Internationale crisis

Heeft Mark, Maxime, Geert, Diederik, Emiel, Jolande / Tofik, Alexander, Arie, Kees, Marianne of een andere waardeloze politicus weer iets nutteloos besloten? Spuw dan hier uw gal.
Richardus
Meganerd

Re: Internationale crisis

Bericht door Richardus » 18 mar 2009, 17:15

Nu weet ik het zeker: ik verhuis naar Brazilië om g-strings te naaien :wave:
Facilitator, katalysator, transformator

Whatever makes you happy, dude.

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 18 mar 2009, 17:37

The International Monetary Fund is poised to embark on what analysts have described as "global quantitative easing" by printing billions of dollars worth of a global "super-currency" in an unprecedented new effort to address the economic crisis.

Alistair Darling and senior figures in the US Treasury have been encouraging the Fund to issue hundreds of billions of dollars worth of so-called Special Drawing Rights in the coming months as part of its campaign to prevent the recession from turning into a global depression.

Should the move, which is up for discussion by the summit of G20 finance ministers this weekend, be adopted, it will represent a global equivalent of the Bank of England's plan to pump extra cash into the UK economy.

However, economists warned that the scheme could cause a major swell of inflation around the world as the newly-created money filters through the system. The idea has been suggested by a number of key figures, including billionaire investor George Soros and US Treasury adviser Ted Truman.

Simon Johnson, former chief economist at the IMF, said: "The principle behind it is that everyone would get bonus dollars and instead of the Federal Reserve having to print them, everyone gets them.

"The objective is to create a windfall of cash. However if everybody goes out and spends the money it could be very inflationary."
http://www.telegraph.co.uk/finance/fina ... asing.html

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 20 mar 2009, 14:13

Nu Richardus het af laat weten (misschien staan er onverwachts lange rijen bij de kassa van het tuincentrum?) moet ik het (sl)echte nieuws maar even verzorgen.

'Wereldwijde voedsel- en energiecrisis in 2030'
Uitgegeven: 20 maart 2009 09:35
Laatst gewijzigd: 20 maart 2009 10:04

AMSTERDAM - De snelle groei van de wereldbevolking zal over 20 jaar leiden tot een wereldwijde crisis wegens tekorten aan voedsel, energie en water. Dat voorspelt de wetenschappelijke adviesraad van de Britse regering.

Volgens berekeningen van de Britse wetenschapsraad zullen er in 2030 meer dan 8,3 miljard mensen op aarde leven (1,5 miljard meer dan nu).

De vraag naar voedsel en energie zou daardoor stijgen met 50 procent. Het waterverbruik neemt door de bevolkingsgroei waarschijnlijk toe met 30 procent.

Milieuconferentie

De aanwezige grond- en brandstoffen op aarde zijn volgens hoofdwetenschapper John Beddington ontoereikend voor die situatie. Hij presenteerde de voorspelling op de milieuconferentie Sustainable Development UK 09 in Londen.

"Het wordt een noodlottige storm", zo verklaart Beddington op BBC News. "De wereld zal weliswaar niet totaal instorten, maar als we niets aan deze problemen doen, dan wordt het een erg zorgelijke situatie. Er zullen grote internationale voedsel- en watertekorten ontstaan. "

Niet afwachten

De huidige lage prijzen voor olie en voedsel zorgen volgens Beddington voor onderschatting van het probleem. "Dat de prijzen nu zijn gedaald, betekent niet dat we rustig kunnen afwachten."

Volgens de wetenschapper kan een wereldcrisis in 2030 mogelijk worden voorkomen door nieuwe technologieën. Zo gaat in de landbouwsector op dit moment gemiddeld 20 tot 30 procent van de oogst verloren door ziektes en dierenplagen.

Betere oogsttechnieken

"We hebben meer resistente planten nodig en betere oogsttechnieken", aldus Beddington. "Genetische modificatie kan een deel van de oplossing vormen. Met genetische technologie zouden we mogelijk plantsoorten kunnen kweken die resistent zijn tegen droogte."

© NU.nl/Dennis Rijnvis
Nouja, 'gedeelde smart is halve smart' moeten we maar denken, en 'hoe meer zielen, hoe meer vreugd'.
"'Samenleving' is een biologische constructie."
                                                — Kryptozoid, lid 69

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 20 mar 2009, 14:34

wauw, die denken pas buiten de box!

:roll: :lol:

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 20 mar 2009, 22:50

Richardus schreef:wauw, die denken pas buiten de box!

:roll: :lol:
Wie denken pas buiten de box? (Ik heb 't eerlijk gezegd niet gelezen; alleen de kop, en daarom dacht ik dat 't prima in deze draad zou passen. Maar i0k begrijp dat het niet gek genoeg was? :erm: )
                                                — Kryptozoid, lid 69

Racket
Hop hop

Bericht door Racket » 21 mar 2009, 00:27

Genetische modificatie. :down: :down:

Racket
Hop hop

Bericht door Racket » 21 mar 2009, 01:43

Kryptozoid schreef: (Ik heb 't eerlijk gezegd niet gelezen; alleen de kop, en daarom dacht ik dat 't prima in deze draad zou passen. )
Zo doet Richardus het volgens mij ook altijd..

Maar als je het stukje even leest. Die John Beddington, ik ken hem verder niet, maar wat denk jij?
Lijkt me niks mis mee als wetenschappers de natuur onderzoeken. Maar als dan commerciële bedrijven genen gaan patenteren enzo.. :puke:

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 21 mar 2009, 08:50

Racket schreef:
Kryptozoid schreef: (Ik heb 't eerlijk gezegd niet gelezen; alleen de kop, en daarom dacht ik dat 't prima in deze draad zou passen. )
Zo doet Richardus het volgens mij ook altijd..

Maar als je het stukje even leest. Die John Beddington, ik ken hem verder niet, maar wat denk jij?
Lijkt me niks mis mee als wetenschappers de natuur onderzoeken. Maar als dan commerciële bedrijven genen gaan patenteren enzo.. :puke:
:no: Ik lees inderdaad vaak niet het hele artikel, behalve als ik het persoonlijk echt interessant vind. Ik lees altijd wel de eerste alinea's en scan het artikel dan naar verder info om het te begrijpen of aan te vullen. Ik link iets als ik dan denk dat het bijdraagt aan inzicht over de internationale crisis. Ik weet dus heel best wat ik link, maar helemaal grondig lezen doe ik ook niet altijd.

Als je de indicaties volgt, uitgezet door denktanks, theoretici die nog aldoor goed zaten en andere mongolen, en gebaseerd op de huidige trend, dan halen we dat bewonersaantal gewoon nooit. En een voedselcrisis hebben we al eeuwen, alleen niet in de westerse landen. Daarbij is blijkbaar de rijstcrisis van vorig jaar, of 2 jaar terug, vergeten. De trend lijkt dat we in 2030 met een paar miljard mensen minder zijn of dat de bevolkingsgroei behoorlijk afneemt, geen verdere problemen met voedsel dus. Of juist wel eerst, zucht, omdat door die crisis productie komt stil te liggen. O god, het is allemaal zo complex. :crazy: :lol: :P

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 21 mar 2009, 09:02

gaan we weer:
Greenspan Says Banks Need $750 Billion More Capital

March 20 (Bloomberg) -- Banks will need more than $750 billion in fresh capital from either the government or private investors to ensure their soundness and return to normal levels of lending, former Federal Reserve Chairman Alan Greenspan said.
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid= ... Y&refer=us#

En dat terwijl de FED paar dagen terug nog 1 biljard heeft vrijgemaakt...

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 21 mar 2009, 09:03

Sources say toxic asset plan near completion
Sources: Geithner preparing plan to get toxic assets off banks' books with Fed and FDIC help

WASHINGTON (AP) -- Treasury Secretary Timothy Geithner could announce as soon as Monday his much-anticipated plan to get toxic assets off the books of the country's struggling banks, administration and industry officials said.

The plan will use the Federal Reserve and the Federal Deposit Insurance Corp. to make the resources of the government's $700 billion financial rescue fund go further, the officials said Friday.
http://finance.yahoo.com/news/Sources-s ... 07761.html

en dat doen ze dus maar :drink:

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 21 mar 2009, 10:11

The media have given London a new nickname: Reykjavik-on-Thames.
:lol:

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 21 mar 2009, 10:15

hmm, ff verder quoten, interessant
Are You Ready for the World's Biggest Bankruptcy?

Britain's economy revolved around banking. British banks hold about $4.4 trillion in foreign debt. The total size of the UK economy is $2.1 trillion. This year, the British government nationalized major parts of the UK's banking system. In total, the UK Treasury is on the hook for over $2 trillion in potential liabilities, according to an estimate by the Office of National Statistics.

But Britain is NOT going to be the world's biggest national bankruptcy. The government debt of the United Kingdom is only around $950 billion... or about $15,000 per capita.

This week, the United States Treasury sunk another $30 billion into AIG... its fourth bailout. It also put another $25 billion into Citigroup. The Treasury is now on the hook for as much as $6 trillion in liabilities. Last week, the White House produced its new budget. President Obama wants to run a deficit of $1.75 trillion in 2009.

The Treasury will pay for these bailouts by borrowing money. The Treasury borrows money by issuing Treasury bonds. Tomorrow, for example, it will auction three-year, 10-year, and 30-year bonds. This auction should raise around $60 billion.

The "debt clock" measures the amount of money the government owes its creditors. Today, the U.S. debt clock reads $11 trillion. To pay off this debt tomorrow, the government would have to collect $36,000 from every American.

But America is NOT about to be the world's biggest bankruptcy.

Of the major industrial economies in the world, Japan's government is the most indebted.

Since its recession began 20 years ago, Japan has plowed trillions into its banking system via numerous bailout programs. Japan's mantra is growth without cost. As a result, the Japanese government has built up the world's most crippling debt load.

The government of Japan owes $7.8 trillion. That's $157,000 per capita.

We've been using government debt per capita to compare the government debts of Britain, the United States, and Japan. But government debt to GDP is the ratio economists use to compare the indebtedness of countries. The UK has a government debt-to-GDP ratio of 48%. The U.S. has a government debt-to-GDP ratio of 75%. Japan has a government debt-to-GDP ratio of 187%.

If there's going to be a major sovereign bankruptcy, it's going to happen in Japan.
Its economy is a shambles. For years, Japan has relied on exports... but even that's drying up now. In January, Japan's exports plunged 47%, producing a trade deficit. People talk about Japan as a "nation of savers." But that's not true anymore. Japan's personal savings rate has collapsed from 16% in the early 1990s to 2.2% last year.

Japan has an aging population and no immigration. I can't see where it's going to find the money to pay off its huge pile of debt.

The way to play the collapse in Japan is by shorting the yen. Right now, the Japanese yen is the world's most popular currency. Traders perceive it as a safe haven. In 2008, the yen was the world's best performing currency.... Rising 33% against the Canadian dollar, 40% against the British pound, and 19% against the dollar.
http://www.dailywealth.com/archive/2009 ... mar_04.asp

DRUPGLID
Heeft niks beters te doen

Bericht door DRUPGLID » 21 mar 2009, 10:30

Mooi, mooi, mooi :clap:
Jedem das Seine

Racket
Hop hop

Bericht door Racket » 21 mar 2009, 11:32

Richardus schreef: Ik lees inderdaad vaak niet het hele artikel, behalve als ik het persoonlijk echt interessant vind. Ik lees altijd wel de eerste alinea's en scan het artikel dan naar verder info om het te begrijpen of aan te vullen. Ik link iets als ik dan denk dat het bijdraagt aan inzicht over de internationale crisis. Ik weet dus heel best wat ik link, maar helemaal grondig lezen doe ik ook niet altijd.
:lol: knurft.

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 21 mar 2009, 12:54

Racket schreef:Genetische modificatie. :down: :down:
Racket schreef:Maar als je het stukje even leest. Die John Beddington, ik ken hem verder niet, maar wat denk jij?
Ik ben niet principeel tegen genetische modifcatie, maar ben er niet van overtuigd dat binnen de huidige stand van zaken (zowel qua kennisniveau van 'de' wetenschappelijke wereld, als mate van onafhankelijkheid van wetenschappers) de veiligheid optimaal is. En inderdaad moet de commercie daar al helemaal geen grip op krijgen. (Maarja 't is ergens ook wel een leuk vintage eng idee: op hol geslagen mensen / dieren / planten die ons bedreigen. Zombies, weerwolven en trifids :up: )

Maar even serieus: ik denk dat overbevolking / de in omvang toenemende wereldbevolking het grootste probleem is dat de mensheid sinds haar opkomst heeft moeten confornteren. Milieumaatregelen en efficientere landbouw helpen daarbij alleen maar de problemen wat verder vooruit te schuiven: als we de mate van vervuiling per mens met 50% terug weten te dringen, en de landbouw 2x zo efficient weten te maken, dan zal dat er alleen maar toe leiden dat er nog eens 6 miljard mensen bijkomen. En dan worden we vroeg of laat weer geconfornteerd met dezelfde problemen. Ik hoop dat Richardus' optimisme hieromtrent terecht is (maar ben bang van niet).

Dit is overigens een van de (voor mij) belangrijkste redenen om er diverse impopulaire 'fascistoide' aandoende utopische ideeën op na te houden. Betreffende geboorteberking: kwaliteit boven kwantiteit -> onvrijwillige geboortebeperking op grond van IQ & EQ & persoonlijkheidsstructuur & erfelijke factoren. Betreffende overlevingskansen van de mensheid: juist niet één wereld van vrije mensen zonder grenzen, maar liever een stuk of 100 tot 1000 aparte lokale beschavinkjes die ieder voor zich op hun eigen stukje zich qua beschaving èn ecologie moeten zien te redden - of niet, om zodoende te voorkomen dat één ramp, of een complex van samenhangende rampen, de hele mensheid om zeep kan helpen.

PS Zoals al eerder opgemerkt wordt in de praktijk de soep ook door mij minder heet gegeten dan opgediend.
                                                — Kryptozoid, lid 69

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 21 mar 2009, 13:00

Richardus schreef:Ik lees inderdaad vaak niet het hele artikel, behalve als ik het persoonlijk echt interessant vind. Ik lees altijd wel de eerste alinea's en scan het artikel dan naar verder info om het te begrijpen of aan te vullen. Ik link iets als ik dan denk dat het bijdraagt aan inzicht over de internationale crisis. Ik weet dus heel best wat ik link, maar helemaal grondig lezen doe ik ook niet altijd.
Op zich niks mis mee, maar zou een weblog niet beter zijn dan?

Zelf kijk ik altijd wel effe wat je weer gepost heb (en beperk me dan tot de steekwoorden die het geluk hebben binnen 4 a 5 seconden via m'n netvlies in m'n denkraam terecht te komen), deels uit vermakelijkheid omdat jij soms nogal doordraaft, maar deels ook uit interesse in 't onderwerp (in bredere zin).

Als jij een weblog zou beginnen, zou ik daar zeker weten dagelijk wel effe kijken (tenzij je gaat posten wat je per dag allemaal luistert :D ).
                                                — Kryptozoid, lid 69

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 22 mar 2009, 15:23

Kryptozoid schreef:Betreffende geboorteberking: kwaliteit boven kwantiteit -> onvrijwillige geboortebeperking op grond van IQ & EQ & persoonlijkheidsstructuur & erfelijke factoren.

Afbeelding
"You have 20 seconds to comply"
"We take a Norwegian cruise but we don't go to Norway"

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 22 mar 2009, 23:21

Ysfoxy schreef:
Kryptozoid schreef:Betreffende geboorteberking: kwaliteit boven kwantiteit -> onvrijwillige geboortebeperking op grond van IQ & EQ & persoonlijkheidsstructuur & erfelijke factoren.

Afbeelding
"You have 20 seconds to comply"

Ik denk ook niet dat 't te realiseren zou zijn, en dat pogingen daartoe al snel op enge toestanden uit zullen draaien. Maar een in omvang toenemende bevolking leidt ook tot ellende, op allerlei niveaus... Dat is m.i. al gaande, maar 't gaat langzaam, en er zit geen 'brein' of 'samenzwering' achter, daardoor lijkt 't minder erg.
                                                — Kryptozoid, lid 69

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 22 mar 2009, 23:46

Kryptozoid schreef:Dit is overigens een van de (voor mij) belangrijkste redenen om er diverse impopulaire 'fascistoide' aandoende utopische ideeën op na te houden. Betreffende geboorteberking: kwaliteit boven kwantiteit -> onvrijwillige geboortebeperking op grond van IQ & EQ & persoonlijkheidsstructuur & erfelijke factoren.
Ik zie het gemak van deze oplossingen ook, maar ben altijd tegen dit soort oplossingen.
Aan de andere kant ben ik niet voor ongebreidelde vrijheid. Zie waar het kapitalisme ons de afgelopen decennia gebracht heeft: niet bij welvaart voor iedereen, en vooral een steeds ongelijker verdeelde welvaart bij ons. (Lees: een rijke laag die het beter krijgt, maar een aanzienlijke onderlaag die stilstaat of achteruit gaat qua welvaart.)

Ook al is het wel erg verlokkelijk vast te stellen dat het communisme voor een enorme vooruitgang heeft gezorgd voor Iwan met de Pet (nl. van feodale maatschappij onder het tsarisme naar eten en werk voor iedereen. Als het systeem je niet vermoordde, tenminste) en dat het fascisme maar mooi als tegenreactie een zeer succesvolle Duitse democratie heeft opgeleverd (na de dood van 6 miljoen joden en 20 miljoen Russen te hebben veroorzaakt).

Maar goed. Vandaag in NRC gelezen hoe overbevolking en klimaatverandering inspelen op de conflicten in Sudan.
Wat een boel mensen niet weten is door verdergaande verwoestijning landbouwareaal verloren gaat en dat dat een zeer grote rol speelt in de al jaren gaande conflicten. Lees dat artikel!
Extreemlinksche drammert

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 24 mar 2009, 06:32

China’s central bank on Monday proposed replacing the US dollar as the international reserve currency with a new global system controlled by the International Monetary Fund.

In an essay posted on the People’s Bank of China’s website, Zhou Xiaochuan, the central bank’s governor, said the goal would be to create a reserve currency “that is disconnected from individual nations and is able to remain stable in the long run, thus removing the inherent deficiencies caused by using credit-based national currencies”.

Analysts said the proposal was an indication of Beijing’s fears that actions being taken to save the domestic US economy would have a negative impact on China.
http://www.ft.com/cms/s/0/7851925a-17a2 ... fd2ac.html
Australia PM to push G20 for IMF China reform

CANBERRA (Reuters) - Australian Prime Minister Kevin Rudd will push for China to have a more central role in the International Monetary Fund at an upcoming meeting of leaders from the world's 20 major economies, a report said on Monday.

Rudd, a China expert and fluent Mandarin speaker, would argue at a meeting of the G20 group of nations next month that China should be elevated within the IMF in an overhaul of the world economic order, the Australian newspaper said.
http://www.reuters.com/article/gc08/idU ... 4W20090323
BEIJING -- China called for the creation of a new currency to eventually replace the dollar as the world's standard, proposing a sweeping overhaul of global finance that reflects developing nations' growing unhappiness with the U.S. role in the world economy.

The unusual proposal, made by central bank governor Zhou Xiaochuan in an essay released Monday in Beijing, is part of China's increasingly assertive approach to shaping the global response to the financial crisis.
http://feeds.foxnews.com/~r/foxnews/pol ... l-currency

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 25 mar 2009, 23:36

Tja, allemaal niet zo verwonderlijk.
De chinezen lijden nu pijn vanwege de leningen aan de VS.
Die dollar omhoog is voor de VS niet zo'n goed verhaal.
Extreemlinksche drammert

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 27 mar 2009, 06:32

The unmanned bombers that frequently cause unintended civilian casualties in Pakistan are a step toward an even more lethal generation of robotic hunters-killers that operate with limited, if any, human control.

The Defense Department is financing studies of autonomous, or self-governing, armed robots that could find and destroy targets on their own. On-board computer programs, not flesh-and-blood people, would decide whether to fire their weapons.

"The trend is clear: Warfare will continue and autonomous robots will ultimately be deployed in its conduct," Ronald Arkin, a robotics expert at the Georgia Institute of Technology in Atlanta, wrote in a study commissioned by the Army.

"The pressure of an increasing battlefield tempo is forcing autonomy further and further toward the point of robots making that final, lethal decision," he predicted. "The time available to make the decision to shoot or not to shoot is becoming too short for remote humans to make intelligent informed decisions."

Autonomous armed robotic systems probably will be operating by 2020, according to John Pike, an expert on defense and intelligence matters and the director of the security Web site GlobalSecurity.org in Washington.

This prospect alarms experts, who fear that machines will be unable to distinguish between legitimate targets and civilians in a war zone.

"We are sleepwalking into a brave new world where robots decide who, where and when to kill," said Noel Sharkey, an expert on robotics and artificial intelligence at the University of Sheffield, England.
http://www.mcclatchydc.com/251/story/64779.html

de wereld begint langzamerhand de films en boeken achterna te gaan :S

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 27 mar 2009, 17:27

Wat heeft dat Jane's Weekly-achtige bericht nu met 'Internationale Crisis' van doen?
:?
Extreemlinksche drammert

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 27 mar 2009, 18:57

'state of the world we're in'

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 28 mar 2009, 09:45

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 04 apr 2009, 08:41

uit een mailing van de 'money' afd. van http://www.newsmax.com (dus kan 't niet direct linken) maar wel hier op een board.
ECONOMIC COLLAPSE TO TRIGGER SOCIAL PANDEMONIUM
Moneynews email alert, April 3, 2009

U.S. Preparing a Military Response to Coming Social Chaos

As the shocking confidential information contained in this briefing shows, the threat of social meltdown and chaos is so large a domestic law-enforcement arm of the U.S. military (referred to by The Army Times as the "Consequence Management Response Force") has been created to deal with what U.S. officials believe to be a coming, unprecedented wave of massive social chaos.
...

Yes, U.S. Officials Are Quietly Preparing for BIG Trouble Ahead
A new report by the Army War College's Strategic Studies Institute states flatly the U.S. military must prepare for "a violent, strategic dislocation inside the United States" that could be provoked by "unforeseen economic collapse" or "loss of functioning political and legal order."

Late last year, The Washington Post noted the incoming Obama Administration is going to "earmark" at least 20,000 troops returning from Iraq to deal with "domestic emergencies." Since then, the Army Times has broken the story that the domestic emergency army unit has been increased to 80,000 troops, who are being trained right now in Georgia.

In short, U.S. officials expect big trouble ahead — but they are not warning the general public about the danger (much less urge the unsuspecting masses to make basic preparations).

A rare critic of the government's keep-the-public-in-the-dark mentality is former head of the U.S. Commission on National Security, Stephen Flynn. He noted in a recent Wall Street Journal editorial: "Too many officials believe telling the truth to Americans about the risk would set off a nationwide panic. Thus, they keep us sheep in the dark for our own good."
...

Dire Unemployment Picture Foreshadows Social Chaos

John Williams of the authoritative Shadow Government Statistics notes that unfudged, un-manipulated government statistics suggests a whopping civilian unemployment rate of 17% — with a projected total to exceed 30% (during the Great Depression, unemployment approached an historic 25%).

In the U.S., job-shedding has now exceeded post-World War II levels and the January 28 Wall Street Journal warned: "One troubling sign is that the states that were first into recession — those with a heavy concentration of home building and manufacturing — are getting worse, not better..."

In December, the International Monetary Fund's managing director Dominique Strauss-Kahn warned of riots and unrest sweeping through Western countries as lower-income households are beset with credit constraints and rampant unemployment. (Such riots have already caused the government of Iceland to fall and triggered riots in Greece.)

Today's Americans Don't Resemble the Hardy Depression-Era Generation

Not to be politically-incorrect, but the simple truth is millions of Americans who've never known anything but prosperity and easy-money have a militant expectation that society "owes" them something. And with so many families on the margins of survival already, the speed of the downward unemployment spiral is downright ominous (and unprecedented).

Worse, there are few signs the taxpayer dependents of today have any of the self-reliance skills that saw the hardy Great Depression generation through the tough times.
...
aardig lang artikel, met veel achtergrondinfo en cijfers. Interessant. Ja, krypto, deze heb ik helemaal gelezen B-) :P

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 04 apr 2009, 10:00

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 04 apr 2009, 14:23

Afbeelding

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 04 apr 2009, 23:47

Richardus schreef: Today's Americans Don't Resemble the Hardy Depression-Era Generation

Not to be politically-incorrect, but the simple truth is millions of Americans who've never known anything but prosperity and easy-money have a militant expectation that society "owes" them something.
Wat een baarlijke nonsens. Dat gezeur over hoe de gewone werkmens het maar met een pak minder moet stellen en dat terwijl de rijkste 1% maar verder in de vetpot blijft graaien. :nooo:

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 05 apr 2009, 22:29

Richardus schreef:
have a militant expectation that society "owes" them something.
Afbeelding
OF COURSE THEY FUCKING DO! :P

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 05 apr 2009, 22:46

Ysfoxy schreef:
Richardus schreef:
have a militant expectation that society "owes" them something.
Afbeelding
OF COURSE THEY FUCKING DO! :P
:eek: help, synchroniciteit! Ik post net een andere lyric van die elpee! :eek:
                                                — Kryptozoid, lid 69

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 05 apr 2009, 23:24

:eek:

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 07 apr 2009, 19:13

The G20 moves the world a step closer to a global currency
The world is a step closer to a global currency, backed by a global central bank, running monetary policy for all humanity

A single clause in Point 19 of the communiqué issued by the G20 leaders amounts to revolution in the global financial order.

"We have agreed to support a general SDR allocation which will inject $250bn (£170bn) into the world economy and increase global liquidity," it said. SDRs are Special Drawing Rights, a synthetic paper currency issued by the International Monetary Fund that has lain dormant for half a century.

In effect, the G20 leaders have activated the IMF's power to create money and begin global "quantitative easing". In doing so, they are putting a de facto world currency into play. It is outside the control of any sovereign body. Conspiracy theorists will love it.
http://www.telegraph.co.uk/finance/comm ... rency.html

Leuk dat ze 't zelf zeggen. Dit is NWO theorie tot werkelijkheid geworden.

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 07 apr 2009, 19:14

verder ook boeiend stuk trouwens
Dominique Strauss-Kahn, the managing director, said in February that the world was "already in Depression" and risked a slide into social disorder and military conflict unless political leaders resorted to massive stimulus.

He has not won everything he wanted. The spending plan was fudged. While Gordon Brown talked of $5 trillion in global stimulus by 2010, this is mostly made up of packages already under way.

But Mr Strauss-Kahn at least has resources fit for his own task. He will need them. The IMF is already bailing out Pakistan, Iceland, Latvia, Hungary, Ukraine, Belarus, Serbia, Bosnia and Romania. This week Mexico became the first G20 state to ask for help. It has secured a precautionary credit line of $47bn.

Gordon Brown said it took 15 years for the world to grasp the nettle after Great Crash in 1929. "This time I think people will agree that it has been different," he said.

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 07 apr 2009, 19:16

aaaah, en daar komt China door de bocht
There is now a world currency in waiting. In time, SDRs are likely evolve into a parking place for the foreign holdings of central banks, led by the People's Bank of China. Beijing's moves this week to offer $95bn in yuan currency swaps to developing economies show how fast China aims to break dollar dependence

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 07 apr 2009, 19:17

It was not they (hedge funds - R.)who took on extreme debt leverage: it was the banks – up to 30 times in the US and nearer 60 times for some in Europe that used off-books "conduits" to increase their bets.

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 07 apr 2009, 19:19

The key phrase is "new rules aimed at avoiding excessive leverage and forcing banks to put more money aside during good times." This is more or less what the authorities agreed after the Depression. Complacency chipped away at the rules as the decades passed. It is the human condition, and we can't change that.

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 08 apr 2009, 20:58

Ik kijk DWDD eigenlijk nooit, en heb dit dus ook gemist. Maar Middelkoop slaat de spijker op de kop, waarnaast Bouma lichtelijk naïef blijft. Mooie heldere kijk op de stand van zaken, zo vlak na die halfbakken G20 top\

Link

Kurt Kraut
Hop hop

Bericht door Kurt Kraut » 14 apr 2009, 23:49

Hoe staan mijn aandelen erbij vandaag, Richardus? :yawn:
Nimia familiaritas parit contemptum

Coyote
Heeft Geen Leven

Bericht door Coyote » 15 apr 2009, 02:06

Coyote
Heeft Geen Leven

Bericht door Coyote » 15 apr 2009, 02:12

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 15 apr 2009, 06:54

het was toch die Franse denktank, trends voorspellend, die dit voorzag?
Gov. Perry Backs Resolution Affirming Texas’ Sovereignty Under 10th Amendment

AUSTIN – Gov. Rick Perry today joined state Rep. Brandon Creighton and sponsors of House Concurrent Resolution (HCR) 50 in support of states’ rights under the 10th Amendment to the U.S. Constitution.

“I believe that our federal government has become oppressive in its size, its intrusion into the lives of our citizens, and its interference with the affairs of our state,” Gov. Perry said. “That is why I am here today to express my unwavering support for efforts all across our country to reaffirm the states’ rights affirmed by the Tenth Amendment to the U.S. Constitution. I believe that returning to the letter and spirit of the U.S. Constitution and its essential 10th Amendment will free our state from undue regulations, and ultimately strengthen our Union.”
http://governor.state.tx.us/news/press-release/12227/

En 33 andere staten schijnen zich evenzo te willen distantieren van Washington.

Nu is dit niet heel iets nieuws; de Amerikaanse staten hebben soevereiniteit vanuit de grondwet. Dit is een keihard signaal dat Texas, en andere staten straks, de betutteling van hun nationale overheid niet (veel) langer tolereren.

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 15 apr 2009, 08:31

Richardus schreef:het was toch die Franse denktank, trends voorspellend, die dit voorzag?
Gov. Perry Backs Resolution Affirming Texas’ Sovereignty Under 10th Amendment

AUSTIN – Gov. Rick Perry today joined state Rep. Brandon Creighton and sponsors of House Concurrent Resolution (HCR) 50 in support of states’ rights under the 10th Amendment to the U.S. Constitution.

“I believe that our federal government has become oppressive in its size, its intrusion into the lives of our citizens, and its interference with the affairs of our state,” Gov. Perry said. “That is why I am here today to express my unwavering support for efforts all across our country to reaffirm the states’ rights affirmed by the Tenth Amendment to the U.S. Constitution. I believe that returning to the letter and spirit of the U.S. Constitution and its essential 10th Amendment will free our state from undue regulations, and ultimately strengthen our Union.”
http://governor.state.tx.us/news/press-release/12227/

En 33 andere staten schijnen zich evenzo te willen distantieren van Washington.

Nu is dit niet heel iets nieuws; de Amerikaanse staten hebben soevereiniteit vanuit de grondwet. Dit is een keihard signaal dat Texas, en andere staten straks, de betutteling van hun nationale overheid niet (veel) langer tolereren.
Een jaar of, wat zal het zijn, acht, tien? geleden was er al een keer een staat die het recht om zich van de Unie af te scheiden, had afgestoft (d.w.z. besproken in het parlement of whatever voor hoogste bestuursvergadering ze daar hebben). Ik weet niet meer welke staat, een van de Noordelijke volgens mij... South Dakota? Idaho?
                                                — Kryptozoid, lid 69

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 15 apr 2009, 08:40

— Kryptozoid, lid 69

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 15 apr 2009, 10:28

Ik zie het er nog wel 's van komen dat een paar staten zich gaan afscheiden. Ik kan me voorstellen dat een groeiende overheidsbemoeienis en een kleurling als president een paar zuidelijke staten helemaal niet lekker zit.
Zo homogeen als de meeste schijnen te denken is de USA helemaal niet.
'We zijn bezig het ongedwongene van het forum te killen met de constante metacommunicatie en analyses.'

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 15 apr 2009, 17:54

Kryptozoid schreef:
Nog wat van gemerkt?
neuh

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 15 apr 2009, 17:56

Krautsurfer schreef:Ik zie het er nog wel 's van komen dat een paar staten zich gaan afscheiden. Ik kan me voorstellen dat een groeiende overheidsbemoeienis en een kleurling als president een paar zuidelijke staten helemaal niet lekker zit.
Zo homogeen als de meeste schijnen te denken is de USA helemaal niet.
ze hangen ook als los zand aan elkaar, die staten. Elk hun eigen invulling/uitvoering van de wetten, gereguleerd door Washington. Vage zooi. Het is niet 1 land, maar Verenigde Staten, letterlijk. Als het écht uit elkaar begint te vallen, is er geen houden aan.
Toch opvallend dat die denktank deze ontwikkeling voorzag, net zoals de eerste 4 door hen voorspelde stappen werkelijkheid werden. Niet dat de VS nu al uit elkaar aan het vallen is, dat nog (lang?) niet, maar de teneur is gezet.

DRUPGLID

Bericht door DRUPGLID » 15 apr 2009, 18:42

Zijn er al mensen hun baantje kwijt? Nou ik wel... :lol:
Jedem das Seine

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 20 apr 2009, 06:38

Deutsche sees risk of U.S. GDP falling 10 pct in Q1
Wed Mar 4, 2009 11:51am EST
NEW YORK, March 4 (Reuters) - Deutsche Bank predicted there are risks that the U.S. economy could contract by as much as 10 percent in the first quarter, given the relentless wave of dismal economic data being reported in early 2009.

Deutsche Bank U.S. economists Joseph LaVorgna and Carl Riccadonna expect first-quarter Gross Domestic Products to shrink by 8 percent, steeper than the 6.2 percent fall in the fourth quarter.

"However, the risks are skewed heavily on the downside, so we would not be surprised after revisions, if output end up being down closer to minus 10 percent," they wrote in a research note released on Wednesday.

While retail sales showed a surprise increase in January, news from other categories like business investment and inventories has suggested further economic deterioration since late 2008, according to LaVorgna and Riccadonna.

"We believe there is strong likelihood that growth will be significantly weaker this quarter," they wrote.

They forecast growth to return in the fourth quarter, roughly plus 1 percent, following a 2.8 percent drop in the second quarter and a flat reading in the third quarter.

However, even with a boost from the federal stimulus package, there is a chance that growth may not return in the second half of the year, they caution.
http://www.reuters.com/article/marketsN ... 9320090304

koekblik

Bericht door koekblik » 20 apr 2009, 08:51

DRUPGLID schreef:Zijn er al mensen hun baantje kwijt? Nou ik wel... :lol:
serieus?! :eek: :cry:

maar toch fijn daar he, in't oosten :drink:

Plaats reactie