WOIII

Heeft Mark, Maxime, Geert, Diederik, Emiel, Jolande / Tofik, Alexander, Arie, Kees, Marianne of een andere waardeloze politicus weer iets nutteloos besloten? Spuw dan hier uw gal.
Flaaks
Knuffelnerd

Re: WOIII

Bericht door Flaaks » 14 apr 2018, 19:40

United Hope schreef:
14 apr 2018, 19:00
jij gelooft die lulkoek over gifgas??
Ja.
Voorheen Vlaecks.

United Hope
Heeft Geen Leven

Bericht door United Hope » 14 apr 2018, 20:46

dan volg je het nieuws niet zo
668 neighbour of the beast

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 14 apr 2018, 20:51

Opmerkelijk dat Ramcest en iKer hier de visie vertolken die in Amerika vooral is te horen bij rechts.
"'Samenleving' is een biologische constructie."
                                                — Kryptozoid, lid 69

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 14 apr 2018, 21:30

Inderdaad.
Facilitator, katalysator, transformator

Whatever makes you happy, dude.

United Hope
Heeft Geen Leven

Bericht door United Hope » 15 apr 2018, 08:24

http://www.uitpers.be/artikel/2018/04/1 ... ropaganda/

Facebooktwittergoogle_plusmail
De oorlogspropaganda draait weer op volle toeren. Een ‘vermoedelijke’ gifgasaanval in het kleine rebellengebied Douma wordt zonder onderzoek in de schoenen van het Syrische regime geschoven en in een adem krijgen ook Moskou en Iran er weer duchtig van langs.

Een jaar geleden was de oorlogsretoriek even groot als vandaag en werd een Syrische luchtmachtbasis vanwaar de ‘gifgasaanval’ tegen Khan Sheikhun zogezegd werd gelanceerd met 59 kruisraketten bestookt. Twee maanden geleden zei het Pentagon over Khan Sheikhun evenwel: “De VS beschikt over geen bewijzen die de berichten van hulporganisaties en anderen bevestigen dat de Syrische regering het dodelijke chemische Sarin tegen haar eigen bevolking heeft gebruikt.” Het was niet de eerste de beste die dat zei. De woorden kwamen uit de mond van Defensieminister Jim Mattis! Eigenaardig genoeg, hoewel Khan Sheikhun voorpaginanieuws was, misten de meeste media deze ‘rechtzetting’ van het Pentagon. Ook nu, met de nieuwe beschuldigingen over een gifgasaanval door Syrië, blijft het Pentagon-bericht in de catacomben van de vergetelheid, hoewel dat hoogst relevant zou zijn om minstens voorbehoud aan te tekenen bij de nieuwe oorlogsretoriek. Zeker met een oorlogsmenner als Bolton op de post van nationale veiligheidsadviseur is voorzichtigheid bij de berichtgeving aangewezen.

Trump spreekt vandaag opnieuw dreigende taal tegen Syrië, maar ook Rusland en Iran. Het is zelfs niet uitgesloten dat de VS en Frankrijk luchtaanvallen gaan uitvoeren, zo krijgen we te horen. Vijftien jaar na Irak zouden we moeten weten hoe makkelijk we op basis van valse beschuldigingen en manipulatie in een desastreuze oorlog kunnen worden gedreven. Een belangrijke vraag die niet wordt gesteld is welk belang Syrië er bij zou hebben om een gifgasaanval te plegen. Militair strategisch is zo’n enkelvoudige aanval nutteloos en politiek is het gewoonweg waanzin, gezien de enorme consequenties die er aan vasthangen. Alsof Bashir al-Assad er op uit is om zelfmoord te plegen op het ogenblik van opeenvolgende militaire successen in en rond Damascus. Het laatste stukje rebellengebied rond Damascus staat op het punt te vallen. Waarom dan tot een gifgasaanval overgaan? In elk geval genoeg om niet zomaar in een mogelijke oorlogsval te trappen. Het is noodzakelijk dat er een onderzoek komt, dan kan er over maatregelen worden gesproken.

In verschillende westerse hoofdsteden vindt men blijkbaar dat bewijzen niet langer nodig zijn. Zo was het ook een maand geleden, toen Londen Rusland ervan beschuldigde de dubbelagent Skripal te hebben vergiftigd. Zonder substantieel bewijs – opnieuw – stuurden een hele reeks NAVO-lidstaten Russische diplomaten weg.

Het is tegenwoordig voldoende om een beschuldigende vinger uit te steken naar een tegenstander om het internationaal recht over boord te gooien en militair in te grijpen. We glijden meer en meer af naar de 19de eeuw toen oorlog zonder internationale regels een legitiem middel werd bevonden om politieke doelstellingen te verwezenlijken. Deze nieuwe vorm van koude oorlog komt het militair industrieel complex goed uit. Het is de ideale tijd om defensiebudgetten te laten stijgen, nucleaire arsenalen te moderniseren (lees: uit te bouwen), gevechtsmaterieel aan te schaffen,… ook al zouden we inmiddels verdomd goed moeten weten hoe makkelijk het is om een false flag-operatie op te zetten. Noteer ook dat deze heftige reacties in schril contrast staan met het stilzwijgen over de brutale Turkse aanval op Afrin of de Israëlische ‘license to kill’-politiek in Gaza.

Oved
Forum Diva

Bericht door Oved » 15 apr 2018, 08:40

boring tyfoes as fuck :yawn:

wie bumpt mijn topics überhaupt? :crazy:

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 15 apr 2018, 08:49

Och, komen regelmatig nog wel van pas :up: het gros wordt niet gebumpt hoor, onbegonnen werk :drinkpig:
Facilitator, katalysator, transformator

Whatever makes you happy, dude.

Oved
Forum Diva

Bericht door Oved » 15 apr 2018, 09:00

je bent zelluf een gros :finger: :flowers:

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 15 apr 2018, 16:27

Flaaks schreef:
14 apr 2018, 19:40
United Hope schreef:
Ja.
:worship:

Uiteraard. Flaaks is de vleesgeworden schoothondmentaliteit.
Die lelijke Palestijnen moesten van hem eerst ook inbinden.
De sukkel heeft veelal geen flauw idee.

Hij doet me vaak denken aan een vriend van me.
Die was bezig aan een boek over Obama. Toen ik zei dat daarin ook de fors stijgende defensie uitgaven moesten komen was hij in volledige ontkenning. Fors stijgende defensie uitgaven passen niet in zijn ideaalbeeld van Obama.
Extreemlinksche drammert

United Hope
Heeft Geen Leven

Bericht door United Hope » 15 apr 2018, 20:04

Obama is een bloeddorstig monster die niet onder doet aan zijn voorganger

maar goed dat weet flaaks niet

en daarom is het zo'n ellende in de wereld ; niemand boeit het nog en die obama is zo'n leuke vent om te horen en te zien
wat dat betreft is het de mazzel met trump dat ie niet alleen een gevaarlijke gek is maar er tevens ook zo uitziet

United Hope
Heeft Geen Leven

Bericht door United Hope » 15 apr 2018, 20:13

Afbeelding

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 15 apr 2018, 22:00

United Hope schreef:
15 apr 2018, 20:04
Obama is een bloeddorstig monster die niet onder doet aan zijn voorganger

maar goed dat weet flaaks niet

en daarom is het zo'n ellende in de wereld ; niemand boeit het nog en die obama is zo'n leuke vent om te horen en te zien
wat dat betreft is het de mazzel met trump dat ie niet alleen een gevaarlijke gek is maar er tevens ook zo uitziet
Desalnitetmin denk ik dat je een aantal fouten maakt.
Wat ik tegenkwam was dat Obama weinig bemoeienis had met buitenlandbeleid. Dat deed Hillary.
Die startte dus met Mali, Libië en zat naar verluidt achter de gigantische wapenleveranties aan Saoedi Arabië en Israël. Wat voor buitenlands agressief beleid Israël voert weet iedereen (bombarderen in Syrië, bombardeerden Libanon en Gaza, vermoordden Iraanse kerngeleerden) maar dat Saoedi Arabië vervolgens aan het moorden slaat in Yemen is nieuw. De VS (Clinton/Obama) is daar dus op z'n minst flink medeschuldig.

Maar aan het klimaatbeleid is wel wat gedaan onder Obama. Te weinig: soit. Maar hij deed wel iéts.
En die idioten achter Trump draaien dat zo snel mogelijk terug.
Het typische is dat dat vaak fundigristenen zijn, en dat dat slechte milieubeleid is in strijd met het Bijbelse principe van rentmeesterschap.
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 15 apr 2018, 22:02

(Oké, Francois Hollande startte Mali, maar Clinton heeft de VS daar in gesleept).
Extreemlinksche drammert

United Hope
Heeft Geen Leven

Bericht door United Hope » 15 apr 2018, 22:03

yo

ikert my man

dat deed hillary - jazekers (en nog veel meer~)

maar we hebben het over de president van de u es of ä

onder obama
net als onder bush etc

straks ga je nog zeggen dat hitler ok was omdat hijzelf nooit de opdracht gaf tot de holocaust (check maar)

Flaaks
Knuffelnerd

Bericht door Flaaks » 15 apr 2018, 22:07

iKer schreef:
15 apr 2018, 16:27
Flaaks schreef:
14 apr 2018, 19:40
United Hope schreef:
Ja.
:worship:

Uiteraard. Flaaks is de vleesgeworden schoothondmentaliteit.
Die lelijke Palestijnen moesten van hem eerst ook inbinden.
De sukkel heeft veelal geen flauw idee.

Hij doet me vaak denken aan een vriend van me.
Die was bezig aan een boek over Obama. Toen ik zei dat daarin ook de fors stijgende defensie uitgaven moesten komen was hij in volledige ontkenning. Fors stijgende defensie uitgaven passen niet in zijn ideaalbeeld van Obama.
Ik hecht meer waarde aan de westerse visie op de gebeurtenissen in Syrië. Dat jij liever de Russen achterna loopt moet jij weten, maar ik vind het dom. Waarschijnlijk ben je ook van mening dat de Russen niks te maken hebben met het neerhalen van de MH17?

Mijn mening over de Palestijnse zaak is iets genuanceerder dan je hier tentoonspreidt. Maar wat kan jou dat schelen? Niets dringt immers nog door in dat kleine hoofdje van je met zulke grote oogkleppen.

Die schreeuwer vanuit het ORKZ is sowieso gediskwalificeerd, zolang hij niet toegeeft helemaal mis te zijn geweest met het aanhangen van die president-idioot van Venezuela.
Voorheen Vlaecks.

United Hope
Heeft Geen Leven

Bericht door United Hope » 15 apr 2018, 22:08

en wat betreft dat klimaat onder obama

niet te weinig

gewoon niets

trump doet er gewoon een schepje bovenop

we redden het niet met trump en obama en de flaaksen die op hen stemmen

er moet een eind komen aan de waanzin
maar dan komt flaaks en die stemt en doet zijn burgerplicht

en dan staat jesse klaver te juichen met rutte die zich doodlacht en baudet die het volk ophitst bij mathijs van nieuwkerk en een pvda-er die dat dan het eerlijke verhaal noemt
en godskolere wat een fantastisch paradijs betreden we met zn allen

:bounce:

Flaaks
Knuffelnerd

Bericht door Flaaks » 15 apr 2018, 22:11

Hoe staat het eigenlijk met de emigratie plannen naar Venezuela? Er schijnen momenteel veel huizen leeg te staan.
Voorheen Vlaecks.

United Hope
Heeft Geen Leven

Bericht door United Hope » 15 apr 2018, 22:17

ja flaaks nu gaat het daar heel slecht

geen tijd om je een uitgebreide analyse te geven

alsof jij met je westerse visie (lees: ik geloof alles wat de VS zegt) daar ook maar een seconde aandacht aan zou geven

Flaaks
Knuffelnerd

Bericht door Flaaks » 15 apr 2018, 22:23

United Hope schreef:
15 apr 2018, 22:17
ja flaaks nu gaat het daar heel slecht

geen tijd om je een uitgebreide analyse te geven

alsof jij met je westerse visie (lees: ik geloof alles wat de VS zegt) daar ook maar een seconde aandacht aan zou geven
Ik zal je later nog wel eens herinneren aan je malle praatjes over dit onnodig zwaargetroffen land.

Over berichten uit de VS ben ik immer kritisch, maar het totaalplaatje vanuit verschillende (westerse) landen vind ik in het geval Syrië overtuigend, ja. Dat was ik niet bij de aanleiding Irak binnen te vallen, al was het goed dat het regime daar het veld moest ruimen.
Voorheen Vlaecks.

United Hope
Heeft Geen Leven

Bericht door United Hope » 15 apr 2018, 22:30

ja die praatjes waren in andere tijden dat het daar nog goed ging slimmerd

en wat syrië betreft

gewoon dom

stond jij zeker ook te juichen bij die friends of syria van hillary die uiteindelijk gewoon al qaeda en IS bleken te zijn

ach ik verspil mijn tijd hier
heb verdomme sinds weken een vrije avond omdat mijn dochter een nachtje bij mijn ouders logeert

flaaks val me gewoon niet lastig met je flauwekul dan negeer ik je gewoon ook

ik begrijp dat jij je met je bovenmodaal inkomen prima poep in de ogen kunt smeren omdat het met jou wel goed gaat en er geen enkele reden bestaat om aan de bestaande status quo te twijfelen

maar ga dat maar op je netwerkborrels doen en val mensen die iets met de wereld ~te maken hebben die jij en je matties aan het kapotmaken zijn niet lastig met je stuitende naieviteit ok~?!

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 15 apr 2018, 22:37

Flaaks schreef:
15 apr 2018, 22:07
Ik hecht meer waarde aan de westerse visie op de gebeurtenissen in Syrië. Dat jij liever de Russen achterna loopt moet jij weten, maar ik vind het dom. Waarschijnlijk ben je ook van mening dat de Russen niks te maken hebben met het neerhalen van de MH17?

Mijn mening over de Palestijnse zaak is iets genuanceerder dan je hier tentoonspreidt. Maar wat kan jou dat schelen? Niets dringt immers nog door in dat kleine hoofdje van je met zulke grote oogkleppen.
Nee, ik ben niet van mening dat de Russen niets met MH17 uitstaande hebben. Ik ben van mening dat het hoogstwsl een ongeluk betreft met Russisch materieel, wsl. door Russen bediend.

Maar ik heb idd weinig op met het geloven van de VS qua Syrië. Israël, Saoedi Arabië en Trump hebben allen baat bij het kort houden van Assad; een false flag is zo gefabriceerd. Trump is impopulair in eigen land en kampt met grote problemen waar hij afleiding voor nodig heeft. En Israël is de driehoek Hezbollah/Assad/Iran een doorn in het oog (daarom geven ze zelfs openlijk toe in Syrië te bombarderen).
Ik sluit anderzijds niet uit dat Assad strijdgassen gebruikte, maar snap niet waarom hij dat zou doen. Hij is met conventionele wapens zwaar aan de winnende hand. Trump heeft in februari of maart aangekondigd weg te gaan uit Syrië: iets wat Israël niet wil. Kortom: ik vind Israël een waarschijnlijker dader dan Assad.

Jouw mening over de Palestijnse zaak was met zoveel woorden dat de Palestijnen (onderliggende partij) maar moesten inbinden. Dat je daaromheen nog wat mitsen en maren ('genuanceerd'!) hebt ingebouwd: prima. Maar je koos partij voor de etnische zuiverende en militair agressiefste partij. Dat maakt jou medeplichtig aan de extreem dodelijke westerse politiek daar.
Laatst gewijzigd door iKer op 15 apr 2018, 22:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 15 apr 2018, 22:40

Flaaks schreef:
15 apr 2018, 22:23
Dat was ik niet bij de aanleiding Irak binnen te vallen, al was het goed dat het regime daar het veld moest ruimen.
Is de gedachte weleens bij je opgekomen dat na Saddam per jaar meer doden door geweld vielen dan door Saddam?

Wedden van niet?
Extreemlinksche drammert

United Hope
Heeft Geen Leven

Bericht door United Hope » 15 apr 2018, 22:42

ach mogelijk hebben de martianen mh17 uit de lucht geschoten

zolang er geen onderste steen boven mag komen zullen we het pas weten als we stokoud zijn

United Hope
Heeft Geen Leven

Bericht door United Hope » 15 apr 2018, 22:46

het is goed dat het regime het veld moest ruimen

noem 1 land eentje maar

waar westerse interventie vrijheid en democratie heeft gebracht

United Hope
Heeft Geen Leven

Bericht door United Hope » 15 apr 2018, 22:46

waar de mensen nu beter af zijn

Flaaks
Knuffelnerd

Bericht door Flaaks » 15 apr 2018, 22:51

United Hope schreef:
15 apr 2018, 22:30
Het beleid in die tijd was de kiem voor de desastreuze situatie van nu.

Ik wil je vrije avond niet versjteren hoor, dus laat het hier bij voor nu. Het zou wel prettig zijn als je voortaan niet zo onnozel zit te schreeuwen door mijn politieke mening. Tevens kan ik je aanraden geen front te vormen met dolende ziel iKer. Die herkent de muur tussen Palestina en Israël nog niet eens als hij erop zit.
Voorheen Vlaecks.

United Hope
Heeft Geen Leven

Bericht door United Hope » 15 apr 2018, 22:59

iker is helaas een van de weinigen die nog iets begrijpt van geopolitieke zaken
hij is net zo'n humorloze droplul als jij maar daar heeft ie behoorlijk wat streepjes op je voor

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 15 apr 2018, 23:10

Even een leuk stukje voor Flaaks' onnozel gelovige brein als het op die zgn. chemische aanval aankomt:
On Saturday April 7 video and stories claiming a chemical weapons attack in Douma were broadcast. The video showed dozens of dead children. On Sunday the story grabbed western mainstream media headlines. US President Trump quickly come to a conclusion: "President Putin, Russia and Iran are responsible for backing Animal Assad. Big price to pay".

There has been no objective investigation. The media claims are based on statements and videos from members of the Syrian American Medical Society (SAMS) and White Helmets. Both organizations receive significant funding from the US government and call for Western intervention in Syria.
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 15 apr 2018, 23:15

United Hope schreef:
15 apr 2018, 22:46
het is goed dat het regime het veld moest ruimen

noem 1 land eentje maar

waar westerse interventie vrijheid en democratie heeft gebracht
Ik ken er zoveel.
Afghanistan. Mali. Irak. Iran. Yemen. Libië.
En heel Zuid Amerika onder de dictators in de seventies.

Alle westerse interventies stuk voor stuk wonderen van verspreiding van democratie.
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 15 apr 2018, 23:17

United Hope schreef:
15 apr 2018, 22:59
iker is helaas een van de weinigen die nog iets begrijpt van geopolitieke zaken
Dank u.
En ik meen dat je gelijk hebt.

Ik heb van weinig dingen verstand, maar hierop heb ik toevalligerwijs enige kijk.
Extreemlinksche drammert

United Hope
Heeft Geen Leven

Bericht door United Hope » 15 apr 2018, 23:17

in deze hele context

iets wat onze media weer niet vertelden is dat het pentagon een paar weken terug meldde dat er GEEN ENKEL bewijs was dat Assad OOIT chemische wapens heeft gebruikt

Iets dat oplettende nieuwsvolgers al lang wisten overigens

Maar we leven in tijden waar journalistiek in principe niet meer bestaat en we te maken hebben met propagandakanalen van 'het westen' en landen als rusland maar in ons geval vooral 'het westen' kritische journalistiek is gewoon onbestaand in Nederland . Niet dat het niet mag , het betaald gewoon niet. Het systeem laat geen ruimte voor vrije pers .

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 15 apr 2018, 23:19

Flaaks schreef:
15 apr 2018, 22:51
United Hope schreef:
Helaas denk ik dat Flaaks hier wel een puntje heeft. Dat nationaliseren van de olie-industrie is op niet slim aangepakt voor zover mijn informatie gaat.
Extreemlinksche drammert

Flaaks
Knuffelnerd

Bericht door Flaaks » 15 apr 2018, 23:19

Bespaar je de moeite. Ik vind dat het westen sowieso meer moet doen in Syrië, zelfs zonder gifgas als aanleiding. Er was op 7 april nog weinig bewijs, maar dat is inmiddels anders. Lees maar even na wat Macron erover heeft gezegd.
Voorheen Vlaecks.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 15 apr 2018, 23:22

United Hope schreef:
15 apr 2018, 23:17
in deze hele context

iets wat onze media weer niet vertelden is dat het pentagon een paar weken terug meldde dat er GEEN ENKEL bewijs was dat Assad OOIT chemische wapens heeft gebruikt

Iets dat oplettende nieuwsvolgers al lang wisten overigens
Het klopt wat je zegt.
Even zo vrolijk beweerde de NOS vorige week nog dat Assad eerder ('waarschijnlijk') chemische wapens gebruikte.
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 15 apr 2018, 23:25

Flaaks schreef:
15 apr 2018, 23:19
Bespaar je de moeite. Ik vind dat het westen sowieso meer moet doen in Syrië, zelfs zonder gifgas als aanleiding. Er was op 7 april nog weinig bewijs, maar dat is inmiddels anders. Lees maar even na wat Macron erover heeft gezegd.
Macron. Ook al leider van zo'n uiterst vredelievend land.
Enfin, ik had het al gelezen. Jij ook gelezen dat de Russen in februari al voorspelden dat dit zou gaan gebeuren?

Wat hebben wij te zoeken in Syrië, Flaaks? Weer zo'n domme actie als Irak, Mali of Libië uithalen?
Laten we eerst zorgen dat rogue states als Israël en Saoedi Arabië geen wapens krijgen en ophouden met moorden.
Daarna komt wat buiten onze invloedssfeer ligt.
Extreemlinksche drammert

United Hope
Heeft Geen Leven

Bericht door United Hope » 15 apr 2018, 23:28

iKer schreef:
15 apr 2018, 23:19
Flaaks schreef:
15 apr 2018, 22:51
United Hope schreef:
Helaas denk ik dat Flaaks hier wel een puntje heeft. Dat nationaliseren van de olie-industrie is op niet slim aangepakt voor zover mijn informatie gaat.
dan klopt je info niet

is nogal een verhaal
dat was juist een goed plan
punt is dat juist de olieprijzen kunstmatig verlaagd zijn om de venezuela te grazen te nemen

maar dat is veel te kort door de bocht ik kan wel wat linkjes doen later ofzo
overigens ben ik de sinds de geboorte van mijn dochter wat minder intensief bezig met informatiegaring over het land dus ik vaar deels op mijn maatjes die momenteel niet zo blij zijn met president Maduro overigens

Maduro is helaas geen Chavez

maar dit ligt tevens in een bredere context zoals de arrestatie van Lula -
De linkse golf in latijns-amerika moest natuurlijk gestopt worden - stel je voor zeg - mensen met rechten en sociale bescherming - het moet niet gekker worden - vraag maar aan flaaks

United Hope
Heeft Geen Leven

Bericht door United Hope » 15 apr 2018, 23:33

kijk eenzijdig afhankelijk zijn van olie voor je inkomsten is niet handig

maar -

dat was en is venezuela

chavez zei "die inkomsten moeten niet naar grote bedrijven gaan maar naar het volk"

maar dat was dus de achilleshiel
hoge prijzen grote projecten voor het volk
lage prijzen en fucked zijn

nu heeft chavez wel geprobeerd andere bronnen van inkomsten te genereren maar dat was niet genoeg en zoveel tijd was dat niet

maduro kreeg als erfenis de volle laag

in deze wereld mag het nimmer gebeuren dat gewone mensen het goed krijgen
vraag maar aan flaaks

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 15 apr 2018, 23:38

Nationaliseren was natuurlijk een uitstekend plan. Je moet alleen niet alle ervaren personeel wegjagen en goeie adviezen in de wind slaan, zoals daar is gebeurd. Mossadeq deed die olie-nationalisatie een stuk beter heb ik de indruk.

De olieprijs is gekelderd: true. Dit heeft eerder met Saoedi Arabië te maken dat niet wil dat Iran olie-inkomsten krijgt. SA heeft na de opheffing van sancties van Iran de productie enorm opgevoerd en zo de prijs laten kelderen. Zodat Iran olievelden niet gemakkelijk rendabel maakt (ze moeten immers nog flinke investeringen doen voor opvoeren productie)
(SA en Israël zijn ook de lobbyisten achter de wens tot nieuwe sancties voor Iran).
Extreemlinksche drammert

Flaaks
Knuffelnerd

Bericht door Flaaks » 15 apr 2018, 23:44

We hebben het er vaker over gehad. Israel beschermt zichzelf en is verder nergens op uit. De methoden daartoe zijn niet altijd even fris, maar er valt begrip voor op te brengen. De enige goede uitkomst is een vredige samenleving van Palestijnen en joden op het gezamenlijke grondgebied. Die situatie gaat er heus ooit komen, maar niet zolang (voornamelijk religieus) opgehitste types doorgaan met aanslagen aan de ene kant, en provocerende gebiedsuitbreidingen aan de andere kant. Het argwanend geblaat van types als iKer doet er verder niet toe.
Voorheen Vlaecks.

United Hope
Heeft Geen Leven

Bericht door United Hope » 15 apr 2018, 23:46

vergis je niet in de invloed van de vs op sa om geopolitieke redenen

vergis je ook niet in 'westerse visie' praatjes

er was geen keldering van productie

er zijn wel fouten gemaakt
maar feitelijk is het gewoon een belegerd land waar de vs miljoenen in pompt de economie te ontwrichten en de oppositie te versterken

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 16 apr 2018, 00:13

Flaaks schreef:
15 apr 2018, 23:44
We hebben het er vaker over gehad. Israel beschermt zichzelf en is verder nergens op uit.
Uh-huh. Niet opgevallen dat de etnische zuivering van gebieden nog steeds doorgaat? Men wil niet alleen zeggenschap over heel historisch Palestina (wat ze nu de facto hebben op Gaza na), maar ook dat de oorspronkelijke bevolking zich op de steeds kleiner wordende postzegeltjes terugtrekt. Dit geldt niet alleen de Palestijnen maar ook de bedoeïnenbevolking. Etnische zuiveringen worden daar actief doorgevoerd as we speak.

En Israël beschermt zichzelf niet, het is agressor in landen als Syrië, Libanon (2006: >1100 doden), Palestina/Gaza (2014: >2100 doden). Dat je omgeving je blijft haten en het liefst ziet dat je ophoepelt lijkt mij een logisch gevolg.
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 16 apr 2018, 00:16

Flaaks schreef:
15 apr 2018, 23:44
Het argwanend geblaat van types als iKer doet er verder niet toe.
Och, ik vrees dat ik nét wat meer invloed heb dan jij inschat. Anderzijds uiteraard volstrekt onvoldoende om het conflict te beëindigen.
Extreemlinksche drammert

Flaaks
Knuffelnerd

Bericht door Flaaks » 16 apr 2018, 00:18

Kun je dat eens uitleggen van die etnische zuiveringen? Bepaalde groepen mensen worden op een klein gebied teruggedreven, en daar worden diezelfde mensen vervolgens ook gezuiverd? Waarvan dan?
Voorheen Vlaecks.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 16 apr 2018, 00:19

United Hope schreef:
15 apr 2018, 23:46
vergis je niet in de invloed van de vs op sa om geopolitieke redenen

vergis je ook niet in 'westerse visie' praatjes

er was geen keldering van productie

er zijn wel fouten gemaakt
maar feitelijk is het gewoon een belegerd land waar de vs miljoenen in pompt de economie te ontwrichten en de oppositie te versterken
Ik baseer mijn opmerkingen op gesprekken met twee mensen die daar verdwenen uit de olie-industrie tijdens Chavez.
Maar oké, ik weet er ongetwijfeld minder van dan jij. Ik zou er meer over moeten lezen voor een gebalanceerd oordeel.
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 16 apr 2018, 00:20

Flaaks schreef:
16 apr 2018, 00:18
Kun je dat eens uitleggen van die etnische zuiveringen? Bepaalde groepen mensen worden op een klein gebied teruggedreven, en daar worden diezelfde mensen vervolgens ook gezuiverd? Waarvan dan?
Jij weet niet wat etnische zuivering inhoudt begrijp ik?

De bedoeïenen kun je hier veel over lezen. Er is een actieve Israëlische campagne gaande ze van hun land af te krijgen en te concentreren in een paar steden.
Ik neem aan dat je verder bekend bent met het verdrijven van ca. 750.000 Palestijnen rond de stichting van Israël in 1948. En de deprivatie van de bevolking van Gaza. Het beleid dat als je Gaza uitgaat naar het buitenland er zelden meer terug in kunt (geholpen door Egypte btw). Het economisch knevelen van de Westbank zodat er geen eigen Palestijnse economie kan ontstaan. De landroof op Westbank zodat mensen hun land zonder compensatie aan zionisten kwijt zijn.
In Hebron en (Oost) Jeruzalem het beleid mensen weg te pesten zodat kolonisten (soms met geweld) de Palestijnse huizen innemen...
Laatst gewijzigd door iKer op 16 apr 2018, 00:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Extreemlinksche drammert

Flaaks
Knuffelnerd

Bericht door Flaaks » 16 apr 2018, 00:22

iKer schreef:
16 apr 2018, 00:20
Flaaks schreef:
16 apr 2018, 00:18
Jij weet niet wat etnische zuivering inhoudt begrijp ik?
Ik weet dat drommelse goed, en ik vind dat de westerse wereld moet optreden als er sprake van is, zoals nu in Syrië. Maar leg eens uit hoe dan nou zit bij jouw voorbeeld, met die postzegels waar ook nog eens etnisch gezuiverd wordt? Ik denk namelijk dat je zit te bazelen.
Voorheen Vlaecks.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 16 apr 2018, 00:30

Flaaks schreef:
16 apr 2018, 00:22
Maar leg eens uit hoe dan nou zit bij jouw voorbeeld, met die postzegels waar ook nog eens etnisch gezuiverd wordt?
Waar zeg ik dat?

Enfin, ik begrijp dat Flaaks vind dat Israël moet worden aangepakt. Bij etnische zuivering moet door het westen worden opgetreden.
Dat is winst mensen!
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 16 apr 2018, 00:35

O wacht, je interpreteert mijn tekst verkeerd.
Ik bedoel dat er etnisch gezuiverd wordt, maar niet in de gebieden die Palestijnen (waaronder bedoeïenen) is toegestaan om in te wonen (binnen Westbank en in de Negev).
Extreemlinksche drammert

United Hope
Heeft Geen Leven

Bericht door United Hope » 16 apr 2018, 00:37

Ik baseer mijn opmerkingen op gesprekken met twee mensen die daar verdwenen uit de olie-industrie tijdens Chavez.
:lol:

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 16 apr 2018, 00:46

En uiteraard wat ik er in de kranten over heb gelezen. :roll:
Extreemlinksche drammert

Plaats reactie