Radiohoofd(nz) vs. dj maus

Wissel hier uw muzikale bijdrages uit doormiddel van een privéswap
Plaats reactie
dj maus
Heeft niks beters te doen

Radiohoofd(nz) vs. dj maus

Bericht door dj maus » 28 mar 2009, 17:48

The Rainbow The Rainbow The Rainbow The Rainbow The Rainbow The Rainbow

1. Zeer aardige cover van The Rainbow van Talk Talk, door Shearwater (op mijn verzoek). Minpuntje is dat de zanger ook echt op Mark Hollis wil lijken. (Ik ken Shearwater niet genoeg om te weten of ie altijd zo zingt.) Het middenstuk lijkt het wat te ontsporen. Ze weten het spannend te houden. Heb het singletje waarvan dit de b-kant is wel eens in handen gehad, maar niet gekocht. (7)

2. Lo-fi blues? Nee, daar is het te bleek voor. Gestoord keyboardje krijgt al meteen mijn goedkeuring. De wat neuzelende zang overtuigt minder. Waar moet dit naar toe, oftewel : het kabbelt maar wat. Toch maakt de opzet, het geluid, me an sich wel nieuwsgierig. En naar het eind komt er toch wel wat meer opbouw. Klein climaxje... (7)

3. Pianootje, viooltje, vooralsnog geen vocalen... dan klinkt het al gauw een beetje post-rockerig. Eerste naam die zo opkomt: The Halifax Pier. Oh, wacht, daar klinkt toch een stem... een rokerige damesstem, zou ik zo zeggen... à la Carla Bozulich, maar het lijkt me sterk dat zij het ook is... of is het toch een vent :? :crazy: Slotsom: wel aardig, niet heel bijzonder. (6)

4. Ook hier viooltjes, maar hier op een bed van gitaren. Intro bevat een leuk lead-melodietje, beetje surf-achtig. Typische britpop-vocalen. Het komt wel allemaal wat vergezocht over: ergens tussen Julian Cope, Babybird en Badly Drawn Boy, of zo. Op het laatst lijkt alles wel op z'n plek te vallen, maar echt pakken doet het niet. (5,5)

5. Kerstbelletjes. Stem doet wel wat aan Placebo denken (slissend, half-binnensmonds), stijl niet (althans, niet zoals ik ze ken). Corpus Christi Murder Mystery lijkt de titel te zijn. Het zou ook wel Clinic kunnen zijn, bedenk ik me nu, want daarbij moet ik qua stem wel vaker aan Placebo denken. Het singletje dat ik van Clinic heb (The Magician, geloof ik) is wel wat ruiger dan dit. (6)

6. Mooi geproduceerd, folk-achtig, ook weer strijkers. À la nummer 3, al staat hier de muziek wel wat meer in dienst van de zang. Beetje saai, wel. Ik verlang inmiddels wel naar een wat scherper randje. (5,5)

7. Klinkt wat ouder, maar dat kan goed nep zijn. Peter Bjorn en John, of hoe heten ze, die zouden zich hier ook niet voor schamen. Leuk pop-liedje, waarin eigenlijk nog een hammond-orgeltje ontbreekt. (6)

8. Aimee Mann-achtig zangeresje met Aimee Mann-achtig liedje (of is 't 'r gewoon?). Baslijntje is erg leuk, mooie opbouw, en erg goed dat ze halverwege het roer omgooien, met een mannenstem en wat meer vaart erin. (7,5)

9. Ah, een wat scherper randje. Ruwe bolster, blanke pitmuziek. Slobberbone-achtig, al ken ik die niet heel goed, maar zo stel ik ze me wel voor. Niet briljant, maar het breekt even :P (7)

10. Cover van John Cale (iets van Fear, toch?). Best mooi gedaan, maar de zang vind ik wat vlak. Hoor Cale dan toch liever. (6,5)

11. Vreemd begin, bijna dissonant en daardoor ook wat onheilspellend. Na een kleine twee minuten lijkt het nummer pas echt te beginnen en dan wordt het meteen een stuk leuker. Lekker gitaarwerk :yes: . Qua opbouw doet het me wel wat aan de Beta Band of Pink Floyd ten tijde van A Saucerful of Secrets denken, maar dan soberder, zonder franje. Ja, hier kan ik wel wat mee :up: (8)

12. De eerste twee minuten kabbelen wat, maar als die bas-melodie invalt, wordt het interessant. Ik ben wel nieuwsgierig naar de context. (8)

13. Is dit ook een cover? Of lijkt het alleen maar ergens op? De uitbundige refreintjes zijn wel leuk, maar voor de rest is het een wat futloos nummer. (5)

14. Beetje in de stijl van de Modern Lovers. Tongue in cheek kampvuurmuziek. Het zou zo Jonathan Richman kunnen zijn. Aardig. (6)

15. En als afsluiter de échte Mark Hollis :up: Er stroomt meteen een warme gloed uit de boxen, die ik op de rest van dit cd'tje een beetje gemist heb. Moooi, die strijkers (al zouden ze goed uit een doosje kunnen komen). En een héérlijk orgeltje :worship: (9)

Merci :up:

PS soms wat bondig, aangezien ik tussendoor ook af en toe met de blokjes mee moest spelen ;)
http://www.concertzender.nl/thema/crosslinks/crosslinks-gids/
http://www.gonzocircus.com/author/maurice-dumont/

Radiohoofdnz
Forumspammer
Forumspammer
Contacteer:

Re: Radiohoofd(nz) vs. dj maus

Bericht door Radiohoofdnz » 28 mar 2009, 23:59

Zal van de week de tracklist plaatsen.
Vivadixiesubmarinetransmissionplot

Radiohoofdnz
Forumspammer
Forumspammer
Contacteer:

Bericht door Radiohoofdnz » 29 mar 2009, 01:51

The Rainbow -Tracklist

1. The Rainbow - Shearwater

2. Blued - Heligoland

3. Next exit - Thalia zedek

4. The Arm - Islands

5. Corpus christi - Clinic

6. Setting fire to sleepy towns - The Sleeping years

7. The Rabbit, The bat, The reindeer - Dr Dog

8. Crises 1 and 2 - The Dears

9. Hard feelings - The Constantines

10. Buffalo ballet - Arbouretum

11. The endless plain of fortune - Pontiak

12. Three in the morning - Pullman

13. Cannot get sicker - Adam Green

14. When we refuse to suffer - Jonathan Richman

15. It's getting late in the evening - Talk Talk

The Rainbow The Rainbow The Rainbow The Rainbow The Rainbow The Rainbow

1. Zeer aardige cover van The Rainbow van Talk Talk, door Shearwater (op mijn verzoek). Minpuntje is dat de zanger ook echt op Mark Hollis wil lijken. (Ik ken Shearwater niet genoeg om te weten of ie altijd zo zingt.) Het middenstuk lijkt het wat te ontsporen. Ze weten het spannend te houden. Heb het singletje waarvan dit de b-kant is wel eens in handen gehad, maar niet gekocht. (7)
1. The Rainbow - Shearwater

2. Lo-fi blues? Nee, daar is het te bleek voor. Gestoord keyboardje krijgt al meteen mijn goedkeuring. De wat neuzelende zang overtuigt minder. Waar moet dit naar toe, oftewel : het kabbelt maar wat. Toch maakt de opzet, het geluid, me an sich wel nieuwsgierig. En naar het eind komt er toch wel wat meer opbouw. Klein climaxje... (7)
2. Blue bird - Heligoland
Of te wel Tim Friese greene...Ex extra bandlid van Talk Talk en producer zoals u wel weet.Maakte drie platen inmiddels en is nu bezig met nieuw werk. Dit komt van het in 2000 verschenen;
Afbeelding

3. Pianootje, viooltje, vooralsnog geen vocalen... dan klinkt het al gauw een beetje post-rockerig. Eerste naam die zo opkomt: The Halifax Pier. Oh, wacht, daar klinkt toch een stem... een rokerige damesstem, zou ik zo zeggen... à la Carla Bozulich, maar het lijkt me sterk dat zij het ook is... of is het toch een vent :? :crazy: Slotsom: wel aardig, niet heel bijzonder. (6)
Next exit - Thalia zedek
Vrouw met mannelijke stem inderdaad.Haar platen vind ik wondermooi.

Afbeelding

4. Ook hier viooltjes, maar hier op een bed van gitaren. Intro bevat een leuk lead-melodietje, beetje surf-achtig. Typische britpop-vocalen. Het komt wel allemaal wat vergezocht over: ergens tussen Julian Cope, Babybird en Badly Drawn Boy, of zo. Op het laatst lijkt alles wel op z'n plek te vallen, maar echt pakken doet het niet. (5,5)
4. The Arm - Islands
De vorige lp was wel sterker van Islands maar een aantal tracks van de laatste mogen er ook wezen.
Afbeelding

5. Kerstbelletjes. Stem doet wel wat aan Placebo denken (slissend, half-binnensmonds), stijl niet (althans, niet zoals ik ze ken). Corpus Christi Murder Mystery lijkt de titel te zijn. Het zou ook wel Clinic kunnen zijn, bedenk ik me nu, want daarbij moet ik qua stem wel vaker aan Placebo denken. Het singletje dat ik van Clinic heb (The Magician, geloof ik) is wel wat ruiger dan dit. (6)

:clap:
Van een der mooiste van 2008;
Afbeelding

6. Mooi geproduceerd, folk-achtig, ook weer strijkers. À la nummer 3, al staat hier de muziek wel wat meer in dienst van de zang. Beetje saai, wel. Ik verlang inmiddels wel naar een wat scherper randje. (5,5)
6. Setting fire to sleepy towns - The Sleeping years

Engels bandje wat meer airplay en ruimte verdiend;

Afbeelding

7. Klinkt wat ouder, maar dat kan goed nep zijn. Peter Bjorn en John, of hoe heten ze, die zouden zich hier ook niet voor schamen. Leuk pop-liedje, waarin eigenlijk nog een hammond-orgeltje ontbreekt. (6)
7. The Rabbit, The bat, The reindeer - Dr Dog
Ook een 2008 produktie van een beatlesque band.

Afbeelding

8. Aimee Mann-achtig zangeresje met Aimee Mann-achtig liedje (of is 't 'r gewoon?). Baslijntje is erg leuk, mooie opbouw, en erg goed dat ze halverwege het roer omgooien, met een mannenstem en wat meer vaart erin. (7,5)

Van de vorig jaar verschenen;
Afbeelding

9. Ah, een wat scherper randje. Ruwe bolster, blanke pitmuziek. Slobberbone-achtig, al ken ik die niet heel goed, maar zo stel ik ze me wel voor. Niet briljant, maar het breekt even :P (7)
9. Hard feelings - The Constantines

Draaien een een tijdje mee maar zijn sinds de laatste plaat wat slobberigger gaan klinken inderdaad;
Afbeelding

10. Cover van John Cale (iets van Fear, toch?). Best mooi gedaan, maar de zang vind ik wat vlak. Hoor Cale dan toch liever. (6,5)

Een cover van John Cale net als het volgende lied en beide afkomstig van de duo plaat die de bevriende bands Pontiak en Arbouretum hebben opgenomen. Een gedeelte eigen werk en een aantal covers;;

Afbeelding
11. Vreemd begin, bijna dissonant en daardoor ook wat onheilspellend. Na een kleine twee minuten lijkt het nummer pas echt te beginnen en dan wordt het meteen een stuk leuker. Lekker gitaarwerk :yes: . Qua opbouw doet het me wel wat aan de Beta Band of Pink Floyd ten tijde van A Saucerful of Secrets denken, maar dan soberder, zonder franje. Ja, hier kan ik wel wat mee :up: (8)

12. De eerste twee minuten kabbelen wat, maar als die bas-melodie invalt, wordt het interessant. Ik ben wel nieuwsgierig naar de context. (8)

Net als Pontiak, Arbouretum en thalia zedek afkomstig van Thrilljockey label en dit stond op de verzamel 7 inch box van het label.Vind het echt Maus/dingske muziek...
Afbeelding

13. Is dit ook een cover? Of lijkt het alleen maar ergens op? De uitbundige refreintjes zijn wel leuk, maar voor de rest is het een wat futloos nummer. (5)
13. Cannot get sicker - Adam Green
Had toch wel verwacht dat je dit zou herkennen. Typische stem van mr Green.De muziek is wel weer vrij anders dan hij meestal doet natuurlijk. Vind onderstaande plaat toch wel weer heel mooi.
Afbeelding

14. Beetje in de stijl van de Modern Lovers. Tongue in cheek kampvuurmuziek. Het zou zo Jonathan Richman kunnen zijn. Aardig. (6)
14. When we refuse to suffer - Jonathan Richman

Van de laatste Richman inderdaad;

Afbeelding
(Een beetje twin peaks hoesje ;) )

15. En als afsluiter de échte Mark Hollis :up: Er stroomt meteen een warme gloed uit de boxen, die ik op de rest van dit cd'tje een beetje gemist heb. Moooi, die strijkers (al zouden ze goed uit een doosje kunnen komen). En een héérlijk orgeltje :worship: (9)
Oorspronkelijk op 12inch b kant uitgebracht prachtlied;
Afbeelding
Merci :up:

PS soms wat bondig, aangezien ik tussendoor ook af en toe met de blokjes mee moest spelen ;)
Vivadixiesubmarinetransmissionplot

dingske
Wannabe Forumnerd

Bericht door dingske » 29 mar 2009, 15:07

Radiohoofdnz schreef:The Rainbow -Tracklist
Net als Pontiak, Arbouretum en thalia zedek afkomstig van Thrilljockey label en dit stond op de verzamel 7 inch box van het label.Vind het echt Maus/dingske muziek...
Afbeelding
Zo, ik ben benieuwd... :)

dj maus

Bericht door dj maus » 29 mar 2009, 21:45

Bedankt voor de toelichting. Ik kom er nog op terug :up:

dingske
Wannabe Forumnerd

Bericht door dingske » 17 apr 2009, 03:17

Aangezien je hier toch nog op moet terugkomen :P

Weet je toevallig nog de tracklist van die pianoswap die je 'n tijdje geleden ons ter beschikking hebt gesteld?

dj maus

Bericht door dj maus » 17 apr 2009, 05:24

bedankt voor de reminder :upup:

enne...

The Piano
Tracklist:
1. George Gershwin - Rhapsody In Blue
2. Thelonious Monk - Thelonious
3. Alfred Brendel - Rakoczy March / Hungarian Rhapsody #15 in Amin (Liszt)
4. The Bad Plus - Iron Man
5. Esbjorn Svensson Trio - Ajar
6. Antony & The Johnsons - The Lake
7. Brian Eno & Harold Budd - The Chill Air
8. Vic Chesnutt - Myrtle
9. Colin Newman - Alone On Piano
10. Neil Young - Soldier
11. Liz Phair - Canary
12. La Düsseldorf - Rheinita
13. PJ Harvey - Silence
14. Nina Simone - Sinnerman
15. The White Stripes - This Protector
16. Calexico - Train Of Thought
17. Keith Jarrett - Nagoya Part IIb (Encore)
18. John Frusciante & Josh Klinghoffer - My Life

dingske
Wannabe Forumnerd

Bericht door dingske » 17 apr 2009, 12:18

Dank :up:

dj maus

Bericht door dj maus » 18 apr 2009, 06:39

Tja, Clinic, wat ik van ze ken (enkele losse nummers) vind ik best aardig, maar de hype begrijp ik niet helemaal.

The Dears, eigenlijk hetzelfde verhaal, werd mij zeer dringend aanbevolen door een vriend, en ook hier hoorde ik wel wat leuke momenten, maar het bijzondere ontging mij enigszins. Dit nummer is het leukste wat ik totnogtoe van ze hoorde.

Die split-lp waar deze tracks opstaan lijkt me wel interessant... staat in m'n wantlist...

Leuk plaatje, maar is de rest van die box ook de moeite waard? Zag dat je'm onlangs aangeschaft had...

Oorspronkelijk op 12inch b kant uitgebracht prachtlied;

Is dit dan ouwe Talk Talk die klinkt als de latere? Of heb ik gewoon een verkeerd beeld van de ouwe Talk Talk?
Ik ga hier in ieder geval achteraan :up:

Plaats reactie