Biden vs Trump

Heeft Mark, Maxime, Geert, Diederik, Emiel, Jolande / Tofik, Alexander, Arie, Kees, Marianne of een andere waardeloze politicus weer iets nutteloos besloten? Spuw dan hier uw gal.

biden vs trump

biden
2
17%
trump
5
42%
anders nml: Kanye West (Vlaecks-optie)
1
8%
Biden maar dan al gauw Kamala Harris
4
33%

Totaal aantal stemmen: 12

(klaz*)
Forum Diva

Re: Biden vs Trump

Bericht door (klaz*) » 03 okt 2020, 14:50

Ik zie de kansen voor Kanye West ineens toenemen! :bounce:

Siegfried Stahl
Forum Diva
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 03 okt 2020, 21:50

Number9 schreef:
03 okt 2020, 14:02
Anders, nl. beiden.

"Beiden". Spreek maar uit. Snap je 'm?

:lol: :roll:

Paddum tish.

Ik had zelf een wat steviger terugkeer rede gehouden maar vooruit....goed dat u er weer bent.
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983

Siegfried Stahl. Lidnr.66.

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 04 okt 2020, 08:23

(klaz*) schreef:
03 okt 2020, 14:50
Ik zie de kansen voor Kanye West ineens toenemen! :bounce:
zou die eerst weer mee moeten gaan doen https://www.msn.com/en-us/news/politics ... r-BB16mgBk
Far beyond the tides of time

Facilitator, katalysator, transformator

Rainy Day Woman
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door Rainy Day Woman » 04 okt 2020, 10:55

Number9 schreef:
03 okt 2020, 14:02
Anders, nl. beiden.

"Beiden". Spreek maar uit. Snap je 'm?

:lol: :roll:

Paddum tish.
Hm, achteraf had ik mijn "Hij stond er Biden keek ernaar"-grapje wel kunnen maken. :drinkpig:
You put the boom-boom into my heart.

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 18 okt 2020, 10:01

Bannon at it again :upup:

Krautsurfer
Meganerd

Bericht door Krautsurfer » 20 okt 2020, 13:08

Bij het volgende debat wordt er een stilteknop gebruikt. Althans, voor de eerste twee minuten spreektijd per kandidaat per onderwerp.
:lol:
Dat heeft die assclown dan toch weer mooi voor elkaar gekregen. Wat een licht is het ook he.
"We train young men to drop fire on people, but their commanders won't allow them to write 'fuck' on their aeroplanes because it's obscene!"

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 20 okt 2020, 14:59

Maakt geen drol uit voor de uitslag. Eerder zelfs in voordeel van Trump.

Rainy Day Woman
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door Rainy Day Woman » 20 okt 2020, 15:08

Sterker nog, de hele uitslag maakt geen drol uit, want Trump heeft al allerlei tactieken achter de hand om de uitslag in twijfel te trekken of anderszins te blijven zitten, las ik zaterdag in een nogal somber stemmend artikel in de Volkskrant.
You put the boom-boom into my heart.

Krautsurfer
Meganerd

Bericht door Krautsurfer » 20 okt 2020, 15:25

Richardus schreef:
20 okt 2020, 14:59
hm. Het enige dat er zal gebeuren is dat de spreker z'n twee minuten kan volmaken zonder interruptie. Als die tijd voorbij is en er daadwerkelijk gedebateerd gaat worden (moeha) dan zal die knop niet gebruikt worden.
Dus ik vraag me af hoe dit in Trumps voordeel gaat werken.
"We train young men to drop fire on people, but their commanders won't allow them to write 'fuck' on their aeroplanes because it's obscene!"

Krautsurfer
Meganerd

Bericht door Krautsurfer » 20 okt 2020, 15:28

Rainy Day Woman schreef:
20 okt 2020, 15:08
Sterker nog, de hele uitslag maakt geen drol uit, want Trump heeft al allerlei tactieken achter de hand om de uitslag in twijfel te trekken of anderszins te blijven zitten, las ik zaterdag in een nogal somber stemmend artikel in de Volkskrant.
Ja, dat zal-ie inderdaad gaan doen. Echt niet te geloven dat-ie dat al gewoon aankondigt.
Je reinste bananenrepubliek.
Als Biden wint, ben ik echt razend benieuwd met hoeveel verschil dat zal zijn.
Maar het zou me niets verbazen als Trump gewoon weer wint.

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 20 okt 2020, 16:08

Krautsurfer schreef:
20 okt 2020, 15:25
Richardus schreef:
hm. Het enige dat er zal gebeuren is dat de spreker z'n twee minuten kan volmaken zonder interruptie. Als die tijd voorbij is en er daadwerkelijk gedebateerd gaat worden (moeha) dan zal die knop niet gebruikt worden.
Omdat heel veel rednecks het boohoo zo oneerlijk vinden voor Trump. Omdat het koren op Trumps antimediamolen is.

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 20 okt 2020, 16:10

Rainy Day Woman schreef:
20 okt 2020, 15:08
Dat schreeuwt men de hele tijd zo hard, dat ik bijna begin te denken dat ze de boel alvast voorbereiden en klaarstomen voor als Trump straks daadwerkelijk de verkiezingen wint. Als Bannon/Giuliani niet nog een stokje voor die hele show steken en het land nog verder ondermijnen en in onrust storten.

Krautsurfer
Meganerd

Bericht door Krautsurfer » 20 okt 2020, 16:16

Richardus schreef:
20 okt 2020, 16:08
Krautsurfer schreef:
20 okt 2020, 15:25
Richardus schreef:
Omdat heel veel rednecks het boohoo zo oneerlijk vinden voor Trump. Omdat het koren op Trumps antimediamolen is.
Die stemden toch al op Trump.
Mensen die te stom zijn om het hoe en waarom te vatten, daar kan geen redelijk mens rekening mee houden. De rednecks zijn per definitie niet tevreden, tenzij ze in alles hun zin krijgen, dus dan kun je ze maar beter negeren. Al geef ik toe dat het inmiddels wel een hele grote groep lijkt te zijn.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 20 okt 2020, 19:24

Je ziet toch dat het nogal vaak rapalje was dat naar de VS ging.

Dat werkt genetisch door. Hoge aantallen godsdienstwaanzinnigen, veel anti-intellectuelen, flinke milieuvervuilers, oorlogszuchtigen.
Ook meer de doeners dan de denkers.
'Het hele internet draait om iKer' -Snif, 2020

(klaz*)
Forum Diva

Bericht door (klaz*) » 21 okt 2020, 08:16

Krautsurfer schreef:
20 okt 2020, 13:08
Bij het volgende debat wordt er een stilteknop gebruikt. Althans, voor de eerste twee minuten spreektijd per kandidaat per onderwerp.
Dat heeft die assclown dan toch weer mooi voor elkaar gekregen. Wat een licht is het ook he.
de·bat (het; o; meervoud: debatten)
1 gedachtewisseling, bespreking van het voor en tegen
Debat is misschien wat te sterk uitgedrukt in deze context.

Krautsurfer
Meganerd

Bericht door Krautsurfer » 21 okt 2020, 08:17

(klaz*) schreef:
21 okt 2020, 08:16
Krautsurfer schreef:
20 okt 2020, 13:08
de·bat (het; o; meervoud: debatten)
1 gedachtewisseling, bespreking van het voor en tegen
Debat is misschien wat te sterk uitgedrukt in deze context.
Toegegeven.

Krautsurfer
Meganerd

Bericht door Krautsurfer » 23 okt 2020, 13:08

Iemand het tweede debat nog gezien?

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 26 okt 2020, 22:14

Krautsurfer schreef:
23 okt 2020, 13:08
Iemand het tweede debat nog gezien?
Vast, het schijnt dat het in de VS besproken werd.
Zelfs de NOS had het gezien want hadden een artikel erover.

Zelf denk ik niet dat hier iemand voor zoiets opblijft.
Uitgezonderd de Vos misschien?

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 26 okt 2020, 22:15

Wat denken we nu?
Wie gaat winnen?

Ik hoop Biden (alleen al voor het tumult vanuit kamp Trump achteraf).
Maar denk Trump.

Flaaks
Knuffelnerd

Bericht door Flaaks » 26 okt 2020, 23:16

Biden wint vrij ruim.
Voorheen Vlaecks.

Number9
Knuffelnerd

Bericht door Number9 » 26 okt 2020, 23:22

Flaaks schreef:
26 okt 2020, 23:16
Biden wint vrij ruim.
Van nummer 3 ja.
Number9, lid nummer 25.
The sacred pint alone can unbind the tongue of Dedalus.
˙uǝpɐɹƃ 08Ɩ ɯɹǝɥɔsplǝǝq ʍn ǝoʇɹǝᴉɥ ᴉɐɐɹp ˙ʇɟᴉɹɥɔsuǝʌoq uǝǝ ɹooʌ ƃǝouǝƃ looƆ

Krautsurfer
Meganerd

Bericht door Krautsurfer » 26 okt 2020, 23:27

iKer schreef:
26 okt 2020, 22:15
Wat denken we nu?
Wie gaat winnen?

Ik hoop Biden (alleen al voor het tumult vanuit kamp Trump achteraf).
Maar denk Trump.
Ik vermoed nog steeds Trump.
Maar met een zeer marginale en twijfelachtige overwinning.

Kees Kietelvlees
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Kees Kietelvlees » 27 okt 2020, 07:38

Biden
a.k.a. 'The Mosselman'.

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 27 okt 2020, 08:36

Trump. Uit menselijke wil tot behoud van rust en de walgelijke status quo, zou ik Biden hopen. Vanuit de wens tot onrust op korte en de kans daaruit op verandering van de wereldse orde op lange termijn, zou ik Trump hopen (je kiest ook Bannon dan, die enge maar wanstaltig goeie manipulator met z'n apocalyptische ideëen). Elke populist eigenlijk. De positieve backlash na decennia (of korter? Of langer? Na wederopbouw?) zou grandioos zijn. Kúnnen zijn... :erm: Of alles definitief kapotmaken :roll: Ik zal het niet meer meemaken. Kutsysteem. Laat ze d'r lekker in stikken.

Krautsurfer
Meganerd

Bericht door Krautsurfer » 27 okt 2020, 09:09

Richardus schreef:
27 okt 2020, 08:36
Trump. Uit menselijke wil tot behoud van rust en de walgelijke status quo, zou ik Biden hopen. Vanuit de wens tot onrust op korte en de kans daaruit op verandering van de wereldse orde op lange termijn, zou ik Trump hopen (je kiest ook Bannon dan, die enge maar wanstaltig goeie manipulator met z'n apocalyptische ideëen). Elke populist eigenlijk. De positieve backlash na decennia (of korter? Of langer? Na wederopbouw?) zou grandioos zijn. Kúnnen zijn... :erm: Of alles definitief kapotmaken :roll: Ik zal het niet meer meemaken. Kutsysteem. Laat ze d'r lekker in stikken.
Ik zie niet hoe die populisten een positive verandering teweeg gaan brengen hoor. Misschien dat je er op hoopt dat het eerst nog veel erger wordt, met weer een fijne nationalistische periode met ongetwijfeld veel bloedvergieten en dat we daarna een verbetering invoeren, maar,
Dat hadden we dus al gehad!
We zitten in die verbetering, alleen zijn er nu flink wat lui die de globalisering niet zien zitten en de boel weer terug zouden willen draaien. Het gaat ook allemaal erg snel, en niet iedereen heeft er zin in. Populisten spelen daar handig op in.
Mij lijkt het in ieder geval geen goed idee om weer naar de situatie van begin twintigste eeuw terug te gaan.

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 27 okt 2020, 09:14

Gast, die globalisering op deze manier is zo corrupt als wat dan ook... die hele EU ook... Onder welke steen heb jij gelegen? Je zult dit corporatieve poltiek-economische systeem eerst moeten afbreken en zuiveren (uh-oh) om een eerlijker, gezonder, niet-corrupte globalisering op te kunnen bouwen. Dit slaat nergens op, letterlijk; de economische waarde is enkel geprint wc-papier en cijfertjes in computerschermpjes, nergens op gebaseerd dan op macht, politiek-economisch handjeklap, en uitbuiting van het volk.

Krautsurfer
Meganerd

Bericht door Krautsurfer » 27 okt 2020, 09:43

Richardus schreef:
27 okt 2020, 09:14
Gast, die globalisering op deze manier is zo corrupt als wat dan ook... die hele EU ook... Onder welke steen heb jij gelegen? Je zult dit corporatieve poltiek-economische systeem eerst moeten afbreken en zuiveren (uh-oh) om een eerlijker, gezonder, niet-corrupte globalisering op te kunnen bouwen. Dit slaat nergens op, letterlijk; de economische waarde is enkel geprint wc-papier en cijfertjes in computerschermpjes, nergens op gebaseerd dan op macht, politiek-economisch handjeklap, en uitbuiting van het volk.
Ik lig niet onder stenen, en dat corruptie een ding is snap ik ook wel.
Maar ik geloof er niet meer in dat je eerst alles naar de klote moet helpen, en al helemaaaal niet door een stelletje godvergeten egoïsten met grootheidswaanzin en dromen van natiestaten. Over corrupte figuren gesproken. Juist die moet je buiten de deur houden.
Ik denk dat je je onvoldoende realiseert hoe klote de situatie was voor de wereldoorlogen, en dat je te makkelijk alles wat bereikt is opzij veegt.
Dat betekent dus NIET dat ik blij ben met de huidige situatie, en dat er niets veranderd dient te worden. Ik zie de problematiek heus wel. Maar graag de dingen een beetje gecontroleerd en van binnenuit veranderen, en in vredesnaam al die mongolen zoals Baudet, Erdogan, die lul in Hongarije, de mafklappers in polen, Trump en noem al die narcisten maar op exposeren voor wat ze zijn en buiten de macht houden.

Krautsurfer
Meganerd

Bericht door Krautsurfer » 27 okt 2020, 09:45

En nu ga ik me voorbereiden op m'n Duitse les, verdomme!
:protest:

MarkS
Heeft ECHT geen Leven
Contacteer:

Bericht door MarkS » 27 okt 2020, 10:03

Richardus schreef:
Dit slaat nergens op, letterlijk; de economische waarde is enkel geprint wc-papier en cijfertjes in computerschermpjes, nergens op gebaseerd dan op macht, politiek-economisch handjeklap, en uitbuiting van het volk.
Dat is al zo sinds de negentiende eeuw, ongeacht het politieke systeem of de economiese trends. Óók toen we de gouden standaard nog hanteerden.
It's a question of mind over matter. I don't mind, and you don't matter.

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 27 okt 2020, 10:07

Krautsurfer schreef:
27 okt 2020, 09:43
Richardus schreef:
Maar ik geloof er niet meer in dat je eerst alles naar de klote moet helpen, en al helemaaaal niet door een stelletje godvergeten egoïsten met grootheidswaanzin en dromen van natiestaten. Over corrupte figuren gesproken. Juist die moet je buiten de deur houden.
:crazy: te laaaaaaaaaat :nooo:

Krautsurfer
Meganerd

Bericht door Krautsurfer » 27 okt 2020, 11:51

MarkS schreef:
27 okt 2020, 10:03
Richardus schreef:
Dit slaat nergens op, letterlijk; de economische waarde is enkel geprint wc-papier en cijfertjes in computerschermpjes, nergens op gebaseerd dan op macht, politiek-economisch handjeklap, en uitbuiting van het volk.
Dat is al zo sinds de negentiende eeuw, ongeacht het politieke systeem of de economiese trends. Óók toen we de gouden standaard nog hanteerden.
Dat. ^

Krautsurfer
Meganerd

Bericht door Krautsurfer » 27 okt 2020, 11:52

Richardus schreef:
27 okt 2020, 10:07
Krautsurfer schreef:
27 okt 2020, 09:43
Richardus schreef:
:crazy: te laaaaaaaaaat :nooo:
Okee, ze zijn binnen. We kunnen ze niet meer buiten de deur houden.
maar, we kunnen ze d'r wel uittrappen.
Zullen we dat dan maar doen?
Daar is het namelijk nooit te laat voor.

Of het gaat lukken is een tweede, maar dat heeft meer met onwil dan met tijd en plaats te maken.

Krautsurfer
Meganerd

Bericht door Krautsurfer » 27 okt 2020, 11:54

De Duitse les was trouwens een ware slachting.
:erm:
Genadeloze grammatica heeft me weer eens genekt.

David
Forumnerd

Bericht door David » 27 okt 2020, 19:36

Mensen vergeten nog steeds dat Clinton destijds ook met overmacht van stemmen had gewonnen (ik geloof dat ze zelfs 2 miljoen stemmen meer heeft gehad!)
Het is puur dat debiele kiessysteem in Amerika dat ervoor zorg dat de republikeinen nog steeds zoveel macht hebben en dat zelfs een volslagen idioot als Trump president kan worden of blijven.
Dat maakt de voorspelling ook zo lastig.
Toch gok ik nog steeds op Biden (die krijgt sowieso veruit de meeste stemmen) met een Trump die de uitslag tot in de lengte der dagen zal aanvechten met onduidelijke uitkomst.

roadrunner
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door roadrunner » 28 okt 2020, 01:46

Link

Ik twijfel nog tussen Trump en Biden :drink:
Forumspammer

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 28 okt 2020, 09:37

Krautsurfer schreef:
20 okt 2020, 16:16
De rednecks zijn per definitie niet tevreden, tenzij ze in alles hun zin krijgen, dus dan kun je ze maar beter negeren.
Het grappige aan het hele verhaal is dat naar deze bevolkingsgroep het meeste overheidsgeld schijnt te gaan.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 28 okt 2020, 09:44

Just in
Joe Biden and Donald Trump will go head to head for the White House on 3 November, with polls showing Joe Biden's lead widening.

Mr Trump triumphed in 2016 despite losing the popular vote, so it is still far too early to say who will win the White House later this year.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 28 okt 2020, 09:45

David schreef:
27 okt 2020, 19:36
Mensen vergeten nog steeds dat Clinton destijds ook met overmacht van stemmen had gewonnen (ik geloof dat ze zelfs 2 miljoen stemmen meer heeft gehad!)
Circa 2,9 miljoen mensen.
Trump 46.1% van de stemmen.
Clinton 48.2% van de stemmen.

(klaz*)
Forum Diva

Bericht door (klaz*) » 28 okt 2020, 09:52

iKer schreef:
28 okt 2020, 09:44
Just in
Joe Biden and Donald Trump will go head to head for the White House on 3 November, with polls showing Joe Biden's lead widening.

Mr Trump triumphed in 2016 despite losing the popular vote, so it is still far too early to say who will win the White House later this year.
Over een week kan ik je waarschijnlijk vertellen wat de uitslag is! :up:

roadrunner
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door roadrunner » 03 nov 2020, 20:54

Ben benieuwd hoe lang ik het volhou vannacht, waarschijnlijk iets te vroeg gepiekt :drink:
Forumspammer

Krautsurfer
Meganerd

Bericht door Krautsurfer » 03 nov 2020, 21:00

Ik hoor 't morgen wel.
Of volgende maand.
En dan nog 's kijken of-ie ook daadwerkelijk optieft als-ie verliest.
Wordt nog wat in Januari.

roadrunner
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door roadrunner » 03 nov 2020, 22:11

Nog even volhouden, drie uur haal ik wel :drink:
Forumspammer

Number9
Knuffelnerd

Bericht door Number9 » 03 nov 2020, 22:49

Vote the fuck up en doorrrrrrrrr.
Number9, lid nummer 25.
The sacred pint alone can unbind the tongue of Dedalus.
˙uǝpɐɹƃ 08Ɩ ɯɹǝɥɔsplǝǝq ʍn ǝoʇɹǝᴉɥ ᴉɐɐɹp ˙ʇɟᴉɹɥɔsuǝʌoq uǝǝ ɹooʌ ƃǝouǝƃ looƆ

Krautsurfer
Meganerd

Bericht door Krautsurfer » 04 nov 2020, 09:27

Volgens mij gaat Trump toch weer winnen.
Zie geen landslide voor Biden..
Tenzij de post, de post, wat brengt vandaag de post nog voor flinke verschillen gaat zorgen.

Zou kunnen, als het zo dicht bij elkaar ligt.

Spannend..

MarkS
Heeft ECHT geen Leven
Contacteer:

Bericht door MarkS » 04 nov 2020, 09:29

Ik ben zelfs een beetje nerveus. Waarom?? Het is niet eens mijn land.

Scalle
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door Scalle » 04 nov 2020, 09:41

Biden heeft net Arizona binnengehaald - een swingstate.

Ik haal er de Knack bij van vorige week en ik kijk naar de swingstaten, de peilingen.
Florida: Biden lag 2 à 3 procent voor op Trump in de peilingen en die staat ging naar Trump.
Dus pas ik dezelfde logica toe op de andere swingstaten die nog niet geteld zijn: is voorsprong Biden maar 3%, dan wint Trump.

Michigan: Biden met 8 à 9 % vershil, 16 kiesmannen.
Wisconsin: Biden met 7 % verschil, 10 kiesmannen
Pennsylvania: Biden met 5 % verschil, 20 kiesmannen

Georgia, North Carloina, Ohio: gaan allen naar Trump want voorsprong in peilingen voor Biden was te klein.
Maar Michigan, Wisconsin en Pennsylvania haalt Biden binnen (peilingenvoorsprong is groter dan 3 %) en wordt president.

Het zal afhangen van Pennsylvania me dunkt...
Please enter the telephone number, then press https://soundcloud.com/boomboomboom/crazy-date

MarkS
Heeft ECHT geen Leven
Contacteer:

Bericht door MarkS » 04 nov 2020, 09:50

https://nos.nl/collectie/13849/artikel/ ... n-in-de-vs

Als het gaat zoals deze kaart voorspelt dan wordt die clown herkozen...

Dan maar bidden dat Senaat en Huis naar de Democraten gaan...

Scalle
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door Scalle » 04 nov 2020, 10:01

Indeed... Dat ziet er niet goed uit.

Op The NY Times website vind je die kaart ook met de reeds getelde stemmen: in de oostelijke staten ligt Trump steeds voorop.
Please enter the telephone number, then press https://soundcloud.com/boomboomboom/crazy-date

MarkS
Heeft ECHT geen Leven
Contacteer:

Bericht door MarkS » 04 nov 2020, 10:04

Senaat wordt ook niks...

Scalle
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door Scalle » 04 nov 2020, 10:11

Op De Standaard nu:
Zoals bekend hebben Democraten – onder meer omdat ze vaker in steden wonen en zich veel bewuster zijn van de risico’s van corona – massaal vooraf gestemd dit jaar, ofwel per brief of door vooraf te gaan stemmen op niet al te drukke dagen.

Veel deskundigen hebben daarom voorspeld dat de kans groot was dat Donald Trump op de avond van de verkiezingen een voorsprong zou hebben, maar zou verliezen nadat alle stemmen geteld zijn. Het is onduidelijk of het overwicht van de Democraten in die nog te tellen stemmen groot genoeg is om hun flinke achterstand op Trump in te halen. Het zou nog om vele honderdduizenden stemmen gaan en die zouden voor zowat driekwart naar de Democraten gaan. Spannend dus.

3/4 van de briefstemmen naar de dems dus. Begin maar te rekenen... Ik ga er niet aan beginnen.

Pffff.... spannend!

Plaats reactie