Sukkel Festival 2017

Alle muziektips goed of slecht kun je hier kwijt!
frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Re: StinkFrop 2017

Bericht door frobbert » 07 jun 2017, 17:19

Siegfried Stahl schreef:
07 jun 2017, 17:14
iKer schreef:
07 jun 2017, 17:10
Siegfried Stahl schreef:
05 jun 2017, 16:31
En een ware muziek liefhebber heeft een brede smaak. Op dit punt schat ik zelfs Iker nog hoger in dan jou.
Had ik dit gemist?

Wel gek, want ik denk dat Floppert echt wel een brede muzieksmaak heeft.

Geen korrel verstand van klassiek. Mis je toch zo', beetje 60% van alle muziek. De echte grondleggers van de hedendaagse muziek heeft ie geen weet van. Dvorak....nooooooit van gehoord. Bruckner????? Sibelius? :nooo:
:lol:

Hoe kom je aan die info? O ja, waarschijnlijk dezelfde bron die je vertelde dat ik in Groningen woonde, dat ik een zoon had, dat ik fan was van The Jesus & Mary Chain en dat ik fantasy-boeken verzamelde :clown:
“May my mercy prevail over my wrath.”

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 07 jun 2017, 17:23

Krautsurfer schreef:
iKer schreef:
Nou denk ik ook dat ik als ik daar had gestaan had gedacht 'laat ik er maar het beste van maken' en gedaan had alsof ik het niet al te erg vond.
:?
En het beste is in dat geval dan niet op volle kraft naar de uitgang daveren, onderwijl hordes domme tieners verpletterend onder je '84 style soldatenkistjes?
Ik mag niet hopen dat hij een dag afsloot?
Ik ga er even vanuit dat ik moest blijven om te wachten op andere acts.
Extreemlinksche drammert

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 07 jun 2017, 17:28

iKer schreef:
07 jun 2017, 17:23
Krautsurfer schreef:
iKer schreef:
Nou denk ik ook dat ik als ik daar had gestaan had gedacht 'laat ik er maar het beste van maken' en gedaan had alsof ik het niet al te erg vond.
:?
En het beste is in dat geval dan niet op volle kraft naar de uitgang daveren, onderwijl hordes domme tieners verpletterend onder je '84 style soldatenkistjes?
Ik mag niet hopen dat hij een dag afsloot?
Ik ga er even vanuit dat ik moest blijven om te wachten op andere acts.
Als wat ik ervan meegekregen heb juist is, waren dat onder andere Justin Bieber, Green Day, Kings of Leon, iets dat Biffy Clyro heet, en een malloot met een autotune.

Enfin.

Als ik op de een of andere onbegrijpelijke manier op dat festival gevonden zou zijn, dan zou ik doodgevonden zijn.

Nee.
Frob heeft gelijk.
Het is beter dit hele festival af te doen als een klucht voor mensen zonder inhoud, en een gezond snobisme te cultiveren.

Overigens ben ik zelf een keer op Pinkpop geweest, ergens in '91 of '92 of zo. Het enige dat ik me er nog van kan herinneren was goeie sex in een te klein tentje op de camping. :up:
'We zijn bezig het ongedwongene van het forum te killen met de constante metacommunicatie en analyses.'

Oved
Forum Diva

Re: PinkPop 2017

Bericht door Oved » 07 jun 2017, 17:32

ON TOPIC :hitler:

Prophets of Rage speelde 1 nummer met Serge van Soad, nummer van Audioslave waar Kris Kornet in speelde. How sucky was that?

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 07 jun 2017, 20:08

Krautsurfer schreef:
07 jun 2017, 17:28
Het is beter dit hele festival af te doen als een klucht voor mensen zonder inhoud, en een gezond snobisme te cultiveren.

Overigens ben ik zelf een keer op Pinkpop geweest, ergens in '91 of '92 of zo. Het enige dat ik me er nog van kan herinneren was goeie sex in een te klein tentje op de camping. :up:
Dat was toch met die vreselijke wolkbreuken? UDS was erg goed herinner ik me.

Enfin, ik ben afgelopen jaren paar maal illegaal en gratis geweest. (Schoonouders wonen er om de hoek).
Maxïmo Park, Motörhead en Rammstein waren leuke herhalingsoefeningen van betere eerder bijgewoonde optredens.
Extreemlinksche drammert

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 07 jun 2017, 20:49

Ik heb motorhead ook ooit eens live mogen aanschouwen maar dat was toch best droevig hoor.
Rammsstein was wel leuk...maar wat geforceerd theatraal,
Maximo park heb ik alleen een cd van met welgeteld 2 leuke liedjes. Lijkt me live dus niks.
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983

Siegfried Stahl. Lidnr.66.

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 07 jun 2017, 23:51

iKer schreef:
Wel gek, want ik denk dat Floppert echt wel een brede muzieksmaak heeft.
Maar 'dat wat populair is' heeft 'ie een broertje dood aan.
Dat wordt wel vaker beweerd, dat als iets populair is dat ik er dan per definitie een hekel aan zou hebben maar dat is gewoon niet waar. Wel ben ik van mening dat als iets populair is dit nog niet betekent dat het dan ook automatisch goed is. Als er iets is waar ik een broertje dood aan heb is het kritiekloze verering, in tegenstelling tot sommige nerds alhier (ik noem maar even geen namen :no: )
Krautsurfer schreef:
Nee.
Frob heeft gelijk.
Hier daarentegen valt natuurlijk geen speld tussen te krijgen B-)

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 08 jun 2017, 00:56

frobbert schreef:
07 jun 2017, 16:00
Kryptozoid schreef:
05 jun 2017, 17:19
Zoals wel vaker ben ik gevoelsmatig geneigd het met je eens te zijn. Je gaat m.i. echter de mist in waar je probeert een objectieve geldigheid voor smaak, waardering etc. aan te brengen.
Als ik nu inderdaad de pretentie had objectief te zijn zou je zeker een punt hebben maar dat is geenszins het geval. Sterker nog, ik vind objectiviteit strontvervelend.
Ah. Maar dan zijn we het gewoon eens :up: Ik heb de manier waarop je je uitdrukte dan verkeerd geïnterpreteerd (en misschien drukte jij je wat multi-interpretabel uit).

Ik vind muziek in de eerste plaats leuk/mooi/lekker (of niet) en pas in tweede instantie, eventueel ook nog interessant.
"'Samenleving' is een biologische constructie."
                                                — Kryptozoid, lid 69

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 08 jun 2017, 09:20

iKer schreef:
07 jun 2017, 20:08
Krautsurfer schreef:

Dat was toch met die vreselijke wolkbreuken? UDS was erg goed herinner ik me.

Enfin, ik ben afgelopen jaren paar maal illegaal en gratis geweest. (Schoonouders wonen er om de hoek).
Maxïmo Park, Motörhead en Rammstein waren leuke herhalingsoefeningen van betere eerder bijgewoonde optredens.
Echt, al sla je me dood.
Ik kan me geen enkele act herinneren.
Behalve dat we er liftend heen gingen, en na een half uur erachter kwamen dat we aan de verkeerde kant van de weg stonden. De eerdergenoemde sex in een tentje. De terugweg in zo'n Duitse trein waar je de stoelen van kon uitklappen tot een bed. Maar echt werkelijk waar. Ik kan me geen act meer herinneren.
'We zijn bezig het ongedwongene van het forum te killen met de constante metacommunicatie en analyses.'

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 08 jun 2017, 09:28

Okee, ik heb het opgezocht.
Het moet, terugrekenend, 1990 zijn geweest.

Toen speelden:

The Mission
Van Morrison & Band + gast Candy Dulfer
Red Hot Chili Peppers
Texas
Melissa Etheridge
Nick Cave and the Bad Seeds
Urban Dance Squad
The Neville Brothers
Mano Negra
The Black Crowes

Gewoon nog 1 dag, 1 podium.
Nu ik er over nadenk kan ik me nog vaag Nick Cave herinneren. Althans, ik kan me een optreden van 'm herinneren uit die tijd, en dat moet dus op Pinkpop zijn geweest. En dat zal ook de reden zijn geweest dat ik er heen ben gegaan, samen met Mano Negra. UDS altijd een domme band gevonden. Die zanger/rapper was een sukkel. The Mission was een slap aftreksel van The Sisters of Mercy, Van Morrison was voor m'n pa, Candy Dulfer altijd al een hekel aan gehad, Red Hot Chili Peppers was een acceptabele act begin jaren '80, Texas neuh. Melissa Etheridge dito. The Neville Brothers vond ik vervelend, En the Black Crowes was een net-niet act.

Maar ik kan me er dus bijna niks meer van herinneren.
Het is ook verdomme alweer 27 jaar geleden.. Het is gewoon niet eerlijk.
:erm:

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 08 jun 2017, 09:46

Kryptozoid schreef:
08 jun 2017, 00:56
frobbert schreef:
07 jun 2017, 16:00
Kryptozoid schreef:
05 jun 2017, 17:19
Zoals wel vaker ben ik gevoelsmatig geneigd het met je eens te zijn. Je gaat m.i. echter de mist in waar je probeert een objectieve geldigheid voor smaak, waardering etc. aan te brengen.
Als ik nu inderdaad de pretentie had objectief te zijn zou je zeker een punt hebben maar dat is geenszins het geval. Sterker nog, ik vind objectiviteit strontvervelend.
Ah. Maar dan zijn we het gewoon eens :up: Ik heb de manier waarop je je uitdrukte dan verkeerd geïnterpreteerd (en misschien drukte jij je wat multi-interpretabel uit).

Ik vind muziek in de eerste plaats leuk/mooi/lekker (of niet) en pas in tweede instantie, eventueel ook nog interessant.
Gedeeltelijk mee eens. Ik heb wel muziek in mijn kast staan die ik in eerste instantie interessant vond en pas in twee instantie goed. De eerste Beat Konducta die ik hoorde (Madlib) vond ik vooral interessant, en ik voelde ergens dat ik het goed zou kunnen vinden, maar ik begreep de muziek niet. Voor, iets meer cliché, Trout Mask Replica geldt hetzelfde. Overal las en hoorde ik dat het geweldig was, maar het kostte me jaren voordat ik het begreep. Bitches Brew idem dito.

Muziek die ik in eerste instantie interessant vond en in tweede instantie niet goed, is er overigens ook. Die staat niet in mijn kast, maar heb ik weggegeven of weggegooid.
It's just not understanding...

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 08 jun 2017, 09:52

gung ho schreef:
08 jun 2017, 09:46
Ik heb wel muziek in mijn kast staan die ik in eerste instantie interessant vond en pas in twee instantie goed. De eerste Beat Konducta die ik hoorde (Madlib) vond ik vooral interessant, en ik voelde ergens dat ik het goed zou kunnen vinden, maar ik begreep de muziek niet. Voor, iets meer cliché, Trout Mask Replica geldt hetzelfde. Overal las en hoorde ik dat het geweldig was, maar het kostte me jaren voordat ik het begreep. Bitches Brew idem dito.
ik heb dat heel sterk met Soft Machine gehad, toen ik zo'n jaartje of achttien was en dat voor het eerst hoorde. Interessant was het meteen al. En ik wist dat ik het ooit ook echt goed zou gaan vinden, maar ik kon het domweg niet meteen plaatsen. Dat heeft een paar jaar geduurd.

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 08 jun 2017, 10:36

gung ho schreef:
08 jun 2017, 09:46
Ik heb wel muziek in mijn kast staan die ik in eerste instantie interessant vond en pas in twee instantie goed. De eerste Beat Konducta die ik hoorde (Madlib) vond ik vooral interessant, en ik voelde ergens dat ik het goed zou kunnen vinden, maar ik begreep de muziek niet. Voor, iets meer cliché, Trout Mask Replica geldt hetzelfde. Overal las en hoorde ik dat het geweldig was, maar het kostte me jaren voordat ik het begreep. Bitches Brew idem dito.
Krautsurfer schreef:
08 jun 2017, 09:52
ik heb dat heel sterk met Soft Machine gehad, toen ik zo'n jaartje of achttien was en dat voor het eerst hoorde. Interessant was het meteen al. En ik wist dat ik het ooit ook echt goed zou gaan vinden, maar ik kon het domweg niet meteen plaatsen. Dat heeft een paar jaar geduurd.
Ik herken het sentiment, en weet ook zeker dat ik ook dat herhaaldelijk heb gehad, en misschien zelfs wel tot op heden; maar misschien heb ik dat 'weten dat je het ooit goed gaat vinden' al dermate geïnternaliseerd dat ik dat verstandelijk niet onderscheid van muziek die ik leuk/mooi/goed vindt... Dus ik zou niet eens voorbeelden kunnen vinden.

Van interessant-maar-uiteindelijk-niet-heel-goed heb ik ook wel wat (maar nooit weggedaan): Christian Death, Sommige nummers/platen van Test Department (waarvan ik andere nummers/platen wel goed vind/vond, hetgeen dat onderscheid minder scherp maakt.)

Die eerste Madlib (via Faces tot mij gekomen) vond ik meteen goed, en ik was daar blij-verbaasd mee, omdat ik het ook niet begreep... Trout Mask Replica vind ik nog steeds redelijk tot zeer ondraaibaar, op enkele nummers na (Moonlight on Vermont, Dachau Blues - als die überhaupt op die plaat staan, hetgeen ik zo uit m'n hoofd niet eens weet), maar ik vind al genoeg van Beefheart goed, dat ik dan ook liever draai... of ik TMR ooit nog ga waarderen, hetgeen hypothetisch goed mogelijk is, is op dit moment dan ook uitermate onzeker.
Laatst gewijzigd door Kryptozoid op 08 jun 2017, 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
"'Samenleving' is een biologische constructie."
                                                — Kryptozoid, lid 69

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Re: Sukkel Festival 2017

Bericht door frobbert » 08 jun 2017, 10:36

Ben i.h.k.v. onze aanstaande verhuizing gecombineerd met het feit dat de CD-kasten wel erg uit beginnen te puilen veel aan het wegdoen nu. Zowaar wat verdwaalde Raï-, Ska-en Klezmer-plaatjes in de kast staan. Hoppa, weg met die blije huppelmuziek! Vriendinlief en ik troffen ook een plaatje van Heaven 17 in de kast aan. We weten geen van beiden waar ie vandaan komt want hij is niet van mij en vriendin weet ook van niks :lol:

Plaats reactie