Venezici vs 1ofthemFaces

Wissel hier uw muzikale bijdrages uit doormiddel van een privéswap
Plaats reactie
1ofthemFaces
Knuffelnerd

Venezici vs 1ofthemFaces

Bericht door 1ofthemFaces » 22 sep 2011, 21:54

Facesjazz.
Ik luisterde met veel plezier naar de swap.
Laat in de avond.
Vier maal tot nu toe.

De bespreking:

A
Dat begint al goed. De slapbas heeft de hoofdrol. Eighties synths en digitale horns vullen desgewenst de rest aan.
Duidelijk postjaren70 dit. :drink: Er zit veel spanning in deze track.

B
Wat ouder is dit. Eigenlijk een bop-nummertje. Een ontoegankelijk wiskunde thema met soli daarna. Een trombone en een sax waarvan de laatste wat ongeïnspireerd klinkt. De begeleiding echter houdt het interessant, Die lui houden de boel bijelkaar zonder dat ze maar ook vier maten hetzelfde spelen.

C
O ja.. Ik denk dat dit George Duke is. Een toetsenist. Hancock kan ook...die heeft zoveel gedaan.
Ik heb een beetje haat-liefde verhouding met dit nummer. Soms lijkt het of ik in een liefdesscène van de Karate Kid zit. Of lijkt de muziek even de begeleiding te zijn van een documentaire over een melkfabriek uit de jaren 80 voor schoolteevee. Dan weer betoveren sommige stukjes. Uiteindelijk zit ik er steeds helemaal in aan het einde van het nummer.

D
Billy Cobham: Stratus.
Wist je dat Jan Hammer die gierende synth bespeelt die een gitaar lijkt? :drink:
De enige track die ik direct herkende trouwens. :oops: Ik bezit het album dan ook B-) .
Afbeelding

E
Dit prachtige stukje orkestrale muziek, klassiek eerder dan jazz, klinkt als Cinematic Orchestra in een avontuurlijke bui. Mooi hoe de bombast vermeden wordt :love: .

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Re: Venezici vs 1ofthemFaces

Bericht door 1ofthemFaces » 22 sep 2011, 22:08

F
Een sax en een dwarsfluit flirten harmonieus met elkaar. Virtuoos en lief voor je oor. Wat een schoonheid dit :love: .
Het doet me denken aan Gong en Soft Machine, die scene.
Zal wel niet, want dit is wel door echte jazzcats gedaan denk ik.

G en H
Ik denk dat dit bij elkaar hoort. Anders heb je het knap bijelkaar gezocht :drink: . Interessant hoe dit nummer zich ontwikkelt.
Goeie saxofonist. Het Zuid-Amerikaanse aspect geeft wat verlichting aan de wat intellectuele aanpak. Mooi in balans dus.

I
Marcus en Miles denk ik. Vooral Marcus..want Miles is natuurlijk slechts sessiemuzikant op zijn platen. Ik ken alleen Tutu waar deze niet op staat. Wel errug goed dit trouwens. Is het hele album zo? :drink:

J
Erg funky fusionshit. Het lijkt verdomme The Headhunters wel, Toch klopt dat niet helemaal met de productie. Zijn dit The Brecker Brothers?

K
Ella Fitzgerald : Take The A-Train.
Meesterlijke zangeres covert de tune van "Achter de Wolken" van Jiskefet. :drink:
Ik denk met Duke Ellington.
Afbeelding

L
Ik denk weer Miles en Marcus te horen..maar dan live..of ik zit er helemaal naast..dat kan ook :drink:
Goed maar niet zo goed als I.

Bedankt en schiet is op met je antwoord :protest: .
:drink:

Venezici
Forumnerd

Bericht door Venezici » 22 sep 2011, 23:10

Hee, jij gaat publiek. Leuke bespreking. Morgen zal ik met de tracklist komen. Af en toe zit je wel in de buurt met je suggesties.
Ella en Spectrum kent bijna iedereen wel, maar daarom niet minder mooi. Laaaater meer.
Computer says: "no"

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 23 sep 2011, 07:57

Venezici schreef:Hee, jij gaat publiek. Leuke bespreking. Morgen zal ik met de tracklist komen. Af en toe zit je wel in de buurt met je suggesties.
Ella en Spectrum kent bijna iedereen wel, maar daarom niet minder mooi. Laaaater meer.
Swaps zijn in principe altijd publiek toch? (wat de bespreking betreft)
Neem de tijd vriend.
Is Spectrum echt zo bekend? Dat wist ik niet.
Denk je dat de meeste nerds dat hier kennen?

Hensup
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door Hensup » 23 sep 2011, 09:18

Spectrum is een beroerde plaat. Dat is algemeen bekend ja. Ben verder wel benieuwd naar de youtubes van iciparis. :drink:
Verre familie van

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 23 sep 2011, 13:13

Hensup schreef:Spectrum is een beroerde plaat. Dat is algemeen bekend ja.
Als je een brother dood hebt aan het genre wel ja.
Binnen het genre geldt het als klassieker.
Net als deze ( die zal je dan ook wel beroerd vinden).
Afbeelding
En wat heb jij toch tegen het delen van mp3tjes?
Ik wil mijn swapje zo voor je uploaden hoor. Kun je veel van leren. :drink:

Hensup
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door Hensup » 23 sep 2011, 23:31

Die Headhunters staan ver van Billy Cobham, Feaces. Ander drumwerk. Gitaarlicks idem. En ja, toetsen. Bijvoorbeeld. Kan je mp3 niets aan veranderen. Wat is er in het geheel mis met een youtube? :Gemak dient immers de Hensup :drink:
Verre familie van

Venezici
Forumnerd

Bericht door Venezici » 24 sep 2011, 15:02

Tracklist for swap Faces:
A. Teen town Cd: Heavy Weather band: Weather report
B. One Step Ahead Lp: Pictures of you artiest: Harry Beckett
C. San Lorenzo Cd: Travels band: Pat Metheny group
D. Stratus Cd: Spectrum artiest: Billy Cobham
E. Out With The N Word Cd: In the Electric mist artiest: Marco Beltrami (filmmuziek v/d gelijknamige film)
F. It Never Entered My Mind Cd: Zimbabwe artiest: Dollar Brand\Abdullah Ibrahim
G. The Mind's Eye Intro Cd: Grattitude artiest: Chris Potter
H. The Mind's Eye Cd: Grattitude artiest: Chris Potter
I. Hard Groove Cd. Hardgroove artiest: RH-Factory
J. Cucumber Slumber Cd. Mysterious Traveller band: Weather Report
K. Take The 'A' Train Cd. Pure Ella artiest: Ella Fitzgerald
L. Back Seat Betty Cd: The man with the horn artiest: Miles Davis

Voila de lijst. Wat zal ik er verder van zeggen. Vanwege de lengte zijn er een boel gegadigden afgevallen. Dat zijn dan meestal live-uitvoeringen die al snel de 20 en 30 minuten overschrijden. Dollar Brand = Abdullah Ibrahim, 1 persoon .
In the Electric Mist is de soundtrack van de film In the Electric Mist
De bassist van A. Teen Town is Jaco Pastorius, de ongekroonde koning van de fretloze bas, God hebbe zijn ziel. Voor de gelegenheid neemt Jaco ook de drums voor z'n rekening op dit nummer.
Verder missen er een paar favoos, als daar zijn Brad Mehldau, Herbie Hancock, Jonas Hellborg, Bill Bruford, Parov Stelar, Kraan etc. etc.
Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik wel.

Venezici
Forumnerd

Bericht door Venezici » 24 sep 2011, 15:06

Trouwens, vandaag een boekwerk met CD Birth of the cool van Miles Davis als zaterdagbijlage bij de NRC. Gratus. Voor naks.

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 24 sep 2011, 18:20

Venezici schreef:Trouwens, vandaag een boekwerk met CD Birth of the cool van Miles Davis als zaterdagbijlage bij de NRC. Gratus. Voor naks.
Dank voor de tracklist.
Ik heb ook het NRC gekocht vandaag! :upup:
Roy speelt wel leentjebuur bij Miles en Marcus zeg.

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 26 sep 2011, 23:02

Is dat album van Zimbabwe artiest: Dollar Brand\Abdullah Ibrahim helemaal de moeite waard?

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 26 sep 2011, 23:10

Hensup schreef:Die Headhunters staan ver van Billy Cobham, Feaces. Ander drumwerk. Gitaarlicks idem. En ja, toetsen. Bijvoorbeeld. Kan je mp3 niets aan veranderen. Wat is er in het geheel mis met een youtube? :Gemak dient immers de Hensup :drink:
Headhunters is een beter album, veel verfijnder vind ik. Spectrum is een beetje lomp soms.

Venezici
Forumnerd

Bericht door Venezici » 27 sep 2011, 00:14

1ofthemFaces schreef:Is dat album van Zimbabwe artiest: Dollar Brand\Abdullah Ibrahim helemaal de moeite waard?
Nee, kutplaat. Misschien dat deze link werkt? http://www.welove-music.net/2010/07/abd ... e-music%29

Stel dat íe werkt, dan kun je er even door heen scheuren. Maar dat duet van sax en dwarsfluit is inderdaad om te huilen, zo mooi...

Venezici
Forumnerd

Bericht door Venezici » 06 okt 2011, 14:47

Na herhaald aandringen van Faces komt hier mijn swapbespreking:

1. Een commentaarstem legt uit dat we naar muziek gaan luisteren. Geintje.
2. We horen een zanger en een koortje zingen over "Right now" Ook hoor ik een Doors-orgeltje.
Al met al doet het me denken aan Latin-muziek voor een drank-commercial.
3. Ik hoor weer een soort Latin-muziek. Dit keer met Xylofoon, koortje mannen met een trompet(?) erdoor heen.
2 en 3 zouden op het zelfde album kunnen staan.
4. Dit is een gitaarnummer waarin een el. en ac. gitaar een duelletje doen. Gitaarwerk doet denken aan Eddie Christiani.
5. Hier weer een orgeltje wat veel te lang de tijd krijgt om mij te irriteren. Het doet me denken aan een pauzemuziekje of de soundtrack van een jaren '50 tv-programma.
6. Weer een mannenkoortje met een dwarsfluit erdoorheen. Vervelend nummer. Snap niet wat het met jazz te maken heeft.
7. Ik hoor een harp die wat pingelt over een vlakke monotone begeleiding. Ook pauzemuziek eigenlijk.
8. Lijkt wel wat op E.W. and F. De dwarsfluit en het orgeltje zijn weer van de partij. Halverwege komen er dan nog wat
nepstrijkers bij.
9. Doet denken aan Spyro Gyra. Een van de weinige, of enige, nummers met het geluid van een saxofoon. Halverwege wordt het gitaarwerk iets ruiger en sneller en verdwijnt de BB-King-associatie.

Voor alle nummers geldt: Ik heb het nog nooit eerder gehoord en heb geen idee wat het is. Van veel nummers vraag ik me af waarom het onder jazz zou moeten vallen. Met name op ritmisch gebied is er nergens een verrassing. Geen interessant drumwerk of percussie. Geen tempowisselingen. Saai. Verder hoor ik veel te vaak dat orgeltje en een dwarsfluit.
Geen scheurend trompetwerk of vlammende saxsoloos.
Ik vraag me af hoe Faces deze compilatie bij elkaar heeft gezocht en of íe hier zelf naar luistert thuis. Lijkt me stug.
Ik vind het eerder een latin-Z-Amerika mix af en toe, vooral in het begin.
De laatste 2 tracks vind ik het best. Met name door het bas en gitaarwerk.
That's it Faces. Ik kan er niet meer van maken.

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 06 okt 2011, 16:00

En de volgende 9 tracks? Heb je die ook beluisterd?
Er stonden 18 nummers op.
Duidelijke opbouw ook, met steeds meer hardcore jazz tegen het eind...een vrolijk luchtig begin en zwaarmoediger einde.
Of vond je een swap van 36 minuten wel aannemelijk? :drink:

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 06 okt 2011, 16:38

Faces, al die dwarsfluiten, heb je abusievelijk Venezici die Stenberg-mix gestuurd die je aan Ysfoxy had beloofd?
"Why can't I be different and unusual... like everyone else?"

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 06 okt 2011, 17:28

Ysfoxy schreef:Faces, al die dwarsfluiten, heb je abusievelijk Venezici die Stenberg-mix gestuurd die je aan Ysfoxy had beloofd?
:lol: :no:
Maar ik houd wel van dwarsfluiten in jazz/funk. :drink:

Venezici
Forumnerd

Bericht door Venezici » 06 okt 2011, 17:57

This download link is invalid and there is no file associated with it.
Nee toch? Vergeet ik de helft? Het lijkt er wel op :oops: Fuck zeg. Ik heb dus de link gevolgd in jouw pm en dan krijg ik bovenstaande melding. Trouwens beide links zijn nu invalid.
Ik vond 35 min. inderdaad een beetje mager, had ik ook nog in mijn bespreking willen zetten. En nu dit.
Voorstel: kun je deel 2 nog eens uploaden? (spijt me werkelijk zeer maar ik heb dan de 2e link volledig gemist).

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 06 okt 2011, 18:02

Venezici schreef:This download link is invalid and there is no file associated with it.
Nee toch? Vergeet ik de helft? Het lijkt er wel op :oops: Fuck zeg. Ik heb dus de link gevolgd in jouw pm en dan krijg ik bovenstaande melding. Trouwens beide links zijn nu invalid.
Ik vond 35 min. inderdaad een beetje mager, had ik ook nog in mijn bespreking willen zetten. En nu dit.
Voorstel: kun je deel 2 nog eens uploaden? (spijt me werkelijk zeer maar ik heb dan de 2e link volledig gemist).
Goed..ik verander em niet ook al zitten er in 2 liedjes ook orgeltjes. :drink:

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 06 okt 2011, 22:01

Venezici schreef:Na herhaald aandringen van Faces komt hier mijn swapbespreking:

1. Een commentaarstem legt uit dat we naar muziek gaan luisteren. Geintje.
2. We horen een zanger en een koortje zingen over "Right now" Ook hoor ik een Doors-orgeltje.
Al met al doet het me denken aan Latin-muziek voor een drank-commercial..
Afbeelding
Mel Torme: Right Now.
Een swooner in een latinachtig prachtig liedje met een hoog exoticagehalte en een prachtig orgel.
Is met "Coming Home" ook in een commercial te horen geweest onlangs.
Venezici schreef:3. Ik hoor weer een soort Latin-muziek. Dit keer met Xylofoon, koortje mannen met een trompet(?) erdoor heen.
2 en 3 zouden op het zelfde album kunnen staan..
Staan allebei op "venezici is a jazzcat".
Het is latin van Mandrill. Dit is de b-kant van hun hit "Fencewalk" .
Afbeelding
Venezici schreef:4. Dit is een gitaarnummer waarin een el. en ac. gitaar een duelletje doen. Gitaarwerk doet denken aan Eddie Christiani..
Gabor Szabo: Sophisticated Wheels.
Een sitar en een jazzgitaar. Hoog exoticagehalte daardoor, maar de soli zijn best goed en de begeleiding kek bossa nova. :drink:
Afbeelding
Venezici schreef:5. Hier weer een orgeltje wat veel te lang de tijd krijgt om mij te irriteren. Het doet me denken aan een pauzemuziekje of de soundtrack van een jaren '50 tv-programma..
Afbeelding
Jaja een duitse hammondmeneer. Dit klinkt toch vet? We blijven in bossanova sferen.
Dit nummer heet dan ook. "Midnight Bossa Nova"
Venezici schreef:6. Weer een mannenkoortje met een dwarsfluit erdoorheen. Vervelend nummer. Snap niet wat het met jazz te maken heeft...
Afbeelding
Fluitiste die prachtige numers maakte begin jaren 70. Dit is een van haar beste en heet "Harlem River Drive"
Ja het is soul-jazz heh. :drink:
Venezici schreef:7. Ik hoor een harp die wat pingelt over een vlakke monotone begeleiding. Ook pauzemuziek eigenlijk..
Afbeelding
Een prachtige sfeer zit er in dit liedje van de harpiste Dorothy Ashby: Soul Vibrations.
Venezici schreef:8. Lijkt wel wat op E.W. and F. De dwarsfluit en het orgeltje zijn weer van de partij. Halverwege komen er dan nog wat
nepstrijkers bij..
Afbeelding
Organist Johnny Hammond met de jazzfunk klassieker: Shifting Gears. Dit werd erg gerevivaled in de acid jazz scene. Geweldige elpee dit.
Venezici schreef:9. Doet denken aan Spyro Gyra. Een van de weinige, of enige, nummers met het geluid van een saxofoon. Halverwege wordt het gitaarwerk iets ruiger en sneller en verdwijnt de BB-King-associatie..
Afbeelding
The Headhunters; Daffy's Dance. De voormalige begeleidingsband van Herbie Hancock. De groove is meesterlijk. In elk nummer van ze. Het geluid ook. De jams ontsporen echter wel een beetje an het eind, maar daar houd je wel van toch?. Het hele album "Survival Of The Fittest" is de moeite waard.
Venezici schreef:Voor alle nummers geldt: Ik heb het nog nooit eerder gehoord en heb geen idee wat het is. Van veel nummers vraag ik me af waarom het onder jazz zou moeten vallen. Met name op ritmisch gebied is er nergens een verrassing. Geen interessant drumwerk of percussie. Geen tempowisselingen. Saai. Verder hoor ik veel te vaak dat orgeltje en een dwarsfluit.
Geen scheurend trompetwerk of vlammende saxsoloos.
Ik vraag me af hoe Faces deze compilatie bij elkaar heeft gezocht en of íe hier zelf naar luistert thuis. Lijkt me stug.
Ik vind het eerder een latin-Z-Amerika mix af en toe, vooral in het begin.
De laatste 2 tracks vind ik het best. Met name door het bas en gitaarwerk.
That's it Faces. Ik kan er niet meer van maken.
Ik vind iedere track zelf geweldig en heb ze allemaal meer dan eens gedraaid.
En ik heb inderdaad wel een beetje een orgelfetisj...en dwarsfluiten liggen me ook wel.
Merk je wel veel minder van op deel 2.

:drink:
Laatst gewijzigd door 1ofthemFaces op 06 okt 2011, 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Number9
Knuffelnerd

Bericht door Number9 » 06 okt 2011, 22:07

Prachtig om weer eens een swapbespreking te lezen te dezent.
Number9, lid nummer 25.
The sacred pint alone can unbind the tongue of Dedalus.

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 06 okt 2011, 22:10

Number9 schreef:Prachtig om weer eens een swapbespreking te lezen te dezent.
Ja..en dit in nog maar de helft! :bounce:

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 06 okt 2011, 22:10

En Venezici vond de eerste helft al kut! :bounce:

Number9
Knuffelnerd

Bericht door Number9 » 06 okt 2011, 22:16

Dat belooft wat voor de tweede helft! Zet 'm op! :bounce:
Number9, lid nummer 25.

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 06 okt 2011, 22:19

Number9 schreef:Dat belooft wat voor de tweede helft! Zet 'm op! :bounce:
Ik heb gewoon één swap gemaakt en die in twee delen opgestuurd omdat yousendit het anders niet pikte. :drink:
Venezici zag de tweede link in zijn post echter niet en dus heb ik em vanavond wederom gestuurd. Ik heb de tracks niet aangepast nu ik weet dat hij alles kut vindt.
Toch denk ik dat deel twee bewondering gaat oogsten. :drink:

Number9
Knuffelnerd

Bericht door Number9 » 06 okt 2011, 22:25

1ofthemFaces schreef:
Ik heb gewoon één swap gemaakt en die in twee delen opgestuurd omdat yousendit het anders niet pikte. :drink:
Venezici zag de tweede link in zijn post echter niet en dus heb ik em vanavond wederom gestuurd. Ik heb de tracks niet aangepast nu ik weet dat hij alles kut vindt.

Dat moet haast wel. De beschrijvingen (de combinatie van die van u en die van hem) maken benieuwd.
Number9, lid nummer 25.

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 06 okt 2011, 22:32

Number9 schreef:
1ofthemFaces schreef:

Dat moet haast wel. De beschrijvingen (de combinatie van die van u en die van hem) maken benieuwd.
Ja.
Je zou zo per nummer een poll kunnen maken met een youtube-link.
Per track stemmen met wiens beschrijving je het meer eens bent.

Deze is toch prachtig. :love:

Link

Hensup
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door Hensup » 09 okt 2011, 20:25

Goed idee, Feaces. Wist je dat deze youtube gewonnen werd door iciparis? Graag per ommegaande je revanche.
Verre familie van

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 09 okt 2011, 21:54

Hensup schreef:Goed idee, Feaces. Wist je dat deze youtube gewonnen werd door iciparis? Graag per ommegaande je revanche.
:nono:
Je bent slechts één stemmer.
En je hebt nog verkeerd gestemd ook. :drink:

Venezici
Forumnerd

Bericht door Venezici » 10 okt 2011, 10:54

Faces, ik heb deel 2 nu een paar x beluisterd maar nog lang niet goed genoeg om een goed oordeel te kunnen vellen. Wel denk ik dat deel 2 mij beter bevalt. Dus nog even geduld a.u.b. Ondertussen toch weer wat meer respect voor de muzikale smaak van de medemens gekregen. Niet in de zin dat wat een ander leuk vindt ik ook leuk ga vinden. Maar in die zin dat een ieders smaak te respecteren valt, zoals je de smaak van jezelf gerespecteerd wil zien. En dat mijn beste, komt altijd weer neer op "over smaak valt niet te twisten".

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 10 okt 2011, 11:01

Ik had gewoon de exoticafactor achterwege moeten laten.
Dan had ik je meer gepleased.
Je bent best een hardcore jazzliefhebber... :drink:

Venezici
Forumnerd

Bericht door Venezici » 10 okt 2011, 11:26

1ofthemFaces schreef:Ik had gewoon de exoticafactor achterwege moeten laten.
Dan had ik je meer gepleased.
Je bent best een hardcore jazzliefhebber... :drink:
Nu al aan het bier? Jazzliefhebber? Hmm, in zekere zin wel. Mijn lievelingsplaten/opnamen komen wel uit die hoek. Maar het zijn vaak de live-opnamen die je moet hebben. Jazz uit de studio op een cd is zelden opwindend vind ik.

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 10 okt 2011, 21:12

Speciaal voor hensup nog eentje

Link

dj maus
Heeft niks beters te doen

Bericht door dj maus » 12 okt 2011, 21:52

http://www.concertzender.nl/thema/crosslinks/crosslinks-gids/
http://www.gonzocircus.com/author/maurice-dumont/

Hensup
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door Hensup » 12 okt 2011, 22:10

:crazy:
1ofthemFaces schreef:Speciaal voor hensup nog eentje

Link
Aardig van je, Feaces. Je wil gewoon gelijk maken natuurlijk. Snap ik wel hoor. Dit was wel heel makkelijk scoren he. Ik wed dat iciparis niet eens gelsuiterd heeft, met zijn BB King associatie en saxofoonsolo. :crazy: Hij loopt je te fucken. Overigens is dit wel een leuk stukje funk maar er is te weinig interactie om te kunnen blijven boeien. Next!
Trouwens mausoleum moet niet zo flauw doen met zijn downloadlinkjes. Dat is zo uit de tijd jongen. Kom maar eens met een youtube. PS: Ik ga binnenkort een radio 6 luitserpaal topic openen. :naughty:
Verre familie van

Hensup
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door Hensup » 12 okt 2011, 22:11

Waar komen al die :crazy: plots vandaan. :crazy:
Verre familie van

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 13 okt 2011, 08:19

Hensup schreef::crazy:
1ofthemFaces schreef:Speciaal voor hensup nog eentje

Link
Aardig van je, Feaces. Je wil gewoon gelijk maken natuurlijk. Snap ik wel hoor. Dit was wel heel makkelijk scoren he. Ik wed dat iciparis niet eens gelsuiterd heeft, met zijn BB King associatie en saxofoonsolo. :crazy: Hij loopt je te fucken. Overigens is dit wel een leuk stukje funk maar er is te weinig interactie om te kunnen blijven boeien. Next!
Trouwens mausoleum moet niet zo flauw doen met zijn downloadlinkjes. Dat is zo uit de tijd jongen. Kom maar eens met een youtube. PS: Ik ga binnenkort een radio 6 luitserpaal topic openen. :naughty:
Ik luister veel naar radio6.
Maandagavond naar Benjamin Herman en meestal staat ie overdag aan als ik niet alleen thuis ben.
De luisterpaal zal wel uit die weekceedees bestaan van ze, die in de regel kut zijn.
Venezici associeerde Headhuners met BB King hoor, je las het verkeerde commentaar dus. :drink:

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 13 okt 2011, 19:34

Besprechung teil 2 bitte!
:hitler:
Too Freud to live, too Jung to die.

Hensup
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door Hensup » 13 okt 2011, 21:03

1ofthemFaces schreef:Maandagavond naar Benjamin Herman en meestal staat ie overdag aan als ik niet alleen thuis ben.
De luisterpaal zal wel uit die weekceedees bestaan van ze, die in de regel kut zijn.
Venezici associeerde Headhuners met BB King hoor, je las het verkeerde commentaar dus. :drink:
Ik heb geen radio. Wel een radio 6 luisterpaal en daar staat bijna iedere week wel wat leuks op. Dus. Vraag mausoleum maar. Nee, Headhunters met BB King vergelijken dat gaat uitstekend. :crazy: Hee alweer : crazy:! En waar is dan dat orgel van hem? :crazy: Ik hoorde gisteren nog een Rhodes. Is dat vandaag anders? Even iets heel anders: muggen moeten dood. Wat doen die beesten nog op deze overvolle aardkloot? :crazy: wordt je ervan.
Verre familie van

Venezici
Forumnerd

Bericht door Venezici » 14 okt 2011, 19:43

Faces, ik heb nu van elk nummer iets op papier staan. Ik wil nog 1x alles luisteren met mijn aantekeningen erbij en wil dan zondagmiddag mijn bespreking hier plaatsen. Van een aantal dingen benieuwd wat het is. Het moet ook niet te lang duren wat mijzelf betreft. Als de tussenpozen tussen de luisterbeurten langer wordt is het net alsof ik telkens weer opnieuw moet beginnen. Zondag dus. Dan gaat de kogel door de kerk.,

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 14 okt 2011, 20:17

Venezici schreef:Faces, ik heb nu van elk nummer iets op papier staan. Ik wil nog 1x alles luisteren met mijn aantekeningen erbij en wil dan zondagmiddag mijn bespreking hier plaatsen. Van een aantal dingen benieuwd wat het is. Het moet ook niet te lang duren wat mijzelf betreft. Als de tussenpozen tussen de luisterbeurten langer wordt is het net alsof ik telkens weer opnieuw moet beginnen. Zondag dus. Dan gaat de kogel door de kerk.,
Fijn. :up:
Maar laat je vooral niet opjagen heh.

Venezici
Forumnerd

Bericht door Venezici » 16 okt 2011, 09:28

Deel 2 van de swapbespreking:

1. is er niet, gaat mooi zo.
2. Een wereldbekende melodie die ik associeer met openingen, aankondigingen, presentaties. Op een bedje van bas, drum, piano scheurt een (tenor)sax een melodie met zachtjes op de achtergrond vocale aanmoediging van de bandleden.
Maar hoe het heet? Ik kan het je nu niet zeggen.

3. Een zangeres zingt over een HawaIan chant. Hoola Hoola genaamd uit de buurt van Waikiki. Het klinkt als Ella Fitzgerald.
Of het haar ook is? Durf het niet te zeggen. Lijkt me trouwens een nummer dat in z'n tijd waarschijnlijk wel in de toenmalige top 40 heeft gestaan. Het is een vrolijk nummer geschikt voor feestjes en partijtjes eind jaren '50? De muziek beperkt zich voornamelijk tot begeleiding en geeft de zangeres de hoofdrol.

4. Lijkt me een rustig bopnummer waarin altsax en trompet allebei keurig de helft van het soleren voor hun rekening nummer.
Een live gespeeld nummer met stemmen op de achtergrond en applaus na de soloos. Zouden best eens Parker en Gillespie kunnen zijn. (Bird en Dizz). Het nummer heeft een lekker tempo. Geen racewedstrijd over de kleppen en toetsen maar gewoon lekker jammen. Ik vind het een tof nummer. Mooie bijdrage.

5. Een electrisch nummer. Piano, toetsen, bas en strijkers zijn vlgs. mij allen niet akkoestisch. Piano doet wel denken aan Chick Corea. Vind de strijkers niet nodig. Die geven er een goedkoop accent aan. Piano had van mij ook wel akkoestuisch gemogen. Verder is het een braaf nummer. Er wordt niet buiten de lijntjes gespeeld. Gladjes. Dat is het juiste woord.

6. Opening van bas doet denken aan de Cure. Komt een piano met blazer bij. Ik denk een trompet met een effect? Of toch een sopraansax? Moeilijk. Qua tempo is het een beetje saai. Weinig variatie. Nu weet ik zeker dat het een sax is.
Op 4 min. wordt het voortkabbelen onderbroken door een rauwe synthesizer met steelbandeffect die de outro voor z'n rekening neemt. Dat vind ik leuk gevonden en geeft het nummer de broodnodige afwisseling.

7. Een mooi meditatieve opening van piano en bas waar een klagend en hees Miles Davis trompetje doorheen breekt.
Maar het is het drumwerk wat mijn aandacht trekt. Er zijn onderhand trompetisten zat die de sound van Davis uit hun trompet kunnen blazen. Onze eigen Eric Vloeimans b.v. En toch, waarom weet ik niet , maar ik denk toch dat het Miles is.
Het geheel is van ingehouden schoonheid en trompetwerk is virtuoos hier en daar.(daar doet een klein volume niks aan af) De noten worden allen gespeeld.

8. Mooi rustig nummer. Ook weer piano met een trompet. Iets minder zacht en hees als in 7. Het Klinkt of er een behoorlijk groot gezelschap bij dit nummer betrokken is van wege de vele bijdragen van andere blazers, gitaar. Een harp ook volgens mij en "geluidjes"? Ben benieuwd wie dit is/zijn. Het zou heel goed een nummer kunnen zijn van het album "Kind of blue" Die feel en sound heeft het voor mij helemaal. Cello of strijken op een contrabas hoor ik nu ook. In 1 woord:
intrigerend. Mooi nummer met een vreemde spanning zonder onrust.

9. Bas, drum, piano in een easy listening mode. Degelijk trio maar niet een nummer waar de vonken vanaf vliegen.
Zoals het begon kabbelt het lekker verder naar het einde toe. In een ietwat sentimental mood zal ik maar zeggen.
Geen idee welke van de 100 den jazztrioos het is.

Et voila, mijn bespreking van deel 2. Dit was de 1e keer dat ik aan een prive-swap heb meegedaan en zoals het cliché zegt"alle begin is moeilijk" En dat gold zeker ook voor mij. Zelf weten of iets je bevalt ja of nee is niet zo moeilijk maar om dat voor een ander helder onder woorden te brengen vind ik nog niet zo makkelijk. Dan wreekt zich ook dat ik te weinig weet over stijlen, maatsoorten, toonladders e.d.
Jammer was dat ik de helft was vergeten. Daardoor besprak ik alleen de 1 helft en achteraf blijkt dat ik het 2e gedeelte een stuk leuker vind dan deel 1. Stel dat het omgekeerd was geweest (deel 1 vergeten) dan was er een heel ander verhaal uitgekomen. So wie so had ik anders geschreven als ik er niet zo serieus mee om was gegaan. Nu pas realiseer ik mij dat de swap niet alleen is voor muziek die je heel mooi vindt maar ook kan dienen als vehikel voor practical jokes, curiositeiten, een beetje fucken misschien en dat soort dingen. Faces, je hebt je wel zeer sportief betoond. Zonder een wanklank heb je mijn negatieve reacties aangehoord over een halve swap.
Verder heb ik mijzelf tot 2x toe een stok achter de deur moeten zetten om binnen een redelijke termijn met een bespreking te komen. Want voor mij geldt, hoe langer ik wacht des te moeilijker het wordt, en zakt de muziek weer terug in het onderbewuste zonder een wegwijzer ernaar toe.
Tot slot: Bedankt voor de swap, de moeite en het geduld.

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 16 okt 2011, 20:30

Venezici schreef:Deel 2 van de swapbespreking:

1. is er niet, gaat mooi zo.
2. Een wereldbekende melodie die ik associeer met openingen, aankondigingen, presentaties. Op een bedje van bas, drum, piano scheurt een (tenor)sax een melodie met zachtjes op de achtergrond vocale aanmoediging van de bandleden.
Maar hoe het heet? Ik kan het je nu niet zeggen..
Afbeelding
Roland Kirk: Fall Out.
All round saxplayer. Speelt ook vaak op meerdere saxofoons tegelijk. Is een beetje zijn handelsmerk. Dit is een ruw rnb achtig themaatje.
Venezici schreef:3. Een zangeres zingt over een HawaIan chant. Hoola Hoola genaamd uit de buurt van Waikiki. Het klinkt als Ella Fitzgerald.
Of het haar ook is? Durf het niet te zeggen. Lijkt me trouwens een nummer dat in z'n tijd waarschijnlijk wel in de toenmalige top 40 heeft gestaan. Het is een vrolijk nummer geschikt voor feestjes en partijtjes eind jaren '50? De muziek beperkt zich voornamelijk tot begeleiding en geeft de zangeres de hoofdrol..
Afbeelding
Goed geraden. Ella met Hawaiian War Chant. :up: Van bovenstaande verzamelaar. Doet het ook nog goed op feestjes nu. :drink:
Venezici schreef:4. Lijkt me een rustig bopnummer waarin altsax en trompet allebei keurig de helft van het soleren voor hun rekening nummer.
Een live gespeeld nummer met stemmen op de achtergrond en applaus na de soloos. Zouden best eens Parker en Gillespie kunnen zijn. (Bird en Dizz). Het nummer heeft een lekker tempo. Geen racewedstrijd over de kleppen en toetsen maar gewoon lekker jammen. Ik vind het een tof nummer. Mooie bijdrage..
Afbeelding
Weer goed geraden :worship: . Die :worship: geldt ook voor dit nummer; One Night In Tunesia en de wijze waarop de heren het spelen. Nimmer overtroffen hoewel vaak uitgevoerd.
Venezici schreef:5. Een electrisch nummer. Piano, toetsen, bas en strijkers zijn vlgs. mij allen niet akkoestisch. Piano doet wel denken aan Chick Corea. Vind de strijkers niet nodig. Die geven er een goedkoop accent aan. Piano had van mij ook wel akkoestuisch gemogen. Verder is het een braaf nummer. Er wordt niet buiten de lijntjes gespeeld. Gladjes. Dat is het juiste woord..
Afbeelding
Bob James: Nautilus.
Vaak gasampled dit sfeervolle juweeltje. Snap je kritiek verder wel..maar het is wel een favoriet van me :yes: .
Venezici schreef:6. Opening van bas doet denken aan de Cure. Komt een piano met blazer bij. Ik denk een trompet met een effect? Of toch een sopraansax? Moeilijk. Qua tempo is het een beetje saai. Weinig variatie. Nu weet ik zeker dat het een sax is.
Op 4 min. wordt het voortkabbelen onderbroken door een rauwe synthesizer met steelbandeffect die de outro voor z'n rekening neemt. Dat vind ik leuk gevonden en geeft het nummer de broodnodige afwisseling..
Afbeelding
Een Hollandse saxofonist- multi-instrumentalist. Sprokkelt geld bij elkaar middels fans op internet om dan een plaat te gaan maken. Dit nummer "Tentacles" heeft iets filmisch en is best een vreemd nummer, maar dat hoor je amper omdat het zo logisch en toegankelijk klinkt.. De Curebaslijn (dat vond ik ook al) met die mooie melodie die erover geblazen wordt. :up: .
De vreemde elektronica aan het eind is een beetje een geforceerd scherp randje..maar het stoort me verder niet. :drink: Is erg nieuw dit hoor. Uit 2011.
Venezici schreef:7. Een mooi meditatieve opening van piano en bas waar een klagend en hees Miles Davis trompetje doorheen breekt.
Maar het is het drumwerk wat mijn aandacht trekt. Er zijn onderhand trompetisten zat die de sound van Davis uit hun trompet kunnen blazen. Onze eigen Eric Vloeimans b.v. En toch, waarom weet ik niet , maar ik denk toch dat het Miles is.
Het geheel is van ingehouden schoonheid en trompetwerk is virtuoos hier en daar.(daar doet een klein volume niks aan af) De noten worden allen gespeeld..
Afbeelding
Christian Scott met het Thom Yorke nummer "The Eraser ". Anderhalf jaar oud dit. De hele ceedee is goed.
Jamire Williams, de drummer, is inderdaad de ster van het album.
( Yesterday You Said Tomorrow, heet dat album dus).
Christian Scott heeft onlangs met Marcus Miller "tutu" uitgevoerd en dat hebben ze nog uitgebracht ook...een live opname dan heh.
Een Miles-adept zoals je al zei. :up:
Venezici schreef:8. Mooi rustig nummer. Ook weer piano met een trompet. Iets minder zacht en hees als in 7. Het Klinkt of er een behoorlijk groot gezelschap bij dit nummer betrokken is van wege de vele bijdragen van andere blazers, gitaar. Een harp ook volgens mij en "geluidjes"? Ben benieuwd wie dit is/zijn. Het zou heel goed een nummer kunnen zijn van het album "Kind of blue" Die feel en sound heeft het voor mij helemaal. Cello of strijken op een contrabas hoor ik nu ook. In 1 woord:
intrigerend. Mooi nummer met een vreemde spanning zonder onrust..
Afbeelding
Tja..het is van bovenstaande verzamelaar die niet louter jazz bevat.
Mike Westbrook: Metropolis IX.
Ik kan je er dus niets meer over vertellen. Die geluidjes hoor ik ook trouwens.
Venezici schreef:9. Bas, drum, piano in een easy listening mode. Degelijk trio maar niet een nummer waar de vonken vanaf vliegen.
Zoals het begon kabbelt het lekker verder naar het einde toe. In een ietwat sentimental mood zal ik maar zeggen.
Geen idee welke van de 100 den jazztrioos het is..
Afbeelding
Monk met "Black And Tan Fantasy"
Meester-Pianist met een bedriegelijk houterig klinkend spel. Zeer herkenbaar.
Venezici schreef:Et voila, mijn bespreking van deel 2. Dit was de 1e keer dat ik aan een prive-swap heb meegedaan en zoals het cliché zegt"alle begin is moeilijk" En dat gold zeker ook voor mij. Zelf weten of iets je bevalt ja of nee is niet zo moeilijk maar om dat voor een ander helder onder woorden te brengen vind ik nog niet zo makkelijk. Dan wreekt zich ook dat ik te weinig weet over stijlen, maatsoorten, toonladders e.d.
Jammer was dat ik de helft was vergeten. Daardoor besprak ik alleen de 1 helft en achteraf blijkt dat ik het 2e gedeelte een stuk leuker vind dan deel 1. Stel dat het omgekeerd was geweest (deel 1 vergeten) dan was er een heel ander verhaal uitgekomen. So wie so had ik anders geschreven als ik er niet zo serieus mee om was gegaan. Nu pas realiseer ik mij dat de swap niet alleen is voor muziek die je heel mooi vindt maar ook kan dienen als vehikel voor practical jokes, curiositeiten, een beetje fucken misschien en dat soort dingen. Faces, je hebt je wel zeer sportief betoond. Zonder een wanklank heb je mijn negatieve reacties aangehoord over een halve swap.
Verder heb ik mijzelf tot 2x toe een stok achter de deur moeten zetten om binnen een redelijke termijn met een bespreking te komen. Want voor mij geldt, hoe langer ik wacht des te moeilijker het wordt, en zakt de muziek weer terug in het onderbewuste zonder een wegwijzer ernaar toe.
Tot slot: Bedankt voor de swap, de moeite en het geduld.
Je deed het prima hoor! :drink:
Vond het een fijne bespreking. Je liet nu ook goed horen wat er in je muziekliefhebbershoofd omging gedrurende het luisteren.

Plaats reactie