1ofthemFaces vs Krautsurfer

Wissel hier uw muzikale bijdrages uit doormiddel van een privéswap
Krautsurfer
Forum Diva

Re: 1ofthemFaces vs Krautsurfer

Bericht door Krautsurfer » 10 feb 2010, 21:00

75%!
:bounce:
Too Freud to live, too Jung to die.

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 10 feb 2010, 21:00

85%!

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 10 feb 2010, 21:05

Binnen, en aan het converteren van WMA naar MP3!

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 11 feb 2010, 13:18

Hee 1ofthemFaces,
Puik :up: swapje heb je gemaakt.
Ik ken er niet veel van, maar heb alvast Dinosaur jr. en the Modern Lovers voorbij komen horen, en nog zo wat halfbekende dingetjes, maar daar ga ik binnenkort dieper op in.
Thnx!

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 12 feb 2010, 00:07

Okay Kraut; hier de bespreking.
BABY BLUE SHUFFLE IN KRAUTSURFER'S KEY (leuke hoes trouwens).
Ik vond het een bijzonder geslaagde compilatie.
Wonderbaarlijk toegankelijk ook gezien de genres.
Petje af.
Ik heb er met plezier naar geluisterd en zal dat nog vaker doen.
De liedjes:

01 Geweldige opener: meteen een hoogtepunt iig! Ik dacht direct aan Can. Maar ik can deze niet..(heb ook maar twee albums) Ik can er ook naast zitten natuurlijk; ben niet overtuigd. Can is meestal iets eenvormiger.
Na een funky, bossa achtig begint volgt er een “roadhouseblues”ritme met een vet orgel, om daarna weer verder te gaan met een lieve fluit en een eerst dromerig dan freaky outro. :up:

02 Ik meende dit te herkennen. Ik dacht van een love Peace & Poetry album….maar kon het niet snel vinden..ik ken het wel verdomme. Lekker nummer. Vooral die noisy riff! Soul is dead!

03 Dit zou ook zo op Love Peace & Poetry kunnen staan. Een verkouden swooner die over een gejaagd ritme vergezeld door fuzzgitaren en overspannen fluiten zijn vrijheid bezingt. Leuk hoor!

04 Zou zo een easy tune liedje van Money Mark kunnen zijn. Maar dit is ouder.
De blazers maken het wat corny. De elektrische piano doet vermoeden dat het hier niet om vroege exotica gaat maar eerder om ..ehm..iets meer seventies? :drink:

05 Op Rohypnol trippende muzikanten. Trage psychedelische groove die soms wel een lang intro lijkt te zijn. Krautrock? Erg spacy hoor. Erg lang ook. Maar dat is prima in dit geval!
Een hoogtepunt..dit nummer.

06 Een beetje in het verlengde van het eerste nummer (weer zo een losjes bossanovaritme en dromerige dwarsfluit) Nu zijn we al klaar binnen 2 minuten echter. Jammer.

07 Elfenzang…met ditomuzikanten. (Dan moet je referentiekader niet vergald zijn door Peter Jackson;s interpretatie van Elfenzang). Mooi maar net niet betoverend.

08 Dit..ken ik niet..ook niet van Love Peace & Poetry…hmm deze swap doet me daar vaak aan denken. Manfred Mann’s Earthband is niet ver. Aardig.

09 Herp Albert-achtige trompetten in fusionjas met een trafficachtig, psychedelisch rockliedje. Best goed.

10 Abstract Truth: Cool Sounds For Heads (juppie! :bounce: ik ken er 1!) Je weet tog! Je weet ook waarvan (LP&P African …) :drink: Vet nummer heh!

11 Krautrock meets Bebop? Santana freakysoli over een deuntje dat op bluenote-breakbeats had kunnen staan. Horace Silver in Duitsland begin jaren70? :drink: Die sax is wat ondermaats :drink:…gelukkig gaat de rest dan los, hetgeen aardig compenseert.
Goed :yes:

12 Iets van Ethiopiques dacht ik. Iets erg moois! :bounce: Onlangs een best of (dubbelaar) van gekocht, waar deze dus niet op staat. :drink:

13 Een cowboy die in Serge Gainsbourg’s studio is beland.In 1970. Hij is ook nog eens apestoned, die cowboy. En het is geen echte cowboy. Hij is slechts verkleed als cowboy. En hij heeft een plaat van The Velvet Underground bij zich. En ik krijg nog een tientje van em. De lul.

14 Dit liedje is van een wonderlijke schoonheid. Vooral in benevelde sferen tot zijn recht komend, mits verziekt door een ziekelijk vergezocht en uitgebreid muziekaal referentiekader en een aantrekkingskracht tot het occulte waaronder oa het staartgebroed valt.

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 13 feb 2010, 16:09

Dank voor de positieve bespreking! :up: En blij dat je er van genoten hebt.
Na een fikse -edit- hier wat meer info:
01 - Latin Underground - Royal Servants (Deutschland)
Afbeelding
Relaxte band, lekkere plaat wel. Geen hoogvlieger, maar dit specifieke nummer is echt prima.

02 - End of Soul - Embryo (Deutschland)
Afbeelding
Nummer van het debuut van Embryo, uit '67, dacht ik. Band waar heel erg veel Duitse muzikanten in hebben gespeeld.

03 - Running Free - Love Live Life + one (Japan)
Afbeelding
Een hoog genoteerde uit Cope's Japrocksampler! En terecht. Puike plaat. Mooie hoes. (Kon geen grotere vinden, zo schnell)

04 - Sax Twin - Giuseppe Cannizzo (Italië) Van zo'n stock-filmmuziek cd.
Afbeelding
relaxed intro, en inderdaad cheesy brug. Maar juist daardoor komt het outro ook weer zo goed tot z'n recht, en dat brengt ons naar:
05 - Osmose III - Osmose (Deutschland) (Uiterst merkwaardige bandnaam, overigens)
Afbeelding
Psychedelische Jazzrock, van het debuut "Annexus Quam". De hele plaat is wel een aanrader.

06 - Limits - Caravan (UK)
Afbeelding
Prima voorbeeld van prachtig nummer dat te kort duurt. Helaas.. De rest van de plaat is ook erg goed, maar wat hectischer. Eén van de toppers uit de Canterbury-scene, en het voorlopige einde van m'n Jazzy-selectie. door naar de psychedelische afdeling met:

07 - Cloud Song - The United States of America. USA. obviously, en is net wel betoverend! Maar da's mijn mening. Zowieso een prachtplaat met vele klassiekers. Heb je er wel vaker nummers van doorgepassed.
Iedereen dier die die plaat nog niet heeft gehoord, dient dat alsnog te doen. Als The Beatles uit The States hadden gekomen, ten tijde van Sgt. Peppers, dan hadden ze zo geklonken.
Afbeelding

08 - Celestial Dreams - Dragonfly (Nederland, Vlissingen :up:)
Afbeelding
Roemruchte band die het helaas nooit gemaakt heeft. Zouden ooit optreden als voorprogramma van Hendrix, maar hij was ziek, dus 't ging niet door. Jammer... Hadden, tot grote vreugde van m'n pa al make-up voordat Kiss dat deed. (En waar ik ooit groot fan van was, ergens in '76 of zo) bewijs:
Afbeelding

09 - Egyptian Tomb - Mighty Baby (UK)
Afbeelding
Mighty Baby is dezelfde band als The Action, (prima psychedelisch mod-bandje), maar met een andere zanger.
En weer terug naar een wat jazzier geluid met:

10 - Moving Away - Abstract Truth (Zuid Afrika)
Afbeelding
Die love, peace & poetry serie is echt uitstekend. Heb nog geen één zwak album kunnen ontdekken, en op alemaal staan een paar waanzinnige uitschieters.

11 - Simple Headphone Mind - Alcatraz (Ze Zjermans onze Again)
Afbeelding
opgepikt uit de Nurse With Wound lijst.

12 - Almaz yèharèrwa - Gétatchèw Mèkurya (Ethiopie)
ook een prima deel uit de Ethiopiques-serie, met "The Negus of Ethiopian Sax"
Afbeelding
maar haalt het nog steeds niet bij deel 4, één van de prachtigste platen die ik ooit heb gehoord.
Terug naar nog wat kitschy psychedelica:

13 - Words in My Head - Wally Shoop and Fubar (Ik dacht USA)
Van de verzamelaar "Psychedelic Experience pt. 4":
Afbeelding
Dat tientje kun je inderdaad wel schudden. :drink:

14 - On the Bed - George Harrison (UK, en ik dacht dat je die wel had geweten. Staat op Wonderwall music)
Afbeelding
Maar da's wel gelijk het meest draaibare nummer van die plaat. De rest is nogal abstract. Prima afsluiter!

Enfin:
De bedoeling was, om een jazzy verzamelaar te maken, met hier & daar een psychedelische oprisping, met bands uit onverwachte hoeken en gaten. uiteraard alles zo'n beetje uit de late jaren '60, of vroege jaren '70.
Vond 't zelf nogal lastig. Normaal gesproken hou ik niet zo van blazers, maar de laatste tijd kan ik dit soort sound steeds beter waarderen.
:up:

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 13 feb 2010, 20:22

-edit- zie boven.
:yes:

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 14 feb 2010, 18:52

Nou, het was er niet aan af te horen dat je het moeilijk vond.
Het was me eigenlijk niet opgevallen dattie zo jazzy was, maar nu je het zegt... :drink:
Wel viel me op dat er veel dwarsfluit in zat, maar die moffen houden daar ook van dacht ik zo.
Die Wonderwall plaat van George heb ik nog nooit gehoord.
Net als Two Virgins..ook nog nooit gehoord.
Enfin; bedankt voor je snelle bespreking en ik gaat em zeker vakers draaien :up:

Oh..en weet jij waar ik dat Embryo nummer van zou kunnen kennen?
enne..Die PsychedicExperience plaat vol 4 heeft een grappige hoes.

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 14 feb 2010, 21:29

Jazzy is relatief...
Voor mijn doen is-ie behoorlijk jazzy, dacht ik zo.
Dwarsfluiten zijn ok. Ik dacht zo dat je daar ook wel van hield.
:drink:
En ik heb echt geen idee waar je dat Embryo-nummer van kent. Ik ken het alleen van deze plaat.
(Is ook de enige Embryo-plaat die ik heb)
Die hoes ruled.
Da's de reden waarom ik 'm uit het rijtje verzamelaars van Plato heb getrokken.
Geluisterd.
Afgerekend.
Andere delen gedownload.
Allemaal vet.
Ga binnenkort jou swap bespreken.
Is ook al een aantal keer gedraaid.
:up:

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 19 feb 2010, 17:58

Nog steeds geen bespreking, helaas...
Hopelijk dit weekend.
:oops:

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 21 feb 2010, 12:35

Okee, hij gaat er zó aankomen, die bespreking.
:clown:

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 21 feb 2010, 13:19

Okee, hier issiedan:
1: Simon Vinkenoog (of iemand anders met een "ben ik te min" Armand-accent) kondigt William "Never trust a religious son of a bitch" Burroughs aan.
Leuk begin.

2:Mooi trompetintroo, fijne beat. Lekker slaggitaartje. Geen idee wat dit is, maar het is erg lekker.

3: Ik heb dit nummer. Maar ik weet niet wie het zijn. Kan het ook niet vinden. :protest: Maar het is vast zo'n mid-sixties bandje met "the" in de naam. Heb op de songtekst gegoogled, maar kon het zelfs toen zo snel niet vinden.
Maar puik nummer. Staat ergens op Nuggets 2, denk ik. Brits?

4: Aha. The Moldy Peaches. I like it when you slip me a roofie. :) Ik las er een tijdje terug nog wat over op dit forum! Welk topic was dat ook alweer? Volgens mij vertelde je aan JackN wat dat "Slip me a roofie" betekende. Maar graag de songtitel.

5: Dinosaur Jr. Little Fury Things. Ouwe koek. :) Ik had m'n eerste Dinosaur jr. plaat in '89. :drink:

6: :lol: fantastische versie van "Bike" van Pink Floyd. Nooit gerealiseerd dat je daar zo'n vette basloop uit kon halen. Wie zijn dit?

7: Goed begin. Ook zo'n "the" bandje? vast wel. Maar dan moderner. Meer gitaarnoise. Okee nummer.

8: Grappig nummer. Doet me ergens aan denken. Begin jaren '60?

9: Sitarrrrr... En een soort lijstje met Belangrijke Artiesten uit de Amerikaanse muziekgeschiedenis. Klinkt lekker, maar iets teveel een gimmick om vaak te horen. Mist een beetje een spanningsboog.

10: Goeie beat. Theremin. Mooie gitaar. Strijkers. Zou iets van de nieuwe Portishead kunnen zijn die ik nog steeds niet heb geluisterd. erg prettige muziek. Lekker voor een begin van een goeie zaterdagavond ergens in de zomer. Man, ik kan haast niet wachten.

11: Lekker nummer. Veel op deez' swap is instrumentaal. Goeie keuze! De Hammond doet 't ook erg goed. Iets van één of andere Funkverzamelaar?

12: Ook lekker nummer. Brits, 1964 of zo.

13: Deze doet 't wat minder voor me. Iets uit de jaren '00, denk ik. retro '80's produktie.

14: Ook prima nummer. Slade? The Turtles? Iets met lekkere meebrul-refreinen.

15: Beetje vreemd nummer. Rommelig. Qua productie en uitvoering. Puik, dus. :up: Klinkt alsof iemand met een viersporenrecorde, een gitaar van 20 euro en een versleten bongo in de weer is geweest. Ach, die goeie ouwe tijd...

16: Live. Maar wat is het? Beetje velvet-underground-achtig. Met die electrische viool. Zang is mwoah.

17: The Modern Lovers! Met dat nummer over hoe geweldig Picasso wel niet was met vrouwen. Leuk nummer, maar moet je ook niet te vaak horen. Pablo Picasso was never called an asshole.

18: Oeh. Goed. geweldige ritmebox, goeie slaggitaar, vette bas. Volgens mij hoor ik dit te kennen. Dus wat is dit? Overigens is dit precies het soort muziek waar ik op rekende met een swap van je. Dit, veel '60's en wat modernere britpopdingetjes. Maar dit is puik.

19: Beetje ambientspaceachtige zangdrone. Halverwege hele zware bas en zweefgitaartje. Niet onaardig. Doet me aan begin jaren '90 denken. Weet eigenlijk niet goed waarom. Maar zo gaat dat soms.

20: Aha! Klinkt als een Silver Apples rip-off! Maar wel een goeie! Misschien zijn ze het zelf wel. Zou zomaar kunnen, ze hebben ergens in de jaren '90 een reunie-plaat gemaakt die ik nog steeds 's moet luisteren.

21: Als Floyd voor een funky versie van Dark side of the Moon had gekozen, had dit daar een demo-opname van kunnen zijn. Beetje us and Them-achtig. Maar dan heel in de verte. Goeie blazers erbij. Leuk.

22: Soundtrack van het één of ander? wel lekker.

23: :lol: De Mondharp! :) één van m'n favoriete instrumenten. Leuk!

24: :lol: Cocktailjazzversie van The Imperial March! Han Solo! If this is a councelorship, then where is the ambassador! Puik einde voor een compilatie waar ik erg blij mee ben. tenzij:

25: nog één nummer. Ik herken de (iets gewijzigde) orgel-rif van Organ Donar van DJ Shadow, maar geen idee wat dit is. Zwelt lekker aan. Naar het onoverkomelijke einde.

En da's dan inderdaad het einde van deze swap.
Bedankt! Heb er erg van genoten, en die gaat zeker vaker gedraaid worden. Tracklist, please!

Moesten we vaker doen.

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 21 feb 2010, 19:39

1: Simon Vinkenoog (of iemand anders met een "ben ik te min" Armand-accent) kondigt William "Never trust a religious son of a bitch" Burroughs aan.
Leuk begin.
Beide hoofdpersonen goed herkend
Van deze plaat “speciment of eternity”

Afbeelding

2:Mooi trompetintroo, fijne beat. Lekker slaggitaartje. Geen idee wat dit is, maar het is erg lekker.
Afbeelding
Exotica verzamelaar met vette surfachtige tracks als deze: The Rythm Kings:Exotic

3: Ik heb dit nummer. Maar ik weet niet wie het zijn. Kan het ook niet vinden. :protest: Maar het is vast zo'n mid-sixties bandje met "the" in de naam. Heb op de songtekst gegoogled, maar kon het zelfs toen zo snel niet vinden.
Maar puik nummer. Staat ergens op Nuggets 2, denk ik. Brits?
The David: I'm Not Alone
Nope US Westcoast 1967, en deze komt niet van een nuggets maar gewoon van hun enige wisselvallige album.Het album schijnt revolutionair te zijn omdat het voor het eerst een bepaalde synth gebruikt, die later veel in disco (violen) begruikt zou worden.

Afbeelding

4: Aha. The Moldy Peaches. I like it when you slip me a roofie. :) Ik las er een tijdje terug nog wat over op dit forum! Welk topic was dat ook alweer? Volgens mij vertelde je aan JackN wat dat "Slip me a roofie" betekende. Maar graag de songtitel.
Goed zoo!
"Who's got the crack" heet dit liedje.

Afbeelding

5: Dinosaur Jr. Little Fury Things. Ouwe koek. :) Ik had m'n eerste Dinosaur jr. plaat in '89. :drink:
Ga ik ook niets meer aan toevoegen dan; ik ken het via Maus, nog maar net.

6: :lol: fantastische versie van "Bike" van Pink Floyd. Nooit gerealiseerd dat je daar zo'n vette basloop uit kon halen. Wie zijn dit?
The Hotrats met Bike…...Supergrass die een coveralbum doen..leuk hoor..Gang Of Four, The Cure, Bowie en vele anderen. Uit 2010.
Afbeelding

7: Goed begin. Ook zo'n "the" bandje? vast wel. Maar dan moderner. Meer gitaarnoise. Okee nummer.
Inderdaad THE Strange Boys van het geweldige 2009 album "& Girls Club" Laat 60s rnb met noise weer urgent klinken.Afbeelding

8: Grappig nummer. Doet me ergens aan denken. Begin jaren '60?
Begin jaren 50 (1951 to be exact)
Ik hoorde het op de top 2000 :drink: en vond het erg goed.

Afbeelding

9: Sitarrrrr... En een soort lijstje met Belangrijke Artiesten uit de Amerikaanse muziekgeschiedenis. Klinkt lekker, maar iets teveel een gimmick om vaak te horen. Mist een beetje een spanningsboog.
Adequate beschrijving.
The Animals! met "Wind Of Change" van de leuke verzamelaar

Afbeelding
Dat mondharpnummer van verderop staat er ook op, maar ook bv "riverman" van Nick Drake en iets van The Small Faces.

10: Goeie beat. Theremin. Mooie gitaar. Strijkers. Zou iets van de nieuwe Portishead kunnen zijn die ik nog steeds niet heb geluisterd. erg prettige muziek. Lekker voor een begin van een goeie zaterdagavond ergens in de zomer. Man, ik kan haast niet wachten.
Portishead? Neuh..Dit is iets ouder. Uit 1968. Een negerin met een harp. Dorothy Ashby: Soul Vibrations
Dit is wel het beste nummer van het album hoor.

Afbeelding

11: Lekker nummer. Veel op deez' swap is instrumentaal. Goeie keuze! De Hammond doet 't ook erg goed. Iets van één of andere Funkverzamelaar?
Lekker heh :drink:
"Here Comes The Meterman" van funkgoden The Meters hun debuutalbum uit 1969

Afbeelding

12: Ook lekker nummer. Brits, 1964 of zo.
Klopt wel.
The Beat Boys met "Third Time Lucky" Komt van dit deccaverzamelaartje (in de stijl van The Mod Scene compilaties)

Afbeelding

13: Deze doet 't wat minder voor me. Iets uit de jaren '00, denk ik. retro '80's produktie.
Mew: beach
Deed is idd uit 2009. Een soort Shins ripoff. Ik vind dit een erg mooi nummer, maar het album verder niet zo
.
Afbeelding

Rest volgt...

dj maus
Heeft niks beters te doen

Bericht door dj maus » 21 feb 2010, 19:47

was die Lavender Jungle niet zo'n collectie homomuziek?
http://www.concertzender.nl/thema/crosslinks/crosslinks-gids/
http://www.gonzocircus.com/author/maurice-dumont/

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 21 feb 2010, 20:04

Shit, die "The David" blijk ik helemaal niet te hebben.
Wel een hele hoop andere Davids. Zou op zich ook een aardige swap opleveren.

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 21 feb 2010, 20:46

14: Ook prima nummer. Slade? The Turtles? Iets met lekkere meebrul-refreinen.
The Turtles inderdaad! Met “Eleanor” van deze puike soundtrack, die welliswaar weinig nieuwigheden bergt maar lekker luistert
Afbeelding

15: Beetje vreemd nummer. Rommelig. Qua productie en uitvoering. Puik, dus. Klinkt alsof iemand met een viersporenrecorde, een gitaar van 20 euro en een versleten bongo in de weer is geweest. Ach, die goeie ouwe tijd...
Girls met “God Damned” van hun onvolprezen “Album”, not recorded in any studio.
Het album brengt knullige shoegazer tot 90srock en milde punk; altijd pakkend en goed.

Afbeelding

16: Live. Maar wat is het? Beetje velvet-underground-achtig. Met die electrische viool. Zang is mwoah.
The Fugs: The Garden Is Open, van de U.S. editie van “Creative Outlaws” die het niet haalt bij de Britse editie, maar wel aardig is en enkele toppers bevat.
Afbeelding

17: The Modern Lovers! Met dat nummer over hoe geweldig Picasso wel niet was met vrouwen. Leuk nummer, maar moet je ook niet te vaak horen. Pablo Picasso was never called an asshole.
Geen woord meer aan vuil maken, wel een plaatje
Afbeelding

18: Oeh. Goed. geweldige ritmebox, goeie slaggitaar, vette bas. Volgens mij hoor ik dit te kennen. Dus wat is dit? Overigens is dit precies het soort muziek waar ik op rekende met een swap van je. Dit, veel '60's en wat modernere britpopdingetjes. Maar dit is puik.
puik is een rake typering :up: Bibio: Jealous Of Roses . Het album (weer 2009) is goed maar dit liedje is helaas niet representatief. Daar is het liedje te goed voor.
Afbeelding

19: Beetje ambientspaceachtige zangdrone. Halverwege hele zware bas en zweefgitaartje. Niet onaardig. Doet me aan begin jaren '90 denken. Weet eigenlijk niet goed waarom. Maar zo gaat dat soms.
The xx: Fantasy. Veel besproken band van het afgelopen jaar. Vaak bovenaan de jaarlijstjes. Dit liedje is een vreemde eend, een soort keerpunt op het album. Eigenlijk is het louter vorm, maar hoe die bas klinkt :love:
Het album is mi de moeite waard.

Afbeelding

20: Aha! Klinkt als een Silver Apples rip-off! Maar wel een goeie! Misschien zijn ze het zelf wel. Zou zomaar kunnen, ze hebben ergens in de jaren '90 een reunie-plaat gemaakt die ik nog steeds 's moet luisteren.
Portishead zonder zangeres. Beak> I Know. Krautrock-achtig album en dus echt iets voor joe! Wederom uit 2009
Afbeelding

21: Als Floyd voor een funky versie van Dark side of the Moon had gekozen, had dit daar een demo-opname van kunnen zijn. Beetje us and Them-achtig. Maar dan heel in de verte. Goeie blazers erbij. Leuk.
El Michels Affair: C.R.E.A.M. Een band die uit samples bestaande liedjes van WuTangClan opnieuw speelt, zonder rapperts. Uit 2009 :drink: Hele plaat is leuk en duurt een beetje kort.
Afbeelding

22: Soundtrack van het één of ander? wel lekker.
Kitty with The bent rame van Quincy Jones van het 1971 album “Dollars” idd een soundtrack
Afbeelding

23: De Mondharp! één van m'n favoriete instrumenten. Leuk!
Harvey Matusow’s Jews’s Harp Band: Wetsocks. Van Creative Outlaws U>K>.

24: Cocktailjazzversie van The Imperial March! Han Solo! If this is a councelorship, then where is the ambassador! Puik einde voor een compilatie waar ik erg blij mee ben. tenzij:
Dit had het einde moeten zijn, nummer 25 had ik dacht ik weggelaten..niet dus . Dit is richard Cheese…de titel had je goed..Hij legt zich toe op allerlei vreemdsoortige swingcovers van Snoop tot Nirvana en Radiohead…Ik ken geen album alleen tracks .. dit plaatje wilde ik wel posten echter
Afbeelding

25: nog één nummer. Ik herken de (iets gewijzigde) orgel-rif van Organ Donar van DJ Shadow, maar geen idee wat dit is. Zwelt lekker aan. Naar het onoverkomelijke einde.

Giorgio : Tears..inderdaad het orgineel van organ Donar..of de samplebron. Uit 1972 van dit album dat ik niet heb
Afbeelding

En da's dan inderdaad het einde van deze swap.
Bedankt! Heb er erg van genoten, en die gaat zeker vaker gedraaid worden. Tracklist, please!

Moesten we vaker doen.

Sure..over 6 maandjes ofzo

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 21 feb 2010, 21:31

dj maus schreef:was die Lavender Jungle niet zo'n collectie homomuziek?
Heej daar hebben we de louter muziekgerelateerd postende Maus :wave:

dj maus

Bericht door dj maus » 21 feb 2010, 22:42

1ofthemFaces schreef:
Giorgio : Tears..inderdaad het orgineel van organ Donar..of de samplebron. Uit 1972 van dit album dat ik niet heb
Afbeelding
ikke wel... :P ongeveer in de zelfde staat als de hoes op dit plaatje

over het algemeen een vrij tenenkrommende plaat, op Tears en de titeltrack (ook ooit een hit voor The Chicory Tip) na

dj maus

Bericht door dj maus » 21 feb 2010, 22:44

1ofthemFaces schreef:
:D

maar het is echt een homo-plaat:
33 tracks of ultra-rare, banned-by-the-FBI lounge, exotica and exotic gay themed rock'n'roll from the vaults of Senor Charro Records of West Hollywood circa 1959-1972. Packed with luscious glossies of the beefcake performers and detailed liners from the label president! Never before has this hidden music been documented!
:naughty:

Guerrilla
Heeft Geen Leven
Contacteer:

Bericht door Guerrilla » 21 feb 2010, 23:01

1ofthemFaces schreef: 21: Als Floyd voor een funky versie van Dark side of the Moon had gekozen, had dit daar een demo-opname van kunnen zijn. Beetje us and Them-achtig. Maar dan heel in de verte. Goeie blazers erbij. Leuk.
El Michels Affair: C.R.E.A.M. Een band die uit samples bestaande liedjes van WuTangClan opnieuw speelt, zonder rapperts. Uit 2009 :drink: Hele plaat is leuk en duurt een beetje kort.
Afbeelding
Er is een bootleg waarop de leden van de Wu tang meedoen met de band, als je wil kan ik die wel even voor je opsnorren, heb hem ergens op een externe harde schijf staan.
I Love women, I have all their albums

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 22 feb 2010, 10:49

dj maus schreef:
1ofthemFaces schreef:
:D

maar het is echt een homo-plaat:
33 tracks of ultra-rare, banned-by-the-FBI lounge, exotica and exotic gay themed rock'n'roll from the vaults of Senor Charro Records of West Hollywood circa 1959-1972. Packed with luscious glossies of the beefcake performers and detailed liners from the label president! Never before has this hidden music been documented!
:naughty:
gay betekent toch ook vrolijk?

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 22 feb 2010, 18:27

Guerrilla schreef:Er is een bootleg waarop de leden van de Wu tang meedoen met de band, als je wil kan ik die wel even voor je opsnorren, heb hem ergens op een externe harde schijf staan.
Ja..lijkt me leuk.
Is het goeie kwaliteit?

dj maus

Bericht door dj maus » 22 feb 2010, 19:47

1ofthemFaces schreef: gay betekent toch ook vrolijk?
Afbeelding

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 23 feb 2010, 11:19

I'm am Szzuper!, Thankszz for Assking!

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 10 aug 2013, 12:34

Hij komt, hij komt...
Maar nu nog niet.
Wordt aan gewerkt.

Number9
Knuffelnerd

Bericht door Number9 » 10 aug 2013, 15:36

1ofthem, laat het een troost zijn dat uw nog steeds onbesproken electric lightworks meegaat op vakantie, die morgenochtend om half zeven begint met het starten van de auto voor de reis richting Corsica.
Number9, lid nummer 25.
The sacred pint alone can unbind the tongue of Dedalus.

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 27 aug 2013, 14:41

Vandaag een belangrijk punt bereikt:

Nummers moeten schrappen wegens te lang.

Om de een of andere reden hou ik zo'n minuutje of 80 aan per swap.

Verdere beslommeringen:

Ik heb eigenlijk geen zin om de titels en dergelijke weg te halen.
ik heb zelf ook liever alle info er bij, en ben altijd te lui om dat later nog 's handmatig in te gaan vullen...

1ofthemFaces, ga je accoord met een niet-blinde swap?
Kan ik er op vertrouwen dat je toch een objectieve bespreking gaat houden, zonder op de tracklist te spieken?

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 27 aug 2013, 15:29

Krautsurfer schreef:Vandaag een belangrijk punt bereikt:

Verdere beslommeringen:

ik heb zelf ook liever alle info er bij, en ben altijd te lui om dat later nog 's handmatig in te gaan vullen...

Kan ik er op vertrouwen dat je toch een objectieve bespreking gaat houden, zonder op de tracklist te spieken?
Nee.
Ik barst van de vooroordelen.
En ik wil er één van een uur.

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 27 aug 2013, 15:31

Die van jou is ook af en duurt een uur.
Ik vind dat swaps niet te lang moeten duren. :drink:

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 27 aug 2013, 15:36

1ofthemFaces schreef:
Krautsurfer schreef:Vandaag een belangrijk punt bereikt:

Verdere beslommeringen:

Nee.
Ik barst van de vooroordelen.
En ik wil er één van een uur.
Tsss...

Nog eisen stellen ook...

Nah, vooruit.
Een blinde swap.

En een uur.
Dat gaat me aan het hart, zeg ik je.

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 27 aug 2013, 16:01

Verdomme Faces!
:protest:

Kan ik weer zo'n beetje van voren af aan beginnen!

Als je nog 's wat weet....

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 27 aug 2013, 16:49

Nee joh :lol:
Maar wel blind.
80 minuten is goed..:drink:

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 27 aug 2013, 17:19

1ofthemFaces schreef:Nee joh :lol:
Maar wel blind.
80 minuten is goed..:drink:
weer een uur werk naar de ratsmodee...
:crazy:

Okee.
Gode zij dank heb ik een langere oneofthemPlaylists bewaard, dus er kan nog ge-edit worden...
Morgen weer verder, als mijn drukke werkdag het toelaat...

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 27 aug 2013, 17:45

:lol:
Sorry hoor..

Zou 70 minuten wellicht een goed compromis zijn? :drink:

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 27 aug 2013, 21:27