Eindelijk! De Ommekeer!

Voor Film, TV, Boeken, Musea, Theater etc...
iKer
Meganerd

Eindelijk! De Ommekeer!

Bericht door iKer » 22 aug 2016, 20:44

Afgelopen zomer kreeg ik dan éindelijk dat verlossende gevoel. Er gaat ECHT iets gebeuren. Sinds 2008 erger ik me kapot aan de inertie en het onvermogen van de politieke elites (Obama, EU, Downing Street, Merkel) om iets te doen aan de aangerichte ellende en ons systeem. Sukkels alom (hier ter forum plenty aanwezig) zagen jarenlang niet wat duidelijk werd in 2008. NU begint er eindelijk politiek iets door te druppelen van besef.

Neoliberalisme werkt slechts voor een kleine vermogende klasse. De rest is langzaam of sneller aan het verarmen. Zie bijvoorbeeld de oplichters van RABO die in het LIBOR-schandaal boetes van maximaal €1500,- (!!!!!!!!!!) kregen, terwijl huurders en onderklasse met hogere belastingen en exploderende huurprijzen geconfronteerd werden.

Overal is nu beweging. Irak en Afghanistan brachten ons Nice, Parijs en Brussel. Neoliberalisme bracht ons de kiezersopstand van Brexit en Trump. De backlash van een paar decennia arrogantie is overduidelijk. Het kan niet anders; dit systeem is onhoudbaar geworden.
Een goed artikel hierover is DEZE
Meanwhile, some of those who were previously strong advocates of a neoliberal approach, such as Larry Summers and the Financial Times’s Martin Wolf, have become extremely critical. The wind is in the sails of the critics of neoliberalism; the neoliberals and monetarists are in retreat. In the UK, the media and political worlds are well behind the curve. Few recognise that we are at the end of an era. Old attitudes and assumptions still predominate, whether on the BBC’s Today programme, in the rightwing press or the parliamentary Labour party.
But by far the most disastrous feature of the neoliberal period has been the huge growth in inequality. Until very recently, this had been virtually ignored. With extraordinary speed, however, it has emerged as one of, if not the most important political issue on both sides of the Atlantic, most dramatically in the US. It is, bar none, the issue that is driving the political discontent that is now engulfing the west. Given the statistical evidence, it is puzzling, shocking even, that it has been disregarded for so long; the explanation can only lie in the sheer extent of the hegemony of neoliberalism and its values.
Laatst gewijzigd door iKer op 22 aug 2016, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Extreemlinksche drammert

(klaz*)
Forumgod

Re: Eindelijk! De Ommekeer!

Bericht door (klaz*) » 22 aug 2016, 20:46

iKer schreef: Maar overal is beweging. Irak en Afghanistan brachten ons Nice, parijs en Brussel. Neoliberalisme bracht ons de kiezersopstand van Brexit en Trump.
Dat is geen ommekeer, maar ellende die resulteert in nog meer ellende.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 22 aug 2016, 20:51

Simpel gezegd, en niet goed doordacht, Klaz.
De heersende klasse denkt dat alles bij het oude kan blijven. Dat kan het niet. Vandaar deze kiezersrevoltes. Dit zijn broodnodige signalen dat er iets volkomen fout zit. Er is momenteel een systeem waar een groot deel van het volk geen baat bij heeft, maar last van ondervind. Occupy (het eerste signaal) is keihard uiteen geslagen in de VS, Tea Party en nu Trump zijn dezelfde soort verschijnselen. Sanders -niet meer in de race- was het verstandige alternatief voor het hooliganism van Trump.

Als men het deksel langer op de pot wil houden gaat 'ie op termijn ontploffen. Wees bij met deze verschijnselen NU, want op termijn zou het resulteren in revoltes. En die zijn pas echt bloedig (zie Egypte, Syrië etc.)
Extreemlinksche drammert

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 22 aug 2016, 20:54

Maar daarmee is de ommekeer er nog niet.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 22 aug 2016, 21:05

(klaz*) schreef:Maar daarmee is de ommekeer er nog niet.
Tot Trump verkozen word nog niet. In het geval het Clinton wordt kunnen we alleen maar bidden dat ze de signalen van Trump en Sanders serieus neemt. Maar ik heb in haar geen enkel vertrouwen. Trump is een onbeschaafde proleet van de aller, -allerergste soort, maar hij wekt op mij de indruk dat hij enigszins doorheeft waar de schoen wringt. Clinton moet wakker worden, want Sanders was niet voor niets een succes in haar partij. Obama heeft teveel op z'n handen gezeten, en nu is een neoliberale havik daar kandidaat.

En Brexit lijkt me een gevalletje van duidelijke ommekeer. Hoe je het ook duiden wilt.
In NL zitten de probleemveroorzakers nog stevig in het zadel.
Extreemlinksche drammert

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 22 aug 2016, 21:50

Dat betekent nog steeds niet dat we een ommekeer ten goede kunnen verwachten.

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 23 aug 2016, 01:56

iKer schreef:Trump is een onbeschaafde proleet van de aller, -allerergste soort, maar hij wekt op mij de indruk dat hij enigszins doorheeft waar de schoen wringt.
Mee eens. Anders dan bijv. Wilders (en ook Farage) heeft hij een m.i. redelijk (weliswaar simpele / versimpelde) verhaal aangaande de economie (dat neerkomt op een enorm protectionisme, waarvan wordt beweerd dat dat juist schadelijk zou zijn voor grote bedrijven en daardoor voor de hele samenleving - maar misschien worden dat soort waarschuwingen juist wel door de grote bedrijven, die immers graag arbeid outsourcen, de wereld ingeholpen?).

Ik vind het jammer dat Trump zich nu tot champion van de Tea Party achtigen heeft gemaakt, en die rare conservatieve grijsduifreli tot running mate benoemd heeft. Scott Brown was even getipt, en dat is, voor een republikein, een redelijk mild en ruimdenkend figuur (heb ik me laten vertellen). Het leek er even op dat Trump naar het midden zou schuiven, wat ook meestal gebeurt, maar ik denk dat er teveel onrust in de republikeinde gelederen is...

Anyway, Trump is, net als Bernie, voor betaalbare (door niet-rijke mensen) medicatie (wat naar het schijnt overigens een niet al te realistisch standpunt is, omdat Big Pharma een van de sterkste lobby's heeft in Washington).

Verder heeftie allemaal havikstandpunten, waar ik niet zo'n moeite mee heb en die iig minder sneaky zijn dan die van Clinton, en ongetwijfeld een zooi rare/nare standpunten om z'n conservatieve achterban te behagen.
"'Samenleving' is een biologische constructie."
                                                — Kryptozoid, lid 69

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 23 aug 2016, 07:57

Toch, Klaz, ik zeg ne dat dit de ommekeer is. Van veraf lijkt er niets aan de hand, maar als je ziet hoe ongehoord een kandidaat met standpunten als Trump is binnen een partij die met haar ideologie het land aan de rand van de afgrond bracht...

Kijk, ik snap ook wel dat Hilly de beschaafde kandidaat is, en Trump een teruggang in beschaving. Klopt. Maar economisch gezien is hij en niet Hilly de kandidaat die ergens vertolkt dat er iets schort aan het systeem.
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 23 aug 2016, 08:01

En de kans is LEVENSGROOT dat er weinig gebeurt: hij heeft nu al taxcuts voor rijken afgekondigd. Als er iets is wat een dom standpunt is is dat het wel.
Extreemlinksche drammert

Scalle
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Scalle » 23 aug 2016, 08:54

iKer schreef:En de kans is LEVENSGROOT dat er weinig gebeurt: hij heeft nu al taxcuts voor rijken afgekondigd. Als er iets is wat een dom standpunt is is dat het wel.
Dus je zegt het zelf: helemaal geen ommekeer.

Ik deel eerder Klaz' mening.
En ik zie het nogal somber in: het is allemaal nog niet slecht genoeg opdat er een ommekeer zou komen.
Please enter the telephone number, then press https://soundcloud.com/boomboomboom/crazy-date

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 23 aug 2016, 13:29

iKer schreef:Kijk, ik snap ook wel dat Hilly de beschaafde kandidaat is, en Trump een teruggang in beschaving. Klopt. Maar economisch gezien is hij en niet Hilly de kandidaat die ergens vertolkt dat er iets schort aan het systeem.
Vandaar ook dat Trumps economische topadviseurs voornamelijk hedge fund managers en bankiers zijn.
"We take a Norwegian cruise but we don't go to Norway"

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 23 aug 2016, 17:03

Inderdaad, terwijl Hilly leunt op onbaatzuchtige, empathische intellectuelen.

Sowieso zou ik nooit op één van beiden stemmen. Nog niet over mijn lijk.
Ik denk dat Hillary de beste kandidaat is. Ze verdeelt het land niet langs raciale lijnen. Vermits de Clintonkliek weet wat ze fout doet en deed, en daar naar gaan handelen. Zowel Obama (oorlogvoeren, Occupy uiteen slaan, TTIP etc.) als Bill (bezweek onder andere voor liberaliseringsdruk van financiële wereld, praatte Jeltsin de liberalisering van de economie aan dat binnenlands een sociale ravage aanrichtte) hebben nu niet bepaald een goeie trackrecord. Van Trump wéét je dat 'ie een foute opportunist is. Maar er moét iets gebeuren, met name in de bevoordeling van het internationale kapitaal t.o.v. de factor arbeid. Er moét eenvoudigweg een forse correctie komen die de macht eerlijker verdeelt door herverdeling van middelen (lees: geld.) Dat is sinds 2008 de uitdaging (wat mij betreft al véél eerder), en die uitdaging durft men niet aan met de rijken der aarde. Want marktfundamentalisme. Want neoliberaal. (Hier in NL dezelfde ellende met een ander gezicht natuurlijk).

En dan hebben we het nog niet eens over de puinhoop die sinds Bush sr. in het MO is ontstaan, en het klimaatprobleem. En Brussel die mooie woorden spreekt over vluchtelingenopvang maar geen zak doet.
Laatst gewijzigd door iKer op 23 aug 2016, 17:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Extreemlinksche drammert

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 23 aug 2016, 17:17

iKer schreef:Inderdaad, terwijl Hilly leunt op onbaatzuchtige, empathische intellectuelen.
Waar heeft Ysfoxy dat gesteld? Terug naar af, iKer.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 23 aug 2016, 17:42

Ysfoxy schreef:
iKer schreef:Inderdaad, terwijl Hilly leunt op onbaatzuchtige, empathische intellectuelen.
Waar heeft Ysfoxy dat gesteld? Terug naar af, iKer.
Waar zeg ik dat Ysfoxy dat stelt?

Terug naar af, Ysvos. :p
Extreemlinksche drammert

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 23 aug 2016, 17:50

Fijn, staan we beiden op af, mag jij daar aan Ysfoxy uitleggen waarom je de plank volledig missloeg qua Trump.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 23 aug 2016, 17:54

Scalle schreef:En ik zie het nogal somber in: het is allemaal nog niet slecht genoeg opdat er een ommekeer zou komen.
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat wij door zulke grote klootzakken geregeerd worden. Maar op zich heb ik daarin natuurlijk gewoon een bord voor mijn kop.

Wat mij betreft gewoon forse belasting op vermogen (Alle. Geld, opties, vastgoed, etc. Begin eens met 15% op jaarbasis, alles boven de €250.000 wegbelasten). Daar bekostigen we een stevig basisloon van de eerste jaren, zodat we fors op huursubsidie en allerhande steun voor dit en dat en zus en zo kunnen bezuinigen; die ambtenaren kunnen iets zinnigers gaan doen dan steeds geld rondpompen. Voedselbanken verdwijnen zo. Veel armoegerelateerde problemen vergen minder aandacht.
Belasting op arbeid kan fors minder. Boven de €60.000/jaar inkomen belasten met 70%, boven €100.000 per jaar 100% et voila: gezonde overheidsfinanciën. Betaalbare gezondheidszorg en onderwijs wordt weer normaal; net als vroeger voor Reagan, Thatcher, Lubbers en Kok.

Als je even kijkt naar de situatie van vóór 1980, die enigszins leek hierop, zie je dat we toen een veel hogere economische groei hadden. De decennia dat we op een christen/sociaal democratie leken kenden veel hogere groeipercentages dan na 1980.
(Overigens is economische groei slecht voor het milieu, maar dat is een ander verhaal)
Laatst gewijzigd door iKer op 24 aug 2016, 00:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 23 aug 2016, 17:58

Ysfoxy schreef:Fijn, staan we beiden op af, mag jij daar aan Ysfoxy uitleggen waarom je de plank volledig missloeg qua Trump.
Dat Trump een teruggang in beschaving is en zal zijn of dat hij meer uit lijkt te stralen dan Hillary dat er iets fundamenteel fout zit?
Extreemlinksche drammert

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 23 aug 2016, 18:12

iKer schreef:Dat Trump een teruggang in beschaving is en zal zijn of dat hij meer uit lijkt te stralen dan Hillary dat er iets fundamenteel fout zit?
:lol: Wanneer je het zo verwoordt, heb je in beide gevallen gelijk want Trump is, naast Hillary, exponent van wat er fundamenteel fout zit en in die zin straalt hij dat wel uit, ja. :p

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 23 aug 2016, 19:39

Economisch fout.

Btw, zijn kiezers zijn de hasbeens, degenen die zich al jaren in de luren laten leggen door de Republikeinen en terugverlangen naar een CAO-paradijs zoals het nog steeds voor sommigen is in NL. Typisch domrechts dat ze nu al jarenlang tuinen in de verhaaltjes over trickle down economisch en meer van dat Milton Friedman geneuzel dat ons ongelijkheid en 2008 bracht.

Vermoedelijk is Trump niet opgewassen tegen de megalobby van dit soort gevaarlijke types. Maar Trump is vast en zeker niet zo psychopatisch als de Koch-brothers, en heeft naar ik vermoed meer oog voor de witte loser die sinds de globalisering verloor van Han Li, Mukesh Kumar, Felipe Hernández en Matěj Slovadan.

Democraten hebben daar ook wel oog voor, dus wellicht dat er via Congres iets van te maken is. Ik wil wedden dat de 1% en hun belangen de beide partijen kapot aan het lobbyen zijn nu. Ook interessant te weten hoe de zionisten de deur bij Trump plat zullen lopen, Trump is niet zo'n enorme zionist by heart. Maar dat was W Bush ook niet (en we zien hoe dat afliep...)
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 24 aug 2016, 00:14

En het feit dat de Blairites in GB Jeremy Corbyn niet wegkrijgen dan? Ik bedoel... die man staat voor principes die overal in westerse voormalig linkse partijen zijn afgeworpen. De anti-Dijsselbloem zou ik hem willen noemen.

Ergo: man en macht uit de partijtop (Blairites) wil hem eruit werken. 'Hij gaat de verkiezingen niet winnen voor Labour' zei Sadiq Khan (London major) vandaag. Maar in feite is deze man verantwoordelijk voor de grootste groei van de partij in jaaaaren.

NB: Blair (met leugens Irak binnengevallen) laat zich nu inhuren als zwaarbetaald adviseur van dictators en financiële instellingen. Vergelijk Kok, die adviseur is bij de foutste bank die NL heeft, de ING. Beiden moreel zo corrupt als de hel, ik zou Blair met enig plezier zien sterven door iemand's hand, maar nog mooier is wat we komende 15 jaar gaan zien: de vernietiging van dit soort ultraliberale kapitalist*.

* Fuck, ik heb teveel gezopen. Ik lijkt zelfs optimistisch te worden.
Extreemlinksche drammert

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 24 aug 2016, 10:17

iKer schreef:* Fuck, ik heb teveel gezopen. Ik lijkt zelfs optimistisch te worden.
Niet meer doen, Iker.
Ik werd er een beetje ongerust van.

Hoe'st om te ontwaken met een kater in dezelfde zooi als altijd?
'We zijn bezig het ongedwongene van het forum te killen met de constante metacommunicatie en analyses.'

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 24 aug 2016, 11:48

Viel mee vandaag.
Beetje drowsy.
Extreemlinksche drammert

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 24 aug 2016, 14:27

Krautsurfer schreef: Hoe'st om te ontwaken met een kater in dezelfde zooi als altijd?
:lol:

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 24 aug 2016, 14:49

Enfin, dat was een vraag naar een verslaafde.
Maar drank is niet mijn ding. Ik tracht uit alle macht en tegen beter weten in positieve tendenzen uit de maatschappij te peuren. En daar gaat dit topic over. Dat ik, ondanks dat het niet-aantrekken van de economie waar de D66-achtigen krampachtig in geloven, geloof dat er iets verandert in het denken.

Iets zei ik. Niet veel. Iets.

Ik sluit bijvoorbeeld moedwillig de ogen voor de corruptie van de Duitse automotive industrie die -godbetert- WEER uitstel hebben om fatsoenlijke schonere auto's te maken. Kortom: de christendemocraten en sociaaldemocraten willen dat er niks gebeurd. Ons leefmilieu is smerig en dat is prima zo. Auto's doden duizenden in de EU, maar he! Er is werk voor een handjevol gelukkigen! Nee, niet voor mij, maar voor de luie overgewichtigen van de auto-industrie, wiens industrie zwaar bevoordeeld wordt.
God schijnt gezegd te hebben dat de eersten de laatsten worden, maar echt haast toont hij niet.

Ook sluit ik moedwillig de ogen voor de domme vluchtelingenpolitiek. Sinds 2010 schreeuwen we 'opvang in de regio!' en als er een klein contingent ondernemingslustigen is dat zich meldt aan de grens wenden we oplossingsgerichtheid voor. We hadden ervoor kunnen kiezen in 2010 mee te helpen met opvang in de regio. Had wat miljarden gekost (geen EU inwoner had het gemerkt) maar had veel zinloos gediscussieer van de eindeloze rij kleine geesten met grote bek op TV gescheeld. Had ik hier wat anders kunnen doen. Ondertussen is de situatie op Lesbos weinig beter als een Duits kamp in 1941, en kijken we massaal weg.

En ja, ik sluit ook de ogen voor Griekenland. Het IMF heeft deze zomer na zelfonderzoek toegegeven dat de aanpak gefaald heeft en anders had gemoeten (ja duh! Wie mij gevolgd heeft wist dat dat zo was). Dat is een stapje te ver voor Duitsland en Dijsselbloem). Vakkundig wordt zo de EU om zeep geholpen, dus mocht de boel ineenstorten rouwt niemand behalve de profiteur.

Kortom: OMMEKEER mensen! Het is er if you want it!
Extreemlinksche drammert

roadrunner
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door roadrunner » 24 aug 2016, 18:31

iKer schreef:
En het feit dat de Blairites in GB Jeremy Corbyn niet wegkrijgen dan? Ik bedoel... die man staat voor principes die overal in westerse voormalig linkse partijen zijn afgeworpen. De anti-Dijsselbloem zou ik hem willen noemen.

Zit, staat en zit weer. Wat een held! :up:

http://nos.nl/artikel/2127817-oneerlijk ... ngate.html

Link

Link
Forumspammer

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 24 aug 2016, 23:27

Leek mij vooral een storm in een glas water.
Zolang Blair als oorlogmisdadiger en leugenaar nog vrij loslopend duizenden kan toucheren als adviseur zou ik niet mekkeren over iemand die zijn volk daadwerkelijk probeert te helpen.

Maar goed, jij bent VVD-stemmer. Moreel corrupt tot op het bot. Ik hoop dat de volgende crisis straks met jullie soort afrekent, want de neoliberale trackrecord sinds 2008 is vèrre van goed. Inkeer is niet gekomen, en dan moet er een soort shocktherapie komen door de redeloze horden. Kunnen jullie bruine vrinden vast goed!
Extreemlinksche drammert

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 25 aug 2016, 05:05

iKer schreef:bruine vrinden

Link

Link

Link
"'Samenleving' is een biologische constructie."
                                                — Kryptozoid, lid 69

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 25 aug 2016, 05:46

iKer schreef:Iets zei ik. Niet veel. Iets.
:lol: :drink:
Had ik hier wat anders kunnen doen.
:lol: newsflash: dat kan nu ook! Doe maar! Je gaat de wereld niet redden :no: :wave:
(ja duh! Wie mij gevolgd heeft wist dat dat zo was)
Twitter? Facebook? Of heb je n blog? :bounce: :lol:
Facilitator, katalysator, transformator

Whatever makes you happy, dude.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 25 aug 2016, 14:06

(ja duh! Wie mij gevolgd heeft wist dat dat zo was)
Twitter? Facebook? Of heb je n blog? :bounce: :lol:[/quote][/quote]ik heb forumnerfs :clown:

Serieus: iedereen die oplette wist dat Griekenland verkeerd is aangepakt door EU, wereldbank en IMF. Nu heeft het IMF ballen getoond door dat toe te geven. Maar ik zou de toonaangevende critici niet op bezoek willen die hiertegen gewaarschuwd hebben. Simpelweg teveel. Ik was hier degene die het zei, maar dit lag er zoooo dik bovenop dat het bijna komisch is dat ze het nu zelf ook zeggen.

Bij Duitsland ging iets soortgelijks mis 100 jaar geleden in Versailles. Churchill waarschuwde toen als jonge diplomaat. Griekenland is simpelweg naar de knoppen geholpen: hebben ze ook zelf gedaan door niet uit de EU te stappen (links verraad aan eigen volk wmb. Beter arm en moreel kaarsrecht ten onder dan zoals nu als lakei van de Duitse belangen. That's me.)
Laatst gewijzigd door iKer op 25 aug 2016, 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Extreemlinksche drammert

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 25 aug 2016, 15:30

iKer schreef:Beter arm en moreel kaarsrecht ten onder dan zoals nu als lakei van de Duitse belangen. That's me.)
Afbeelding
'We zijn bezig het ongedwongene van het forum te killen met de constante metacommunicatie en analyses.'

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 25 aug 2016, 15:39

Inderdaad is die mentaliteit zowat het grootste euvel van de mens.
Iets waar ik me redelijk vruchteloos tegen verzet.

edit:
Duitsland waant zich groter dan het in werkelijkheid is. U kunt me vast niet volgen wat ik hierna zeg.

Engeland en Frankrijk dicteerden Versailles. Ze hadden de halve wereld onder de voet gelopen. 50 jaar later was uit het hele gekrakeel slechts Engeland over met tanende rijkdom en een machtige financiële sector.
Nu zijn New York, Londen en Frankfurt als centra van de financiële macht over. Parijs stelt op het wereldtoneel niets meer voor behalve als belangrijke voorloper van de westerse moderne cultuur. De VS is als voormalige kolonie van GB de enige herinnering aan een glorierijk verleden van Groot Brittanië. Brussel en Berlijn blijken geheel Europa cultureel in de greep te hebben gekregen.

Kortom: als les kun je hieruit trekken dat Germania groots is, maar dat het over 100 jaar weer volkomen anders kan liggen qua wereldverhoudingen.
Laatst gewijzigd door iKer op 25 aug 2016, 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Extreemlinksche drammert

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 25 aug 2016, 15:47

iKer schreef:Iets waar ik me redelijk vruchteloos tegen verzet.
Afbeelding

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 25 aug 2016, 15:50

iKer schreef:Inderdaad is die mentaliteit zowat het grootste euvel van de mens.
Iets waar ik me redelijk vruchteloos tegen verzet.
Je kunt je net zo goed verzetten tegen het feit dat we over het algemeen twee benen hebben.

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 25 aug 2016, 16:11

Ah, iKel de Übermensch; meer dan dier :worship: :lol:

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 25 aug 2016, 16:21

Nu zijn mijn epistels over het algemeen tegen het psychedelische aan, maar 'Übermensch' lijkt mij een vreemde conclusie.
Extreemlinksche drammert

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 25 aug 2016, 16:50

Iker.
Dat je postjes niet altijd even coherent zijn, betekent nog niet dat ze psychedelisch zijn.
Een populaire misvatting.

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 25 aug 2016, 16:55

Misschien zijn ze psychedelisch in de zin van dat hij op zijn eigen postjes tript?

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 25 aug 2016, 17:04

Ik zal volgende x beter mijn best doen.
Eerst jullie nog.
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 25 aug 2016, 21:33

roadrunner schreef:
iKer schreef:En het feit dat de Blairites in GB Jeremy Corbyn niet wegkrijgen dan? Ik bedoel... die man staat voor principes die overal in westerse voormalig linkse partijen zijn afgeworpen. De anti-Dijsselbloem zou ik hem willen noemen.
Zit, staat en zit weer. Wat een held!
Hier het exacte verhaal.

http://amp.twimg.com/v/63f532ef-f401-4c ... 87b37e42a9

Het schijnt btw dat voor de privatisering (Thatcher) de treinen uitstekend waren.
Net als hier in NL, toen er nog gewoon belastinggeld voor het volk werd besteed, in plaats van banken en dus belegde vermogens overeind te houden.
Extreemlinksche drammert

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 25 aug 2016, 21:49

Krautsurfer schreef:Iker.
Dat je postjes niet altijd even coherent zijn, betekent nog niet dat ze psychedelisch zijn.
.
Eerder psychotisch.
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983

Siegfried Stahl. Lidnr.66.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 25 aug 2016, 22:51

Duurde wel ff tot je es langskwam hier Sieg, alles oke?
Tweedehands autohandel goeie business met al die armoe tegenwoordig, of niet?

Heb je tóch profijt van je stem op de kapitalisten, kapotte economie: kassa!
Extreemlinksche drammert

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 26 aug 2016, 06:01

Siegfried Stahl schreef:
.
Eerder psychotisch.
Dat woord had ik nav dit topic ook in mn hoofd. iKel begint hoe langer hoe meer HarrieChristus trekjes te vertonen. Of nog verder; spelen met de gekleurde lettertjes heeft ie al achter zich liggen.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 26 aug 2016, 08:06

Richardus schreef:
Siegfried Stahl schreef:
.
Eerder psychotisch.
Dat woord had ik nav dit topic ook in mn hoofd. iKel begint hoe langer hoe meer HarrieChristus trekjes te vertonen. Of nog verder; spelen met de gekleurde lettertjes heeft ie al achter zich liggen.
Gelukkig dacht ik eerder dan jij aan HC, dus het zal nog best meevallen met mij.

Ergo: het was warm gisteren, de tandarts was weinig prettig (7 kwartier met je bek open liggen) en ik had een aantal dagen te weinig geslapen, migraine, de brug was open en ik had te lang niet geneukt.
Kortom...
Extreemlinksche drammert

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 26 aug 2016, 08:14

iKer schreef:
Richardus schreef:
Siegfried Stahl schreef:
.
Eerder psychotisch.
Gelukkig dacht ik eerder dan jij aan HC, dus het zal nog best meevallen met mij.
Scary. Jij denkt te weten wanneer ik iets dacht? Wanen zijn sterkste teken van psychose hè.
Ergo: het was warm gisteren, de tandarts was weinig prettig (7 kwartier met je bek open liggen) en ik had een aantal dagen te weinig geslapen, migraine, de brug was open en ik had te lang niet geneukt.
Kortom...
So? Je bent zielig en we moeten onze bek houqe tegen je? :lol:

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 26 aug 2016, 08:18

Dat zelfbeklagende "migraine" noemt de normale mens gewoon "kater" :roll: je zoop teveel, remember? Djzz...

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 26 aug 2016, 10:33

Nou, ik prefereer liever een hele maand katers van de 'A' categorie dan migraine.
Ik had daar in mijn pubertijd nog wel 'ns last van. in de jaren daarna soms ook nog wel eens.

Gruwelijk.
Eerst trillende vlekken voor m'n ogen die steeds groter werden totdat m'n zicht op een slecht afgesteld tv-kanaal kanaal met veel ruis leek en ik niets meer kon zien, en vervolgens urenlang moorddadige hoofdpijn. Maar dan echt moorddadig. Stel je die intense kortdurende 'brainfreeze' voor als je te snel ijs eet, maar dan zwaar en non-stop. Urenlang.

Daarna de rest van de dag overgeven.

Nee, dat was geen pretje, die migraine.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 26 aug 2016, 10:47

Richardus schreef:Dat zelfbeklagende "migraine" noemt de normale mens gewoon "kater" :roll: je zoop teveel, remember? Djzz...
Nu ga je een beetje te snel. Je begint overmoedig te worden. Uitkijken, want anders vergaat het uitlachen je. Je was zo goed op weg de laatste tijd!
Mijn laatste alcohol was alweer een etmaal geleden.
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 26 aug 2016, 10:57

Als er érgens geen ommekeer te bespeuren valt is dat wel in het niveau van het verkiezingsprogramma van de PVV btw. Nu zijn veel opvattingen van mij (en zij) vast een kwestie van perceptie, maar er staat ook nogal wat feitelijke en suggestieve flauwekul in. Beetje niveau VVD 'als wij de grootste worden gaat de banenmachine draaien' van paar jaar geleden.
Extreemlinksche drammert

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 26 aug 2016, 11:38

Krautsurfer schreef:Nou, ik prefereer liever een hele maand katers van de 'A' categorie dan migraine.
Ik had daar in mijn pubertijd nog wel 'ns last van. in de jaren daarna soms ook nog wel eens.

Gruwelijk.
Eerst trillende vlekken voor m'n ogen die steeds groter werden totdat m'n zicht op een slecht afgesteld tv-kanaal kanaal met veel ruis leek en ik niets meer kon zien, en vervolgens urenlang moorddadige hoofdpijn. Maar dan echt moorddadig. Stel je die intense kortdurende 'brainfreeze' voor als je te snel ijs eet, maar dan zwaar en non-stop. Urenlang.

Daarna de rest van de dag overgeven.

Nee, dat was geen pretje, die migraine.
Je had daar ook helemaal niet aan moeten beginnen...maar ja...jeugdige overmoed. Al doende leert men.
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983

Siegfried Stahl. Lidnr.66.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 26 aug 2016, 11:39

:lol:
Extreemlinksche drammert

Plaats reactie