Iran

Heeft Mark, Maxime, Geert, Diederik, Emiel, Jolande / Tofik, Alexander, Arie, Kees, Marianne of een andere waardeloze politicus weer iets nutteloos besloten? Spuw dan hier uw gal.
Richardus
Meganerd

Re: Iran

Bericht door Richardus » 15 aug 2017, 11:15

Ja hoor, linksom of rechtsom en het is een decennia- zonie centenniumplan. Alle pionnen zijn op zn plek, daar zórgen ze wel voor :up: wa dachje dankzij wie die nucleaire fabriekies in NK zijn gekomen...? Denk kant "defense gozer ttv Gulf war"...
Facilitator, katalysator, transformator

Whatever makes you happy, dude.

Oved
Meganerd

Bericht door Oved » 15 aug 2017, 11:16

mister know it all :roll:

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 15 aug 2017, 11:17

Stuxnet?

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 15 aug 2017, 11:18

Oved schreef:
15 aug 2017, 11:16
mister know it all :roll:
:no: kijk enkel wat verder dan mediawaan van de dag, vooral dingen van jaren terug meenemen in je denken om patronen te zien

Oved
Meganerd

Bericht door Oved » 15 aug 2017, 11:20

Mensen daar zijn gehersenspoeld, neit allen natuurlijk. Maar als er aan ingrijp zou komen, dan is het hel op aarde voor de bevolking daar die ook zullen vechten voor hun land. Bovendien zou er een revolutie moeten komen van binnenuit. Geen domme amerikaanse troepen of weet ik veel voor technologische snufjes ze hebben voor afstand bombardementen.

Hoe dan ook, fuck de Trump. (niet letterlijk).

Oved
Meganerd

Bericht door Oved » 22 sep 2017, 09:53

Iran wil zijn rakettenprogramma uitbreiden

https://nos.nl/artikel/2194226-iran-wil ... eiden.html

fucking trump, kwaad van deze wereld.

Number9
Knuffelnerd

Bericht door Number9 » 22 sep 2017, 10:35

Oved schreef:
22 sep 2017, 09:53

Ik vind het Iraanse regiem, en bijvoorbeeld Kim Jong-Un ook niet echt een feest, en laten we meteen nog de talloze Afrikaanse kleptrocratieën, niet vergeten als we het kwaad van deze wereld willen duiden.
Number9, lid nummer 25.
The sacred pint alone can unbind the tongue of Dedalus.

Oved
Meganerd

Bericht door Oved » 22 sep 2017, 10:40

Er waren vreedzame akkoorden met Iran. Trump is nu zoals tegen vele andere landen het kool aan het ophitten.

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 22 sep 2017, 10:45

Dat spreekwoord kende ik nog niet.

Oved
Meganerd

Bericht door Oved » 22 sep 2017, 10:56

ik ook niet.

Oved
Meganerd

Bericht door Oved » 13 nov 2017, 11:21

Aardbeving, heel veel doden. :(

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 13 nov 2017, 11:38

Number9 schreef:
22 sep 2017, 10:35
Oved schreef:
22 sep 2017, 09:53

Ik vind het Iraanse regiem, en bijvoorbeeld Kim Jong-Un ook niet echt een feest, en laten we meteen nog de talloze Afrikaanse kleptrocratieën, niet vergeten als we het kwaad van deze wereld willen duiden.
Over het algemeen zijn dat niet exact de landen die andere landen (waar ook ter wereld) aanvallen.

De VS daarentegen...
If your government isn’t protecting you and the future of your kids, you have a duty to rebel and a right to rebel. (Gail Bradbrook, Extinction Rebellion co-founder)

Oved
Meganerd

Bericht door Oved » 05 sep 2018, 11:10

Kan moeilijk nieuws vinden over de gevolgen van de sancties in Iran. Veel berichten over hun buitenlandse politiek dat dan weer wel. :erm:

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 05 sep 2018, 12:42

Heb laatste tijd ook niks over gelezen.
Weet wel dat het potentieel problemen geeft voor Europese bedrijven die én in VS, én in Iran zaken doen.
Wsl. is voor het gros de VS belangrijker, dus trekt Iran aan het kortste end.

We gaan het lezen komende maanden denk ik.

Het gaat bijv. na de boycot van Rusland daar veel slechter. De economie heeft daar flink onder te lijden.
Poetin wil daarom de pensioenleeftijd verhogen, terwijl de gemiddelde Russische man de 60 niet haalt.
Dus is er nu protest. Zo'n boycot geeft dus een flinke backlash.
If your government isn’t protecting you and the future of your kids, you have a duty to rebel and a right to rebel. (Gail Bradbrook, Extinction Rebellion co-founder)

Oved
Meganerd

Bericht door Oved » 22 sep 2018, 13:03

Aanslag in Iran. Zoals gewoonlijk eist IS het op. :roll:

Oved
Meganerd

Bericht door Oved » 10 jan 2019, 13:05

Die liquidaties door de Iraanse Geheime Dienst zijn grotendeels publieke opinie beïnvloeding, juist omdat het naar buiten is gebracht. :roll:

Desalniettemin voert de Geheime Dienst wel degelijk dit soort praktijken uit. :bounce:

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 10 jan 2019, 16:35

Oved schreef:
10 jan 2019, 13:05
Desalniettemin voert de Geheime Dienst wel degelijk dit soort praktijken uit. :bounce:
Israël heeft ca. 53 Iraanse atoomwetenschappers geliquideerd afgelopen decennium. Niet geheel verwonderlijk dat zo'n land dat zelf ook op beperkte schaal doet.

Oved
Meganerd

Bericht door Oved » 11 jan 2019, 11:14

iKer schreef:
10 jan 2019, 16:35
Oved schreef:
Israël heeft ca. 53 Iraanse atoomwetenschappers geliquideerd afgelopen decennium. Niet geheel verwonderlijk dat zo'n land dat zelf ook op beperkte schaal doet.
bronnen?

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 11 mei 2019, 21:19

Drees1 schreef:
15 dec 2010, 00:59
Dat hebben we al wel 20 jaar gehoord.
En inmiddels zijn we 9 jaar verder, en de domste man in charge ter wereld doet zijn onderdanen geloven dat er iets ergs dreigt vanuit Iran.
Waar haalt die mongool het lef vandaan weer zo'n theater op te zetten? De enigen die hij helpt zijn oliebazen, het Huis Saoud en zionisten. Stuk voor stuk geen parels der mensheid.

Enfin. Trump is duidelijk: het gewone volk kan hem geen klote schelen.
Machtspolitiek über alles. Ik kan me zelfs niet heugen dat Reagan zo openlijk een goor zwijn was.
(wat hij natuurlijk wel was, met z'n steun voor alle foute Zuid-Amerikaanse dictators, de Iranhaat en het begin van het neoliberalisme).

Wat ik al sinds de hysterie van 9/11 denk: laat de EU SNEL een Europees leger opzetten.
Dan kunnen we de Amerikanen in hun sop gaar laten koken en ze uit de NATO smijten.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 11 mei 2019, 21:22

Oved schreef:
11 jan 2019, 11:14
iKer schreef:
10 jan 2019, 16:35
Oved schreef:
bronnen?
Ga zelf maar zoeken.
Ik concludeerde het uit berichten van NRC en NOS.

Flaaks
Knuffelnerd

Bericht door Flaaks » 11 mei 2019, 21:23

Een leger is duur. Het kan ook levens kosten.
Voorheen Vlaecks.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 11 mei 2019, 21:40

Flaaks schreef:
11 mei 2019, 21:23
Een leger is duur. Het kan ook levens kosten.
Klopt.

We zijn afhankelijk van een staat die zwaar gemilitariseerd is, een enorme geldstroom richting haar geheime diensten heeft. Geheime diensten die zonder democratische controle overal ter wereld ellende zaaien. Zulke vrienden ben je beter kwijt dan rijk.
Dus ik denk dat een Europees leger geen overbodige luxe is.
Daarbij zijn we in Nederland weliswaar halve Amerikanen, maar Duitsers en Fransen zijn veel Europeser. Persoonlijk zou ik het fijn vinden na Brexit gedwongen worden in Europa te integreren. De banden doorknippen met de VS zou een fijn middel zijn om ons eens te verdiepen in de Europese cultuur als Nederland.

Maar vertel me wat je hier over denkt. Jij bent veel meer Angelsaksisch globalist als ik.

Flaaks
Knuffelnerd

Bericht door Flaaks » 11 mei 2019, 21:48

Ik ben vóór een Europees leger hoor, maar ik betwijfel of onze jeugd nog zin heeft in een slagveld en schotwonden. Daarom liever de Amerikanen een beetje tegemoet komen. Nog even geduld en dan gaat oorlogsvoering niet meer met legers. Dat is alleen nog iets voor ontwikkelingslanden.
Voorheen Vlaecks.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 11 mei 2019, 22:25

Ouwe optimist.
Maar... ik help het je hopen.

Denk je dat de jeugd ooit zin had in slagvelden en schotwonden?
Dan was die jeugd wel héél onnozel.
In de VS hebben ze zulke jeugd kennelijk in overvloed want defensie is een enorm werkgelegenheidsproject daar.

United Hope
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door United Hope » 11 mei 2019, 22:52

kom zeg , avontuur, verre landen, grote schietgeweren en mooie vervoermachine's bij een stoere padvindersclub

er zijn massa's die dat wel zien zitten vooral als hun eigen leven uitzichtloos en vervelend is
:belly: Hambu Ho do :belly:

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 13 mei 2019, 07:59

United Hope schreef:
11 mei 2019, 22:52
kom zeg , avontuur, verre landen, grote schietgeweren en mooie vervoermachine's bij een stoere padvindersclub

er zijn massa's die dat wel zien zitten vooral als hun eigen leven uitzichtloos en vervelend is
Ik ken 4 mensen die op enig moment bij defensie zaten.
Drie daarvan hebben spijt toen ze rond hun 20e in ruil voor vast loon met de vinger aan de trekker kwamen.
Twee laten doorschemeren mensen te hebben vermoord. Exact zij zeggen dat ze 'geen idee' hadden. En inderdaad niet verder keken dan hun neus lang was en gingen voor hetgeen jij beschrijft. Jongens die allebei niet goed meekwamen op school maar ik geenszins als 'dom' zou willen benoemen. Onnozel? Absoluut.

Als je doorpraat merk je bij allen dat ze zelfs nu nog nauwelijks doorhebben en welk spel ze als pion waren beland. Op ééntje na, een joodse jongen.
Niet om arrogant te doen, maar op mijn doorzag 18e ik echt wel dat ik nooit met de vinger aan de trekker wilde (behalve dan als VN-soldaat). Ik ben momenteel bezig de moeder van een Marokkaanse jongen te bewerken op haar zoon in te praten. Ze doet laconiek. And they will have it coming.

Ondertussen hebben zowel Co Colijn als Carolien Roelants vandaag een waarschuwing in de NRC.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 13 mei 2019, 08:08

Iraanse agressie? Groeiende Amerikaanse agressie eerder

Naast zijn ‘zwaarste sancties ooit’ tegen Iran, stuurt Washington nu ook grof geschut naar de regio, zag Carolien Roelants. Dit kan niet goed aflopen

Vier jaar geleden ben ik speciaal naar de Straat van Hormuz gaan kijken, vanuit Khasab, een uithoek van Oman. Ik wilde hem wel eens zien, voor het geval hier ooit een grote oorlog zou ontbranden. Het was gewoon veel water, niks bijzonders, met olietankers en smokkelbootjes van en naar Iran aan de overkant, 40 kilometer verderop.

Ongeveer 20 procent van de olie van de wereld plus een hele hoop andere lading moet door de Straat van Hormuz, dat wil zeggen door de vaargeul, die hier niet meer dan een kleine 8 kilometer breed is. In problematische tijden dreigen Iraanse woordvoerders regelmatig de internationale doorvaart te blokkeren. In zijn oorlog tegen Iran bestookte Saddam Hussein in 1984 Iraanse olietankers om het Iraanse bewind ertoe te verleiden de straat af te sluiten, en zo de VS tot een aanval te bewegen. Saddam had dringend Amerikaanse hulp nodig. Maar Iran werkte niet mee. De Iraanse leiders hebben namelijk geen doodsdrift, en afgezien daarvan is de straat ook voor Iran een belangrijke in- en uitvoerroute.

Naar vandaag. Temidden van groeiende Amerikaanse sanctiedruk grijpen Iraanse leiders opnieuw naar het Hormuz-wapen. „Als wij de straat niet mogen gebruiken, dan niemand”, riep een commandant van de Revolutionaire garde na Trumps besluit de Iraanse olie-export tot nul terug te brengen. En meer van dit soort hou-me-vast-want-ik-bega-een-ongeluk taal. Trump propt nu een vliegdekschip met aanhang via de straat in de Perzische Golf. Plus nog een amfibisch transportdok met helikopters. Vier B-52 bommenwerpers zijn op de grote Amerikaanse basis in Qatar gestationeerd, en er gaat een Patriot anti-raketsysteem naar de regio. Allemaal „om groeiende Iraanse agressie het hoofd te bieden”.

Pardon? Groeiende Iraanse agressie? Volgens mij is het eerder groeiende Amerikaanse agressie, te beginnen met Trumps besluit uit dat „verschrikkelijke” nucleaire akkoord tussen de wereld en Iran te stappen en zware sancties af te kondigen. Het Internationaal Atoomenergie Agentschap, dat de naleving van het akkoord controleert, onderstreept dat Iran zijn verplichtingen nakomt. Terwijl er van de beloofde tegenprestatie niets over is. Integendeel, de Iraanse economie wordt vermorzeld om Teheran te dwingen een nieuw akkoord te accepteren dat naar Trumps smaak is of liever wat betreft Washingtons anti-Iranideologen, een nieuwe revolutie ontketent.

De EU, Rusland en China blijven het akkoord naleven. Zeggen ze. Grote Europese bedrijven zijn alweer weg uit Iran, en er wordt geen druppel olie meer afgenomen. Het instrument waarmee Europa sanctievrij handelen mogelijk wil maken, is nog steeds niet op orde.

Europa bedoelt eigenlijk dat Iran het akkoord moet blijven naleven. Zie de reactie van de EU op de eis van president Rohani dat de overblijvende partners binnen twee maanden een manier vinden om Iran werkelijk tegen de Amerikaanse sancties te beschermen. Anders gaat Iran uranium weer hoger verrijken dan de limiet van het nucleaire akkoord. „We wijzen elk ultimatum van de hand”, zei de EU, en „we dringen er sterk bij Iran op aan [..] zich te onthouden van escalerende stappen”.

De Iraanse minister Zarif had groot gelijk met zijn reactie daarop: „In plaats van te eisen dat Iran zich eenzijdig houdt aan een multilateraal akkoord, zou de EU zich aan haar verplichtingen moeten houden.” Maar ja, de EU heeft ook belangen in Amerika hè. Dit kan niet goed aflopen.

Carolien Roelants is Midden-Oostenexpert en scheidt op deze plaats elke week de feiten van de hypes.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 13 mei 2019, 08:14

Exact dit soort debiel VS-avonturisme is de reden dat de EU uit de NAVO moet stappen en een eigen leger moet.
Nu gaan we over een aantal maanden meehobbelen in het dansje dat de VS nu gaat dansen.
Afghanistan: EU deed mee.
Irak: EU deed mee.
Mali, Yemen, Israel, Egypte, Libië: EU deed en doet mee.

Terwijl dat meestal ronduit misdadig is. En voor de lange termijn vaak oliedom (Israel, Irak, Egypte, Yemen en vooral Libië).
Andere terminologie is simpelweg misleidend.

United Hope
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door United Hope » 13 mei 2019, 09:46

dat krijg je als je vazalstaat bent

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 13 mei 2019, 12:51

iKer schreef:
11 mei 2019, 22:25
Dan was die jeugd wel héél onnozel.
Nou, ik heb het genoegen gesmaakt ergens eind jaren '80 drie weken in een kazerne te zitten als soldaat.
Als de observatie van mijn infantielere klasgenootjes al niet genoeg was om tot die conclusie te komen, dan waren het die drie weken wel.
Onnozelheid ten top, daar in het Nederlandsche leger.
Wat een stel, en sorry dat ik het nog een keer zo duidelijk moet zeggen, randmongolen waren dat. Minstens de helft van de dienstplichtigen, maar zo'n beetje alle lagere officieren. Onnozel. Hah. Dat woord is me nog ietsje te positief.
Too Freud to live
Too Jung to die

United Hope
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door United Hope » 13 mei 2019, 14:49

nozele mensen kom je dan ook niet zo vaak tegen
en dan te bedenken dat in die tijd er nog wat meer nozeligheid was dan nu :yawn:

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 17 mei 2019, 05:40

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 19 mei 2019, 15:17

Wat betreft Iran hebben ze nu een uitgesproken oetlul die dat gaat opknappen. Inmiddels speelt Saoedi Arabië het spelletje VOL-LE-DIG mee. Het is om allerlei (olie-gerelateerde) redenen al jaren Iran aan het dwars zitten. IK ga ervan uit dat die oorlog er komt.

En wat ze u ook wijs gaan maken: dat de Iraanse garde bestaat uit kinderverkrachters, moordenaars van de ergste soort, meervoudige incarnaties van de duivel, de antichrist zelve... geloof ze niet. Saoedi Arabië is als land minimaal even erg als Iran. Bij Iran weet je dat er integriteit in het spel is. Zionisten en het Huis Saoed bezitten dat niet. Daar gaat het om geld, macht, geld, macht en nog eens geld.

Kortom. Het wordt tijd dat ik es een een shirtje met Iraanse vlag ga bestellen op internet. Om daar lekker provocerend mee door al die VVD dorpen in Utrecht te gaan lopen. En ook door die blanke pauperwijken hier. En de Veluwe is ook wel een leuk target denk ik.
Maar eerst moet de anti-Iranpropaganda aanslaan hier. Anders is er geen spektakel.

United Hope
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door United Hope » 20 mei 2019, 08:23

iker denk je nu echt dat die mensen weten hoe de vlag van iran er uit ziet?

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 20 mei 2019, 08:26

:clap:

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 27 mei 2019, 17:37

ISRAEL SAYS IT WANTS ‘WAR WITH IRAN’ AND IS MEETING WITH ARAB COUNTRIES TO ‘ADVANCE’ IT
https://www.newsweek.com/israel-wants-w ... Nbm10zEefM

Oved
Meganerd

Bericht door Oved » 03 jun 2019, 13:54

schreeuw niet zo

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 04 jun 2019, 20:48

Diep treurig, maar geheel in lijn met mijn zwartgallige voorspellingen.
Israël is nooit te beroerd om middels oorlog een massamoord aan te richten.
Walgelijk land.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 04 jun 2019, 20:52

Richardus schreef:
27 mei 2019, 17:37
ISRAEL SAYS IT WANTS ‘WAR WITH IRAN’ AND IS MEETING WITH ARAB COUNTRIES TO ‘ADVANCE’ IT
https://www.newsweek.com/israel-wants-w ... Nbm10zEefM
Je zou willen dat je met één druk op de knop dit soort oorlogszuchtige apen ( a la John Bolton) zou kunnen verwijderen.
Het enige dat telt is geweld, de baas spelen en VOORAL de oliekraan van Saoudi Arabië onbedreigd open laten staan. Zonder dat Iraanse olie de wereldmarkt op kan.

En Krypto vind het natuurlijk prachtig allemaal. Die ondersteunt grif dit soort achterlijk machismo.

Disclaimer: niet dat ik denk dat Iran ook maar een haar beter is, maar dit gedreig heeft verder geen enkele reden dan de diepe zakken van de oliebazen spekken. Daarbij heeft de VS afgelopen jaren Saoedi Arabië volgestopt met wapens: die willen dat gebruiken natuurlijk. Onder Obama is het militair industrieel complex van de VS gepamperd middels deze Saoedische miljarden en wapenleveranties aan Israël. Trump houd het circus graag gaande.

Beter ware het geweest dat de VS gewoon aan het werk was gegaan. Eerlijk werk, niet dit soort viezigheid. Dat hele Midden Oosten had allang wapenvrij moeten zijn. Maar Rusland en de VS willen dat niet.
Laatst gewijzigd door iKer op 05 jun 2019, 08:36, 1 keer totaal gewijzigd.

United Hope
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door United Hope » 04 jun 2019, 23:17

oorlog - dat is pas een thema hè?! tot de jaren 80 dan

daarna zal het iedereen aan hun reet roesten wie er nu weer uitgemoord gaan worden

tijd om wat geweertjes te breken

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 05 jun 2019, 08:51

United Hope schreef:
04 jun 2019, 23:17
oorlog - dat is pas een thema hè?! tot de jaren 80 dan

daarna zal het iedereen aan hun reet roesten wie er nu weer uitgemoord gaan worden

tijd om wat geweertjes te breken
Afbeelding

Oved
Meganerd

Bericht door Oved » 05 jun 2019, 09:06

Iran blijft overeind staan

No matter that

B-)

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 13 jun 2019, 18:22

Tankers struck near Strait of Hormuz amid Iran-US tensions

UBAI, United Arab Emirates (AP) — Two oil tankers near the strategic Strait of Hormuz came under a suspected attack Thursday, setting one of them ablaze in the latest mysterious assault targeting vessels in a region crucial to global energy supplies amid heightened tension between Iran and the U.S.

The U.S. Navy, which rushed in to assist the stricken vessels in the Gulf of Oman off the coast of Iran, and the ship’s operators offered no immediate explanation on what weapons caused the damage or who used them against the MT Front Altair and the Kokuka Courageous. Each was loaded with petroleum products, and the Front Altair burned for hours, a fire that charred half of one of the vessel’s sides and sent up a column of thick, black smoke.

“The shipping industry views this as an escalation of the situation, and we are just about as close to a conflict without there being an actual armed conflict, so the tensions are very high,” said Jakob P. Larsen, head of maritime security for BIMCO, the largest international association representing ship owners.

The suspected attacks happened at dawn Thursday some 40 kilometers (25 miles) off the southern coast of Iran.

https://apnews.com/d67714ab8ac344a3b3af19cca1c20192

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 13 jun 2019, 19:37

tl;dr
"'Samenleving' is een biologische constructie."
                                                — Kryptozoid, lid 69

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 13 jun 2019, 19:45

Zo, jij bent lui!

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 13 jun 2019, 19:45

Kryptozoid schreef:
13 jun 2019, 19:37
tl;dr
Samenvatting:

Tankers struck near Strait of Hormuz

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 13 jun 2019, 20:20

Richardus schreef:
13 jun 2019, 19:45
Zo, jij bent lui!
En moe (drie enerverende dagdiensten op rij achter de rug), en het interesseert me ook maar matig eerlijk gezegd.
                                                — Kryptozoid, lid 69

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 13 jun 2019, 20:20

Richardus schreef:
13 jun 2019, 19:45
Kryptozoid schreef:
13 jun 2019, 19:37
tl;dr
Samenvatting:

Tankers struck near Strait of Hormuz
:up: Dank. Nog liever een stripverhaaltje, eerlijk gezegd.
                                                — Kryptozoid, lid 69

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 13 jun 2019, 20:29

vraag dat maar aan je krautvriendje, ik kan niet tekenen :finger:

Richardus
Meganerd