Vinyl vs Digitaal

Heeft Mark, Maxime, Geert, Diederik, Emiel, Jolande / Tofik, Alexander, Arie, Kees, Marianne of een andere waardeloze politicus weer iets nutteloos besloten? Spuw dan hier uw gal.

Wat jij?

Vinyl
4
33%
Digitaal
4
33%
Who gives a fuck
4
33%

Totaal aantal stemmen: 12

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Re: Vinyl vs Digitaal

Bericht door frobbert » 15 apr 2015, 15:43

Krautsurfer schreef:Als er verschil is, zit 'm dat in het feit dat die re-issues op cd beroerd ge-remastered zijn.
Ah, dus CD's zijn toch minder. Thanks for clearing that up :up:

:p
“May my mercy prevail over my wrath.”

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 15 apr 2015, 15:43

@(klaz)*
Ach zoooo...
Laatst gewijzigd door Krautsurfer op 15 apr 2015, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Too Freud to live, too Jung to die.

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 15 apr 2015, 15:46

frobbert schreef:
Krautsurfer schreef:Als er verschil is, zit 'm dat in het feit dat die re-issues op cd beroerd ge-remastered zijn.
Ah, dus CD's zijn toch minder. Thanks for clearing that up :up:

:?
wat een vreemde conclusie...
Sommige remasters kunnen beroerd zijn, maar dat heeft niks met het medium te maken, maar alles met de expertise van de verantwoordelijke geluidstechnicus.
Feit blijft dat je op een ceedee een groter dynamisch bereik hebt, dat je niet bang hoeft te zijn dat je naald uit de groef wipt bij een wat breder stereobeeld in de basfrequenties, en nog een paar dingetjes.

Jullie doen me gewoon een plezier he. Zodat ik blijf happen en niet aan het werk hoef.
:flowers:

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 15 apr 2015, 15:47

Maar goed, DUSSSS kort samengevat, iemand heeft een Amon Duul II gevonden die op LP beter klinkt dan op CD maar die persoon mag dat van jou dus niet zeggen? :clown:

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 15 apr 2015, 15:50

frobbert schreef:Maar goed, DUSSSS kort samengevat, iemand heeft een Amon Duul II gevonden die op LP beter klinkt dan op CD maar die persoon mag dat van jou dus niet zeggen? :clown:
Waar heeft die persoon dat dan gezegd?
Hij vond de vinyl-remaster beter klinken dan de originele persing, ONDANKS dat-ie vermoedde dat-ie digitaal ge-remastered was.
D'r is helemaal geen ceedee aan te pas gekomen.

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 15 apr 2015, 15:54

Krautsurfer schreef:Feit blijft dat je op een ceedee een groter dynamisch bereik hebt, dat je niet bang hoeft te zijn dat je naald uit de groef wipt bij een wat breder stereobeeld in de basfrequenties, en nog een paar dingetjes.
:crazy: Maar da's toch gewoon niet ter zake doend gelul? Met een zak wokgroente heb je ongetwijfeld ook meer culinaire mogelijkheden dan met een plakje bladerdeeg maar als de persoon die daar iets mee moet doen voor geen meter kan koken is dat toch een conclusie waar je geen ene fluit aan hebt? :drink:

Nee Krautje, klazje heeft gewoon gelijk, er is gewoon iets anders aan de hand. Heeft je wijf je belazerd met een LP ofzo? :lol:

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 15 apr 2015, 15:55

Krautsurfer schreef:
frobbert schreef:Maar goed, DUSSSS kort samengevat, iemand heeft een Amon Duul II gevonden die op LP beter klinkt dan op CD maar die persoon mag dat van jou dus niet zeggen? :clown:
Hij vond de vinyl-remaster beter klinken dan de originele persing, ONDANKS dat-ie vermoedde dat-ie digitaal ge-remastered was.
Whatever. So. Fucking. What? :crazy:

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 15 apr 2015, 15:59

frobbert schreef:
Krautsurfer schreef:Feit blijft dat je op een ceedee een groter dynamisch bereik hebt, dat je niet bang hoeft te zijn dat je naald uit de groef wipt bij een wat breder stereobeeld in de basfrequenties, en nog een paar dingetjes.
:crazy: Maar da's toch gewoon niet ter zake doend gelul? Met een zak wokgroente heb je ongetwijfeld ook meer culinaire mogelijkheden dan met een plakje bladerdeeg maar als de persoon die daar iets mee moet doen voor geen meter kan koken is dat toch een conclusie waar je geen ene fluit aan hebt? :drink:

Nee Krautje, klazje heeft gewoon gelijk, er is gewoon iets anders aan de hand. Heeft je wijf je belazerd met een LP ofzo? :lol:
Ben het volkomen met je eens, frob.
Sterker nog, je bent het blijkbaar ook met mij eens.
Lui die zeuren over de vermeende superioriteit van vinyl zitten d'r naast.
:up:
Beleving is echter weer een ander ding.

Qua mijn vrouw:
Die heeft een heeeeel erg belazerde smaak op muziekgebied. Vind ik. Het interesseert d'r ook niks.
Die zet gewoon rustig Nickelback op, of Robbie Williams. Of Sky radio.

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 15 apr 2015, 16:01

Krautsurfer schreef:Lui die zeuren over de vermeende superioriteit van vinyl zitten d'r naast.
Jij zeurt over de vermeende inferioriteit ervan. Same difference :nooo:

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 15 apr 2015, 16:01

frobbert schreef:
Krautsurfer schreef:
Whatever. So. Fucking. What? :crazy:
Nah, niks.
Hij en vele andere met hem praten poep als het op de kwaliteiten tussen beide media aankomt. Da's al.
En als je me dan toch probeert te pakken met slimmigheidjes, lees dan eerst even goed, voordat je een iker doet, okee?

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 15 apr 2015, 16:01

frobbert schreef:
Krautsurfer schreef:Lui die zeuren over de vermeende superioriteit van vinyl zitten d'r naast.
Die is dus niet vermeend.
Phasing
Discreet use of phasing enhances the spatial image of a recording. Phasing is transparent with digital technology. Not so with vinyl. Phasing is a definite Bad Thing on vinyl pressings.

Stereo Imaging
On a vinyl pressing there can never be more than a 36db spread between left and right channels. The stereo image or breadth of a vinyl pressing will always be narrower than what can be achieved with a digital medium. Bass guitar and the bass drum must always be placed close to center pan, to do otherwise is to risk bouncing the needle out of the groove... which is fun but a Bad Thing commercially.

Silence
With digital technology silence becomes a powerful tool. The dynamic range is extended not only in terms of technical spec but also in dramatic possibilities.

Detail
With digital technology you can hear a sound fade nearer to zero. On vinyl it disappears in a murk of surface noise. The detailing lost is significant. Compare the 1994 digital transfer & eq to any vinyl pressing. There is significant synthesizer detailing that the vinyl simply wiped away.

Warmth
The one thing apologists for vinyl hang onto with bleeding fingernails is its putative "warmth." There is actually a technical audio term for it - "distortion." What a vinyl-phile describes as "warmth" is nothing more mystical than distortion in low frequencies caused by the limitations of the vinyl medium and lathe technology. Now, there's nothing wrong with distortion - Pere Ubu depends on its expressive qualities - but unwanted / undesirable distortion is not a Good Thing.

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 15 apr 2015, 16:04

Krautsurfer schreef:
frobbert schreef:
Kijk, en nu komen we tot de kern. Eigenlijk vind je vinyl en de mensen die er wel van houden dus gewoon stom :drinkpig:

Is verder prima maar doe er dan niet zo omslachtig over, waailap :roll:

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 15 apr 2015, 16:05

Krautsurfer schreef:En als je me dan toch probeert te pakken met slimmigheidjes, lees dan eerst even goed, voordat je een iker doet, okee?
Dat kwetst me eigenlijk veel meer dan je vinyl-aversie, Krautje :erm:

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 15 apr 2015, 16:12

frobbert schreef:
Krautsurfer schreef:
frobbert schreef:
Kijk, en nu komen we tot de kern. Eigenlijk vind je vinyl en de mensen die er wel van houden dus gewoon stom :drinkpig:

:nooo:
Hoe kun je me zo verkeerd begrijpen...
Ik vind mensen stom die roepen dat analoge weergaves altijd beter zijn dan digitale. Want die zitten er aantoonbaar naast. Als je het puur hebt over mogelijkheden.
Dat de beleving van vinyl anders is, is een andere discussie.
Dat sommige remasters op cd beroerd klinken is ook iets anders.
Sommige vinyl-persingen klinken trouwens ook beroerd.

Daarbij vind ik echt dat je me ietsie teveel met Ikeriaanse methodiek benaderd.
Doe ik toch ook niet met jou? Conclusies voor eigen rekening in je mond leggen?
Laatst gewijzigd door Krautsurfer op 15 apr 2015, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 15 apr 2015, 16:13

frobbert schreef:
Krautsurfer schreef:En als je me dan toch probeert te pakken met slimmigheidjes, lees dan eerst even goed, voordat je een iker doet, okee?
Dat kwetst me eigenlijk veel meer dan je vinyl-aversie, Krautje :erm:
Ja, jij kwam ineens met een niet bestaande ceedee op de proppen, en dan gelijk met zo'n Ikeriaanse dussss-conclusie d'r achteraan.
Viel mij ook van je tegen.

Daarbij heb ik geen vinyl-aversie.
Weer zo'n Iker-dingetje....

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 15 apr 2015, 16:22

Krautsurfer schreef:Ik vind mensen stom die roepen dat analoge weergaves altijd beter zijn dan digitale.
...en ik vind mensen stom die per definitie het omgekeerde beweren.
Krautsurfer schreef:Want die zitten er aantoonbaar naast. Als je het puur hebt over mogelijkheden.
Zie mijn eerdere reactie hierop:
frobbert schreef: :crazy: Maar da's toch gewoon niet ter zake doend gelul? Met een zak wokgroente heb je ongetwijfeld ook meer culinaire mogelijkheden dan met een plakje bladerdeeg maar als de persoon die daar iets mee moet doen voor geen meter kan koken is dat toch een conclusie waar je geen ene fluit aan hebt? :drink:
Krautsurfer schreef:Dat de beleving van vinyl anders is, is een andere discussie.

Daarbij vind ik echt dat je je me ietsie teveel met Ikeriaanse methodiek benaderd.
Misschien moet je je dan eens vantevoren bedenken waar je eigenlijk over wil discussiëren, zeker als je (zoals jij nu kennelijk) een topic begint uit een gevoel van frustratie en dan vervolgens heel stellig gaat lopen zijn (over Ikeriaanse methodiek gesproken) :roll:

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 15 apr 2015, 16:22

Ik heb geen vinyl aversie (het ruikt bijvoorbeeld lekker en hoezen waren lekker groot op papier: lekker nostalgisch waar ik zelf ook gevoelig voor ben uiteraard). Ik ben gewoon verder gegaan en heb de voordelen van digitalisering van muziek omarmd. Want klein, en makkelijk transporteerbaar en verstuurbaar is in mijn flexibele leefstijl fijn.
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 15 apr 2015, 16:25

Sowieso: via een vinylperserij is omslachtiger dan je muziek via SOUNDCLOUD laten horen.
:biggrin:
Extreemlinksche drammert

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 15 apr 2015, 16:26

iKer schreef:Ik heb geen vinyl aversie (het ruikt bijvoorbeeld lekker en hoezen waren lekker groot op papier: lekker nostalgisch waar ik zelf ook gevoelig voor ben uiteraard). Ik ben gewoon verder gegaan en heb de voordelen van digitalisering van muziek omarmd. Want klein, en makkelijk transporteerbaar en verstuurbaar is in mijn flexibele leefstijl fijn.
DUSSSS dat beweert ook niemand maar er is inmiddels wel een heuse methodiek naar je vernoemd :up:

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 15 apr 2015, 16:31

frobbert schreef:
Krautsurfer schreef:Ik vind mensen stom die roepen dat analoge weergaves altijd beter zijn dan digitale.
...en ik vind mensen stom die per definitie het omgekeerde beweren.
Krautsurfer schreef:Want die zitten er aantoonbaar naast. Als je het puur hebt over mogelijkheden.
Zie mijn eerdere reactie hierop:
frobbert schreef: :crazy: Maar da's toch gewoon niet ter zake doend gelul? Met een zak wokgroente heb je ongetwijfeld ook meer culinaire mogelijkheden dan met een plakje bladerdeeg maar als de persoon die daar iets mee moet doen voor geen meter kan koken is dat toch een conclusie waar je geen ene fluit aan hebt? :drink:
Krautsurfer schreef:Dat de beleving van vinyl anders is, is een andere discussie.

Daarbij vind ik echt dat je je me ietsie teveel met Ikeriaanse methodiek benaderd.
Misschien moet je je dan eens vantevoren bedenken waar je eigenlijk over wil discussiëren, zeker als je (zoals jij nu kennelijk) een topic begint uit een gevoel van frustratie en dan vervolgens heel stellig gaat lopen zijn (over Ikeriaanse methodiek gesproken) :roll:
Nah, het topic was anders duidelijk, dacht ik.
Vinyl vs Digitaal,
De why's and why nots zoals geduid door David Thomas.
Ik kan me aardig in zijn verhaal vinden.
Daar ben ik dan stellig in, en ik heb nog geen enkel geldig tegenargument gehoord, behalve op het gebied van beleving, en daar kan ik me in vinden.
Voor de rest moet iedereen fijn luisteren op de manier die hem of haar bevalt. Ik verneem graag waar ieders voorkeuren liggen, en waarom.
Waar ik me dan soms over opwind is dat hippe vinyl-fetishisme, waarbij geclaimed wordt dat vinyl beter is 'omdat geluid etc'. Terwijl het gewoon beleving blijkt te zijn.

Wat ik verder flauw van je vind is dat je een voorbeeld van me verkeerd interpreteerd en dan een conclusie trekt die niet de mijne is, en als ik daar wat van zeg het verwijt krijg dat ik me druk maak om niks.

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 15 apr 2015, 16:37

Krautsurfer schreef:Wat ik verder flauw van je vind is dat je een voorbeeld van me verkeerd interpreteerd en dan een conclusie trekt die niet de mijne is, en als ik daar wat van zeg het verwijt krijg dat ik me druk maak om niks.
Ik had je voorbeeldje inderdaad beter moeten lezen dus excuses daarvoor. Dat je je m.i. druk maakt om niks is geen verwijt maar een persoonlijke mening waar ik verder bij blijf :drink:

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 15 apr 2015, 16:47

frobbert schreef:
Krautsurfer schreef:Wat ik verder flauw van je vind is dat je een voorbeeld van me verkeerd interpreteerd en dan een conclusie trekt die niet de mijne is, en als ik daar wat van zeg het verwijt krijg dat ik me druk maak om niks.
Ik had je voorbeeldje inderdaad beter moeten lezen dus excuses daarvoor. Dat je je m.i. druk maakt om niks is geen verwijt maar een persoonlijke mening waar ik verder bij blijf :drink:

Natuuuurlijk maak ik me druk om niks.
Dit is Forumnerds.
B-)
Ik vind alleen wel dat David Thomas een paar erg goed onderbouwde punten heeft, en die heb ik nog niet onderuitgehaald zien worden.
Verder zal ik er geen vinyl of ceedee minder om kopen.

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 15 apr 2015, 16:59

Krautsurfer schreef:
Ik vind alleen wel dat David Thomas een paar erg goed onderbouwde punten heeft, en die heb ik nog niet onderuitgehaald zien worden.
Tsja, en waarom zou dat ook moeten? Hij heeft het bijvoorbeeld over een subjectief begrip als "warmth" die dat dan volgens hem vervolgens niet kan zijn maar wie is hij nou om dat voor mij te bepalen? :crazy:

Ik heb helemaal niet de behoefte om iets onderuit te halen. Láát me toch! :protest:

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 15 apr 2015, 17:04

frobbert schreef:
Krautsurfer schreef:
Tsja, en waarom zou dat ook moeten? Hij heeft het bijvoorbeeld over een subjectief begrip als "warmth" die dat dan volgens hem vervolgens niet kan zijn maar wie is hij nou om dat voor mij te bepalen? :crazy:

Ik heb helemaal niet de behoefte om iets onderuit te halen. Láát me toch! :protest:
Volgens hem is het objectief, en heet het distortion. Ik ben geen geluidstechnikus, dus ik kan het niet verifieren, maar ik ben geneigd het met hem eens te zijn. Al zijn argumenten klinken plausibel.
Verder hoef je inderdaad niks onderuit te halen. Vraagt niemand van je. Je hapt zelf.
En zodoende hebben we een typisch forumnerdsiaanse discussie, waarvoor dank.

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 15 apr 2015, 17:05

frobbert schreef:Láát me toch! :protest:

Link
"Why can't I be different and unusual... like everyone else?"

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 15 apr 2015, 17:12

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 15 apr 2015, 19:03

Er zijn best platen die beter klinken dan de cd uitgave..vaak uit winstbejag nog even snel op cd uitgebracht en er verder niet naar meer naar omgezien....echter, dit zijn uitzonderingen. 99 van de 100 opnamen zal de digitale versie superieur zijn en dit komt dan voornamelijk door de bijgeluiden die een grammofoon nu eenmaal heeft....krassen,stof,het naaldkontakt met de plaat en twijfelachtige persingen verpesten het geluid van een plaat dusdanig dat ik nog steeds niet begrijp dat mensen toch liever een lp horen dan de digitale versie.
Maar het is wel meer een ritueel zo,n lp opzetten en de hoes is inderdaad veel mooier.
Maar qua geluid toch liever digitaal....
Tegenwoordig draai ik eigenlijk ook nooit meer cd's.....ik koop ze en rip ze direct naar een aparte computer die ik voor mijn muziekjes heb gebouwd....fluisterstil, digitale uitgang naar een DAC en daar vandaan weer naar de versterker.
En met een beetje installatie klinkt dat geweldig.
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983

Siegfried Stahl. Lidnr.66.

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 15 apr 2015, 19:41

Vinylrukkers trappen in een marketingtruc. Ze plaatsen 'beleving' boven kwaliteit. Niks mis mee hoor, maar bespaar me het gelul dat het beter zou klinken.
It's just not understanding...

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 15 apr 2015, 19:43

En dat, uiteraard, met respect voor mensen die vinyl kopen.

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 15 apr 2015, 19:49

Krautsurfer schreef:Was er al een topic over?
Anyway. Dit is wat David Thomas er over te zeggen heeft:
bron schreef:Vinyl as a medium is flawed. The digital cd as a medium is also flawed but has strengths that, on balance, make it a better choice.
Dat.

En, net zoals Siegfried, rip ik mijn cds meestal. Alleen heb ik tegenwoordig geen directe link van computer naar versterker meer (vanwege geen vaste computer in huiskamer).

Vroeger tapete ik ook altijd meteen elpees als ik ze gekocht had, en draaide de bandjes, en nooit de platen; die zijn ook nog allemaal in goede staat dus.
"'Samenleving' is een biologische constructie."
                                                — Kryptozoid, lid 69

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 15 apr 2015, 20:54

gung ho schreef:Vinylrukkers trappen in een marketingtruc. Ze plaatsen 'beleving' boven kwaliteit. Niks mis mee hoor, maar bespaar me het gelul dat het beter zou klinken.
Dat is het nou precies. :up:
En wat Siegfried erover te zeggen heeft.

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 15 apr 2015, 21:04

Kryptozoid schreef:
Krautsurfer schreef:Was er al een topic over?
Anyway. Dit is wat David Thomas er over te zeggen heeft:
bron schreef:Vinyl as a medium is flawed. The digital cd as a medium is also flawed but has strengths that, on balance, make it a better choice.
Dat.

Vroeger tapete ik ook altijd meteen elpees als ik ze gekocht had, en draaide de bandjes, en nooit de platen; die zijn ook nog allemaal in goede staat dus.
Maar een bandje klinkt een stuk minder dan de elpee...en eerlijk gezegd ken ik ook mensen die dat deden en die heb ik altijd een beetje als psychopaat beschouwd. Dus het verbaasd me in uw geval niets.

Heeft u de doosjes van uw oude speelgoedautootjes ook nog? Zo ja; zoek hulp!
Johnny Lydon 1983

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 16 apr 2015, 09:12

Zuinigheid met vlijt, Siegfried!

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 16 apr 2015, 09:23

interview met Excepter schreef:We brengen onze platen nog steeds op vinyl uit omdat er iets van ons moet overleven nadat de asteroïden alle digitale technologie op aarde verwoest hebben. Hopelijk zal een of andere futuristische cavebabe een plaat van Excepter terugvinden die ze dan met een cactusstekel en een opgerolde krant op haar vinger zal laten ronddraaien om zo de hele groove opnieuw te laten starten.

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 16 apr 2015, 09:57

Toen die Beatlebox verscheen werd er een deel van DWDD aan besteed. Ik kan me vooral de opgewonden sfeer herinneren en dat ze in de studio doodstil zaten te luisteren omdat je aan het einde van A day in the life het drumstoeltje van Ringo kon horen schuiven. Zo'n item zou nooit gemaakt kunnen worden naar aanleiding van een nieuwe vinylpersing. Je hoort het simpelweg niet.

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 16 apr 2015, 09:58

gung ho schreef:Toen die Beatlebox verscheen werd er een deel van DWDD aan besteed. Ik kan me vooral de opgewonden sfeer herinneren en dat ze in de studio doodstil zaten te luisteren omdat je aan het einde van A day in the life het drumstoeltje van Ringo kon horen schuiven. Zo'n item zou nooit gemaakt kunnen worden naar aanleiding van een nieuwe vinylpersing. Je hoort het simpelweg niet.
Nou, daar zullen wel weer heel wat superlatieven over tafel zijn gevlogen.

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 16 apr 2015, 10:02

(klaz*) schreef:
gung ho schreef:Toen die Beatlebox verscheen werd er een deel van DWDD aan besteed. Ik kan me vooral de opgewonden sfeer herinneren en dat ze in de studio doodstil zaten te luisteren omdat je aan het einde van A day in the life het drumstoeltje van Ringo kon horen schuiven. Zo'n item zou nooit gemaakt kunnen worden naar aanleiding van een nieuwe vinylpersing. Je hoort het simpelweg niet.
Nou, daar zullen wel weer heel wat superlatieven over tafel zijn gevlogen.
Het was gênant.

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 16 apr 2015, 10:16

frobbert schreef:
Krautsurfer schreef:
frobbert schreef:

Frobbert weet het, na een paar omwegen, toch persoonlijk te maken. :lol: :worship:

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 16 apr 2015, 11:09

gung ho schreef:
frobbert schreef:
Krautsurfer schreef:
frobbert schreef:

Frobbert weet het, na een paar omwegen, toch persoonlijk te maken. :lol: :worship:
Tsjah... Hij voelde zich blijkbaar aangevallen vanwege z'n vinylliefde. Terwijl dat toch echt mijn punt niet was.

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 16 apr 2015, 16:43

Wij waren er toch al uit, Krautje? Nergens voor nodig om je voor Gungert z'n ruziezoekerige karretje te laten spannen :roll:

Tsja, ik snap het hele punt eigenlijk niet zo. Ik ben van alle mediatypen voorzien, alleen van vinyl iets meer en volgens mij ben ik daar niemand mee tot last. En ook begrijp ik niet waarom er zo denigrerend wordt gedaan over iets als 'beleving'. Muziekliefde en dit soort Calvinisme laten zich m.i. maar slecht met elkaar rijmen. What's next? Bandnamen en songtitels ook maar afschaffen dan? Dat leidt immers maar af van de muziek :clown:

En uiteindelijk blijft ook David Thomas z'n betoogje maar een subjectief verhaal, hoeveel technische termen hij er ook in gebruikt. Maar dat moet je maar net willen zien natuurlijk :yes:

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 16 apr 2015, 16:55

frobbert schreef:Wij waren er toch al uit, Krautje? Nergens voor nodig om je voor Gungert z'n ruziezoekerige karretje te laten spannen :roll:

Tsja, ik snap het hele punt eigenlijk niet zo. Ik ben van alle mediatypen voorzien, alleen van vinyl iets meer en volgens mij ben ik daar niemand mee tot last. En ook begrijp ik niet waarom er zo denigrerend wordt gedaan over iets als 'beleving'. Muziekliefde en dit soort Calvinisme laten zich m.i. maar slecht met elkaar rijmen. What's next? Bandnamen en songtitels ook maar afschaffen dan? Dat leidt immers maar af van de muziek :clown:

En uiteindelijk blijft ook David Thomas z'n betoogje maar een subjectief verhaal, hoeveel technische termen hij er ook in gebruikt. Maar dat moet je maar net willen zien natuurlijk :yes:
Wij waren d'r uit.
Blijft ook zo, hoewel Gung wel weer terecht opmerkte dat je 't nogal persoonlijk op leek te nemen, hetgeen in ieder geval niet mijn bedoeling was.

Alles is subjectief. (maar sommige zaken zijn minder subjectief dan andere zaken)
En daarbij, jullie zitten allemaal in mijn hoofd.
Ik ben Heel Al.
Solipsist tot in de kist.
B-)

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 16 apr 2015, 18:27

frobbert schreef:Tsja, ik snap het hele punt eigenlijk niet zo. Ik ben van alle mediatypen voorzien, alleen van vinyl iets meer en volgens mij ben ik daar niemand mee tot last. En ook begrijp ik niet waarom er zo denigrerend wordt gedaan over iets als 'beleving'.
Ach welnee...
Het echte platengevoel...ahhh..

Link
Johnny Lydon 1983

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 16 apr 2015, 19:17

frobbert schreef:Tsja, ik snap het hele punt eigenlijk niet zo. Ik ben van alle mediatypen voorzien, alleen van vinyl iets meer en volgens mij ben ik daar niemand mee tot last. En ook begrijp ik niet waarom er zo denigrerend wordt gedaan over iets als 'beleving'.
Volgens mij doet niemand hier denigrerend over beleving. Puristen en snobisten doen juist vaak denigrerend over digitale media.
Echt helemaal niemand hier misgunt jou je vinyl. Dat is helemaal jouw perceptie.
Ik al helemaal niet. Ik vind het een prachtige techniek. Maar als het om mogelijkheden en geluidskwaliteit gaat wint digitaal het van analoog.

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 16 apr 2015, 19:24

Krautsurfer schreef:
Volgens mij doet niemand hier denigrerend over beleving. Puristen en snobisten doen juist vaak denigrerend over digitale media.
Echt helemaal niemand hier misgunt jou je vinyl. Dat is helemaal jouw perceptie.
Ik al helemaal niet. Ik vind het een prachtige techniek. Maar als het om mogelijkheden en geluidskwaliteit gaat wint digitaal het van analoog.
Aaah, 't is een wedstrijdje :drink:

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 16 apr 2015, 20:21

Afbeelding

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 16 apr 2015, 20:21

frobbert schreef:
Krautsurfer schreef:
Aaah, 't is een wedstrijdje :drink:
:roll:

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 16 apr 2015, 21:17

Heb iets van acht Brian Eno ceedees (ambient..die andere tel iik niet mee :drnk: ).
Kzou die nou liever niet op elpee hebben.
De laatste tijd koop ik soms singletjes. Vind ik ook erg charmant en die kan ik nog kwijt in de woonkamer.
Ik heb met beide geluidsdragers wel een band gekregen. En met tapes ook.
Iedere nerd hier denkt er lees ik zo over. Behalve klaz dan.

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 16 apr 2015, 21:19

Toen ik nog deejayde vond ik de dynamiek van vinyl hoorbaar beter dan van ceedee.
Ik snap klaz wel in dat opzicht.

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 16 apr 2015, 22:58

Ik heb ook gedeejayd en doe het heel af en toe nog wel eens, zowel met CD's als vinyl. Met het laatste is toch echt stukken leuker. Praktischer ook. Maar ja, da's weer dat minderwaardige 'beleving' hè. Mag niet, het moet hier over 'kwaliteit' gaan :pig:

Die Rembrandt was trouwens ook veel beter af geweest als ie gewoon een cameraatje had gehad :drink:

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 16 apr 2015, 23:15

frobbert schreef:Ik heb ook gedeejayd en doe het heel af en toe nog wel eens, zowel met CD's als vinyl. Met het laatste is toch echt stukken leuker. Praktischer ook. Maar ja, da's weer dat minderwaardige 'beleving' hè. Mag niet, het moet hier over 'kwaliteit' gaan :pig:
Jij houdt echt nog meer van polariseren dan vinyl, volgens mij.

Plaats reactie