CNN 20 januari aanstaande

Heeft Mark, Maxime, Geert, Diederik, Emiel, Jolande / Tofik, Alexander, Arie, Kees, Marianne of een andere waardeloze politicus weer iets nutteloos besloten? Spuw dan hier uw gal.
Flaaks
Knuffelnerd

Re: CNN 20 januari aanstaande

Bericht door Flaaks » 20 jan 2021, 18:33

Wat was die jonge dichteres goed!!!
Voorheen Vlaecks.

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 20 jan 2021, 18:42

Ja, dat was prachtig.
Far beyond the tides of time

Facilitator, katalysator, transformator

Number9
Knuffelnerd

Bericht door Number9 » 20 jan 2021, 19:15

Siegfried Stahl schreef:
20 jan 2021, 17:47
David schreef:
20 jan 2021, 10:03
. Maar toch heb ik al mijn werkzaamheden voor vandaag in de ochtend gepland en zit ik vanaf 15 uur vandaag met bier en hapjes voor CNN.

Dus alweer bewijs dat D. Iker is! :bounce:
Nope. Dan zou z'n nickname vidDa zijn. Of - veel beter en passender nog - divaD. :lol: Diva D, snap je 'm?
Number9, lid nummer 25.
The sacred pint alone can unbind the tongue of Dedalus.
˙uǝpɐɹƃ 08Ɩ ɯɹǝɥɔsplǝǝq ʍn ǝoʇɹǝᴉɥ ᴉɐɐɹp ˙ʇɟᴉɹɥɔsuǝʌoq uǝǝ ɹooʌ ƃǝouǝƃ looƆ

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 25 jan 2021, 12:41

David schreef:
11 jan 2021, 18:42
Niet vergeten allemaal CNN de hele dag aan te zetten op 20 januari.
Er zijn massale gewapende demonstraties aangekondigd op inauguratiedag. Dat kan ook gewoon in de VS.. met je stenguns en geweren naar een demonstratie.

Speciale tip voor wereldvreemde Gung Ho die een burgeroorlog in de VS niet realistisch vindt.
Volgende week woensdag wordt de voorbode gegeven en live verslagen door CNN.

Gaat dat zien! Ja, ook de naïeve groenlinks gekkies!
En wat blijkt: de burgeroorlog is uitgebroken in Nederland, maar daar hoor je David dan weer niet over...
We can learn from history, but we cannot apply it.

David
Forumnerd

Bericht door David » 25 jan 2021, 17:22

gung ho schreef:
25 jan 2021, 12:41

En wat blijkt: de burgeroorlog is uitgebroken in Nederland, maar daar hoor je David dan weer niet over...
Ja hoor eens even.
Als complotwappie kan ik niet alles bijhouden danwel voorspellen.
Je zou ook eens, inplaats van de hele dag babybloed te drinken, jezelf eens kunnen verdiepen in de materie.

Overigens is hier geen sprake van een burgeroorlog maar zijn die rellen in Urk en Eindhoven het ongewenste restprodukt van inteelt en incest uit de jaren '90.
Dat sterft vanzelf uit als gevolg van sociaal-Darwinistische wetmatigheden.

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 25 jan 2021, 17:37

David schreef:
25 jan 2021, 17:22
gung ho schreef:

Ja hoor eens even.
Als complotwappie kan ik niet alles bijhouden danwel voorspellen.
Je zou ook eens, inplaats van de hele dag babybloed te drinken, jezelf eens kunnen verdiepen in de materie.

Overigens is hier geen sprake van een burgeroorlog maar zijn die rellen in Urk en Eindhoven
En Apeldoorn, Arnhem, Enschede, Tilburg, Roermond, Venlo, Helmond...

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 25 jan 2021, 18:03

David schreef:
gung ho schreef:

Overigens is hier geen sprake van een burgeroorlog
De burgemeester van Eindhoven zegt van wel. :yes:

David
Forumnerd

Bericht door David » 25 jan 2021, 18:12

Het is geen vergelijk met Amerika natuurlijk.
Daar gelooft ca een derde van de gehele bevolking niet dat Biden de verkiezingen eerlijk heeft gewonnen en staat dat derde deel van het volk niet onwelwillend tegenover geweldadige protesten. De voedingsbodem voor de woede is ook opgebouwd in vele jaren. Het zit dus veel dieper.

Die relschoppers in NLD beslaan veel minder dan een procent van de bevolking en lijken (afgaande op de beelden) vooral jonge ontspoorde marokkaantjes en jeugdige hooligan-achtige witte neanderthalers. Het is iig geen relevante afspiegeling van de bevolking.

Maar dat weet je vast zelf ook wel. Toch leuk geprobeerd ;)
Laatst gewijzigd door David op 25 jan 2021, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 25 jan 2021, 18:16

Hier gelooft eenderde dat de coronamaatregelen overdreven en/of onnodig zijn.

David
Forumnerd

Bericht door David » 25 jan 2021, 18:18

Richardus schreef:
25 jan 2021, 18:16
Hier gelooft eenderde dat de coronamaatregelen overdreven en/of onnodig zijn.
Maar ik denk niet dat een derde ook open staat voor massaal geweld/burgeroorlog of revolutie.
Ik denk dat een derde ook wel erg veel is. Weet niet waar je dat vandaan haalt?

David
Forumnerd

Bericht door David » 25 jan 2021, 18:20

Bovendien betreft de woede hier alleen de lockdown.
In Amerika is de voedingsbodem van de woede veel uitgebreider en zit het ook vele malen dieper.
Daar is het echt rellen uit wanhoop en/of om lijfsbehoud (zo voelen ze het iig).
Hier lijkt het me vooral rellen om het rellen.
Of uit verveling.

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 25 jan 2021, 18:27

De invoering van de avondklok die het kabinet eerder voorstelde, van half 9 's avonds tot half 5 's ochtends, noemt bijna tweederde (63 procent) een goede zaak.

Zowel de avondklok als de visitebeperking hebben flinke weerslag op het mentale welzijn van mensen. Ongeveer een kwart geeft aan door minstens één van deze maatregelen (verder) in de mentale problemen te komen. De vrees voor de nieuwe beperkingen is groter onder jongeren: ruim eenderde (36 procent) verwacht hierdoor psychisch (meer) in de knoop te komen.
https://eenvandaag.avrotros.nl/panels/o ... roorzaken/

Even een eerste en recente poll die ik kan vinden maar alle polls laten vergelijkbare verdelingen zien. En jij weet net als ik dat PVV/fvd tokkies,en dat zijn er veel, nauwelijks aan dit soort opiniepanels/polls meedoen. Dat zijn vaak de wat onderlegder, betrokkene mensen.

Misschien eens onder je steen wegkomen daafje? Je dacht ook nog dat er enkel rellen in A'dam en ehv waren geweest... Je komt wat wereldvreemd over.
Laatst gewijzigd door Richardus op 25 jan 2021, 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.

David
Forumnerd

Bericht door David » 25 jan 2021, 18:30

Neenee, ik wist wel dat er in meer steden rellen waren. Maar ik zie dat meer als opgeschoten jongeren die het gewoon lekker vinden even te rellen/ af te reageren. Er zit geen jarenlange diepdoorleefde frustratie bij zoals bij de Trumpgekkies.
Maar lees verder mijn posting hierboven.
Dat eenderde het geen goede zaak vindt die avondklok betekent niet dat ze er een burgeroorlog of revolutie voor over hebben.
In Amerika is dat een compleet ander verhaal.
Maar ik hoef dat hopelijk niet nog uitgebreider uit te leggen.
En indien wel, dan lijk je me zelf erg wereldvreemd. :drink:

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 26 jan 2021, 07:03

David schreef:
25 jan 2021, 18:20
Bovendien betreft de woede hier alleen de lockdown.
In Amerika is de voedingsbodem van de woede veel uitgebreider en zit het ook vele malen dieper.
Daar is het echt rellen uit wanhoop en/of om lijfsbehoud (zo voelen ze het iig).
Hier lijkt het me vooral rellen om het rellen.
Of uit verveling.
Beatrice de Graaf en Peter de Vries zijn het niet met deze visie eens.

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 26 jan 2021, 07:09

David schreef:
25 jan 2021, 18:12
Het is geen vergelijk met Amerika natuurlijk.
Daar gelooft ca een derde van de gehele bevolking niet dat Biden de verkiezingen eerlijk heeft gewonnen en staat dat derde deel van het volk niet onwelwillend tegenover geweldadige protesten. De voedingsbodem voor de woede is ook opgebouwd in vele jaren. Het zit dus veel dieper.

Die relschoppers in NLD beslaan veel minder dan een procent van de bevolking en lijken (afgaande op de beelden) vooral jonge ontspoorde marokkaantjes en jeugdige hooligan-achtige witte neanderthalers. Het is iig geen relevante afspiegeling van de bevolking.

Maar dat weet je vast zelf ook wel. Toch leuk geprobeerd ;)
De bestormers van het Capitool leken mij geen relevante afspiegeling van de Amerikaanse bevolking. Dat komt terug in vrijwel alle commentaren in de pers. Ook bij Fox.

Maar goed, terwijl jij wacht op de burgeroorlog in de V.S., ben je ziende blind voor de onvrede in je eigen land. Zie de post van Richardus en jouw reactie daarop.

David
Forumnerd

Bericht door David » 26 jan 2021, 08:39

Oeh, ik had uiteraard kunnen weten dat jij je informatie haalt uit kwaliteitsprogramma's op RTL.
Maar laat ik het kort houden Gung Ho (om niet in oeverloze herhalingen te vallen).
Voor een burgeroorlog moet een substantieel deel van de bevolking bereid zijn tot geweld en revolutie (of dat op zijn minst steunen). In Amerika is dat ongeveer een derde van de bevolking. In Nederland is dat hooguit een paar procent van de bevolking. Verwaarloosbaar dus.
Sowieso: als je een zootje ontspoorde reljongeren als voorbode voor een burgeroorlog gaat zien.. :crazy: :nooo:

Maar goed, verzachtende omstandigheden: Ik snap dat je je als wereldvreemd groenlinksgekkie graag laat meeslepen in de waan van de dag maar ik denk dat je in dit geval nog beter naar mij kunt luisteren dan naar tafelgasten bij Jinek waarvan laatstgenoemde vooral kijkcijfers wil scoren. En dat zgn deskundige gereformeerde trutje Beatrice de Graaf heeft werkelijk nog nooit een kloppende analyse gegeven. Mijn hemel wat is die sleeeeecht!!!

NB: uiteraard is er wel een groeiende polarisatie in NLD: een decennia slecht politiek beleid met oa als gevolg dat de populistische groenlinks-achtige gekkies en de populistische PVV/FVD wappies elkaar goed weten te voeden, wat zich ook zal uiten in de verkiezingsuitslag in maart. Maar om NLD met de VS te vergelijken qua gevaar voor burgeroorlog is compleet wacko. Maar dat zijn we wel van je gewend.

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 26 jan 2021, 09:27

David schreef:
26 jan 2021, 08:39
Oeh, ik had uiteraard kunnen weten dat jij je informatie haalt uit kwaliteitsprogramma's op RTL.
Maar laat ik het kort houden Gung Ho (om niet in oeverloze herhalingen te vallen).
Voor een burgeroorlog moet een substantieel deel van de bevolking bereid zijn tot geweld en revolutie (of dat op zijn minst steunen). In Amerika is dat ongeveer een derde van de bevolking. In Nederland is dat hooguit een paar procent van de bevolking. Verwaarloosbaar dus.
Sowieso: als je een zootje ontspoorde reljongeren als voorbode voor een burgeroorlog gaat zien.. :crazy: :nooo:

Maar goed, verzachtende omstandigheden: Ik snap dat je je als wereldvreemd groenlinksgekkie graag laat meeslepen in de waan van de dag maar ik denk dat je in dit geval nog beter naar mij kunt luisteren dan naar tafelgasten bij Jinek waarvan laatstgenoemde vooral kijkcijfers wil scoren. En dat zgn deskundige gereformeerde trutje Beatrice de Graaf heeft werkelijk nog nooit een kloppende analyse gegeven. Mijn hemel wat is die sleeeeecht!!!

NB: uiteraard is er wel een groeiende polarisatie in NLD: een decennia slecht politiek beleid met oa als gevolg dat de populistische groenlinks-achtige gekkies en de populistische PVV/FVD wappies elkaar goed weten te voeden, wat zich ook zal uiten in de verkiezingsuitslag in maart. Maar om NLD met de VS te vergelijken qua gevaar voor burgeroorlog is compleet wacko. Maar dat zijn we wel van je gewend.
Het is ook ingewikkeld voor je hè? Je voorspelt een burgeroorlog in de V.S., die uitblijft, en een week later roept een burgemeester in Nederland ineens dat er een burgeroorlog is uitgebroken. Overigens vind ik niet dat de situatie in Nederland op een burgeroorlog lijkt. Volgens mij is het een uiting van onvrede die uitgebruit wordt door relschoppers. De zienswijze van de burgemeester is dan ook niet die van mij. Even lezen wat er staat Koekblik.

Ik vond Beatrice de Graaf gister goed, en Peter R de Vries ook. Jij hebt het programma niet gezien en hebt toch een mening. Knap! Daarnaast valt het me op dat je het geloof van De Graaf erbij haalt. Blijkbaar heb je het idee dat haar geloof haar in de weg staat tot het geven van een goede analyse. Zo doe je jezelf tekort. Maar goed, jij haalt jouw analyses uit je eigen topics en dat levert jou vast heel veel op.

MarkS
Forumspammer
Contacteer:

Bericht door MarkS » 26 jan 2021, 09:44

Even voor de duidelijkheid: bij een burgeroorlog vechten (groepen) burgers tegen elkaar. Als ze met z'n allen tegen de staat/overheid vechten heet het een revolutie.
Broeva! Haro! Dinges heeft gelijk!

Number9
Knuffelnerd

Bericht door Number9 » 26 jan 2021, 09:58

MarkS schreef:
26 jan 2021, 09:44
Even voor de duidelijkheid: bij een burgeroorlog vechten (groepen) burgers tegen elkaar. Als ze met z'n allen tegen de staat/overheid vechten heet het een revolutie.
Als je als relschoppend tuig meent andermans bezittingen (auto's, fietsen, ramen) te moeten slopen en vooral ook winkels te moeten vernielen en plunderen, heeft dat niets te maken met 'vechten tegen de overheid'. Niks revolutie waar je eventueel sympathie voor zou kunnen opbrengen, maar gewoon kwaadaardig. Bij een revolutie steelt men brood, hier steekt men de bakkerij in de hens. Als je zo als groep relschoppers bewust een 'warzone' creëert, verdien je te vallen onder oorlogsrecht.
Number9, lid nummer 25.

MarkS
Forumspammer
Contacteer:

Bericht door MarkS » 26 jan 2021, 09:59

Ik bedoelde ook niet dat dit een revolutie is hoor.

Number9
Knuffelnerd

Bericht door Number9 » 26 jan 2021, 10:01

MarkS schreef:
26 jan 2021, 09:59
Ik bedoelde ook niet dat dit een revolutie is hoor.
Dank voor de verduidelijking. Het leek me ook al stug dat jij dat zou menen.
Number9, lid nummer 25.

MarkS
Forumspammer
Contacteer:

Bericht door MarkS » 26 jan 2021, 11:43

Number9 schreef:
26 jan 2021, 09:58
MarkS schreef:
Als je als relschoppend tuig meent andermans bezittingen (auto's, fietsen, ramen) te moeten slopen en vooral ook winkels te moeten vernielen en plunderen, heeft dat niets te maken met 'vechten tegen de overheid'. Niks revolutie waar je eventueel sympathie voor zou kunnen opbrengen, maar gewoon kwaadaardig. Bij een revolutie steelt men brood, hier steekt men de bakkerij in de hens. Als je zo als groep relschoppers bewust een 'warzone' creëert, verdien je te vallen onder oorlogsrecht.
Het oorlogsrecht gebruiken tegen je eigen burgers? :crazy:
Dan vraag je om een revolutie.

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 26 jan 2021, 12:01

Woo-hoo! Revolutie!

MarkS
Forumspammer
Contacteer:

Bericht door MarkS » 26 jan 2021, 12:12

MarkS schreef:
26 jan 2021, 11:43
Number9 schreef:
MarkS schreef:
Als dat überhaupt al zou kunnen...

Number9
Knuffelnerd

Bericht door Number9 » 26 jan 2021, 12:13

MarkS schreef:
Number9 schreef:
MarkS schreef:
Als 'je eigen burgers' een hele wijk terroriseren en vernielen, komt die initiële 'oorlogsverklaring' van de rellers. Ik ken iemand die in één van die warzones woont. Ze was de afgelopen nachten doodsbang, niet voor de ME en helicopters, maar vanwege het geweld en de enorme vernielingen die door de rellers (volgens haar met heel veel mensen van buiten de eigen wijk) werden gepleegd (talloze stoeptegels uit de stoep gehaald en door ramen gegooid, verkeerslichten en tramhaltes kapot, scooters en fietsen in elkaar gerost, ondergrondse containers opgeblazen, etc.). Ze hoopte dat het leger ingezet zou worden tegen die rellers, want het was evident dat de politie onvoldoende kon uitrichten.

Dus nee, dit is geen 'leger inzetten tegen je eigen ('vredelievende') burgers', dit is met je legen een vijandige legermacht bestrijden ten behoeve van je échte eigen burgers.

Misschien hyperbolisch geformuleerd (zeker wel), maar niet naïef.
Number9, lid nummer 25.

Krautsurfer
Meganerd

Bericht door Krautsurfer » 26 jan 2021, 12:18

Number9 schreef:
26 jan 2021, 12:13
MarkS schreef:
Number9 schreef:
MarkS schreef:
Als 'je eigen burgers' een hele wijk terroriseren en vernielen, komt die initiële 'oorlogsverklaring' van de rellers. Ik ken iemand die in één van die warzones woont. Ze was de afgelopen nachten doodsbang, niet voor de ME en helicopters, maar vanwege het geweld en de enorme vernielingen die door de rellers (volgens haar met heel veel mensen van buiten de eigen wijk) werden gepleegd (talloze stoeptegels uit de stoep gehaald, alle verkeerslichten kapot, etc.). Ze hoopte dat het leger ingezet zou worden tegen die rellers, want het was evident dat de politie onvoldoende kon uitrichten.

Dus nee, dit is geen 'leger inzetten tegen je eigen ('vredelievende') burgers', dit is met je legen een vijandige legermacht bestrijden ten behoeve van je échte eigen burgers.

Misschien hyperbolisch geformuleerd (zeker wel), maar niet naïef.
Maar het is geen vijandige legermacht.
Het is een halfgeorganiseerde groep testosterongebruikers.
Die zou je, met de bestaande middelen, makkelijk onder controle moeten kunnen krijgen.
Als de ME een meisje een schedelbreuk kan waterkanonnen, dan zie ik niet in waarom dat niet kan bij de wat serieuzere relschoppers, desnoods in combi met rubberkogels.

Overigens vind ik nog steeds dat we deze pleuriszooi voor een groot deel aan een regering te danken hebben die overal steken heeft laten vallen, en er geen verantwoording voor neemt. Dat zal die relschoppers worst zijn, maar da's wel een voedingsbodem voor de onvrede waar ze vandaan komen.
"We train young men to drop fire on people, but their commanders won't allow them to write 'fuck' on their aeroplanes because it's obscene!"

Number9
Knuffelnerd

Bericht door Number9 » 26 jan 2021, 12:27

OK, strikt genomen geen vijandige legermacht, maar als je zo in semi-georganiseerd verband geweld pleegt tegen (de bezittingen van ) gewone Nederlandse burgers en ondernemers (die het toch al zwaar hebben) en de Nederlandse publieke ruimte in de vernieling schopt (wat uiteindelijk op kosten komt van de Nederlandse belastingbetaler) toon je toch bijzonder weinig sympathie voor Nederland en zijn bevolking. (Nota bene: welke achtergrond die rellers ook hebben, dit waren zowel 'autochtonen' als 'allochtonen'. De achtergrond is niet het punt, de gepleegde daden zijn dat).

Leger zou niet nodig moeten zijn, ME zou het ook aan moeten kunnen. Maar voor de platte pet zijn deze horden kennelijk te veel.
Number9, lid nummer 25.

Krautsurfer
Meganerd

Bericht door Krautsurfer » 26 jan 2021, 12:33

Number9 schreef:
26 jan 2021, 12:27
OK, strikt genomen geen vijandige legermacht, maar als je zo in semi-georganiseerd verband geweld pleegt tegen (de bezittingen van ) gewone Nederlandse burgers en ondernemers (die het toch al zwaar hebben) en de Nederlandse publieke ruimte in de vernieling schopt (wat uiteindelijk op kosten komt van de Nederlandse belastingbetaler) toon je toch bijzonder weinig sympathie voor Nederland en zijn bevolking. (Nota bene: welke achtergrond die rellers ook hebben, dit waren zowel 'autochtonen' als 'allochtonen'. De achtergrond is niet het punt, de gepleegde daden zijn dat).

Leger zou niet nodig moeten zijn, ME zou het ook aan moeten kunnen. Maar voor de platte pet zijn deze horden kennelijk te veel.
Dat ze geen sympathie tonen voor vanalles en nog wat is wel duidelijk. En wat mij betreft zitten daar grote consequenties aan vast.
Streng straffen zal niet veel voorkomen, maar dergelijke puisten een tijdje uit de roulatie halen en een strafblad mee te geven lijkt me niet meer dan terecht.

En dat lijkt me bij uitstek iets voor de ME.
Laatst gewijzigd door Krautsurfer op 26 jan 2021, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
"We train young men to drop fire on people, but their commanders won't allow them to write 'fuck' on their aeroplanes because it's obscene!"

Number9
Knuffelnerd

Bericht door Number9 » 26 jan 2021, 12:36

Zie. Op www.forumnerds.nl is het wel degelijk mogelijk om een discussie op de inhoud te voeren en tot overeenstemming te komen. :up:
Number9, lid nummer 25.

Krautsurfer
Meganerd

Bericht door Krautsurfer » 26 jan 2021, 12:42

:up:
Toch zou ik ook graag zien dat er een parlementaire enquête komt als de covidshit de ventilator wat minder hard raakt.
En dan mogen er daar ook consequenties tegenover staan.

Number9
Knuffelnerd

Bericht door Number9 » 26 jan 2021, 12:43

Eens!
Number9, lid nummer 25.

Number9
Knuffelnerd

Bericht door Number9 » 26 jan 2021, 12:48

Number9, lid nummer 25.

Krautsurfer
Meganerd

Bericht door Krautsurfer » 26 jan 2021, 12:52

Net zoals bij die toeslagenaffaire.
Las of hoorde vorige week ergens dat die dertigduizend pleuro vergoeding die gegeven wordt na jaren ellende, ook nog 's fijn belast gaat worden.
Het gore lef..
:crazy:
Echt. Lui die daar een handtekening onder zetten, die deugen niet.
Er zou een sterker besef moeten zijn dat regels weliswaar erg handig en nuttig zijn om het algemeen belang te dienen, maar dat regels nooit perfect kunnen zijn, en dus altijd ondergeschikt dienen te blijven aan datgene waar ze voor bedoeld zijn: Een menselijke samenleving.

Krautsurfer
Meganerd

Bericht door Krautsurfer » 26 jan 2021, 12:59

Number9 schreef:
26 jan 2021, 12:48
https://www.rd.nl/artikel/910986-illusi ... l-kan-zijn

Prima duiding lijkt me.

MarkS
Forumspammer
Contacteer:

Bericht door MarkS » 26 jan 2021, 12:59

Krautsurfer schreef:
26 jan 2021, 12:52
Las of hoorde vorige week ergens dat die dertigduizend pleuro vergoeding die gegeven wordt na jaren ellende, ook nog 's fijn belast gaat worden.
Het gore lef..
Er zou een sterker besef moeten zijn dat regels weliswaar erg handig en nuttig zijn om het algemeen belang te dienen, maar dat regels nooit perfect kunnen zijn, en dus altijd ondergeschikt dienen te blijven aan datgene waar ze voor bedoeld zijn: Een menselijke samenleving.
Als er ergens een parlementaire enquête over gehouden moet worden is het hier over. Koppen moeten rollen! Wat een honden daar...

Krautsurfer
Meganerd

Bericht door Krautsurfer » 26 jan 2021, 13:04

MarkS schreef:
26 jan 2021, 12:59
Krautsurfer schreef:
Het gore lef..
Als er ergens een parlementaire enquête over gehouden moet worden is het hier over. Koppen moeten rollen! Wat een honden daar...
Ja. De kwaadaardigheid en incompetentie die daar vanaf straalt is echt te bar.
Maar waarom kiezen?
Ik vind het voortdurend miskleunen met de covid-situatie ook tamelijk beangstigend. Daar zijn we voorlopig nog niet vanaf, en dat gaat de komende tien jaar nog wel effe doordreunen.

Rainy Day Woman
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door Rainy Day Woman » 26 jan 2021, 13:05

Krautsurfer schreef:
Het gore lef..
Lees: https://www.nrc.nl/nieuws/2021/01/13/we ... k-a4027459
I don't think you're ready for this jelly.

Krautsurfer
Meganerd

Bericht door Krautsurfer » 26 jan 2021, 13:17

Rainy Day Woman schreef:
26 jan 2021, 13:05
Krautsurfer schreef:
Het gore lef..
Lees: https://www.nrc.nl/nieuws/2021/01/13/we ... k-a4027459

David
Forumnerd

Bericht door David » 26 jan 2021, 15:44

gung ho schreef:
26 jan 2021, 09:27

Het is ook ingewikkeld voor je hè? Je voorspelt een burgeroorlog in de V.S., die uitblijft, en een week later roept een burgemeester in Nederland ineens dat er een burgeroorlog is uitgebroken. Overigens vind ik niet dat de situatie in Nederland op een burgeroorlog lijkt. Volgens mij is het een uiting van onvrede die uitgebruit wordt door relschoppers. De zienswijze van de burgemeester is dan ook niet die van mij. Even lezen wat er staat Koekblik.
Over leren lezen gesproken. Ik voorspelde vorige week geen burgeroorlog maar een voorspel daarvan. En toen bleek dat er grote delen van het leger waren ingezet en washington in een vesting was veranderd nam ik ook die voorspelling van gewapende rellen tijdens de inauguratie terug.
Maar de voorspelling dat er een grote kans is op een burgeroorlog in de VS die blijft uiteraard. Simpelweg omdat er er een grote voedingsbodem voor bestaat die in vele decennia is opgebouwd. En die er in NLD weer totaal niet is.

En wat betreft het dikgedrukte:
gung ho schreef:

Ahum..
Ik vond Beatrice de Graaf gister goed, en Peter R de Vries ook. Jij hebt het programma niet gezien en hebt toch een mening. Knap! Daarnaast valt het me op dat je het geloof van De Graaf erbij haalt. Blijkbaar heb je het idee dat haar geloof haar in de weg staat tot het geven van een goede analyse. Zo doe je jezelf tekort. Maar goed, jij haalt jouw analyses uit je eigen topics en dat levert jou vast heel veel op.
Het geloof van de Graaf doet bij haar analyses inderdaad niet veel terzake. Maar feit is wel dat het me opvalt hoe vaak ze er in het recente verleden volkomen naast zat. In elk geval naar mijn mening en volgens de bronnen die ik tot me neem en wél geloofwaardiger acht. Maar ze is een CU gekkie en dat staat niet ver af van een groenlinksgekkie dus wellicht verklaart dat ons verschil in hoe serieus we haar nemen.
Ik ben iig op het punt gekomen haar totaal niet serieus te nemen dus is het onzinnig haar verder te volgen. Daarnaast kijk ik die praatprogramma's als Jinek of Op1 zelden tot nooit omdat je er altijd dezelfde gasten aan tafel ziet met dezelfde standaardmeninkjes. Je steekt er weinig van op. Ik in elk geval niet.

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 26 jan 2021, 15:46

Weet je wat pas erg is? M. Daar zit eeeeeelke fokking avond modderfokking Sven Kockelmann met z'n uitgestreken wijsgerige kutkop de zogenaamde waarheid te verkondigen. Harrrrregat.

David
Forumnerd

Bericht door David » 26 jan 2021, 15:52

Richardus schreef:
26 jan 2021, 15:46
Weet je wat pas erg is? M. Daar zit eeeeeelke fokking avond modderfokking Sven Kockelmann met z'n uitgestreken wijsgerige kutkop de zogenaamde waarheid te verkondigen. Harrrrregat.
Noem mij eens een goed Nederlands praatprogramma waar je echt wat van opsteekt.
Ik ken er echt geen enkele.
Het is niet voor niets dat ik het al jaren niet meer volg.

Voor diepergravende nieuwsgaring op TV moet je bij tegenlicht zijn, of bij sommige HUMAN programma's. Of een incidentele goede documentaire op CANVAS of BBC.
Maar dat geleuter op de Nederlandse TV is er alleen voor de kijkcijfers en voor mensen die niet houden van dieper en/of creatief na-danwel omdenken maar liever met een zak chips en een blik cola de lichtvoetig gebrachte waantjes van de dag willen consumeren.

En daar haalt Gungetje dan zijn wijsheid vandaan. Geen wonder dat je daar groenlinks van gaat stemmen.

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 26 jan 2021, 16:14

David schreef:
26 jan 2021, 15:44

En wat betreft het dikgedrukte:
gung ho schreef:

Ahum..
gung ho schreef:
25 jan 2021, 18:03
David schreef:
gung ho schreef:

Overigens is hier geen sprake van een burgeroorlog
De burgemeester van Eindhoven zegt van wel. :yes:

:p
David schreef:
26 jan 2021, 15:44
Het geloof van de Graaf doet bij haar analyses inderdaad niet veel terzake. Maar feit is wel dat het me opvalt hoe vaak ze er in het recente verleden volkomen naast zat. In elk geval naar mijn mening en volgens de bronnen die ik tot me neem en wél geloofwaardiger acht. Maar ze is een CU gekkie en dat staat niet ver af van een groenlinksgekkie dus wellicht verklaart dat ons verschil in hoe serieus we haar nemen.
Ik ben iig op het punt gekomen haar totaal niet serieus te nemen dus is het onzinnig haar verder te volgen. Daarnaast kijk ik die praatprogramma's als Jinek of Op1 zelden tot nooit omdat je er altijd dezelfde gasten aan tafel ziet met dezelfde standaardmeninkjes. Je steekt er weinig van op. Ik in elk geval niet.
Goh. Weer iemand die niet serieus te nemen is. De lijst is lang. De lijst met mensen die wél serieus te nemen zijn, is vast zo kort dat je daar wel wat namen van kunt noemen. Ik ben nieuwsgierig! :bounce:

Verder was het me al eeder duidelijk geworden dat jij je meninkjes klaar hebt zonder te weten waar het over gaat. Echt enorm interessant is zo'n gesprekje met jou dan ook niet.

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 26 jan 2021, 16:21

David schreef:
26 jan 2021, 15:52

En daar haalt Gungetje dan zijn wijsheid vandaan.
:yawn:

Herhaling en als onzin afgedaan in eerdere discussies.

Ik zag dit gister toevallig en bleef hangen omdat ik het een interessante discussie vond. Niks om mij voor te schamen.

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 26 jan 2021, 16:33

gung ho schreef:
26 jan 2021, 16:14

Verder was het me al eeder duidelijk geworden dat jij je meninkjes klaar hebt zonder te weten waar het over gaat.
Ja :lol:

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 26 jan 2021, 16:35

David schreef:
26 jan 2021, 15:52
Richardus schreef:
Noem mij eens een goed Nederlands praatprogramma waar je echt wat van opsteekt.
Ik ken er echt geen enkele.
Ik ken M, en ik hoor van mensen dat Jinek iets heeft en Vlaecks zat bij eentje met 10 presentators waarvan hij 1 een geile negerin vindt. Ik lig dan altijd allang in bed, en M is inderdaad totaal niet verheffend. Altijd dezelfde mediageile koppen die weer ff jeremiërend hun duizendjes lopen te scoren.

David
Forumnerd

Bericht door David » 26 jan 2021, 16:45

gung ho schreef:

Goh. Weer iemand die niet serieus te nemen is. De lijst is lang. De lijst met mensen die wél serieus te nemen zijn, is vast zo kort dat je daar wel wat namen van kunt noemen. Ik ben nieuwsgierig! :bounce:
Ik heb al een paar bronnen genoemd. Ik ben niet zo van de namen want ik ken niemand die de wijsheid in pacht heeft. Wel veel mensen die dat overduidelijk niet hebben :drink:

Verder was het me al eeder duidelijk geworden dat jij je meninkjes klaar hebt zonder te weten waar het over gaat. Echt enorm interessant is zo'n gesprekje met jou dan ook niet.

En mij is duidelijk dat jij je standaardmeninkjes altijd klaar hebt zodat je de materie nimmer echt kunt doorgronden maar dat is ook niet zo gek als ik zo zie wat je bronnen zijn.
Mix het met wat wereldvreemde naïviteit en je hebt het klassieke groenlinksgekkie! :bounce:

Overigens.. gek dat ik nou nooit blijf hangen bij RTL. Heel gek!

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 26 jan 2021, 18:28

David schreef:
26 jan 2021, 16:45
gung ho schreef:

Ik heb al een paar bronnen genoemd. Ik ben niet zo van de namen want ik ken niemand die de wijsheid in pacht heeft. Wel veel mensen die dat overduidelijk niet hebben :drink:

En mij is duidelijk dat jij je standaardmeninkjes altijd klaar hebt zodat je de materie nimmer echt kunt doorgronden maar dat is ook niet zo gek als ik zo zie wat je bronnen zijn.
Mix het met wat wereldvreemde naïviteit en je hebt het klassieke groenlinksgekkie! :bounce:

Diepzinninge observaties zeg!

:wave:

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 26 jan 2021, 18:41

David schreef:
26 jan 2021, 16:45

Nee, jij lijkt nergens lang genoeg bij te blijven hangen om er iets van op te steken :yawn:

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 26 jan 2021, 18:53

Richardus schreef:
Weet je wat pas erg is? M.
Afbeelding
The pigs are fucking in the field
With a hey nonny nonny and a hey nonny no