godwin

Heeft Mark, Maxime, Geert, Diederik, Emiel, Jolande / Tofik, Alexander, Arie, Kees, Marianne of een andere waardeloze politicus weer iets nutteloos besloten? Spuw dan hier uw gal.
Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Re: godwin

Bericht door Billy Blitzkrieg » 06 nov 2010, 11:37

Ik beweer juist eerder dat er niks tegen te doen valt in de huidige omstandigheden.. JUIST omdat ik weet hoe vergevorderde populistische processen/wetmatigheden werken in de geschiedenis.. het enige wat Wilders kan doen stoppen is Wilders zelf of als zijn kiezers de deksel op de neus krijgen.

Enfin, ik moet me weer gaan herhalen omdat u niet kunt lezen/begrijpen. En ik blijf niet aan de gang. Scroll maar netjes terug wat ik heb gezegd en probeer het dit keer te begrijpen. Heel erg veel succes daarmee, je zult het nodig hebben vrees ik :erm:
Erelid der pro-multiculturele gedachtepolitie

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 06 nov 2010, 11:41

gung ho schreef:
Ik had het gelezen en vroeg me af of je nu je eigen redenering zover beperkt had dat het net leek alsof je het meer met me eens bent dan je durft toe te geven. In de geschiedenis zijn er gerust wetmatigheden aan te wijzen (al moet je daar ook voorzichtig mee zijn), wat jij doet is die toepassen op de toekomst. Dat is, op zijn zachtst gezegd, nogal ongewoon voor een historicus.
Ik heb mijn redenering niet beperkt, die gaf ik al exact zo aan het begin van het topic.
Jij kan gewoon niet begrijpend lezen

De enige die zijn stelling aanpast bent u in dezen..en u doet er verstandig aan want gisteren beweerde u nog dat een beetje historicus niet aan wetmatigheden doet
Een volslagen belachelijke stelling...en verstandig dat u er nu afstand van probeert te doen zonder gezichtsverlies te hoeven lijden.

Ik gun u die aftocht :up:

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 06 nov 2010, 11:48

Ik vind het verder prima hoor Billy. Ik zie het zo: ik maak een opmerking die helemaal niet onlogisch is. Jij neemt die opmerking, blaast die op tot onwerkelijke proporties en gaat daar dan tegen tekeer. In de tussentijd plaats je in je eigen redenering zoveel mitsen en maren dat je oorspronkelijke stelling al lang tot stof is vergaan.

Dat je in de tussentijd meent mij te moeten beledigen, tekent je zwakte. Ik meen de wijsheid niet in pacht te hebben en weet dat ik een visie op de geschiedenis heb die wat moderner is dan die van jou. Jij kunt je blijkbaar moeilijk losmaken van het ideologisch idioom waarin je bent opgegroeid of waarin je jezelf hebt geplaatst. Maakt dat dat ik meer gelijk heb? Nee, niet echt. Maakt het feit dat ik daadwerkelijk een diploma heb me wijzer? Nee, zeker niet. Maakt de hoeveelheid boeken die je leest iets uit? Ook niet. Het grootste verschil is dit: ik ben altijd bereid iets te leren. Als je iets had gezegd wat ik nog nooit eerder had gelezen, nieuwe inzichten had gebracht of me zelfs maar aan het denken had gezegd, had ik er iets mee gedaan. Ik had je zelfs gelijk gegeven. Jammer dat jij je lessen allemaal in de geschiedenis leert. Het heden heeft voor jou niets nieuws meer.
It's just not understanding...

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 06 nov 2010, 11:51

gung ho schreef: Wat ben je toch een onchuldig lammetje. Als jij denkt dat we uit de gebeurtenissen van toen nu lessen kunnen trekken, begrijp je niets van geschiedenis. Een beetje historicus denkt niet meer in 'procesmatige wetmatigheden'. Gebeurtenissen uit het verleden bieden geen enkel houvast voor de toekomst. Je kunt met een gekleurde bril dingen bekijken, in een bepaald licht zetten, naar je hand zetten, je kunt je ook vasthouden aan de feitelijkheden en verder alle flauwekul weglaten.
Dit is wat ik heb gezegd. Je zou kunnen overwegen het hele stukje te lezen i.p.v. die ene zin.

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 06 nov 2010, 11:52

En ik vind het enorm jammer, maar ik moet ervandoor.

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 06 nov 2010, 11:57

Je kan je er nu wel wanhopig proberen uit te lullen door een psychologie van de koude grond op me los te laten maar feit blijft dat u zojuist inhoudelijk heeft moeten inbinden en ik niet.
Het is ook logisch want u beweerde nonsens en wil geen bakzeil halen tov mij (wat ik me kan voorstellen omdat ik u heb gekrenkt). Enfin, lees de discussie in inhoudelijke zin maar terug; daar ziet u dat ik goed beargumenteerde stellingen en voorbeelden geef waar u helemaal niets tegen in te brengen heeft. Ipv daarvan trekt u uw eerder gedane bewering (dat een historicus niet naar procesmatige wetmatigheden kijkt/hoort te kijken) voorzichtig, bijna onzichtbaar (om geen gezichtsverlies te lijden) , in :up:
Intussen stelt u zichzelf inmiddels op als de vertegenwoordiger van iemand met een moderne visie op geschiedenis :worship: . Die moderne visie betekent dus dat u vindt dat alles op zichzelf staat. Dat is echter geen moderne visie op geschiedenis, maar gewoon pure domheid. :lol:

Het is waar dat ik u beledig in mijn betogen maar dat is geen teken van zwakte (want niemand is makkelijker oder tafel te lullen dan u) maar ergenis dat zo'n nono kinderen les geeft in een vakgebied die hij overduidelijk niet begrijpt.

Ik vind het niet zo gek dat het onderwijs in NLD op zo'n laag pitje staat als ze zelfs al mensen als u ervoor aannemen. Iemand die zijn eigen vak niet eens kan duiden en begrijpen. En dit is niet eens beledigend bedoeld (al zal het zo ongetwijfeld wel overkomen), maar een pijnlijke constatering.

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 06 nov 2010, 12:06

gung ho schreef:
gung ho schreef: Wat ben je toch een onchuldig lammetje. Als jij denkt dat we uit de gebeurtenissen van toen nu lessen kunnen trekken, begrijp je niets van geschiedenis. Een beetje historicus denkt niet meer in 'procesmatige wetmatigheden'. Gebeurtenissen uit het verleden bieden geen enkel houvast voor de toekomst. Je kunt met een gekleurde bril dingen bekijken, in een bepaald licht zetten, naar je hand zetten, je kunt je ook vasthouden aan de feitelijkheden en verder alle flauwekul weglaten.
Dit is wat ik heb gezegd. Je zou kunnen overwegen het hele stukje te lezen i.p.v. die ene zin.
Ik lees nog steeds louter onzin, in dat hele stukje. Die laatste zin lijkt wijs ("je kunt je ook vasthouden aan de feitelijkheden en verder alle flauwekul weglaten") , maar is het ook al niet. Want je kan die feitelijkheden ook alleen maar als feitelijkheden beschouwen als je uit eerdere ervaringen in de geschiedenis weet dat het feitelijkheden/waarschijnlijkheden zijn. Want je bent er niet zelf bijgeweest, de bron kan uitermate subjectief zijn, en bij meerdere tegenstrijdige bronnen kom je al helemaal in de problemen ... dus moet je gaan analyseren op basis van wetmatigheden en waarschijnlijkheden ..dat is immers wetenschap..het duiden van iets, op basis van voorkennis. En geschiedenis is een wetenschap. Ook al is ie dat niet op VMBO niveau natuurlijk..denk dat daarin de schoen wringt in dezen :upup:

Maar goed, de verdere argumentatie in de weerlegging van uw onzinnige quote heb ik inmiddels al tot in den treure gegeven dus ik laat het maar hierbij. Hopelijk is ratzeratz nu ook tevreden. Dankzij zo'n forumongool (dank gung ho!) met wie ik wel in discussie ben getreden heeft hij wll ook antwoord gekregen op zijn vragen naar mij toe :up:

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 06 nov 2010, 13:48

Billy Blitzkrieg schreef:Je kan je er nu wel wanhopig proberen uit te lullen door een psychologie van de koude grond op me los te laten maar feit blijft dat u zojuist inhoudelijk heeft moeten inbinden en ik niet.
Het is ook logisch want u beweerde nonsens en wil geen bakzeil halen tov mij (wat ik me kan voorstellen omdat ik u heb gekrenkt). Enfin, lees de discussie in inhoudelijke zin maar terug; daar ziet u dat ik goed beargumenteerde stellingen en voorbeelden geef waar u helemaal niets tegen in te brengen heeft. Ipv daarvan trekt u uw eerder gedane bewering (dat een historicus niet naar procesmatige wetmatigheden kijkt/hoort te kijken) voorzichtig, bijna onzichtbaar (om geen gezichtsverlies te lijden) , in :up:
Intussen stelt u zichzelf inmiddels op als de vertegenwoordiger van iemand met een moderne visie op geschiedenis :worship: . Die moderne visie betekent dus dat u vindt dat alles op zichzelf staat. Dat is echter geen moderne visie op geschiedenis, maar gewoon pure domheid. :lol:

Het is waar dat ik u beledig in mijn betogen maar dat is geen teken van zwakte (want niemand is makkelijker oder tafel te lullen dan u) maar ergenis dat zo'n nono kinderen les geeft in een vakgebied die hij overduidelijk niet begrijpt.

Ik vind het niet zo gek dat het onderwijs in NLD op zo'n laag pitje staat als ze zelfs al mensen als u ervoor aannemen. Iemand die zijn eigen vak niet eens kan duiden en begrijpen. En dit is niet eens beledigend bedoeld (al zal het zo ongetwijfeld wel overkomen), maar een pijnlijke constatering.
Je hebt me niet gekrenkt hoor. Ik begrijp dat je graag wil dat de gematigde Gung ho dankzij jou uit zijn slof is geschoten, helaas is dat niet gebeurd.

Ik trek mijn bewering niet in. Ik postte hem zelfs nog een keer. Je beschuldiging is dus vals.

Ik vind niet dat alles op zichzelf staat. Dat heb ik ook nergens beweerd. Dat is een verzinsel van jou waar je mij van beticht. Opnieuw een argumentatiefoutje van je.

Ik beledig jou niet, en was niet van plan me tot dat niveau te verlagen. :yawn:

Scholen nemen mij aan omdat ik een diploma heb, ontzettend goed ben in mijn vak, verstand heb van zaken en dat ook nog eens kan overdragen op de jeugd. Ze zelfs kan enthousiasmeren. Nogmaals: je bent van harte welkom eens een dagje mee te lopen om dat met eigen ogen te checken.

M.a.w. je hebt op geen enkel punt gescoord.

ratzeratzeratz
Hop hop

Bericht door ratzeratzeratz » 06 nov 2010, 16:10

Wauw ik ben weer een avondje weg en hoppa......
Misschien moeten we even een poll uit schrijven wie de winnaar is in dit gehakketak
Vermakelijk is het zeker
Ik weet al wie mijn punt krijgt ...
"Drinking is a way of ending the day." - Ernest Hemingway

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 07 nov 2010, 10:41

Sorry, ik ben even druk aan het quoten en ik maakte een foutje. Tot straks in een ander topic.

:wave:

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 07 nov 2010, 10:51

Doet me wat denken aan de eerste pagina's van Kundera's De ondraaglijke lichtheid van het bestaan.

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 09 nov 2010, 14:18

Hoi Richardus, :wave:

Hier het Godwin topic.

De discussie ging als volgt. Billy zei A, ik zei B, toen zei Billy dat ik C had gezegd, dat was niet zo, toen beweerde Billy dat ik D zei, maar dat was ook niet zo. Toen zei Billy dat Maarten van Rossem E zei, toen ik aantoonde dat Maarten van Rossem F zei, zei Billy dat Maarten zichzelf tegensprak, op bewijsstuk G wachten we nog even. Toen zei Billy ineens dat hij ongeveer A had gezegd. Ondanks dat ik daar eigenlijk H van vind, heb ik het daarbij gelaten. Op die goede afloop drinken we ergens in de toekomst een biertje. Als Billy gestemd heeft.

Jack mag ook mee als hij maar stopt met zeuren over een eetclub, Billy en ik vrezen namelijk dat er geen restaurant groot genoeg is voor onze ego's. Jij mag ook mee als je belooft je randstedelijk op te stellen en als je bereid bent goedkoop bier te drinken. Op Heineken en Amstel heeft Billy een veto gesteld, ik doe dat nu voor Oranjeboom en Bavaria. Het zal waarschijnlijk een café worden dat zich heeft aangesloten op de Brandslang.

Als laatste deel ik je mee dat ik geen nazi ben.

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 09 nov 2010, 15:00

Gung Ho geeft hier weer blijk van zijn goed ontwikkelde projectie mechanismen. :erm:

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 09 nov 2010, 15:04

:lol:

Zeik niet zo, wanneer gaan we zuipen?

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 09 nov 2010, 15:11

Moet je bulbgirl niet bijstaan met de bevalling de komende tijd? :nono:

Anyway, ik ben nu nog beetje druk met solliciteren en een freelance opdrachtje met een deadline, maar dat biertje kan wat mij betreft wel later deze maand. Maar dan wel graag ook met JackN erbij, zodat ik ook op niveau over geschiedenis kan lullen :drink:

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 09 nov 2010, 15:19

Billy Blitzkrieg schreef:Moet je bulbgirl niet bijstaan met de bevalling de komende tijd? :nono:
O ja!
Ik wist wel dat ik wat aan het vergeten was. :mumble:

Later deze maand kon nog wel eens slecht uitkomen i.v.m. de komst van de Messias. Hoe lang duurt het eigenlijk voordat je zo'n kind een avondje alleen kunt laten? Wel jammer dat je Jack perse mee wilt, ik had hem in gedachten als oppas.

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 09 nov 2010, 17:07

gung ho schreef:Hoi Richardus, :wave:

Hier het Godwin topic.

De discussie ging als volgt. Billy zei A, ik zei B, toen zei Billy dat ik C had gezegd, dat was niet zo, toen beweerde Billy dat ik D zei, maar dat was ook niet zo. Toen zei Billy dat Maarten van Rossem E zei, toen ik aantoonde dat Maarten van Rossem F zei, zei Billy dat Maarten zichzelf tegensprak, op bewijsstuk G wachten we nog even. Toen zei Billy ineens dat hij ongeveer A had gezegd. Ondanks dat ik daar eigenlijk H van vind, heb ik het daarbij gelaten. Op die goede afloop drinken we ergens in de toekomst een biertje. Als Billy gestemd heeft.
typisch zo'n Billydiscussie :yawn: altijd zelfde riedeltje

wel fijn om zo nog niet te weten waar het over ging, dank je :up:
Facilitator, katalysator, transformator

Whatever makes you happy, dude.

ratzeratzeratz
Hop hop

Bericht door ratzeratzeratz » 09 nov 2010, 17:25

Ik was net bezig met iets over het rampjaar 1672 en
(een beetje laat maar...) hier nog even een onbenullig andere procesmatige wetdingetje
dat ik tegen kwam:

Rampjaar Actueel
Tegen het Financieele Dagblad zegt hij: 'Paars had het idee dat "goed bestuur" wel voldoende zou zijn, dat het wel in orde zou komen als je iedereen meer eigen verantwoordelijkheid zou geven. Er was geen aandacht meer voor ideologie, voor culturele vraagstukken. Daarop kwam een reactie. Mensen voelden zich veronachtzaamd, vonden dat zaken die hen bezighielden bleven liggen, dat het rechtvaardigheidsgevoel van de overheid onderontwikkeld was. Je kunt het vergelijken met de stadhouderloze periodes in de Nederlandse geschiedenis. Eerst heerst de "Ware Vrijheid" van de regenten, die de zaken op het eerste gezicht goed regelen. Maar onderhuids sluimert er onvrede onder het volk. Als er dan een echte crisis komt, zoals in 1672, dan deugt opeens het hele bestel niet meer en moet er een daadkrachtig regime komen. Dat waren toen de Oranjes. Dat is misschien toch een patroon in de Nederlandse geschiedenis: lange periodes van regentesk bestuur, gevolgd door een crisis waarin de elite hulpeloos, nalatig en onslagvaardig lijkt.
"Drinking is a way of ending the day." - Ernest Hemingway

jackN
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door jackN » 09 nov 2010, 20:28

gung ho schreef:Hoi Richardus, :wave:

Hier het Godwin topic.

Jack mag ook mee als hij maar stopt met zeuren over een eetclub, Billy en ik vrezen namelijk dat er geen restaurant groot genoeg is voor onze ego's. Jij mag ook mee als je belooft je randstedelijk op te stellen en als je bereid bent goedkoop bier te drinken. Op Heineken en Amstel heeft Billy een veto gesteld, ik doe dat nu voor Oranjeboom en Bavaria. Het zal waarschijnlijk een café worden dat zich heeft aangesloten op de Brandslang.

Als laatste deel ik je mee dat ik geen nazi ben.

Zucht, jammer van dat etentje, want dat praat nu eenmaal wat makkelijker. En ik wilder er wat meer cachet aangeven, maar goed een biertje is ook wel lekker.
Gelukkig krijg ik de komende 2 zondagen wel mijn zin en wordt het lekker eten met vrienden en daarbij heerlijk ouwehoeren.
Een echte heer gaat eenzaam zijn eigen weg.

jackN
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door jackN » 09 nov 2010, 20:32

Billy Blitzkrieg schreef:Moet je bulbgirl niet bijstaan met de bevalling de komende tijd? :nono:

Anyway, ik ben nu nog beetje druk met solliciteren en een freelance opdrachtje met een deadline, maar dat biertje kan wat mij betreft wel later deze maand. Maar dan wel graag ook met JackN erbij, zodat ik ook op niveau over geschiedenis kan lullen :drink:
:lol: grapjurk.
Wel dat is dan bij deze besloten, graag wel een café waar ze ook wat lekkere biersoorten hebben, want de laatste maanden heb ik overal lekker bier gedronken, van Duitsland, Zwitserland Limburg tot België toe, dan ga ik toch echt geen Heineken of Amstel drinken want dan kan je beter niet drinken. Voor de rest......... Gezellig, doen we, misschien kunnen we dan meteen toasten op Billies nieuwe baan en Gung hos nieuwe wereldburger. :bounce:
Een echte heer gaat eenzaam zijn eigen weg.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 12 nov 2010, 09:43

Wordt het een etenetje voor heeren, of voor heren?

U weet het hè! Er hangt veel vanaf.
Extreemlinksche drammert

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 12 nov 2010, 09:48

iKer schreef:Wordt het een etenetje voor heeren, of voor heren?

U weet het hè! Er hangt veel vanaf.
Voor mij hangt er niet zoveel van af hoor iKer. Mijn voorkeur gaat uit naar: heren.

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 26 okt 2012, 10:53

gung ho schreef:Voor mij hangt er niet zoveel van af hoor iKer. Mijn voorkeur gaat uit naar: heren.
:eek:
Wat heb ik nu weer gezegd?

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 26 okt 2012, 19:31

ratzeratzeratz schreef:Ik was net bezig met iets over het rampjaar 1672 en
(een beetje laat maar...) hier nog even een onbenullig andere procesmatige wetdingetje
dat ik tegen kwam:

Rampjaar Actueel
Tegen het Financieele Dagblad zegt hij: 'Paars had het idee dat "goed bestuur" wel voldoende zou zijn, dat het wel in orde zou komen als je iedereen meer eigen verantwoordelijkheid zou geven. Er was geen aandacht meer voor ideologie, voor culturele vraagstukken. Daarop kwam een reactie. Mensen voelden zich veronachtzaamd, vonden dat zaken die hen bezighielden bleven liggen, dat het rechtvaardigheidsgevoel van de overheid onderontwikkeld was. Je kunt het vergelijken met de stadhouderloze periodes in de Nederlandse geschiedenis. Eerst heerst de "Ware Vrijheid" van de regenten, die de zaken op het eerste gezicht goed regelen. Maar onderhuids sluimert er onvrede onder het volk. Als er dan een echte crisis komt, zoals in 1672, dan deugt opeens het hele bestel niet meer en moet er een daadkrachtig regime komen. Dat waren toen de Oranjes. Dat is misschien toch een patroon in de Nederlandse geschiedenis: lange periodes van regentesk bestuur, gevolgd door een crisis waarin de elite hulpeloos, nalatig en onslagvaardig lijkt.
We zullen het zien.
De nieuwe plannen gaan er bij het volk keihard inhakken.
Onvrede alom straks, want de Paarse goochelaars hebben er een psychedelische potpourri aan maatregelen van gemaakt.
Wie weet wordt #elitesux komende jaren trending topic, terwijl #laatdebankenterugbetalen of #rijkeklootzakkenalweerrijker dat zou moeten worden.

#fokjenietopiKer!
Maar dat geheel terzijde.
Extreemlinksche drammert

Number9
Knuffelnerd

Bericht door Number9 » 26 okt 2012, 19:35

Nou nou. #tjongejonge
Number9, lid nummer 25.
The sacred pint alone can unbind the tongue of Dedalus.

Plaats reactie