Het Verraad Van Links

Heeft Mark, Maxime, Geert, Diederik, Emiel, Jolande / Tofik, Alexander, Arie, Kees, Marianne of een andere waardeloze politicus weer iets nutteloos besloten? Spuw dan hier uw gal.
iKer
Meganerd

Re: Het Verraad Van Links

Bericht door iKer » 24 dec 2010, 00:29

Het spijt me oprecht, maar Billy heeft al die tijd gewoon gelijk gehad.
Heb nu de tijd genomen dat eens te onderzoeken, en ben tot de conclusie gekomen dat Frobb beter VVD of extreem rechts kan gaan stemmen.
Frobbert is verder een beste jongen, maar Billy heeft gelijk. Hoezeer de laatste ook misschien de grote etterbak is van het forum.

Tenzij hij op de proppen komt met houtsnijdend verweer. Iets wat me onmogelijk lijkt na zich zo openlijk gediskwalificeerd te hebben.

Voorts:
Billy Blitzkrieg schreef:Ik denk niet dat Frob dit alleen doet om mij te irriteren hoor. Was het maar zo onschuldig. Hij gelooft er ook écht in en is slachtoffer van de hype.
Maar niet meer te redden, zoals zovelen voor de bijl gaan de laatste jaren.
Ik ben geen Don quichotte, dus laat ik het maar zo :wave:
:wave:
Extreemlinksche drammert

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 24 dec 2010, 00:31

(klaz*) schreef:Het is wat met die ochtendmensmaatschappij van ons.
't Is niet eens om te werken (ben morgen vrij) maar om quality time met het stiefgezin door te gaan brengen.

Zou ik nu echt gelukkiger zijn, nu ik er een soort van semi-sociaal leven op na houd, met vriendin, kinderen en hond? Of zou het ook meespelen dat het weinig nut voor me heeft om te constateren dat mijn oude leventje (op m'n werk na vrijwel ongestoorde en onverstoorde rust - in 'splendid isolation' als ik die frase tenminste goed begrepen heb) toch wel onovertreffelijk was?

Wat denk jij, Klaz, als aankomend herder en aanhanger van een gezinsgerichte levensbeschouwing (als ik zo brutaal mag zijn dat even zo te duiden?)?
"'Samenleving' is een biologische constructie."
                                                — Kryptozoid, lid 69

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 24 dec 2010, 00:36

Kryptozoid schreef:
iKer schreef:(130 km/u op snelwegen anyone?)
Idd stom, kwalijk en nutteloos plan. Zo snel gaat een tank niet eens!
Heb het eventjes gecheckt op mijn teller: mijn auto rijdt bijna dubbel zo onzuinig bij 130 als bij 120 (Ongeveer 1 op 16 bij 120 versus 1 op 9 bij 130 km/u).
De uitstoot neemt navenant toe.

Iets wat tegenstanders van dit plan altijd al beweren. Die hebben dus gelijk.
Ik denk niet dat we in Nederland zitten te wachten op nog meer vervuiling.
Extreemlinksche drammert

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 24 dec 2010, 00:36

Kryptozoid schreef:
't Is niet eens om te werken (ben morgen vrij) maar om quality time met het stiefgezin door te gaan brengen.

Zou ik nu echt gelukkiger zijn, nu ik er een soort van semi-sociaal leven op na houd, met vriendin, kinderen en hond? Of zou het ook meespelen dat het weinig nut voor me heeft om te constateren dat mijn oude leventje (op m'n werk na vrijwel ongestoorde en onverstoorde rust - in 'splendid isolation' als ik die frase tenminste goed begrepen heb) toch wel onovertreffelijk was?

Wat denk jij, Klaz, als aankomend herder en aanhanger van een gezinsgerichte levensbeschouwing (als ik zo brutaal mag zijn dat even zo te duiden?)?
Ik stoor me juist aan de overwegend gezinsgerichte houding binnen kerken en zou willen pleiten voor vrijgezellenemancipatie (in de hele maatschappij trouwens). Binnen een aantal jaren bestaat onze samenleving waarschijnlijk voor een derde uit eenpersoonshuishoudens, terwijl een vrijgezellenbestaan nog altijd over het algemeen als een incompleet bestaan wordt beschouwd (je bent nooit gewoon vrijgezel, maar altijd nog vrijgezel).
Laatst gewijzigd door (klaz*) op 24 dec 2010, 00:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Flaaks
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door Flaaks » 24 dec 2010, 00:37

iKer schreef: Ik denk niet dat we in Nederland zitten te wachten op nog meer vervuiling.
Niet overdrijven. Nederland is in nog geen honderd jaar zo schoon geweest.
Voorheen Vlaecks.

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 24 dec 2010, 00:40

iKer schreef:Het spijt me oprecht, maar Billy heeft al die tijd gewoon gelijk gehad.
Heb nu de tijd genomen dat eens te onderzoeken, en ben tot de conclusie gekomen dat Frobb beter VVD of extreem rechts kan gaan stemmen.
Frobbert is verder een beste jongen, maar Billy heeft gelijk. Hoezeer de laatste ook misschien de grote etterbak is van het forum.

Tenzij hij op de proppen komt met houtsnijdend verweer. Iets wat me onmogelijk lijkt na zich zo openlijk gediskwalificeerd te hebben.

Voorts:
Billy Blitzkrieg schreef:Ik denk niet dat Frob dit alleen doet om mij te irriteren hoor. Was het maar zo onschuldig. Hij gelooft er ook écht in en is slachtoffer van de hype.
Ik ben geen Don quichotte, dus laat ik het maar zo
Tja... Beetje zwaar op de hand allemaal, lijkt mij. Maar ergens ook wel grappig; het geeft het forum een zweempje van diepgang.

Afbeelding
                                                — Kryptozoid, lid 69

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 24 dec 2010, 00:41

Kryptozoid schreef:

Ik hoop het voor je, maar je zult de 'splendid isolation' nog gaan missen.
Mijn leven is 10 jaar geleden op die manier veranderd, hoewel er toe nog geen sprake van kinderen was.
Ik kan je wel vertellen dat het vele malen harder werken geworden is voor me. En dat ik mijn isolatie binnen het gezin heb moeten bevechten (mag 1 a 2x per week uitslapen, en ga paar maal per week de deur uit 's avonds voor sport, muziek, vrienden of concert. Allemaal iets wat mijn vrouw 'raar' vind maar wat ze accepteert van me).
Extreemlinksche drammert

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 24 dec 2010, 00:42

iKer schreef:...lang verhaal...
Tsja, ik heb toch duidelijk gezegd (op pagina 1 van dit topic al) dat ik het niet met alles op deze site eens ben. Heb zelfs expliciet benoemd dat ik de naam er wel een beetje over vond. Daarbij haal je nu een paar dingen door elkaar. Ik heb het inderdaad regelmatig over dingen gehad die m.i. niet voldoende benoemd zijn en waar we m.i. nu mede een Wilders aan te danken hebben. Maar nooit in verband met deze site. Ik begrijp werkelijk niet waarom je nu ineens zo op je kut getrapt bent :crazy:

Maar goed, je hebt kennelijk 'onderzoek' gepleegd, je achter Billy 'geschaard' en me in de negeerstand gezet. Tsja, dat moet jij weten natuurlijk. Als jij het 'links' vindt om te doen alsof meningen die je misschien niet helemaal welgevallig zijn niet bestaan..... Laat ik zo zeggen dat ik je hoger had ingeschat :erm:

P.S.: Ik stem nog steeds geen PVV en lees nog steeds geen Telegraaf dus m.i. zuigt je 'onderzoek' :wave:
“May my mercy prevail over my wrath.”

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 24 dec 2010, 00:45

Kryptozoid schreef:Tja... Beetje zwaar op de hand allemaal, lijkt mij. Maar ergens ook wel grappig; het geeft het forum een zweempje van diepgang.

Afbeelding
Beetje? :crazy:

Tsja, ik zei toch echt dat vragen vrij stond maar veroordelen is kennelijk makkelijker :cry:

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 24 dec 2010, 00:46

Flaaks schreef:
iKer schreef: Ik denk niet dat we in Nederland zitten te wachten op nog meer vervuiling.
Zoveel jaar terug werd er een of ander kwalijk stofje uit 't wasmiddel gehaald. Toen bleek dat er ineens veel te veel algen kwamen. Ofzoiets.

Stel dat de Synode van Oxygene Fotosyntheten besluit om de zuurstofuitstoot met 80% terug te dringen. Dat is immers een giftige, uitermate reactieve stof :eek:

Maar even serieus: meer uitlaatgassen van auto's lijkt me geen goede zaak, met name als de uitlaat van die auto's op de buitenwereld uitkomt.
                                                — Kryptozoid, lid 69

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 24 dec 2010, 00:46

Flaaks schreef:
Beste man, het mag dan schoner zijn dan 100 jaar geleden in bepaalde opzichten (dan tel je bijvoorbeeld horizon-, licht- en geluidsvervuiling of verzuring voor het gemak dus niet mee. :roll: ), feit is dat Nederland tot de meest vervuilde gebieden van de EU behoort als het gaat over NOx en fijnstof, indicatoren voor nog meer ellende in de lucht.
(Samen met ruime regio rond Londen, Vlaanderen en het Roergebied. Maar denk dat per saldo Randstad met Brabant het vuilst is, ik volg met enige regelmaat de laatste jaren de kaartjes van het OMI daarvan, kun je via website van KNMI bereiken.)
Extreemlinksche drammert

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 24 dec 2010, 00:49

iKer schreef:Het spijt me oprecht, maar Billy heeft al die tijd gewoon gelijk gehad.

Voorts:
Ik ben geen Don quichotte, dus laat ik het maar zo :wave:
Ik wil me best verweren hoor (al dan niet houtsnijdend) maar misschien zou je me eerst eens kunnen vertellen waar de conclusies van je onderzoek op gebaseerd zijn? :?

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 24 dec 2010, 00:50

frobbert, via proxy kryptozoologica, schreef:
Tsja, ik heb toch duidelijk gezegd (op pagina 1 van dit topic al) dat ik het niet met alles op deze site eens ben. Heb zelfs expliciet benoemd dat ik de naam er wel een beetje over vond. Daarbij haal je nu een paar dingen door elkaar. Ik heb het inderdaad regelmatig over dingen gehad die m.i. niet voldoende benoemd zijn en waar we m.i. nu mede een Wilders aan te danken hebben. Maar nooit in verband met deze site. Ik begrijp werkelijk niet waarom je nu ineens zo op je kut getrapt bent :crazy:

Maar goed, je hebt kennelijk 'onderzoek' gepleegd, je achter Billy 'geschaard' en me in de negeerstand gezet. Tsja, dat moet jij weten natuurlijk. Als jij het 'links' vindt om te doen alsof meningen die je misschien niet helemaal welgevallig zijn niet bestaan..... Laat ik zo zeggen dat ik je hoger had ingeschat :erm:

P.S.: Ik stem nog steeds geen PVV en lees nog steeds geen Telegraaf dus m.i. zuigt je 'onderzoek' :wave:
                                                — Kryptozoid, lid 69

Flaaks
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door Flaaks » 24 dec 2010, 00:50

Wat gelul van iKer.
Fijnstof is inderdaad een issue, maar ook daar was het probleem door de algemene kolenstook vroeger vele malen erger. Geeft niet, het gaat hier om het verraad van links.
Voorheen Vlaecks.

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 24 dec 2010, 00:52

Flaaks schreef:Fijnstof is inderdaad een issue, maar ook daar was het probleem door de algemene kolenstook vroeger vele malen erger. Geeft niet, het gaat hier om het verraad van links.
De rokende fabrieksschoorsteen was in de jaren '70 nog een symbool voor progressie :up:
                                                — Kryptozoid, lid 69

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 24 dec 2010, 00:54

iKer post maar niks... maar die is natuurlijk weer een paar A4tjes aan 't typen. Daar kan ik dan helaas niet op wachten. Moet morgen vroeg op pad, en het is inmiddels ook weer eens tijd om mijn scrotum te ontharen.

Beetje jammer wel, nu mis ik een leuke forumfittie tussen lui die ik allebei wel mag (Frobbert vanwege z'n heilige-huisjes-trapperij en iKer tegen beter weten in :lol: )

Laatst gewijzigd door Kryptozoid op 24 dec 2010, 00:55, 1 keer totaal gewijzigd.
                                                — Kryptozoid, lid 69

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 24 dec 2010, 00:55

:erm:

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 24 dec 2010, 00:57

PS iKer: jij hebt vandaag toch geen boodschappen gedaan in de Albert Heijn in Hoogvliet? Ik zag daar iemand die wel leek op omschrijvingen die jij van jezelf hebt gegeven. En die, wat me nog opviel, leren laarzen over z'n broek droeg...
                                                — Kryptozoid, lid 69

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 24 dec 2010, 01:02

frobbert schreef:

Je opent met 'spreekwoordelijke knuppels in hoenderhokken'. Het is fijn hoor, maar al wat ik lees op deze site heeft die kortzichtigheid wat Telegraaf/GeenStijl zo grappig, maar tegelijk gevaarlijk simplistisch maakt (overigens doet men hier bloedserieus in toon. :roll: , iets wat GeenStijl draaglijk maakt ontbeert dit).
Je zegt 'niet met alles' op deze site eens te zijn. Ja, ammehoela. Ik zal het ook juist met sommige dingen eens zijn (mij hoef je bijvoorbeeld niet te vertellen dat het een ramp zou zijn als Hamas niet in het hok wordt gehouden: iets wat nu gebeurt, maar op een manier die het bestaansrecht van Hamas alleen maar in de kaart speelt, niet ondergraaft).
Enfin: 'niet met alles eens' zijn, en de naam van de site 'een beetje te' vinden lijkt me met zo'n rabiaat rechtse site niet echt voldoende om je vrij te pleiten.
Het zal zo zijn dat je het racisme en de domheid van de PVV jou te ver gaat, en dat je ook wel ziet dat de VVD vooral de spreekbuis is van (nieuw) rijk, autorijdend en Telegraaflezend 'society-minnend' Nederland is, maar je kwalificaties voor deze website zijn me veel te zwak om niet Billy toch gelijk te geven, al zal ik me anders uiten dan hem. Ik mag hopen dat ik iets genuanceerder uit de bocht pleeg te komen, toch ben ook ik maar een mens. De strekking van Billy's analyse van jou veel dichter bij de waarheid dan ik dacht tot nu toe. Alhoewel ik wel zie dat je ergens wel deugt ofzo. Maar je gaat echt teveel mee in die rechtse hype, door je t.a.v. zo'n website zo meegaand op te stellen.
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 24 dec 2010, 01:12

Kryptozoid schreef:
frobbert schreef:dat ik vanwege het feit dat ik in de provincie woon over bepaalde zaken geen mening mag hebben.
Ik weet niet of iKer dat stelt; zou best kunnen, maar het zou best kunnen dat dat wel meevalt.
Ik loop Frobbert wat te stoken. Ik ben zelf in de provincie geboren en was na verhuizen naar een middelgroot dorp op school onverstaanbaar door mijn extreme Groningse accent. Mijn vader heeft alle diploma's op zak om boer te worden en de enige miljonairs die mijn (heel erg grote) familie had, hadden dat te danken aan de verkoop van hun boerderij (overigens hebben we het dan nog over ongeveer 2% van die hele grote familie. En de bank, de belasting en de euroconversie hebben daar gelukkig korte metten mee gemaakt.)
Voor de rest zat die bekende boer uit de politiek (Bleker) vroeger in aan de randen van de kennissenkring van mijn ouders en heb ik nog familieleden die een boerderij draaiende houden.
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 24 dec 2010, 01:17

Kryptozoid schreef:PS iKer: jij hebt vandaag toch geen boodschappen gedaan in de Albert Heijn in Hoogvliet? Ik zag daar iemand die wel leek op omschrijvingen die jij van jezelf hebt gegeven. En die, wat me nog opviel, leren laarzen over z'n broek droeg...
:lol:

Als er iets is wat ik niet zal doen is meedoen met die belachelijke mode. Vandaag ook weer zo'n man gezien met Uggs
:puke: Vind dat echt iets voor Coyote.
Het slaat toe op de Utrechtse Heuvelrug geloof ik.
Extreemlinksche drammert

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 24 dec 2010, 01:19

De denkfout die Iker zo te lezen maakt is dat ie mij nu geheel en al vereenzelvigt met de gewraakte website. Zie deze alinea:
iKer schreef:Zeg Frobb. Ik heb even wat aangeklikt van JE zo her en der.
Kom binnen twintig regels Sylvian Ephimenco tegen, die aangehaald wordt als iemand die wel weet hoe het zit.
Daarna eventjes gelezen over de Gazavloot, en hoe eng die fundi's die zich met Gaza bezig houden wel niet zijn enzo.
Jaja, héél subtiel: Waar "Je" staat wordt niet yours truly bedoeld maar de site in kwestie. Een site waarover ik toch duidelijk heb gezegd dat ik het er niet 100% mee eens ben. Het AE frobbert heeft Sylvain Ephimenco nooit aangehaald als wat dan ook en op dit forum nog nooit met één woord gerept over de Gazavloot. Echt he-le-maal nooit :no:

Is deze onzuivere argumentatie het door Iker genoemde "onderzoek"? Niveautje hoor :pig:

Ik zou bijna gaan denken dat dit niet meer is dan een soort wraakactie is vanwege de vele homo-grappen. Ik extreemrechts? Je weet wel beter, Ikertje :nono:

Tenslotte wil ik nog even opmerken dat ik niet mee ga in wat voor hype dan ook. Je loopt hier ook al een tijdje langer rond en zou dus moeten snappen dat je mijn opmerkingen over knuppels en hoenderhokken ook in de context van dit forum zou kunnen zien. En dat je dus ook zou kunnen weten dat een links dat alleen gefixeerd is op de rechten van Moslims en krakers maar ondertussen schendingen van vrouwen- en homorechten bagatelliseert voor mij persoonlijk niet echt links is. Jaja, dat dat voor mij soms zelfs aanleiding kan zijn om een beetje te provoceren :naughty:

Maar goed, daar krijg ik nu dus kennelijk de rekening voor gepresenteerd. So be it :erm:
Laatst gewijzigd door frobbert op 24 dec 2010, 01:21, 1 keer totaal gewijzigd.

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 24 dec 2010, 01:21

Afbeelding

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 24 dec 2010, 01:22

Kryptozoid schreef:
Flaaks schreef:Fijnstof is inderdaad een issue, maar ook daar was het probleem door de algemene kolenstook vroeger vele malen erger. Geeft niet, het gaat hier om het verraad van links.
De rokende fabrieksschoorsteen was in de jaren '70 nog een symbool voor progressie :up:
Niet voor niets dat GroenLinks is ontstaan. De PvdA ondersteunde die ellende van harte want het was goed voor de arbeider.
Extreemlinksche drammert

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 24 dec 2010, 01:50

iKer schreef:de Utrechtse Heuvelrug
Is dat een soort everzwijn?
"Why can't I be different and unusual... like everyone else?"

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 24 dec 2010, 01:51

frobbert schreef:De denkfout die Iker zo te lezen maakt is dat ie mij nu geheel en al vereenzelvigt met de gewraakte website. Zie deze alinea:
iKer schreef:Zeg Frobb. Ik heb even wat aangeklikt van JE zo her en der.
Kom binnen twintig regels Sylvian Ephimenco tegen, die aangehaald wordt als iemand die wel weet hoe het zit.
Daarna eventjes gelezen over de Gazavloot, en hoe eng die fundi's die zich met Gaza bezig houden wel niet zijn enzo.
Jaja, héél subtiel: Waar "Je" staat wordt niet yours truly bedoeld maar de site in kwestie. Een site waarover ik toch duidelijk heb gezegd dat ik het er niet 100% mee eens ben. Het AE frobbert heeft Sylvain Ephimenco nooit aangehaald als wat dan ook en op dit forum nog nooit met één woord gerept over de Gazavloot. Echt he-le-maal nooit :no:

Is deze onzuivere argumentatie het door Iker genoemde "onderzoek"? Niveautje hoor :pig:

Ik zou bijna gaan denken dat dit niet meer is dan een soort wraakactie is vanwege de vele homo-grappen. Ik extreemrechts? Je weet wel beter, Ikertje :nono:

Tenslotte wil ik nog even opmerken dat ik niet mee ga in wat voor hype dan ook. Je loopt hier ook al een tijdje langer rond en zou dus moeten snappen dat je mijn opmerkingen over knuppels en hoenderhokken ook in de context van dit forum zou kunnen zien. En dat je dus ook zou kunnen weten dat een links dat alleen gefixeerd is op de rechten van Moslims en krakers maar ondertussen schendingen van vrouwen- en homorechten bagatelliseert voor mij persoonlijk niet echt links is. Jaja, dat dat voor mij soms zelfs aanleiding kan zijn om een beetje te provoceren :naughty:

Maar goed, daar krijg ik nu dus kennelijk de rekening voor gepresenteerd. So be it :erm:
Ook hier versimpel je de discussie. Het enige waar ik me door aangesproken voel in je betoog is je opmerking over 'knuppels in hoenderhokken in context van het forum'. Dat heb ik er dan ten onrechte niet in meegerekend. Oprecht excuses daarvoor gevraagd.

Die site heb ik steeksproefgewijs aan inspectie onderworpen en heb geconstateerd dat het een site is die de werkelijkheid versimpeld en versmald op een manier die niet de gehele zaken belicht, waardoor een uitgesproken rechts karakter is ontstaan. Het mag zo zijn dat je het nooit over Sylvian Ephimenco of de Gaza-kwestie hebt gehad; ik bekijk die site nu wat nader en zie het rechtse c.q. versimpelde karakter ervan. Het kan zijn dat die site meer kwaliteit had toen jij ernaar toe linkte, maar ben bang van niet.
Dat jij nu gaat zeggen dat 'links' gepreocupeerd is met 'rechten van krakers en moslims' en niet met die van 'homo's en vrouwen' is werkelijk van de zotte. Links is traditiegetrouw tegen IEDERE vorm van discriminatie. Homo's, vrouwen, moslims, krakers: maakt niet uit. Als sommige moslims een vrouw geen hand willen geven heb ik daar op z'n zachtst gezegd hele grote moeite mee, net als dat ik er moeite mee heb dat vrouwen steevast minder verdienen dan mannen, of dat er columnisten hun mond houden omdat ze bedreigd worden, of dat het verkiezingsprogram van de SGP nogal vrouwonvriendelijk, of dat de holocaust ontkend wordt door Marokkaanse rotjochies. Allemaal fout fout fout.

Je schuift mij, en links, werkelijk van alles in de schoenen. Neem van mij aan dat intolerante moslims of homohaters er niet in komen bij mij. Ik vind (qua anti-homo-opstelling) dit forum al veel en veels te ver gaan. 'Homo' wordt hier echt als scheldwoord gebruikt, iets wat mij bijzonder stoort maar waartegen het moeilijk vechten is omdat jij en Billy het te pas en te onpas gebruiken. Gelukkig vaak tegen mij: ik kan ertegen. Het is me werkelijk worst. Maar als echte homo hier zul je toch op z'n minst schrikken van de rednecktoon hier van sommigen, waaronder jij.

Blijft dat je erg zwakjes afstand neemt van een site met uitgesproken karakter, Frobb.
Zeg welke knuppels er in hoenderhokken gaan, en zeg dat je van de rest van de site afstand van neemt. Plz?
Extreemlinksche drammert

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 24 dec 2010, 02:18

iKer schreef:Het enige waar ik me door aangesproken voel in je betoog is je opmerking over 'knuppels in hoenderhokken in context van het forum'. Dat heb ik er dan ten onrechte niet in meegerekend. Oprecht excuses daarvoor gevraagd.
Excuses aanvaard
iKer schreef:Die site heb ik steeksproefgewijs aan inspectie onderworpen en heb geconstateerd dat het een site is die de werkelijkheid versimpeld en versmald op een manier die niet de gehele zaken belicht, waardoor een uitgesproken rechts karakter is ontstaan. Het mag zo zijn dat je het nooit over Sylvian Ephimenco of de Gaza-kwestie hebt gehad; ik bekijk die site nu wat nader en zie het rechtse c.q. versimpelde karakter ervan. Het kan zijn dat die site meer kwaliteit had toen jij ernaar toe linkte, maar ben bang van niet.
Jij hebt er duidelijk meer aandacht aan besteed dan ik. Ik heb er destijds voor mezelf alleen wat stukken van bekeken die gingen over kleine landelijke dingen (het gestuntel van types als Mohammed Rabbae en Anil Ramdas e.d.) en er sindsdien niet meer naar gekeken. Misschien had ik het daarbij moeten laten i.p.v. in dit topic over de uitglijders van Cohen te beginnen. Dat zal die Zeeuwse simpelheid van me wel zijn :erm:
iKer schreef:Dat jij nu gaat zeggen dat 'links' gepreocupeerd is met 'rechten van krakers en moslims' en niet met die van 'homo's en vrouwen' is werkelijk van de zotte.
:roll: Moet ik het gvd spellen of zo? Ik heb het in dit zinnetje niet over over geheel 'links' maar over bepaalde lieden op dit forum. Misschien wel eentje. CONTEXT, Iker, CONTEXT!! VAN DIT FORUM! :protest:
iKer schreef:Links is traditiegetrouw tegen IEDERE vorm van discriminatie. Homo's, vrouwen, moslims, krakers: maakt niet uit. Als sommige moslims een vrouw geen hand willen geven heb ik daar op z'n zachtst gezegd hele grote moeite mee, net als dat ik er moeite mee heb dat vrouwen steevast minder verdienen dan mannen, of dat er columnisten hun mond houden omdat ze bedreigd worden, of dat het verkiezingsprogram van de SGP nogal vrouwonvriendelijk, of dat de holocaust ontkend wordt door Marokkaanse rotjochies. Allemaal fout fout fout.
Dankjewel. Dat is nou EXACT hoe IK erover denk, ook precies wat ik al jaaaarenlang roep op dit forum en precies waarom Billy mij verkettert tot Telegraaf-lezer. Leuk om te zien dat degene die mij altijd traag noemt zelf ook heel goed open deuren kan intrappen :clown:
iKer schreef:Je schuift mij, en links, werkelijk van alles in de schoenen. Neem van mij aan dat intolerante moslims of homohaters er niet in komen bij mij. Ik vind (qua anti-homo-opstelling) dit forum al veel en veels te ver gaan. Homo wordt hier echt als scheldwoord gebruikt, iets wat mij bijzonder stoort maar waartegen het moeilijk vechten is omdat jij en Billy het te pas en te onpas gebruiken. Gelukkig vaak tegen mij: ik kan ertegen. Het is me werkelijk worst. Maar als echte homo hier zul je toch op z'n minst schrikken van de rednecktoon hier van sommigen, waaronder jij.

Blijft dat je erg zwakjes afstand neemt van een site met uitgesproken karakter, Frobb.
Tsjongejonge zeg! Ik schuif jou helemaal niks in de schoenen. Je durft nogal, nadat je mij net voor extreemrechts hebt uitgemaakt >:)

Ik ben niet anti-homo en als je dit forum nou eens goed doorspit zul je zien dat ik daar ook wel eens m'n vraagtekens bij gezet heb, bij het gebruik van de term homo als denigrerend. Ik doe het alleen bij jou. Omdat je in het verkondigen van je standpunten nogal eens een pedant, neerbuigend toontje aanheft (en dan is nichterig en verwijfd nooit ver weg :clown: ) en als reactie omdat jij dat op den duur ook bij mij bent gaan doen, hierbij gebruik makend van het feit dat ik uit Zeeland kom. Actie - reactie heet dat. Kinderachtig, ik weet 't, maar meer dan dat is het echt niet. Ik speel een beetje met jouw typetje (pedante-afzeiknicht-met-witte-riem), jij met het mijne (uit-de-klei-getrokken-hardrockboer). C'est ca :D

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 24 dec 2010, 03:10

OKé, heb weinig toe te voegen.
Alleen dat ik je geen extreem rechtsheid toedichtte, maar wel een versimpeld wereldbeeld. Zoals deze site die hanteert, die ergens tussen VVD en PVV in zit (ergens noem ik dat letterlijk).

Nu blijkt dat je de site op een meer terloopse manier hebt gebruikt en nu wat terugdeinst zal ik je minder verketteren. En ik dacht werkelijk dat het om een aanval op links ging van je, terwijl nu lijkt alsof je terugkrabbelt en vnl. Billy bedoelt (interpreteer ik zo goed?). Of dat echt terecht is laat ik hier in het midden (ik waag dat te betwijfelen, eerlijk gezegd).

En voor de rest: ga vooral door met je stereotypering van mij, ga ik door met die van jou. Denk dat we allebei er in wezen boven staan, maar sommige tradities moet je in ere houden al gaat het maar over een oppervlakkige waarnemingen.
Laatst gewijzigd door iKer op 24 dec 2010, 03:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 24 dec 2010, 03:54

Flaaks schreef:
Verstandige taal van van iKer.
Fijnstof is inderdaad een issue, maar ook daar was het probleem door de algemene kolenstook vroeger vele malen erger. Geeft niet, het gaat hier om het verraad van links.
Je benoemt horizon-, licht- en geluidsvervuiling, NOx en de verzuring niet.
Ik ga ervan uit omdat ik daarin gelijk heb?

Even tellen: van de 6 dingen heb ik in eentje ongelijk.
Blijft dus 16,6% gelijk over voor Flaaks.

:drink:
Extreemlinksche drammert

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 24 dec 2010, 09:43

iKer schreef:OKé, heb weinig toe te voegen.
Alleen dat ik je geen extreem rechtsheid toedichtte, maar wel een versimpeld wereldbeeld. Zoals deze site die hanteert, die ergens tussen VVD en PVV in zit (ergens noem ik dat letterlijk).
Sorry, maar dat hab je me wel degelijk toegedicht. Kijk zelf maar:
iKer schreef:Nu blijkt dat je de site op een meer terloopse manier hebt gebruikt en nu wat terugdeinst zal ik je minder verketteren. En ik dacht werkelijk dat het om een aanval op links ging van je, terwijl nu lijkt alsof je terugkrabbelt en vnl. Billy bedoelt (interpreteer ik zo goed?). Of dat echt terecht is laat ik hier in het midden (ik waag dat te betwijfelen, eerlijk gezegd).
Ik deins of krabbel niet terug. En als je nou dat zelfingenomen hoofd van je eens uit je eigen reet had gehaald dan had je kunnen zien dat ik op pagina 1 al onomwonden heb uitgesproken hoe ik er over denk. Kijk zelf maar:
frobbert schreef:Naar mijn mening is Wilders is een griezel. Nooit van m'n leven dat ik op deze idioot zal stemmen. Of op wat voor rechtse partij dan ook. Ik heb altijd links gestemd en doe dat nog steeds. Maar juist daarom vind ik dat religiekritiek ten allen tijde moet kunnen. Als een partij als de SGP onomwonden stelt dat volgens hen homoseksualiteit een ziekte is en vrouwen geen stemrecht mogen hebben valt iedereen daar over. Als iemand uit de Moslim-hoek hetzelfde doet mag men daar kennelijk niet over vallen want dan is dat opeens xenofobie. Tegen deze dubbele standaard ageer ik. Sterker nog, naar mijn mening is deze dubbele standaard één van de belangrijkste oorzaken van het succes van Wilders.

En verder ben ik op geen enkele manier radicaal, en daarom veroordeel ik links geweld net zo hard als rechts geweld. En vind ik iemand als Rene Danen met zijn linkse fascistenclubje Nederland Bekent Kleur dus net zo'n griezel als Wilders. Dat is voor sommige mensen kennelijk verwarrend.

Ik heb verder helemaal geen problemen met allochtonen of met de Islam.
Moeilijk hè, lezen :roll:
iKer schreef:En voor de rest: ga vooral door met je stereotypering van mij, ga ik door met die van jou. Denk dat we allebei er in wezen boven staan, maar sommige tradities moet je in ere houden al gaat het maar over een oppervlakkige waarnemingen.
:evilwave:
Laatst gewijzigd door frobbert op 24 dec 2010, 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 24 dec 2010, 09:55

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 24 dec 2010, 10:05

Omdat ik op dit moment niets beters te doen heb, heb ik pagina's drie en vier van dit topic gelezen. Wat vooral opvalt is dat Frobbert nergens zijn mening echt duidelijk maakt. Hij zegt, keer op keer, dat hij links is (en geen homohater), maar hij gaat consequent niet in op argumenten van Billy, Krypto en vooral iKer omtrent zijn vermeende links-zijn. Het lijkt mij derhalve heel wel mogelijk dat Frobbert denkt dat hij links is, maar daar eigenlijk geen argumenten meer voor heeft. Althans, dat is de indruk die hij wekt. Overigens maakt dat je echt niet minder mens hoor Frobbert. Niks mis met een liberaal.
It's just not understanding...

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 24 dec 2010, 10:16

gung ho schreef:Omdat ik op dit moment niets beters te doen heb, heb ik pagina's drie en vier van dit topic gelezen. Wat vooral opvalt is dat Frobbert nergens zijn mening echt duidelijk maakt. Hij zegt, keer op keer, dat hij links is (en geen homohater), maar hij gaat consequent niet in op argumenten van Billy, Krypto en vooral iKer omtrent zijn vermeende links-zijn. Het lijkt mij derhalve heel wel mogelijk dat Frobbert denkt dat hij links is, maar daar eigenlijk geen argumenten meer voor heeft. Althans, dat is de indruk die hij wekt. Overigens maakt dat je echt niet minder mens hoor Frobbert. Niks mis met een liberaal.
Omdat je kennelijk over een paar dingen heen gelezen hebt ook voor jou nog even de beknopte samenvatting (die overigens al op pagina één staat maar dit terzijde:
frobbert schreef:OK, even op een rijtje:

Naar mijn mening is Wilders is een griezel. Nooit van m'n leven dat ik op deze idioot zal stemmen. Of op wat voor rechtse partij dan ook. Ik heb altijd links gestemd en doe dat nog steeds. Maar juist daarom vind ik dat religiekritiek ten allen tijde moet kunnen. Als een partij als de SGP onomwonden stelt dat volgens hen homoseksualiteit een ziekte is en vrouwen geen stemrecht mogen hebben valt iedereen daar over. Als iemand uit de Moslim-hoek hetzelfde doet mag men daar kennelijk niet over vallen want dan is dat opeens xenofobie. Tegen deze dubbele standaard ageer ik. Sterker nog, naar mijn mening is deze dubbele standaard één van de belangrijkste oorzaken van het succes van Wilders.

En verder ben ik op geen enkele manier radicaal, en daarom veroordeel ik links geweld net zo hard als rechts geweld. En vind ik iemand als Rene Danen met zijn linkse fascistenclubje Nederland Bekent Kleur dus net zo'n griezel als Wilders. Dat is voor sommige mensen kennelijk verwarrend.

Ik heb verder helemaal geen problemen met allochtonen of met de Islam.
Ik heb zo'n voorgevoel dat je je oordeel over mij sowieso al klaar hebt maar mocht je verder toch nog gerichte vragen hebben m.b.t. mijn meningen en standpunten, stel ze dan gerust.

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 24 dec 2010, 10:23

Frobbert is wel degelijk links, anders was hij wel aan het werkt geweest op dit tijdstip.

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 24 dec 2010, 10:26

(klaz*) schreef:Frobbert is wel degelijk links, anders was hij wel aan het werkt geweest op dit tijdstip.
Ik heb een late dienst dus ik begin vanmiddag pas. Sterker nog, ik werk met eerste kerst ook :oops:

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 24 dec 2010, 10:31

Billy had al die tijd gelijk :nooo:

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 24 dec 2010, 10:42

Blijkbaar ben ik niet de enige meer die ziet of aanvoelt dat Frobbert een rechts populistisch mannetje is (of iig aan het worden is). Maar mensen, jullie kunnen hem erop aanspreken of niet, maar zolang hij het voor zichzelf niet wil accepteren of kan zien dat hij zo is, zal hij toch altijd bij hoog en laag vol blijven houden dat het onzin is en dat deze kwalificaties alles zeggen over zijn intolerante criticasters (het bekende: ik mag niet zeggen wat ik wil van links!) wat onzin is natuurlijk; hij mag zeggen wat ie wil maar wordt dan simpelweg door linkse mensen geconfronteerd met zijn rechts-populistische uitlatingen, en dat mogen ze dus niet doen, want dat is intolerant. :lol: :crazy:
Ik zeg; het heeft niets met intolerantie van doen; we constateren gewoon dat het een telegraaf krijserd is. En dat is ie ook. Wie komt er anders met met verjaare opvattingen aankakken dat linkse mensen vrouwen-en homodiscriminatie vergoeilijken? Iets wat totale nonsens is natuurlijk. Maar wel een evident voorbeeld van hippe pownews/ geen stijl retoriek dat links ridiculiseert alszijnde een belachelijk allochtonen knuffelende clubje dat zijn ogen sluit voor allerlei misstanden. Iets wat (als het al ooit werkelijk het geval was), iets is van de jaren '80 maar allang door de reaiteit is ingehaald. Zelfs ik (als zijn voornaamste doel (alszijnde vertegenwoordiger van die moslimknuffelende linkse kerk die misstanden onder het vloerkleed wil schuiven) spreek me harder en explicieter uit over tegen radicale moslims dan Frobbert ooit heeft gedaan.
Nu zal Frobbert zich ook nooit duidelijk uitspreken wat ie werkelijk denkt, want dan zal iedereen met eigen ogen zien hoe verrechts hij is / is geworden.
Maar kijk eens goed; iemand die het voor elkaar krijgt een topic als deze aan te maken gerelateerd aan een dubieuze site als genoemde, iemand die voor Hans jansen klapt omdat ie een sukkeltje van links eruitlult (en daarbij voorbijgaat aan wat Jansen zelf allemaal voor enge dingen zegt), die een columnist die voor het onstrafbaar stellen van racisme pleit toejuicht, en die geen gelegenheid voorbij laat gaan eenzijdige en verouderde kritiek op de linkse beweging te geven en alles wat links is neer te sabelen ipv constructief mee te denken voor linkse alternatieven , zeg me; is dat een schoolvoorbeeld van een kritisch links persoon, of is dat een een rechts populistisch type?
Mensen die het laatste kiezen zullen uiteraard betiteld worden als linkse nazi's.. in werkelijkheid zijn het gewoon linkse mensen met een nuchter analytisch vermogen die constateren dat er een gillend equivalent van Dominique Weesie op het forum actief is

De uiteindelijke psycho analytische conclusie kan in 1 simpel zinnetje worden samengevat:
Frobbert is al jaren niet links meer, en omdat hij dat zelf niet kan accepteren, is links de schuld van zijn identiteitscrisis

Het is zo helder als wat. Einde verhaal :wave:
Laatst gewijzigd door Billy Blitzkrieg op 24 dec 2010, 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Erelid der pro-multiculturele gedachtepolitie

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 24 dec 2010, 10:55

Mijn god, wat een verreggaande triestheid dit :cry:

Enfin, ik zal maar niet op Billy's ophitserige verhaaltje ingaan ("WE constateren gewoon... :puke: ). Ik hoop dat het gezonde verstand prevaleert. Als mensen willen weten hoe ik over bepaalde dingen denk nogmaals, vragen staat vrij...

Als ik vantevoren had geweten dat dit topic deze wending zou nemen had ik er nog wel even over nagedacht :erm:
Laatst gewijzigd door frobbert op 24 dec 2010, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 24 dec 2010, 10:56

Kan Frobberts reactie niet lezen, maar laat me raden; niet inhoudelijk op de argumenten ingaan maar lekker wentelen in die slachtofferrol? En ik ben een linkse nazi waarschijnlijk?

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 24 dec 2010, 10:59

Afbeelding

Jerry :bounce: Jerry :bounce:

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 24 dec 2010, 11:05

Nou, laat die Jerry maar zitten. Ik heb wel weer genoeg aandacht aan dat 'wakker nederland' icoon besteed. Voor zijn soort retrorieken hebben we een aparte website; geen stijl. En een aparte krant: de telegraaf.
Daarvoor hoef ik niet op dit forum te komen iig.
Hier wordt de negeerstand dus weer van kracht :wave:
Laatst gewijzigd door Billy Blitzkrieg op 24 dec 2010, 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 24 dec 2010, 11:05

frobbert schreef:Ik heb zo'n voorgevoel dat je je oordeel over mij sowieso al klaar hebt maar mocht je verder toch nog gerichte vragen hebben m.b.t. mijn meningen en standpunten, stel ze dan gerust.
Ik ben niet vooringenomen wat jou betreft. Ik heb slechts de laatste paar pagina's doorgewerkt. Zeer vermakelijk allemaal.

Ik leg je later een vragenlijstje voor dat wij hebben ontworpen om de goeden van de slechten te kunnen scheiden.
It's just not understanding...

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 24 dec 2010, 11:06

Je kunt merken dat de kersthormonen opspelen ter forum.

Number9
Knuffelnerd

Bericht door Number9 » 24 dec 2010, 11:09

Zijn ze weer bezig?
Number9, lid nummer 25.
The sacred pint alone can unbind the tongue of Dedalus.

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 24 dec 2010, 11:14

:yesno:
Laatst gewijzigd door (klaz*) op 24 dec 2010, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 24 dec 2010, 11:16

gung ho schreef:Ik ben niet vooringenomen wat jou betreft. Ik heb slechts de laatste paar pagina's doorgewerkt. Zeer vermakelijk allemaal.

Ik leg je later een vragenlijstje voor dat wij hebben ontworpen om de goeden van de slechten te kunnen scheiden.
"die" :nono: (en wie zijn 'wij' als ik vragen mag?)

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 24 dec 2010, 11:57

frobbert schreef:
gung ho schreef:Ik ben niet vooringenomen wat jou betreft. Ik heb slechts de laatste paar pagina's doorgewerkt. Zeer vermakelijk allemaal.

"die" :nono: (en wie zijn 'wij' als ik vragen mag?)
:nono: :nono: "dat" (tenminste, als het hier om het aanwijzend voornaamdwoord gaat dat naar 'het vragenlijstje' verwijst.)
                                                — Kryptozoid, lid 69

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 24 dec 2010, 11:58

(klaz*) schreef:Frobbert is wel degelijk links, anders was hij wel aan het werkt geweest op dit tijdstip.
                                                — Kryptozoid, lid 69

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 24 dec 2010, 12:02

iKer schreef:Vandaag ook weer zo'n man gezien met Uggs
Ik vind rechtsdragende mannen daar nog wel mee wegkomen, maar linksdragende mannen...... neeeee......
                                                — Kryptozoid, lid 69

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 24 dec 2010, 12:16

Het was dan ook hoogstwaarschijnlijk een rechtse man.
Mijn kleine Volvootje was duidelijk weer het onderdeurtje van de parkeerplaats.
Extreemlinksche drammert

Plaats reactie