Catalunya

Voor Film, TV, Boeken, Musea, Theater etc...
Scalle
Heeft ECHT geen Leven

Re: Catalunya

Bericht door Scalle » 02 okt 2017, 09:34

Kryptozoid schreef:
01 okt 2017, 19:31
Scalle schreef:
01 okt 2017, 12:11
Ik mis een verhaal die vooruit kijkt ipv terug kijkt.
:protest: Je gaat, vrees ik, online te veel met Rijks-Nederlanders om.
:oops:
Please enter the telephone number, then press https://soundcloud.com/boomboomboom/crazy-date

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 02 okt 2017, 10:26

Kryptozoid schreef:
02 okt 2017, 08:42
Het ging me nu eens niet om 'mijn' ethnocentrisme, maar ik moest n.a.v. die Catalonië-kwestie onlangs denken aan die woordvoerder van Antifa die je vroeger altijd op TV zag. Dat was een gozer die met de Basken sympathiseerde en daar ook vaak naartoe ging.
Ik kende vroeger een gast die zichzelf anarchist noemde en sympathiseerde met de IRA. Bomaanslagen vond-ie gerechtvaardigd.
Tsjah.. Verzet tegen de gevestigde orde heeft altijd al de sympathie van die groep gehad, of dat nu op grote of op kleine schaal gebeurt.
'We zijn bezig het ongedwongene van het forum te killen met de constante metacommunicatie en analyses.'

Number9
Knuffelnerd

Bericht door Number9 » 02 okt 2017, 10:35

Ik vind het raar dat bij zo'n referendum alleen maar de Catalanen worden gevraagd te stemmen. Een eventuele afscheiding van Spanje heeft immers ook consequenties voor de Spanjaarden. Dus referendum, soit, maar dan zou het wel zo eerlijk zijn als beide 'kanten' zich mogen uitspreken.
Number9, lid nummer 25.
The sacred pint alone can unbind the tongue of Dedalus.

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 02 okt 2017, 11:45

Number9 schreef:
02 okt 2017, 10:35
Ik vind het raar dat bij zo'n referendum alleen maar de Catalanen worden gevraagd te stemmen. Een eventuele afscheiding van Spanje heeft immers ook consequenties voor de Spanjaarden. Dus referendum, soit, maar dan zou het wel zo eerlijk zijn als beide 'kanten' zich mogen uitspreken.
Daar valt idd wat voor te zeggen; alleen lukt het een bepaalde enclave zich op zo'n manier dan waarschijnlijk nooit om zich af te splitsen.

In geval van Californië misschien wel :lol:
"'Samenleving' is een biologische constructie."
                                                — Kryptozoid, lid 69

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 02 okt 2017, 11:49

Kryptozoid schreef:
02 okt 2017, 11:45
Number9 schreef:
Daar valt idd wat voor te zeggen; alleen lukt het een bepaalde enclave zich op zo'n manier dan waarschijnlijk nooit om zich af te splitsen.

En een afscheiding van Limburg zou op die manier ook wel moeten lukken.

Number9
Knuffelnerd

Bericht door Number9 » 02 okt 2017, 12:03

(klaz*) schreef:
02 okt 2017, 11:49
Kryptozoid schreef:
02 okt 2017, 11:45
Number9 schreef:

En een afscheiding van Limburg zou op die manier ook wel moeten lukken.
En van Vrijstaat Amsterdam. Als De Rest van Nederland nu eens zou beginnen met zich afscheiden van A'dam.
Number9, lid nummer 25.
The sacred pint alone can unbind the tongue of Dedalus.

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 02 okt 2017, 12:05

Hela hola! :protest:

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 02 okt 2017, 12:27

Bij dezen pleit ik voor vrij reizen voor een select deel der hoofdstedelijke bevolking.

Laten we zeggen: dat betreft Klaz, en de rest van de namen dien ik tzt wel in.
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 05 okt 2017, 22:43

Toch zit het mij niet lekker: er wordt een georganiseerde verkiezing met geweld begroet. En de EU schaart zich achter de geweldplegers.
Nu weet ik wel dat de EU niet uit lieverdjes bestaat die veel fouts op hun geweten hebben, maar dit neigt toch echt naar een vorm van antidemocratisch gedrag.

Klootzakken.
Extreemlinksche drammert

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 06 okt 2017, 22:11

iKer schreef:
05 okt 2017, 22:43
Klootzakken.

Link
                                                — Kryptozoid, lid 69

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 09 okt 2017, 12:17

Grappig dat. ACAB zie je soms ook op tattoos van linkse activisten.

Overigens vind ik het een dommige stelling, lang niet iedere politieman is een klootzak, en zeeeeeeer zeker niet altijd.
Laat onverlet dat ze er zeer zeker klootzakken tussen lopen in ongezond grote getale. Dat is deels karakter, deels arrogantie maar zeer zeker ook deels inherent aan de manier waarop dingen georganiseerd zijn. Ik zou nooit politieman willen en kunnen zijn, zoals ik nooit als militair in opdracht zou handelen omdat me dingen opgedragen kunnen worden waarover ik niet zelf na heb gedacht of waar ik het mee oneens zou kunnen zijn.

Buiten dat heb ik in recente jaren net iets teveel politiehandelen buiten het boekje gezien, dat dan weer juridisch en maatschappelijk goedgepraat of afgedekt wordt. Ik kan daar slecht tegen. Ik denk zelf.
Extreemlinksche drammert

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 10 okt 2017, 14:30

iKer schreef:
09 okt 2017, 12:17
Grappig dat. ACAB zie je soms ook op tattoos van linkse activisten.

Overigens vind ik het een dommige stelling, lang niet iedere politieman is een klootzak, en zeeeeeeer zeker niet altijd.
Op de live-plaat zegt die zanger dat ook*, direct na het nummer :upup: maar dat youtube filmpje kapt net daarvoor af.

* (Als ik 'm goed versta: "Not all coppers are bastards, and not all teenagers are troublemakers. Skinheads were! And we don't side, folks; we sing about what happens.")

iKer schreef:
09 okt 2017, 12:17
Ik denk zelf.
:lol:
                                                — Kryptozoid, lid 69

Plaats reactie