Muziek en Moraal

Heeft Mark, Maxime, Geert, Diederik, Emiel, Jolande / Tofik, Alexander, Arie, Kees, Marianne of een andere waardeloze politicus weer iets nutteloos besloten? Spuw dan hier uw gal.
Scalle
Heeft ECHT geen Leven

Re: Muziek en Moraal

Bericht door Scalle » 12 feb 2019, 16:34

Krautsurfer schreef:
12 feb 2019, 16:05
Als ik naar popmuziek (dat wat populair is bij het volk) kijk, en dan helemaal die van de laatste twee, drie, decennia, dan is het plastic wat de klok slaat, dus in die zin is Duran Duran een prima voorbeeld.
Bingo!

Maar ik had het over de vorm eerder (ttz vlotte deunen) dan populariteit.
Je gaat me niet geloven, maar er zijn bands die vlotte deunen gemaakt hebben die niet naar plastiek smaken.
Please enter the telephone number, then press https://soundcloud.com/boomboomboom/crazy-date

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 12 feb 2019, 16:45

gung ho schreef:
12 feb 2019, 12:29
roadrunner schreef:
11 feb 2019, 21:36
Heb wel wat moeite gehad met Morrissey (The Smiths). € 65 betaald voor een concert en dan geconfronteerd worden met een smerige clip over kippenmishandeling (niet gezien, ben bier gaan halen), terwijl ik zo van kip hou. Ik heb net weer 300 gram kip weggewerkt. Enfin, heb het hem vergeven :up:
Ik heb om een heel andere reden moeite met Morrissey. Ten eerste is zijn muziek, en dat van zijn bandje, kut en ten tweede zijn zijn politieke denkbeelden voor mij abject en infaam. Een grotere eikel lijkt mij niet denkbaar.

Toch heb ik één van zijn laatste platen geluisterd, omdat die goede recensies kreeg. Bleek toch weer een ouwelullenplaat te zijn...

Vooral in G.B. wordt er flink gediscussieerd over Morrissey. Oude Smithsfans zijn vaak wat links van het midden georiënteerd en zij hebben grote moeite met zijn uitspraken over immigratie (om maar een onderwerp te noemen). Ook zij worstelen met muziek en moraal. Helemaal alleen sta ik dus niet.
Mozzer is een goed voorbeeld. Er zijn een aantal platen van de man die ik erg goed vind, maar ik ken ook hem ook als xenofoob. Begrijpelijk omdat hij gay is, en een deel van de immigrantenculturen vindt dat aspect lastig. Al is het clichebeeld dat extreemrechts ons opdringt overdreven.
Daarnaast heeft hij zich soms opgeworpen als gevoelig voor het lot van 'de gewone man' en vrouw. En ook van daaruit is zijn xenofobie begrijpelijk.

Morrissey is zeer interessante materie. Ik weet exact wat ik vind van hem. Hij heeft zijden waarop ik met hem van mening verschil, maar is zeer openlijk feminist, homo- en dierenrechtenactivist. En 50% van zijn platen is oké.

Kortom: een zuinige thumbs up!
Laatst gewijzigd door iKer op 12 feb 2019, 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
If your government isn’t protecting you and the future of your kids, you have a duty to rebel and a right to rebel. (Gail Bradbrook, Extinction Rebellion co-founder)

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 12 feb 2019, 16:45

Scalle schreef:
12 feb 2019, 16:34
Krautsurfer schreef:
Als ik naar popmuziek (dat wat populair is bij het volk) kijk, en dan helemaal die van de laatste twee, drie, decennia, dan is het plastic wat de klok slaat, dus in die zin is Duran Duran een prima voorbeeld.
Bingo!

Maar ik had het over de vorm eerder (ttz vlotte deunen) dan populariteit.
Je gaat me niet geloven, maar er zijn bands die vlotte deunen gemaakt hebben die niet naar plastiek smaken.
Geen idee waarom ik je niet zou geloven.
ik heb er zat in mijn collectie.

Ik kan me echter niet aan de indruk onttrekken dat als jij The Smiths de perfecte Britse '80's popband vindt, je er een vrij rigide definitie op na houdt.
Popmuziek is verder inderdaad niet zo aan mij besteed, dus van mij mag je, hoor.

Link
Laatst gewijzigd door Krautsurfer op 12 feb 2019, 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Too Freud to live
Too Jung to die

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 12 feb 2019, 16:47

iKer schreef:
12 feb 2019, 16:45
gung ho schreef:
12 feb 2019, 12:29
roadrunner schreef:
11 feb 2019, 21:36
Heb wel wat moeite gehad met Morrissey (The Smiths). € 65 betaald voor een concert en dan geconfronteerd worden met een smerige clip over kippenmishandeling (niet gezien, ben bier gaan halen), terwijl ik zo van kip hou. Ik heb net weer 300 gram kip weggewerkt. Enfin, heb het hem vergeven :up:
Ik heb om een heel andere reden moeite met Morrissey. Ten eerste is zijn muziek, en dat van zijn bandje, kut en ten tweede zijn zijn politieke denkbeelden voor mij abject en infaam. Een grotere eikel lijkt mij niet denkbaar.

Toch heb ik één van zijn laatste platen geluisterd, omdat die goede recensies kreeg. Bleek toch weer een ouwelullenplaat te zijn...

Vooral in G.B. wordt er flink gediscussieerd over Morrissey. Oude Smithsfans zijn vaak wat links van het midden georiënteerd en zij hebben grote moeite met zijn uitspraken over immigratie (om maar een onderwerp te noemen). Ook zij worstelen met muziek en moraal. Helemaal alleen sta ik dus niet.
Mozzer is een goed voorbeeld. Er zijn een aantal platen van de man die ik erg goed vind, maar ik ken ook hem ook als xenofoob. Begrijpelijk omdat hij gay is, en een deel van de immigrantenculturen vindt dat aspect lastig. Al is het clichebeeld dat extreemrechts ons opdringt overdreven.
Daarnaast heeft hij zich soms opgeworpen als gevoelig voor het lot van 'de gewone man' en vrouw. En ook van daaruit is zijn xenofobie begrijpelijk.

Morrissey is zeer interessante materie. Ik weet exact wat ik vind van hem. Hij heeft zijden waarop ik met hem van mening verschil, maar is zeer openlijk feminist, homo- en dierenrechtenactivist. En 50% van zijn platen is oké.

Kortom: een zuinige thumbs up!
Je vind 'm minder lastig te behappen dan Nick Cave, begrijp ik?
Too Freud to live
Too Jung to die

Scalle
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Scalle » 12 feb 2019, 16:57

Krautsurfer schreef:
Ik kan me echter niet aan de indruk onttrekken dat als jij The Smiths de perfecte Britse '80's popband vindt, je er een vrij rigide definitie op na houdt.
Popmuziek is verder niet zo aan mij besteed, dus van mij mag je, hoor.

Link
Perfect waren ze niet, neeje.
Wel best.
Rigide, ik? Ik geef grif toe dat ik er niet lang over nagedacht heb, da's zeker.

Maar wie anders kon die titel claimen in de UK 80?
Wire? Dat was geen popband. En hun beste werk is jaren 70.
The Cure? Briljante band. Maar geen typische popband.
Jesus and Mary Chain? Hebben maar 1 knaller gemaakt.
The Jam? Idem dito ttz Sound affects.
Plastic Bertrand? Dat was een Belg hee.....
Please enter the telephone number, then press https://soundcloud.com/boomboomboom/crazy-date

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 12 feb 2019, 16:58

Scalle schreef:
12 feb 2019, 16:34
Krautsurfer schreef:
Bingo!
Mijn hemel, ik hoor in onze generatie al 30 jaar dit gebullshit. Het doet me altijd denken aan die episode waarin Dylan voor het eerst de elektrische gitaar gebruikt live. Er was grote beroering in zijn achterban, want elektrisch versterkt was 'niet natuurlijk', enzovoorts enzoverder.

Realiseren jullie je wel dat grote bouwwerken als bijvoorbeeld de Eiffeltoren of het Pantheon ooit ontstaan zijn als onmenselijk megalomane niet-houten bouwwerken 'zonder ziel'? Maar gewoon als gladgestreken ultraperfectie? Dingen die de menselijke maat volkomen negeerden?

Muziek als Duran Duran is ontworpen voor decennia. Madonna of Prince dito. Check uit hoeveel je favoriete eigthiesbandje dat je zo na aan het hart ligt nu nog wordt gedraaid. Check dan de views op Youtube van Duran Duran of 'iets anders plastics'...

Niet dat ik nu Duran Duran op ga zetten. Maar dat gemakzuchtig gezeik over 'plastic' van mensen die na decennia nog stééds de intellectuele flexibiliteit van een mestkever tentoonspreiden is echt stuitend.
If your government isn’t protecting you and the future of your kids, you have a duty to rebel and a right to rebel. (Gail Bradbrook, Extinction Rebellion co-founder)

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 12 feb 2019, 17:05

Scalle schreef:
12 feb 2019, 16:57
Krautsurfer schreef:
Popmuziek is verder niet zo aan mij besteed, dus van mij mag je, hoor.

Link
Perfect waren ze niet, neeje.
Wel best.
Rigide, ik? Ik geef grif toe dat ik er niet lang over nagedacht heb, da's zeker.

Maar wie anders kon die titel claimen in de UK 80?
Wire? Dat was geen popband. En hun beste werk is jaren 70.
The Cure? Briljante band. Maar geen typische popband.
Jesus and Mary Chain? Hebben maar 1 knaller gemaakt.
The Jam? Idem dito ttz Sound affects.
Waarom niet Bananarama, Fun Boy Three, The Specials, U2, Simple Sinds, New Order of al die andere bandjes die WEL de hitparade bevolkten en -nee, geen underground status hadden?

Ik denk serieus dat The Cure ver zou komen bij mij. Zowel een duidelijke cultfollowing als stadionband. Flink aantal grote pophits vanaf Primary. U2 hetzelfde maar mij te mainstream en veel te popiejopie toen.

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 12 feb 2019, 17:11

Scalle schreef:
:roll:
Dat wist ik ook wel.
Too Freud to live
Too Jung to die

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 12 feb 2019, 17:11

Krautsurfer schreef:
12 feb 2019, 16:47
Dat begrijp je goed.

Het probleem met Cave is het steunen van een misdadig regime dat sinds april 2018 >250 doden en 23.000 gewonden op haar geweten heeft*, alleen al in Gaza.
Dit staat in schril contrast met een Morrissey die tegen ongebreidelde immigratie is, omdat dat het leven van de inheemse bevolking moeilijker maakt.

Ik neem aan dat dat niet lastig is te begrijpen.

* ik quote uit werk wat ik nu onderhanden heb. Ik laat hier de aanhoudende bombardementen in Syrië en het doorgaande moorden en stelen op de Westbank buiten beschouwing.
Laatst gewijzigd door iKer op 12 feb 2019, 17:15, 2 keer totaal gewijzigd.

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 12 feb 2019, 17:12

iKer schreef:
12 feb 2019, 17:05
Waarom niet Bananarama, Fun Boy Three, The Specials, U2, Simple Sinds, New Order of al die andere bandjes die WEL de hitparade bevolkten en -nee, geen underground status hadden?
Check.
Da's popmuziek.
En daarom heb ik daar weinig mee.

Nu ja, The Specials zijn natuurlijk wel leuk.
Too Freud to live
Too Jung to die

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 12 feb 2019, 17:14

iKer schreef:
12 feb 2019, 17:11
Krautsurfer schreef:
12 feb 2019, 16:47
Dat begrijp je goed.
De problemen die ik met Cave heb behelzen het steunen van een misdadig regime dat (ik quote nu uit werk wat ik onder handen heb:) sinds april 2018 >250 doden en 23.000 gewonden op haar geweten heeft.

Dat staat in schril contrast met een Morrissey die tegen ongebreidelde immigratie is omdat dat het leven van de inheemse bevolking moeilijk maakt.

Ik neem aan dat dat niet lastig is te begrijpen.
Nee hoor.
Gewoon even checken.
Voert Cave trouwens tegenwoordig actief propaganda voor Israël, of treedt-ie er alleen maar af en toe wel eens op?
Too Freud to live
Too Jung to die

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 12 feb 2019, 17:17

Krautsurfer schreef:
12 feb 2019, 17:14
Voert Cave trouwens tegenwoordig actief propaganda voor Israël, of treedt-ie er alleen maar af en toe wel eens op?
Dat 'alleen maar af en toe optreden' staat gelijk aan het steunen van dit regime. Het doet alsof Israël een normale staat is, terwijl het net als bijv. Iran en Saoudi Arabië een extreem moorddadige entiteit is.

Het zou me niet verbazen dat het aantal doden door Iran sinds 2000 lager uitvalt dan dat van Israël. SA hoeven we het niet over te hebben vrees ik. Ik zal je één hint geven: Yemen.
Laatst gewijzigd door iKer op 12 feb 2019, 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Scalle
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Scalle » 12 feb 2019, 17:22

Krautsurfer schreef:
12 feb 2019, 17:11
Scalle schreef:
:roll:
Dat wist ik ook wel.
Tuurlijk. Grapje!

Bon, ik laat iker dit draadje verder trekken... Ik moet ervandoor...

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 12 feb 2019, 17:22

Ik ook.

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 12 feb 2019, 17:27

iKer schreef:
12 feb 2019, 17:17
Dat 'alleen maar af en toe optreden' staat gelijk aan het steunen van dit regime.
Vind ik niet.
Too Freud to live
Too Jung to die

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 12 feb 2019, 17:28

iKer schreef:
12 feb 2019, 17:22
Ik ook.
Crap, ik ook.
Vroegertje, vandaag..

Moet een Valentine's Day kadootje gaan halen voor vrouwe Krautsurfer.
:down:
Too Freud to live
Too Jung to die

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 12 feb 2019, 17:37

Krautsurfer schreef:
12 feb 2019, 17:27
iKer schreef:
Dat 'alleen maar af en toe optreden' staat gelijk aan het steunen van dit regime.
Vind ik niet.
Jammer voor je dat ik moreel superieur ben dan.
:lol:

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 12 feb 2019, 17:39

Even zonder dollen: was jij vóór of tegen de boycot van het Apartheidsregime in Zuid Afrika?
Serieuze vraag @Krautsurfer.
De antwoordopties zijn ja en nee.

(Dus geen constructies als 'nee, hoewel' of 'ja, tenzij'.)

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 12 feb 2019, 18:00

Krautsurfer schreef:
12 feb 2019, 17:28
Moet een Valentine's Day kadootje gaan halen voor vrouwe Krautsurfer.
Onlangs een vibrator cadeau gedaan.
Voorlopig hoef ik niet meer aan de bak thuis.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 12 feb 2019, 18:01

En via het gezoem van de vibrator en de filosofische brug dat 'elke klank muziek kan zijn' komen wij weer on topic.

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 12 feb 2019, 18:21

iKer schreef:
12 feb 2019, 17:39
Even zonder dollen: was jij vóór of tegen de boycot van het Apartheidsregime in Zuid Afrika?

De antwoordopties zijn, per jouw eigen formulering, "voor" en "tegen", niet "ja" en "nee" :mrgreen:

Afbeelding
"'Samenleving' is een biologische constructie."
                                                — Kryptozoid, lid 69

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 12 feb 2019, 18:32

iKer schreef:
12 feb 2019, 17:37
Krautsurfer schreef:
12 feb 2019, 17:27
iKer schreef:
Vind ik niet.
Geniet er van, pik! :up:
Too Freud to live
Too Jung to die

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 12 feb 2019, 18:33

iKer schreef:

Ja.
Too Freud to live
Too Jung to die

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 12 feb 2019, 18:44

Kryptozoid schreef:
12 feb 2019, 18:21
iKer schreef:

De antwoordopties zijn, per jouw eigen formulering, "voor" en "tegen", niet "ja" en "nee" :mrgreen:

Afbeelding
Stimmt, Herr R.

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 12 feb 2019, 19:22

Krautsurfer schreef:
12 feb 2019, 18:33
iKer schreef:

Ja.
:lol: :clap:
Krijg toch allemaal de kolere, val voor mijn part allemaal dood

Siegfried Stahl
Forum Diva
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 12 feb 2019, 19:43

gung ho schreef:
12 feb 2019, 14:29
Scalle schreef:
12 feb 2019, 14:18
gung ho schreef:
12 feb 2019, 13:37
Zowel Smiths als fans zijn jengelende zeurpietjes.
Zucht...
Het is maar een mening uiteraard edoch: het zijn in regel mensen die niet van popmuziek houden of de ballen weten van popmuziek die zoiets schrijven.
Meestal een combinatie van beiden.

Britse popmuziek is in de eighties nooit beter gedaan geweest dan The Smiths.
Ik hield heel erg van popmuziek en heb er behoorlijk wat verstand van (nu ja, kennis over.) Ik ben blijkbaar de uitzondering die jouw regel bevestigt. :D Ik dacht overigens dat Talk Talk werd beschouwd als het summum van Britse popmuziek in de jaren '80, maar dat terzijde.

Volgens mij valt er een schifting te maken tussen mensen die The Smiths bewust hebben meegemaakt en mensen die net iets jonger zijn. Mijn gok is dat jij (minimaal) 45 jaar oud bent. Ik heb The Smiths nét gemist en beschouw ze totaal niet als de beste band van het decennium.
Maakten geen slechte elpees en dat wil ook wat zeggen. Smiths waren fantastisch..

En Morrissey...

Link
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983

Siegfried Stahl. Lidnr.66.

Siegfried Stahl
Forum Diva
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 12 feb 2019, 19:51

Maar het leukste Engels bandje was natuurlijk House Martins!

Link
Johnny Lydon 1983

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 12 feb 2019, 22:47

Siegfried Stahl schreef:
12 feb 2019, 19:51
Maar het leukste Engels bandje was natuurlijk House Martins!

Link
Je doet het er een beetje om, he.
Too Freud to live
Too Jung to die

Siegfried Stahl
Forum Diva
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 12 feb 2019, 23:42

Leuk liedje he?
Johnny Lydon 1983

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 13 feb 2019, 00:46

Krautsurfer schreef:
12 feb 2019, 18:33
iKer schreef:

Ja.
Dit is min of meer dezelfde situatie. BDS gaat over het boycotten van een onderdrukkend regime.

Nick Cave zit in dezelfde positie als Shell, dat toen (terecht) zéér onder vuur lag.
Shell verdiende geld in Zuid Afrika, en wilde daar niet mee stoppen. Dus verzette zich tegen de boycot.
Nick Cave verdient geld in Israël, en wil daar niet mee stoppen. Dus verzet zich tegen de boycot.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 13 feb 2019, 00:57

Scalle schreef:
12 feb 2019, 14:18
gung ho schreef:
12 feb 2019, 13:37
Zowel Smiths als fans zijn jengelende zeurpietjes.
Zucht...
Het is maar een mening uiteraard edoch: het zijn in regel mensen die niet van popmuziek houden of de ballen weten van popmuziek die zoiets schrijven.
Meestal een combinatie van beiden.

Britse popmuziek is in de eighties nooit beter gedaan geweest dan The Smiths.
Gung Ho doet hier opvallend een poging Scalle uit zijn tent te lokken.
Hetgeen lukt.
En dan komt Scalle met zo'n uitleg...

Afbeelding
Laatst gewijzigd door iKer op 13 feb 2019, 02:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Scalle
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Scalle » 13 feb 2019, 12:36

iKer schreef:
13 feb 2019, 00:57
Maar neen. Het is echt geen rocket science hoor.

Kraut/Gung zijn de ballen geïnteresseerd in popmuziek. Dus zouden ze daar beter geen uitspraken over doen.
Likewise hou ik mijn muil over klassieke muziek want daar weet ik ook niets van.

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 13 feb 2019, 13:02

Scalle schreef:
13 feb 2019, 12:36
iKer schreef:

Kraut/Gung zijn de ballen geïnteresseerd in popmuziek. Dus zouden ze daar beter geen uitspraken over doen.
Likewise hou ik mijn muil over klassieke muziek want daar weet ik ook niets van.
Wat een vreemde gedachtegang. Dus omdat ik het niet eens ben met Bart de Wever zou ik niet begrijpen wat hij bedoelt en daarover beter geen uitspraken over doen. Mensen die op hem stemmen zijn de enigen die hun muil mogen openen.

Zoals gezegd. Ik heb behoorlijk wat popmuzikale kennis en ben het juist om die reden met Kraut eens. Jouw definitie van popmuziek is nogal rigide. Popmuziek staat voor populaire muziek. Dat gaat behoorlijk veel verder dan jouw coupletje, coupletje, refreintje, coupletje, refreintje. Of is rapmuziek geen popmuziek?
Krijg toch allemaal de kolere, val voor mijn part allemaal dood

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 13 feb 2019, 13:14

Scalle schreef:
iKer schreef:

De ballen, de ballen...

Dat valt ook wel weer mee.

In ieder geval genoeg om niet mee te gaan met de bewering dat The Smiths de beste popband in de '80's waren uit Engeland.
Too Freud to live
Too Jung to die

Scalle
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Scalle » 13 feb 2019, 13:55

gung ho schreef:
13 feb 2019, 13:02
Wat een vreemde gedachtegang. Dus omdat ik het niet eens ben met Bart de Wever zou ik niet begrijpen wat hij bedoelt en daarover beter geen uitspraken over doen. Mensen die op hem stemmen zijn de enigen die hun muil mogen openen.

Zoals gezegd. Ik heb behoorlijk wat popmuzikale kennis en ben het juist om die reden met Kraut eens. Jouw definitie van popmuziek is nogal rigide. Popmuziek staat voor populaire muziek. Dat gaat behoorlijk veel verder dan jouw coupletje, coupletje, refreintje, coupletje, refreintje. Of is rapmuziek geen popmuziek?
Goed dan.

Tuurlijk dat je in discussie mag, beter: moet gaan met Weverke. Maar bereid je maar grondig voor eerst: de man zal brandhout van je maken als je dossierkennis te licht uitvalt.

Er is popmuziek in de zin van populaire muziek: dat is de verzamelnaam.
En daarnaast heb je pop(muziek) als subgenre en die laatste staat naast rap of hip hop, metal, elektronica, country en weetikveel wat nog allemaal.
Over die tweede pop had ik het.

Sterk vereenvoudige voorstelling uiteraard maar ik dacht dat het duidelijk was wat ik bedoelde.

Scalle
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Scalle » 13 feb 2019, 14:03

Krautsurfer schreef:
13 feb 2019, 13:14
De ballen, de ballen...

In ieder geval genoeg om niet mee te gaan met de bewering dat The Smiths de beste popband in de '80's waren uit Engeland.
Agree - ik ben wat te hard geweest.

Maar ik sta open voor andere meningen hoor. Zo'n Smiths adept ben ik nu ook nie.
Alleen heeft niemand tot nu toe een valabel alternatief kunnen geven...

Was ik nog vergeten:
U2: is dat een engelse band?
Simple Minds: ten tijde van Sons and Fascination/New gold dream misschien maar de 2de helft van de jaren 80 was zo tenenkrommend slecht dat ze punten verliezen
Bananarama: ??? - get the f*** out of my face

Enfin.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 13 feb 2019, 14:10

Scalle schreef:
iKer schreef:

Ik ben het wel.
En je opmerking slaat als kut op Dirk.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 13 feb 2019, 14:12

Scalle schreef:
13 feb 2019, 14:03
Choose your words wisely, laddy.
Engels? Neen. Brits? Welzeker.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 13 feb 2019, 14:15

Scalle schreef:

Enfin.
Ik trek het gegalm van Morrissey in The Smiths nog steeds lastig.

Bananarama heeft en had tenminste
1. Fijne popsongs.
2. Geen mannen die live een bos tulpen in hun broek staken.
3. Goede choreografie. Eigenlijk was het een Gesamtkunstwerk. Looks, liedjes, dans.
4. Lekkere wijven.
5. Een reactie van Scalle die me doet denken aan facefuck. Met die donkere die altijd links stond welteverstaan.

Scalle
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Scalle » 13 feb 2019, 14:17

iKer schreef:
13 feb 2019, 14:12
Choose your words wisely, laddy.
Engels? Neen. Brits? Welzeker.
Engelse bands = bands uit de VK.

Dus krijg je zo maar Noord-Ierland cadeau van mij!

Merci Scalle.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 13 feb 2019, 14:20

Onzin. Lul niet uit je nek als grote mensen meelezen.
Noord Ierland krijg ik niet cadeau, Noord Ierland was en is onderdeel van het VK.

Merci iKer.
Graag gedaan Scalle.

Scalle
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Scalle » 13 feb 2019, 14:20

iKer schreef:
13 feb 2019, 14:15
Ik trek het gegalm van Morrissey in The Smiths nog steeds lastig.

Bananarama heeft en had tenminste
1. Fijne popsongs.
2. Geen mannen die live een bos tulpen in hun broek staken.
3. Goede choreografie. Eigenlijk was het een Gesamtkunstwerk. Looks, liedjes, dans.
4. Lekkere wijven.
5. Een reactie van Scalle die me doet denken aan facefuck. Met die donkere die altijd links stond welteverstaan.
Je gaat me miscchien niet geloven, maar ik had bijna geschreven Bananarama = onderbroekenpop daarnet.

En nu doe jij het in mijn plaats zowaar.

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 13 feb 2019, 14:43

Scalle schreef:
Krautsurfer schreef:
13 feb 2019, 13:14
De ballen, de ballen...

Agree - ik ben wat te hard geweest.

Maar ik sta open voor andere meningen hoor. Zo'n Smiths adept ben ik nu ook nie.
Alleen heeft niemand tot nu toe een valabel alternatief kunnen geven...

Was ik nog vergeten:
Simple Minds: ten tijde van Sons and Fascination/New gold dream misschien maar de 2de helft van de jaren 80 was zo tenenkrommend slecht dat ze punten verliezen

Enfin.
U2 zijn Ieren.
Natuurlijk zijn Simple Minds en Bananarama ruk. Maar ze verkochten wel enorm veel platen. Hence: -> popmuziek. Maar als verkoopcijfers niet doorslaggevend zijn, wat is dan goed? Vakmanschap? Originaliteit?
Uiteindelijk blijkt het dan een kwestie van smaak te zijn. En dan is mijn smaak niet The Smiths.
Too Freud to live
Too Jung to die

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 13 feb 2019, 14:45

iKer schreef:
13 feb 2019, 14:20
Noord Ierland krijg ik niet cadeau, Noord Ierland was en is onderdeel van het VK.

Merci iKer.
Graag gedaan Scalle.
Ehm..
Maar U2 komt uit Dublin.
Da's een stad in Ierland.
Heel geen Noord-Ierland.
Too Freud to live
Too Jung to die

Scalle
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Scalle » 13 feb 2019, 14:54

Krautsurfer schreef:
13 feb 2019, 14:43
Uiteindelijk blijkt het dan een kwestie van smaak te zijn.
Mee eens.

Alhoewel ik wel probeer de zaak te argumenteren.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 13 feb 2019, 15:14

Krautsurfer schreef:
13 feb 2019, 14:45
iKer schreef:

Merci iKer.
Graag gedaan Scalle.
Ehm..
Maar U2 komt uit Dublin.
Heel geen Noord-Ierland.
Granted. Ik buig mijn hoofd in nederigheid.
Hoop dat u mijn excuses kunt aanvaarden.
Scalle mag me onthoofden.

Dacht altijd dat het een Noord Ierse band was.
Serieus.
Laatst gewijzigd door iKer op 13 feb 2019, 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 13 feb 2019, 15:14

Scalle schreef:
13 feb 2019, 14:54
Krautsurfer schreef:
13 feb 2019, 14:43
Uiteindelijk blijkt het dan een kwestie van smaak te zijn.
Mee eens.

Alhoewel ik wel probeer de zaak te argumenteren.
Nou, argumenteer dan maar 's waarom The Smiths volgens jou de beste popband van de jaren '80 uit het VK is, want dat heb ik eigenlijk nog niet gelezen.
Too Freud to live
Too Jung to die

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 13 feb 2019, 15:16

iKer schreef:
13 feb 2019, 15:14
Krautsurfer schreef:
13 feb 2019, 14:45
iKer schreef:

Merci iKer.
Graag gedaan Scalle.
Ehm..
Maar U2 komt uit Dublin.
Heel geen Noord-Ierland.
Granted. Ik buig mijn hoofd in nederigheid.
Hoop dat u mijn excuses kunt aanvaarden.
Scalle mag me onthoofden.

Dacht altijd dat het een Noord Ierse band was.
Serieus.
:eek:
:crazy:
:nooo:
Too Freud to live
Too Jung to die

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 13 feb 2019, 15:17

De rest van mijn opmerkingen staat trouwens nog steeds overeind.
En Bananarama vond ik belangrijker dan The Smiths.
Al was het maar omdat leuke meisjes dat leuk vonden en je slim moet spelen als je wilt versieren.
Dus ik vond Bananarama top als het mij uitkwam.

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 13 feb 2019, 15:30

iKer schreef:
13 feb 2019, 15:17
Al was het maar omdat leuke meisjes dat leuk vonden en je slim moet spelen als je wilt versieren.
Dus ik vond Bananarama top als het mij uitkwam.
iKer schreef:
12 feb 2019, 17:37
:drink:
Too Freud to live
Too Jung to die

Plaats reactie