Wat is er leuk aan het volgen van sport?

Forumnerds doen niet aan sporten, maar praten erover kunnen ze wel.
Plaats reactie
Kryptozoid
Forumgod

Wat is er leuk aan het volgen van sport?

Bericht door Kryptozoid » 07 mar 2009, 01:01

Ik hou van muziek, maar ik vind het al van betrekkelijk weinig waarde om daarover te praten, tenzij het om tips of "ik weet niet meer hoe dit nummer heet maar het ging een beetje als" vragen gaat.

Maar met sport vind ik dat nog veel vreemder. Ik kan me best voorstellen dat mensen het leuk vinden om sport te bedrijven, maar om er nou over te praten en/of het via de media te volgen? Bij vrijwel krant zit een godverdomde sportbijlage! Er zit toch ook geen dagelijke bijlage over muziek, modeltreinen of duivenhouden bij?

Wat ik wel interessant vind, af en toe, zijn de rellen er om de sprt heen. Zoals elke keer die dopingschandalen rond de Tour. En via een oude maat heb ik ooit zo'n DVDtje gezien; een door en voor (wannabee) harde kern supporters gemaakte compilatie van nieuwsitems over allerlei supportersrellen van, in dit geval, Feyenoord. Dat is een maatschappelijk fenomeen waar je met een sociologische bril naar kan kijken, en los daarvan is het ook hoogst vermakelijk. Maar een voetbalwedstrijd volgen?

Niet dat iemand hier een boodschap aan hoeft te hebben; ik verwacht dat mijn mening voor een ander van netzoveel waarde is, als diens mening dat voor mij is. En eerlijk gezegd zit ik op een download te wachten waarover ik verslag wil doen, en dacht: ik ga gewoon zomaar berichten op het forum plaatsen.
"'Samenleving' is een biologische constructie."
                                                — Kryptozoid, lid 69

Drees1
Knuffelnerd

Re: Wat is er leuk aan het volgen van sport?

Bericht door Drees1 » 07 mar 2009, 01:36

:P
Als je als automobilist moet blazen, zet dan je bril af,dat scheelt twee glazen.

MadSteven
Forumnerd

Bericht door MadSteven » 07 mar 2009, 22:01

Het is wel geinig inderdaad, want nagenoeg net zo veel mensen 'houden wel van muziek' als 'van sport'.

Het verbaasd mij ook nog steeds ergens.

Interessant genoeg is het feit dat de wiki over 'music' ruim drie keer zo lang is dan die over 'sport'...
Sometimes life is like blues. Sometimes life is like jazz.

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 09 mar 2009, 22:15

Sport Zuigt.
'We zijn bezig het ongedwongene van het forum te killen met de constante metacommunicatie en analyses.'

Drees1
Knuffelnerd

Bericht door Drees1 » 11 mar 2009, 01:19

Afbeelding
Als je als automobilist moet blazen, zet dan je bril af,dat scheelt twee glazen.

United Hope
Heeft Geen Leven

Bericht door United Hope » 29 jun 2018, 19:49

MadSteven schreef:
07 mar 2009, 22:01
Het is wel geinig inderdaad, want nagenoeg net zo veel mensen 'houden wel van muziek' als 'van sport'.

Het verbaasd mij ook nog steeds ergens.

Interessant genoeg is het feit dat de wiki over 'music' ruim drie keer zo lang is dan die over 'sport'...
sportliefhebbers zijn vaak deels of geheel analfabeet en muziekliefhebbers zijn vaak ontzettende neuzelaars
668 neighbour of the beast

Oved
Forum Diva

Bericht door Oved » 29 jun 2018, 19:50

sporters zijn dom en praten ook heel erg dom.

frobbert
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door frobbert » 29 jun 2018, 19:59

He-le-maal niets :no:
“May my mercy prevail over my wrath.”

Flaaks
Knuffelnerd

Bericht door Flaaks » 29 jun 2018, 21:49

Sommige sport is spannend. Andere sport is elegant en mooi om te zien. Vaak is er een element van verrassing. Het leukste is om zelf te sporten.
Voorheen Vlaecks.

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 30 jun 2018, 07:10

" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983

Siegfried Stahl. Lidnr.66.

United Hope
Heeft Geen Leven

Bericht door United Hope » 03 jul 2018, 06:50

nu weer die tour de doping
slecht voor het milieu en de vogels ook natuurlijk
en voor het humeur van argeloze mensen die gewoon radio, tv of kranten willen gaan bedingesen

en dan die mensen die gaan lullen over die onzin

heb je eerst al wk dan ook nog dit - gelukkig niks olympisch dit jaar anders zouden we die ellende ook weer hebben

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 03 jul 2018, 07:40

Tour is drama, tactiek, spanning, bovenmenselijke prestatie met en zonder stimulerende middelen en bovenal zomergevoel. Qua parcours en spanning in t klassement minder dan Giro maar vooral dat zomergevoel en zweem van legendarisch hangt er zo lekker omheen.
Facilitator, katalysator, transformator

Whatever makes you happy, dude.

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 03 jul 2018, 07:47

United Hope schreef:
03 jul 2018, 06:50
nu weer die tour de doping
slecht voor het milieu en de vogels ook natuurlijk
en voor het humeur van argeloze mensen die gewoon radio, tv of kranten willen gaan bedingesen

en dan die mensen die gaan lullen over die onzin

heb je eerst al wk dan ook nog dit - gelukkig niks olympisch dit jaar anders zouden we die ellende ook weer hebben
Zeg dat wel.
Maar binnenkort heb je dat eeuwige gezeik over schaatsen weer.
:down:
En de POEN die dat allemaal kost.
Heb je wel eens mensen (ik kijk naar jou, iKer) die lopen te zeiken dat al het geld dat in NASA wordt gestoken en in Mars-missies en zo een schande is omdat er nog steeds honger (tegenwoordig gaan d'r meer dood aan overgewicht, dacht ik) op de wereld is, maar het budget daarvoor is toch echt stukken minder dan al die belachelijke sportevenementen die elke keer nieuwe stadions en de hele meuk d'r omheen nodig hebben.
Stop daar maar 'ns mee. ga maar lekker op dorpsniveau een beetje tegen een bal aan trappen, en film 't maar met je nieuwe iphone. Kan ook.
'We zijn bezig het ongedwongene van het forum te killen met de constante metacommunicatie en analyses.'

United Hope
Heeft Geen Leven

Bericht door United Hope » 03 jul 2018, 08:07

:worship:

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 03 jul 2018, 08:12

Nee, dan het geld dat gestoken wordt in het maken van verslavende, hersen- en jeugd verpestende computerspelletjes en de manier waarop daarmee mensen geld afhandig gemaakt wordt. Dát is pas nuttig!
Facilitator, katalysator, transformator

Whatever makes you happy, dude.

United Hope
Heeft Geen Leven

Bericht door United Hope » 03 jul 2018, 08:20

prima hoor maar de tv, radio en kranten staan niet vol met onzinnig gelul over hoe United Hope het deed met Tropico of met CIV :no:
er is geen radio x-com en geen gamingkatern in de krant en geen stervenslelijke manfiguren die op tv uren zitten te zwetsen over die spelletjes , tevens worden er geen hele wijken platgegooid en armen uit hun huizen gezet noch heb je politici die hun land ten koste van de noodlijdende bevolking in het zonnetje willen zetten .
en je moet toch wat als je de kroeg niet meer in mag omdat je roker bent of omdat je te jong bent of omdat het onbetaalbaar is geworden
er is een hoop mis met die gaming industrie maar als je niet speelt heb je er amper last van

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 03 jul 2018, 08:57

United Hope schreef:
03 jul 2018, 08:20
prima hoor maar de tv, radio en kranten staan niet vol met onzinnig gelul over hoe United Hope het deed met Tropico of met CIV :no:
er is geen radio x-com en geen gamingkatern in de krant en geen stervenslelijke manfiguren die op tv uren zitten te zwetsen over die spelletjes , tevens worden er geen hele wijken platgegooid en armen uit hun huizen gezet noch heb je politici die hun land ten koste van de noodlijdende bevolking in het zonnetje willen zetten .
en je moet toch wat als je de kroeg niet meer in mag omdat je roker bent of omdat je te jong bent of omdat het onbetaalbaar is geworden
er is een hoop mis met die gaming industrie maar als je niet speelt heb je er amper last van
:flowers:

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 03 jul 2018, 09:14

Krautsurfer schreef:
03 jul 2018, 07:47
Heb je wel eens mensen (ik kijk naar jou, iKer) die lopen te zeiken dat al het geld dat in NASA wordt gestoken en in Mars-missies en zo een schande is omdat er nog steeds honger (tegenwoordig gaan d'r meer dood aan overgewicht, dacht ik) op de wereld is
Sla je toch enigszins de bal mis.
Ik denk dat ik de enige nerd hier ben met een echte officiële NASA sticker op zn computer. Omdat ik vorig jaar in een klimaatproject zat met NASA en ESA erbij. (Als je even scrollt zie je m'n 2degrees-logo).

Maar idd, naar Mars vind ik niet zo interessante materie. Ze doen (ook) veel klimaatonderzoek tegenwoordig, en dat is dan weer wel enorm nuttig.
Extreemlinksche drammert

Oved
Forum Diva

Bericht door Oved » 03 jul 2018, 09:18

Show-off :puke:

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 03 jul 2018, 09:18

Overigens snap ik mensen ook niet die zo'n WK volgen, maar heb gisteravond wel een halfuurtje België-Japan gekeken. Best grappig voor een keer.

Anderzijds: het is vertier voor de massa. Laat ze. Stel je voor dat al dat kuddevolk opeens de tijd zou nemen ná te denken. Daar zou Rutte niet blij mee zijn!
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 03 jul 2018, 09:19

Oved schreef:
03 jul 2018, 09:18
Show-off :puke:
:belly:

Ik moet wel in mijn rol blijven natuurlijk.
Extreemlinksche drammert

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 03 jul 2018, 09:23

iKer schreef:
03 jul 2018, 09:14
Krautsurfer schreef:
03 jul 2018, 07:47
Heb je wel eens mensen (ik kijk naar jou, iKer) die lopen te zeiken dat al het geld dat in NASA wordt gestoken en in Mars-missies en zo een schande is omdat er nog steeds honger (tegenwoordig gaan d'r meer dood aan overgewicht, dacht ik) op de wereld is
Sla je toch enigszins de bal mis.
Ik denk dat ik de enige nerd hier ben met een echte officiële NASA sticker op zn computer. Omdat ik vorig jaar in een klimaatproject zat met NASA en ESA erbij. (Als je even scrollt zie je m'n 2degrees-logo).

Maar idd, naar Mars vind ik niet zo interessante materie. Ze doen (ook) veel klimaatonderzoek tegenwoordig, en dat is dan weer wel enorm nuttig.
Dan excuses, maar ik dacht dat ik ooit een post van je gelezen had waarin stond dat je het maar onzin & geldverspilling vond, en dat er wel belangrijkere dingen waren.
Ik vind dat Mars-onderzoek trouwens rete-interessant. :yes:

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 03 jul 2018, 09:24

iKer schreef:
03 jul 2018, 09:18
Anderzijds: het is vertier voor de massa. Laat ze.
Laat ze?
Maar dat is nou juist het punt.
het is niet te vermijden!
Die kloterige sport zie je overal. Het zit zelfs in de journaals! Net alsof het belangrijk is welke sukkel nu weer het hardste een bal kan schoppen / fietsen / schaatsen /zwemmen.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 03 jul 2018, 09:25

Dat is ergens ook wel interessant, maar ik kan me voorstellen dat ik het argument heb gebezigd dat Marsonderzoek marginale onzin is zolang we niet in staat zijn rijkdom te (ver)delen.
Extreemlinksche drammert

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 03 jul 2018, 09:39

iKer schreef:
03 jul 2018, 09:25
Dat is ergens ook wel interessant, maar ik kan me voorstellen dat ik het argument heb gebezigd dat Marsonderzoek marginale onzin is zolang we niet in staat zijn rijkdom te (ver)delen.
Iets in die zin was het wel, dacht ik.

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 03 jul 2018, 10:03

Sport kijken is heerlijk.

Wat een schitterende tweede helft gister! Ik vind België een kutland en vind de bewoners daar passief-agressief en achterbaks, maar dankzij het goede voetbal gunde ik ze tóch de overwinning. Daarin schuilt de kracht van sport (voor mij). Ik kan me vergapen aan het talent van de één en me doodergeren aan het gedrag van de ander. Het mooiste zijn sporters die dat samen laten komen in één persoon (Ronaldo, Neymar, Sven Kramer, Ali, etc. etc.)

Daarnaast kan het kijken naar sport zorgen voor ontspanning en is het een vorm van escapisme (denk aan: snooker en bowls) of het kan zorgen voor een extreme spanning, met daarna een enorme ontlading. Kijk eens naar de beelden van de mensen die de 3-2 van België vierden. Totale extase.
It's just not understanding...

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 03 jul 2018, 11:02

gung ho schreef:
03 jul 2018, 10:03
Ik vind België een kutland en vind de bewoners daar passief-agressief en achterbaks
Inhoudelijk herken ik in dit geval niet de intensiteit die jij blijkbaar wel ervaart, maar in algemene zin vind ik het mooi dat je een lans breekt voor het, op grond van culturele en nationale categorieën, toedichten van karaktertrekken aan groepen mensen :up:
                                                — Kryptozoid, lid 69

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 03 jul 2018, 11:34

Ik vind België TOP. Een versie van Nederland die toch nét ff anders is.
Ik zie dat overigens niet in mensen maar in natuur, architectuur. Antwerpen is toch wat barokker her en der, en wat postmoderner op andere plekken dan dat we in NL hebben. En dat we dan enigszins een gedeelde geschiedenis hebben. Maar oké, het verschil is gradueel met NL. Maar wel zichtbaar voor iemand die in het hoge noorden opgroeide. Ik hou ervan dat te ondergaan in België.
Extreemlinksche drammert

MarkS
Heeft niks beters te doen
Contacteer:

Bericht door MarkS » 03 jul 2018, 13:13

Ik ook. Mag er graag zijn. In het bijzonder op de slagvelden van WO1 trouwens.

United Hope
Heeft Geen Leven

Bericht door United Hope » 03 jul 2018, 13:30

uitzonderlijk lelijk land
niet de oude steden maar wat daarbuiten is

en raar gebouwd ook
ze hebben daar geen planmatige bouw van huizen zoals hier dus men bouwt langs de grote wegen maar lukraak in belgische wansmaak

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 03 jul 2018, 13:46

United Hope schreef:
03 jul 2018, 13:30

en raar gebouwd ook
ze hebben daar geen planmatige bouw van huizen zoals hier dus men bouwt langs de grote wegen maar lukraak in belgische wansmaak
Maar omgekeerd is het toch ook wel geestdodend dat iedere vierkante centimeter in Nederland is benoemd in een of ander bestemmingsplan.

En in België laten ze verlaten en/of ingestorte gebouwen gewoon nog decennia staan :bounce: Dát is Europa zoals 't had kunnen, en mijns inziens moeten, zijn! Terugtredende mens, en de flora en fauna die het weer overnemen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

[bron van foto's]
                                                — Kryptozoid, lid 69

United Hope
Heeft Geen Leven

Bericht door United Hope » 03 jul 2018, 13:48

daar wel mee eens
verlaten gebouwen zijn het mooist

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 03 jul 2018, 13:50

United Hope schreef:
03 jul 2018, 13:48
daar wel mee eens
verlaten gebouwen zijn het mooist
:flowers: :love:
                                                — Kryptozoid, lid 69

MarkS
Heeft niks beters te doen
Contacteer:

Bericht door MarkS » 03 jul 2018, 13:55

United Hope schreef:
03 jul 2018, 13:30

en raar gebouwd ook
Ja, zo lelijk dat het weer leuk wordt. Op IG is een account "Ugly Belgian Houses" met de mooiste/lelijkste voorbeelden.

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 03 jul 2018, 13:59

MarkS schreef:
03 jul 2018, 13:55
Op IG
:?

Afbeelding
Afbeelding
                                                — Kryptozoid, lid 69

Plaats reactie