Klimaatsceptici opgelet

Heeft Mark, Maxime, Geert, Diederik, Emiel, Jolande / Tofik, Alexander, Arie, Kees, Marianne of een andere waardeloze politicus weer iets nutteloos besloten? Spuw dan hier uw gal.
1ofthemFaces
Knuffelnerd

Re: Klimaatsceptici opgelet

Bericht door 1ofthemFaces » 24 jun 2012, 11:51

Billy Blitzkrieg schreef:
Bescherm unieke diersoorten als de ijsbeer en de poolvos.
Gelukkig leeft er hier op het forum ook één.
:drink:

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 24 jun 2012, 11:53

(klaz*) schreef:
(klaz*) schreef:En vorm en inhoud zijn niet los verkrijgbaar. Bovendien ben ik een inhouddscepticus wanneer de spelling van een stuk van alle kanten rammelt.
Dus als Jezus zijn bergrede met spelfouten had neergepend had u er geen waarde aan gehecht?
Jezus heeft de bergrede niet neergepend. Maar het zou heel wat stof bieden voor theologische disputen :bounce:
Ik zeg ook 'als'

En ik wil antwoord op mijn vraag. :protest:
Eerst enige nuance a.u.b. Sceptisch zijn is iets anders dan ergens geen waarde aan hechten. Maar een bar slecht gespelde tekst stemt mij nu eenmaal kritisch, ook als dat de bergrede geweest zou zijn.

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 24 jun 2012, 11:55

Kryptozoid schreef:
1ofthemFaces schreef:en liever niet vliegen.
"Mensen geven graag hoog op van deugden waartoe ze zelf toevallig in staat zijn."

- Nietzsche

:P
Je hebt geen idee hoe vaak mijn wijf zeikt over vakanties in landen waar de mannen het liefts met hun moeder trouwden.

The Further one travels, the less one knows..

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 24 jun 2012, 11:59

1ofthemFaces schreef:En ik stook weinig.
Mensen waar ik op bezoek ga tijdens mijn werk hebben de termostaat vaak op 26 staan.
De meeste van mijn allochtonen collegae ook.
Milieubewustzijn, diervriendelijkheid etc, zijn dan ook fenomenen die wij vrijwel alleen bij etnische NW-euopeanen zien,en misschien bij een enkele goed-geïntegreerde niet-etnische maar wel culturele NW-europeaan. En misschien bij Jappen, maar die emuleren ook veel facetten vanuit de westerse cultuur dus zo gek is dat niet.

Jammer trouwens dat verbod op ritueel slachten niet doorgaat, kankerhonden in de eerste kamer. Ik zou graag het religeus-semtische en -tartaarse gajes op zien kankeren naar de kloterige kutwoestijnlanden waar ze vandaan komen en thuishoren (want dat zeiden sommigen, dat ze dan geen keus hadden dan om weg te gaan :lol: Of hun vreten importeren, wat ze dan lekker veel en veel meer zou kosten).
"'Samenleving' is een biologische constructie."
                                                — Kryptozoid, lid 69

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 24 jun 2012, 12:09

1ofthemFaces schreef:
Kryptozoid schreef:
1ofthemFaces schreef:en liever niet vliegen.
"Mensen geven graag hoog op van deugden waartoe ze zelf toevallig in staat zijn."

- Nietzsche

Je hebt geen idee hoe vaak mijn wijf zeikt over vakanties in landen waar de mannen het liefts met hun moeder trouwden.
Die kende ik nog niet.

Ik refereerde meer aan jou niet-dol-zijn op vliegen om fysieke redenen - iets wat ik deel maar wel moest overwinnen om reëel in IJsland terecht te komen (met de boot duurt zo lang dat me dat teveel vakantiedagen kost). En waar mijn wijf nu handig gebruik van maakt.

Hoewel ik op sommige dingen wel oplet, qua mileuvervuiling, ben ik er van overtuigd dat daar absoluut geen oplossing ligt: als er per mens minder vervuild wordt, betekent dat alleen maar dat er nog wat meer mensen bij kunnen voordat de boel barst. Uitstel van executie dus. En aangezien de tijd in ons* nadeel is, is dat geen goede zaak.

*(De term 'ons' gebruik ik hier uiteraard in etnocentrische danwel xenofobe zin)
                                                — Kryptozoid, lid 69

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 24 jun 2012, 12:17

Dat milieu en klimaatgedoe is ook helemaal niet sexy.
Dat kun je zien aan de wijventijdschriften.
In ieder wijventijdschrift,of het nou over mode of andere wijven gaat (meer variaties zijn er niet) staat wel iets over hongerige negerkindjes of uitgeprocedeerde Ali Babbaas. Asielzoekers met staart zie je ook nog wel, maar verder dan dat gaat het wereldverbeteren niet. Het boodschappenautootje en of de vliegreisjes zijn te dierbaar.

Rainy Day Woman
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Rainy Day Woman » 24 jun 2012, 12:28

Richardus schreef:
Kryptozoid schreef:
Billy Blitzkrieg schreef:Mogen die sneue taalpuristen die enkel naar de vorm ipv naar de inhoud kijken als eerste dood als de mensheid wordt afgeschaft aub?

Bij voorbaat dank
Jij lijkt wel te stom om normaal Nederlands te lullen Billy, Ga dat eerst eens even onder de knie krijgen voordat je je pseudo-interessante clichees gaat uitbleren.
pseudointeressante
clichées
uitblèren

:finger:
:nono:

pseudo-interessante
clichés
Shine a little light on my darkness, babe

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 24 jun 2012, 12:35

Rainy Day Woman schreef:pseudo-interessante
:bounce: Had ik 'm nog goed ook. Ik dacht dat Ries misschien wel een punt had, omdat 'oi' in het Nederlands eigenlijk niet voorkomt.

Sinds die spellingsregels veranderd zijn ("pannenkoek"; "frankrijk" afkorten als "fran - krijk" :roll: alsof het niet meer zichtbaar is dat het hier om het Rijk der Franken zou gaan) beperk ik mijn interesse eigenlijk tot d- en t-fouten, en misschien tot zaken als ij/ei*... Verder zijn ook de Neerlandici gevallen voor het simpliciteitspricipe om het al die gezinsherenigingskindertjes niet al te moeilijk te maken.

*(die/dat is geen spelling maar grammatica)
                                                — Kryptozoid, lid 69

Flaaks
Knuffelnerd

Bericht door Flaaks » 24 jun 2012, 13:54

Billy Blitzkrieg schreef:Omdat sommigen hier (zoals de oliedomme Flaaks) al jaren hun kop in het zand steken en beweren dat het allemaal wel meevalt met de gevolgen van onze CO2 uitstoot zal ik hier in het vervolg artikelen plaatsen die het tegendeel bewijzen.
De komende jaren zal het immers overduidelijk helemaal misgaan dus voorbeelden te over.

Vandaag een pijnlijk klein berichtje over het vrijkomen van methaangas, wat het broeikasteffect zal gaan verdubbelen
(opvallend is dat dit soort schokkende 'nieuwtjes' altijd verwaarloosbaar kort en bijna onzichtbaar zijn)

Veel plezier ermee

Door smelten poolijs komt methaangas vrij

Wetenschappers hebben in het Noordpoolgebied duizenden plaatsen gelokaliseerd waar methaangas dat duizenden jaren lang door het ijs was opgeslagen, de atmosfeer ingaat. Dat heeft de BBC gisteren gemeld.

De omroep baseert zich op berichtgeving in het blad Nature Geoscience.

Het methaangas zat vast door het ijs, maar dat is aan het smelten. Het gas komt nu in de atmosfeer terecht.

Dit eeuwenoude gas kan een belangrijke invloed hebben op klimaatsverandering, zeggen de onderzoekers. Na CO2 is het immers het belangrijkste broeikasgas. Na jaren stabiliteit stijgt het gehalte aan methaangas in de atmosfeer.

:lol: Wat een non-issue. "Dit eeuwenoude gas KAN een belangrijke invloed hebben...". De auteurs hebben werkelijk geen idee hoe alles met alles samenhangt. Ze hebben slechts methaangas in ijs gevonden. Misschien voegt dit methaangas niks meer toe aan het broeikaseffect dat er al is. Misschien is het vrijkomen van dit methaangas wel verwaarloosbaar in vergelijking met wat onze mondiale veestapel aan scheten de atmosfeer inschiet. Misschien wordt het geneutraliseerd door een nog onbekend proces dat methaangas juist opslaat. Het is absoluut geen uitgemaakte zaak dat de opwarming van het klimaat nu verder zal toenemen.
Voorheen Vlaecks.

Flaaks
Knuffelnerd

Bericht door Flaaks » 24 jun 2012, 13:58

Verder haalt Billy me niet helemaal juist aan. Ik ben geen klimaatscepticus. Enige opwarming heeft zeker plaatsgevonden, tenminste in het voorlaatste decennium, de laatste tien jaar is er eerder sprake van een stabilisatie. Ik kan echter niet zo goed tegen al die bangmakerij, want het is volstrekt onduidelijk wat er op de lange termijn gaat gebeuren. Het is niet alleen maar negatief. Zo is in sommige gebieden van de wereld het klimaat juist wat aangenamer geworden, met meer regen en betere mogelijkheden voor landbouw. Ook is de berichtgeving erg eenzijdig, namelijk uitsluitend gericht op processen die de opwarming (mogelijk) versterken. Ik ben alleen maar sceptisch over de onderliggende boodschap dat we iets aan die opwarming moeten doen. Dat gaat niet. Opslag van het op zich onschuldige CO2 is veel te duur en brengt andere gevaren met zich mee. En het terugdringen van het gebruik van fossiele brandstoffen is niet aan de orde; die maken we gewoon met z'n allen op. Minder vliegen, dubbel glas en de thermostaat een graadje lager geeft hooguit een vertraging van het spannende klimaateffect dat ons uiteindelijk te wachten te staat. Laat het dan maar snel gebeuren, want dan maak ik het nog mee!
Voorheen Vlaecks.

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 24 jun 2012, 14:48

Rainy Day Woman schreef:
Richardus schreef:
Kryptozoid schreef:
Billy Blitzkrieg schreef:Mogen die sneue taalpuristen die enkel naar de vorm ipv naar de inhoud kijken als eerste dood als de mensheid wordt afgeschaft aub?

Bij voorbaat dank
Jij lijkt wel te stom om normaal Nederlands te lullen Billy, Ga dat eerst eens even onder de knie krijgen voordat je je pseudo-interessante clichees gaat uitbleren.
pseudointeressante
clichées
uitblèren

:finger:
:nono:

pseudo-interessante
clichés
fuck, Groene Boekje geeft je met clichés gelijk :oops: maar waarom mag pseudointeressante niet aan elkaar? Is toch niet anders te lezen?
Facilitator, katalysator, transformator

Whatever makes you happy, dude.

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 24 jun 2012, 14:49

Pseudo krijgt volgens mij standaard een koppelteken (net zoals pro, ex e.d.).

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 24 jun 2012, 14:50

aha!

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 24 jun 2012, 14:53

Maar dan wel alleen bij klinkerbotsing lees ik nu.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 24 jun 2012, 15:11

Kryptozoid schreef:Zozo, ik wist niet dat er in de kringen waarin jij beweegt kritiek op het exotische lompenproletariaat überhaupt denkbaar was. Dat geeft weer enige hoop.
Als je deze opmerking werkelijk meent ben je te stom voor woorden. Misschien wel 10x heb ik afgelopen paar jaar trachten te doordringen dat jouw clichébeeld van mij niet klopt.
En nog gaat onze nazi uit van z'n eigen beperkte opvattingen, en is niet in staat zijn karikaturale opvattingen te nuanceren.

Wat was het ook alweer: vermeende incest versus reële lage opleiding, toch?
Alweer 1-0 voor iKer.
Extreemlinksche drammert

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 24 jun 2012, 15:13

iKer schreef: Alweer 1-0 voor iKer.
Fuck, weer geen punten voor de poule :mumble:

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 24 jun 2012, 15:18

Flaaks schreef:Ik ben alleen maar sceptisch over de onderliggende boodschap dat we iets aan die opwarming moeten doen. Dat gaat niet. Opslag van het op zich onschuldige CO2 is veel te duur en brengt andere gevaren met zich mee. En het terugdringen van het gebruik van fossiele brandstoffen is niet aan de orde; die maken we gewoon met z'n allen op.
En dit is allemaal luiheid wat Flaaks te berde brengt. 'Het is allemaal onmogelijk'. Met discipline is er bijzonder veel mogelijk Flaaks. Alleen komt jouw reet dan niet per vliegtuigstoel in China, maar per fietszadel.

Waar een wil is is een weg. Als het beter is voor de mensheid kan de mensheid besluiten dat Flaaks nooit meer een spleetoog ontmoet.
Extreemlinksche drammert

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 24 jun 2012, 15:25

Kryptozoid schreef:(wie je dat specieke punt wel kwalijk kan nemen zijn regeringen die niet stimuleren tot anticonceptie en religieuze idioten van voornamelijk christelijke en islamitische signatuur die daartegen zijn).
Nochtans:
Voor getrouwde stellen staat er in de koran dat seks, behalve voor het zorgen van nakomelingen ook iets is om van te genieten. In de koran staat niks over anticonceptie.
"We take a Norwegian cruise but we don't go to Norway"

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 24 jun 2012, 15:29

waar blijven die beloofde artikeltjes van billemans nou?

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 24 jun 2012, 15:31

Richardus schreef:waar blijven die beloofde artikeltjes van billemans nou?
Die komen de komende jaren
Leer toch eens lezen dumbass
Erelid der pro-multiculturele gedachtepolitie

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 24 jun 2012, 15:33

1ofthemFaces schreef:
Billy Blitzkrieg schreef:Het is ook raar om te spreken van een klimaathype, want bij het overgrote merendeel van de mensch is dat hele klimaatprobleemverhaal ook helemaal niet populair. Kijk maar eens hoe angstvallig weinig stemmen milieupartijen halen bij verkiezingen etc.
En hoe weinig er wordt geïnvesteerd in oplossingen .. het gros van de mens wil gewoon gezellig op de oude voet verder

Er is dus veel meer sprake van een klimaatsceptische lobby-en hype
Behalve onder serieuze klimaatwetenschappers dan
(1) Het verveldende van die klimaatlobby is dat het vaak van die linkse lui zijn.
(2) Die gaan never nooit het probleem bij de wortel aanpakken; de overbevolking is de oorzaak dus geboortebeperking de oplossing.
(3) Mijn idee is dat er een theoretisch examen opgesteld wordt mbt milieu. De 50 % mensen die die test (die in het engels is) het best maken blijven leven. De rest gaat er aan.
4. Bevolking gehalveerd en milieubewuste lui blijven over.
5. Gelovigen dienen inderdaad in te zien dat hun gebrekkige interesse in het aardse en het dwangmatige voortplanten debet aan alles is.
Ik kan de hoeveelheid onzin die hier staat bijna niet bevatten.
1. Specificeer wat er kwalijk is aan 'linkse lui'? Het staat er, maar nergens wordt ook maar de moeite genomen een wetenschappelijk houdbaar fundament daaronder te leggen.
2. Een even grote oorzaak is de druk die de westerse mens legt door haar gedrag, dat door de rest van de wereld gekopieerd wordt. Merkwaardig nazistische redenering 'hullie sijn fout, wij hoefe geen vrage te stelle bij onsellef'. Wat een domrechtse no-brainer, excusez les mots.
3. En alweer een ronduit fascistisch/etnocentrische redenering. Het staat er godbetert open en bloot. Wie geeft jou het recht te oordelen 'Engelstaligen zijn goed, de rest moet over de kling?'. Ik denk dat er heel wat NSB-ers waren die vroeger héél wat vriendelijker in het leven stonden dan dit soort Breivikiaans westers fascisme.
4. 'Milieubewuste lui blijven over'. Meen je dat echt? Ik ben ook milieubewust, maar kan moeilijk volhouden dat ik als westerling niet enorm schadelijk ben voor de aarde. Flaaks is wel als GroenLinkslid bij uitstek degene die over de kling zou moeten: gaat vliegend de wereld over. Dat is schadelijker dan 500 Nigeranen bij elkaar in datzelfde etmaal dat Flaaks in de lucht zit.
5. Ik dacht dat jij zelf kinderen had?
Extreemlinksche drammert

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 24 jun 2012, 15:35

ooooow, is het nog niet zover?! Mooi, kunnen we nog ff door :up:

Flaaks
Knuffelnerd

Bericht door Flaaks » 24 jun 2012, 15:36

Maar ik vlieg dan wel naar een bijeenkomst waar plannen worden gemaakt om een veelvoud van 500 HIV-geïnfecteerde Nigerianen te redden.
Voorheen Vlaecks.

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 24 jun 2012, 15:39

Richardus schreef:
ooooow, is het nog niet zover?! Mooi, kunnen we nog ff door :up:
Je kan sowieso door, want de klimaatsceptici zijn in de overgrote meerderheid wereldwijd. Behalve onder de klimaatwetenschappers dan.
Al is Flaaks het niet met ze eens
En jij sowieso niet natuurlijk, want jij bent een RTL 4 Tokkie
(vanavond speciale aflevering so you think you can dance)
Laatst gewijzigd door Billy Blitzkrieg op 24 jun 2012, 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 24 jun 2012, 15:39

Siegfried Stahl schreef:En door de zure regen gaan de bossen eraan..

Zomaar 2 dingen die klimaatprofeten ons probeerden wijs te maken......en volledige onzin blijken..
Helemaal niet vriend. Jij verkoopt nu auto's met katalysator, maar het verzuringsproces -nu enorm vertraagd- gaat gewoon door. Dankzij die katalysatoren is die verzuring ingedamd.
Nu is wetenschap altijd iets onzekers, maar ga maar eens met de juiste bioloog spreken over verzuring, en je krijgt te horen dat dat proces weliswaar afgedempt is (waardoor o.a. onze bossen niet verder kapot gaan), maar dat vergrassing van onze hei mede door verzuring een groot probleem is.

Enfin, ik denk dat Flaaks iemand is die hier beter stellige uitspraken over kan doen, ik baseer me op hearsay.
Extreemlinksche drammert

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 24 jun 2012, 15:41

iKer schreef:
1ofthemFaces schreef:
Billy Blitzkrieg schreef:Het is ook raar om te spreken van een klimaathype, want bij het overgrote merendeel van de mensch is dat hele klimaatprobleemverhaal ook helemaal niet populair. Kijk maar eens hoe angstvallig weinig stemmen milieupartijen halen bij verkiezingen etc.
En hoe weinig er wordt geïnvesteerd in oplossingen .. het gros van de mens wil gewoon gezellig op de oude voet verder

Er is dus veel meer sprake van een klimaatsceptische lobby-en hype
Behalve onder serieuze klimaatwetenschappers dan
(1) Het verveldende van die klimaatlobby is dat het vaak van die linkse lui zijn.
(2) Die gaan never nooit het probleem bij de wortel aanpakken; de overbevolking is de oorzaak dus geboortebeperking de oplossing.
(3) Mijn idee is dat er een theoretisch examen opgesteld wordt mbt milieu. De 50 % mensen die die test (die in het engels is) het best maken blijven leven. De rest gaat er aan.
4. Bevolking gehalveerd en milieubewuste lui blijven over.
5. Gelovigen dienen inderdaad in te zien dat hun gebrekkige interesse in het aardse en het dwangmatige voortplanten debet aan alles is.
Ik kan de hoeveelheid onzin die hier staat bijna niet bevatten.
1. Specificeer wat er kwalijk is aan 'linkse lui'? Het staat er, maar nergens wordt ook maar de moeite genomen een wetenschappelijk houdbaar fundament daaronder te leggen.
2. Een even grote oorzaak is de druk die de westerse mens legt door haar gedrag, dat door de rest van de wereld gekopieerd wordt. Merkwaardig nazistische redenering 'hullie sijn fout, wij hoefe geen vrage te stelle bij onsellef'. Wat een domrechtse no-brainer, excusez les mots.
3. En alweer een ronduit fascistisch/etnocentrische redenering. Het staat er godbetert open en bloot. Wie geeft jou het recht te oordelen 'Engelstaligen zijn goed, de rest moet over de kling?'. Ik denk dat er heel wat NSB-ers waren die vroeger héél wat vriendelijker in het leven stonden dan dit soort Breivikiaans westers fascisme.
4. 'Milieubewuste lui blijven over'. Meen je dat echt? Ik ben ook milieubewust, maar kan moeilijk volhouden dat ik als westerling niet enorm schadelijk ben voor de aarde. Flaaks is wel als GroenLinkslid bij uitstek degene die over de kling zou moeten: gaat vliegend de wereld over. Dat is schadelijker dan 500 Nigeranen bij elkaar in datzelfde etmaal dat Flaaks in de lucht zit.
5. Ik dacht dat jij zelf kinderen had?
:lol:

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 24 jun 2012, 15:41

1ofthemFaces schreef:Gelovigen dienen inderdaad in te zien dat hun gebrekkige interesse in het aardse en het dwangmatige voortplanten debet aan alles is.
Voortplanten lijkt Ysfoxy een uiterst aardse bezigheid, Faces.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 24 jun 2012, 15:45

1ofthemFaces schreef: :lol:
Ik had liever gezien dat je erkent geen partij te zijn in discussies.
Je houdt meestal je mond, maar doe je eens een duit in het zakje dan is het easy om vrijwel van iedere zin van je gehakt te maken.

Dag nazi.
:wave:
Extreemlinksche drammert

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 24 jun 2012, 16:09

Flaaks schreef:Maar ik vlieg dan wel naar een bijeenkomst waar plannen worden gemaakt om een veelvoud van 500 HIV-geïnfecteerde Nigerianen te redden.
Dat is dan mooi dubbelfout, Flaak!

Je kan beter op de fiets naar een kroeg waar wordt gemopperd over vieze kookluchtjes in het trappenhuis :yes:
                                                — Kryptozoid, lid 69

Flaaks
Knuffelnerd

Bericht door Flaaks » 24 jun 2012, 16:10

Voorheen Vlaecks.

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 24 jun 2012, 16:12

Is HIV ook klimaatafhankelijk?

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 24 jun 2012, 16:14

als de wereld nou gewoon ff subiet naar de tering gaat, zijn we ook van al 't gezeik van die klimaatschapen af :yawn:

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 24 jun 2012, 16:16

iKer schreef:Misschien wel 10x heb ik afgelopen paar jaar trachten te doordringen dat jouw clichébeeld van mij niet klopt.
Het is dan toch bij uitstek niet aan jou om iemand anders dan te verwijten dat je daarin niet geslaagd ben? Dat lijkt me eerder een moment voor zelfreflectie.
                                                — Kryptozoid, lid 69

Flaaks
Knuffelnerd

Bericht door Flaaks » 24 jun 2012, 16:17

(klaz*) schreef:Is HIV ook klimaatafhankelijk?
Wie weet. Het kwam op tegelijk met het warmer wordende klimaat, en de epidemie heeft zich de afgelopen jaren gestabiliseerd, evenals de klimaatopwarming.

Overigens, een soortgelijke associatie bestond er tussen de populatie ooievaars in Nederland en de afname van het geboortecijfer. Nu zie je weer overal ooievaars, maar het geboortecijfer is niet omhoog gegaan. Kennelijk zeggen associaties niet alles. :drink:
Voorheen Vlaecks.

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 24 jun 2012, 16:19

Dat dacht ik al. De ooievaar mag weer gezien worden is de trend.

Flaaks
Knuffelnerd

Bericht door Flaaks » 24 jun 2012, 16:24

Van malaria (evenals bilharzia) is wél verondersteld dat het in grote mate afhangt van het klimaat. Warmer weer is gunstiger voor de muskiet en plekken waar nu geen malaria (meer) voorkomt zouden daardoor getroffen kunnen worden, waaronder b.v. Italië en Spanje. Er zijn met name in de jaren 90 vele artikelen gepubliceerd met voorspellingen over de verwachte wereldwijde toename van malaria. Echter, de afgelopen 10 jaar is malaria juist afgenomen, zonder dat men precies weet hoe dat is gekomen. Velen denken nu dat het komt door de opwarming van het klimaat, waardoor veel gebieden juist minder geschikt zijn geworden voor de muskiet. :lol:
Voorheen Vlaecks.

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 24 jun 2012, 18:39

:clown:

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 24 jun 2012, 19:08

Kryptozoid schreef:
iKer schreef:Misschien wel 10x heb ik afgelopen paar jaar trachten te doordringen dat jouw clichébeeld van mij niet klopt.
Het is dan toch bij uitstek niet aan jou om iemand anders dan te verwijten dat je daarin niet geslaagd ben? Dat lijkt me eerder een moment voor zelfreflectie.
Gezien jouw merkwaardige ideologische hardnekkigheid acht ik de kans zeer groot dat jij zelf een bord voor je kop hebt.
Zo groot dat mij hoogstwaarschijnlijk geen enkele blaam treft.
Extreemlinksche drammert

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 24 jun 2012, 19:42

iKer schreef:
Kryptozoid schreef:
Gezien jouw merkwaardige ideologische hardnekkigheid acht ik de kans zeer groot dat jij zelf een bord voor je kop hebt.
Zo groot dat mij hoogstwaarschijnlijk geen enkele blaam treft.
Het gaat ook niet om blaam. Jij maakt je er blijkbaar druk over dat ik een beeld van jou zou hebben dat niet klopt. Of dat aan mij ligt, is voor mij toch niet van belang? Als jij niet als een levende karikatuur wil overkomen, moet je je er maar niet naar gedragen.

Ik vind je vooral een blaaskaak die een zekere eigenwaarde meent te kunnen ontlenen aan de pretenties van een hoogstaande moraal. Daarnaast denk ik dat je met je sociaal-economische betogen vaak wel een punt heb (waarmee niet gezegd dat dat geen open deuren zijn).
                                                — Kryptozoid, lid 69

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 24 jun 2012, 20:54

Billy Blitzkrieg schreef:Ik pleit al jaren voor afschaffing van de mensheid.
We zijn op de goede weg, Billy, samenlevingen worden steeds minder humaan.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 25 jun 2012, 15:00

Kryptozoid schreef:Als jij niet als een levende karikatuur wil overkomen, moet je je er maar niet naar gedragen.
Ik gedraag me als mezelf. Het is jouw extreem ideologische blik die daar een karikatuur van maakt.
Zoals je aanname een aantal jaar geleden dat ik affiniteit zou hebben gehad met de affiches waarop 'Bolkestein nazi' (o.i.d.) stond. (Je weet wel, die jaren negentig affiches).
Niets is minder waar, ik volgde Bolkesteins benadering m.b.t. de islam toen met welwillende belangstelling (en vaak juist met instemming, omdat hij het fundamentalisme als potentieel gevaar zag. Net als ik.)

Dus ja.
Ik weet vrijwel zeker dat het aan jou ligt.
Temeer daar er meer van dit soort voorbeelden zijn gepasseerd.
Extreemlinksche drammert

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 25 jun 2012, 15:14

iKer schreef:Ik weet vrijwel zeker dat het aan jou ligt.
Dat is misschien wel zo. Maar jij maakt je daar druk om :D

Op een incidentele ergernis na vind ik je trouwens wel okee hoor. Als persoon dan, niet zozeer qua politiek wezen (EDIT en al helemaal niet qua erotische voorkeuren). Alhoewel, daar ben ik het ook wel vaak voor minstens 50% met je eens.
                                                — Kryptozoid, lid 69

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 25 jun 2012, 16:03

Ik wil inderdaad benaderd wordt als mezelf.
Zeker inzake dit soort dingen hou ik er absoluut niet van als er met een retorische truc je beweegredenen in twijfel worden getrokken. Al weet ik dat ik mezelf er ook schuldig aan maak (al gebruik ik het met een ander doel).
Extreemlinksche drammert

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 25 jun 2012, 16:15

iKer schreef:Ik wil inderdaad benaderd wordt als mezelf.
:lol: :worship: Hierzo
iKer schreef:Zeker inzake dit soort dingen hou ik er absoluut niet van als er met een retorische truc je beweegredenen in twijfel worden getrokken. Al weet ik dat ik mezelf er ook schuldig aan maak
iKer schreef:(al gebruik ik het met een ander doel).
                                                — Kryptozoid, lid 69

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 25 jun 2012, 19:10

Kryptozoid schreef:
iKer schreef:Ik wil inderdaad benaderd wordt als mezelf.
:lol: :worship: Hierzo

Soms, als je info over een onderwerp zoekt, kom ik er weleens terecht.
Valt me altijd op dat vrouwen net echte mensen zijn.
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 25 jun 2012, 19:11

Helemaal top dat ze een topic hebben met VIJFTIG pagina's dat 'Ik ben zo bang - deel 11' heet.
En 'voor iedereen die een zonnetje kan gebruiken.

Extreemlinksche drammert

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 25 jun 2012, 19:13

iKer schreef:Helemaal top dat ze een topic hebben met VIJFTIG pagina's dat 'Ik ben zo bang - deel 11' heet.
En 'voor iedereen die een zonnetje kan gebruiken.

iKer schreef:Valt me altijd op dat vrouwen net echte mensen zijn.
Alleen in de meest ruime zin van het woord, iKer.
                                                — Kryptozoid, lid 69

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 25 jun 2012, 19:21

Dat viva forum is echt geniaal :lol:
Alleen maar overgevoelige postjes over onzekerheden :worship:

Ik klikte willekeurig een topic aan en kreeg meteen dit:
Ik voel me ineens zo eenzaam. Het viel me vanavond plotseling op: niemand heeft me gebeld of gesmst om te vragen wat ik vanavond ging doen. Niemand heeft me uitgenodigd om voetbal te komen kijken. Nu ben ik zelf redelijk actief met dingen ondernemen en mensen uitnodigen, dus het is niet zo dat ik de hele dag maar op de bank zit te wachten tot iemand mij een keer belt. Ik ben daar zelf ook achtief in. Maar vanavond kan ik alleen maar tot de conclusie komen dat ik het toch redelijk eenrichtingsverkeer is allemaal.

Deze gevoelens komen niet boven omdat het één avond zo is. Ik moet nu eerlijk bekennen dat dit al maanden zo is.

Een tijdje geleden heb ik ook al iets gepost over het feit dat vrienden/vriendinnen niet meer uitgaan. En ik dacht toen: dit gaat wel over. Maar het wordt alleen maar erger. Het gevoel dat ik geen vrienden/vriendinnen meer heb. Tenminste, geen echte vrienden en vriendinnen, die me ook af en toe vragen hoe het gaat. Hoe het écht gaat.

En als ze dan vragen hoe het gaat, wat moet ik dan zeggen? Nou, ik voel me de laatste tijd behoorlijk in de steek gelaten! Want dat is hoe ik me voel. Ik heb de afgelopen maanden wat lastige maanden gehad. Niets dramatisch ofzo, maar het was toch prettig geweest als vriendinnen of zelfs familieleden af en toe zouden bellen: hoe is het er nu mee?

Ik voel me nu alleen, in de steek gelaten en ook een beetje boos. Ik zou het liefste mijn spullen pakken en wegwezen. Ik vraag me af hoe lang het zou duren voordat iemand door heeft dat ik niet meer in de buurt ben. Hoe zeg je tegen mensen dat het niet goed met je gaat? Dat je je ontzettend klote en eenzaam voelt en dat je behoefte hebt aan meer dat af en toe een Facebook berichtje?

Ik weet, dit klinkt allemaal redelijk dramatisch, ik heb even een dip. Herkent iemand dit en hoe ga je ermee om?

:lol: :lol: :lol:
Tering, volgens mij ben ik al 3 jaar niet meer gebeld met de vraag hoe het met me gaat :drink:

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 25 jun 2012, 19:24

heb je dat serieus na de eerste 2 zinnen nog helemaal verder gelezen? :erm:

en waar blijven die klimaatartikeltjes van je :protest: niet pas over jaaaaaaren, JETZT! :hitler:

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 25 jun 2012, 19:25

Billy Blitzkrieg schreef: Tering, volgens mij ben ik al 3 jaar niet meer gebeld met de vraag hoe het met me gaat :drink:
duh, omdat iedereen je 't liefst gewoon dood ziet :roll:

Plaats reactie