frobbert vs 1ofthemFaces

Wissel hier uw muzikale bijdrages uit doormiddel van een privéswap
Plaats reactie
1ofthemFaces
Knuffelnerd

frobbert vs 1ofthemFaces

Bericht door 1ofthemFaces » 06 okt 2010, 22:26

So it is settled. :naughty:

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Re: frobbert vs 1ofthemFaces

Bericht door frobbert » 06 okt 2010, 22:32

Cool :drinkpig:

Ik heb bijna vakantie dus dat komt mooi uit. Zal eens wat leuks in elkaar flanzen :D
“May my mercy prevail over my wrath.”

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 06 okt 2010, 23:43

Worden de resultaten ook beschikbaar gesteld aan de rest van onze besloten gemeenschap?

Zoja, komen er ook nog mono- en quadversies van?
"'Samenleving' is een biologische constructie."
                                                — Kryptozoid, lid 69

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 07 okt 2010, 11:32

Tuurlijk Krypje, het hele forum mag meegenieten hoor :clown:

Hoe gaat dat trouwens tegenwoordig hier? Nog steeds via de posterijen of moet het nu allemaal digitaal? Heb al in geen eeuwigheid geswapt op dit forum :erm:

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 07 okt 2010, 20:56

frobbert schreef:Tuurlijk Krypje, het hele forum mag meegenieten hoor :clown:

Hoe gaat dat trouwens tegenwoordig hier? Nog steeds via de posterijen of moet het nu allemaal digitaal? Heb al in geen eeuwigheid geswapt op dit forum :erm:
Laatste twee met de Vos heb ik online gedaan.
Daarvoor altijd ceedeetjes gestuurd ende begrand.
Kies jij maar.

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 07 okt 2010, 21:41

Doe dan maar het laatste. Ik vind het persoonlijk leuker als het iets tastbaars is.

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 10 nov 2010, 22:59

Alleej gezichteke, waar blijft dat ding? :drink:

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 11 nov 2010, 12:50

frobbert schreef:Alleej gezichteke, waar blijft dat ding? :drink:
Hij ligt al 2 weken klaar.
Moet em egt alleen posten. :oops:

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 15 nov 2010, 16:57

Stemmige opener, feesje :up:

Leuke hoes ook :lol:

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 15 nov 2010, 20:30

frobbert schreef:Stemmige opener, feesje :up:

Leuke hoes ook :lol:
Dank je.
Met de viltstiften van mijn zoon gemaakt :lol:

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 18 nov 2010, 23:08

Heei Frob.
Hierbij de bespreking uwer swap.
Een leuke, goede swap met een aantal pareltjes, die je status bevestigt als veelzijdig muziekliefhebber met diepgang, die er zonder journaille ook wel komt. :drink:
Voorts de bespreking
01 Birtha: Free Spirit. Funkrock die Mother’s Finest bleek maakt. Goeie opener :up: (1 van de weinig tracks die ik kende)
Afbeelding

02 Oei! Zware jongens! Die stemmen zijn goed ziek. Eigenlijk een onlogische zware gitaargroove met willekeurig invallende drumroffels. Gegil gegrunt en gespeel met snelheid wat betreft de vocalen, oof kelen,Verveelt me iig niet zoals de meeste metal. Het is best een beetje eng..deze muziek. :drink:

03 Dit klinkt als Captain Kirk. Ik heb wel eens van die Shatnerplaat uit de 60s gehoord, met Mr. Tambourineman en Lucy in the Sky. Dit is “It Hasn’t Happened Yet", maar ik ken het origineel niet en heb het ook niet eerder gehoord. Best mooi eigenlijk waar ik andere nummers vaak alleen lachwekkend vind.

04 Ik moet denken aan Calexico . Daar heb ik een ceedee van (Feast Of Wire) en wat albums op mijn schijf. Klinkt als oud werk van ze. Of als iets van die eptjes die ze bij concertjes geven.Of ik zit er compleet naast. Mooi en sfeervol is dit liedje. Dat minder vredige einde mag er zijn.

05 Gino Vanelli denk ik :drink: blanke jazzrockgroove met gliggerige vocalen die over de duivel verhalen, Hairmetalachtige soli drijven tussendoor op beschaafde hardrockritmes.In hetzelfde nummer! Zonder dat het geforceerd klinkt!Ik vind het best goed. Voske zou het ook wel wat vinden.

06 Dank je wel fobbert. Ik ben weg van dit nummer. Een vette funkgroove met veel percussie en een prachtig blazerslijntje. Wow wat vet! :bounce: Niet nieuwer dan begin jaren 70. Dit is de rede waarom ik graag swap; er staan altijd wel twee wereldnummers die je nog niet kende op een swap :drink:

07 Een swooner. Die een country achtig liedje doet.60s denk ik. Trini Lopez? Leuk liedje.Ik houd hier wel van. :yes:

08 Een hoop gefreak met een Tuba als basisgroove..ofzoiets. Heeft ook iets hypnotiserends. Alleen de scheurende sax zit in beide boxen. Nu en dan wordt een zeehond neergeknuppeld, zo lijkt het. Minder dit.

09 Vroege Deep Purple verkouden in een garage, of MC5 in een muzikale bui. Dit is stokoud vermoed ik. Goed hoor.

10 Komt me bekend voor dit. Ralph Carmichael? (Die ik vooral ken van “The Addict’s Psalm”) Sfeervol.

11 Ik weet het niet met dit nummer. De vocalen staan me tegen. Toch is het wel een mooi liedje. Hmm. Ik weet het nog steeds niet.

12 Die zanger trek ik echt niet. Het liedje klinkt als ZZ-top meets The Jam.Black Cat Woman.Roar.

13 Ik denk dat ik dit ken. Wel eens bij Krypt gehoord Hedwingana ofzo. Ik heb verder geen idee. Leuke werledmzuiek
Laatst gewijzigd door 1ofthemFaces op 18 nov 2010, 23:17, 3 keer totaal gewijzigd.

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 18 nov 2010, 23:08

14 Love. Mooi hoor. Maybe The People Would Be The Times or Between Clark & Hilldale. Forever Changes Rules.
Afbeelding
15 Wallstreet Carnaval. Vrolijk Caribisch muziekje.
16 Vuige amerikaanse donkere rioolbluesrock. Goeie sound. Gaat iets te lang door.
17 Rockopera en of musicalmuziek. Echt over de top dit. Ik word er wel vrolijk van. Ijverige band met perhistorische moogs.
18 Hier heb je er weer zo één! :bounce: Een parel. Een northern soul beauty die ik niet ken die een meerwaarde heeft door de doldwaze funky drummer, de mooie compositie en het leuke blazersbreakje.
De zangeres is ook goed. :worship:

Vette swap.
Nog eens doen. :drink:

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 18 nov 2010, 23:11

Geen Fervid? Vreemd.
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983

Siegfried Stahl. Lidnr.66.

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 18 nov 2010, 23:14

Oh?

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 18 nov 2010, 23:14

Siegfried Stahl schreef:Geen Fervid? Vreemd.
Dat raad je door alleen mijn beschrijvingen? :eek:

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 18 nov 2010, 23:28

Nummer 11 zou kunnen natuurlijk.
Johnny Lydon 1983

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 18 nov 2010, 23:35

Siegfried Stahl schreef:Nummer 11 zou kunnen natuurlijk.
Ik zou Fervid wel herkennen denk ik :drink:
Johan met minder talent.

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 18 nov 2010, 23:42

Siegfried Stahl schreef:Nummer 11 zou kunnen natuurlijk.
Die dacht ik ook al.

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 20 nov 2010, 15:18

1ofthemFaces schreef:Heei Frob.
Hierbij de bespreking uwer swap.
Een leuke, goede swap met een aantal pareltjes, die je status bevestigt als veelzijdig muziekliefhebber met diepgang, die er zonder journaille ook wel komt. :drink:
Voorts de bespreking
01 Birtha: Free Spirit. Funkrock die Mother’s Finest bleek maakt. Goeie opener :up: (1 van de weinig tracks die ik kende)
Afbeelding
:up: Grappig dat je deze kent. Birtha inderdaad. Een van de eerste vrouwelijke rockbands.
1ofthemFaces schreef:02 Oei! Zware jongens! Die stemmen zijn goed ziek. Eigenlijk een onlogische zware gitaargroove met willekeurig invallende drumroffels. Gegil gegrunt en gespeel met snelheid wat betreft de vocalen, oof kelen,Verveelt me iig niet zoals de meeste metal. Het is best een beetje eng..deze muziek. :drink:
Afbeelding
Goed beschouwd is het maar één zware jongen nl. Joe Preston. Ooit bassist bij bands als Earth, Melvins, Sunn0))) en High On Fire en dit is dus zijn soloprojectje Thrones. Dit nummer is afkomstig van het album Day Late, Dollar Short, een compilatie van de vele singles en EP's die hij door de jaren heen uitbracht.
1ofthemFaces schreef:03 Dit klinkt als Captain Kirk. Ik heb wel eens van die Shatnerplaat uit de 60s gehoord, met Mr. Tambourineman en Lucy in the Sky. Dit is “It Hasn’t Happened Yet", maar ik ken het origineel niet en heb het ook niet eerder gehoord. Best mooi eigenlijk waar ik andere nummers vaak alleen lachwekkend vind.
Afbeelding
Goed gehoord, want het is gewoon Captain Kirk :lol: Zijn oude platen zijn m.n. door die vermaledijde praatzang van dhr. Shatner inderdaad alleen te genieten als camp, maar op zijn recente album met de ironische titel Has Been (2004) kreeg hij hulp van mensen als Ben Folds, Joe Jackson en Henry Rollins, hetgeen resulteerde in een prachtplaat! Ik raad 'm je bij deze van harte aan :)
1ofthemFaces schreef:04 Ik moet denken aan Calexico . Daar heb ik een ceedee van (Feast Of Wire) en wat albums op mijn schijf. Klinkt als oud werk van ze. Of als iets van die eptjes die ze bij concertjes geven.Of ik zit er compleet naast. Mooi en sfeervol is dit liedje. Dat minder vredige einde mag er zijn.
Afbeelding
Die vergelijking met Calexico snap ik wel en ja, dat einde is inderdaad niet al te vredig. Dit bandje heet Slacks en is ooit begonnen als zijprojectje van het lawaaibandje Superhighway Carfire. Hun eerste plaat is werkelijk wonderschoon, bevat een soort rare psychedelische countryrock en heeft op het Europese vasteland helemaal niets gedaan (is er volgens mij niet eens uitgebracht >:) goed dat er internet is). Na een wat mindere tweede plaat nooit meer iets van deze band vernomen.
1ofthemFaces schreef:05 Gino Vanelli denk ik :drink: blanke jazzrockgroove met gliggerige vocalen die over de duivel verhalen, Hairmetalachtige soli drijven tussendoor op beschaafde hardrockritmes.In hetzelfde nummer! Zonder dat het geforceerd klinkt!Ik vind het best goed. Voske zou het ook wel wat vinden.
Afbeelding
Gino Vanelli :lol: Nou ja, gezien de wat lijzige zang kan ik me het wel een beetje voorstellen. Het is echter Tommy Bolin, een gitarist die naast bandjes als Zephyr en The James Gang ook nog een tijdje in Deep Purple heeft gezeten alvorens te overlijden aan een overdosis heroïne. Daarnaast bracht hij ook nog twee erg fijne soloplaten uit, met daarop een combi van pop, jazz, funk en spierballenrock. Dat is wat ik sowieso fijn vind aan veel oudere pop- en rockmuziek, onbevangenheid en je niks aantrekken van zogenaamde muzikale grenzen. Iets wat in deze tijd van formats en doelgroep-denken niet echt vanzelfsprekend meer lijkt te zijn.
1ofthemFaces schreef:06 Dank je wel fobbert. Ik ben weg van dit nummer. Een vette funkgroove met veel percussie en een prachtig blazerslijntje. Wow wat vet! :bounce: Niet nieuwer dan begin jaren 70. Dit is de rede waarom ik graag swap; er staan altijd wel twee wereldnummers die je nog niet kende op een swap :drink:
Afbeelding
Graag gedaan, Faces. Ik ben ook weg van dit nummer, wat afkomstig is van bovenstaand compilatietje. Ik kan je er verder ook niks over vertellen, behalve dan dit bandje James Reese & The Progressions heet.
1ofthemFaces schreef:07 Een swooner. Die een country achtig liedje doet.60s denk ik. Trini Lopez? Leuk liedje.Ik houd hier wel van. :yes:
Afbeelding
Een swooner inderdaad :D Het meeste van zijn werk is wat mij betreft te verwaarlozen maar Hell Bent For Leather, zijn cowboyplaat uit 1961, is een bescheiden klassieker.
1ofthemFaces schreef:08 Een hoop gefreak met een Tuba als basisgroove..ofzoiets. Heeft ook iets hypnotiserends. Alleen de scheurende sax zit in beide boxen. Nu en dan wordt een zeehond neergeknuppeld, zo lijkt het. Minder dit.
Afbeelding
Van het gefreak van Pharoah Sanders (want die is het) moet je houden inderdaad. Wat mij vooral aanspreekt in dit nummer is de intensiteit. Ik weet zeker dat bandjes als Sunn0))) maar wat graag als dit zouden klinken :yes:
1ofthemFaces schreef:09 Vroege Deep Purple verkouden in een garage, of MC5 in een muzikale bui. Dit is stokoud vermoed ik. Goed hoor.
Afbeelding
Blue Cheer. Stokoud inderdaad :D
1ofthemFaces schreef:10 Komt me bekend voor dit. Ralph Carmichael? (Die ik vooral ken van “The Addict’s Psalm”) Sfeervol.
Afbeelding
Ralph wie? Nooit van gehoord :crazy: Anyway, dit is Boyd Rice. Een avant-garde-muzikant wiens werk ik grotendeels niet om aan te horen vind en die er banden met de Satanskerk op na schijnt te houden, alsook volgens sommige mensen wat dubieuze denkbeelden. Zijn plaat The Way I Feel, waar ook bovenstaand nummer van afkomstig is, is echter verrassend mooi.
1ofthemFaces schreef:11 Ik weet het niet met dit nummer. De vocalen staan me tegen. Toch is het wel een mooi liedje. Hmm. Ik weet het nog steeds niet.
Afbeelding
Het Canadese Catfish Haven maakt een soort minimalistische rootsrock. Een beetje alsof The Ramones liedjes van The Band spelen, zoiets. Ik ben er erg van gecharmeerd, heb er op dit forum zelfs wel eens een topic over geopend, maar vooralsnog trekt niemand zich daar iets van aan. In het hele land niet trouwens :erm:
1ofthemFaces schreef:12 Die zanger trek ik echt niet. Het liedje klinkt als ZZ-top meets The Jam.Black Cat Woman.Roar.
Afbeelding
:lol: Nee, van de vuige gorgelzang van Jim Dandy moet je houden inderdaad. In de jaren 70 was hij de zanger van Black Oak Arkansas, een band die zelfs voor een zelfverklaard liefhebber van ouwelullenrock als yours truly te oubollig klinkt. Zijn eerste soloplaat Ready As Hell uit 1984 is echter nog steeds heel genietbaar. Mits je die zang trekt natuurlijk :clown:
1ofthemFaces schreef:13 Ik denk dat ik dit ken. Wel eens bij Krypt gehoord Hedwingana ofzo. Ik heb verder geen idee. Leuke werledmzuiek
Afbeelding
Hedniewie? :crazy: Nee, dit is Minyeshu & Chewata, een in Nederland residerend stelletje Ethiopiërs. Het nadeel van veel westerse 'wereldmuziek' (kutterm trouwens) is dat er vaak een popsausje overheen gegoten wordt. Dat is gelukkig niet het geval bij dit gezelschap, wiens CD Meba als een soort muzikale reis door de ritmes en klanken van Ethiopië bedoeld is. Ik heb ze één keer live mogen aanschouwen en dat was ronduit indrukwekkend.
1ofthemFaces schreef:14 Love. Mooi hoor. Maybe The People Would Be The Times or Between Clark & Hilldale. Forever Changes Rules.
Afbeelding
Daar heb ik niets aan toe te voegen :D
1ofthemFaces schreef:15 Wallstreet Carnaval. Vrolijk Caribisch muziekje.
Afbeelding
Polk Street Carnival. Het is van de band Mandrill en ik moet zeggen dat dit geen typerend nummer voor hun is. Nou ja, da's ook moeilijk want hoewel dit in essentie een funkband was gooiden ze met het grootste gemak allerlei stijlen door elkaar. Wat was het in muzikaal opzicht toch een mooi tijdperk wat dat betreft, de seventies :)
1ofthemFaces schreef:16 Vuige amerikaanse donkere rioolbluesrock. Goeie sound. Gaat iets te lang door.
Dit is de band Mongrel en het nummer is afkomstig van de eerste stonerrock.comp, een initiatief van het forum van de website stonerrock.com waarbij elk forumlid dat in een band zit of anderszins muzikaal bezig is een bijdrage kan leveren. Een daverend succes want inmiddels al aan z'n 9e editie toe. De compilaties zijn allemaal hier gratis en voor niks te downloaden (en ja, mijn bandje staat er ook twee keer op :yes: )
1ofthemFaces schreef:17 Rockopera en of musicalmuziek. Echt over de top dit. Ik word er wel vrolijk van. Ijverige band met perhistorische moogs.
Afbeelding
De Amerikaanse glamrocker Hilly Michaels. Op een paar missers na is zijn eerste plaat Calling All Girls een fijne combinatie van 70's bubblegum-pop, Cars-achtige powerpop en Queen-bombast. Ik word ook altijd erg vrolijk van dit hysterische nummer :)
1ofthemFaces schreef:18 Hier heb je er weer zo één! :bounce: Een parel. Een northern soul beauty die ik niet ken die een meerwaarde heeft door de doldwaze funky drummer, de mooie compositie en het leuke blazersbreakje.
De zangeres is ook goed. :worship:
Afbeelding
De zangeres in kwestie heet Inell Young en het is zo'n beetje mijn favoriete nummer van bovenstaande compilatie van het Soul Jazz-label. "Doldwaas" is een zeer adequate omschrijving van het inderdaad erg bijzondere drumwerk.
1ofthemFaces schreef:Vette swap.
Nog eens doen. :drink:
Is goed. En ik zal proberen jouw swap deze week te bespreken.

Voor de volledigheid hier nog even de tracklist:
1. Birtha - Free Spirit
2. Thrones - The Suckling
3. William Shatner - It Hasn't Happened Yet
4. Slacks - Coronado 2
5. Tommy Bolin - Shake The Devil
6. James Reese & The Progressions - Let's Go (It's Summertime)
7. Frankie Laine - City Boy
8. Pharoah Sanders - Balance
9. Blue Cheer - Just A Little Bit
10. Boyd Rice - Preserve Thy Loneliness
11. Catfish Haven - Please Come Back
12. Jim Dandy - Black Cat Woman
13. Minyeshu & Chewata - Bale Goba
14. Love - Maybe The People Would Be The Times or Between Clark & Hilldale
15. Mandrill - Polk Street Carnival
16. Mongrel - Barnburner
17. Hilly Michaels - Something On Your Mind
18. Inell Young - The Last Ball Game

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 20 nov 2010, 23:31

Dat 10 mij bekend voor kwam, is dat ik het ws bij Krypt gehoord heb. Boyd Rice.
Dat ik Mandrill niet herkende ik een reden om in het kolenhok te slapen. Maar die elpee heb ik net niet en het is idd een atypisch nummer :drink:
Verder bedankt voor je snelle reactie /bespreking dude :up:
Ga ff wat albums checken nu.
Die swooner als eerst. :drink:

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 20 nov 2010, 23:38

Hoe heet jouw band?

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 20 nov 2010, 23:48

Die new orleans comp van souljazz heb ik deel2 wel van trouwens :drink:

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 22 nov 2010, 17:24

1ofthemFaces schreef:Hoe heet jouw band?
In ieder geval geen Fervid :clown:

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 22 nov 2010, 17:27

En dat siert u!
Johnny Lydon 1983

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 28 nov 2010, 10:48

Hier frobbert's swap als boven besproken:
https://www.yousendit.com/download/cEd2 ... UjgwTVE9PQ

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 17 dec 2010, 11:35

Zo, het heeft even geduurd maar hier is dan mijn bespreking van de mooie swap van faces:

1. De CD opent met geroezemoes gevolgd door een liedje van zo te horen BodeGro :) Iemand die (geloof het of niet) ook mijn platenkast vertegenwoordigd is. Dit liedje (waarin een paar figuren uit o.a. de Griekse mythologie de revue passeren) heb ik echter niet. Mooi! BodeGro is vet! :)

2. Ah, de bosnegers waar we het over gehad hebben dienen zich aan. Ken dit niet maar vind het wel mooi. Het zou Bobby Womack kunnen zijn maar zeker weten doe ik het niet.

3. Ja, dit moet wel Curtis zijn. Ik ken wel meer van hem maar zelf heb ik (natuurlijk) alleen Superfly. Anyway, dit is prach-tig! :worship:

4. Nog meer funk, met een lekker fuzzend gitaartje, met een paar gasten wiens mojo het kennelijk erg goed doet Tsja, het nummer ken ik wel, maar weet zogauw niet wie dit zijn. Wel lekker hoor :yes:

5. Yessssss!! Funkadelic – Alice In My Fantasies. Wat moet je hier nou over zeggen? Dit is een fuckin' klassieker! Mod-der-vet! Niks zo lekker als Funk die hard rockt! Faces, ben je toevallig bekend met Betty Davis? Me dunkt dat je dat ook wel gaat diggen als je dit goed vindt :yes:

6. Klinkt als een vinylripje van een jaren '80 synthpopbandje. Ik ken het niet en het doet me eerlijk gezegd in eerste instantie ook niet zoveel, al wordt het na een paar luisterbeurten wel beter.

7. Fijn, nog meer funky shit, al klinkt dit wel moderner. Geen idee, wel lekker wederom. Beetje kort helaas.

8. We gaan cultureel verantwoord doen. Manu Chao of zo? Niet slecht, best lekker baswerk, maar niet mijn ding helemaal.

9. Bozemannenhiphop. Vet zeg! Doet me aan N.W.A. Denken maar die zijn het niet (al worden ze wel genamedropt). Ja, ik hou hier wel van. Ik ken te weinig hiphop, dat blijkt wel.

10. Klinkt als een stokoud liedje gezongen door Lulu (die stem is redelijk onmiskenbaar) en geremixt door Fatboy Slim of zo'n soort iemand. Errug lekker wel eigenlijk. Mits goed gedaan vind ik de combi sixtiesgeluiden/hedendaagse dance-beats helemaal niet verkeerd.

11. Nou, faces houdt wel van z'n funk zo te horen en dat vind ik helemaal niet erg. Een paar dames die de luisteraar vragen on in there te hangen over een werkelijk onweerstaanbare beat. Heerlijk! :drink:

12. Send Me A Postcard! Shocking Blue is een van de meest onderschatte Nederlandse bands. Ze hebben echt wel meer mooie dingen gedaan dan alleen dat Venus. Zoals deze dus. Fijn :) :)

13. Tsja, had ik het net over Fatboy Slim, hebben we hier Sliced Tomatoes van The Just Brothers, de blauwdruk voor The Rockafeller Skank. Leuk hoor.

14. Grappig dit. Weet niet of dit nou iets Afrikaans of Zuid-Amerikaans is. Aan het ritme, de zang en het gitaartje zou ik zeggen het eerste maar die toeters en dat xylofoontje... Anyway, het klinkt verrassend lekker dit, en dat wil best wat zeggen aangezien ik meestal niet zo van de blije muziekjes ben.

15. ...en zo vind ik Ska alleen maar te verteren als het niet te snel is en stokoud. En zo klinkt dit met eigenaardige geluiden volgestopte novelty-deuntje wel, stokoud dus. Mooi. En grappig :)

16. Hmm, ik weet het niet met dit nummer. Lekker basje, leuke pief-paf-poef-geluidjes en lekker boze praatzang, maar die ragga-beat heb ik de afgelopen paar jaar vooral gehoord onder muziekjes die ik als irritant ervaar. Niet dat dit nummer daar iets aan kan doen natuurlijk...

17. M.I.A. is een van de weinige interessante hype-acts van de laatste paar jaar, al heeft ze m.i. wel betere nummers dan dit

18. :eek: Oooooeeeeh faces toch! Je wil verdomme niet weten hoe dol ik ben op fuckin' Shuggie Otis! Inspiration Information staat in m'n top 10 van beste platen ever en dit is ook nog eens m'n favoriete nummer hiervan! Hulde! :worship:

19. Een walsje, veel percussie, een oosters aandoend strijkje, een vibrafoon (is het Bobby Hutcherson?)... Klinkt een beetje als filmmuziek. Vind het wel mooi eigenlijk :)

20. Heb het gevoel dat ik dit al eens eerder gehoord heb maar kan het niet thuisbrengen. Klinkt als iets hedendaags, dus ik zal nu wel gigantisch op m'n bek gaan als ik zeg dat ik het wel iets vind hebben, dat repeterende keyboardje en die zeurderige zang en de algehele sfeer van landerigheid die er van uit gaat.

21. Public Enemy op z'n best is geniaal natuurlijk. Naast hun en N.W.A. ken ik geen hiphop die zo boos en intens klinkt (maar dat zegt niet zoveel – zie #9). Heerlijk :D

22. ...en van Brujeria heb ik het stiekem altijd jammer gevonden dat het niet the real deal was (i.p.v. een hobbyprojectje van wat lui uit Fear Factory en Faith No More)

Hele fijne swap faces, vooral de funkende bosnegerts en de boze rapperts :D

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 17 dec 2010, 11:56

:bounce:
Wow, je kent echt veel man.
Zit nu op mijn werk..ws zaterdagavond tijd voor een bespreking.
Ik vind het geweldig dat je ook een Shuggie Otis fan bent.
Ik ken niemand die dit album kent en er niet weg van is.
Probleem is dat het een beetje onbekend album is (terwijl goed soulalbums dus gezaaid zijn, zelfs in de hoogtijdagen)

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 18 dec 2010, 21:28

frobbert schreef:Zo, het heeft even geduurd maar hier is dan mijn bespreking van de mooie swap van faces:

1. De CD opent met geroezemoes gevolgd door een liedje van zo te horen BodeGro :) Iemand die (geloof het of niet) ook mijn platenkast vertegenwoordigd is. Dit liedje (waarin een paar figuren uit o.a. de Griekse mythologie de revue passeren) heb ik echter niet. Mooi! BodeGro is vet! :)
Baldwin the Great indeed.
Afbeelding
"Babylon" heet dit pareltje. Staat amen met nog een nummer van een half uur bovenstaande plaat uit 69. Heksensabath verhaalt over een bijeenkomst van duistere wezens die tesamen Satan gaan aanbidden.
frobbert schreef:2. Ah, de bosnegers waar we het over gehad hebben dienen zich aan. Ken dit niet maar vind het wel mooi. Het zou Bobby Womack kunnen zijn maar zeker weten doe ik het niet.
Baby Heuy: Hard Times.
Deze verzamelaar herbergt door The Wu-tan clan gesamplede liedjes.
Afbeelding

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 18 dec 2010, 21:44

frobbert schreef:3. Ja, dit moet wel Curtis zijn. Ik ken wel meer van hem maar zelf heb ik (natuurlijk) alleen Superfly. Anyway, dit is prach-tig!
Goed gehoord :up:
Hier zit ie nog in The Impressions, hier te horen met "Mighty, Mighty". Na een stuk of vier albums ging hij pas solo.
Dit (hun laatste) is best een goed album trouwens.
Afbeelding
frobbert schreef:4. Nog meer funk, met een lekker fuzzend gitaartje, met een paar gasten wiens mojo het kennelijk erg goed doet Tsja, het nummer ken ik wel, maar weet zogauw niet wie dit zijn. Wel lekker hoor
Je kent het nummer wellicht van Muddy Waters.
The Rotary Connection: Got My Mojo Working. Dit is een psychedelische soulband met Minnie Ripperton. Hebben best aardige albums gemaakt. Deze bestaat louter uit covers. Goeie plaat hoor. Er zit een vervreemdend element in hun soul.
Afbeelding
frobbert schreef: 5. Yessssss!! Funkadelic – Alice In My Fantasies. Wat moet je hier nou over zeggen? Dit is een fuckin' klassieker! Mod-der-vet! Niks zo lekker als Funk die hard rockt! Faces, ben je toevallig bekend met Betty Davis? Me dunkt dat je dat ook wel gaat diggen als je dit goed vindt
Mw. Davis ken ik zeker wel.De geile schreeuwlelijk. Heb haar elpees in de kast enzo.
Goed dat je dit kent :up:
Afbeelding

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 18 dec 2010, 22:02

frobbert schreef:6. Klinkt als een vinylripje van een jaren '80 synthpopbandje. Ik ken het niet en het doet me eerlijk gezegd in eerste instantie ook niet zoveel, al wordt het na een paar luisterbeurten wel beter.
Afbeelding
Prijkt in heel wat jaarlijstjes van dit jaar. Combineert op een dromerige licht gestoorde manier stijlen in diesnt van het liedje. Hij zou blij zijn met je omschrijving :drink:
frobbert schreef: 7. Fijn, nog meer funky shit, al klinkt dit wel moderner. Geen idee, wel lekker wederom. Beetje kort helaas.
Andere jaarlijstjes sufi van dit jaar. Gonjasufi: Candylane. De plaat is half goed en half ruk. Flying Lotus produceerde.
Afbeelding
frobbert schreef:8. We gaan cultureel verantwoord doen. Manu Chao of zo? Niet slecht, best lekker baswerk, maar niet mijn ding helemaal.
Afbeelding
Een souljazz verzamelaar. Een goede. Brazil jaren 70 shit. Dit nummer is net een indianenchant met bedwelmend ritme en slapbas. En onverstaanbaar portugese praatzang..das wat minder soms :drink:
Tom Ze: Carreia da Estacao do Bras.

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 18 dec 2010, 22:24

frobbert schreef:9. Bozemannenhiphop. Vet zeg! Doet me aan N.W.A. Denken maar die zijn het niet (al worden ze wel genamedropt). Ja, ik hou hier wel van. Ik ken te weinig hiphop, dat blijkt wel.
Ach, je kent PE en NWA :drink:
Dit is Tim Dog met "Step To Me". En hij is inderdaad boos. Op jou. Omdat je aan NWA moet denken. Tim Dog haat NWA. Hij dist ze ook op zijn hele plaat.
Afbeelding
frobbert schreef: 10. Klinkt als een stokoud liedje gezongen door Lulu (die stem is redelijk onmiskenbaar) en geremixt door Fatboy Slim of zo'n soort iemand. Errug lekker wel eigenlijk. Mits goed gedaan vind ik de combi sixtiesgeluiden/hedendaagse dance-beats helemaal niet verkeerd.
Goed gehoord..maar niet geremixt hoor...die vette beats horen zo. :drink:
Van haar gelijknamige album.
Afbeelding

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 18 dec 2010, 22:35

frobbert schreef:11. Nou, faces houdt wel van z'n funk zo te horen en dat vind ik helemaal niet erg. Een paar dames die de luisteraar vragen on in there te hangen over een werkelijk onweerstaanbare beat. Heerlijk!
Afbeelding
"Hang on in There!" Album is veer niet bijzonder.
frobbert schreef:12. Send Me A Postcard! Shocking Blue is een van de meest onderschatte Nederlandse bands. Ze hebben echt wel meer mooie dingen gedaan dan alleen dat Venus. Zoals deze dus. Fijn
En weer in de roos. :worship: Die sound van hun is vet man.
Afbeelding
frobbert schreef:13. Tsja, had ik het net over Fatboy Slim, hebben we hier Sliced Tomatoes van The Just Brothers, de blauwdruk voor The Rockafeller Skank. Leuk hoor.
Leukig :drink:
En weer goed! :upup:
Afbeelding

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 18 dec 2010, 22:45

frobbert schreef:14. Grappig dit. Weet niet of dit nou iets Afrikaans of Zuid-Amerikaans is. Aan het ritme, de zang en het gitaartje zou ik zeggen het eerste maar die toeters en dat xylofoontje... Anyway, het klinkt verrassend lekker dit, en dat wil best wat zeggen aangezien ik meestal niet zo van de blije muziekjes ben.
Solomon Ilori: Yaba E
Dit is erg vrolijkmakend idd. En Afrikaans. Die gasten zijn begin jaren 60 naar VS gegaan om een plaatje op te nemen voor blue note met amerikaanse collegae en dit is het resultaat. De plaat is helemaal goed en is merendeel instrumentaal.
Afbeelding
frobbert schreef:15. ...en zo vind ik Ska alleen maar te verteren als het niet te snel is en stokoud. En zo klinkt dit met eigenaardige geluiden volgestopte novelty-deuntje wel, stokoud dus. Mooi. En grappig
Lloydie & The Lowbites: Birth Control
De hele verzamelaar is grappig erotisch.
Niet helemaal goed ook helaas.
Afbeelding

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 18 dec 2010, 22:55

frobbert schreef:16. Hmm, ik weet het niet met dit nummer. Lekker basje, leuke pief-paf-poef-geluidjes en lekker boze praatzang, maar die ragga-beat heb ik de afgelopen paar jaar vooral gehoord onder muziekjes die ik als irritant ervaar. Niet dat dit nummer daar iets aan kan doen natuurlijk...
Major Lazer: Lazer's Theme.
Die reggaetonbeat met punkbass vind ik best onweerstaanbaar.
Afbeelding
frobbert schreef:17. M.I.A. is een van de weinige interessante hype-acts van de laatste paar jaar, al heeft ze m.i. wel betere nummers dan dit
Is ook van haar laatste album. Die is niet zo. Vind dit wel een kewl nummer. "It Takes A Muscle"
Afbeelding

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 18 dec 2010, 23:03

frobbert schreef:18. Oooooeeeeh faces toch! Je wil verdomme niet weten hoe dol ik ben op fuckin' Shuggie Otis! Inspiration Information staat in m'n top 10 van beste platen ever en dit is ook nog eens m'n favoriete nummer hiervan! Hulde!
:worship:
"Aht Uh Mi Hed"
Afbeelding
frobbert schreef:19. Een walsje, veel percussie, een oosters aandoend strijkje, een vibrafoon (is het Bobby Hutcherson?)... Klinkt een beetje als filmmuziek. Vind het wel mooi eigenlijk
Cal Tjader: The Fakir.
Uit de jazzhoek begin jaren 60 dus. Die percussie is geniaal. Dat ritme :belly:
Uitschieter van deze plaat.
Afbeelding

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 18 dec 2010, 23:14

frobbert schreef:20. Heb het gevoel dat ik dit al eens eerder gehoord heb maar kan het niet thuisbrengen. Klinkt als iets hedendaags, dus ik zal nu wel gigantisch op m'n bek gaan als ik zeg dat ik het wel iets vind hebben, dat repeterende keyboardje en die zeurderige zang en de algehele sfeer van landerigheid die er van uit gaat.
The Jameses: Rat People
B-kant van een van de beste singles dit jaar. De A -kant vind je op de forumswap2010 van Drupglid. Verder heeft deze band nog niets gedaan.
Afbeelding
frobbert schreef:21. Public Enemy op z'n best is geniaal natuurlijk. Naast hun en N.W.A. ken ik geen hiphop die zo boos en intens klinkt (maar dat zegt niet zoveel – zie #9). Heerlijk
Toch wel herkend! :up: "By The Time I Get To Arizona" van hun 4e album..kon er nog net mee door, daarna was het gedaan.
Afbeelding

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 18 dec 2010, 23:21

frobbert schreef:22. ...en van Brujeria heb ik het stiekem altijd jammer gevonden dat het niet the real deal was (i.p.v. een hobbyprojectje van wat lui uit Fear Factory en Faith No More)
Ja..dat had ik ook.
Ik kende die eerste veel trashyer plaat via Krypt met die ranzige hoes.
Maar het was te mooi om waar te zijn.
Brujeria: Raza Odiada (Pito Wilson)
Afbeelding

Wie is dat op je avatar? :drink:

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 19 dec 2010, 01:47

frobbert schreef:22. ...en van Brujeria heb ik het stiekem altijd jammer gevonden dat het niet the real deal was (i.p.v. een hobbyprojectje van wat lui uit Fear Factory en Faith No More)
Vraag me af of dat wel klopt... Die Juan Brujo (de zanger) is iig een artiest die rondloopt op die Aztlan feesten (van progressieve pro-Indiaanse Mexicaanse nationalisten die bijv. California weer mexicaans willen maken). Van die stem van Pito Wilson uit dat nummer waar jullei 't pver hadden, weet overigens bijna zeker dat dat Jello Biafra is.

Toevallig dat jullie het hier over hebben. Vandeweek nog een paar keer Brujerizmo en een eigengemaakt verzamelaartje met nummers-niet-op-elpee-verschenen gedraaid.
"'Samenleving' is een biologische constructie."
                                                — Kryptozoid, lid 69

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 19 dec 2010, 15:10

1ofthemFaces schreef:Wie is dat op je avatar? :drink:
Gene Frenkle :drink:

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 19 dec 2010, 15:15

1ofthemFaces schreef:Dit is Tim Dog met "Step To Me". En hij is inderdaad boos. Op jou. Omdat je aan NWA moet denken.
:lol:
1ofthemFaces schreef:Goed gehoord..maar niet geremixt hoor...die vette beats horen zo. :drink:
Van haar gelijknamige album.
Afbeelding
:crazy: Verbijsterend. Wat een sound.

The Rotary Connection ken ik trouwens wel. Apart bandje was dat idd

Nou, heb een hoop uit te checken. Tim Dog en Cal Tjader eerst. Dank voor deze fijne swap. Moeten we zeker nog eens doen :drink:

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 07 jun 2015, 19:26

1ofthemFaces schreef:
frobbert schreef:Zo, het heeft even geduurd maar hier is dan mijn bespreking van de mooie swap van faces:
frobbert schreef:2. Ah, de bosnegers waar we het over gehad hebben dienen zich aan. Ken dit niet maar vind het wel mooi. Het zou Bobby Womack kunnen zijn maar zeker weten doe ik het niet.
Baby Heuy: Hard Times.
Deze verzamelaar herbergt door The Wu-tan clan gesamplede liedjes.
Afbeelding
Ik bedacht me nog dat het eigenlijk een beetje jouw schuld is dat Baby Huey tegenwoordig prominent in de platenkast staat. Bedankt nog daarvoor :up:

Plaats reactie