Verkiezingen in G.B.

Heeft Mark, Maxime, Geert, Diederik, Emiel, Jolande / Tofik, Alexander, Arie, Kees, Marianne of een andere waardeloze politicus weer iets nutteloos besloten? Spuw dan hier uw gal.
gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Verkiezingen in G.B.

Bericht door gung ho » 17 mei 2017, 16:18

Op 8 juni gaan de Britten naar de stembus. Kiezen ze voor de Tories en gaan ze voor een harde Brexit? Kiezen ze voor Labour en gaan ze terug naar het communisme of kiezen ze voor de LibDems die de 48% willen vertegenwoordigen?

Ik ben zo diep teleurgesteld in de Britten na Brexit dat alleen een landslide overwinning van de LibDems me kunnen overtuigen dat de door mij gevoelde liefde voor het eiland terecht is geweest.
Mono no aware

Kryptozoid
Forumgod

Re: Verkiezingen in G.B.

Bericht door Kryptozoid » 20 mei 2017, 15:30

Ik heb allemaal gemengde en tegenstrijdige gevoelens in dezen, en die was ik ook gaan uittypen, maar eigenlijk uitsluitend omdat ik Gung Ho's poging om een serieus draadje te starten wilde waarderen en valideren. Maar eigenlijk heb ik daar nu geen tijd en zin in, en heb alles weer gedelete. Misschien later.
"'Samenleving' is een biologische constructie."
                                                — Kryptozoid, lid 69

Number9
Knuffelnerd

Bericht door Number9 » 20 mei 2017, 18:46

Niet dat de UKIP nu zo fantastisch is, maar het is wel idioot dat die partij bij de vorige verkiezingen 12,7% van de stemmen heeft gekregen en nationwide welgeteld 1 (!) zetel heeft, terwijl de Conservatives en Labour met resp. 36,8% en 30,4% 330 en 232 zetels hebben, en de Scottish National Party met slechts 4,7% van de stemmen 56 zetels bezet. Districtenstelsel is dus een lachtertje. En niet alleen voor de UKIP: LibDem heeft maar 8 lousy zeteltjes en 7,9% van de stemmen.
[https://en.wikipedia.org/wiki/United_Ki ... tion,_2017]
Number9, lid nummer 25.
The sacred pint alone can unbind the tongue of Dedalus.

Scalle
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Scalle » 20 mei 2017, 19:17

Ik heb niet echt begrepen waarom Labour zijn akkoord gegeven heeft voor deze verkiezingen, wetende dat de conservatieven het heel goed deden in de peilingen.

Onwaarschijnlijk.
Please enter the telephone number, then press https://soundcloud.com/boomboomboom/crazy-date

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 02 jun 2017, 13:02

Worden de verkiezingen dan toch interessanter dan gedacht? May kreeg op haar kloten van Paxman terwijl Corbyn er ontspannen bij zat. Nu May weg is gebleven bij een tv-debat omdat ze liever kiezers in het land ontmoette en onder vuur ligt omdat ze aan 'de pensioenen' komt, verliest ze iedere dag iets van haar voorsprong.

Kan het?

Wat denk jij Sieg?
Mono no aware

Oved
Forum Diva

Bericht door Oved » 02 jun 2017, 13:07

Je vraagt Sieg om een politieke mening over the UK? :lol: :crazy: :nooo:

Krautsurfer
Forumgod

Bericht door Krautsurfer » 02 jun 2017, 13:11

The world has changed.
I see it in the water.
I feel it in the earth.
I smell it in the air.
Much that once was is lost,
for none now live who remember it.
Too Freud to live, too Jung to die.

Oved
Forum Diva

Bericht door Oved » 02 jun 2017, 13:18

LotR?

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 02 jun 2017, 13:23

Oved schreef:
02 jun 2017, 13:18
LotR?
Dacht ik ook. :eek:
Mono no aware

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 08 jun 2017, 10:20

Goed: vandaag is het zover. Met 12 punten (waarom de Engelsen geen percentages gebruiken is mij een raadsel) voorsprong in de laatste poll lijken de Tories de overwinning binnen te gaan slepen. Engelse polls zijn notoir slecht in het voorspellen, maar een wonder lijkt mij uitgesloten. En Corbyn zien als een wonder valt zelfs mij zwaar.
Mono no aware

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 08 jun 2017, 10:21

Wat een verschil in interesse vergeleken met de verkiezingen in de V.S. trouwens hier op het forum. :nooo:
Mono no aware

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 08 jun 2017, 10:41

Joh raar he
Facilitator, katalysator, transformator

Whatever makes you happy, dude.

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 08 jun 2017, 10:47

gung ho schreef:
08 jun 2017, 10:21
Wat een verschil in interesse vergeleken met de verkiezingen in de V.S. trouwens hier op het forum. :nooo:
Niet geheel ontoevallig; althans in mijn geval. Ik had gehoopt dat een Trump presidency meer in zou houden dan allerlei controverses die vooral beperkt blijven tot de media. Dus dat maakt me al voorzichtiger. En de aard van de U.S. elections leent zich ook veel beter voor enthousiasme dan die van de Britse.

De VK/GB verkiezingen presenteren me overigens met het zelfde dilemma als die van de U.S.: Los van [mijn, ongetwijfeld gekleurde] perceptie van de internationale context, zou ik voor Bernie/Corbyn willen/moeten zijn, maar ik hoop dat de ultraconservatieven winnen, omdat die (hoop ik) iig geen fetisjistische preoccupaties hebben aangaande het accomoderen van de bevolkingsoverschotten van Afrika en het Nabije-en-Middenoosten (of, waar ze in het gevalvan Albion ook vandaan komen).

Dat zeg ik overigens zonder me op de hoogte gesteld te hebben van programma's - maar die vind ik ook al decennialang niet belanrgijk. Meestal bepaald ik mijn voorkeur door af te gaan op wie de 'progressieve' opiniemakers het meest verachten.

Brexit vind ik overigens jammer, hoewel ik een fan van Farage ben. Ik had liever dat de Britten een soort van vijandige status-aparte binnen de EU hadden gekregen, met Farage in het EU parlement om daar het establishment (Barosse, Schulze) te slopen.
Laatst gewijzigd door Kryptozoid op 08 jun 2017, 11:04, 3 keer totaal gewijzigd.
                                                — Kryptozoid, lid 69

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 08 jun 2017, 11:02

Richardus schreef:
08 jun 2017, 10:41
Joh raar he
Best wel ja. Je hoort vaak zeggen dat verkiezingen in Engeland (en Duistland) veel meer invloed hebben op ons dagelijks leven dan de verkiezingen in de V.S. Dit los van het feit dat tv-kijkend Nederland natuurlijk smult van brulkikker Trump en daar zijn dagelijkse portie Americana wel binnen krijgt.
Mono no aware

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 08 jun 2017, 11:09

Kryptozoid schreef:
08 jun 2017, 10:47
gung ho schreef:
Niet geheel ontoevallig; althans in mijn geval. Ik had gehoopt dat een Trump presidency meer in zou houden dan allerlei controverses die vooral beperkt blijven tot de media. Dus dat maakt me al voorzichtiger. En de aard van de U.S. elections leent zich ook veel beter voor enthousiasme dan die van de Britse.
Mwoah, de media in G.B. is vaak hysterischer dan die in de V.S.

Afbeelding
Mono no aware

Krautsurfer
Forumgod

Bericht door Krautsurfer » 08 jun 2017, 11:11

gung ho schreef:
08 jun 2017, 11:02
Richardus schreef:
08 jun 2017, 10:41
Joh raar he
Best wel ja. Je hoort vaak zeggen dat verkiezingen in Engeland (en Duistland) veel meer invloed hebben op ons dagelijks leven dan de verkiezingen in de V.S. Dit los van het feit dat tv-kijkend Nederland natuurlijk smult van brulkikker Trump en daar zijn dagelijkse portie Americana wel binnen krijgt.
Deze verkiezingen zijn een beetje overbodig. Alleen omdat May een wat sterker mandaat wil hebben voor de Brexit, waar ze eigenlijk niet achter staat. Het enige verrassende is dat Corbyn (die wel voor een brexit is) het zo goed lijkt te doen. Ik ben op zich wel benieuwd naar de uitslag, maar ik denk niet dat Labour gaat winnen, en dat die Brexit er hoe dan ook gaat komen.
Het referendum over de Brexit was dus een stuk spannender, want er stond meer op het spel. En dat zal wel degelijk invloed gaan hebben op ons dagelijks leven en het reilen en zeilen binnen de EU.

Kortom.
Qua belangrijkheid niet te vergelijken met de Amerikaanse presidentsverkiezingen.
Laatst gewijzigd door Krautsurfer op 08 jun 2017, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 08 jun 2017, 11:11

lol, true :)

Ik zou trouwens naar London gaan over enkele weken... Reisje al geboekt, maar ik vind 't 'n kut-idee.
                                                — Kryptozoid, lid 69

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 08 jun 2017, 11:12

Krautsurfer schreef:
08 jun 2017, 11:11
En dat zal wel degelijk invloed gaan hebben op ons dagelijks leven
Ik ben benieuwd of het dan duurder gaat worden om iets van Amazon.co.uk te bestellen :erm:
                                                — Kryptozoid, lid 69

Krautsurfer
Forumgod

Bericht door Krautsurfer » 08 jun 2017, 11:12

gung ho schreef:
08 jun 2017, 11:09
Kryptozoid schreef:
08 jun 2017, 10:47
gung ho schreef:
Mwoah, de media in G.B. is vaak hysterischer dan die in de V.S.

Afbeelding
To say the least.
Afbeelding

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 08 jun 2017, 11:14

:upup: Zulke kranten moeten we hier ook hebben :bounce:
                                                — Kryptozoid, lid 69

Krautsurfer
Forumgod

Bericht door Krautsurfer » 08 jun 2017, 11:18

Kryptozoid schreef:
08 jun 2017, 11:14
:upup: Zulke kranten moeten we hier ook hebben :bounce:
Ach, we hebben Geenstijl al.
:erm:

Hoewel die vergeleken met The Sun eigenlijk nog lieverdjes zijn.

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 08 jun 2017, 11:19

Krautsurfer schreef:

Kortom.
Qua belangrijkheid niet te vergelijken met de Amerikaanse presidentsverkiezingen.
Inderdaad. Deze verkiezingen zijn belangrijker. We zijn het eens. ;)

Dat de V.S. een grote wapendeal sluiten met de Saoedies: niet van belang. Uit het klimaatverdrag: niet van belang. De binnenlandse gevechten van de president met de pers: niet van belang. De muur die Mexicaantjes moet tegenhouden: niet van belang.

Van belang: de eis om meer geld te stoppen in Defensie. Maar daar wordt in snel tempo een Europees belang van gemaakt en daarmee is ook dat van minder groot belang.
Mono no aware

Krautsurfer
Forumgod

Bericht door Krautsurfer » 08 jun 2017, 11:29

gung ho schreef:
08 jun 2017, 11:19
Krautsurfer schreef:

Kortom.

Dat de V.S. een grote wapendeal sluiten met de Saoedies: niet van belang. Uit het klimaatverdrag: niet van belang. De binnenlandse gevechten van de president met de pers: niet van belang. De muur die Mexicaantjes moet tegenhouden: niet van belang.

Van belang: de eis om meer geld te stoppen in Defensie. Maar daar wordt in snel tempo een Europees belang van gemaakt en daarmee is ook dat van minder groot belang.
Sorry Ho, ik zit op m'n werk andere dingen te doen, en ik volg je even niet.
Al die dingen die je opnoemt en een direct gevolg zijn van de Amerikaanse presidentsverkiezingen lijken mij juist wel van belang, en een illustratie van de belangrijkheid van de Amerikaanse verkiezingen.

De verkiezingen van vandaag gaat er volgens mij in wezen alleen maar over hoe sterk May's positie wordt om de Brexit te regelen. En er zal verder vrij weinig veranderen. Die Brexit komt er, en zal belangrijke gevolgen gaan hebben, maar dat was dus al beslist met het referendum.

Maar ik kan me vergissen.

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 08 jun 2017, 11:41

Krautsurfer schreef:
08 jun 2017, 11:29
gung ho schreef:
08 jun 2017, 11:19
Krautsurfer schreef:

Kortom.

Sorry Ho, ik zit op m'n werk andere dingen te doen, en ik volg je even niet.
Al die dingen die je opnoemt en een direct gevolg zijn van de Amerikaanse presidentsverkiezingen lijken mij juist wel van belang, en een illustratie van de belangrijkheid van de Amerikaanse verkiezingen.

De verkiezingen van vandaag gaat er volgens mij in wezen alleen maar over hoe sterk May's positie wordt om de Brexit te regelen. En er zal verder vrij weinig veranderen. Die Brexit komt er, en zal belangrijke gevolgen gaan hebben, maar dat was dus al beslist met het referendum.

Maar ik kan me vergissen.
Voor ons in Nederland is het gros van de Amerikaanse aangelegenheden van geen groot belang. De ons omringende landen hebben veel grotere invloed op de economie en de Nederlandse politieke besluitvorming. De E.U. is voor Nederland leidend, niet de V.S. De verkiezingen in G.B. zijn daarmee van directe invloed op de Nederlandse binnenlandse en buitenlandse politiek (en welvaart.) Een moeilijke onderhandelingspositie voor May is, gek genoeg, slecht voor Nederland omdat de Engelsen sneller geneigd zouden zijn de stekker uit de besprekingen te trekken. Dit met alle gevolgen van dien.

Overigens had Nederland (Amsterdam) meteen al baat kunnen hebben bij de Brexit als al die bedrijven wegtrekken uit London hadden gekozen voor een verblijf hier. Helaas... Daarnaast wordt het erg interessant wat er gaat gebeuren met import en export van Europese goederen en arbeid. Geen van deze zaken gelden voor de Amerikanen.
Mono no aware

Krautsurfer
Forumgod

Bericht door Krautsurfer » 08 jun 2017, 12:05

Ik ben het met je eens dat de Brexit van zeer groot belang is voor de EU en NL.
Maar, daar was dus al over beslist.
Hoe de Brexit er uit gaat zien in de praktijk, dat moet nog blijken. het lijkt er nu op dat dat samen met Trump's America First en de resultaten van de Franse verkiezingen de EU als geheel zich gaat richten op een Frans-Duitse as. Nogal een verschuiving.
Verder ving ik op dat de ING juist naar The City wil.
En het zal nog wel wat jaartjes duren voordat alles is uitgesorteerd en uitonderhandeld. Ik vermoed dat nog vele verrassinge zullen volgen.
Kortom.
ik vind het feit van de Brexit an sich nog steeds van groter belang dan de verkiezingen van vandaag, die in wezen over de invulling van de Brexit gaan.

Verder denk ik dat Geopolitiek gezien Trump's presidentsschap grote gevolgen gaat hebben, en dat ook Nederland daar mee te maken gaat krijgen. Nu al is de invloed van Trump in de veranderde houding van de EU merkbaar.
Dat klimaatverdrag gaat ook nog wel gevolgen hebben.
Die Mexicanen..
Dat lijkt me inderdaad meer een Noord-Amerikaanse aangelegenheid.

Krautsurfer
Forumgod

Bericht door Krautsurfer » 08 jun 2017, 12:16

Samenvattend:

Van belang voor NL:

1 - Brexit referendum
2 - Amerikaanse verkiezingen
3 - Verkiezingen GB.

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 08 jun 2017, 12:23

Krautsurfer schreef:
08 jun 2017, 12:16
Samenvattend:

Van belang voor NL:

1 - Brexit referendum
3 - Verkiezingen GB.
En waar ik twee zei, bedoel ik drie. Stop!
Mono no aware

Krautsurfer
Forumgod

Bericht door Krautsurfer » 08 jun 2017, 12:38

gung ho schreef:
08 jun 2017, 12:23
Krautsurfer schreef:
Samenvattend:

Van belang voor NL:

1 - Brexit referendum
3 - Verkiezingen GB.
Als ik je goed begrijp ziet jouw lijstje er zo uit?
1 - Brexit referendum
2 - Verkiezingen GB.
3 - Amerikaanse verkiezingen

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 08 jun 2017, 12:44

Krautsurfer schreef:
08 jun 2017, 12:38
gung ho schreef:
08 jun 2017, 12:23
Krautsurfer schreef:
Samenvattend:

Van belang voor NL:

1 - Brexit referendum
3 - Verkiezingen GB.
Als ik je goed begrijp ziet jouw lijstje er zo uit?
1 - Brexit referendum
2 - Verkiezingen GB.
3 - Amerikaanse verkiezingen
Sure NUff yes I do.
Mono no aware

Krautsurfer
Forumgod

Bericht door Krautsurfer » 08 jun 2017, 12:48

Mooi lijstje.
:up:

Het zou goed kunnen dat je gelijk krijgt, Ho. Maar de komende jaren gaan erg tumultueus worden, en ik denk dat nog moet gaan blijken wat uiteindelijk van grotere invloed op het lot der Lage Landen zal zijn.
Voorlopig houd ik mijn lijstje nog aan, maar ik ben altijd bereid om mijn mening te herzien als dat nodig is.

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 09 jun 2017, 08:27

Wat een moment om je land in chaos te storten. :clap:
Mono no aware

Oved
Forum Diva

Bericht door Oved » 09 jun 2017, 08:34

May had een keer leuke ballerina's aan. :yes:

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 09 jun 2017, 08:40

Oved schreef:
09 jun 2017, 08:34
May had een keer leuke ballerina's aan. :yes:
Behoorlijk lelijke vrouw trouwens.
Mono no aware

Oved
Forum Diva

Bericht door Oved » 09 jun 2017, 08:42

Ze praat zo leuk. :lol: Haar stem, echt zo'n British lady.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 09 jun 2017, 08:45

gung ho schreef:
17 mei 2017, 16:18
Kiezen ze voor Labour en gaan ze terug naar het communisme.
ik geloof niet dat iemand er verstandig aan doet ook maar een tweedehands auto van GH te kopen.
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 09 jun 2017, 08:47

gung ho schreef:
09 jun 2017, 08:27
het was al een chaos. Thx to Cameron maar vooral Boris J en zn kompanen.
Extreemlinksche drammert

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 09 jun 2017, 08:59

iKer schreef:
09 jun 2017, 08:45
gung ho schreef:
ik geloof niet dat iemand er verstandig aan doet ook maar een tweedehands auto van GH te kopen.
Ironie is ook moeilijk voor iemand met een beperkt IQ.
Mono no aware

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 09 jun 2017, 09:05

iKer schreef:
09 jun 2017, 08:47
gung ho schreef:
09 jun 2017, 08:27
het was al een chaos. Thx to Cameron maar vooral Boris J en zn kompanen.
Mwoah, er was rust en duidelijkheid. De Tories waren de grootste en wilden gaan voor een harde Brexit. Het grootste deel van het land had zich ook al neergelegd bij deze gang van zaken. May heeft een enorme inschattingsfout gemaakt (zoals Cameron dat eerder al had gedaan) en daarmee gezorgd dat haar veilige meerderheid is verdwenen.

Maar goed. Ik denk dat je dat wel wist en vooral een discussie op niveau wilt voeren.
Mono no aware

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 09 jun 2017, 15:41

Kryptozoid schreef:
lol, true :)

Ik zou trouwens naar London gaan over enkele weken... Reisje al geboekt, maar ik vind 't 'n kut-idee.
De pond daalt, dat was al de reden dat ik er oud&nieuw was.
Relaxte stad hoor, erg leuk.
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 09 jun 2017, 15:42

gung ho schreef:
09 jun 2017, 08:59
iKer schreef:
gung ho schreef:
Ironie? Flikker toch op man.
Overigens bedoel je EQ (die is bij mij idd beperkt).
Extreemlinksche drammert

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 09 jun 2017, 15:51

Krautsurfer schreef:
08 jun 2017, 12:05
Trump's America First
Verkeerde benaming, is eigenlijk Trump First.
"Why can't I be different and unusual... like everyone else?"

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 09 jun 2017, 17:59

iKer schreef:
09 jun 2017, 15:42
gung ho schreef:
iKer schreef:
gung ho schreef:
Ironie ja. Al zou je dat niet herkennen als je het met je twee knuistjes vast zou houden.

Dat toon je wel aan trouwens. Dat je niet weet wat het is. Of meen je werkelijk dat ik zou kunnen denken dat een Engeland onder Corbyn een communistische staat zou worden? Kan natuurlijk. Dan is je IQ (niet EQ) nóg lager dan ik dacht.

Misschien wil je inhoudelijk reageren op mijn vorige post. Dit is nogal :yawn:
Mono no aware

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 09 jun 2017, 18:06

Knuistjes! Wat een prachtig woord!

Oved
Forum Diva

Bericht door Oved » 09 jun 2017, 18:06

Schrijf er een preek over!

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 10 jun 2017, 12:54

gung ho schreef:
09 jun 2017, 17:59
iKer schreef:
09 jun 2017, 15:42
gung ho schreef:
iKer schreef:
gung ho schreef:
Ironie ja. Al zou je dat niet herkennen als je het met je twee knuistjes vast zou houden.

Dat toon je wel aan trouwens. Dat je niet weet wat het is. Of meen je werkelijk dat ik zou kunnen denken dat een Engeland onder Corbyn een communistische staat zou worden? Kan natuurlijk. Dan is je IQ (niet EQ) nóg lager dan ik dacht.

Misschien wil je inhoudelijk reageren op mijn vorige post. Dit is nogal :yawn:
Niet iedere hyperbool is ironie, spuit elf.

Ik laat dit verder voor wat het is (iq/eq is een ding, wijsheid iets snders).

Vergeet niet Joris Luyendijk te lezen opinie en debat pag4, nrc).
De man schetst de ramp die de Britten niet willen zien.
Ze waren al fucked, het is slechts gradueel erger geworden.
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 10 jun 2017, 14:06

Goed. De verkiezingen.
Gezien de ironische gevoelens van GH dienaangaande een non-event.

:clown:
Extreemlinksche drammert

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 10 jun 2017, 18:19

iKer schreef:
10 jun 2017, 14:06
ironische gevoelens
Kunnen gevoelens ironisch zijn? :eek:

Je weet echt niet wat ironie is. :lol:
Mono no aware

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 10 jun 2017, 18:37

:yawn:

zullen we weer ontopic gaan?
Het is nl. een razend interessant onderwerp.
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 10 jun 2017, 18:40

gung ho schreef:
09 jun 2017, 09:05
Mwoah, er was rust en duidelijkheid. De Tories waren de grootste en wilden gaan voor een harde Brexit. Het grootste deel van het land had zich ook al neergelegd bij deze gang van zaken. May heeft een enorme inschattingsfout gemaakt (zoals Cameron dat eerder al had gedaan) en daarmee gezorgd dat haar veilige meerderheid is verdwenen.

Maar goed. Ik denk dat je dat wel wist en vooral een discussie op niveau wilt voeren.
Op zich heb je hier gelijk: er was duidelijkheid. Rust is iets anders m.i.:
Weet je nog wat voor rariteitenkabinet er plots was direct na de brexitvote? Die Boris Johnson met name, maar ook Farage en Cameron. Allemaal leugens, list en bedrog vooraf dat nu aan het licht kwam. Ook May beweerde lange tijd geen nwe verkiezingen te willen.
Het is onmogelijk die kliek nog serieus te nemen.

Wat dat betreft is het wat mij betreft mega-chaos, want de Britten gaan enórme spijt krijgen van die Brexit. Het is een schot in eigen voet.
'De EU heeft 760 overeenkomsten met 168 landen getekend waarin Engeland partij is. Dus als Engeland eruit stapt, zal het land 760 nieuwe deals moeten sluiten met 168 andere landen, over zaken als handel, visserij, transport, nucleaire energie. Dat is ontzaglijk veel werk.'
https://www.bnr.nl/opinie/kees-de-kort/ ... an-krijgen
Extreemlinksche drammert

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 12 jun 2017, 07:10

iKer schreef:
10 jun 2017, 12:54
Vergeet niet Joris Luyendijk te lezen opinie en debat pag4, nrc).
De man schetst de ramp die de Britten niet willen zien.
Ze waren al fucked, het is slechts gradueel erger geworden.
Heb ik gelezen. Niet echt een goed stuk, omdat Luyendijk de denkfout maakt dat de Britten de afgelopen verkiezingen zagen als een kans zich uit te spreken over de Brexit en dat niet hebben gedaan. Zoals ik eerder betoogde hebben de Britten zich al lang neergelegd bij de Brexit. Deze verkiezingen gingen over ouderwetse binnenlandse aangelegenheden. Anti EU-partij UKIP is weggevaagd, de pro-Europeaanse partij de Liberal Democrats eigenlijk ook. De opmars van Corbyn valt te verklaren omdat hij af wil rekenen met jaren en jaren Torybeleid en 'austerity', niet omdat hij voor een soft Brexit is. Als zoiets al bestaat.
Mono no aware

Plaats reactie