Spannende kabinetsformatie

Heeft Mark, Maxime, Geert, Diederik, Emiel, Jolande / Tofik, Alexander, Arie, Kees, Marianne of een andere waardeloze politicus weer iets nutteloos besloten? Spuw dan hier uw gal.
jackN
Forumjunk
Forumjunk

Spannende kabinetsformatie

Bericht door jackN » 10 jun 2010, 19:27

In de laatste jaren waren de verkiezingen niet zo spannend en verwarrend als die van 2010.
Vóór 1 juli wil Mark Rutte zijn nieuwe kabinet in elkaar hebben geknutseld.
Zal dit hem lukken of is dit grootspraak.?
Maar een ding is duidelijk ook dit worden spannende formatiebesprekingen waar veel van af zal hangen.
Onbesuisd gaan bezuinigen, de middenklasse verder uitzuigen ten gunste van de rijken, of worden ook de armere klassen de dupe van de bezuinigingsdrift van de liberalen.?
Blijkbaar is men al weer vergeten dat het vrije marktprincipe de grootste boosdoener is geweest voor het ontstaan van de laatste crisis.
Als het aan de VVD ligt gaat het er hard tegen aan, alleen de happy few zullen daar weinig last van hebben, de overigen des te meer. Maar de VVD kan niet alleen regeren, gelukkig.
Wordt het een kabinet over rechts met PVV en CDA.?
Of over links met PvdA, groen links en D66.?
Het derde alternatief noem ik bewust niet, gedoemd om te mislukken, te veel pijnpunten, wantrouwen.
Gaat men de komende maanden oeverloos debatteren en uitruilen of weet Mark Rutte de anderen te inspireren om zich alleen op hoofdlijnen vast te leggen en verder gezamenlijk de problemen zo snel mogelijk proberen aan te pakken.
Een ding is duidelijk, het wordt nooit meer zoals het geweest is. Of dat een verbetering is of een verslechtering dat moeten wij maar afwachten.
Het andere topic kan gesloten worden, we kijken als forum hier naar de toekomst.
Een echte heer gaat eenzaam zijn eigen weg.

Plaid Cymru

Re: Spannende kabinetsformatie

Bericht door Plaid Cymru » 10 jun 2010, 20:15

Wat is er nou spannend aan
Wie krijgen een extreem rechtse regering
CDA-PVV-VVD

Klaar
Dat was de wens van Rutte en dat zullen we krijgen.

Met dank aan sukkels als de gezichtenman

Het erge is dat ze economisch gezien nog rampzaliger zijn als hun geestverwanten, de nazi's

Dit wordt het ergste kabinet dat nederland ooit gehad heeft ongeacht welk tijdperk.

Hopelijk duurt het niet te lang .

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 10 jun 2010, 20:51

Ik zeg het nog 1 keer en dan hou ik ermee op: De PVV gaat niet regeren; die gaan enkel heel erg de indruk wekken dat ze willen regeren; er zelfs breekpunten voor laten vallen op die punten die ze toch niet meenden (AOW,WW en andere tactisch van de SP gejatte ideëën)) om vervolgens in de slachtofferrol te kunnen vallen dat 'ze buiten de formatie zijn gehouden ondanks al hun concessies cq tegen onwil van de elite aan zijn gelopen' , om vervolgens een nog veel grotere overwinnig te halen bij de volgende verkiezingen.

Het wordt VVD/PVDA/CDA, omdat paars + te links is voor de VVD.

En dat VVD/PVDA/CDA kabinet valt na een jaartje en dan zitten we met de PVV als grootste partij. En dan zijn de rapen pas echt gaar.

Over deze uitslag kan niet worden gecorrespondeerd; ik zie het dagelijks in mijn glazen bol

Punt!
Erelid der pro-multiculturele gedachtepolitie

Plaid Cymru

Bericht door Plaid Cymru » 10 jun 2010, 21:37

dacht je nu echt dat ze keihard aan kiezersbedrog doen omdat ze niet WILLEN regeren?

Nee hoor!
Verder heb je kennelijk de extreem rechtse ruk van Rutte gemist.

Je moet je bol laten nakijken (zeker van Riesje gekocht!!! :nooo: )

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 10 jun 2010, 21:52

Als de PVV gaat regeren vallen ze door de mand door hun onregeerbare programma. Politieke zelfmoord. Zo dom is Wilders niet. Die gedijt en groeit enkel bij gratie van zijn martelaarschap dat de rest hem uitsluit.
Daarom laat ie na dag 1 al die AOW vallen; om te tonen hoever hij (zogenaamd) wil gaan om te kunnen regeren. Het is geen dom kiezersbedrog maar slimme tactiek.
Hij weet daarnaast ook wel dat die AOW op 65 helemaal niet zo leeft in NLD.

Het is overigens zwaar te hopen dat ie gaat regeren; dan is het snel over met de PVV.

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 10 jun 2010, 21:56

CDA gaat trouwens ook niet met PVV in een regering zitten.. dan raken ze hun laatste 21 zetels ook nog kwijt. Alle xenofobe cda' ers hebben immers al op de PVV (en VVD) gestemd, en degenen die bij de CDA gebleven zijn gruwen van Wilders. Politieke zelfmoord voor het CDA dus, zo'n coalitie
Laatst gewijzigd door Billy Blitzkrieg op 10 jun 2010, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.

snarf
Forumnerd

Bericht door snarf » 10 jun 2010, 22:05

'T CDA zal inderdaad moeilijk over te halen zijn om met de PVV te gaan regeren, maar het zou wel het beste zijn om te bewijzen dat de PVV door de mand valt (Brinkman- kwestie bijvoorbeeld)
Doet denken aan 't eerste kabinet Balkenende met de LPF, heeft 94 dagen stand gehouden. :lol:
Henk Kamp moet de eerste onderhandelingen maar doen lijkt mij..

jackN
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door jackN » 10 jun 2010, 22:14

[quote="Billy Blitzkrieg"]Ik zeg het nog 1 keer en dan hou ik ermee op: De PVV gaat niet regeren; die gaan enkel heel erg de indruk wekken dat ze willen regeren; er zelfs breekpunten voor laten vallen op die punten die ze toch niet meenden (AOW,WW en andere tactisch van de SP gejatte ideëën)) om vervolgens in de slachtofferrol te kunnen vallen dat 'ze buiten de formatie zijn gehouden ondanks al hun concessies cq tegen onwil van de elite aan zijn gelopen' , om vervolgens een nog veel grotere overwinnig te halen bij de volgende verkiezingen.

Het wordt VVD/PVDA/CDA, omdat paars + te links is voor de VVD.

En dat VVD/PVDA/CDA kabinet valt na een jaartje en dan zitten we met de PVV als grootste partij. En dan zijn de rapen pas echt gaar.

Over deze uitslag kan niet worden gecorrespondeerd; ik zie het dagelijks in mijn glazen bol

punt.

Dat is nu juist mijn punt. mensen die koffiedik kijken of in een glazen bol kun je gewoon weg niet vertrouwen. Die kunnen je van alles op de mouw spelden.
Heldere analyses daar moeten we het van hebben. :protest:
Maar ik wil wel een wedje met je maken. Díe combinatie die jij noemt wordt het zeker niet.
Waarom niet?
Omdat ik dat niet wil. Zo.
Dat is net zoveel waard als jouw koffiedik kijken in een glazen bol. Wrijf je hem wel elke dag op? Dat kan schelen hoor. Ik heb nog wel een zijden doekje voor je. :wave:

snarf
Forumnerd

Bericht door snarf » 10 jun 2010, 22:14

Trouwens, Henk Kamp en Maxime Verhagen zo direct bij Knevel&Van de Brink

jackN
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door jackN » 10 jun 2010, 22:15

Billy Blitzkrieg schreef:CDA gaat trouwens ook niet met PVV in een regering zitten.. dan raken ze hun laatste 21 zetels ook nog kwijt. Alle xenofobe cda' ers hebben immers al op de PVV (en VVD) gestemd, en degenen die bij de CDA gebleven zijn gruwen van Wilders. Politieke zelfmoord voor het CDA dus, zo'n coalitie
Daar wil ik je wel in steunen, dan wordt het paars plus dan zijn we het daar in ieder geval over eens.

jackN
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door jackN » 10 jun 2010, 22:17

snarf schreef:'T CDA zal inderdaad moeilijk over te halen zijn om met de PVV te gaan regeren, maar het zou wel het beste zijn om te bewijzen dat de PVV door de mand valt (Brinkman- kwestie bijvoorbeeld)
Doet denken aan 't eerste kabinet Balkenende met de LPF, heeft 94 dagen stand gehouden. :lol:
Henk Kamp moet de eerste onderhandelingen maar doen lijkt mij..
Ik neem aan dat Rutte dit ook bekend is, misschien heeft hij ergens ook nog wel een restje verstand bewaard.

jackN
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door jackN » 10 jun 2010, 22:19

snarf schreef:Trouwens, Henk Kamp en Maxime Verhagen zo direct bij Knevel&Van de Brink

Het vervelende is na Balkenende hoef ik die kop van Verhagen ook niet meer te zien. Die heeft naast JP ook voor genoeg ellende gezorgd, met name het afgelopen jaar.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 10 jun 2010, 22:20

Brr, De Slang is nu de hoogste leider bij de gristen democraten.
Driewerf brr!
Extreemlinksche drammert

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 10 jun 2010, 22:21

jackN schreef:
Billy Blitzkrieg schreef:CDA gaat trouwens ook niet met PVV in een regering zitten.. dan raken ze hun laatste 21 zetels ook nog kwijt. Alle xenofobe cda' ers hebben immers al op de PVV (en VVD) gestemd, en degenen die bij de CDA gebleven zijn gruwen van Wilders. Politieke zelfmoord voor het CDA dus, zo'n coalitie
Daar wil ik je wel in steunen, dan wordt het paars plus dan zijn we het daar in ieder geval over eens.
Neehee, het wordt geen paars; dat is veel te links voor de VVD. Snap het toch een keer hoe politiek werkt! :protest:

Het gaat als volgt: er wordt eerst gekeken naar VVD/PVV CDA maar dat gaat dus niet
Dan wordt gekeken naar paars + maar dat is zo links; dan moet de VVD zo'n beetje alles inleveren en dat doen ze dus niet
Vervolgens blijft de laatste optie over: VVD/PVDA/CDA. Niemand blij. CDA wil zgn. al helemaal liever niet, maar omdat het de enige overgebleven optie is gaan ze overstag en worden daarmee de redders van de natie (goed voor het imago en dus geen verder stemmenverlies).

Het is zo duidelijk als wat! Begrijp het toch eens een keer! Dan hoef ik het niet 10.000 keer te herhalen! :protest:

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 10 jun 2010, 22:25

Ik neem de weddenschap trouwens aan JackN. Jij zet in op paars +, ik op VVD/PVDA/CDA.

Waar wedden we om? kratje bier? :drink:

jackN
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door jackN » 10 jun 2010, 22:27

Op jou kun je tenminste bouwen. Woon je naast je pc of staat hij in je bed?
Maar goed, principieel drink ik alleen (buitenlands) bier tijdens mijn wandelingen, dus mag het ook een flesje wijn zijn?

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 10 jun 2010, 22:29

Als ik win krijg ik van jou een kratje weisse stephaner bier. Als jij wint krijg je van mij een goeie fles wijn.
Ga maar alvast naar de slijter JackN :up:
(alhoewel, het duurt wel een maandje of 3 voor de coalitie een feit is, en dan is m'n bier alweer bedorven)

jackN
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door jackN » 10 jun 2010, 22:32

We zullen zien, we zullen zien. Ik heb in ieder geval nog tijd genoeg om te sparen, voor het geval dat ik verlies.
Ik denk dat ik er nu maar eens in ga, vannacht onrustig geslapen.
Vind het trouwens zweterig weer, niet prettig.

Plaid Cymru

Bericht door Plaid Cymru » 10 jun 2010, 22:37

Billy Blitzkrieg schreef:Als de PVV gaat regeren vallen ze door de mand door hun onregeerbare programma. Politieke zelfmoord. Zo dom is Wilders niet. Die gedijt en groeit enkel bij gratie van zijn martelaarschap dat de rest hem uitsluit.
Daarom laat ie na dag 1 al die AOW vallen; om te tonen hoever hij (zogenaamd) wil gaan om te kunnen regeren. Het is geen dom kiezersbedrog maar slimme tactiek.
Hij weet daarnaast ook wel dat die AOW op 65 helemaal niet zo leeft in NLD.

Het is overigens zwaar te hopen dat ie gaat regeren; dan is het snel over met de PVV.
Ik zeg het zo vaak
Wilders IS geen slimme man!

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 10 jun 2010, 22:40

Hij is superslim; niet qua intellect, maar wel de meest gewiekste politicus sinds tijden. Strategische tacticus pur sang. Een ras-populist. Onderschat 'm niet.

Plaid Cymru

Bericht door Plaid Cymru » 10 jun 2010, 22:47

Ik zal zeggen hoe het gaat
Wilders wil regeren
Verhagen is Israelvazal net als wilders dus die twee kunnen prima door een deur
Rutte deelt de extreem rechtse sympathiën met Wilders en kan daarbij als gematigd overkomen in een kabinet en zijn demonische economische agenda doorvoeren terwijl iedereen valt over de zoveelste draconische maatregel van de PVV minister van integratie.

Op economisch gebied zijn het alledrie neocons dus dat gaat ook lekker samen.

Als het kabinet zal vallen krijgt wilders lekker de schuld en denkt rutte weer te winnen

Begrijp dat nou eens ipv in die afgelebberde tweedehands bol van riesje te kijken :protest:

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 10 jun 2010, 22:56

Jij denkt teveel in poppetjes, maar dit gaat over partijen met hun electoraat/achterban. En iedereen kijkt al naar de volgende verkiezingen in de wetenschap dat welke coalitie het ook gaat worden, het bij lange na de 4 jaar niet gaat volmaken.
Wilders weet dat als ie zijn martelaarschap nog even vol kan houden tot de volgende verkiezingen, hij dan op zeker de grootste gaat worden. Wilders is de slimste tacticus van allemaal.
Daarnaast blijft u maar blind voor het gegeven dat het CDA nooit mee gaat doen aan zo'n coalitie omdat hun rechtse achterban al bij de PVV/VVD zit, en hun overgebleven stemmers niets van Wilders moeten hebben. Politieke zelfmoord.

Ik hoop trouwens wel dat u gelijk krijgt want dat zou het verlies van zowel VVD, CDA als PVV inluiden, maar alleen al omdat de partijen dat beseffen zal het nooit gebeuren.
Nog los van het feit dat 76 zetels een veel te krappe meerderheid is.. zeer onstabiel om daarmee te gaan regeren
Laatst gewijzigd door Billy Blitzkrieg op 10 jun 2010, 23:03, 2 keer totaal gewijzigd.

roadrunner
Forumspammer

Bericht door roadrunner » 10 jun 2010, 23:00

Quote: Rutte deelt de extreem rechtse sympathiën met Wilders. Wat een onzin! :nooo:

Link
Forumspammer

snarf
Forumnerd

Bericht door snarf » 10 jun 2010, 23:05

Umberto Tan bij K&B :up:

snarf
Forumnerd

Bericht door snarf » 10 jun 2010, 23:08

en, Verhagen sluit Wilders niet uit :bounce:

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 10 jun 2010, 23:14

Gouden zet van de sluwe vos Verhagen. Slim ook; je moet vooral Wilders niet in zijn martelaarsschap laten vervallen. Het moet duidelijk worden dat Wilders zelf niet wil regeren..dat hij zelf schuldig is als de formatie mislukt. De enige manier om hem te stoppen.

Anyway, het wordt tijd voor een coalitie poll, en dan ga ik naar bed

snarf
Forumnerd

Bericht door snarf » 10 jun 2010, 23:25

Plaid Cymru schreef:Ik zal zeggen hoe het gaat
Wilders wil regeren
Rutte deelt de extreem rechtse sympathiën met Wilders en kan daarbij als gematigd overkomen in een kabinet en zijn demonische economische agenda doorvoeren terwijl iedereen valt over de zoveelste draconische maatregel van de PVV minister van integratie.

Als het kabinet zal vallen krijgt wilders lekker de schuld en denkt rutte weer te winnen

Begrijp dat nou eens ipv in die afgelebberde tweedehands bol van riesje te kijken :protest:
Ben het zowaar met je eens :up:

Plaid Cymru

Bericht door Plaid Cymru » 11 jun 2010, 07:08

@billy

die 76 zetels,
Kunnen met gemak D66 er bij halen.
Die zijn altijd wel in voor het pluche ongeacht met wie ze daar het bed moeten delen .

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 11 jun 2010, 07:15

Plaid Cymru schreef:Ik zal zeggen hoe het gaat
Wilders wil regeren

maar maar maar...ik voorspel aldoor diezelfde coalitie :cry:
Facilitator, katalysator, transformator

Whatever makes you happy, dude.

Plaid Cymru

Bericht door Plaid Cymru » 11 jun 2010, 07:20

Ja maar jij hebt ook een nieuwe bol en je afdankertje aan billy weten te slijten.

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 11 jun 2010, 07:40

Mijn god, wat een politieke onbenullen hier toch ook. :erm:
Iemand de partijpunten van Wilders wel eens bekeken? Denken jelui dat daar iets mee te regeren valt? Dan is NLD meteen de joker en de nazi-bananenrepubliek van Europa. Dat is lekker slim voor onze economische positie in deze tijden :upup:

En D'66 erbij? :lol:
Pechtold heeft deze partij juist weer op de kaart weten te zetten door zich als eerste, en jarenlang falikant tegen Wilders op te stellen, heeft daar het grootste deel van zijn stemmen aan te danken, en dan zou ie nu met de PVV in een kabinet nestelen? :crazy: Dan kan D'66 zich beter meteen opheffen.
Plaid heeft echt helemaal totaaaal geen benul wat ie allemaal aan het bazelen is.
Nope, alleen VVD en CDA sluiten Wilders niet uit, maar de laatste gaat daar om eerdergenoemde redenen echt niet aan beginnen in het echie :no:

Enfin, als mijn wijze woorden u allen niet kunnen overtuigen doet de praktijk dat wel. Tot over pakweg 3 maanden met de VVD/PVDA/CDA :wave:

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 11 jun 2010, 07:58

Waarom zijn er trouwens nog geen anti-nazi demonstraties op straat?
Je ziet wel constant antifa's bij NVU bijeenkomsten (met slechts 50 nazi skinheads) maar als 1/6 van het volk achter een Hilteriaanse populist aanloopt hoor je geen kip.
Kreeg wel een mailtje van nederland bekent kleur in mijn mailbox. Met de gevaarlijkste programmapunten van de PVV. Maar die ken ik allang. We moeten de straat op met z'n allen! Een massa demonstratie dat we dit soort mentaliteit niet meer pikken in NLD. We hebben geen islamprobleem, maar een xenofobe autochtonenprobleem! :protest:

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 11 jun 2010, 08:31

Billy Blitzkrieg schreef:Alle xenofobe cda' ers hebben immers al op de PVV (en VVD) gestemd
Dan ben ik dus geen xenofoob in uw beredenering.

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 11 jun 2010, 08:53

Billy Blitzkrieg schreef: Daarom laat ie na dag 1 al die AOW vallen; om te tonen hoever hij (zogenaamd) wil gaan om te kunnen regeren. Het is geen dom kiezersbedrog maar slimme tactiek.
En nu zijn ook de WW, studiefinanciering en hypotheekrente bespreekbaar. Nog even en Wilders wijn is alcoholvrij.

Plaid Cymru

Bericht door Plaid Cymru » 11 jun 2010, 11:54

@Billy

jij hebt ook een geheugen als een zeef]
D66 deelt met iedereen het bed als ze maar op het pluche mogen
(herinner bijvoorbeeld VVD/LPF/D66; het rampkabinet)
D66 doet dat al sinds hun oprichting.
Het gaat ze niet om punten (hun punten komen er ook nooit doorheen) het gaat ze om dat pluche
D66 is de ultieme pluchehoer
En derhalve een gevaar voor de democratie omdat ze altijd zich laten misbruiken om onmogelijke coalities mogelijk te maken.

Echte antidemocraten zijn het

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 11 jun 2010, 11:56

Maar ging D66 destijds zó tegen Fortuyn in zoals Pechtold dat de afgelopen periode tegen Wilders deed?

Plaid Cymru

Bericht door Plaid Cymru » 11 jun 2010, 12:13

(klaz*) schreef:Maar ging D66 destijds zó tegen Fortuyn in zoals Pechtold dat de afgelopen periode tegen Wilders deed?
Tegen de LPF zeker wel
Ze wilden zogenaamd ook niet met die mensen regeren.
D66
schaamteloze pluchehoeren

Die zouden zelfs nog met Hitler en Stalin in een kabinet gaan zitten.

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 11 jun 2010, 12:36

Wie gaat nou met een lijk in het kabinet zitten :crazy:

jackN
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door jackN » 11 jun 2010, 12:41

Ik zie ze er nog echt voor gaan ook.
Achterbakse leepoog Verhagen komt met een gemoffeld verhaal over het landsbelang dat het CDA dwingt zijn principes op zij te zetten en met de PVV en VVD in zee te gaan. (Want persoonlijk heeft Verhagen geen zin om in de kamer te gaan zitten. Het liefst wil hij weer buitenlandse zaken claimen en sociale zaken voor het CDA of onderwijs.
Wilders zegt overal ja en amen op en mag mee doen, zal mogelijk wel binnenlandse zaken of vreemdelingenzaken ontvangen.
Rutte speelt een pokerface laat veel dingen open staan en frommelt in 3 weken een kabinet in elkaar met in ieder geval financiën en justitie en en economische zaken voor het VVD.
Rutte wil helemaal niet met PvdA groen links en d66 regeren.
Als dat gebeurt zeg ik: de strategische kiezers hadden gelijk, de principiële stemmers hebben hun kansen vergooid.
Want laten we eerlijk zijn Billy het zag er niet naar uit dat de PVdD de tweede zetel zou binnen halen, gezien het stemverloop die avond. Wanneer mensen zoals jij besloten zouden hebben om het bij één zetel te laten dan had nu Cohen en niet Rutte in het midden van het spinnenweb gezeten.
Kortom dan is het straks toch jouw schuld wanneer we opgescheept worden met een ultra rechts/ conservatief kabinet. :clown:

jackN
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door jackN » 11 jun 2010, 12:50

Billy Blitzkrieg schreef:Waarom zijn er trouwens nog geen anti-nazi demonstraties op straat?
Je ziet wel constant antifa's bij NVU bijeenkomsten (met slechts 50 nazi skinheads) maar als 1/6 van het volk achter een Hilteriaanse populist aanloopt hoor je geen kip.
Kreeg wel een mailtje van nederland bekent kleur in mijn mailbox. Met de gevaarlijkste programmapunten van de PVV. Maar die ken ik allang. We moeten de straat op met z'n allen! Een massa demonstratie dat we dit soort mentaliteit niet meer pikken in NLD. We hebben geen islamprobleem, maar een xenofobe autochtonenprobleem! :protest:
Ach ja we ruilen het ene vijandbeeld voor het andere in.
Ik geef toe dat is simpeler, vooral voor de simpelen van geest, om zich daar op te richten, dan om te kijken naar de werkelijke achtergronden van het onbehagen gevoel bij een deel van de (armere of meer kwetsbare gedeelte van de) autochtone bevolking in Nederland.
Marx zou zich in zijn graf omdraaien, wanneer hij je zo te keer ziet gaan, tegen de verkeerde groep.
De linkse kerk mist een goede ideoloog dat is mij nu wel duidelijk.

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 11 jun 2010, 13:42

Plaid Cymru schreef:Wat is er nou spannend aan
CDA-PVV-VVD

Klaar

Het erge is dat ze economisch gezien nog rampzaliger zijn als hun geestverwanten, de nazi's

Dit wordt het ergste kabinet dat nederland ooit gehad heeft ongeacht welk tijdperk.

Voor de toekomst is een VVDbeleid prima.
Kan niet beter.
De linkse hondjes'hun beleid doet mij vrezen voor de toekomst.

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 11 jun 2010, 13:44

Billy Blitzkrieg schreef:Waarom zijn er trouwens nog geen anti-nazi demonstraties op straat?
Kun je da mailtje hier plaatsen alsjeblieft.
En ook nog die tracklist..van die rootsswap. :drink:

Plaid Cymru

Bericht door Plaid Cymru » 11 jun 2010, 13:45

1ofthemFaces schreef:
CDA-PVV-VVD

Klaar

Kan niet beter.
Jij hebt van economie de ballen verstand hè?!

Plaid Cymru

Bericht door Plaid Cymru » 11 jun 2010, 13:46

jackN schreef:
Billy Blitzkrieg schreef: De linkse kerk mist een goede ideoloog dat is mij nu wel duidelijk.
present! :flower:

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 11 jun 2010, 13:48

Plaid Cymru schreef:
1ofthemFaces schreef:
CDA-PVV-VVD

Klaar

Kan niet beter.
Jij hebt van economie de ballen verstand hè?!
Nee hoor.
Had Economie 1 en 2 in mijn pakket.
Heb er best veel verstand van.
Is ook het enige standpunt waar ik echt overtuigd rechts in ben trouwens.
:drink:

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 11 jun 2010, 13:49

Plaid Cymru schreef:
jackN schreef:
Billy Blitzkrieg schreef: De linkse kerk mist een goede ideoloog dat is mij nu wel duidelijk.
present! :flower:
presentjes geven.
dat doet links graag ja.
op de pof het liefst.

Plaid Cymru

Bericht door Plaid Cymru » 11 jun 2010, 13:58

Dat is helemaal niet waar.

Rechts is altijd de uitdeler geweest.
Als je naar de spendering kijkt van relatief rechtse kabinetten zie je meestal dat de staatschuld flink oploopt waar ze juist daalt bij relatief linkse kabinetten.
Rechts is bijvoorbeeld ook verantwoordelijk voor het uitverkopen van zaken als ziekenzorg aan verschrikkelijke bedrijven die er baat bij hebben dat jij ziek bent.
Het erge is dat vervolgens de regering deze bedrijven nog moet betalen ook.

Dat zijn nu de presentjes van rechts.

Nu met de crisis zijn de plannen van Rutte nu dus ook om de rijken een presentje te geven

Hoe gegozzeld kun je zijn?

Plaid Cymru

Bericht door Plaid Cymru » 11 jun 2010, 14:01

Maar ik weet wel waarom de gezichtenman VVD stemt.
Door de VVD zullen er meer mensen in psychische problemen raken en dat is brood op de plank voor de gezichtenman.

Als snijdt ie wel in zijn eigen vlees want aan zelfmoordenaars verdien je geen fluit en arme mensen zullen de zorg niet meer kunnen betalen .

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 11 jun 2010, 14:07

Plaid Cymru schreef:Maar ik weet wel waarom de gezichtenman VVD stemt.
Door de VVD zullen er meer mensen in psychische problemen raken en dat is brood op de plank voor de gezichtenman.

Als snijdt ie wel in zijn eigen vlees want aan zelfmoordenaars verdien je geen fluit en arme mensen zullen de zorg niet meer kunnen betalen .
Er is enorm gebrek aan mijn discipline (SPV).
Zeker als man heb je de banen voor het uitzoeken.

Weet je dat de meeste suicidale clienten die ik behandel blanke jongens zijn die in allochtonenwijken wonen.
Serieus.
De GGZplannen van de VVD zijn trouwens in het nadeel van mijn portomonee hoor.
Niets geen eigen belang bij mijn stemkeuze.

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 11 jun 2010, 14:14

Plaid Cymru schreef: Rechts is bijvoorbeeld ook verantwoordelijk voor het uitverkopen van zaken als ziekenzorg aan verschrikkelijke bedrijven die er baat bij hebben dat jij ziek bent.
Het erge is dat vervolgens de regering deze bedrijven nog moet betalen ook.
Dat is wel waar.
Marktwerking in de zorg is prima natuurlijk; zou kwaliteitsverhogend moeten werken.
Ten minste;als de klant het voor het zeggen heeft
Het zwaartepunt van de zorg ligt nu echter bij de verzekeraars hetgeen zeer slecht is.
Ik moet alles wat ik doe aan hen verantwoorden.
Alles. Ieder telefoontje. Als ik een recept naar een apotheek fax moet ik die handeling daarna gaan registreren.
Ik word door mijn baas alleen afgerekend op mijn productiviteit. Nimmer op de kwaliteit. Echt vreselijk.Om te huilen het is. :cry:

daar zou de regering gemakkelijk op in kunne grijpen.

Plaats reactie