Baudet

Heeft Mark, Maxime, Geert, Diederik, Emiel, Jolande / Tofik, Alexander, Arie, Kees, Marianne of een andere waardeloze politicus weer iets nutteloos besloten? Spuw dan hier uw gal.
Richardus
Meganerd

Re: Baudet

Bericht door Richardus » 27 mar 2019, 06:19

:lol: (ik heb Tirza wel uitgelezen maar herinner me er niks van. Inwisselbaar geleuter.)
Facilitator, katalysator, transformator

Whatever makes you happy, dude.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 27 mar 2019, 10:00

OMFG Flaaks... van de laatste 50 jaar nog wel.
:lol:

Geef mij maar een late Hermans in plaats van Grunberg. Siegfried van Mulisch: top!
Tirza? Ries zei het al:
Richardus schreef:
27 mar 2019, 06:19
Inwisselbaar geleuter.

Ik vermoed dat als Flaaks gaat duiken hij ook niet verder gaat dan de eerste 7 decimeter.
'Er is voldoende mis in Nederland dat niets te maken heeft met cultuur of identiteit om het ongenoegen te verklaren' -Ewald Engelen, 2017

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 27 mar 2019, 10:11

Rainy Day Woman schreef:
26 mar 2019, 22:16
Volgens Arnon Grunberg zal Baudet later een vogelpoepje in de geschiedenis der beschaving blijken te zijn. :drink:
Als hij dat al is natuurlijk. Nederland is een speldenkop op de aardbol. Daarbinnen wonen dik 17 miljoen mensen. Als er een bom op word gegooid gaat de wereld gewoon door zonder dat dat invloed heeft. Baudet is opperhoofd der navelstaarders. Ik maak me eerder zorgen om verzwakking van de EU door dit soort types. Nu de VS haar handen aftrekt van de EU is het belangrijk het front tegen Rusland en China te sluiten. Daar kan zo'n Baudet als kiespijn gemist worden.

(Ik geef toe dat ik dik ambivalent ben. De afstand van het EP tot de EU-bevolking baart mij ernstig zorgen. Ook het gebrek aan aanpakken van problemen als belastingontwijking, verschil in aanpak van immigratie, de houding inzake Zuid Europa, de aanpak van de Eurocrisis. En vooral: de lobbymacht in Brussel is verontrustend. De invloed van grote bedrijfsleven in EU is enorm. Dit is een haat-liefde verhouding die ik heb. Sterker; ik heb meermalen een euroscepticus gekozen in het stemhokje).
'Er is voldoende mis in Nederland dat niets te maken heeft met cultuur of identiteit om het ongenoegen te verklaren' -Ewald Engelen, 2017

Flaaks
Knuffelnerd

Bericht door Flaaks » 27 mar 2019, 23:32

Grunberg is absoluut de grootste hedendaagse Nederlandse schrijver. De tijd zal mijn gelijk bewijzen. Kellendonk kwam in de buurt, maar helaas te vroeg dood.
Voorheen Vlaecks.

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 28 mar 2019, 11:15

Flaaks schreef:
27 mar 2019, 23:32
Grunberg is absoluut de grootste hedendaagse Nederlandse schrijver. De tijd zal mijn gelijk bewijzen. Kellendonk kwam in de buurt, maar helaas te vroeg dood.
Het is triest gesteld met de Nederlandse literatuur.
:erm:
Too Freud to live
Too Jung to die

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 28 mar 2019, 11:32

en met Vlaecks

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 28 mar 2019, 12:38

Flaaks schreef:
27 mar 2019, 23:32
Grunberg is absoluut de grootste hedendaagse Nederlandse schrijver. De tijd zal mijn gelijk bewijzen.
Zal best. Wat boeit dat? Madonna en Michael Jackson zijn ook overgebleven uit de eighties. Betekent niet dat ik Einstürzende Neubauten niet hoger aansla uit die tijd.

En:
Betekent nog niet dat Tirza over 50 jaar nog gelezen zal worden.
Want dat gaat niet gebeuren.

Overigens vond ik Renate Dorrestein vele malen interessanter dan Kellendonk.
En Zwagermans' Vals Licht veel krachtiger dan Grunbergs' Blauwe Maandagen. Dat een wat verdunde Vals Licht is met een scheut Brusselmans. En Zwagermans is doder (=meer dood), wat ook superbelangrijk is!
Maar Grunberg doet het erg goed als beschrijver van het hedendaagse leven in korte krantentukjes.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 28 mar 2019, 14:43

Vage bekende net op de app:

'Hey iKer, nog gestemd?
Laat me raden, Thierry?'

:eek:

Vage bekende dus wel...
Maar oké, woont ergens diep in de provincie. Dan krijg je dat.
Gelijk ook een racistisch stereotype in de app. ('ik heb ook donkere vrienden maar die werken')

Ik heb geantwoord dat ik zo links ben dat zelfs de uil van Minerva het niet bij kan houden. Voorbij de laatste brokstukken der beschaving. Geloof dat ze de grap niet helemaal snapte. :erm:

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 28 mar 2019, 18:34

Boeiend.

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 26 apr 2019, 06:54

Terry Bidet :lol: dat niksige prutspartijtje is in no time dood. Domme burgervolk weer nog teleurgestelder in politiek achterlatend. Mooie voedingsbodem voor een nieuwe iKel :hitler: :yes: godwin

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 01 mei 2019, 23:00

iKer schreef:
26 mar 2019, 02:04
En er zijn vast een hoop fraudeurs die uit de VVD zijn gejaagd bij FvD aangespoeld. Het moet nog blijken, maar het zou me niets verbazen.
Ai ai ai, grepen uit de kas van Otten en die andere oprichter, een Hiddema die zijn woonadres verkeerd heeft doorgegeven...
De boel gaat eerder fout dan ik had verwacht.
Het wachten is op duidelijkheid over het witteboorden-criminelen-gehalte van al die provinciale politici.

Ik ben daar optimistisch over. Héél optimistisch.

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 23 mei 2019, 09:04

Ontluisterend dat debat gister. Baudet werd zo nu en dan in de hoek gezet als een kleine schooljongen. Rutte liet Baudet zeggen dat hij voor een Nexit is en dat het onzeker is of de MH17 is neergehaald door een Russische raket. Verder stelde hij een oerstomme vraag aan Rutte ('wanneer heeft u voor het laatst gehuild?') waardoor die kon vertellen over zijn overleden familieleden.

Er zal geen kiezer door van mening zijn veranderd, maar voor mij was het vermakelijk om Baudet zo te zien stuntelen. Al grenst het voor mij aan het ongelooflijke dat hij de chaos in G.B. ziet als een georkestreerde actie van Deep State.
We all need someone we can bleed on

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 23 mei 2019, 10:02

gung ho schreef:
23 mei 2019, 09:04
Ontluisterend dat debat gister.
Ik heb er zelf nagenoeg niets (wel iets, maar nauwelijks, want bezig met een compilatie waardoor ik youtube nauwelijks kon verstaan) van meegekregen, maar constateer wel dat een ieders mening over dat debat meer dan ooit gekleurd lijkt te worden door hoe goed danwel vreselijk men Baudet (en in mindere mate Rutte) vind, want ik hoor en lees zeer uiteenlopende reacties.

Opvallend vond ik:
  1. dat Robert Jensen, die waarschijnlijk ook FvD of anders PVV stemt, ook opmerkte (op Twitter) dat die vraag over dat huilen een blunder was
  2. dat er in The Guardian een artikel staat waarvan de headline critici citeert die dit debat 'a sham' en 'staged' noemen
"'Samenleving' is een biologische constructie."
                                                — Kryptozoid, lid 69

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 23 mei 2019, 10:41

Kryptozoid schreef:
23 mei 2019, 10:02
[*]dat er in The Guardian een artikel staat waarvan de headline critici citeert die dit debat 'a sham' en 'staged' noemen[/list]
Dat is helemaal de spijker op z'n kop. En exact in lijn met wat ik gisteren hier op het forum al gezegd heb. Ik lees hier dat de achterkant van de Metro een ad had met oproep dit debat te negeren. Dat is hoopgevend.

Twee partijen die kleiner zijn dan de nummers 3, 4 of 5 samen laten praten. De VVD is uiteengevallen in een intellectueel verward conservatief deel (FvD) en een rechts-progressief deel (VVD). We hadden zo beschouwd een debat tussen de VVD en de VVD.

Of nog beter gezegd: de kiezers van Baudet en Rutte kunnen ook Wilders of Buma stemmen. Het hele linkerspectrum van de Nederlandse politiek (PvdA, CU, GL, SP, PvdD en D66) is niet aan bod geweest. Een enorm kiezerspotentieel dat door de NOS gepasseerd is. Minimaal 50% van de kiezers is gepasseerd (en als je de peilingen mag geloven circa 65-70% want CDA en PVV namen ook niet deel). Er is een reden dat ik al 15 jaar nauwelijks Nederlandse TV meer kijk. Dit soort incompetentie is de oorzaak. Zo'n Pauw die zich voor dit karretje laat spannen is ten hemel schreiende journalistieke domheid.

Het is extreem schaamtevol dat dit heeft kunnen gebeuren. Wat nog erger is is dat de NRC hier geen voorpagina artikel aan heeft gewijd. Nou is me bekend dat momenteel op de redactie de rechts-liberalen weer de touwtjes in handen lijken te hebben, maar dat betekent niet dat je je plicht als waakhond van de democratie mag verzaken.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 23 mei 2019, 11:00

gung ho schreef:
23 mei 2019, 09:04
Al grenst het voor mij aan het ongelooflijke dat hij de chaos in G.B. ziet als een georkestreerde actie van Deep State.
Er grenst in Baudets opvattingen wel meer aan het ongelofelijke. :lol:

Baudet is erg gevoelig voor irreël wensdenken en bijgeloof. Harde wetenschap zegt hem weinig, complotdenken vind hij veel interessanter. Het is iemand van de esthetica en oude filosofie, niet van de harde data. Kom je soms ver mee (zie de RK-kerk die eeuwenlang vasthield aan de platte aarde theorie, of Hitler's antisemitisme) maar in the long run verlies je het altijd van de wetenschap.

Diep in zijn hart is Thierry een softe beta. Een zweverige romanticus die weer paarden wil zien lopen door de straten, en geen oog heeft voor het feit dat luchtvervuiling in grote steden allang een groter probleem is dan paardenpoep in Laren.

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 23 mei 2019, 11:23

iKer schreef:
23 mei 2019, 10:41
Kryptozoid schreef:
23 mei 2019, 10:02
[*]dat er in The Guardian een artikel staat waarvan de headline critici citeert die dit debat 'a sham' en 'staged' noemen[/list]
Dat is helemaal de spijker op z'n kop. En exact in lijn met wat ik gisteren hier op het forum al gezegd heb. Ik lees hier dat de achterkant van de Metro een ad had met oproep dit debat te negeren. Dat is hoopgevend.

Twee partijen die kleiner zijn dan de nummers 3, 4 of 5 samen laten praten. De VVD is uiteengevallen in een intellectueel verward conservatief deel (FvD) en een rechts-progressief deel (VVD). We hadden zo beschouwd een debat tussen de VVD en de VVD.

Of nog beter gezegd: de kiezers van Baudet en Rutte kunnen ook Wilders of Buma stemmen. Het hele linkerspectrum van de Nederlandse politiek (PvdA, CU, GL, SP, PvdD en D66) is niet aan bod geweest. Een enorm kiezerspotentieel dat door de NOS gepasseerd is. Minimaal 50% van de kiezers is gepasseerd (en als je de peilingen mag geloven circa 65-70% want CDA en PVV namen ook niet deel). Er is een reden dat ik al 15 jaar nauwelijks Nederlandse TV meer kijk. Dit soort incompetentie is de oorzaak. Zo'n Pauw die zich voor dit karretje laat spannen is ten hemel schreiende journalistieke domheid.

Het is extreem schaamtevol dat dit heeft kunnen gebeuren. Wat nog erger is is dat de NRC hier geen voorpagina artikel aan heeft gewijd. Nou is me bekend dat momenteel op de redactie de rechts-liberalen weer de touwtjes in handen lijken te hebben, maar dat betekent niet dat je je plicht als waakhond van de democratie mag verzaken.
Je gooit weer wat dingen op een hoop. NRC heeft niet als primaire taak de waakhond van de democratie te zijn. Het is NRC's taak om zo onafhankelijk mogelijk hun journalistieke werk te doen. De plek om kritiek te leveren op de totstandkoming van dit debat is dan ook niet de voorpagina (die is er voor nieuws), maar het hoofdredactioneel commentaar. Dit doet me denken aan een eerdere discussie waarin jij van meende dat de Opiniepagina de mening van NRC/The Guardian verwoordde, terwijl die er juist is om een zo breed mogelijk geluid te laten horen.

Verder is het niet de NOS die het debat tussen Rutte en Baudet regelde, dat was BNNVARA. Het toont vooral aan dat de grens tussen politiek en entertainment flinterdun is geworden en dat media en politiek elkaar hard nodig hebben. Je kunt het Pauw, de journalist, moeilijk kwalijk nemen dat hij een debat tussen twee politici faciliteert en daarbij anderen negeert, het levert tenslotte nieuws op niewaer? Je kunt je verder afvragen of het de taak is van een omroep om iedere partij evenveel aandacht te geven. Ik vind van niet.

Van de andere kant ben ik van mening dat Pauw zich wel heel makkelijk voor het karretje van twee politici laat spannen en is hij hiermee meer entertainer dan journalist. Het was interessanter geweest als de heren meer tegengeluid hadden gekregen van politici met een andere blik op immigratie, welvaartsverdeling en milieuproblematiek.

MarkS
Heeft Geen Leven
Contacteer:

Bericht door MarkS » 23 mei 2019, 11:24

iKer schreef:
23 mei 2019, 11:00
Het is iemand van de esthetica en oude filosofie. Diep in zijn hart is Thierry een softe beta. Een zweverige romanticus die weer paarden wil zien lopen door de straten.
Het is een proleet, een patjepeeër, een querulant, een blaaskaak, een narcist. Een beetje zoals jij dus. :up:
It's a question of mind over matter. I don't mind, and you don't matter.

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 23 mei 2019, 12:30

gung ho schreef:
23 mei 2019, 11:23
Je kunt je verder afvragen of het de taak is van een omroep om iedere partij evenveel aandacht te geven. Ik vind van niet.
Evenveel is misschien wat te veel gevraagd, maar dit was verre van evenredig en viel naar mijn idee buiten de taakomschrijving in de mediawet:

op evenwichtige wijze een beeld van de samenleving geeft en de pluriformiteit van onder de bevolking levende overtuigingen, opvattingen en interesses op maatschappelijk, cultureel en levensbeschouwelijk gebied weerspiegelt;

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 23 mei 2019, 12:38

(klaz*) schreef:
23 mei 2019, 12:30
gung ho schreef:
Je kunt je verder afvragen of het de taak is van een omroep om iedere partij evenveel aandacht te geven. Ik vind van niet.
Evenveel is misschien wat te veel gevraagd, maar dit was verre van evenredig en viel naar mijn idee buiten de taakomschrijving in de mediawet:

op evenwichtige wijze een beeld van de samenleving geeft en de pluriformiteit van onder de bevolking levende overtuigingen, opvattingen en interesses op maatschappelijk, cultureel en levensbeschouwelijk gebied weerspiegelt;
Je zou kunnen zeggen dat de publieke omroep zich van die taak heeft gekweten door eerder op de avond een lijsttrekkersdebat te organiseren.

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 23 mei 2019, 12:45

(klaz*) schreef:
23 mei 2019, 12:30
gung ho schreef:

Als we meten vanaf, pak 'm beet, 1970, dan zijn links-humanitair-achtige ideetjes gemiddeld nog steeds overververtegenwoordigd geweest.

Daarnaast is de kwestie "VVD of FVD" - zowel aangaande de vraag wie de grootste gaat worden, als voor de vraag 'waarop zal ik stemmen'* - een van de weinige enigszins spannende dingen aan deze verkiezingen.

*Baudet heeft wel eens verklaard dat de FvD vooral z'n pijlen zou richten op de VVD, om deze leeg te eten qua kiezers, en blijkbaar twijfelen er ook veel mensen tussen deze twee. Ik niet overigens: FvD gestemd, maar qua programma en stellingnames vind 't allemaal maar zo-zo of ben het er zelfs mee oneens. Maar het gaat om het grote plaatje, en om een afrekening met het Westerse schuldgevoel (een vreemde vorm van collectief narcisme, want in wezen Europees exceptionalisme: een superioriteitsdenken dat zich camoufleert middels xenofiel altruïsme) die beter en dieper beredeneerd is dan bij de PVV.

Maar ik ben voor abortus (en ook voor euthanasie maar da's hier minder relevant), niet zozeer vanuit de 'rechten van het individu' zoals Baudet het brengt in z'n Houellebecq-essay, maar meer vanuit mijn malthusiaanse perceptie dat low-lifes zich onnadenkend snel voortplanten. Het liefst zou ik abortus zo laagdrempelig mogelijk gemaakt zien, gratis en zonder enige vorm van registratie zodat ook illegalen er gebruik van kunnen maken. Kill the children, save the food!
                                                — Kryptozoid, lid 69

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 23 mei 2019, 12:55

Kryptozoid schreef:
23 mei 2019, 12:45
Daarnaast is de kwestie "VVD of FVD" - zowel aangaande de vraag wie de grootste gaat worden, als voor de vraag 'waarop zal ik stemmen'* - een van de weinige enigszins spannende dingen aan deze verkiezingen.
Terwijl dat eigenlijk niet ter zake doet. We stemmen niet landelijk, maar Europees. En we stemmen niet op Baudet of Rutte omdat ze geen lijsttrekker zijn. Leuk voor de kijkcijfers dat debat van gister, maar voor deze verkiezingen irrelevant.

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 23 mei 2019, 13:12

gung ho schreef:
23 mei 2019, 12:55
Kryptozoid schreef:
Terwijl dat eigenlijk niet ter zake doet. We stemmen niet landelijk, maar Europees. En we stemmen niet op Baudet of Rutte omdat ze geen lijsttrekker zijn. Leuk voor de kijkcijfers dat debat van gister, maar voor deze verkiezingen irrelevant.
Ja da's ook wel weer waar. Evenwel heb ik niet gestemd vanwille enige concrete inbreng die mijn vertegenwoordiger in het EUParlement zou kunnen gaan hebben, maar om de positie van die partij te consolideren. Ik ben overigens ook geen voorstander van een Nexit (mede omdat ik het bestellen bij Amazon.de wel zo handig vind); zit in dat opzicht w.s. nog meer op 1 lijn met Van der Staaij (samenwerking ja, superstaat nee) dan met Baudet.
                                                — Kryptozoid, lid 69

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 23 mei 2019, 13:46

Kryptozoid schreef:
Als we meten vanaf, pak 'm beet, 1970, dan zijn links-humanitair-achtige ideetjes gemiddeld nog steeds overververtegenwoordigd geweest.
Dat zou kunnen.

Verder raad ik iedereen een nieuwsdieet aan: https://www.gwern.net/docs/culture/2010-dobelli.pdf

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 23 mei 2019, 21:47

gung ho schreef:
iKer de wakkere schreef:Zo'n Pauw die zich voor dit karretje laat spannen is ten hemel schreiende journalistieke domheid.
Je kunt het Pauw, de journalist, moeilijk kwalijk nemen dat hij een debat tussen twee politici faciliteert en daarbij anderen negeert, het levert tenslotte nieuws op niewaer.
Dat kun je Pauw welzeker kwalijk nemen. Als journalist hoor je je niet voor het karretje van welke partij dan ook te laten spannen. Het lijkt me bekend dat Pauw's hart bij rechts ligt, maar dit was regelrecht een aanfluiting.

Niet dat hij nooit eerder faalde. Hij is zowat de hoofdreden dat de TV uit is gegaan bij mij. Hij huilde maar al te graag tussen 2005 en 2010 mee in de hetze tegen alles wat allochtoon en gelovig was. Daarbij waren de onderwerpen aan tafel teveel waan van de dag. Hij heeft vast goeie afleveringen gemaakt maar ik vond dat surfen op de onderbuik van hem een belediging van mij als kijker.
Kortom: er is internet en je kunt Engelse kranten lezen, Duitse media beluisteren, we hebben op BBC-niveau Al Jazeera dat niet heel opzichtig aan de westerse leiband loopt en er is de van het westen onafhankelijke journalistiek van RT. Who needs Jeroen Pauw?

En verder wat Klaz zegt.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 23 mei 2019, 21:53

MarkS schreef:
23 mei 2019, 11:24
iKer schreef:
Het is iemand van de esthetica en oude filosofie. Diep in zijn hart is Thierry een softe beta. Een zweverige romanticus die weer paarden wil zien lopen door de straten.
Het is een proleet, een patjepeeër, een querulant, een blaaskaak, een narcist. Een beetje zoals jij dus. :up:
Hij is vele malen erger. Ik doe ook nog gewoon werk. Dat houdt mij behoorlijk nederig kan ik je melden, want het is hard werken.
Vandaag weer een klant blij gemaakt. Die zei eens 'ik ben rechtser als Geert en Thierry bij elkaar'. :lol:

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 23 mei 2019, 22:06

Kryptozoid schreef:
Dat is maar net hoe je het bekijkt. Ik kan me de enorme strijd om abortus nog levendig herinneren. In 1980 ging de helft van mijn omgeving naar de kerk. Het CDA regeerde zowat by default met de VVD. Het CDA was sowieso het grootst. Wel meer een middenpartij als tegenwoordig, maar er was bijvoorbeeld nauwelijks die immigratie zoals tussen 1985 en 1997/8. In mijn idee had rechts zeker tussen 1980 en 1994 ofzo de touwtjes zeer stevig in handen. De Telegraaf en Elsevier zijn als rechtse bolwerken altijd de grootsten geweest.

Dus eerlijk gezegd vraag ik me af waar je je opmerking vandaan haalt. Dat jijzelf net als nazi's de wereld als recht van de sterkste wilt zien is altijd een hardrechts-conservatieve opvatting geweest die in de VVD tot uiting kwam. Maar de VVD was op zich meestal de derde partij. Materialisme was de PvdA en confessioneel was het CDA. De PvdA had weliswaar net als VVD wel oren naar feminisme, maar het is bijv. tekenend dat wij in NL jaaaaarenlang een relatief groot gat in beloning tussen man en vrouw hadden, en tot de jaren negentig een tamelijk lage participatiegraad van vrouwen. En nu nog hebben de meeste vrouwen een klein baantje, dus zo progressief is het allemaal niet. De Sovjet Unie was in de jaren vijftig al verder.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 23 mei 2019, 22:19

gung ho schreef:
Je gooit weer wat dingen op een hoop. NRC heeft niet als primaire taak de waakhond van de democratie te zijn. Het is NRC's taak om zo onafhankelijk mogelijk hun journalistieke werk te doen. De plek om kritiek te leveren op de totstandkoming van dit debat is dan ook niet de voorpagina (die is er voor nieuws), maar het hoofdredactioneel commentaar. Dit doet me denken aan een eerdere discussie waarin jij van meende dat de Opiniepagina de mening van NRC/The Guardian verwoordde, terwijl die er juist is om een zo breed mogelijk geluid te laten horen.
Welicht is het goed eens te overwegen wat onderwerpkeuze zegt over de onafhankelijkheid danwel politieke signatuur van een krant. Zoals media als Elsevier steeds weer berichtten over islam dit en dat, en de Telegraaf gedurende langere tijd de hetze tegen moslims aanvoerde verwacht ik van de NRC tegenwicht tegen de macht. Nu heb ik de krant niet uitgepluisd vandaag en weet ik dat er gisteren een artikel verscheen waarin dat wel werd aangekaart, maar ik vind het een grove schande.

Enfin, we agree to disagree once more. Theoretisch lijkt het te kloppen wat jij zegt, maar iedere student journalistiek zal je vertellen dat onderwerpkeuze of degene die ze op de opiniepagina toelaten iets zegt over dat medium.

MarkS
Heeft Geen Leven
Contacteer:

Bericht door MarkS » 24 mei 2019, 07:32

iKer schreef:
23 mei 2019, 21:53
MarkS schreef:
23 mei 2019, 11:24
iKer schreef:
Hij is vele malen erger. Ik doe ook nog gewoon werk. Dat houdt mij behoorlijk nederig kan ik je melden, want het is hard werken.
Vandaag weer een klant blij gemaakt. Die zei eens 'ik ben rechtser als Geert en Thierry bij elkaar'. :lol:
ALS!
It's a question of mind over matter. I don't mind, and you don't matter.

Rckty
Hop hop

Bericht door Rckty » 24 mei 2019, 10:59

Spoiler: show
iKer schreef:
Kom je soms ver mee (zie de RK-kerk die eeuwenlang vasthield aan de platte aarde theorie)
Huh. De platte aarde is nooit een officiële theorie geweest. Is een mythe bedacht door de renaissance om de Middeleeuwen te bashen.
Je bent in de war met het geocentrisme. Beetje stom iKer.
En sorry voor dit off-topic geleuter maar het geocentrisme is mínstens zo interessant als Europese verkiezingen! :bounce:

Er waren argumenten voor het geocentrisme (men zag bv geen parallax) maar in alle eerlijkheid is het toch te lachwekkend voor woorden om dit wereldbeeld aan te hangen!? Dus waarom?

Vanuit de kerk gezien vermoed ik dat dit te maken heeft met autoriteitsbehoud. Als de aarde niet het middelpunt is, dan vallen andere ideeën wellicht ook te betwijfelen. Zoiets?
Maar in zijn algemeenheid en daarom m.i. erg leerzaam: Exceptionalisme!
Wij mensen zijn het hoogtepunt van de evolutie. God creeerde ons naar zijn evenbeeld omdat wij net als God een Geest bezitten. En daarom zijn wij superbelangrijk en is de Aarde het middelpunt van het heelal.

Ik zet dit gelul maar even onder een spoiler. :drink:

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 24 mei 2019, 11:16

Rckty schreef:
24 mei 2019, 10:59
Spoiler: show
iKer schreef:
Kom je soms ver mee (zie de RK-kerk die eeuwenlang vasthield aan de platte aarde theorie)
Huh. De platte aarde is nooit een officiële theorie geweest. Is een mythe bedacht door de renaissance om de Middeleeuwen te bashen.
Je bent in de war met het geocentrisme. Beetje stom iKer.
En sorry voor dit off-topic geleuter maar het geocentrisme is mínstens zo interessant als Europese verkiezingen! :bounce:

Er waren argumenten voor het geocentrisme (men zag bv geen parallax) maar in alle eerlijkheid is het toch te lachwekkend voor woorden om dit wereldbeeld aan te hangen!? Dus waarom?

Vanuit de kerk gezien vermoed ik dat dit te maken heeft met autoriteitsbehoud. Als de aarde niet het middelpunt is, dan vallen andere ideeën wellicht ook te betwijfelen. Zoiets?
Maar in zijn algemeenheid en daarom m.i. erg leerzaam: Exceptionalisme!
Wij mensen zijn het hoogtepunt van de evolutie. God creeerde ons naar zijn evenbeeld omdat wij net als God een Geest bezitten. En daarom zijn wij superbelangrijk en is de Aarde het middelpunt van het heelal.

Ik zet dit gelul maar even onder een spoiler. :drink:
Deze discussie voerde ik twee jaar geleden al met iKer. :eek:
gung ho schreef:
12 jul 2017, 12:36
iKer schreef:
12 jul 2017, 12:05
De door Ries geconstateerde spraakverwarring is uiteraard evident. Die verwarring aanzetten is juist mijn wapen om discussie te voeren. Vanuit het gevoel van 'dus jij vind zus en zo, maar je kunt ook dit en dat vinden, en dat is omdat ik met X 1+5 bedoel, en jij 3+3'.

Juist interessanter als gedachtengang. Taalkundig en filosofisch dan. Exacte wetenschap levert het niet op.
En toch lukt het je om (aantoonbaar) evidente onzin te beweren. :worship:
iKer schreef:
11 jul 2017, 12:12
Kryptozoid schreef:
11 jul 2017, 10:38
iKer schreef:
11 jul 2017, 10:30
Geloof is ook gebaseerd op verhalen, en 'modellen'. Zo werd de these dat de aarde plat zou zijn omringd door verhalen als zou je eraf kunnen vallen etc. En was die platheid van de aarde an sich ook een goed verhaal ('model').
Welk geloof had dan het 'verhaal'/'model' dat de aarde plat was?
Dat was westers volksgeloof vroeger, en de officiële leer van Rome. Het is nog niet zo lang geleden dat dit als officiële lezing door de RK-kerk is afgeschaft.
In de Middeleeuwen werd de platheid van de aarde niet voor waar aangenomen. Dat is een verhaal (model?) dat humanisten bedachten om de tijd voor hen zo donker mogelijk af te schilderen. Staat in verschillende historische boeken te lezen. Hier zijn er twee:

Afbeelding
Afbeelding

Je zult vast je bronnen hebben, maar het lijkt mij grote onzin dat de Rooms Katholieke kerk dit als officiële lezing heeft gebezigd tot niet zo lang geleden. Misschien kun je daar een bewijsje van leveren?
Zijn antwoord zegt alles over zijn lerend vermogen:
iKer schreef:
12 jul 2017, 15:43

Qua RK-kerk:
Het lijkt er sterk op dat ik ben misleid door een verre naklank van de beschuldiging die je noemt.
Het lijkt idd zoals jij zegt 'grote onzin'. Dank voor deze rechtzetting van mijn valselijk weten.
(Mijn bron is btw hearsay van een vriend van me).

Rckty
Hop hop

Bericht door Rckty » 24 mei 2019, 12:02

:clap:

Maar jij hebt het over humanisten. Daar was niet zoveel mis mee toch?
Het komt door die kut-Renaissance die kennelijk in het geval iKer helaas hardnekkige onzin voort heeft gebracht. :mrgreen:

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 24 mei 2019, 15:27

Als jij eens wat meer woorden er dag zou typen, Rckty, zou er vast een hoop bagger tussen zitten.
Dus graag even wat meer posten, m'n beste.

Flaaks
Knuffelnerd

Bericht door Flaaks » 24 mei 2019, 16:51

Ik heb een stukje van dat debat met Rutte gezien. Wat een uilebal, die Baudet.
Voorheen Vlaecks.

Siegfried Stahl
Forum Diva
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 29 mei 2019, 22:31

Afbeelding
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983

Siegfried Stahl. Lidnr.66.

Plaats reactie