Doorgeslagen

Voor Film, TV, Boeken, Musea, Theater etc...
Plaats reactie
Richardus
Meganerd

Doorgeslagen

Bericht door Richardus » 01 jul 2018, 08:36

Facilitator, katalysator, transformator

Whatever makes you happy, dude.

United Hope
Heeft Geen Leven

Re: Doorgeslagen

Bericht door United Hope » 01 jul 2018, 09:36

het is alsof ze een toren aan het bouwen zijn en aan de top niet doorhebben dat de hele fundamenten aan het wegrotten zijn

wat hij zegt klopt namelijk niet
er is wel degelijk meer racisme en ellende als eerst het is rot en nieuwe hitlertjes staan overal ter wereld op

maar dat zijn niet onschuldige sinterklaasvierders of mensen met een boys will be boys trui https://joop.bnnvara.nl/kijk-nou/kledin ... s-seksisme ondertussen is in de nederlandse pers iemand die sinterklaas wil vieren wel een racist maar iemand die alle moslims wil deporteren of zegt dat alle negers dom zijn niet

:crazy:
668 neighbour of the beast

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 01 jul 2018, 10:05

hij ontkent niet dat het niet echt bestaat, maar niet op die idiote plekken waar men het nu altijd en overal denkt op te moeten projecteren...heb je 't wel helemaal gekeken en begrepen eigenlijk? of is het gewoon weer oud-forumnerdiaans shootingfromthehip

United Hope
Heeft Geen Leven

Bericht door United Hope » 01 jul 2018, 10:08

nee hoor

maar hij zegt dat we nog nooit in zo'n goede tijd leefden

dat is met de wildersen, de ruttes en de trumps natuurlijk niet zo

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 01 jul 2018, 10:15

qua culturele rijkdom

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 01 jul 2018, 10:23

Ik heb trouwens idee dat die verdergaande hardheid/veroordelen meer iets is van social media/internet dan in het dagelijks leven. Nou heb ik niet zo'n netwerk en sociale reallife contacten als zeg een iKel :drinkpig: maar ik hoor mensen niet anders praten dan vroeger. Media (beïnvloed door social media) lijkt wel hard te proberen die verharding naar de straat te willen overbrengen, maar in werkelijkheid praat men nog net zo (veel en weinig) stigmatiserend als vroeger volgens mij. Media en internet weerspiegelen geen straat (meer), maar de keyboard/smartphone warriors beginnen wel het mentale beeld van die straat te beïnvloeden.

Ik ben het wel eens met deze droogkomische gozerds; al die raciale/stigma-problemen projecteren waar ze niet zijn. Get a life :roll:

United Hope
Heeft Geen Leven

Bericht door United Hope » 01 jul 2018, 10:30

er zijn enerzijds boze mensen die geen geld meer hebben voor de kroeg en anderzijds een mondiale kosmopolitische elite die in een bubbel van politieke correctheid leeft - die komen allemaal op internet vertellen wat andere mensen moeten doen
allemaal in hun eigen domme hokjes

-
\even kort door de bocht

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 01 jul 2018, 11:03

en internet en traditionelere media zíjn onderhand de cultuur geworden...

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 06 jul 2018, 13:36

United Hope schreef:
01 jul 2018, 10:30
er zijn enerzijds boze mensen die geen geld meer hebben voor de kroeg en anderzijds een mondiale kosmopolitische elite die in een bubbel van politieke correctheid leeft - die komen allemaal op internet vertellen wat andere mensen moeten doen
allemaal in hun eigen domme hokjes
Je slaat de spijker op z'n kop.
Vandaag werd in nrc een boek besproken door iemand (1953) die ein-de-lijk door begint te hebben dat er iets grondig mis is en dat de onderklasse door haar leiders is verraden.
ZOIETS SCHRIJFT DUS IN DE NRC ('slijpsteen van de geest')! Ik weet dit nu zo'n 15 jaar.
Wat gaat er fout bij deze schrijver en de Wouter Bossen en Asschers van deze wereld, en waarom is een simpele forumnerd wél in staat dat al anderhalve decennium te zien? Wat voor ontiegelijke losers staan daar aan het roer?

Enfin, carry on.
Laatst gewijzigd door iKer op 06 jul 2018, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 06 jul 2018, 13:38

Richardus schreef:
01 jul 2018, 11:03
en internet en traditionelere media zíjn onderhand de cultuur geworden...
Cultuur is ook gewoon met mes en vork eten. Ik snap je dus opmerking niet.
Extreemlinksche drammert

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 06 jul 2018, 13:40

Richardus schreef:
01 jul 2018, 10:23
Ik heb trouwens idee dat die verdergaande hardheid/veroordelen meer iets is van social media/internet dan in het dagelijks leven. Nou heb ik niet zo'n netwerk en sociale reallife contacten als zeg een iKel :drinkpig: maar ik hoor mensen niet anders praten dan vroeger. Media (beïnvloed door social media) lijkt wel hard te proberen die verharding naar de straat te willen overbrengen, maar in werkelijkheid praat men nog net zo (veel en weinig) stigmatiserend als vroeger volgens mij. Media en internet weerspiegelen geen straat (meer), maar de keyboard/smartphone warriors beginnen wel het mentale beeld van die straat te beïnvloeden.

Ik ben het wel eens met deze droogkomische gozerds; al die raciale/stigma-problemen projecteren waar ze niet zijn. Get a life :roll:
Klopt denk ik wel wat je zegt... Als ik wel eens een tijdje geen nieuws volg, is de alledaagse wereld (d.w.z. op straat, bij de winkels e.d.) niet wezenlijk anders dan 15 jaar geleden.

Behalve dan waar hele winkelcentra leeg zijn komen te staan zoals bijv. in Schiedam.
"'Samenleving' is een biologische constructie."
                                                — Kryptozoid, lid 69

United Hope
Heeft Geen Leven

Bericht door United Hope » 06 jul 2018, 14:57

15 jaar geleden waren er nog normale winkels
nu is het allemaal hipstelarij wat de klok slaat
zelfs de slager verkoopt nu 'food' aangeprezen op krijtbordjes in leuke lettertypes :puke:

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 06 jul 2018, 15:55

mwah zie aldoor nog de standaard winkels...zitten wat vage koffiezaakjes enzo tussen, een ambachtelijk friettent ergens maar verder ist nog overal de standaard winnkels in 't centrum..

Plaats reactie