Die mening komt wel van mij natuurlijk.Scalle schreef:Da's een mening Flaaks, geen feit. Een mening gelijk een ander.Flaaks schreef:Wovenhand wordt door de meeste forumnerds overschat. Het is een redelijke plaat, en niet meer dan dat.

Die mening komt wel van mij natuurlijk.Scalle schreef:Da's een mening Flaaks, geen feit. Een mening gelijk een ander.Flaaks schreef:Wovenhand wordt door de meeste forumnerds overschat. Het is een redelijke plaat, en niet meer dan dat.
De meesten die de moeite hebben genomen om een lijstje samen te stellen...Ysfoxy schreef:Flaaks schreef:...de meeste forumnerds...
Die malle frobbert had ze ook sky-high staan.Ysfoxy schreef:Twee van de vier is toch maar de helft?
Ik weet dat je dat alleen maar zegt om te stangenFlaaks schreef:Wovenhand wordt door de meeste forumnerds overschat. Het is een redelijke plaat, en niet meer dan dat.
Ben onderweg met de lijst. En Woven hand komt er in voor....Flaaks schreef:De meesten die de moeite hebben genomen om een lijstje samen te stellen...Ysfoxy schreef:Flaaks schreef:...de meeste forumnerds...
Wovenhand staat ook in mijn lijst, maar wel ergens onderin, want best aardig, maar niet heel goed. Punt.frobbert schreef:Ach, David Eugene Edwards is ongetwijfeld al een paar jaar niet meer het snoepje van OOR en andere popi-media. Geen wonder dat Flaakje het niet trekt. Zeker weten dat er ook wat 16 Horsepower tussen die 100 CD's zit
De lijstjes van de verschillende nerds zijn dan ook daadwerkelijke eigen lijstjes. Alleen Flaaks' lijstje is zoals elk jaar weer een exacte kopie van de mainstreamlijstjes maar verder ben ik trots op mijn medenerds1ofthemFaces schreef:De lijstjes van de verschillende nerds komen weinig overeen. Ik vind dat ook met de verschillende blogs en tijdschriften. Een enorme verscheidenheid. Nog nooit zo als dit jaar.
Mis! Je lult maar wat. De helft van mijn lijst ken je niet eens, want juist geen mainstream en ook niet in jouw oubollige 'harde' hoekje van het muzikale spectrum. Mijn lijst was hier overigens al te bewonderen voordat de meeste andere lijsten bekend werden gemaakt. Mijn top 3 is daarbij ook nog eens tamelijk uniek, en ik kan het ook niet helpen dat wat betreft de rest vele anderen mijn keuze volgen.frobbert schreef:De lijstjes van de verschillende nerds zijn dan ook daadwerkelijke eigen lijstjes. Alleen Flaaks' lijstje is zoals elk jaar weer een exacte kopie van de mainstreamlijstjes maar verder ben ik trots op mijn medenerds1ofthemFaces schreef:De lijstjes van de verschillende nerds komen weinig overeen. Ik vind dat ook met de verschillende blogs en tijdschriften. Een enorme verscheidenheid. Nog nooit zo als dit jaar.
Ach heden, wat een verdriet.frobbert schreef:Ik lul verder niet met jou want je bent een privéfoto's plaatsende kloothommel en een leugenaar
frobbert schreef:Je lijstje spreekt voor zich en ik ken meer muziek dan jij. En ik lul verder niet met jou want je bent een privéfoto's plaatsende kloothommel en een leugenaar
Ik moet Frobbie in dezen toch wel een beetje gelijk geven...Flaaks schreef:Hier is dan mijn eindlijst van 2014. Loftuitingen zijn welkom.
1. Moodymann – S/T
2. Ariel Pink – pom pom
3. The Acid – Liminal
4. Swans – To Be Kind
5. FKA Twigs – LP1
6. Damon Albarn – Everyday Robots
7. Run The Jewels – Run The Jewels 2
8. Typhoon – Lobi Da Basi
9. Wild Beasts – Present Tense
10. Perfume Genius – Too Bright
11. tUnE-yArDs – Nikki Nack
12. Sun Kil Moon – Benji
13. Future Islands – Singles
14. Hookworms – The Hum
15. Ty Segall – Manipulator
16. Blood Red Shoes – S/T
17. Shabazz Palaces – Lese Majesty
18. Alt-J – This Is All Yours
19. The War On Drugs – Lost In The Dream
20. Steve Gunn – Way Out Weather
21. St. Vincent – S/T
22. Ought – More Than Any Other Day
23. Caribou – Our Love
24. Blaudzun – Promises Of No Man’s Land
25. Cloud Nothings – Here And Nowhere Else
26. Sharon Van Etten – Are We There
27. Allah-Las – Worship The Sun
28. Wovenhand – Refractory Obdurate
29. Iceage – Plowing Into The Field Of Love
30. Broken Bells – After The Disco
31. Pharmakon – Bestial Burden
Kleuters? Meervoud? Alleen frobbert zit hier te dreinen als een klein kind, en dat doet hij al weken.Richardus schreef:kleuters
Plaatje van begin dit jaar, heel aardig, met dat hitje van rond de winterspelen.Siegfried Stahl schreef:En die Blaudzun is toch al harstikke oud?
Pardon? Ik heb hier al weken nagenoeg niets gepost. Jij haalde mij erbij met je snerende Wovenhand-postje. Je zoveelste leugentje dus. Niks van wat jij post hier is sowieso waar. Je voorspelbare lijstjes spreken wat dat betreft al jaren voor zich, evenals je neiging om je ervoor te verantwoordenFlaaks schreef:Kleuters? Meervoud? Alleen frobbert zit hier te dreinen als een klein kind, en dat doet hij al weken.Richardus schreef:kleuters
Nederlandse (en Belgische) platen bekijk ik vaak iets positiever, dus dat kan de baardmans een beetje hebben geholpen. Behalve Typhoon was er dit jaar niks van grote klasse uit de Benelux.Siegfried Stahl schreef:Het is trouwens een verschrikkelijke plaat. Maar dit terzijde.
Ik leg uit, geduldig zelfs.frobbert schreef:Pardon? Ik heb hier al weken nagenoeg niets gepost. Jij haalde mij erbij met je snerende Wovenhand-postje. Je zoveelste leugentje dus. Niks van wat jij post hier is sowieso waar. Je voorspelbare lijstjes spreken wat dat betreft al jaren voor zich, evenals je neiging om je ervoor te verantwoordenFlaaks schreef:Kleuters? Meervoud? Alleen frobbert zit hier te dreinen als een klein kind, en dat doet hij al weken.Richardus schreef:kleuters
Jij ook hoorFlaaks schreef:Kleuters? Meervoud? Alleen frobbert zit hier te dreinen als een klein kindRichardus schreef:kleuters
Leuk om je hier weer tegen te komen, dj maus. Interessante lijst ook, met opnieuw veel nieuwe namen.dj maus schreef:Matigheid is me nooit goed afgegaan, nee...
Maar dat is geen nieuws, toch?
Maus!dj maus schreef:Matigheid is me nooit goed afgegaan, nee...
Aaahfrobbert schreef:verder ben ik trots op mijn medenerds
Op precies dezelfde plaats als bij mij.Radiohoofdnz schreef:Ben onderweg met de lijst. En Woven hand komt er in voor....Flaaks schreef:De meesten die de moeite hebben genomen om een lijstje samen te stellen...Ysfoxy schreef:Flaaks schreef:...de meeste forumnerds...
Je kunt toch wel, zeg, drie of vijf toppers benoemen? Aardige plaatjes van het afgelopen jaar die je muzikale zintuigen wisten te beroeren?Krautsurfer schreef:Ik sla traditiegetrouw mijn bijdrage over.
Toch bedankt voor de moeite. Flying Lotus vond ik niks aan, veel te veel jazz, en bij The Bug ben ik enkele jaren geleden afgehaakt. Heb je echt niet even genoten van de Swans, of voor mijn part Wovenhand?Krautsurfer schreef:Ik heb denk ik, wel een aantal platen gehoord die uit 2014 kwamen, maar ik ben niet thuis en ze hebben dermate weinig indruk gemaakt dat ik de titels nog niet als parate kennis kan oproepen. Ik zit niet thuis nu.
Ik heb You're Dead van Flying Lotus gehoord, en die vond ik geloof ik wel aardig, en de laatste van The Bug, en nog 1tje van dat side-projectje van Wooden Shjips, maar misschien is die wel van 2013.
Als ik ga spitten kom ik misschien aan een stuk of acht releases die ik van 2014 gehoord heb.
Kortom:
Ik zou het niet weten.
Geen gekke lijst. Flaaks is het eens met de meeste critici en ik neem derhalve aan dat hij hen als referentiepunt (of als ijkpunt?) neemt. Vergeleken met mensen die van zichzelf zeggen dat ze naar 'alternatieve muziek' luisteren is deze lijst zelfs behoorlijk eclectisch.iKer schreef:Ik moet Frobbie in dezen toch wel een beetje gelijk geven...Flaaks schreef:Hier is dan mijn eindlijst van 2014. Loftuitingen zijn welkom.
1. Moodymann – S/T
2. Ariel Pink – pom pom
3. The Acid – Liminal
4. Swans – To Be Kind
5. FKA Twigs – LP1
6. Damon Albarn – Everyday Robots
7. Run The Jewels – Run The Jewels 2
8. Typhoon – Lobi Da Basi
9. Wild Beasts – Present Tense
10. Perfume Genius – Too Bright
11. tUnE-yArDs – Nikki Nack
12. Sun Kil Moon – Benji
13. Future Islands – Singles
14. Hookworms – The Hum
15. Ty Segall – Manipulator
16. Blood Red Shoes – S/T
17. Shabazz Palaces – Lese Majesty
18. Alt-J – This Is All Yours
19. The War On Drugs – Lost In The Dream
20. Steve Gunn – Way Out Weather
21. St. Vincent – S/T
22. Ought – More Than Any Other Day
23. Caribou – Our Love
24. Blaudzun – Promises Of No Man’s Land
25. Cloud Nothings – Here And Nowhere Else
26. Sharon Van Etten – Are We There
27. Allah-Las – Worship The Sun
28. Wovenhand – Refractory Obdurate
29. Iceage – Plowing Into The Field Of Love
30. Broken Bells – After The Disco
31. Pharmakon – Bestial Burden
IN rood de platen die ik in andere lijstjes vaak tegenkwam.
(oké, gebaseerd op herinnering, dat is niet erg betrouwbaar. Maar driekwart van de aangegeven platen zijn toch elders ook genoemd.
Of het mainstream is waag ik te betwijfelen).
Die heb ik nog helemaal niet gehoord.Flaaks schreef:Toch bedankt voor de moeite. Flying Lotus vond ik niks aan, veel te veel jazz, en bij The Bug ben ik enkele jaren geleden afgehaakt. Heb je echt niet even genoten van de Swans, of voor mijn part Wovenhand?Krautsurfer schreef:Ik heb denk ik, wel een aantal platen gehoord die uit 2014 kwamen, maar ik ben niet thuis en ze hebben dermate weinig indruk gemaakt dat ik de titels nog niet als parate kennis kan oproepen. Ik zit niet thuis nu.
Ik heb You're Dead van Flying Lotus gehoord, en die vond ik geloof ik wel aardig, en de laatste van The Bug, en nog 1tje van dat side-projectje van Wooden Shjips, maar misschien is die wel van 2013.
Als ik ga spitten kom ik misschien aan een stuk of acht releases die ik van 2014 gehoord heb.
Kortom:
Ik zou het niet weten.
Pharmakon is het meest eclectisch van allemaal, nietwaar? Het mens intrigeert me. Haar vorige plaat (met die maden) vond ik ook al heel aardig. Zoek er niet te veel achter. Het is slechts mijn #31 hè, dus nog na Wovenhand.gung ho schreef: Geen gekke lijst. Flaaks is het eens met de meeste critici en ik neem derhalve aan dat hij hen als referentiepunt (of als ijkpunt?) neemt. Vergeleken met mensen die van zichzelf zeggen dat ze naar 'alternatieve muziek' luisteren is deze lijst zelfs behoorlijk eclectisch.
Ondertussen heb ik nog geen antwoord op de vraag wat Pharmakon in deze lijst doet. Ik ben oprecht nieuwsgierig.
Fantastisch! Die titel zegt me niks, maar ook qua swaps maken ben ik onmatig geweest...Krautsurfer schreef:Maus!dj maus schreef:Matigheid is me nooit goed afgegaan, nee...
Ik heb nog de bespreking van een swap voor je uit 2008 te goed! Borrowed nostalgia for the unremembered '80's was de titel, indien ik mij juist herinner.
Maus! Beste wensen, jongen! Laat je ons hier op www.forumnerds.nl even vooraf weten wanneer je speciaal voor ons op dat fantastische www.concertzender.nl (geen ironie: dat is echt een heel fijne muziekzender!) een plaatje voor ons draait? En mogen we een verzoeknummer indienen? Zo ja, dan gaan we daar een speciaal topiek voor aanmaken!dj maus schreef:Fantastisch! Die titel zegt me niks, maar ook qua swaps maken ben ik onmatig geweest...Krautsurfer schreef:Maus!dj maus schreef:Matigheid is me nooit goed afgegaan, nee...
Ik heb nog de bespreking van een swap voor je uit 2008 te goed! Borrowed nostalgia for the unremembered '80's was de titel, indien ik mij juist herinner.
Doe niet te veel moeite, want waarschijnlijk kom ik hier pas over een jaar weer terug!
Maar evengoed bedankt...
Het idee was dat jij de bespreking zou doen, aangezien de swap van mij voor jou was.dj maus schreef:Fantastisch! Die titel zegt me niks, maar ook qua swaps maken ben ik onmatig geweest...Krautsurfer schreef:Maus!dj maus schreef:Matigheid is me nooit goed afgegaan, nee...
Doe niet te veel moeite, want waarschijnlijk kom ik hier pas over een jaar weer terug!
Maar evengoed bedankt...
Hij IS nog steeds onmatig.Krautsurfer schreef:Het idee was dat jij de bespreking zou doen, aangezien de swap van mij voor jou was.dj maus schreef:Fantastisch! Die titel zegt me niks, maar ook qua swaps maken ben ik onmatig geweest...Krautsurfer schreef:Maus!dj maus schreef:Matigheid is me nooit goed afgegaan, nee...
Maar evengoed bedankt...
Verder was je inderdaad een beetje onmatig.
Helaas geen verzoekjes, maar volgende week donderdag kun je weer naar een mooie aflevering luisteren, waarin veel van jouw gading te horen is. Oordeel zelf:Number9 schreef: Maus! Beste wensen, jongen! Laat je ons hier op http://www.forumnerds.nl even vooraf weten wanneer je speciaal voor ons op dat fantastische http://www.concertzender.nl (geen ironie: dat is echt een heel fijne muziekzender!) een plaatje voor ons draait? En mogen we een verzoeknummer indienen? Zo ja, dan gaan we daar een speciaal topiek voor aanmaken!
Ai... dan vrees ik dat die er niet meer gaat komen... Of wacht...Krautsurfer schreef: Het idee was dat jij de bespreking zou doen, aangezien de swap van mij voor jou was.
Verder was je inderdaad een beetje onmatig.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten