Noord-Korea

Heeft Mark, Maxime, Geert, Diederik, Emiel, Jolande / Tofik, Alexander, Arie, Kees, Marianne of een andere waardeloze politicus weer iets nutteloos besloten? Spuw dan hier uw gal.
Oved
Forumgod

Re: Noord-Korea

Bericht door Oved » 10 aug 2017, 11:10

Krautsurfer schreef:
10 aug 2017, 11:08

En nu ga ik bij Rembrandtburger frikandellen scoren. Met pindasaus!
:bounce:
:eek:

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 10 aug 2017, 11:16

Volgens Google is het daar momenteel niet druk. Klopt dit?

Oved
Forumgod

Bericht door Oved » 10 aug 2017, 11:17

:clap:

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 10 aug 2017, 12:09

Krautsurfer schreef:
Kryptozoid schreef:
10 aug 2017, 10:45
Ik vind het minder erg als mijn neus geïrriteerd raakt door overvloedig spuiten met deet, dan dat ik met insectenbeten rondloop.
Ligt er maar aan of je er kapot aan gaat of niet. Jouw middel zou wel eens erger dan de kwaal kunnen zijn.

Ik vind dat veel zogenaamde 'progressieven' hun prioriteiten niet op orde hebben. Dat ben ik zeker met je eens.
Mijn kritiek gaat natuurlijk wel verder dan 'prioriteiten niet op orde hebben'. Een stuk van het 'progressieve' gedachtengoed is niet minder idioot dan dat van reactionaire Polen om Jezus tot koning van Polen te benoemen, en een ander stuk is ronduit schadelijk en kwaadaardig (in mijn optiek).
Krautsurfer schreef:
Uiteindelijk zou ik een voorstander zijn van een samenleving waarin plaats is voor beide uitersten. Ik denk dat een samenleving die plaats kan bieden aan meerdere ideëen een sterkere samenleving zal blijken te zijn.
In zeer beperkte mate ben ik dat laatste wel met je eens, maar vandaag de dag zien we -bijvoorbeeld, maar wel het belangrijkste voorbeeld- dat er tussen voor- en tegenstanders van immigratie nauwelijks een overlap bestaat. De wereld is al lang niet meer groot genoeg voor iedereen. Plaats bieden aan zo'n rijkwijdte maakt de samenleving juist zwakker: alle maatschappelijke energie gaat op aan conflicten.
"'Samenleving' is een biologische constructie."
                                                — Kryptozoid, lid 69

Oved
Forumgod

Bericht door Oved » 10 aug 2017, 12:25

Waar is dat Trump draadje, de zeiksnor. :hitler:

Krautsurfer
Forumgod

Bericht door Krautsurfer » 10 aug 2017, 12:37

(klaz*) schreef:
10 aug 2017, 11:16
Volgens Google is het daar momenteel niet druk. Klopt dit?
Ja, ging goed.
Ik had alleen wel drie frikandellen speciaal besteld, en er kwamen er maar twee. (Plus een kaassouflé) maar na een opmerking daarover kwam dat toch weer goed.

Ik zit wel een beetje vol, nu.
Too Freud to live, too Jung to die.

Krautsurfer
Forumgod

Bericht door Krautsurfer » 10 aug 2017, 12:49

Kryptozoid schreef:
10 aug 2017, 12:09
Mijn kritiek gaat natuurlijk wel verder dan 'prioriteiten niet op orde hebben'. Een stuk van het 'progressieve' gedachtengoed is niet minder idioot dan dat van reactionaire Polen om Jezus tot koning van Polen te benoemen, en een ander stuk is ronduit schadelijk en kwaadaardig (in mijn optiek).
Ik zat meer aan strafbaarheid van abortus als je verkracht bent, en miskramen te denken, als duidelijke uitwas. Wie je als denkbeeldige vorst bovenaan je lijst zet is stompzinnig, maar niet direct schadelijk. Hoewel, op de lange termijn... Er is nu al twee uur per week verplicht godsdienstles op (ik dacht) de lagere scholen. Allemaal. En dan geen les over religie in het algemeen.
Nu ja, we zullen zien. Voorlopig gaan ze het nog flink bont maken in Polen. De rechtsstaat wordt danig aangetast, daar, en ik vind dat geen goed plan.
Als je ziet wat die malloten nu al flikken met dat laatste stuk oerbos... (waar ik overigens wel eens ben geweest, en het zou toch echt, echt heeeeel jammer zijn als dat weg gaat)
Kryptozoid schreef:
10 aug 2017, 12:09
In zeer beperkte mate ben ik dat laatste wel met je eens, maar vandaag de dag zien we -bijvoorbeeld, maar wel het belangrijkste voorbeeld- dat er tussen voor- en tegenstanders van immigratie nauwelijks een overlap bestaat. De wereld is al lang niet meer groot genoeg voor iedereen. Plaats bieden aan zo'n rijkwijdte maakt de samenleving juist zwakker: alle maatschappelijke energie gaat op aan conflicten.
En juist daarom heb je een open politiek nodig om dat in goede banen te leiden. En met open bedoel ik niet dat de grenzen open moeten.
Bovendien wil ik er nog maar eens aan herinneren dat het hele idee van 'gastarbeiders' en dan het liefst van de analfabete soort, een liberaal idee was, en zeker geen links. De inheemse arbeiders hadden zeker teveel rechten verworven. En dat terwijl tien jaar daarvoor (in de jaren '40 en '50) Nederlandse gezinnen dringend* verzocht werden om Nederland te verlaten.

Maar goed.
Noord Korea.
:drink:

* Familie van mijn moeder is op die manier nog in Australie beland, waar ze onder best wel erbarmelijke omstandigheden (denk werkkampen en zo) een bestaan op moesten zien te bouwen.

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 10 aug 2017, 13:17

Krautsurfer schreef:
10 aug 2017, 12:49
Bovendien wil ik er nog maar eens aan herinneren dat het hele idee van 'gastarbeiders' en dan het liefst van de analfabete soort, een liberaal idee was, en zeker geen links. De inheemse arbeiders hadden zeker teveel rechten verworven. En dat terwijl tien jaar daarvoor (in de jaren '40 en '50) Nederlandse gezinnen dringend* verzocht werden om Nederland te verlaten.
Dat is mij welbekend. Drees, en ook Joop den Uyl, waren tegen gastarbeid; in ieder geval tegen het (semi-)permanente karakter daarvan, èn tegen de gezinshereninging. Vandaar dat ik het liefst de oude pre-'nieuwlinks' PvdA terug zou zien keren; daar zou ik me het best bij thuis voelen. (Die heeft overigens niets met de huidige PvdA te maken, en ik verwacht daar dan ook niks van.)
                                                — Kryptozoid, lid 69

Krautsurfer
Forumgod

Bericht door Krautsurfer » 10 aug 2017, 13:17

Interessant artikel.
'The Reagan-era invasion that drove North Korea to develop nuclear weapons'
Straks eens met meer aandacht lezen.

Krautsurfer
Forumgod

Bericht door Krautsurfer » 10 aug 2017, 13:19

Kryptozoid schreef:
10 aug 2017, 13:17
Die heeft overigens niets met de huidige PvdA te maken, en ik verwacht daar dan ook niks van.
Ik mag hopen dat die partij als geheel verdwijnt.
Maar goed.
Dat hoop ik van wel meer partijen.
Altijd blijven hopen.
:up:

Oved
Forumgod

Bericht door Oved » 10 aug 2017, 13:21

Afbeelding

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 10 aug 2017, 13:39

Krautsurfer schreef:
Er is nu al twee uur per week verplicht godsdienstles op (ik dacht) de lagere scholen. Allemaal. En dan geen les over religie in het algemeen.
Dat is wel jammer zo op het eerste gezicht, maar als ik dan kijk naar lagere scholen in de Randstad, waar autochtone kinderen veruit in de minderheid zijn (en er soms helemaal niet zitten, maar dat vind ik dan weer minder erg), dan vind ik die Poolse situatie toch te prefereren. Het is, naast andere maatregelen, één van de dingen die ze doen om immigratie niet te faciliteren, en dat vind ik prijzenswaardig. Ik lees regelmatig op websites hoe oost-Europeanen, die de laatste jaren regelmatig in het Westen hebben gewoond om te werken, gezien hebben hoe dat is, die niet-Westerse massa-immigratie. Dat zal ongetwijfeld als een katalysator gewerkt hebben bij de opkomst van dat reactionairisme (noem je dat zo?).
                                                — Kryptozoid, lid 69

Krautsurfer
Forumgod

Bericht door Krautsurfer » 10 aug 2017, 14:22

Kryptozoid schreef:
10 aug 2017, 13:39
Krautsurfer schreef:
Er is nu al twee uur per week verplicht godsdienstles op (ik dacht) de lagere scholen. Allemaal. En dan geen les over religie in het algemeen.
Dat is wel jammer zo op het eerste gezicht, maar als ik dan kijk naar lagere scholen in de Randstad, waar autochtone kinderen veruit in de minderheid zijn (en er soms helemaal niet zitten, maar dat vind ik dan weer minder erg), dan vind ik die Poolse situatie toch te prefereren. Het is, naast andere maatregelen, één van de dingen die ze doen om immigratie niet te faciliteren, en dat vind ik prijzenswaardig. Ik lees regelmatig op websites hoe oost-Europeanen, die de laatste jaren regelmatig in het Westen hebben gewoond om te werken, gezien hebben hoe dat is, die niet-Westerse massa-immigratie. Dat zal ongetwijfeld als een katalysator gewerkt hebben bij de opkomst van dat reactionairisme (noem je dat zo?).
Ze doen dat vooral om hun eigen positie te versterken, door middel van De Kerk. Die is nogal machtig momenteel. Niet om in eerste instantie de immigratie tegen te gaan. Da's nog helemaal geen issue in Polen. Er zijn bar weinig immigranten daar, en dat zal nog wel een tijdje zo blijven. ook zonder de PiS.

Overigens zijn zo'n beetje alle Polen die ik ken en die in Nederland wonen of gewoond hebben niet bijster onder de indruk van de zegeningen van een multiculturele samenleving. En daar zitten progressieve en conservatieve Polen tussen.

Maar goed.
Ik vermoed dat Polen en andere Oost-Europese naties met een dergelijke rigide nationalistische aanpak zichzelf op den duur buitenspel gaan zetten in een steeds ingewikkeldere globale situatie. Ik snap de reactionaire reflex, maar vermoed dat het middel erger is dan de kwaal.

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 10 aug 2017, 15:50

Wel boeiend dat ze als laatste van de 2 landen die nog geen lid zijn van het central banking system eerst Noord-Korea aanpakken ipv Iran. Is die laatste toch nog de lastiger blijkbaar?
Facilitator, katalysator, transformator

Whatever makes you happy, dude.

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 10 aug 2017, 15:58

Kryptozoid schreef:
Ik lees regelmatig op websites hoe oost-Europeanen, die de laatste jaren regelmatig in het Westen hebben gewoond om te werken, gezien hebben hoe dat is, die niet-Westerse massa-immigratie.
Schrijven ze dan over hun eigen ervaringen als Oost-Europeaan in West-Europa?
Two Librans reflect
Two Librans high and low in mind
To Oprah Winfrey
She studied bees
Studied bees two Librans

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 10 aug 2017, 16:16

Ysfoxy schreef:
10 aug 2017, 15:58
Kryptozoid schreef:
Ik lees regelmatig op websites hoe oost-Europeanen, die de laatste jaren regelmatig in het Westen hebben gewoond om te werken, gezien hebben hoe dat is, die niet-Westerse massa-immigratie.
Schrijven ze dan over hun eigen ervaringen als Oost-Europeaan in West-Europa?
Nee, ik gebruik hier 'niet-Westers' als eufemisme voor 'niet-inheems-Europees'. UIteraard lees ik dat vooral op websites met een zekere partijdigheid naar een dergelijk wereldbeeld, maar hoe er over geschreven wordt, deed me al vermoeden dat deze mening niet alleen leefde onder een paar radicale skinheads, maar, zoals Kraut ook aangeeft, bij een breed segment van de bevolking. Logisch ook; ethnocentrisme en een zekere mate van xenofobie zijn natuurlijke eigenschappen voor mensen die niet decennialang blootgesteld zijn aan bombardementen met multiculturele propaganda.
                                                — Kryptozoid, lid 69

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 10 aug 2017, 16:22

Richardus schreef:
10 aug 2017, 15:50
Wel boeiend dat ze als laatste van de 2 landen die nog geen lid zijn van het central banking system eerst Noord-Korea aanpakken ipv Iran. Is die laatste toch nog de lastiger blijkbaar?
Ik denk toch dat men daadwerkelijk bang is voor die nucleaire wapens, en men vanuit die optiek Iran de redelijke van de twee is, zeker nu middels die gecontroleerde democratie daar een meer gematigde president (of: premier? weet even niet meer) is verkozen.

Zelf denk ik overigens niet dat Noord-Korea ooit zelf zal beginnen om met bommen te smijten. Ze zouden veel schade aan kunnen richten aan Zuid-Korea, Japen en nu/binnenkort ook de VS, maar ze zouden zo'n conflict zelf niet uit kunnen zitten.
                                                — Kryptozoid, lid 69

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 10 aug 2017, 16:26

Het kan ook allemaal blufpoker zijn. Een geheim verslag volop in de wereldmedia die zegt dat er 60 kleine kernkoppen zijn? NK poept in zn broek omdat ze dat niet waar kunnen maken en dreigen 4 lullige raketjes in zee te laten storten. Alsof ze Guam echt zouden kunnen halen... Echt? Niet? Zij die denken dat Trump echt 100% een zelfstandig denkend figuur is, is ook flink naïef. 't Kind is bespeelbaar als 'n malle voor de meer ervaren spelers op de achtergrond. Mss gelooft Trump zelf het onderzoek zelfs. Of is het wel echt en speelt er verder niks anders dan wedstrijdje vérplassen. Alles is mogelijk.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 10 aug 2017, 16:27

Richardus schreef:
10 aug 2017, 15:50
Ik denk dat het vooral te maken heeft met dat Noord_korea ook beschermd wordt door China. En daar heeft Trump iets mee. Die Chinezen. Hij is er bang voor.

Ik denk dat Iran wellicht de dans ontspringt. Maar als je in de geschiedenis duikt weet je dat het trauma van de VS over Iran gigantisch is. Iran heeft hen (VS+Groot Bittannië) in feite verslagen.
Blut Boden Baudet

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 10 aug 2017, 16:30

Richardus schreef:
10 aug 2017, 16:26
Het kan ook allemaal blufpoker zijn. Een geheim verslag volop in de wereldmedia die zegt dat er 60 kleine kernkoppen zijn? NK poept in zn broek omdat ze dat niet waar kunnen maken en dreigen 4 lullige raketjes in zee te laten storten. Alsof ze Guam echt zouden kunnen halen... Echt? Niet? Zij die denken dat Trump echt 100% een zelfstandig denkend figuur is, is ook flink naïef. 't Kind is bespeelbaar als 'n malle voor de meer ervaren spelers op de achtergrond. Mss gelooft Trump zelf het onderzoek zelfs. Of is het wel echt en speelt er verder niks anders dan wedstrijdje vérplassen. Alles is mogelijk.
:protest: dat :hitler:

Idd kan er van alles mogelijk zijn.

Ik beseft net dat dit conflict voor mij het tegenovergestelde is van Israel vs. de Palestijnen: daar ben ik voor niemand, hier voor zowel Trump als de DPRK... Hoe de win-win en de verlies-verlies situaties, valt nog te bezien :erm:
                                                — Kryptozoid, lid 69

Krautsurfer
Forumgod

Bericht door Krautsurfer » 10 aug 2017, 16:32

Kryptozoid schreef:
10 aug 2017, 16:22
Zelf denk ik overigens niet dat Noord-Korea ooit zelf zal beginnen om met bommen te smijten. Ze zouden veel schade aan kunnen richten aan Zuid-Korea, Japen en nu/binnenkort ook de VS, maar ze zouden zo'n conflict zelf niet uit kunnen zitten.
Nee, da's een beetje het rare.
En dan toch die enooooooorme grote bek opzetten.
Maar goed. Ze hebben een stuk of wat nukes, en ik denk dat Kim 't ziet als een soort verzekering.
Zolang Trump het niet ziet als een te directe provocatie en geen pre-emptive strike lanceert zou het kunnen werken.

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 10 aug 2017, 16:34

Kryptozoid schreef:
10 aug 2017, 10:45

Ik deel je perceptie omtrent die bizar achterlijke ideëen, maar eigenlijk vind ik dat netzogoed van veel links-liberale verworvenheden, net zoals nu weer (om eens een voorbeeld zonder immigratie te noemen) dat gezeur dat er geen M of V meer in je paspoort zou moeten staan. Ik vind dat niet erg, maar dat komt mede omdat ik eigenlijk al maatschappelijk ben afgehaakt voor m'n achttiende ofzo, en derhalve vind dat niet alleen de staat een louter noodzakelijk kwaad is, maar ook gewoon al mijn medemensen vooral gewoon een onvermijdelijke aanwezigheid, en ik niet in een morele verstandhouding tot ze sta. Ik vind het vaak niet eens meer erg als ik lees als mensen het slachtoffer van misdaad zijn geworden. Ik ken ze niet persoonlijk, en de kans dat ze er stupide opvattingen op na houden t.a.v. zaken die ik belangrijk vind, is groter dan dat ik met ze eens zou zijn (daar is natuurlijk ook niet zo veel voor nodig.)

:clap:

Oved
Forumgod

Bericht door Oved » 10 aug 2017, 16:35

iKer schreef:
10 aug 2017, 16:27
Iran heeft hen (VS+Groot Bittannië) in feite verslagen.
:bounce:

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 10 aug 2017, 16:42

Krautsurfer schreef:
10 aug 2017, 16:32
Kryptozoid schreef:
10 aug 2017, 16:22
Nee, da's een beetje het rare.
En dan toch die enooooooorme grote bek opzetten.
Maar goed. Ze hebben een stuk of wat nukes, en ik denk dat Kim 't ziet als een soort verzekering.
Zolang Trump het niet ziet als een te directe provocatie en geen pre-emptive strike lanceert zou het kunnen werken.
Onder leiding van Kim Il-sung en laten Kim Jong-il heeft NKorea decennialang de internationale gemeenschap weten te bespelen en allerlei hulp los weten te peuteren. Eerst door Rusland en China tegen elkaar uit te spelen (NKorea heeft nooit duidelijk behoord tot één van de twee communistische blokken) en later m.n. de V.S. en de V.N.; dat laatste altijd volgens het patroon: oplopende escalaties tgv kernproeven -> 6-landenoverleg (USA, China, Rusland, Japan en beide Korea's) -> overeenkomst die neerkwam op het sturen van hulpgoederen.

Ik las ooit eens een artikel van een V.N. medewerker die er voor het eerst was, en in een restaurant grote zakken rijst met opdruk 'UN AID' zag staan: het schokkendste vond hij niet dat die zakken niet bij de armste bevolking was terechtgekomen, maar dat niemand, ook de al wat langer gestationeerde VN medewerkers, er aanstoot aan namen.
                                                — Kryptozoid, lid 69

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 11 aug 2017, 05:44

Chinese paper says China should stay neutral if North Korea attacks first

BEIJING (Rooters) - If North Korea launches an attack that threatens the United States then China should stay neutral, but if the United States attacks first and tries to overthrow North Korea's government China will stop them, a Chinese STATE-RUN newspaper said on Friday.

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 11 aug 2017, 06:02

Oved
Forumgod

Bericht door Oved » 11 aug 2017, 13:25

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 11 aug 2017, 18:47

NK is bezig raketten in positie te brengen.

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 11 aug 2017, 19:37

Uit positie heb je er ook weinig aan.

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 04 sep 2017, 17:37

NK bereidt voor om 6 raketten richting Guam af te vuren. Hopen dat ze t niet doen.

Oved
Forumgod

Bericht door Oved » 04 sep 2017, 18:10

Of juist wel.

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 04 sep 2017, 18:16

Och, reactie zal meevallen: intercept en kapotmaken van de launch sites. Dan weer tijdje verder onderhandelen, Oen zal wat inbinden als ie verder geen speeltjes direct meer kan afsteken.

Oved
Forumgod

Bericht door Oved » 04 sep 2017, 18:19

Compensatie voor z'n kleine pielemuis.

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 24 sep 2017, 19:18

Oved
Forumgod

Bericht door Oved » 24 sep 2017, 19:26

south park had een goeie

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 24 sep 2017, 19:59

Wat mij opvalt filmpjes uit NK dat het niet meevalt om geen medaille te krijgen. Twee stuks is wel het minimum. Mooi om te zien dat een natie zijn bewoners zo waardeert.
Zalig hij, die durft geloven, ook wanneer het oog niet ziet.

Siegfried Stahl. Lidnr.66.

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 24 sep 2017, 20:39

Siegfried Stahl schreef:
24 sep 2017, 19:59
Wat mij opvalt filmpjes uit NK dat het niet meevalt om geen medaille te krijgen. Twee stuks is wel het minimum. Mooi om te zien dat een natie zijn bewoners zo waardeert.
Afbeelding
Two Librans reflect
Two Librans high and low in mind
To Oprah Winfrey
She studied bees
Studied bees two Librans

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 25 sep 2017, 19:13

Spannend nu...

Oved
Forumgod

Bericht door Oved » 25 sep 2017, 19:14

niet echt...

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 25 sep 2017, 20:29

Hoezo nie? NK neemt Trumps woorden als oorlogsverklaring, dreigt elk VS vliegtuig dat langsvliegt neer te schieten, heeft VN grmeld zich te beroepen op zelfverdediging wn Pentagon heeft de boel bijeengeroepen voor noodberaad en vreest dat NK plan heeft zelfs in ZK geatationeerde VSbombers te gaan torpederen. Ech nie rustig...

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 25 sep 2017, 20:30

Jij volgt zoveel media en dit alles mis je?! Mss wat minder op pulp als joop en sikkom zitten...

Oved
Forumgod

Bericht door Oved » 25 sep 2017, 20:32

Jij heb southpark gewoon niet gezien. :drink:

Plaats reactie