TV-tips

Alle muziektips goed of slecht kun je hier kwijt!
Hensup
Forumjunk
Forumjunk

Re: TV-tips

Bericht door Hensup » 16 dec 2013, 22:46

Astonishing.
Verre familie van

Hensup
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door Hensup » 28 dec 2013, 19:00

Wat komt er middels de TV buis tot ons vanavond?
Verre familie van

Drees1
Knuffelnerd

Bericht door Drees1 » 28 dec 2013, 22:13

Ik zal daar een beetje voor de buis gaan hangen....filmpje, kwisje, praatje, serie of wat dan ook.
Skaatsen was leuk overigens. :upup:
Als je als automobilist moet blazen, zet dan je bril af,dat scheelt twee glazen.

Hensup
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door Hensup » 28 dec 2013, 22:44

Een Duitse film over de oorlog op 2. Proberen?
Verre familie van

Hensup
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door Hensup » 28 jan 2014, 20:16

Wat nu?
Verre familie van

Hensup
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door Hensup » 14 feb 2014, 17:30

Welaan, wat dacht je van Memoirs of a Geisha vanavond op Canvas?
Verre familie van

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 14 feb 2014, 18:23

Dan moet je maar net een televisie hebben.

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 14 feb 2014, 18:28

Of een Geisha.
'We zijn bezig het ongedwongene van het forum te killen met de constante metacommunicatie en analyses.'

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 14 feb 2014, 18:30

Hensup schreef:Welaan, wat dacht je van Memoirs of a Geisha vanavond op Canvas?
was vorige week ofzo nog op een NL zender
Facilitator, katalysator, transformator

Whatever makes you happy, dude.

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 14 feb 2014, 18:38

Waardeloze tip, Richardus.
'We zijn bezig het ongedwongene van het forum te killen met de constante metacommunicatie en analyses.'

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 14 feb 2014, 18:56

Beetje laat hè, destijds niet aan gedacht te melden dat 'ie er voor was; zapte er ook toevallig langs. Vind 'm ook niet tip-waardig trouwens.

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 14 feb 2014, 19:04

Ach, ook wel op internet te vinden.

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 19 feb 2014, 20:52

Argos Medialogica

Informatief programma

22 juli 2011. De Noor Anders Breivik pleegt twee aanslagen in Noorwegen en doodt daarbij 77 mensen. Na de eerste bomaanslag om 15.26 beginnen internationale media te speculeren over de dader(s). Al Qaida zou opnieuw hebben toegeslagen in Europa. De aanslag zou zijn opgeëist door de islamitische terreurorganisatie Ansar al-Jihad al-Alami. Noorwegen zou doelwit zijn van extreme moslims omdat het land troepen heeft in Libië en Afghanistan. Terrorisme-experts en beelden van eerdere aanslagen moeten dat beeld bevestigen. Waarom hebben de moslims het gedaan? Waarom laten experts zo weinig andere mogelijkheden de revue passeren? Zelfs wanneer de Noorse politie rond 20.00 heeft laten weten een verband tussen de twee aanslagen te vermoeden en bekend is dat een Noorse, blonde man is aangehouden praten deskundigen en journalisten nog steeds over de motieven achter een islamitische aanslag. In deze aflevering van Medialogica praten journalisten van nationale en internationale nieuwsorganisaties als BBC, Al Jazeera en ARD over de verslaggeving van die vrijdag in juli. Over deadlines en speculaties, over feiten en fictie.

straks 21.30 NLD2

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 19 feb 2014, 20:54

Die Breivik heeft een playstation 2, zo'n ding schijnt echt verschrikkelijk te zijn.

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 21 feb 2014, 17:19

Afbeelding

Vermakelijk? Of beter zelf een (minder spectaculaire) Tarr of Angelopoulos in de speler douwen?

R. (nli)

Bericht door R. (nli) » 26 feb 2014, 18:54

Vanavond weer tussen Kut en Kit! :bounce:

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 04 mar 2014, 17:40

Tegenlicht: Bureau voor digitale sabotage

met hier de Veilig Online Gids.

Zit met m'n addons (vooral ghostery en https everywhere) en privoxy toch behoorlijk goed, maar wat doe ik met een smartphone die ik (zelf iig) niet online heb staan? Net afspraak gemaakt om vanavond voor een tientje een "dumbphone" op te halen; geen camera, geen wap/gprs/gps/java/browser :up: Aan Ubuntu op de computer ga ik niet beginnen (elders ervaren, onbegrijpelijk) maar zat al langer naar Earthvpn te kijken, dus daar ergens komende maanden maar eens mee beginnen. Ach, heb altijd Tor nog op de computer :up:

Tegen digitale nazi's!

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 04 mar 2014, 17:50

En hoe doe je het met je OV-chipkaart?

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 04 mar 2014, 18:39

? gebruik ik nooit. Enkele keren met de trein met Kruidvat/Hema/AH-kaartje, evt. bus met los kaartje (zo ook trein als er geen kortingsactie is, zo lang de papieren kaartjes bestaan en anders doe ik wel wegwerpchipkaart)

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 04 mar 2014, 18:50

Richardus schreef:? gebruik ik nooit. Enkele keren met de trein met Kruidvat/Hema/AH-kaartje, evt. bus met los kaartje (zo ook trein als er geen kortingsactie is, zo lang de papieren kaartjes bestaan en anders doe ik wel wegwerpchipkaart)
Ah, ok. Dan blijf je buiten beeld inderdaad. Ik heb zelf een abonnement op naam, maar vind het eigenlijk maar niets dat NS dus alle reisgegevens van me heeft :mumble:

roadrunner
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door roadrunner » 14 mar 2014, 21:25

Control om 23.15 uur op ned ?

Afbeelding
Forumspammer

Drees1
Knuffelnerd

Bericht door Drees1 » 14 mar 2014, 23:44

roadrunner schreef:Control om 23.15 uur op ned ?

Afbeelding
:up:
Als je als automobilist moet blazen, zet dan je bril af,dat scheelt twee glazen.

roadrunner
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door roadrunner » 15 mar 2014, 04:08

Drees1 schreef:
roadrunner schreef:Control om 23.15 uur op ned ?

Afbeelding
:up:
Muziek staat nog steeds als een huis in een concentratiekamp maar de film bij nader inzien na de derde keer? :yawn:

Link
Forumspammer

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 23 mei 2014, 05:28

Kookprogramma Verslaggever Wouter Klootwijk ('liever op pad dan in een praatprogramma') verruilde zijn keuken van beton voor een schaftkeet op wielen. Met de keet trekt de Wilde Keukenploeg door Nederland om uit het raampje te kijken naar wat boeren doen, bakkers, slagers, vissers en chefs van eethuizen, die voor Klootwijk helemaal naar buiten komen met een bord eten.

Er is heel veel van. Waar het regent groeit het. Overal op aarde. Je kan er in liggen, je kan het bestrijden, maar wij mensen kunnen het niet verteren. Gras. Niets anders mee te beginnen dan een gazonnetje. En een motormaaier kopen om het gras onder controle te houden. Stom. Motormaaiers kun je niet melken. In De Wilde Keuken van Wouter Klootwijk wordt een poging gedaan om van gras kaas te maken. Het gaat niet. Er komt een koe bij kijken. En een geit.
:lol:

zo fijn dat het er al een tijdje weer voor is hè, enige tv-lichtpuntje in de week momenteel

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 29 mei 2014, 21:32

De kleinste ui is zilver. Althans, zijn huid. Is de huid er afgepeld dan is een zilveruitje wit. Maar wat moet je er mee? In azijn leggen en zuur op een slaatje. In De Wilde Keuken van Wouter Klootwijk: hoe je van zilver goud maakt.

Afbeelding

Hensup
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door Hensup » 29 mei 2014, 21:59

Ik heb de indruk dat dit een herhalingsoefening is. Of ik heb een deja-vu, Richardusniet.
Verre familie van

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 30 mei 2014, 05:29

Ik heb vorig jaar of jaar daarvoor een paar afleveringen gemist, dus kan zijn dat je gelijk hebt. Alle afleveringen van dit seizoen t/m deze zijn voor mij in ieder geval nieuw.

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 30 mei 2014, 11:06

Ik heb dat wel eens voorbij zien komen, die Wilde Keuken, en 't is idd een aardig prograamma. Als ik vaker tv zou kijken, zou ik 't ook wel volgen.

Btw er was toch vanuit orthodox-linkse hoek kritiek op dat programma? Waarom ook al weer?
"'Samenleving' is een biologische constructie."
                                                — Kryptozoid, lid 69

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 30 mei 2014, 13:33

Kryptozoid schreef:Ik heb dat wel eens voorbij zien komen, die Wilde Keuken, en 't is idd een aardig prograamma. Als ik vaker tv zou kijken, zou ik 't ook wel volgen.

Btw er was toch vanuit orthodox-linkse hoek kritiek op dat programma? Waarom ook al weer?
Klootwijk wilde niet werken met vrouwen en homo's. Alleen met echte mannen. (Niet mijn woorden!)
It's just not understanding...

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 30 mei 2014, 13:59

Of had hij nu iets gezegd over ebola?

Ik haal al die politiek incorrecte bejaarden altijd door elkaar.
It's just not understanding...

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 30 mei 2014, 15:37

Hij heeft regelmatig vrouwelijke collega's te hulp gehad in z'n programma.

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 30 mei 2014, 18:16

En hij draagt een zak met uien op z,n hoofd. Kan best dat links daar moeite mee heeft.
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983

Siegfried Stahl. Lidnr.66.

Hensup
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door Hensup » 30 mei 2014, 19:16

Op 3 een herhaling van Robbert Dijkgraaf's college over relativiteit. Must see.
Verre familie van

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 30 mei 2014, 23:43

Hensup schreef:Op 3 een herhaling van Robbert Dijkgraaf's college over relativiteit. Must see.
Was mooi ja.
"'Samenleving' is een biologische constructie."
                                                — Kryptozoid, lid 69

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 31 mei 2014, 08:32

Hensup schreef:Op 3 een herhaling van Robbert Dijkgraaf's college over relativiteit. Must see.
De honderdste herhaling ofzo, ben die gast onderhand schijtbeu. Lezing blijft ook ontzettend aan de oppervlakte, maar ja; is voor DWDD publiek dus zal voor hun al wel mindblowing zijn.

Drees1
Knuffelnerd

Bericht door Drees1 » 04 jun 2014, 21:51

Mocht je in de gelegenheid zijn.............prachtig !!!

http://www.npo.nl/2doc-het-beste-voor-k ... KN_1658125

Hensup
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door Hensup » 04 jun 2014, 22:41

Irritant mannetje, die Kees. De regels van Marnix gisteren was een prachtige doc.
Verre familie van

Drees1
Knuffelnerd

Bericht door Drees1 » 04 jun 2014, 23:33

Hensup schreef:Irritant mannetje, die Kees. De regels van Marnix gisteren was een prachtige doc.

Je hebt het niet gesnapt..... De regels van Matthijs was een geheel andere Autist.

Hensup
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door Hensup » 05 jun 2014, 09:56

Het was gewoon een irritant verwende betweter, dreestw. Daarnaast autist. Dat laatste neem ik 'm minder kwalijk.
Verre familie van

Drees1
Knuffelnerd

Bericht door Drees1 » 05 jun 2014, 20:38

Hensup schreef:Het was gewoon een irritant verwende betweter, dreestw. Daarnaast autist. Dat laatste neem ik 'm minder kwalijk.
:lol: Ja klopt. Kees maakte op zijn manier misbruik van zijn ouders, die het hem wel heel makkelijk maakten.

Flaaks
Knuffelnerd

Bericht door Flaaks » 05 jun 2014, 21:57

Drees1 schreef:Mocht je in de gelegenheid zijn.............prachtig !!!

http://www.npo.nl/2doc-het-beste-voor-k ... KN_1658125

Heb ik ook gezien, toevallig. Ik had er helemaal geen zin in, maar bleek indrukwekkende en beklemmende documentaire.
Voorheen Vlaecks.

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 21 jul 2014, 05:52

vanaf vanavond weer Kijken In De Ziel, 21.15u NLD 2
Na de series over psychiaters (bekroond met de Zilveren Nipkowschijf), voetbaltrainers, advocaten, politici, artsen en topondernemers, komt de NTR nu met een nieuwe serie van Kijken in de ziel, waarin Coen Verbraak praat met journalisten.

Praten over je eigen vak, met vakbroeders. Dat was voor Coen Verbraak wel even wennen. “Ik was bang dat het gesloten gesprekken werden, waar vooral met de vinger naar mij gewezen werd. Ik ben natuurlijk ook een journalist en om mijn vakgenoten dan aan te spreken op hun werk, gedrag en keuzes vond ik best lastig. De reactie ‘dat moet jij zeggen’ had ik wel verwacht, maar die kwam er niet.”

Tranen
De gesprekken met Sven Kockelmann, Clairy Polak, Frits Wester, Johan Derksen, Marike Stellinga, Bart Middelburg, Frits van Exter, Rob Wijnberg, Dominique Weesie, Arnold Karskens, Evert Santegoeds en Step Vaessen waren zeer open, soms zelfs tot tranen aan toe. “Het verhaal van Frits Wester, die op het laatste feestje van zijn moeder werd weggeroepen omdat het Kabinet viel, heeft mij wel geraakt. Hij noemde het zelf ‘een hele hoge prijs die betaald werd’. Daar ben ik het volledig mee eens.”

24 uur
Is een journalist eigenlijk 24 uur per dag bezig met zijn vak? “Dat is voor iedereen verschillend. Voor mezelf kan ik zeggen dat ik zeker 24 uur per dag journalist ben. Maar ik weet niet of dat een streven is. In het programma blijkt ook dat de meningen daarover erg verdeeld zijn. Ook de manier van journalistiek beoefenen is voor iedereen anders. Daar moet je zelf je weg in vinden.”

Succes
De interviewer hoopt dat de nieuwe serie net zoveel lovende woorden krijgt als zijn voorgangers. “Ik hoop dat het publiek op deze serie zit te wachten. In eerste instantie zou ik één reeks maken, vandaar de naam Kijken in de ziel (refererend naar psychiaters), maar het bleek zo’n succes te zijn dat ik er wel mee door moest gaan. De voorbereiding en het redactiewerk doe ik allemaal alleen, waardoor het maanden in beslag neemt. Maar het is het allemaal waard.”

Hensup
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door Hensup » 21 jul 2014, 18:37

Zomergasten gister met Freek. Niet zozeer vanwege Freek maar vanwege de door hem gekozen fragmenten. Dat kan namelijk best.
Verre familie van

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 27 jul 2014, 21:16

Richardus schreef:vanaf vanavond weer Kijken In De Ziel, 21.15u NLD 2
Na de series over psychiaters (bekroond met de Zilveren Nipkowschijf), voetbaltrainers, advocaten, politici, artsen en topondernemers, komt de NTR nu met een nieuwe serie van Kijken in de ziel, waarin Coen Verbraak praat met journalisten.

Praten over je eigen vak, met vakbroeders. Dat was voor Coen Verbraak wel even wennen. “Ik was bang dat het gesloten gesprekken werden, waar vooral met de vinger naar mij gewezen werd. Ik ben natuurlijk ook een journalist en om mijn vakgenoten dan aan te spreken op hun werk, gedrag en keuzes vond ik best lastig. De reactie ‘dat moet jij zeggen’ had ik wel verwacht, maar die kwam er niet.”

Tranen
De gesprekken met Sven Kockelmann, Clairy Polak, Frits Wester, Johan Derksen, Marike Stellinga, Bart Middelburg, Frits van Exter, Rob Wijnberg, Dominique Weesie, Arnold Karskens, Evert Santegoeds en Step Vaessen waren zeer open, soms zelfs tot tranen aan toe. “Het verhaal van Frits Wester, die op het laatste feestje van zijn moeder werd weggeroepen omdat het Kabinet viel, heeft mij wel geraakt. Hij noemde het zelf ‘een hele hoge prijs die betaald werd’. Daar ben ik het volledig mee eens.”

24 uur
Is een journalist eigenlijk 24 uur per dag bezig met zijn vak? “Dat is voor iedereen verschillend. Voor mezelf kan ik zeggen dat ik zeker 24 uur per dag journalist ben. Maar ik weet niet of dat een streven is. In het programma blijkt ook dat de meningen daarover erg verdeeld zijn. Ook de manier van journalistiek beoefenen is voor iedereen anders. Daar moet je zelf je weg in vinden.”

Succes
De interviewer hoopt dat de nieuwe serie net zoveel lovende woorden krijgt als zijn voorgangers. “Ik hoop dat het publiek op deze serie zit te wachten. In eerste instantie zou ik één reeks maken, vandaar de naam Kijken in de ziel (refererend naar psychiaters), maar het bleek zo’n succes te zijn dat ik er wel mee door moest gaan. De voorbereiding en het redactiewerk doe ik allemaal alleen, waardoor het maanden in beslag neemt. Maar het is het allemaal waard.”
Viel enorm tegen.
Extreemlinksche drammert

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 27 jul 2014, 21:39

hoezo

Flaaks
Knuffelnerd

Bericht door Flaaks » 27 jul 2014, 22:01

Onderhoudende aflevering zomergasten vandaag. Het gaat niet echt diep, maar met z'n beperkte woordenschat heeft de gast voldoende interessants te zeggen. Zeg maar, ja, ja, ja, ofzo, ja, ja, zeg maar.
Voorheen Vlaecks.

snarf
Forumnerd

Bericht door snarf » 27 jul 2014, 22:35

Vond ik ook. Ben wel benieuwd naar making off Kind of blue! Zou ik graag helemaal zien!

roadrunner
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door roadrunner » 30 jul 2014, 18:56

De slimste mens op ned.2 (guilty sin; als ik een BNNr zou zijn zou ik zeker kans maken!). :up:
Afbeelding

Belangrijkste TV-nieuws is echter dat LINGO er na tig jaar eindelijk mee ophoudt. :bounce:

Link
Forumspammer

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 04 aug 2014, 15:44

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 04 aug 2014, 16:44

Richardus schreef:Baardmannetjes :clap:
Oh, ik dacht een docu over jonge Syriëgangers.

Plaats reactie