Internationale crisis

Heeft Mark, Maxime, Geert, Diederik, Emiel, Jolande / Tofik, Alexander, Arie, Kees, Marianne of een andere waardeloze politicus weer iets nutteloos besloten? Spuw dan hier uw gal.
Richardus
Meganerd

Re: Internationale crisis

Bericht door Richardus » 08 mar 2009, 20:45

De ervaringen opgedaan in de financiele ineenstorting van het economisch systeem in Argentinië '99-'02 http://www.silverbearcafe.com/private/10.08/tshtf1.html
Facilitator, katalysator, transformator

Whatever makes you happy, dude.

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 09 mar 2009, 18:22

iKer schreef:Neen? Is het common knowledge in de VS?
Al die rotzooi kan toch niet goed zijn voor een mens. Maar is natuurlijk wel KA$$A.
"Why can't I be different and unusual... like everyone else?"

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 09 mar 2009, 21:44

Afbeelding
Extreemlinksche drammert

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 09 mar 2009, 23:15

:lol:

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 10 mar 2009, 06:26

U.S. to Push for Global Stimulus

The U.S. will press world leaders to boost emergency spending to lift the global economy, risking a rift with Europeans.
http://www.foxnews.com/politics/first10 ... -stimulus/

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 11 mar 2009, 00:37

"'Samenleving' is een biologische constructie."
                                                — Kryptozoid, lid 69

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 11 mar 2009, 07:17

Moeten we die crisis dan erg vinden ofzo? :roll:

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 11 mar 2009, 07:36

4th quarter 2009 – Beginning of Phase 5 of the global systemic crisis: phase of global geopolitical dislocation

Back in February 2006, LEAP/E2020 estimated that the global systemic crisis would unfold in 4 main structural phases: trigger, acceleration, impact and decanting phases. This process enabled us to properly anticipate events until now. However our team has now come to the conclusion that, due to the global leaders’ incapacity to fully realise the scope of the ongoing crisis (made obvious by their determination to cure the consequences rather than the causes of this crisis), the global systemic crisis will enter a fifth phase in the fourth quarter of 2009, a phase of global geopolitical dislocation.

According to LEAP/E2020, this new stage of the crisis will be shaped by two major processes happening in two parallel sequences:

A. Two major processes:
1. Disappearance of the financial base (Dollar & Debt) all over the world
2. Fragmentation of the interests of the global system’s big players and blocks

B. Two parallel sequences:
1. Quick disintegration of the current international system altogether
2. Strategic dislocation of big global players.
meer hier http://www.leap2020.eu/GEAB-N-32-is-ava ... a2805.html
commentaren erop, implicaties van dit beeld: ("GEAB predicts that the global system will disintegrate quickly. In other words, the system might look fairly viable today and be gone within a week or perhaps a month. When the final disintegration comes, it may be as sudden and shocking as the snap of a bear trap.") http://adask.wordpress.com/2009/03/08/“ ... islocation”/

(GEAB is het bulletin van LEAP/E2020 (Laboratoire européen d’Anticipation Politique / Europe 2020), een denktank die vooruit kijkt op politieke en economische ontwikkelingen http://www.europe2020.org/ www.leap2020.eu )

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 11 mar 2009, 07:40

According to the bis (Bank of International Settlements ) , the number of outstanding derivative contracts in the global marketplace soared by double-digit percentages last year. Anything going up by double digits should elicit interest in and of itself, but in this case it is the sheer magnitude of the numbers involved that raises red flags.

The bis reported the total amount of outstanding derivatives has reached a practically incomprehensible $1.28 quadrillion. Yes, you read that correctly—quadrillion! And as astounding as this astronomically huge number is, the actual totals are even bigger because this number does not include derivatives related to the commodity markets (which the bis says it can’t track because values aren’t available).

A quadrillion dollars is hard to wrap your mind around. It takes a thousand trillion to make a quadrillion. Start with 1 million and multiply by 1,000, then multiply by 1,000 again, then multiple by 1,000 yet a gain—and then finally you get to 1 quadrillion. You can think of it as more than 92 times the value of all goods and services produced in America during 2007, or almost 20 times global gross domestic product.
(Snippet)
According to DeMeritt, the majority of the $1.28 quadrillion in derivatives is “owned” on somewhere near 95 percent margin!

That has got to be “one of the scariest phenomena in economic history,” he says.

In case you are wondering, 95 percent margin means that for every dollar speculators have spent betting on derivatives, approximately 95 cents of that money was borrowed. For $5,000, a hedge fund speculator can control $100,000 worth of credit derivatives.
http://thecomingdepression.blogspot.com ... llion.html

koekblik
Heeft niks beters te doen

Bericht door koekblik » 11 mar 2009, 08:44

je denkt toch niet dat ik die lappen tekst van je ga lezen, richardus? :nooo:

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 11 mar 2009, 12:48

koekblik schreef:je denkt toch niet dat ik die lappen tekst van je ga lezen, richardus? :nooo:
Dat stukje van LEAP is anders mega-interessant. Als het uitkomt, ben ik benieuwd waar het eerst de chaos gaat uitbreken.
We leven in beangstigende tijden.
Extreemlinksche drammert

koekblik

Bericht door koekblik » 11 mar 2009, 13:46

zolang m´n hypotheekschuld maar wordt kwijtgescholden, vind ik het prima :up:

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 11 mar 2009, 14:02

iKer schreef:
koekblik schreef:je denkt toch niet dat ik die lappen tekst van je ga lezen, richardus? :nooo:
Dat stukje van LEAP is anders mega-interessant. Als het uitkomt, ben ik benieuwd waar het eerst de chaos gaat uitbreken.
In Nederland zitten we helaas niet zo geweldig.

Bovenstaande slaat wellicht op militaire machtsblokken (artikel niet gelezen), maar ik interpreteer 't nu even zo dat 't ook slaat op grotere bedrijven. Allerlei voorheen goedlopende bedrijven in Nederland lijden nood, fuseren met buitenlandse bedrijven of zijn merendeels in handen van buitenlandse investeerders.

Ondernemers met een wat bredere visie trekken weg uit Nederland. Dat is ook niet zo gek, aangezien de afgelopen 40 jaar iedereen met enige morele pretenties (overeenkomsten met bepaalde forumnerds berusten geheel op toeval) zich atlijd heeft uitgelaten overeenkomstig de volgende richtlijnen:

1. Bedrijven zijn slecht, want bedrijven zijn kapitalistisch en dat is bijna net zo erg als fascisme;
2. Hoe meer arme, laagopgeleide immigranten erbij in Nederland, hoe beter, en het eerste dat we ze (uiteraard in hun eigen taal want als ze nederlands leren spreken hebben ze ons niet meer nodig), gaan uitleggen, is hoe ze een uitkering aan moeten vragen. Dat zijn we moreel verplicht vanwege de kruistochten, het kolonialisme, de slavenhandel en de holocaust; hoe zwaarder het gewicht van de immigratie onze economie naar beneden trekt, des te meer wij onze schulden inlossen;
3. Als je goed je best doet op school ben je carrieregericht bezig, en dat is kapitalistisch en daarmee ben je eigenlijk een fascist. Tenzij je advocaat of sociaal wetenschapper wordt: dan ondermijn je het systeem van binnenuit en dat is goed, want het systeem is nu eenmaal fascistisch.

De directe korte-termijn oorzaak van de huidige crisis ligt uiteraard bij domme speculanten, maar dat het achterliggende mentale klimaat er weinig rooskleurig uitziet, is toch grotendeels te danken aan mensen die menen zich betrokken te moeten voelen bij de wereld (en daarmee bedoeld men vooral de derde wereld, want de eerste wereld redt zich wel, en de tweede wereld, dat zijn bondgenoten.) Linkse en/of christelijke lieden dus.

(PS Sorry iKer, 't is niet persoonlijk :D ).
                                                — Kryptozoid, lid 69

DRUPGLID

Bericht door DRUPGLID » 11 mar 2009, 15:18

Het failliet van deze wereld zit niet in het virtuele geld maar in de virtueel aangestuurde realiteit.

Dat is pas een luchtbel. :P
Jedem das Seine

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 11 mar 2009, 16:11

Kryptozoid schreef:(PS Sorry iKer, 't is niet persoonlijk :D ).
Neen, dat snap ik. Ik herken me nauwelijks in het geschetste beeld. Je lijkt in sommige opmerkingen op Verdonk, die ook graag in overtrokken karikaturen spreekt.
Extreemlinksche drammert

rozebanaan
Contacteer:

Bericht door rozebanaan » 11 mar 2009, 16:21

Kryptozoid schreef:
iKer schreef:
In Nederland zitten we helaas niet zo geweldig.

Bovenstaande slaat wellicht op militaire machtsblokken (artikel niet gelezen), maar ik interpreteer 't nu even zo dat 't ook slaat op grotere bedrijven. Allerlei voorheen goedlopende bedrijven in Nederland lijden nood, fuseren met buitenlandse bedrijven of zijn merendeels in handen van buitenlandse investeerders.

Ondernemers met een wat bredere visie trekken weg uit Nederland. Dat is ook niet zo gek, aangezien de afgelopen 40 jaar iedereen met enige morele pretenties (overeenkomsten met bepaalde forumnerds berusten geheel op toeval) zich atlijd heeft uitgelaten overeenkomstig de volgende richtlijnen:

1. Bedrijven zijn slecht, want bedrijven zijn kapitalistisch en dat is bijna net zo erg als fascisme;
2. Hoe meer arme, laagopgeleide immigranten erbij in Nederland, hoe beter, en het eerste dat we ze (uiteraard in hun eigen taal want als ze nederlands leren spreken hebben ze ons niet meer nodig), gaan uitleggen, is hoe ze een uitkering aan moeten vragen. Dat zijn we moreel verplicht vanwege de kruistochten, het kolonialisme, de slavenhandel en de holocaust; hoe zwaarder het gewicht van de immigratie onze economie naar beneden trekt, des te meer wij onze schulden inlossen;
3. Als je goed je best doet op school ben je carrieregericht bezig, en dat is kapitalistisch en daarmee ben je eigenlijk een fascist. Tenzij je advocaat of sociaal wetenschapper wordt: dan ondermijn je het systeem van binnenuit en dat is goed, want het systeem is nu eenmaal fascistisch.

De directe korte-termijn oorzaak van de huidige crisis ligt uiteraard bij domme speculanten, maar dat het achterliggende mentale klimaat er weinig rooskleurig uitziet, is toch grotendeels te danken aan mensen die menen zich betrokken te moeten voelen bij de wereld (en daarmee bedoeld men vooral de derde wereld, want de eerste wereld redt zich wel, en de tweede wereld, dat zijn bondgenoten.) Linkse en/of christelijke lieden dus.

(PS Sorry iKer, 't is niet persoonlijk :D ).
haha, zooooo kort door de bocht heb ik het nog nooit gehoord :crazy:
je maakt er zo hard een karikatuur van dat elke discussie bij voorbaat zinloos is.
Wat jij de linkse lieden nu verwijt (van alles een karikatuur maken), doe je zelf.

NA zo'n post kan geen mens je nog serieus nemen
Er heeft zich in mij een uil genesteld, die 's nachts de muizenissen uit mijn dromen vangt.

rozebanaan
Contacteer:

Bericht door rozebanaan » 11 mar 2009, 16:24

ik zou er trouwens voor elke reden waarom je niet kritisch zou mogen zijn tegen het kapitalisme (omdat de mensen dan wegtrekken)

minstens 10 andere kunnen geven waarom dat wel zou moeten.

en hoe kan je je in godsnaam TE betrokken voelen bij iets als de derde wereld.
sommige mensen :roll:

(jup, van zoiets word ik dan geägiteerd)
Er heeft zich in mij een uil genesteld, die 's nachts de muizenissen uit mijn dromen vangt.

rozebanaan
Contacteer:

Bericht door rozebanaan » 11 mar 2009, 16:24

ik kan niet wachten op Billy :bounce:

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 11 mar 2009, 16:40

DRUPGLID schreef:Het failliet van deze wereld zit niet in het virtuele geld maar in de virtueel aangestuurde realiteit.

Dat is pas een luchtbel. :P
Toch bedankt voor die Gore downleut, Drup. :up:

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 11 mar 2009, 17:09

rozebanaan schreef:NA zo'n post kan geen mens je nog serieus nemen
Ach, hij loopt ons te stangen.

Trouwens; economische crisis? Moslims? Ik vin al die negers anders ook maar gevaarlijk hoor.
Komen allemaal ons ras vervuilen en ons werk overnemen en dan niks doen tot de economie niks meer is en dan onze vrouwen neuken omdat dat het enige is waarbij ze zich in het zweet werken en dan ook nog iedereen aids geven en hun hand ophouden omdat de broer van hun schoonmoeder een nieuw gebit moet terwijl we hier allemaal met te dure benzine zitten en in de file staan en de economie daarom nu stilstaat omdat ze de joden die zoals iedereen weet het bankensysteem controleren en de media ook.

Gelukkig is er Geert.
Extreemlinksche drammert

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 11 mar 2009, 23:18

rozebanaan schreef:ik zou er trouwens voor elke reden waarom je niet kritisch zou mogen zijn tegen het kapitalisme (omdat de mensen dan wegtrekken)

minstens 10 andere kunnen geven waarom dat wel zou moeten.
Ik ook, maar danuit mijn eigen micro-wereldje, zonder morele pretenties. Bijvoorbeeld dat ik iets van 20 keer via mijn firewall toestemming moet geven aan een of ander zogenaamd gemakkelijk kutprogrammaatje op mijn 8G-USB-stick; een programmaatje dat ik niet prijs stel en ook al heb gedelete, maar dat zichzelf blijkbaar weer geïnstalleerd heeft. Waarom hoor ik de Baader-Meinhoff fanclub nooit over dat soort dingen?!

rozebanaan schreef:en hoe kan je je in godsnaam TE betrokken voelen bij iets als de derde wereld.
sommige mensen :roll:

(jup, van zoiets word ik dan geägiteerd)
:bounce: Mission accomplished :D
                                                — Kryptozoid, lid 69

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 11 mar 2009, 23:23

Ah. de dekmantel van de zgn nuance verdwijnt langzamerhand en de ware aard van die kryptonazi komt weer meer-en meer naar boven. Nu nog met de valse suggestie van ironie, maar de scherpe observator weet beter.
Erelid der pro-multiculturele gedachtepolitie

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 11 mar 2009, 23:25

iKer schreef:
rozebanaan schreef:NA zo'n post kan geen mens je nog serieus nemen
Ach, hij loopt ons te stangen.

Trouwens; economische crisis? Moslims? Ik vin al die negers anders ook maar gevaarlijk hoor.
Komen allemaal ons ras vervuilen en ons werk overnemen en dan niks doen tot de economie niks meer is en dan onze vrouwen neuken omdat dat het enige is waarbij ze zich in het zweet werken en dan ook nog iedereen aids geven en hun hand ophouden omdat de broer van hun schoonmoeder een nieuw gebit moet terwijl we hier allemaal met te dure benzine zitten en in de file staan en de economie daarom nu stilstaat omdat ze de joden die zoals iedereen weet het bankensysteem controleren en de media ook.
Aardige poging, ietwat banaal (soort van retro-jaren '80 xenofobie). (Btw je zin loopt krom (na je bijzin "die zoals [...] media ook." zou nog iets moeten komen, maar het houdt op... Misschien maar goed ook: Feind hört mit :D )
iKer schreef: Gelukkig is er Geert.
Geert Mak :?
                                                — Kryptozoid, lid 69

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 11 mar 2009, 23:40

Billy Blitzkrieg schreef:Ah. de dekmantel van de zgn nuance verdwijnt langzamerhand en de ware aard van die kryptonazi komt weer meer-en meer naar boven. Nu nog met de valse suggestie van ironie, maar de scherpe observator weet beter.
:bounce: Gelukkig, ik was al bang dat je 't berichtje links zou laten liggen (pun intended). Maar je stelt me niet teleur. :love: Alhoewel, toch een beetje, want je beperkt je tot een weinig spitsvondige ad hominem (kan jij veel beter!) zonder m'n betoogje inhoudelijk lek te schieten (wat toch niet zo heel moeilijk is... Misschien niet leuk genoeg?) Btw de stijlvorm waarvan ik me bediend heb (danwel geprobeerd heb me te bedienen) is overigens niet de ironie maar de overdrijving...

[EDIT: Billy misschien toch gelijk met z'n 'ironie': het wikipedia-artikel noemt overdrijving als één van de vormen van ironie]

De nuance ligt trouwens niet altijd in 't midden, Billy! T.a.v. de derde wereld denk ik inderdaad dat velen, ook jij en kennelijk Roze Bannaan, daar teveel bij betrokken zijn (vooral in woord, gezien dat betoog van jou waarin je pleit dat iedereen die meer geld heeft dan jij :lol: , geld moet geven aan de hongerigen aan de andere kant van de planeet - en dat laatste is, neem ik aan, een symbolische verwijzing naar de mythische Derde Wereld want in Christchurch, Nieuw Zeeland, is het redelijk goed toeven) maar dat betekent niet dat ik 't okee vind als daar wapens en over-de-datum-medicijnen gedumpt worden. Maar om nou voedselpakketten uit te delen en waterputten te gaan bouwen...
Laatst gewijzigd door Kryptozoid op 12 mar 2009, 00:38, 2 keer totaal gewijzigd.
                                                — Kryptozoid, lid 69

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 12 mar 2009, 00:06

Billy Blitzkrieg schreef:scherpe observator
Jezus Billy, ik zit al twintig minuten te wachten :cry: Als je niet snel een giftige repliek post, zal ik nooit meer de moeite nemen om ongenuanceerde berichten te typen. :hitler:
                                                — Kryptozoid, lid 69

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 12 mar 2009, 00:16

Een half uur... :nooo:

Afbeelding

Dan ga ik me voortaan maar beperken tot muziekgerelateerde berichten (maarja wat valt daar nou over te lullen? :erm: )
                                                — Kryptozoid, lid 69

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 12 mar 2009, 06:26

:roll: naar ventje

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 12 mar 2009, 10:56

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 12 mar 2009, 17:03

Billy Blitzkrieg schreef:de scherpe observator weet beter.
Bent U dat?

Guerrilla
Heeft Geen Leven
Contacteer:

Bericht door Guerrilla » 12 mar 2009, 18:41

Een nieuw dieptepunt in de crisis:
De prijs van de Nintendo Wii gaat omhoog in het Verenigd Koninkrijk, dat is wat Nintendo vandaag heeft aangegeven. De reden die Nintendo hiervoor geeft is de devaluatie van de pond, die op het moment net iets meer waard is dan de euro."Due to the severe and continuing depreciation of the pound, we are, unfortunately, having to raise our trade price to UK retailers of Wii hardware," aldus Nintendo. "The price that they then offer to consumers is, of course, up to the retailers."

Momenteel ligt de adviesprijs van de Nintendo Wii in het Verenigd Koningkrijk op GBP 179.99. Binnenkort wordt de prijs tussen de achttien en de twintig pond hoger. De kredietcrisis gaat dus ook de portemonnee raken van toekomstige kopers van de Nintendo Wii in het Verenigd Koninkrijk.

"We are only - reluctantly- raising our trade price now to retailers due to unprecedented and sustained depreciation of the pound. This is a problem brought about by extreme currency fluctuations that are a symptom of the global economic situation."
:drink:
I Love women, I have all their albums

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 12 mar 2009, 19:35

Ja sorry hoor kryptonazi, ik zit tegen een burn out aan (serieel) en heb geen fut meer voor scherpe replieken. Sowieso een beetje onzinnig om argumenten van een verkapte neo nazi te gaan lopen weerleggen.
Bij dit soort discussies is het ook geen kwestie van argumenten, maar van mentaliteit. Oftewel, je kan een empathieloos stuk vreten (lees: een rechtse lul) nooit overtuigen van het tegendeel met woorden. En vice versa. Elke discussie is bij voorbaat dus al zinloos. Je kan enkel constateren hoe en waar de ander fout zit volgens jou, en de eigen meelezende parochie van je 'gelijk' overtuigen. Maar dat heb ik de afgelopen jaren al voldoende gedaan dacht ik zo (inzake dit soort discussies)
Maar als je als een aazo geboren en/of gevormd bent en je karakter daarin is uitgekristaliseerd, zal je er altijd 1 blijven. U bent voor uw leven een redelijk extreem rechtse eikel. Net zoals uw vriendje de gezichtennazi voor altijd een islamofoob zal blijven. Dat onderbuikgevoek zit er nou eenmaal in of niet, daar kan geen argument tegenop.

Zo, en nu ga ik crashen :wave:
Erelid der pro-multiculturele gedachtepolitie

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 12 mar 2009, 23:21

Billy Blitzkrieg schreef:Ja sorry hoor kryptonazi, ik zit tegen een burn out aan (serieel) en heb geen fut meer voor scherpe replieken.
Dat doe me verdriet... Sterkte ermee!

Eerlijk gezegd heb ik er ook niet meer zo de drive voor. De post die dit triggerde, was dan ook maar een halfzachte poging.
Billy Blitzkrieg schreef:Sowieso een beetje onzinnig om argumenten van een verkapte neo nazi te gaan lopen weerleggen.
Nou, Willem Aantjes is anders best bijgedraaid.

Ik maak trouwens, niet om morele maar om semantische begrippen tegen de term '(neo) nazi' die je steeds bezigt. Zelfs op de top van mijn vooral door xenofobie bepaalde misanthropie-periode, die ik grotendeels achter me liet, zou de term inhoudelijk misplaatst geweest zijn. Maar, toegegeven, het klinkt lekker :D
Billy Blitzkrieg schreef: U bent voor uw leven een redelijk extreem rechtse eikel.
Ik ben niet rechts :protest: "redelijk extreem niet-cosmopolitische eikel" zou beter zijn.
Billy Blitzkrieg schreef:Net zoals uw vriendje de gezichtennazi voor altijd een islamofoob zal blijven. Dat onderbuikgevoek zit er nou eenmaal in of niet, daar kan geen argument tegenop.
Eigenlijk valt het van repliek dienen van vermeemde extreem rechtse eikels niet te rijmen zijn met jouw opvatting van extremisten doodzwijgen (wat je bepleit t.a.v. moslimextremisten).
Billy Blitzkrieg schreef:Zo, en nu ga ik crashen :wave:
Trusten!
                                                — Kryptozoid, lid 69

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 14 mar 2009, 18:51

En, wat vonden jullie ervan? Hij was vandaag de meest bekeken film op GoogleVideo :)

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 16 mar 2009, 06:29

Global trade collapsing

WASHINGTON (MarketWatch) -- For a while, some analysts held out hope that the rest of the world would be spared the devastation of the collapse of the great American credit bubble. The global economy had de-coupled, they said.

America's problems were her own.
No one is saying that any more.

In fact, the latest evidence shows that global trade flows are plunging at an alarming rate.

The Commerce Department reported that the volume of U.S. imports from abroad fell 4.6% in January while exports declined 8.6%, the most since the monthly trade figures were first collected in 1992. See full story.
Over the past five months since the credit crunch intensified, real exports have plunged at a 49% annual rate, while real imports have fallen at a 30% pace.
The pace of the decline is unprecedented in modern times, economists say. "We doubt even during the Great Depression that trade collapsed with such ferocity," said David Greenlaw, an economist for Morgan Stanley.
http://www.marketwatch.com/news/story/G ... E1FF6F6C37}

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 16 mar 2009, 21:51

Social Unrest has just begun.

Link
(0 minuut 27. Over de schuld per Amerikaan per hoofd van de bevolking): "I hope you'll like it. I hope you'll like it because you've sat sleeping, and you've sat watching stupid crap on TV that means nothing."
(op 2 minuut 10) "Somebody oughtta go to jail, but I garantee you nobody will!"
(op 2 minuut 50) "So all of you, all of you in Washington. Barack, McCain, everyone of you senators, with the exeption of Ron Paul and maybe I'll find a few others that I might be able to say 'okay, this guy has got his brain somewhere other then up his butt': I'm sick and tired of this!"
NB: vandaag eindelijk de eerste schuldbekentenis van een bankier. Een redelijk fatsoenlijke van van Lanschot. Lezenswaardig. En belachelijk dat dat in NL nog steeds niet eerder gebeurde.
Extreemlinksche drammert

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 16 mar 2009, 23:36

Treasury close to bank rules proposal: spokesman

WASHINGTON, (Reuters) — U.S. Treasury Secretary Timothy Geithner will soon propose an overhaul of the financial regulatory system that is expected to give the Federal Reserve powers to monitor broad economic risks, a Treasury spokesman confirmed on Monday.

As officials grapple with the worst financial meltdown since the Great Depression, government officials plan to outline a revamp of controls over banks and financial institutions aimed at preventing a repeat of the crisis.

Geithner is due to soon outline proposed changes that are also expected to include tougher capital standards for banks, according to a report in the Wall Street Journal that a Treasury spokesman said is accurate.

The administration's goal is to unveil its proposals before the meeting of the heads of state of the Group of 20 rich and developing economies in early April, the report said.

The rules are further expected to aim to ensure that banks cannot shop among different regulatory agencies to obtain the most lenient supervision and require more transparency and stricter rules for the way money flows between banks.

Consolidated consumer protection enforcement is also among contemplated changes
http://www.newsdaily.com/stories/tre52f ... nks-rules/

oftewel carte blanche voor de Fed. Res.

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 16 mar 2009, 23:43

Richardus schreef:
Oei! Hoe erg is dat? (Vast nogal behoorlijk erg :( )
                                                — Kryptozoid, lid 69

forsgeschapen
Hop hop

Bericht door forsgeschapen » 17 mar 2009, 00:48

Kryptozoid schreef:
Richardus schreef:
Dat is niet zo erg
die carte blanche is min of meer de reden dat die crissis er is

wilders lost het allemaal wel op
dus ga maar rustig weer slapen
:belly:
Vroeger betékende 'vroeger' tenmiste nog iets

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 17 mar 2009, 06:26

Kryptozoid schreef:
Richardus schreef:
Ga maar weer rustig verder slapen :wave:

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 17 mar 2009, 07:34

Billy Blitzkrieg schreef: ik zit tegen een burn out aan (serieel)
:wave:
\\

Er is een vrij oud truukje om een burn out tegen te gaan : 6 dagen je zelf helemaal het leplazerus werken en de 7e dag gewoon even niks doen, beetje ontspannen ,dutje doen.... etc....
Werkt prima!

Maaaaarrrrrrr...als je persé zo een lekkere burn out wilt dan zou ik zeker zorgen voor een overvolle agenda de hele week door!
:up:
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983

Siegfried Stahl. Lidnr.66.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 17 mar 2009, 09:46

Kryptozoid schreef:
Richardus schreef:
Veel Amerikanen en andere neo-liberalen zullen het heel erg vinden, want het betekent een gedeeltelijke terugkeer naar de tijd vóór Reagan. Het loslaten van allerlei regels onder Reagan en daarna, die hebben geleid tot deze catastrofe, worden teruggedraaid.
Extreemlinksche drammert

forsgeschapen
Hop hop

Bericht door forsgeschapen » 17 mar 2009, 10:31

[quote="quote="Richardus"]
[/quote]Oei! Hoe erg is dat? (Vast nogal behoorlijk erg :( )[/quote]Veel Amerikanen en andere neo-liberalen zullen het heel erg vinden, want het betekent een gedeeltelijke terugkeer naar de tijd vóór Reagan. Het loslaten van allerlei regels onder Reagan en daarna, die hebben geleid tot deze catastrofe, worden teruggedraaid.[/quote]
:no:
Alles gaat anders worden als wilders aan de macht is :bounce:

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 17 mar 2009, 11:55

forsgeschapen schreef:Alles gaat anders worden als wilders aan de macht is :bounce:
Ja, Hitler is ook echt een zegen gebleken voor Duitsland. Dat hebben wij ook nodig. :erm:
Extreemlinksche drammert

forsgeschapen
Hop hop

Bericht door forsgeschapen » 17 mar 2009, 12:04

iKer schreef:
forsgeschapen schreef:Alles gaat anders worden als wilders aan de macht is :bounce:
Ja, Hitler is ook echt een zegen gebleken voor Duitsland. Dat hebben wij ook nodig. :erm:
Hitler was links!
Dat is een ander verhaal!

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 17 mar 2009, 13:27

"Dit bericht is geplaatst door forsgeschapen, deze gebruiker zit momenteel in je vijandenlijst. Toon dit bericht."

Gelukkig dat ik het gewauwel van die pretnazi niet meer hoef te lezen. :up:
Extreemlinksche drammert

forse schapen
Hop hop

Bericht door forse schapen » 17 mar 2009, 13:28

forsgeschapen schreef:
iKer schreef:
Hitler was links!
Dat is een ander verhaal!
Zei ze.

Forum Schapen
Hop hop

Bericht door Forum Schapen » 17 mar 2009, 18:51

Godwin!

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 18 mar 2009, 07:54

At G20, Kremlin to Pitch New Currency

17 March 2009By Ira Iosebashvili / The Moscow TimesThe Kremlin published its priorities Monday for an upcoming meeting of the G20, calling for the creation of a supranational reserve currency to be issued by international institutions as part of a reform of the global financial system.

The International Monetary Fund should investigate the possible creation of a new reserve currency, widening the list of reserve currencies or using its already existing Special Drawing Rights, or SDRs, as a "superreserve currency accepted by the whole of the international community," the Kremlin said in a statement issued on its web site.
http://www.themoscowtimes.com/article/600/42/375364.htm

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 18 mar 2009, 07:55

Ten of the world's top banks accused of laundering money for IranBY BARBARA ROSS and WILLIAM SHERMAN
DAILY NEWS STAFF WRITERS

Saturday, January 10th 2009, 4:00 AM
Dunham/AP

The facade of branch of Lloyds TSB, which admitted to laundering $300 million to Iran. Sources say some of the money went to fund terrorist groups like Hamas and Hezbollah.

Some of the world's top banks helped Iran get around international sanctions even as the rogue nation was steering its blood money into the hands of terror groups, prosecutors charged Friday.

Ten international banks including British-based Lloyds laundered "billions of dollars" for Iran through New York banks, Manhattan District Attorney Robert Morgenthau announced Friday. The scheme helped Iran turn its dirty money into greenbacks, which it could then use to buy goods prohibited by international sanctions.

Some of the money went to fund terrorist groups like Hamas and Hezbollah, and to help Iran get materials, including tungsten, for long-range missiles, sources said.
http://www.nydailynews.com/news/us_worl ... f_l-2.html

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 18 mar 2009, 10:47

Lara Resende notes her business grew 50 percent in 2007, and between 25 percent to 30 percent in 2008. Thus far in 2009, it shows no sign of a slowdown. In fact, during a late afternoon surprise visit from a reporter last week, as a dozen or so workers cleaned up around their sewing machines in the second floor factory above the retail store, several employees stayed past closing hours putting the finishing touches on a new line of lacy white camisoles that had to be shipped out soon. "A friend once told me that there will never be a crisis for people who work with women's vanity and men's vices," she said.

In fact, the only crisis in these parts is a labor shortage.

"We need workers," said Julio Lara Resende, Maria Irene's 20-year-old son. "If someone wants a job, and they know what they're doing, there's no lack of employment in Juruaia."
Lingerie Business Keeps Brasilian Town Afloat During Financial Crisis
                                                — Kryptozoid, lid 69

Plaats reactie