Boerkaverbod deel II

Voor Film, TV, Boeken, Musea, Theater etc...
iKer
Meganerd

Boerkaverbod deel II

Bericht door iKer » 27 jun 2018, 17:37

Speciaal voor Kraut volgt hier mijn Facebook discussie met Yasmini H.

Afbeelding

YH
Dit is Metro beste mensen!! Walgelijke cartoon! Dus je gejubel over de Marokko-liefde van Metro was voorbarig. Als iedereen de redactie aanschrijft dan mogen ze de volgende dag een pagina grote sorry publiceren! Op zijn minst! #Racisten
iKer
Je vindt me vast naïef of dergelijke, maar er wórden toch homo's (en anderen) gestenigd in SA? Dat is nl. de boodschap van deze cartoon. Dat mensen de doodstraf krijgen door steniging.
YH
iKer, SA staat niet gelijk aan het karikaturale groteske beeld dat er op elke hoek van de straat homo's worden gestenigd. En het koppelen van de pas verworven vrijheid van vrouwen aan dat beeld is verwerpelijk onetisch racistisch en toont de minachting aan van de westerling die maar al te graag zaken doet in hetzelfde land. Dat je dat plaatje nog verdedigd zegt ook iets over jouw beeldvorming.
iKer
Ik ben wellicht meer op de hoogte dan je me nu toedicht. Vrouwen zijn bijvoorbeeld het vaakst slachtoffer van steniging, wist je dat? Iran wordt vaak verweten wat SA net zo goed te verwijten valt (ik deed eens een onderzoekje naar qua uitvoer van doodstraf. Wat is blijven hangen is dat beide regimes graag de doodstraf uitvoeren en elkaar qua aantallen toentertijd niet erg veel ontliepen).

Terugkomend op jouw betiteling van mijn opmerking: ik besef me donders goed dat 'we' hier in NL uiterst hypocriet zijn als het gaat om SA. Handel blijft doorgaan; iets wat ik afgezet tegen de kritiek op Iran een uiterst verwerpelijke houding vind. En het verkopen van wapens aan dit regime (waarmee weer in Yemen gebombardeerd wordt) vind ik fout. Zoals ik iedere vorm van wapenhandel met Israël fout vind. Je wéét dat het gebruikt wordt om mensenrechten te schenden. En ik denk niet dat de cartoon onethisch racistisch is. Ik denk dat de cartoon erop wijst dat er nog een lange weg te gaan is qua mensenrechten in SA. Zoals bijvoorbeeld de VS te veroordelen is om hetzelfde feit: een lange weg te gaan qua mensenrechten.
YH
Dat je de cartoon goedkeurt zegt mij dat je gebiased bent. Wat jouw kennis betreft weet je ongetwijfeld het een en ander. Maar dat je de verontwaardiging over deze cartoon niet begrijpt vind ik triest.
iKer
Wellicht dat je je woorden 'onethisch' en 'racistisch' kunt funderen met argumenten?
Hansje:
Sorry, misschien moet ik me er niet mee bemoeien, maar iKer zegt toch nergens dat op elke straathoek in Saoudi Arabië homo's worden gestenigd? Maar het gebeurt wel (tenminste, dat lees ik hier). Dan mogen we toch net zo goed kritiek op Saoudi Arabië hebben als op Israël aangaande mensenrechtenschendingen? Als je kritiek hierop onethisch en racistisch vindt ten aanzien van S.A. dan moet je dat dus ook vinden ten aanzien van de mensenrechtenschendingen door Israël. En dat kan ik dan niet rijmen. Dus enige uitleg betreffende de woorden 'onethisch' en 'racisme' zouden in die context wel fijn zijn (met de kanttekening van mijn kant dat ik deze cartoon ook niet erg fijngevoelig vind). By the way: als er één geen racist is dan is dat iKer wel.
Juan:
iKer is een racist. Hij verdedigt raciaal karikatuur/sterotype bij ontkennen van dat is. Hij verwoord het als cartoon. Punt uit. En Hansje je bent een proxist.
YH
ik wil mijn post graag beperken tot de cartoon en die is racistisch. Punt. Als dat uitleg nodig heeft dan is er ergens eem bias bij degene die dit plaatje volkomen normaal vindt. Dit plaatje refereert niet naar mensenrechten schendingen maar is een denigrerende uiting dat de verworven en bevochten vrijheid van vrouwen om autonoom auto te rijden KOPPELT aan 1 aspect van datzelfde land en het geheel in het ridicule trekt. Dat ik dat überhaupt nog moet uitleggen zegt genoeg.
iKer
YH, je uitleg klopt ten dele ('Dit plaatje refereert niet naar mensenrechten schendingen maar is een denigrerende uiting dat de verworven en bevochten vrijheid van vrouwen om autonoom auto te rijden KOPPELT aan 1 aspect van datzelfde land en het geheel in het ridicule trekt.').

Want het plaatje refereert WEL aan mensenrechten schendingen (nl. het stenigen van homo's.) Ik lees er NIET in dat de bevochten overwinning van vrouwenrechten geridiculiseerd wordt (integendeel: ik juich dat ZEER toe!), maar ik lees de cartoon als 'one down, one more to go', nl. een overwinning voor vrouwenrechten, maar voor homo's is die overwinning er nog niet.

De cartoon is (in mijn ogen) géén ridiculisering van de vooruitgang die vrouwen hebben geboekt, maar een overduidelijke hint dat homo's het nog zeer zwaar hebben in SA. En 'het geheel dat in het ridicule getrokken wordt' is Saoedi Arabië als land met al haar normen en waarden.
Laatst gewijzigd door iKer op 27 jun 2018, 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Re: Boerkaverbod deel II

Bericht door iKer » 27 jun 2018, 17:37

En toen moest de dag nog beginnen.
Extreemlinksche drammert

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 27 jun 2018, 18:14

Knap hoor om een site te vinden waar ze nog dommer zijn dan jij.
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983

Siegfried Stahl. Lidnr.66.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 27 jun 2018, 18:18

Sieg stemt SGP. De poldertaliban.
De Hollandse pendant van 'stop met nadenken, dat doet de dominee wel voor je'. Bestrijders van homo- en vrouwenrechten. Voorvechters van zionistische moordenaars.
Extreemlinksche drammert

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 27 jun 2018, 18:20

Wat een idioten die YH en Juan. Ik ben niet onbekend met het redeneervermogen van die gasten, of liever het gebrek daaraan, en het is één van de katalysatoren in mijn verwording tot zolderkamer-xenofoob. Dogmatische anti-racisten die alles wat in hun ogen pro-Westers en anti-m-het-even-hoe-nietwesters is, schuimbekkend veroordelen.

Die Joke Kaviaar is ook zo'n type, en in Amerika heb je er ook nogal wat. Ook wel beetje koren op de molen van de anti-multiculturalisten natuurlijk. Vandaar ook die opkomst van Alt-Right. Jammer dat neonazi's die beweging van binnenuit gekaapt hebben.

Hulde voor iKer, dat ie 't wel goed ziet en de confrontatie aangaat :flowers:
"'Samenleving' is een biologische constructie."
                                                — Kryptozoid, lid 69

roadrunner
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door roadrunner » 27 jun 2018, 18:53

Je moet maar net de tijd hebben om met al die onnozelen in discussie te gaan :drink:
Forumspammer

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 27 jun 2018, 19:28

Kryptozoid schreef:
27 jun 2018, 18:20
Dank. Ik word door Hansje (een mede-Palestina activiste) gelukkig gebacked.

Deze YH heeft veel onder vuur gelegen afgelopen jaren. Ik denk dat ze daarom nogal geradicaliseerd is. Heb haar ook aangesproken om haar vrij klakkeloze pro-Erdogan houding. Denk is hetzelfde probleem imho. Door de opkomst van extreemrechts hier hebben ze hun democratische recht gegrepen, met hernieuwde trots op eigen identiteit.

An sich snap ik het ook wel. Als ik rekensommetjes doe in vergelijking wat Israël per hoofd van de bevolking aan moorden op haar geweten heeft en wat Erdogan doet en gevangen zet... daarbij vergeleken is Erdogan relatief een vredelievend schaap te noemen (ja mensen, ik weet echt wel waar ik het over heb: een bekende van me daar zit hwsl momenteel in de bak door Erdogan. Het is niet dat hij me nou zo sympathiek is).
Wat Erdogan/Turkije flikt in het oosten en in Syrië is weinig aandacht voor. En ook Turken weten daar vaak maar met weinig distantie en zelfkritische blik naar te kijken.
Extreemlinksche drammert

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 27 jun 2018, 20:08

iKer schreef:
27 jun 2018, 19:28
Kryptozoid schreef:
27 jun 2018, 18:20
Dank. Ik word door Hansje (een mede-Palestina activiste) gelukkig gebacked.

Deze YH heeft veel onder vuur gelegen afgelopen jaren. Ik denk dat ze daarom nogal geradicaliseerd is. Heb haar ook aangesproken om haar vrij klakkeloze pro-Erdogan houding. Denk is hetzelfde probleem imho. Door de opkomst van extreemrechts hier hebben ze hun democratische recht gegrepen, met hernieuwde trots op eigen identiteit.

An sich snap ik het ook wel. Als ik rekensommetjes doe in vergelijking wat Israël per hoofd van de bevolking aan moorden op haar geweten heeft en wat Erdogan doet en gevangen zet... daarbij vergeleken is Erdogan relatief een vredelievend schaap te noemen (ja mensen, ik weet echt wel waar ik het over heb:
Erger nog, je moet eens kijken hoeveel moorden luxemburg per hoofd van de bevolking op zijn geweten heeft. Griezelig gewoon.

Of Liechtenstein...Brrr...
Johnny Lydon 1983

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 27 jun 2018, 20:08

Andorra....oei oei oei!
Johnny Lydon 1983

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 27 jun 2018, 20:14

Ik ondersteun hier iKer voor honderd procent.
YH lijkt me iemand met een vreselijke tunnelvisie. Gelijk dat racisme geroep en ondertussen het fenomeen cartoons niet begrijpen.
Driewerf bah.
'We zijn bezig het ongedwongene van het forum te killen met de constante metacommunicatie en analyses.'

Snif
Heeft niks beters te doen

Bericht door Snif » 27 jun 2018, 20:30

Siegfried Stahl schreef:
27 jun 2018, 20:08
Andorra....oei oei oei!
:nono: :nooo:
Voorheen skcus-idlA.

Rckty
Hop hop

Bericht door Rckty » 27 jun 2018, 20:50

Ik klikte het aan vanwege de titel. Zou iKer tégen het Boerkaverbod zijn?
Hoe je dat gaat handhaven is een latere zorg. Goed dat het in de wet komt.
Maar is dus Off-topic, vanwege geen goeie topictitel.

Edit: het originele topic inmiddels ook ff snel gelezen.
Mooi emotioneel verwoord door Krypto. Ik heb weleens een kleuterbegeleidster gezien in zo'n ding.
Heeft niks met xenofobie te maken. Weg ermee.
Laatst gewijzigd door Rckty op 27 jun 2018, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 27 jun 2018, 20:52

Snif schreef:
27 jun 2018, 20:30
Siegfried Stahl schreef:
Andorra....oei oei oei!
Ja ho ho...per hoofd van de bevolking...Ratten zijn het.
Johnny Lydon 1983

Snif
Heeft niks beters te doen

Bericht door Snif » 27 jun 2018, 21:05

Siegfried Stahl schreef:
27 jun 2018, 20:52
Snif schreef:
27 jun 2018, 20:30
Siegfried Stahl schreef:
Andorra....oei oei oei!
Ja ho ho...per hoofd van de bevolking...Ratten zijn het.
:lol: Moord is aldaar 0 per 100000.
Voorheen skcus-idlA.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 27 jun 2018, 21:58

Sieg loopt in dit topic gewoon te raaskallen.
Niet op letten mensen, het is flauwekul.

(NB, het gaat mij om de hoeveelheid doden die een staat maakt per hoofd v d bevolking. Sowieso wsl. te moeilijk te doorgronden voor Sieg).
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 27 jun 2018, 22:03

Krautsurfer schreef:
27 jun 2018, 20:14
Ik ondersteun hier iKer voor honderd procent.
YH lijkt me iemand met een vreselijke tunnelvisie. Gelijk dat racisme geroep en ondertussen het fenomeen cartoons niet begrijpen.
Driewerf bah.
Het bizarre is dat ze ooit een goed geïntegreerde moslima was. Van daaruit is het ook raar dat ze het fenomeen cartoons niet begrijpt, want dat doet ze dondersgoed. Ik durf er iets voor te verwedden dat ze dat veinst omdat dat een in hardcore moslimhoek verdachte kunstvorm is.
Sinds ze haar monddood probeerden te maken zoekt ze steun in de moslimgemeenschap en lijkt ze meer moslim dan de paus.

Ze strijdt trouwens ook erg voor Berberrrechten. Iets waarin ik op één lijn met haar zit (al weet ik weinig van die strijd).
Extreemlinksche drammert

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 28 jun 2018, 06:10

iKer schreef:
27 jun 2018, 21:58

(NB, het gaat mij om de hoeveelheid doden die een staat maakt per hoofd v d bevolking. Sowieso wsl. te moeilijk te doorgronden voor Sieg).

Dat zou kunnen komen omdat het een debiele stelling is.
Johnny Lydon 1983

United Hope
Heeft Geen Leven

Bericht door United Hope » 28 jun 2018, 07:35

Rckty schreef:
27 jun 2018, 20:50

Heeft niks met xenofobie te maken. Weg ermee.
nee tuurlijk niet
het initiatief van dat verbod ligt bij de extreemrechste partijen in dit land en in het buitenland
dat ze er vaak als excuus bivakmutsen enzo bij doen is dat even schoonwassen

maar goed het is me duidelijk dat het hier op dit forum stikt van de mannen die wel eens even denken te gaan bepalen hoe een vrouw zich moet kleden .
668 neighbour of the beast

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 28 jun 2018, 08:13

United Hope schreef:
28 jun 2018, 07:35
maar goed het is me duidelijk dat het hier op dit forum stikt van de mannen die wel eens even denken te gaan bepalen hoe een vrouw zich moet kleden .
Die mannen alhier zijn m.i. voor dat verbod juist vanwege die vrouwenrechten. Volgens jouw redenering zijn nu juist die mannen de onderdrukker. Je draait de boel op een grappige manier om :clown:

Opletten, Ramsje. Het is geen kledings- of mode-issue :nono:
“May my mercy prevail over my wrath.”

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 28 jun 2018, 08:19

United Hope schreef:
nee tuurlijk niet
het initiatief van dat verbod ligt bij de extreemrechste partijen in dit land en in het buitenland
dat ze er vaak als excuus bivakmutsen enzo bij doen is dat even schoonwassen
Ik vind wel dat links daar flink wat steken heeft laten vallen. Echt een knoepert van een fout.
Het is gestoord dat conservatief rechts, niet echt een voorstander van emancipatie en andere progressieve zaken, zeg maar, het soort waardes die door 'links' zijn geintroduceerd gewoon kan oppakken, en er een xenofobe draai aan kan geven.
Zelfde met homo-emancipatie. Niet echt een stokpaardje van conservatief rechts. Maar omdat er een stel aartsconservatieve malloten in de woestijn er nog iets radicaler tegenover staat, is het ineens een stok om 'de moslim' te slaan.
United Hope schreef:
Het is wat dat betreft niet anders dan in vele islamitische contreien, want je kan mij niet wijsmaken dat het zo jofel is om de hele dag in een katoenen gevangenis opgesloten te zitten.
'We zijn bezig het ongedwongene van het forum te killen met de constante metacommunicatie en analyses.'

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 28 jun 2018, 08:24

Dit, dit vind ik echt erg.
Afbeelding
Moet je je voorstellen dat je gezin er zo bij moet lopen omdat ze anders door de religieuze politie opgepakt worden.

En dan zou het boerkaverbod (hoewel ik het in principe ook geen zaak van de regering vind hoe je je dient te kleden) vrouwenonderdrukking zijn?

Als er iets een symbool zou zijn voor vrouwenonderdrukking, dan is het de boerka wel.
Laatst gewijzigd door Krautsurfer op 28 jun 2018, 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 28 jun 2018, 09:26

iKer schreef:
27 jun 2018, 22:03
en lijkt ze meer moslim dan de paus.
Dat klopt.
:p

Kees Kietelvlees
Heeft Geen Leven

Bericht door Kees Kietelvlees » 28 jun 2018, 09:49

Krautsurfer schreef:
28 jun 2018, 08:19
United Hope schreef:
Ik vind wel dat links daar flink wat steken heeft laten vallen. Echt een knoepert van een fout.
Het is gestoord dat conservatief rechts, niet echt een voorstander van emancipatie en andere progressieve zaken, zeg maar, het soort waardes die door 'links' zijn geintroduceerd gewoon kan oppakken, en er een xenofobe draai aan kan geven.
Eens
a.k.a. 'The Mosselman'.

Oofje
Forum Diva

Bericht door Oofje » 28 jun 2018, 09:54

Krautsurfer schreef:
28 jun 2018, 08:24
Afbeelding
Moet je je voorstellen dat Oved en Jasmin er zo bij moeten lopen omdat ze anders door de religieuze politie opgepakt worden.

En dan zou het boerkaverbod (hoewel ik het in principe ook geen zaak van de regering vind hoe je je dient te kleden) vrouwenonderdrukking zijn?

Als er iets een symbool zou zijn voor vrouwenonderdrukking, dan is het de boerka wel.
Zo lopen ze er in Mahabad echt niet bij. Meerendeel deed niet eens aan de Ramadan. En het is jasmijn met lange ij. En waarom betrek je ons in deze discussie?

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 28 jun 2018, 09:56

Zij hier proberen het altijd zo persoonlijk mogelijk te maken in hun meningen-vérplasserij wedstrijdjes :yawn:
Facilitator, katalysator, transformator

Whatever makes you happy, dude.

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 28 jun 2018, 10:06

Oved schreef:
28 jun 2018, 09:54
Krautsurfer schreef:
Afbeelding
Moet je je voorstellen dat Oved en Jasmin er zo bij moeten lopen omdat ze anders door de religieuze politie opgepakt worden.

Zo lopen ze er in Mahabad echt niet bij. Meerendeel deed niet eens aan de Ramadan. En het is jasmijn met lange ij. En waarom betrek je ons in deze discussie?
Ik weet niet waar die foto is genomen, en dat doet er ook niet toe. Het punt was dat er plekken op deze wereld zijn waar die kleding geen keuze meer is. En daarom zie ik juist de Boerka als symbool voor vrouwenonderdrukking, en de wet die een dergelijke lap ellende verbiedt, juist niet.

Ik kan me maar al te goed kan voorstellen hoe ik me zou voelen als het de dagelijkse realiteit zou zijn voor mijn gezin. Daarom ben ik er tegen. Kan me niet voorstellen dat dat voor Rams anders zou liggen. En daarom maakte ik er een persoonlijk iets van.

Sorry voor het verkeerd spellen van de naam van jullie dochter.
Laatst gewijzigd door Krautsurfer op 28 jun 2018, 10:10, 2 keer totaal gewijzigd.

United Hope
Heeft Geen Leven

Bericht door United Hope » 28 jun 2018, 10:08

kunnen we de echte namen gewoon even niet posten :nono:

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 28 jun 2018, 10:09

United Hope schreef:
28 jun 2018, 10:08
kunnen we de echte namen gewoon even niet posten :nono:
Is goed hoor,
Maar die namen zijn door Oved zelf gepost. Ze heeft me zelfs gecorrigeerd toen ik de naam van jullie dochter verkeerd spelde, ze had ook kunnen vragen om 'm weg te laten.
Laatst gewijzigd door Krautsurfer op 28 jun 2018, 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.

United Hope
Heeft Geen Leven

Bericht door United Hope » 28 jun 2018, 10:10

nogmaals hoe mensen zich kleden is hun eigen zaak
als overheden dat gaan bepalen dan verschillen we dus geen zak van saoedi-arabië of iran

en daar zijn jullie dus voor

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 28 jun 2018, 10:17

United Hope schreef:
28 jun 2018, 10:10
als overheden dat gaan bepalen dan verschillen we dus geen zak van saoedi-arabië of iran

Da's een beetje het punt Rams.
Als je in een dergelijke gemeenschap leeft, in hoeverre is het dan je eigen keus nog?

En wie komt er dan voor je op?

Enfin.
Ik ben er ook geen voorstander van dat een regering bepaald wat ik wel en niet kan dragen.
Maar ik ben het eens met frobbert als-ie zegt dat de boerka niet bepaald een standaard modeverschijnsel is.
Het is iets dat wordt opgedrongen vanuit een religie / cultuur. En specifiek tegen vrouwen is gericht.
En daar mag best wat aan gedaan worden.
Kun je je afvragen of die halfzachte wet de juiste manier is,
maar dat er wat aan gebeurd, dat vind ik prima.
Ik zal ze niet missen, die trieste tenten.
Meisjes van tien dat soort dingen laten dragen omdat ze anders de oncontroleerbare lusten van mannen zouden opwekken.
Je reinste gore smeerlapperij is het.
Bah!

Kees Kietelvlees
Heeft Geen Leven

Bericht door Kees Kietelvlees » 28 jun 2018, 10:39

United Hope schreef:
28 jun 2018, 10:10

Zwakke argumentatie. Je kan vast beter!
a.k.a. 'The Mosselman'.

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 28 jun 2018, 10:40

Wat Kraut zegt. Het heeft niets met mode of de kleding an sich te maken maar waar deze in dit geval voor staat namelijk het knechten en onderdrukken van de vrouw. Een boerkaverbod betekent niet direct een verbod op gekke kapsels of alternatieve kledingstijlen, die vrijheid komt hierdoor niet in het geding.

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 28 jun 2018, 10:42

Ik had trouwens nog liever dat er iets tegen het onderliggende sexisme van een Boerka gedaan werd, dan de Boerka zelf.

En dan gewoon vanuit gezond verstand, en niet vanuit een kreupele wet.

Maar ja.
Zo gaat dat.

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 28 jun 2018, 10:48

frobbert schreef:
28 jun 2018, 10:40
Wat Kraut zegt. Het heeft niets met mode of de kleding an sich te maken maar waar deze in dit geval voor staat namelijk het knechten en onderdrukken van de vrouw.
Welnee joh.

Dit staat in de verklaring op de site van de Rijksoverheid.

Het gedeeltelijke verbod gaat gelden voor een aantal specifieke plekken en situaties waar het essentieel is dat men elkaar herkenbaar tegemoet kan treden. Bijvoorbeeld in de bus, op school of bij de gemeentebalie.

In een vrij land als Nederland heeft iedereen de vrijheid en de ruimte om zich te gedragen en te kleden zoals dat bij hem of haar past. Aan die vrijheid kunnen en moeten soms grenzen worden gesteld. In het geval van gezichtsbedekkende kleding geldt dat in het bijzonder als de onderlinge communicatie zodanig wordt belemmerd dat een kwalitatief verantwoorde dienstverlening of de veiligheid in het gedrang komt.

Instellingen en sectoren mogen al huisregels stellen. Maar daar wordt niet altijd gebruik van gemaakt. In een aantal situaties is de onderlinge communicatie waarbij mensen elkaar in het gezicht kunnen kijken zo belangrijk, dat er nu bij wet uniforme regels zijn gesteld. Daarmee is voor iedereen duidelijk wat in die situaties wel en niet mag.

Het gaat om herkenbaarheid. Niet om het knechten of onderdrukken van de vrouw.

Het stoort mij vooral dat dit symboolpolitiek is, gericht tegen een (zeer) kleine groep. Deze wet is totaal overbodig omdat 'instellingen en sectoren' zelf al mochten bepalen dat je niet met een bivakmuts achter bijvoorbeeld het loket burgerzaken mocht zitten.

Dus ga nu niet doen alsof dit een wet is waarmee vrouwen op weg kunnen geholpen naar hun bevrijding. Het is een wetje dat die vrouwen nog verder terugduwt in hun kleine wereldje.
It's just not understanding...

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 28 jun 2018, 10:49

Krautsurfer schreef:
28 jun 2018, 10:42
Ik had trouwens nog liever dat er iets tegen het onderliggende sexisme van een Boerka gedaan werd, dan de Boerka zelf.

Hierover is iedereen op het forum het wel eens, lijkt me.

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 28 jun 2018, 10:51

Je kunt zeggen dat mijn stelling niet klopt Gung, en dat is prima, maar Rams' suggestie dat hierdoor een soort modepolitie in het leven wordt geroepen klopt ook niet, en daar ging het mij even om.

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 28 jun 2018, 10:52

gung ho schreef:
28 jun 2018, 10:49
Krautsurfer schreef:
28 jun 2018, 10:42

Hierover is iedereen op het forum het wel eens, lijkt me.
Afbeelding

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 28 jun 2018, 10:58

frobbert schreef:
28 jun 2018, 10:51
Je kunt zeggen dat mijn stelling niet klopt Gung, en dat is prima, maar Rams' suggestie dat hierdoor een soort modepolitie in het leven wordt geroepen klopt ook niet, en daar ging het mij even om.
Fair enough.

Mijn lekenuitleg zou zijn: moslim pesten.

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 28 jun 2018, 10:58

frobbert schreef:
Eens.
Er is een verschil tussen specifieke kleding verplicht maken.
en specifieke kleding verbieden.

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 28 jun 2018, 11:07

Krautsurfer schreef:
28 jun 2018, 10:58
Eens.
Er is een verschil tussen specifieke kleding verplicht maken.
en specifieke kleding verbieden.
Daar zit zeker een verschil tussen.

En als ik ergens een hekel aan heb, is het aan verboden. :down:

Nou ja, een verbod op moord, verkrachting en nog zo een paar pijnpuntjes in de samenleving vind ik verder prima.

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 28 jun 2018, 11:14

gung ho schreef:
28 jun 2018, 10:58
frobbert schreef:
Fair enough.

Mijn lekenuitleg zou zijn: moslim pesten.
Kan. Ik heb zelf niet de intentie om iemand te pesten.

Wel vind ik gelijke rechten voor mannen en vrouwen (en eventuele andere genders - ik zeg 't er maar even bij) zwaarder wegen dan religie-rechten.

Dit is ongeveer het moment dat sommige mensen heel hard "islamofobie" gaan roepen dus ik zet me voor de zekerheid even schrap.....

Waar ik het wel mee eens ben is dat het hier symboolpolitiek betreft maar ik heb daar in dit geval niet zo'n probleem mee. Heb verder geen enkele moeite met uitingen van religie. Hoofddoekjes, djellaba's, baarden, moskeeën, synagogen, keppeltjes, crucifixen, zwarte rokken, van mij mag het allemaal. De boerka vind ik echter een stap verder gaan dan dat. Iets dat sommigen zal doen concluderen dat ik xenofober ben dan ik mezelf voordoe. Daar zal ik mee moeten leven :erm:

Kees Kietelvlees
Heeft Geen Leven

Bericht door Kees Kietelvlees » 28 jun 2018, 11:22

gung ho schreef:
28 jun 2018, 10:48

Wat Kraut zegt. Het heeft niets met mode of de kleding an sich te maken maar waar deze in dit geval voor staat namelijk het knechten en onderdrukken van de vrouw.

Dus ga nu niet doen alsof dit een wet is waarmee vrouwen op weg kunnen geholpen naar hun bevrijding. Het is een wetje dat die vrouwen nog verder terugduwt in hun kleine wereldje.
[/quote]

Okay, wellicht. Maar waar begint dat kleine wereldje? En moet de westere wereld van alles tolereren van een (groeiende) groep mensen die vanuit een (politiek) Islamitisch geloof weinig tot niets tolereren van de ander/ de Nederlandse maatschappij/ de ' ongelovigen' .... Ik vind dat ingewikkeld hoor (en verdrietig ook).

En waar leg je de grens? Bij dit Boerkaverbod, trouwen met meerdere (minderjarige) vrouwen, het stenigen van ' hoeren', vrouwenbesnijdenis, etc. etc.
a.k.a. 'The Mosselman'.

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 28 jun 2018, 11:22

frobbert schreef:
28 jun 2018, 11:14
Wel vind ik gelijke rechten voor mannen en vrouwen (en eventuele andere genders - ik zeg 't er maar even bij) zwaarder wegen dan religie-rechten.
Dat, dus.

En dat is waar 'links' wat steken heeft laten vallen.

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 28 jun 2018, 11:26

Kees Kietelvlees schreef:
28 jun 2018, 11:22
trouwen met meerdere (minderjarige) vrouwen,
Minderjarig kan natuurlijk niet.
En persoonlijk lijkt polygamie me niks, maar iedereen zou moeten kunnen trouwen met hoeveel-ie maar wil, mits iedereen het in dat huwelijk het daar mee eens is. Maar dan vrouwen ook.
Laatst gewijzigd door Krautsurfer op 28 jun 2018, 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 28 jun 2018, 11:27

Krautsurfer schreef:
frobbert schreef:
Dat, dus.

Heb ik al regelmatig betoogd op dit forum. Tegenwoordig kun je dit dus zeggen zonder voor Wilders-stemmer of Telegraaflezer uitgemaakt te worden. Voortschrijdend inzicht is een mooi iets :music:

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 28 jun 2018, 11:30

frobbert schreef:
28 jun 2018, 11:27
Krautsurfer schreef:
frobbert schreef:
Dat, dus.

Heb ik al regelmatig betoogd op dit forum. Tegenwoordig kun je dit dus zeggen zonder voor Wilders-stemmer of Telegraaflezer uitgemaakt te worden. Voortschrijdend inzicht is een mooi iets :music:
Nou nog even bij 'rechts' er op hameren dat ze de standpunten gejat en verdraaid hebben, en dan terugclaimen.

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 28 jun 2018, 11:33

Krautsurfer schreef:
Afbeelding
Moet je je voorstellen dat je gezin er zo bij moet lopen omdat ze anders door de religieuze politie opgepakt worden.

Wel een mooie foto!
Johnny Lydon 1983

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 28 jun 2018, 11:36

frobbert schreef:

Ik ook. Ik denk echter niet dat deze wet gelijkheid van nikaabdragers een stap dichterbij brengt. Daar is een cultuurverandering voor nodig en de weg daarnaartoe is lang en met de wetenschap dat je sommige mensen nooit zult bereiken. Er zullen altijd mensen blijven die hun kinderen weigeren in te enten bijvoorbeeld. Zelfs als de wetgeving daaromtrent definitief is. Dat is, uiteindelijk, hun eigen keuze. Hoe schrijnend dat ook ik is.

Een nikaabdrager (ik zeg het even genderneutraal, je weet nooit wie er onder zo'n zeil zit) zal op andere manieren uit de tent gelokt moeten worden.

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 28 jun 2018, 11:44

Kees Kietelvlees schreef:
En moet de westere wereld van alles tolereren van een (groeiende) groep mensen die vanuit een (politiek) Islamitisch geloof weinig tot niets tolereren van de ander/ de Nederlandse maatschappij/ de ' ongelovigen' .... Ik vind dat ingewikkeld hoor (en verdrietig ook).

En waar leg je de grens? Bij dit Boerkaverbod, trouwen met meerdere (minderjarige) vrouwen, het stenigen van ' hoeren', vrouwenbesnijdenis, etc. etc.
Alles tolereren? :roll: Alsof alles wordt getolereerd vanwege de religie van mensen. Totaal onwaar.

Lang geleden heb ik besloten geen vrienden te kunnen zijn met mensen die een hekel hebben aan homo's, vrouwen zien als ongelijkwaardig en/of op een andere manier mensen menen te moeten classificeren. Dat betekent:
1. dat ik heel weinig vrienden heb
2. dat ik heel veel aardige mensen nooit als vriend zal kunnen betitelen
3. dat ik wat dat aangaat niet zo heel veel verschil zie tussen moslims en niet-moslims.

United Hope
Heeft Geen Leven

Bericht door United Hope » 28 jun 2018, 11:58

frobbert schreef:
28 jun 2018, 10:40
Wat Kraut zegt. Het heeft niets met mode of de kleding an sich te maken maar waar deze in dit geval voor staat namelijk het knechten en onderdrukken van de vrouw. Een boerkaverbod betekent niet direct een verbod op gekke kapsels of alternatieve kledingstijlen, die vrijheid komt hierdoor niet in het geding.
jawel
want om het te kunnen verkopen moet ook andere kleding eraan geloven
waarom zou ik eigelijk niet anoniem in de bus mogen zitten vraag ik me af

daarbij jullie gaan dus helemaal mee in de frame

er wordt eens even voor anderen bepaald dat hun kleding onderdrukkend is
er wordt even gezegd ; ik ga jou iets verbieden om jou te beschermen

ondertussen zíjn er dus al weten tegen die onderdrukking
er zijn vast wel vrouwen die van hun man andere kleding moeten dragen dan ze zelf willen - kan zelfs een minirok zijn of zeeuwse klederdracht

en reken maar dat het een opmaat is naar een verbod op gekke kapsels , baarden etc

nog even en je moet verplicht overal zichtbaar zijn in het openbaar

Plaats reactie