Einde van de wereld

Voor Film, TV, Boeken, Musea, Theater etc...
Plaats reactie
Oved
Forum Diva

Einde van de wereld

Bericht door Oved » 27 jul 2018, 16:00

Maakt niemand zich zorgen om die aanhoudende hittegolf globaal verspreid? En dan een bloedmaan die 2 uur aanhoudt.

We gaan naar de verdoemenis! :eek:

Krautsurfer
Forum Diva

Re: Einde van de wereld

Bericht door Krautsurfer » 27 jul 2018, 17:24

Zoals ik al zei:
Krautsurfer schreef:
26 jul 2018, 18:32

1 En ik zag, toen het Lam een van de zegelen geopend had, en ik hoorde een uit de vier dieren zeggen, als een stem van een donderslag: Kom en zie!

2 En ik zag, en ziet, een wit paard, en Die daarop zat, had een boog; en Hem is een kroon gegeven, en Hij ging uit overwinnende, en opdat Hij overwonne!

3 En toen Het het tweede zegel geopend had, hoorde ik het tweede dier zeggen: Kom en zie!

4 En een ander paard ging uit, dat rood was; en dien, die daarop zat, werd macht gegeven den vrede te nemen van de aarde; en dat zij elkander zouden doden; en hem werd een groot zwaard gegeven.

5 En toen Het het derde zegel geopend had, hoorde ik het derde dier zeggen: Kom en zie! En ik zag, en ziet, een zwart paard, en die daarop zat, had een weegschaal in zijn hand.

6 En ik hoorde een stem in het midden van de vier dieren, die zeide: Een maatje tarwe voor een penning, en drie maatjes gerst voor een penning; en beschadig de olie en den wijn niet.

7 En toen Het het vierde zegel geopend had, hoorde ik een stem van het vierde dier, die zeide: Kom en zie!

8 En ik zag, en ziet, een vaal paard, en die daarop zat, zijn naam was de dood; en de hel volgde hem na. En hun werd macht gegeven om te doden tot het vierde deel der aarde, met zwaard, en met honger, en met den dood, en door de wilde beesten der aarde.

9 En toen Het het vijfde zegel geopend had, zag ik onder het altaar de zielen dergenen, die gedood waren om het Woord Gods, en om de getuigenis, die zij hadden.

10 En zij riepen met grote stem, zeggende: Hoelang, o heilige en waarachtige Heerser, oordeelt en wreekt Gij ons bloed niet van degenen, die op de aarde wonen?

11 En aan een iegelijk werden lange witte klederen gegeven, en hun werd gezegd, dat zij nog een kleinen tijd rusten zouden, totdat ook hun mededienstknechten en hun broeders zouden vervuld zijn, die gedood zouden worden, gelijk als zij.

12 En ik zag, toen Het het zesde zegel geopend had, en ziet, er werd een grote aardbeving; en de zon werd zwart als een harige zak, en de maan werd als bloed.

13 En de sterren des hemels vielen op de aarde, gelijk een vijgeboom zijn onrijpe vijgen afwerpt, als hij van een groten wind geschud wordt.

14 En de hemel is weggeweken, als een boek, dat toegerold wordt; en alle bergen en eilanden zijn bewogen uit hun plaatsen.

15 En de koningen der aarde, en de groten, en de rijken, en de oversten over duizend, en de machtigen, en alle dienstknechten, en alle vrijen, verborgen zichzelven in de spelonken, en in de steenrotsen der bergen;

16 En zeiden tot de bergen en tot de steenrotsen: Valt op ons, en verbergt ons van het aangezicht Desgenen, Die op den troon zit, en van den toorn des Lams.

17 Want de grote dag Zijns toorns is gekomen, en wie kan bestaan?

(Hoewel ik het idee heb dat bij punt zes het boodschappenlijstje van de schrijver er tussenin geslopen is)
'We zijn bezig het ongedwongene van het forum te killen met de constante metacommunicatie en analyses.'

Oved
Forum Diva

Bericht door Oved » 27 jul 2018, 17:25

Ik ben agnost.

roadrunner
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door roadrunner » 27 jul 2018, 17:50

Forumspammer

Oved
Forum Diva

Bericht door Oved » 27 jul 2018, 17:50

roadrunner schreef:
27 jul 2018, 17:50

Link
B-)

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 27 jul 2018, 19:26

Oved schreef:
27 jul 2018, 17:25
Ik ben agnost.
Ik heb twee bier op.
'We zijn bezig het ongedwongene van het forum te killen met de constante metacommunicatie en analyses.'

Oved
Forum Diva

Bericht door Oved » 27 jul 2018, 19:28

Krautsurfer schreef:
27 jul 2018, 19:26
Oved schreef:
27 jul 2018, 17:25
Ik ben agnost.
Ik heb twee bier op.
Proost

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 27 jul 2018, 19:31

Ik maak me wel flink zorgen over het klimaat, maar niet vanwege die bloedmaan.
"'Samenleving' is een biologische constructie."
                                                — Kryptozoid, lid 69

MarkS
Heeft niks beters te doen
Contacteer:

Bericht door MarkS » 27 jul 2018, 19:59

Zwart als een harige zak?? Gadverdamme... Die Johannes was wel een vuns zeg.

Flaaks
Knuffelnerd

Bericht door Flaaks » 28 jul 2018, 07:39

Johannes is ook een volger van Game of Thrones!
Voorheen Vlaecks.

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 28 jul 2018, 09:54

Ik hoop dat we dit weer elk jaar krijgen zodat het beter went. Nu ben ik na zolang warmte/hitte best wel gaar, en m'n katten ook :upup: die lagen gister echt gruwelijk voor pampus :lol: best zielig gezicht :erm: Zo'n maan is er wel vaker, januari al weer.
Facilitator, katalysator, transformator

Whatever makes you happy, dude.

Plaats reactie