Spike Lee noemt Django Unchained 'respectloos'

Heeft Mark, Maxime, Geert, Diederik, Emiel, Jolande / Tofik, Alexander, Arie, Kees, Marianne of een andere waardeloze politicus weer iets nutteloos besloten? Spuw dan hier uw gal.
Plaats reactie
1ofthemFaces
Knuffelnerd

Spike Lee noemt Django Unchained 'respectloos'

Bericht door 1ofthemFaces » 29 dec 2012, 12:52

LOS ANGELES - Regisseur Spike Lee hoeft Django Unchained niet te zien. Hij noemt de nieuwste film van Quentin Tarantino, die gaat over de slavernij, respectloos tegenover zijn voorouders.

"Ik kan niet over de film meepraten omdat ik hem niet ga kijken. Ik kan alleen zeggen dat 'ie respectloos is richting mijn voorouders. Dit zeg ik op persoonlijke titel, ik kan niet voor anderen spreken", laat de filmmaker weten in een interview met Vibe Magazine waar TMZ over schrijft.

Later twitterde hij ook nog over de film. "De Amerikaanse slavernij was geen spaghettiwestern. Het was een holocaust. Mijn voorouders waren slaven, gestolen uit Afrika. Ik zal hen eren."

Django Unchained heeft de afgelopen tijd kritiek gekregen vanwege het veelvuldige gebruik van het woord 'nigger' in de film (110 keer).
In 1997 vond Lee al dat het woord in Tarantino's film Jackie Brown te vaak werd gebruikt. "Voor de goede orde: ik heb nooit gezegd dat hij dat woord niet mag gebruiken, ik heb het zelf ook gebruikt in mijn films. Maar ik denk echt dat er wat mis is met hem."

Bron: Nu.nl

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Re: Spike Lee noemt Django Unchained 'respectloos'

Bericht door Siegfried Stahl » 29 dec 2012, 12:58

Het lijkt B. wel..weet ook zo veel te vertellen over wat hij niet gezien,gelezen of gesnapt heeft.
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983

Siegfried Stahl. Lidnr.66.

Ysfoxy
Forumgod

Re: Spike Lee noemt Django Unchained 'respectloos'

Bericht door Ysfoxy » 31 dec 2012, 17:24

1ofthemFaces schreef:
Django Unchained heeft de afgelopen tijd kritiek gekregen vanwege het veelvuldige gebruik van het woord 'nigger' in de film (110 keer).
Welke bonenteller heeft zich daar nu weer mee bezig gehouden? :lol:
"We take a Norwegian cruise but we don't go to Norway"

Plaats reactie