Spannende kabinetsformatie

Heeft Mark, Maxime, Geert, Diederik, Emiel, Jolande / Tofik, Alexander, Arie, Kees, Marianne of een andere waardeloze politicus weer iets nutteloos besloten? Spuw dan hier uw gal.
Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Re: Spannende kabinetsformatie

Bericht door Billy Blitzkrieg » 01 okt 2010, 20:04

iKer schreef:(Dingen als mensenrechten enzo, iets wat een heel erg moeilijk woord is voor dit kabinet: het is niet voor niks dat 2 vooraanstaande CDA juristen -Hirsch Ballin en Van Agt- afstand nemen van dit akkoord).
Niet alleen prominenten van het CDA trouwens. Ook prominente politici uit het buitenland spreken grote zorgen uit over de situatie in NLD. Vooral Merkel van Duitsland. Dat land heeft natuurlijk ook een verleden met soortgelijke kwesties dus die herkennen de patronen wat scherper dan het gros in ons land.
En de mondige tegenstanders die we hebben (ramdas en consorten) worden door invloedrijke mediatypes als oa de zwagermans en P & W's weggezet als linkse nazi's. Je mag immers alles over moslims en de linkse kerk roepen in dit land, maar PVV stemmers moet je met de fluwelen handschoen benaderen. Want dat zijn immers de slachtoffers :roll:

O, o, o wat worden de prioriteiten toch verkeerd gelegd de hele tijd, en wat leven we derhalve toch in gevaarlijke tijden :cry:
Erelid der pro-multiculturele gedachtepolitie

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 01 okt 2010, 20:13

T-tusz schreef:met dit kabinet/regeerakkoord wordt alles gekoppeld aan economische relevantie op de korte termijn. in de cultuursector is het helemaal bedroevend. koester het verleden (musea, erfgoed blijft nagenoeg intact) maar alle hedendaagse en toekomstige initiatieven (cjp, wikk, etc) worden de nek omgedraaid.
Ah, er wordt voornamelijk in de Entartete Kunst gesnoeid?
"Why can't I be different and unusual... like everyone else?"

jackN
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door jackN » 01 okt 2010, 20:17

Ah man dat valt allemaal wel mee.
Kom net bij Dauphine vandaan, dineetje met mijn lief, want ze is vandaag jarig. Hardstikke druk. Allemaal dertigers die het breed laten hangen en bezig zijn hun overwinning te vieren op de babyboomers.
Die zien het goud al hangen de komende jaren. Golden oppertunities voor ze, eindelijk wordt er afgerekend met die verkwisters met hun foute idealen in de jaren 60.
Je moet een beetje verstandig worden jongen. Gewoon een goed pakken aantrekken, je haar achteroverkammen met flink wat gel er in, wat bekakt praten en moet jij eens kijken, de gebraden kippetjes vliegen vanzelf je mond in.
Wat mij beteft, ik steek gewoon mijn kop in het zand en doe alsof het allemaal fantastisch gaat. Geen wolkje aan de hemel. Dan verdwijnt dat gespuis van zelf.
Een echte heer gaat eenzaam zijn eigen weg.

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 01 okt 2010, 20:19

Tja, met je hoofd in het zand maakt het weinig uit of er wolkjes zijn of niet.

jackN
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door jackN » 01 okt 2010, 20:32

Precies. Ik vermaak mij wel.
De hobby die ik een jaar geleden begonnen ben,(flames of war, historische simulatie nadruk op WO II) begint nu in een operationele fase te belanden.
Ik moet nu landschap gaan aanbrengen op 5 borden (120 bij 60 cm) Wat ik tot nu toe gedaan/ gemaakt heb ziet er heel overtuigend uit.
Laatst gewijzigd door jackN op 02 okt 2010, 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Hensup
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door Hensup » 01 okt 2010, 20:46

Billy Blitzkrieg schreef: Ook prominente politici uit het buitenland spreken grote zorgen uit over de situatie in NLD. Vooral Merkel van Duitsland. Dat land heeft natuurlijk ook een verleden met soortgelijke kwesties dus die herkennen de patronen wat scherper dan het gros in ons land.
Wat verbeeld jij je hier eigenlijk, Witzkrieg? Dat Duitsland net zo bezeten is van hun eigen verleden als jij dat bent? Of dat Nederlandse politici dat hele verleden niet tot in de finesses kunnen beoordelen? Kun je er niet beter van uitgaan dat Merkel wederom verkrampt reageert, net als bij die Sarrazin. PVV doet niet eens mee in de nieuwe regering (vanwege het cordon sanitaire) en ze panikeert al.
Verre familie van

Hensup
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door Hensup » 01 okt 2010, 20:49

[quote="iKer"]Er moet zeker niet meer verwacht worden van China: de grootste vervuilers per persoon zitten in de EU en vooral de VS. China is peanuts. Zolang wij hier niks doen doet men daar echt helemaal niks.

Is dit een wake-up call voor NL, USA, China of voor jou, iKerd? Ik denk persoonlijk het laatste.
Verre familie van

snarf
Forumnerd

Bericht door snarf » 01 okt 2010, 21:57

Net in Nieuwsuur Hirsch Ballin gezien, hield een emotioneel betoog tegen de samenwerking met de beweging van Wilders, stemt morgen dus tegen.
Voor wat het waard is, men luistert in meerderheid wel naar de dissidenten, maar Maxime moet en zal de meerderheid achter zich krijgen.
Tevens was Femke Halsema als voorzitter van de AKO literatuurprijs aanwezig om de zes boeken te nomineren.
Vraag ik me af: zou Wilders wel eens een boek lezen?

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 01 okt 2010, 22:03

snarf schreef: Vraag ik me af: zou Wilders wel eens een boek lezen?
:yes:
Afbeelding

snarf
Forumnerd

Bericht door snarf » 01 okt 2010, 22:16

:lol: Ik dacht de Donald Duck :drink:
Nu bij P&W Moscoviets (verdediger van Wilders) en de voorzitter van het CDA (kwaad op Ballin :lol: )
Dat wordt nog wat morgen :drink:

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 01 okt 2010, 22:35

snarf schreef::lol: Ik dacht de Donald Duck :drink:
Afbeelding
snarf schreef:Nu bij P&W Moscoviets (verdediger van Wilders) en de voorzitter van het CDA (kwaad op Ballin :lol: )
Dat wordt nog wat morgen :drink:
Als ik TVGids juist interpreteer, gaat het morgen live uitgezonden worden op Nederland 1, vanaf 9:50.

:bounce:
"'Samenleving' is een biologische constructie."
                                                — Kryptozoid, lid 69

Plaid Cymru

Bericht door Plaid Cymru » 01 okt 2010, 22:37

Daar gaat de scheiding der machten:
De overheid beschermt de vrijheid van mensen en komt in actie als het algemeen belang dat
vraagt. Vrijheid is begrensd door wettelijke regels. Alle scholen dienen de kernwaarden van
de rechtsstaat te erkennen en uit te dragen. Een open en levendig maatschappelijk en politiek
debat is van vitaal belang voor onze democratie. Dat debat hoort middenin de samenleving
plaats te vinden en bij voorkeur niet in de rechtszaal
.

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 01 okt 2010, 22:43

Plaid Cymru schreef:Daar gaat de scheiding der machten:
De overheid beschermt de vrijheid van mensen en komt in actie als het algemeen belang dat
vraagt. Vrijheid is begrensd door wettelijke regels. Alle scholen dienen de kernwaarden van
de rechtsstaat te erkennen en uit te dragen. Een open en levendig maatschappelijk en politiek
debat is van vitaal belang voor onze democratie. Dat debat hoort middenin de samenleving
plaats te vinden en bij voorkeur niet in de rechtszaal
.
Mooie tekst. Van wie is ie?

En waar reageer je eigenlijk op?
                                                — Kryptozoid, lid 69

Drees1
Knuffelnerd

Bericht door Drees1 » 01 okt 2010, 23:08

:hitler: cda
Als je als automobilist moet blazen, zet dan je bril af,dat scheelt twee glazen.

jackN
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door jackN » 02 okt 2010, 15:25

:clap: :bounce:

Mijn lief zit al de hele dag voor de tv en smult van de realitysoap van het CDA.
Knap staaltje acteurkunsten volgens haar.
Af en toe vraag ik even hoe het er voor staat.
Dat kon nog wel eens lastig worden voor Maxime. De nee stemmers blijven principieel afwijzen.
en ze hebben gelijk ook.

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 02 okt 2010, 15:33

jackN schreef:De nee stemmers blijven principieel afwijzen.
Verwacht dat nog geen kwart van de zaal tegen stemt.

Venezici
Forumnerd

Bericht door Venezici » 02 okt 2010, 18:05

Wie heeft er nu een kratje bier gewonnen met deze regering als resultaat ?

Dit kabinet doet trouwens wel iets voor het milieu. Er komen kerncentrales bij en co2 gaat de grond in voor opslag.
Computer says: "no"

Plaid Cymru

Bericht door Plaid Cymru » 02 okt 2010, 18:10

Billy niet

Billy zou eigelijk door het stof moeten : maakte iedereen die verstand had voor dom uit

zie begin dit draadje en claimde zijn prijs al toen er nog even voor de sier werd onderhandeld

hoe dan ook
conclusie is dat CDA binnen 10 jaar niet meer bestaat
en dat de C van christelijk niet meer van toepassing is .

Het CDA poept op de bijbel

HEIL HITLER

23chaostrophy
Forumnerd

Bericht door 23chaostrophy » 02 okt 2010, 18:15

Afbeelding
Nothing is True, Everything is Permitted.

DRUPGLID
Heeft niks beters te doen

Bericht door DRUPGLID » 02 okt 2010, 18:15

Welk wc-papier gebruikte Adolf eigenlijk? :music:
Jedem das Seine

Plaid Cymru

Bericht door Plaid Cymru » 02 okt 2010, 18:39

DRUPGLID schreef:Welk wc-papier gebruikte Adolf eigenlijk? :music:
hetzelfde als verhagen en wilders: mensentongen

jackN
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door jackN » 02 okt 2010, 20:07

Punt is wel; Verhagen heeft gegokt en denkt voorlopig te hebben gewonnen. Maar denkt hij niet te simplistisch?
Hij gaat nu de befaamde CDA tactiek toepassen in de nieuwe regeringsperiode. Aan alles een eigen uitleg geven, overal een eigen draai aangeven en er zo voor zorgen dat de PVV overal de wind uit de zeilen wordt genomen om in deze coalitie de gematigde redder te gaan spelen waar iedereen wel een diepe kniebuiging voor dient te maken.
Hoe naiëv kun je zijn?
Dat merkt Wilders onmiddelijk. Die zal gaan lopen dreigen dat hij zijn steun onthoudt. En degenen die merken dat het met die ultra rechtste coup niet lekker loopt, zullen naar hem overlopen.
Het CDA (en de VVD) hopen dat zij met bepaalde maatregelen de oppositie kunnen verleiden met hen mee te stemmen, waardoor zij de PVV niet overal voor nodig hebben.
Ook geen safe politiek, maar men is ter linker zijde te verdeeld om daarvan te profiteren. (Dat zowel Groen Links áls D66 nieuwe militaire avonturen willen initiëren in Afganisthan neem ik beide partijen heel kwalijk. Zal derhalve op geen van deze partijen stemmen in de toekomst)
Kortom Wilders kan waar en wanneer dan ook de stekker er ongestraft uittrekken en zal daar electoraal nog van profiteren ook. Ik ben momenteel somber gestemd over de politieke toekomst van Nederland.
Heb wel vandaag gezien dat met name de fatsoenlijke CDAers die nog wel met normen en waarden denken te kunnen omgaan, (Maar het CDA heb ik nooit vertrouwd, dus ik zag ook crocodillentranen vandaag) definitief een Nederlaag hebben geleden.
Laatst gewijzigd door jackN op 02 okt 2010, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 02 okt 2010, 21:14

iKer schreef:
(klaz*) schreef:Dag iKer. Die laatste zin kon wel wat minder hè.
Ach, dit is de virtuele werkelijkheid hè. Wat de proleten kunnen, kan ik ook*. En ik wens me een vlucht uit dit land, dat kan met wensdenken. :yes:

* Wel fijn dat ik nog niet tot PVV niveau ben afgezakt: vandaag weer een kamerlid in opspraak. 'Rechts' staat wel heel erg synoniem met 'dom' bij hen.
Als je graag zou zien dat iemand Wilders doodschiet ben je al dieper gezakt dan wilders .

Overigens, als links ooit de verkiezing wint en ekki en consorten roepen dat Femke of job doodgeschoten dient te worden mag dat dan ook ? Of mag alleen links zulke dingen roepen? Net als vroeger?
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983

Siegfried Stahl. Lidnr.66.

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 02 okt 2010, 21:16

Billy Blitzkrieg schreef:Dit bruin 1 kabinet heeft 1 voordeel: het CDA is hierna ten dode opgeschreven.
Vraag is alleen wat we ervoor terugkrijgen

Het CDA heeft een hele dag één lange reclamespot gehad......mooier kan het niet.
Johnny Lydon 1983

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 02 okt 2010, 21:53

Siegfried Stahl schreef:
iKer schreef:
(klaz*) schreef:Dag iKer. Die laatste zin kon wel wat minder hè.
Ach, dit is de virtuele werkelijkheid hè. Wat de proleten kunnen, kan ik ook*. En ik wens me een vlucht uit dit land, dat kan met wensdenken. :yes:

* Wel fijn dat ik nog niet tot PVV niveau ben afgezakt: vandaag weer een kamerlid in opspraak. 'Rechts' staat wel heel erg synoniem met 'dom' bij hen.
Als je graag zou zien dat iemand Wilders doodschiet ben je al dieper gezakt dan wilders .

Overigens, als links ooit de verkiezing wint en ekki en consorten roepen dat Femke of job doodgeschoten dient te worden mag dat dan ook ? Of mag alleen links zulke dingen roepen? Net als vroeger?
Waarom zou ik daar een probleem mee hebben? Forumnerds.nl heeft een zeer beperkte reikwijdte. Kwalijker vind ik een GW die in Denemarken voor TV-camera's expliciet stelt dat miljoenen moslims gedeporteerd moeten worden. Die man heeft in zijn positie en op die plek (voor de TV camera's) een verantwoordelijkheid, en hij veegt er zijn reet mee af.
Overigens meen ik dit niet letterlijk (vond die daad van Volker vd G verachtelijk, ben daar nog steeds kwaad over) Deze uitspraak geeft de diepte van mijn afkeer van dit kabinet aan, meer niet.
Walgelijk ook dat dat CDA zelfs haar uitganspunten en christelijke principes verloochend, alleen maar voor de macht. De arrogantie is nog steeds torenhoog, hetgeen ze gebracht heeft waar ze staan: een historisch dieptepunt qua zetels.
Anyway, ik snap steeds beter dat mijn actief kerkgaande familie geen lid meer is van dit stelletje judassen. Al heeft mijn vader de fout begaan nog eens een keer op Balkje te stemmen, iets waar hij enorm veel spijt had toen die er eenmaal zat.
Extreemlinksche drammert

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 02 okt 2010, 22:19

Walgelijk ook dat dat CDA zelfs haar uitganspunten en christelijke principes verloochend, alleen maar voor de macht. De arrogantie is nog steeds torenhoog, hetgeen ze gebracht heeft waar ze staan: een historisch dieptepunt qua zetels.
Anyway, ik snap steeds beter dat mijn actief kerkgaande familie geen lid meer is van dit stelletje judassen. Al heeft mijn vader de fout begaan nog eens een keer op Balkje te stemmen, iets waar hij enorm veel spijt had toen die er eenmaal zat.
Jij maakt je boos (om een partij waar je zelf niet op stemt) dat zij zich niet naar jouw wens gedragen?
Belachelijk.
Johnny Lydon 1983

T-tusz
Hop hop

Bericht door T-tusz » 02 okt 2010, 23:33

Siegfried Stahl schreef:
Jij maakt je boos (om een partij waar je zelf niet op stemt) dat zij zich niet naar jouw wens gedragen?
Belachelijk.
nou dr zaten nog al wat haken en ogen aan dat hele congres en het huidige regeerakkoord. een partij die niet eens een normale stemprocedure op poten kan zetten lijkt me onbekwaam om een land te besturen...
"my god is bigger than yours.."

jackN
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door jackN » 08 okt 2010, 22:00

zolang er nog geen nieuwe ploeg op het bordes staat bij Bea, moeten we dit topic nog even in leven houden.
Veronderstel dat we woensdagavond te horen krijgen, dat ze er toch maar van afzien.
Illusies moet je koesteren niet waar.

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 08 okt 2010, 22:10

Ik koester vooral een kratje weisse stephaner :cry:

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 08 okt 2010, 22:15

Siegfried Stahl schreef:
Belachelijk.
Ik maak me boos op een machtsgeile partij die zo ver gaat dat openlijke leugens niet geschuwd worden om de werkelijkheid te verdoezelen.
In een normaal land zou dat electoraal hard afgestraft worden.

Hee, wacht..!
:P
Extreemlinksche drammert

Drees1
Knuffelnerd

Bericht door Drees1 » 08 okt 2010, 22:26

Venezici schreef:Wie heeft er nu een kratje bier gewonnen met deze regering als resultaat ?

Dit kabinet doet trouwens wel iets voor het milieu. Er komen kerncentrales bij en co2 gaat de grond in voor opslag.
Morgen lekker lucht happennnnnnnnnnnnnnnnnnnn.
Als je als automobilist moet blazen, zet dan je bril af,dat scheelt twee glazen.

snarf
Forumnerd

Bericht door snarf » 08 okt 2010, 22:53

Frits Wester: het wordt een mastodontenkabinet, of tewel een rollatorkabinet :lol: :drink:

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 09 okt 2010, 09:26

Donner komt nog altijd op de fiets.

snarf
Forumnerd

Bericht door snarf » 09 okt 2010, 23:15

Dat is waar, zie ik Wilders nog niet doen :drink:

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 09 okt 2010, 23:16

(klaz*) schreef:Donner komt nog altijd op de fiets.
Ah, een fiets zonder zadel?

jackN
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door jackN » 14 okt 2010, 20:10

Bij deze moet ik helaas een zeer gezien en bekeken topic ten grave dragen. :')
Gaat mij toch aan het hart.
Maar goed we hebben een nieuw kabinet. Laten we hen beoordelen op hun daden.
het worden spannende tijden voor de burgers van dit kleine landje.
Vandaag op het nieuws : minderjarige Marrokaanse jongen jarenlang door familie financieel misbruikt in Nederland.
Door zijn familie hier in Nederland wegggehaald uit de bergen in Marokko, hier verplicht te werken in slavernij door die zelfde familie. Van je familie moet je het maar hebben.
Het is goed dat wij nu een kabinet hebben die dit soort mistoestanden hard zal aanpakken.
Wat denken ze wel.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 14 okt 2010, 21:34

Walgelijk.
Ik help je hopen dat ze daar grip op gaan krijgen.
Ben slechts heel gematigd optimistisch daarover, met de duidelijke mogelijkheid 'zie je wel!' te roepen als ze het niet lukt.

Mag ik nog even voorspellen dat dit kabinet dik 3,5 gaat zitten?
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 16 mei 2017, 21:41

1ofthemFaces schreef:
11 jun 2010, 14:07
De GGZplannen van de VVD zijn trouwens in het nadeel van mijn portomonee hoor.
Niets geen eigen belang bij mijn stemkeuze.

Ik vraag me trouwens vaak af wat een sympathiek iemand als 1otFaces bezielde om die corrupte partij te kiezen.
Als je weet dat Rutte die Henny Keizer nog steeds steunt...
Als je weet dat hij dus Mister Ethiek van de VVD was...

Nee, ik had 25 jaar geleden niet kunnen verzinnen dat corruptie zo gewoon zou worden in Nederland.
Mijn beeld van dit land (én de VVD) was een stuk positiever toen.
Extreemlinksche drammert

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 16 mei 2017, 21:50

Ik vind het wel mooi allemaal, met die formatie. Jammer dat die besprekingen geheim zijn.
                                                — Kryptozoid, lid 69

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 17 mei 2017, 06:36

Ach ja. Alsof het iets aan de rechtse hegemonie zou veranderen. Het wordt Rutte's laatate termijn. Vaak zie je dan een soort mildheid optreden bij hardrechtse leiders: Bush bleek plots een stukje natuur te willen beschermen, Balkenemde deed bij de VARA voor hoe je een stropdas doet, Rutte zat met GroenLinks om tafel etc.

Wat wel interessant is: ChristenUnie doet nu alsof ze er geen zin in hebben, maar het zou me niet verbazen als er in notime een kabinet is.
Extreemlinksche drammert

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 17 mei 2017, 08:00

iKer schreef:
17 mei 2017, 06:36
Wat wel interessant is: ChristenUnie doet nu alsof ze er geen zin in hebben, maar het zou me niet verbazen als er in notime een kabinet is.
Pechtold ziet dat niet zo zitten.

Ik vond de CU altijd maar een partij van 'de Derde Wereld op schoot' maar Segers blijkt (vanuit mijn oogpunt, gelukkig) best kritisch te zijn over de islam en daardoor over immigratie vanuit iig dat deel van de wereld.
                                                — Kryptozoid, lid 69

jackN
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door jackN » 19 mei 2017, 19:27

Iedereen sluit andere partijen uit, het wordt een zooitje.

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 19 mei 2017, 19:28

Democratie...zoveel mensen zoveel meningen...en daarvan dan een kabinetje brouwen...kolder/polder ten top.
Facilitator, katalysator, transformator

Whatever makes you happy, dude.

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 20 mei 2017, 15:36

Richardus schreef:
19 mei 2017, 19:28
Democratie...zoveel mensen zoveel meningen...en daarvan dan een kabinetje brouwen...kolder/polder ten top.
Buiten Nederland komt het ook wel voor hoor.
                                                — Kryptozoid, lid 69

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 20 mei 2017, 17:26

Ook polderkolder :hitler:
Facilitator, katalysator, transformator

Whatever makes you happy, dude.

Number9
Knuffelnerd

Bericht door Number9 » 20 mei 2017, 18:32

Een dag of 500 kabinet- en dus wilde-ideeën-loos lijkt me ook wel wat. De huidige demissionaire regering moet dan een beetje op de winkel passen, maar kan ook weer niet al te veel verkloten. Niet gek.
Number9, lid nummer 25.
The sacred pint alone can unbind the tongue of Dedalus.

Plaats reactie