Strijd der bevolkingsgroepen

Heeft Mark, Maxime, Geert, Diederik, Emiel, Jolande / Tofik, Alexander, Arie, Kees, Marianne of een andere waardeloze politicus weer iets nutteloos besloten? Spuw dan hier uw gal.
Plaats reactie
Oved
Forum Diva

Strijd der bevolkingsgroepen

Bericht door Oved » 19 jun 2017, 08:34

Al die islamitische aanslagen, men is het zat. Zodoende rijdt er een busje tegen een groepje moskeegangers in Londen. :crazy: Zal dit meer en vaker gebeuren in der nabije toekomst? Battle of the Religion! Anyway, wat is uw mening?

Richardus
Meganerd

Re: Strijd der bevolkingsgroepen

Bericht door Richardus » 19 jun 2017, 09:18

Ja.
Facilitator, katalysator, transformator

Whatever makes you happy, dude.

Number9
Knuffelnerd

Bericht door Number9 » 19 jun 2017, 09:23

Ik denk dat het niet zozeer een battle of the religions is (dat zou ook precies het frame zijn dat de IS-adepten zouden wensen), maar een 'strijd' tussen westerse waarden en islamofascisme (dus niet noodzakelijkerwijs islam als zodanig).
Number9, lid nummer 25.
The sacred pint alone can unbind the tongue of Dedalus.

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 19 jun 2017, 10:19

In een ander topic spreekt een medenerd over de niet-blanke festivalbezoeker als ware het een roedel stokstaartjes. Zolang dit soort casual racisme nog voorkomt (wat in feite veel schadelijker is dan rabiaat extreemrechts racisme) verandert er he-le-maal niets :nooo:
“May my mercy prevail over my wrath.”

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 19 jun 2017, 11:14

Huntington had het over een botsing der beschavingen. De breuklijnen die hij schetste volgen namelijk niet exclusief religieuze lijnen. Afbeelding

Nu valt er behoorlijk wat aan te merken op zijn boekje, maar dat de breuklijnen (Oekraïne, Turkije) twintig jaar na verschijnen op hun voorspelde plaats terecht zijn gekomen, is een sterk staaltje toekomst voorspellen... Vooral omdat het in die twee landen ook anders had kunnen lopen.
Mono no aware

Oved
Forum Diva

Bericht door Oved » 19 jun 2017, 13:03

Toch stom dat nu er moslims in London slachtoffer zijn, het niet als eerste op journaal komt. :roll:

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 19 jun 2017, 13:14

Oved schreef:
19 jun 2017, 13:03
Toch stom dat nu er moslims in London slachtoffer zijn, het niet als eerste op journaal komt. :roll:
Tuurlijk niet. Moslims die aanslagen plegen zijn terroristen. Blanken die aanslagen plegen zijn 'verwarde mensen' (en soms zelfs 'bezorgde burgers') :pig:

Oved
Forum Diva

Bericht door Oved » 19 jun 2017, 13:15

omg jij past zo in het rijtje flaaks/krypto/frobbie :sadyes:

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 19 jun 2017, 13:20

frobbert schreef:
19 jun 2017, 13:14
Oved schreef:
Tuurlijk niet. Moslims die aanslagen plegen zijn terroristen. Blanken die aanslagen plegen zijn 'verwarde mensen' (en soms zelfs 'bezorgde burgers') :pig:
Klopt.
Mono no aware

Oved
Forum Diva

Bericht door Oved » 19 jun 2017, 13:23

Anyhow, er komt een WOIII :bounce:

Flaaks
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door Flaaks » 19 jun 2017, 13:59

gung ho schreef:
19 jun 2017, 13:20
frobbert schreef:
Oved schreef:
Klopt.
Daar geloof ik niks van. Als er al onderscheid wordt gemaakt, dan is dat in hoeverre een aanslag in een opwelling plaatsvond (waarschijnlijk deze) of zorgvuldig werd gepland (de andere recente aanslagen in Londen). Breivik is voorzover ik weet nooit getypeerd als een verward mens of bezorgde burger.
Voorheen Vlaecks.

Flaaks
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door Flaaks » 19 jun 2017, 14:04

Oved schreef:
19 jun 2017, 13:23
Dat kan geen land zich permitteren. Lang leve de globalising! Helaas brengt die globalising wel wat ongemak en onzekerheid met zich mee voor een deel van de bevolking, maar dat komt uiteindelijk wel goed.
Voorheen Vlaecks.

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 19 jun 2017, 14:18

Flaaks schreef:
19 jun 2017, 13:59
gung ho schreef:
frobbert schreef:
Oved schreef:
Klopt.
Daar geloof ik niks van. Als er al onderscheid wordt gemaakt, dan is dat in hoeverre een aanslag in een opwelling plaatsvond (waarschijnlijk deze) of zorgvuldig werd gepland (de andere recente aanslagen in Londen). Breivik is voorzover ik weet nooit getypeerd als een verward mens of bezorgde burger.
Wel door columnisten als Theodor Holman op het schild gehesen. Dat zou je eens met (laten we zeggen) Dyab Abou Jahjah moeten proberen.

Maar goed, da's natuurlijk niet uit te leggen aan iemand die 'negers' als een tropische diersoort ziet :drink:

Flaaks
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door Flaaks » 19 jun 2017, 15:11

frobbert schreef:
19 jun 2017, 14:18
Maar goed, da's natuurlijk niet uit te leggen door iemand die 'negers' als een tropische diersoort ziet :drink:
Wat je zegt. Je bent onduidelijk, behalve over je zondige gedachten. :drink:
Voorheen Vlaecks.

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 19 jun 2017, 15:26

:lol:
Festivalbezoekende Flaaks schreef:
19 jun 2017, 15:11
Afbeelding
"Hey maar wat leuk, om iemand als jij hier tegen te komen. Ja ik dacht, ik moet er echt eens iets tegen gaan zeggen"

"Vinden mensen als jij dit soort muziek ook echt leuk? Met gitaren enzo? Wat grappig zeg!"

"Nou, ik vind dat jullie anders ook best goeie muziek hebben hoor. Zo'n Kendrick Lamar, soohee, da's echt wel wat hoor"

"En rappen, kun je dat ook? Vind 't altijd zo gaaf als jullie dat doen. Doe es? Aah toe?"

"Kunnen we niet een keer wat afspreken? Kan ik je voorstellen aan m'n vrienden. Vinden ze vast gaaf, een neger die gewoon van normale muziek houdt"

"Of vind je het vervelend als ik neger zeg? Hoe zou je wel graag genoemd worden dan?"

"Hey, waar ga je nou naar toe?"
:drinkpig:

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 19 jun 2017, 17:57

Flaaks schreef:
19 jun 2017, 14:04
Oved schreef:
Dat kan geen land zich permitteren. Lang leve de globalising! Helaas brengt die globalising wel wat ongemak en onzekerheid met zich mee voor een deel van de bevolking, maar dat komt uiteindelijk wel goed.
:up:
Zalig hij, die durft geloven, ook wanneer het oog niet ziet.

Siegfried Stahl. Lidnr.66.

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 19 jun 2017, 17:57

Flaaks schreef:
19 jun 2017, 13:59
gung ho schreef:
frobbert schreef:
Oved schreef:
Klopt.
:up:

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 19 jun 2017, 19:17

Oved schreef:
sterker nog: ik heb echt moeten zoekrn naar het woord 'terrorisme'. Terwijl het exact dat is.

Btw, dit is niet de eerste aanslag op moslims in NW Europa. Maar het krijgt niet veel aandacht. Want euh... want... :?
Extreemlinksche drammert

Flaaks
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door Flaaks » 19 jun 2017, 19:36

iKer schreef:
19 jun 2017, 19:17
Oved schreef:
sterker nog: ik heb echt moeten zoekrn naar het woord 'terrorisme'. Terwijl het exact dat is.

Btw, dit is niet de eerste aanslag op moslims in NW Europa. Maar het krijgt niet veel aandacht. Want euh... want... :?
Allemaal onzin. Het was het eerste item daarnet op het journaal van 8 uur. Daarbij werd al meteen aangeven dat de autoriteiten het beschouwen als een terroristische aanslag. Blijf ajb niet zwelgen in jullie misplaatste verontwaardiging.
Voorheen Vlaecks.

Oved
Forum Diva

Bericht door Oved » 19 jun 2017, 19:40

fok tog op flaaks

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 19 jun 2017, 20:19

Afbeelding
Laatst gewijzigd door frobbert op 19 jun 2017, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Coyote
Heeft Geen Leven

Bericht door Coyote » 19 jun 2017, 20:50

[/quote]

... weer een nieuwe aanslag. Geen gewonden en dader komt om. :yawn:

http://www.nu.nl/buitenland/4779228/man ... arijs.html
Nimia familiaritas parit contemptum

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 19 jun 2017, 21:19

Number9 schreef:
19 jun 2017, 09:23
Ik denk dat het niet zozeer een battle of the religions is (dat zou ook precies het frame zijn dat de IS-adepten zouden wensen), maar een 'strijd' tussen westerse waarden en islamofascisme (dus niet noodzakelijkerwijs islam als zodanig).
Ik heb het al een aantal maal, onderbouwd en geloofwaardig, betoogd zien worden dat het de I.S. (en aanhang cq. geestverwanten) vooral te doen is om het 'elimineren van het grijze midden' tussen moslims en niet-moslims. Die Bataclan-aanslag vond bijvoorbeeld niet plaats in een blanke enclave, maar juist in één van de niet-exclusief-blanke uitgaansbuurten.
Laatst gewijzigd door Kryptozoid op 19 jun 2017, 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
"'Samenleving' is een biologische constructie."
                                                — Kryptozoid, lid 69

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 19 jun 2017, 21:34

iKer schreef:
19 jun 2017, 19:17
Oved schreef:
Het is in ieder geval een massamoord.

Pas nu ik door jouw postje erover nadenk, vraag ik me af wanneer we een gruweldaad 'terrorisme' moeten noemen... Het hangt er mijns inziens vanaf of de intentie om angst te zaaien groter is dan de intentie om mensen af te maken...

Ik vraag me af of we Breivik een 'terrorist' moeten noemen... Zijn voornaamste bedoeling was om - middels een bomaanslag èn een massamoord op tientallen minderjarigen :cry: - aandacht te genereren voor zijn manifest '2083'.

En is/was Mohammed B.een terrorist? Was de moord op Theo van Gogh bedoeld om ervoor te zorgen dat andere mensen bang zouden worden om, net als Van Gogh, de profeet te beledigen? Of zag hij zichzelf meer als wreker?

Allemaal semantiek natuurlijk; de daden worden er niet minder erg door als we ze wel of niet onder 'terrorisme' scharen.
                                                — Kryptozoid, lid 69

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 19 jun 2017, 21:42

Oved schreef:
19 jun 2017, 19:40
fok tog op flaaks
Flaaks heeft wel gelijk imho. Ik heb het ook niet anders gelabeld zien worden als een waarschijnlijk terroristische aanslag.

Ik ben trouwens net terug uit London; schrok toen ik 't hoorde/las :eek: :sadyes: Ik zat, ironisch genoeg gezien mijn postgeschiedenis hierzo, in een hotel aan de rand van een overwegend islamitische wijk. Veel vrouwen liepen met een niqaab; onprettig vond ik dat, maar de sfeer in die wijk (ik ben er nog doorheengelopen) vond ik toch niet gespannen of vijandig ofzo; eerlijk gezegd voel ik me in Nederland minder op m'n gemak in wijken waar overwegend migranten wonen dan dat ik me hier voelde.

Tijdens mijn (korte) verblijf was de nasleep van dat afgebrande gebouw (Grenfell Tower) een geladen issue op de lokale TV.
                                                — Kryptozoid, lid 69

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 20 jun 2017, 04:51

Flaaks schreef:
19 jun 2017, 19:36
Allemaal onzin. Het was het eerste item daarnet op het journaal van 8 uur. Daarbij werd al meteen aangeven dat de autoriteiten het beschouwen als een terroristische aanslag. Blijf ajb niet zwelgen in jullie misplaatste verontwaardiging.
Ik kijk geen TV, het gaat me om datgene wat ik overdag las.
De indruk die ik kreeg kan toeval zijn.
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 20 jun 2017, 04:57

Oved schreef:
'Komt' niet. Mochten we gaan spreken over WOIII dan is die in feite al aan de gang. Er loopt in wezen een rechte lijn van WOI en einde van het Ottomaanse Rijk naar de huidige aanslagen.

Er is een uitspraak die neerkomt op 'oorlog stopt nooit, het verandert steeds van gedaante'. Daar doet dit me sterk aan denken.
Extreemlinksche drammert

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 20 jun 2017, 05:58

Goeie uitspraak idd. Koude oorlog heeft ook enkel rustpauze gehad, that's all. Midden-oosten is een continue brandhaard geweest terwijl Azië steeds onrustiger wordt.

Wel goed teken dat in 20 jaar het aantal gewapende conflicten wereldwijd is gehalveerd. Maar dat hoeft nog geen trend te betekenen natuurlijk

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 20 jun 2017, 05:59

Kryptozoid schreef:
19 jun 2017, 21:42
Oved schreef:
19 jun 2017, 19:40
fok tog op flaaks
Flaaks heeft wel gelijk imho. Ik heb het ook niet anders gelabeld zien worden als een waarschijnlijk terroristische aanslag.
Dat klopt denk ik. Zou er een verschil zijn tussen Nederlandse politici en Engelse politici? Het eerste wat May zei dat dit niet minder erg was dan andere terror attacks. Daarmee plaatst ze het in een duidelijk kader. De media namen dat over.

Waar Frobbert, iKer en ik (aanname) op doelen zijn aanslagen als die van Karst T. en Tristan V. Al snel werden deze daders gezien als psychiatrische figuren met een doodswens. Van de gemiddelde terrorist zou je hetzelfde kunnen beweren, maar zo wordt dat niet gebracht. Dit is overigens geen nieuw inzicht van ons. Er is hierover gediscussieerd in verschillende media.
Mono no aware

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 20 jun 2017, 06:29

Is een voorwaarde om een aanslag "terrorisme" te noemen niet dat het een politiek, religieus of raciaal oogmerk heeft? Dan kun je ze ook wel een psychiatrische stoornis toekennen maar genoemde 2 aanslagplegers hadden nauwelijks ideologisch motief, zeker niet gesteund door een gelijkgezinde groep achter zich.

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 20 jun 2017, 09:02

Richardus schreef:
20 jun 2017, 06:29
Is een voorwaarde om een aanslag "terrorisme" te noemen niet dat het een politiek, religieus of raciaal oogmerk heeft? Dan kun je ze ook wel een psychiatrische stoornis toekennen maar genoemde 2 aanslagplegers hadden nauwelijks ideologisch motief, zeker niet gesteund door een gelijkgezinde groep achter zich.
Inderdaad lijkt me een ideologisch motief een definiërend kenmerk, maar meer nog dat de pleger door middel van zijn daad angst wil zaaien, als een methode om zijn doel te bereiken.

Dus iemand die behoort tot groep A en die een hekel heeft aan groep B en daarom een hele zooi mensen uit groep B vermoord, is niet zonder meer een terrorist, tenzij die moorden bedoeld zijn om op een veel grote schaal mensen angst aan te zaaien.

Vandaar dat ik me zelfs bij Breivik afvraag of het in de meest stricte zin geen semantische inflatie is om die een terrorist te noemen... Uiteraard hebben zijn daden voor veel angst gezorgd op een veel grotere schaal dan de direct getroffenen en hun nabestaanden, had hij ideologische motieven, en hanteerde hij zijn daden als een soort methodiek, maar het lijkt er meer op dat hij een soort Europa-wijd verzet wilde bewerkstelligen. Zijn beoogde publiek waren niet de mensen waaraan hij een hekel had en/of die hij angst aan heeft gejaagd, maar de mensen die hij als potentiële medestanders zag... Maar gezien de aard en omvang van zijn daden, is hij natuurlijk ook weer niet iets totaal anders dan een terrorist.
                                                — Kryptozoid, lid 69

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 20 jun 2017, 09:06

Richardus schreef:
20 jun 2017, 06:29
Hoezo hadden die daders nauwelijks een ideologisch motief? Een aanslag plegen op het kongingshuis; daar moet haast wel een ideologie achter zitten. Hetzelfde geldt voor het afschieten van mensen in een winkelcentrum. Toevallig staat er vandaag een artikel in NRC over terroristen. De 'lone wolf' blijkt bijna niet voor te komen. Vaak hebben ook die figuren contact met anderen (bijvoorbeeld om aan wapens te komen, maar je hebt anderen ook nodig om de grens te kunnen overschrijden tussen droom en daad.) Ze voeren de actie in hun eentje uit, dat wel.

Dat gezegd hebbende: de definitie van terrorisme ken ik niet uit mijn hoofd en ik heb er geen boek over gelezen dus mijn gelijk zal ik via die weg niet kunnen halen. :oops:
Mono no aware

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 20 jun 2017, 09:10

gung ho schreef:
20 jun 2017, 05:59
Waar Frobbert, iKer en ik (aanname) op doelen zijn aanslagen als die van Karst T. en Tristan V. Al snel werden deze daders gezien als psychiatrische figuren met een doodswens. Van de gemiddelde terrorist zou je hetzelfde kunnen beweren, maar zo wordt dat niet gebracht. Dit is overigens geen nieuw inzicht van ons. Er is hierover gediscussieerd in verschillende media.
Karst Tates zie ik persoonlijk wel als iemand die in ieder geval een ideologisch motief had, hoewel ie ook maf was. Hij had echter, denk ik tenminste, niet de bedoeling om angst te zaaien: hij wilde het Koningshuis een zware slag toe brengen en/of leden ervan om zeep helpen.

Het is mijns inziens wat ver gezocht om Tristan V.'s geagiteerde depressie en zijn daaruit voortvloeiende klaarblijkelijke mensenhaat als een 'ideologisch motief' te interpreteren (dat zou je dan ook van Jack the Ripper kunnen beweren: 'weg met hoeren!'. Ik denk ook niet dat hij moordde met het oogmerk om de maatschappij angst aan te jagen (tenzij misschien vanuit een kwaadaardige intentie om te kwetsen, maar niet om mensen een bepaalde kant op te manipuleren).
Laatst gewijzigd door Kryptozoid op 20 jun 2017, 09:11, 1 keer totaal gewijzigd.
                                                — Kryptozoid, lid 69

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 20 jun 2017, 09:10

Kryptozoid schreef:
20 jun 2017, 09:02
Inderdaad lijkt me een ideologisch motief een definiërend kenmerk, maar meer nog dat de pleger door middel van zijn daad angst wil zaaien, als een methode om zijn doel te bereiken.

Dus iemand die behoort tot groep A en die een hekel heeft aan groep B en daarom een hele zooi mensen uit groep B vermoord, is niet zonder meer een terrorist, tenzij die moorden bedoeld zijn om op een veel grote schaal mensen angst aan te zaaien.

Vandaar dat ik me zelfs bij Breivik afvraag of het in de meest stricte zin geen semantische inflatie is om die een terrorist te noemen... Uiteraard hebben zijn daden voor veel angst gezorgd op een veel grotere schaal dan de direct getroffenen en hun nabestaanden, had hij ideologische motieven, en hanteerde hij zijn daden als een soort methodiek, maar het lijkt er meer op dat hij een soort Europa-wijd verzet wilde bewerkstelligen. Zijn beoogde publiek waren niet de mensen waaraan hij een hekel had en/of die hij angst aan heeft gejaagd, maar de mensen die hij als potentiële medestanders zag... Maar gezien de aard en omvang van zijn daden, is hij natuurlijk ook weer niet iets totaal anders dan een terrorist.
Angst = terror. Terrorisme is angst zaaien. Klinkt plausibel. Een ideologie lijkt me daarin inderdaad van kleiner belang dan de daad zelf.
Mono no aware

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 20 jun 2017, 09:16

gung ho schreef:
20 jun 2017, 09:06
Dat gezegd hebbende: de definitie van terrorisme ken ik niet uit mijn hoofd en ik heb er geen boek over gelezen dus mijn gelijk zal ik via die weg niet kunnen halen. :oops:
Er staan (stonden) vandaag (of gisteren) twee verschillende definities van terrorisme in de nrc. Kan ze niet repliceren.
Extreemlinksche drammert

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 20 jun 2017, 09:19

iKer schreef:
20 jun 2017, 09:16
gung ho schreef:
Er staan (stonden) vandaag (of gisteren) twee verschillende definities van terrorisme in de nrc. Kan ze niet repliceren.
Dat zijn dan kennelijk geen hele stevige definities, als je niet eens globaal meer kan navertellen wat ze inhouden, en waarin ze van elkaar verschillen.

Bovendien zijn die journalisten niet meer bevoegd dan wij, om een definitie neer te zetten. Ze zullen w.s. wel door meer mensen gelezen worden.
                                                — Kryptozoid, lid 69

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 20 jun 2017, 09:26

iKer schreef:
20 jun 2017, 09:16
gung ho schreef:
Ik ga me er niet in verdiepen.
Mono no aware

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 20 jun 2017, 09:30

Kryptozoid schreef:
20 jun 2017, 09:19
Bovendien zijn die journalisten niet meer bevoegd dan wij, om een definitie neer te zetten. Ze zullen w.s. wel door meer mensen gelezen worden.
Het gaat om de definities van NCTV en een ander orgaan. Niet een journalistieke definitie.
Definitie NCTV schreef:Terrorisme is het uit ideologische motieven dreigen met, voorbereiden of plegen van op mensen gericht ernstig geweld, dan wel daden gericht op het aanrichten van maatschappijontwrichtende zaakschade, met als doel maatschappelijke veranderingen te bewerkstelligen, de bevolking ernstige vrees aan te jagen of politieke besluitvorming te beïnvloeden.
Extreemlinksche drammert

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 20 jun 2017, 09:41

iKer schreef:
20 jun 2017, 09:30
Kryptozoid schreef:
20 jun 2017, 09:19
Het gaat om de definities van NCTV en een ander orgaan. Niet een journalistieke definitie.
Definitie NCTV schreef:Terrorisme is het uit ideologische motieven dreigen met, voorbereiden of plegen van op mensen gericht ernstig geweld, dan wel daden gericht op het aanrichten van maatschappijontwrichtende zaakschade, met als doel maatschappelijke veranderingen te bewerkstelligen, de bevolking ernstige vrees aan te jagen of politieke besluitvorming te beïnvloeden.
Dat klopt redelijk met wat we hier totnutoe uitgevogeld hebben :up: Blijft de vraag of Breivik in de meest stricte zin een terrorist is, of dat het correcter zou zijn hem een ideologisch geïnspireerde massamoordenaar te noemen. Zoals ik al aangaf, was angst zaaien niet zijn primaire doel: hij wilde inspireren.
                                                — Kryptozoid, lid 69

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 20 jun 2017, 09:43

Afbeelding

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 20 jun 2017, 09:46

Dat valt dan wmb vrij lafjes onder onder "met als doel maatschappelijke veranderingen te bewerkstelligen, de bevolking ernstige vrees aan te jagen of politieke besluitvorming te beïnvloeden.
Extreemlinksche drammert

Plaats reactie