You are all very worried about me: Gung Ho's Swap

Wissel hier uw muzikale bijdrages uit doormiddel van een privéswap
Plaats reactie
1ofthemFaces
Knuffelnerd

You are all very worried about me: Gung Ho's Swap

Bericht door 1ofthemFaces » 15 aug 2011, 22:41

Toch maar een nieuw topiek gestart om Gung Ho's swap te bespreken.
Met het mes op de opreratietafel.
Ho heeft goed getracht een thema te vangen in de gebrachte liedjes.
Allen gaan over dood, ziekte, verslaving en of behandeling. Vooral veel dopesongs wel. :drink:
Ho schiet makkelijk van galgenhumor naar medeleven in enkele ogenblikken hetgeen de beluistering gelijk een emotionele achtbaan maakte.
Nu word ik gelukkig niet snel misselijk in achtbanen.
Dus heb ik em een aantal maal gierend uitgezeten.

01 Die herkende ik direct. Primal Scream met Sick City. Kwam er achter dat het al weer twee computers geleden is dat ik een digitaal exemplaar had. Goede entrée!
Afbeelding

02 Ambient verbandje van de nieuwe generatie. Erg mooi hoor.

03 Kids Are For The Cure. Klinkt als een Kurt wannabe. Door de rechtoerechtaan groove en het hammond-fuzzbad is de simpele rocker is wel leuk.

04 Get me Away From Here I'm Dying van B&S. Bekend. Mooi is deze. Ik vind het altijd jammer dat ze zo'n zeikband zijn want ze hebben soms erg prachtige liedjes. Dit album heb ik ook hoor. :drink: En nog twee.
Afbeelding

05 Klinkt als studio-one-dub met een goeie gitaar. Burning Spear baslijn. Ik vertouw het echter niet helemaal.

06 Opsomming van verdovende middelen in een credible vette rocksong. Leuk!

07 Vet! Madlib? Pryor aan 't eind.

08 Black Thought en DJ Krush in een remix van the Zen Approach (ik kende het origineel alleen) Goede remix. Goed advies.

09 Dr. Octagon in een morbide lugubere interlude. :drink:

10 William Burroughs beschrijft en ziekenhuis ervaring.Vermakelijk.
Afbeelding

11 Spinvis met In een Staat Van Narcose. :up:
Afbeelding

12 Spiritualized? Weet niet zeker. Aardig liedje

13 Old Skool-eske rap. Ken de MCs, maar kan ze niet bij naam noemen nu. De redenen weet je al getuige de liedjeskeuze.
Goed hoor. En dan die rare oerdrummenbees aan t eind :eek: .

14 Can: Vitamin C. Een klassieker. Die drums! Kende dit al voor ik in Krautrock dook. Stond soms gewoon op funkverzamelaars.
Afbeelding

15 Hmmmm....kweetnie hoor..is dit die gast van House of Pain? Refreintje is wel mooi.

16 RUN DMC :bounce:

17 Mooie afsluiter. Don't Be Affraid, It's Only Love, It's Only Dead.
Ogenschijnlijk simpel als de liefde. Kende deze niet maar heb wel een zwak hiervoor. Doet me aan Flaming Lips denken....

Dank je wel Gung Ho.
Een vriendelijk gebaar en een fijne ceedee.
Heb met plezier geluisterd en sommige tracks zullen in mijn playlist wederkeren en nodigen wellicht uit tot uitdiepen.
Kom dus maar op met die tracklist. :up: :drink:
Laatst gewijzigd door 1ofthemFaces op 15 aug 2011, 22:48, 2 keer totaal gewijzigd.

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Re: You are all very worried about me: Gung Ho's Swap

Bericht door Siegfried Stahl » 15 aug 2011, 22:45

1ofthemFaces schreef:Allen gaan over dood, ziekte, verslaving en of behandeling. :

Aha....echt iets om je op te vrolijken dus?
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983

Siegfried Stahl. Lidnr.66.

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 15 aug 2011, 22:46

Siegfried Stahl schreef:
1ofthemFaces schreef:Allen gaan over dood, ziekte, verslaving en of behandeling. :

Aha....echt iets om je op te vrolijken dus?
Meer een trap na.
Na zijn vertrek alhier heh. :drink:

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 15 aug 2011, 22:53

Het is een goed mens die gung....

En een begenadigd danser, dat moet gezegd!
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983

Siegfried Stahl. Lidnr.66.

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 15 aug 2011, 22:55

:lol:

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 15 aug 2011, 23:06

[even tussendoor zonder topic te willen kapen] Zeg Faces, vind je het leuk als die compilatie van inzendingen ook 'blind' tot je komt? Was het niet van plan, maar 't kan natuurlijk wel.
"'Samenleving' is een biologische constructie."
                                                — Kryptozoid, lid 69

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 15 aug 2011, 23:09

Kryptozoid schreef:[even tussendoor zonder topic te willen kapen] Zeg Faces, vind je het leuk als die compilatie van inzendingen ook 'blind' tot je komt? Was het niet van plan, maar 't kan natuurlijk wel.
Ja.
Maar wel dat jij dan wel vast een hoes met tracklist maakt die je dan later overhandigt. :drink:

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 15 aug 2011, 23:25

1ofthemFaces schreef:
Kryptozoid schreef:[even tussendoor zonder topic te willen kapen] Zeg Faces, vind je het leuk als die compilatie van inzendingen ook 'blind' tot je komt? Was het niet van plan, maar 't kan natuurlijk wel.
Ja.
Maar wel dat jij dan wel vast een hoes met tracklist maakt die je dan later overhandigt. :drink:
Of dat ik gewoon al meteen die hoes met tracklist erbij doe, en dat jij dan gewoon niet kijkt. Of wordt dat te ingewikkeld? Ik zal iig wel de contribuerende forumleden vermelden; dan weet je iig wie je daaruit moet kiezen. Ik maak er wel een topic over aan.

De compilatie is overigens nagenoeg klaar, alleen nog een plaatje. Ik heb er een beetje haast mee gemaakt, omdat 't me leuk leek als je 'm morgen, uiterlijk woensdagochtend hebt. Een overkoepelend thema ontbreekt overigens grotendeels, maar via selectieve perceptie en associatie kom je ook al een heel eind. Zeker met de hoeveelheden cannabis die jij nuttigt :P
"'Samenleving' is een biologische constructie."
                                                — Kryptozoid, lid 69

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 16 aug 2011, 07:58

@Kryptozoid
Of je doet de hoes er bij in een discrete bruine verzegelde envelop, vergezeld van instructies hoe & wanneer te openen.
'We zijn bezig het ongedwongene van het forum te killen met de constante metacommunicatie en analyses.'

sobchak
Wannabe Forumnerd

Bericht door sobchak » 16 aug 2011, 11:40

1ofthemFaces schreef:06 Opsomming van verdovende middelen in een credible vette rocksong. Leuk!
'Nicotine, valium, vicodin, marijuana, ecstasy and alcohol. c-c-c-c-c-cocaine!'

als het inderdaad dit nummer is: Feel Good Hit of the Summer van Queens of the Stone Age
alles van waarde is weerloos

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 16 aug 2011, 15:37

sobchak schreef:
1ofthemFaces schreef:06 Opsomming van verdovende middelen in een credible vette rocksong. Leuk!
'Nicotine, valium, vicodin, marijuana, ecstasy and alcohol. c-c-c-c-c-cocaine!'

als het inderdaad dit nummer is: Feel Good Hit of the Summer van Queens of the Stone Age
Ja zo klinkt het wel.

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 16 aug 2011, 19:12

1ofthemFaces schreef:Toch maar een nieuw topiek gestart om Gung Ho's swap te bespreken.
Met het mes op de opreratietafel.
Ho heeft goed getracht een thema te vangen in de gebrachte liedjes.
Allen gaan over dood, ziekte, verslaving en of behandeling. Vooral veel dopesongs wel. :drink:
Ho schiet makkelijk van galgenhumor naar medeleven in enkele ogenblikken hetgeen de beluistering gelijk een emotionele achtbaan maakte.
:
Leuke bespreking! Ik ben niet verbaasd dat je er zoveel van (her)kent. Blijkbaar houden vooral grote namen zich bezig met liedjes over dood, ziekte en alles wat daarbij hoort. Originaliteit speelde niet zo'n grote rol bij het maken van deze samenstelling omdat ik het verloop van een ziek(t)e wilde vangen in muziek. Dit betekende een paar keuzes die nogal gewaagd lijken, maar dit bij nadere bestudering helemaal niet zijn. Ik wens jou niets dan het beste, mijn beste.
1ofthemFaces schreef:
01 Die herkende ik direct. Primal Scream met Sick City. Kwam er achter dat het al weer twee computers geleden is dat ik een digitaal exemplaar had. Goede entrée!
Afbeelding
1. Sick city. Maar niet van Evil Heat. Twee jaar daarvoor verscheen het nummer op Bow down to the exit sign van David Holmes.
Afbeelding
Een heel aardige plaat die 'klinkt als een soundtrack van een film die nooit is gemaakt.' Deze versie is iets langer en heeft wat meer omgevingsgeluiden dan de versie van Primal Scream. Ja, ik heb ze even vergeleken.

Dit nummer staat voor een man die door de stad (zeg Rotterdam) loopt en zich ziek voelt. Hier begint ons verhaal.
1ofthemFaces schreef: 02 Ambient verbandje van de nieuwe generatie. Erg mooi hoor.
Air - Dark messages (soundtrack van Sophia Coppola's film The virgin suicides)

Onze zieke held gaat naar de dokter en krijgt daar een sombere boodschap te horen. Hij is inderdaad ziek. Wellicht kanker aan de alvleesklier (waar zit dat ding en waar heb ik het voor nodig vraagt onze gewone man in de straat zich af).
1ofthemFaces schreef: 03 Kids Are For The Cure. Klinkt als een Kurt wannabe. Door de rechtoerechtaan groove en het hammond-fuzzbad is de simpele rocker is wel leuk.

Eels - Cancer for the cure
(van de ultieme ziekte en dood plaat Electro-shock blues. E schreef dit werk na het overlijden van zijn zus, aan kanker, en het is een prachtig document zonder plat sentiment. Heel knappe plaat die door merg en been kan snijden.)

Het valt hem op dat alvleesklier rijmt op de woorden vertier en plezier.
1ofthemFaces schreef: 04 Get me Away From Here I'm Dying van B&S. Bekend. Mooi is deze. Ik vind het altijd jammer dat ze zo'n zeikband zijn want ze hebben soms erg prachtige liedjes. Dit album heb ik ook hoor. :drink: En nog twee.
Afbeelding
Onze zieke man wil na het horen van dit slechte nieuws maar een ding. Weg van hier. Weg van die dokter. Rot op met je geouwehoer. Ik ga dood. Lijer.
1ofthemFaces schreef:
05 Klinkt als studio-one-dub met een goeie gitaar. Burning Spear baslijn. Ik vertouw het echter niet helemaal.
James Eastwood - Darkest night

Volgens mij geen Studio One, maar ik ben niet helemaal zeker meer waar ik dit vandaan heb. Je hoeft niet achterdochtig te zijn. James Eastwood is bona fide. Anders zou ik het niet hebben.

Nadat hij thuis is gekomen en de boodschap heeft medegedeeld aan zijn familie en vrienden beleeft onze zieke vriend een van de slechtste nachten van zijn leven. Hij is nog lang niet klaar. Zijn gedachten blijven hangen bij zijn vrouw en kinderen. Zij zijn nog lang niet klaar met hem.
1ofthemFaces schreef:
06 Opsomming van verdovende middelen in een credible vette rocksong. Leuk!
Queens of the stone age - Feel good hit of the summer (van Rater R)

Na de premature compassie met anderen volgt het zelfmedelijden. Onze held voelt een oude reflex opkomen.

Nicotine, Valium, Vicodin, Marijuana, Ecstasy and Alcohol

C-c-c-c-c-cocaine

Of hij toegeeft aan deze reflex houden we hier even in het midden.
1ofthemFaces schreef:
07 Vet! Madlib? Pryor aan 't eind.
Madlib - Suffer (Goed gehoord! Beat konducta 5 & 6)

Het Grote Lijden is begonnen. Iedereen is op de hoogte en leeft mee. Zelfs mensen van wie je het niet had verwacht.
1ofthemFaces schreef:
08 Black Thought en DJ Krush in een remix van the Zen Approach (ik kende het origineel alleen) Goede remix. Goed advies.
DJ Krush - Zen approach (van Self-remixed best waarop hij zijn eigen werk een nieuwe behandeling geeft.)

Onze zieke man besluit de rock 'n' roll lifestyle voor even op te geven en gooit het over een iets andere boeg. Hij pakt de zaken Zen aan en neemt alles zoals het komt. Het slechte valt niet uit te sluiten, het goede is meegenomen. Hij probeert er het beste van te maken en zich erbij neer te leggen als het niet loopt zoals gehoopt.
1ofthemFaces schreef: 09 Dr. Octagon in een morbide lugubere interlude. :drink:
Dr. Octagon - General Hospital

Onze dappere allesverbruiker-die-boeddhist-is-geworden moet naar het ziekenhuis. Vantevoren beeldt hij zich in wat er mis kan gaan. ('Fuck it, he's dead' / 'There's a horse in the hospital')
1ofthemFaces schreef:
10 William Burroughs beschrijft en ziekenhuis ervaring.Vermakelijk.
Afbeelding

William Burroughs & the Disposable heroes of Hiphoprisy - Dr. Benway operates

(van: Afbeelding

Het is een ziekenhuiservaring die je geen mens gunt, maar waar menigeen bang voor is. Zo ook onze gewone man in de straat.
1ofthemFaces schreef:
11 Spinvis met In een Staat Van Narcose. :up:
Weggevertje.

Onze wandelende ziektekiem ontwaakt in het hospitaal. Is alles voorbij? Droomt hij nog?
1ofthemFaces schreef:
12 Spiritualized? Weet niet zeker. Aardig liedje
Spiritualized - Death take your fiddle (van Songs in A & E, nog een onvervalste ziekehuisplaat. Opgenomen na de ziekenhuisopname van Jason Pierce. Ik neem aanstoot aan de betiteling 'aardig liedje' omdat dit me recht uit zijn hart lijkt.)

Het gevaar van dood is geweken. Onze held blijft leven! Onze held ligt nog aan de medicatie, maar voelt een vreemd gemis. De drogerende middelen veranderen zijn stemming niet echt. Hoe moet hij zich voelen nu de dood niet meer op de loer ligt?
1ofthemFaces schreef:
13 Old Skool-eske rap. Ken de MCs, maar kan ze niet bij naam noemen nu. De redenen weet je al getuige de liedjeskeuze.
Goed hoor. En dan die rare oerdrummenbees aan t eind :eek: .
Cannibal ox - Painkillers (van the Cold vein)

Uiteraard kende je dit. Al zul je niet vaak de hele plaat in een ruk hebben uitgeluisterd. Zware beats, zware raps.

Onze held moet af van de pijnstillers en af van zijn ziek, zwak en misselijk voelen. Beterschap ligt binnen handbereik. Erg snel gaat dit niet.

1ofthemFaces schreef:

14 Can: Vitamin C. Een klassieker. Die drums! Kende dit al voor ik in Krautrock dook. Stond soms gewoon op funkverzamelaars.
Afbeelding
Juist!

Omdat de medicijnen hun aantrekkelijkheid verliezen, kiest onze overlever voor een gezonde levensstijl. Vitamine C is hét!
1ofthemFaces schreef:

15 Hmmmm....kweetnie hoor..is dit die gast van House of Pain? Refreintje is wel mooi.
Fun loving criminals - we are all very worried about you (van 100% Colombian, naamgever van de cd)

Onze held, een van de duizenden, wordt bedolven onder steunbetuigingen en van heinde en ver voelt hij de liefde. Dat sommige reacties de plank misslaan (zie de keuze voor de Fun loving criminals) of dat er mensen zijn die niets meer van zich laten horen, wenst hij zo snel mogelijk te vergeten.

1ofthemFaces schreef:
16 RUN DMC :bounce:

RUN DMC - Tougher than leather

Onze vriendelijke vriend is steviger dan leer. Overleeft alles en keert ongebroken terug naar zijn oude leventje.
1ofthemFaces schreef:

17 Mooie afsluiter. Don't Be Affraid, It's Only Love, It's Only Dead.
Ogenschijnlijk simpel als de liefde. Kende deze niet maar heb wel een zwak hiervoor. Doet me aan Flaming Lips denken....
Akron/Family - Don't be afraid, you're already dead (van Love is simple)

Een cynicus zou de keuze voor dit nummer kunnen verklaren door erop te wijzen dat onze held al jaren (brein)dood was en dat ziekte of dood weinig verandering brengt in zijn comateuze toestand. Vandaag doen we echter niet aan cynisme en nemen we de prachtige boodschap van dit nummer ter harte. Liefde is simpel en overwint alles. Faces, ik wens jou en je familie heel veel liefde toe.

Geluk.
It's just not understanding...

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 16 aug 2011, 20:56

:')
Mooi hoor.

Die Eelsplaat heb ik gewoon in huis.
Van mijn vriendin.
The Virgin Suicides ook, heb ik lang niet gedraaid. Herkende het echt niet. Zout.

Blijf gerust posten trouwens. :drink:

Rainy Day Woman
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Rainy Day Woman » 17 aug 2011, 18:26

1ofthemFaces schreef:04 Get me Away From Here I'm Dying van B&S. Bekend. Mooi is deze. Ik vind het altijd jammer dat ze zo'n zeikband zijn want ze hebben soms erg prachtige liedjes. Dit album heb ik ook hoor. :drink: En nog twee.
Afbeelding
maar die staat toch op deze:

Afbeelding

niet zo belangrijk verder
"Het is allemaal van het niveau van een kermisattractie, en het is verbazingwekkend dat mensen van boven de zeven bij zoiets serieus kunnen blijven."

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 17 aug 2011, 18:47

Ja klopt. Die hoezen lijken ook op elkaar heh.
Sinister is wel beter geloof ik. :drink:

Plaats reactie