar dit forum, maar voel me nooit geroepen iets te posten. Zoals immer - maar nu zeker - neem je tijd. Ik heb nooit of tenimmer een Ysfoxy-swap te verduren gekregen, ik ga enkel af op geruchten en tumult :P

dj maus

Bericht door dj maus » 01 sep 2009, 20:11

Maar je ging toch naar Noorwegen? Of heb ik me verbeeld dat gelezen te hebben?

dingske
Wannabe Forumnerd

Bericht door dingske » 01 sep 2009, 20:17

Op Erasmus voor een half jaar. 't Is niet ik dan continu langsheen de fjorden sta te trekken ;)

dj maus

Bericht door dj maus » 01 sep 2009, 20:44

oh, je hebt daar gewoon forumfaciliteiten... :upup:

Plaats reactie