Israël, Palestina

Voor Film, TV, Boeken, Musea, Theater etc...
MarkS
Heeft niks beters te doen
Contacteer:

Re: Israël, Palestina

Bericht door MarkS » 11 aug 2014, 15:19

Krautsurfer schreef: Ben je een beetje goed met mensenoffers, (Klaz*)?
Nou, God heeft z'n enige zoon geofferd, dus in zoverre....

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 12 aug 2014, 06:46

(klaz*) schreef:Nee, niet alleen religie. Ook a-religieuze ideologieën als nationalisme kunnen verderfelijk zijn. Een totaal gebrek aan zelfrelativering en inlevingsvermogen in een ander, daar ligt volgens mij het probleem.
In wezen gaat dit conflict om land, het recht op zelfbeschikking en -sinds de ontdekking van gas voor de kust van Gaza enige jaren geleden- grondstoffen.

De rest (geloof, cultuur etc.) is verpakking imho.
Extreemlinksche drammert

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 12 aug 2014, 09:54

iKer schreef:
(klaz*) schreef:Nee, niet alleen religie. Ook a-religieuze ideologieën als nationalisme kunnen verderfelijk zijn. Een totaal gebrek aan zelfrelativering en inlevingsvermogen in een ander, daar ligt volgens mij het probleem.
In wezen gaat dit conflict om land, het recht op zelfbeschikking en -sinds de ontdekking van gas voor de kust van Gaza enige jaren geleden- grondstoffen.

De rest (geloof, cultuur etc.) is verpakking imho.
Spot on.
Too Freud to live
Too Jung to die

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 13 aug 2014, 09:10

GOED ARTIKEL MET DE DEFINITIEVE OPLOSSING VOOR DIT 'CONFLICT'

1. Van een Nederlands joodse meneer, Peter Cohen.
2. De huidige status quo is humanitair ongewenst en juridisch onverdedigbaar.
2. Uitgangspunt: Israël is een kolonie, de immigranten dienen terug te keren naar waar ze vandaan kwamen.

Dit ligt erg in lijn met mijn eigen denken. Ik sta een herconfiscatie van Israël voor door de internationale gemeenschap, waarin het gehele gebied ontwapend wordt, gedemocratiseerd en ontzionificeerd. Massale psychologische hulp met focus op de angstbeelden en vijandbeelden die aan beide zijden heersen. Zowel fascisme, racisme als zionisme (een apart soort racisme) wordt bij wet verboden. Zionisten worden gestimuleerd te remigreren m.m.v. hun herkomstlanden.
Extreemlinksche drammert

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 13 aug 2014, 09:19

Dat is wel wat de natuurlijk evolutie van het Joodse volk 'had moeten zijn': opgaan in de wereldwijde bevolking. Verwateren en verdwijnen. De functie als brengers van de instigator van het Christendom hadden ze al vertolkt. Dan langzamerhand de kwaliteiten overhevelen in de grote poel der mensheid en dan gewoon weer een volk, danwel mensenras, dat verleden tijd is. Zo gaat dat in de wereld, bij dieren en dus ook bij mensen. Het is een illusie dat culturen, volken en rassen in stand blijven of zouden moeten blijven.

Afbeelding
Facilitator, katalysator, transformator

Whatever makes you happy, dude.

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 13 aug 2014, 09:50

Richardus schreef:Dat is wel wat de natuurlijk evolutie van het Joodse volk 'had moeten zijn': opgaan in de wereldwijde bevolking. Verwateren en verdwijnen. De functie als brengers van de instigator van het Christendom hadden ze al vertolkt. Dan langzamerhand de kwaliteiten overhevelen in de grote poel der mensheid en dan gewoon weer een volk, danwel mensenras, dat verleden tijd is. Zo gaat dat in de wereld, bij dieren en dus ook bij mensen. Het is een illusie dat culturen, volken en rassen in stand blijven of zouden moeten blijven.

Afbeelding
Daar ben ik het mee eens.
Het lijkt er overigens op dat de Palestijnen in een rap tempo verdwijnen.
:drink:
Too Freud to live
Too Jung to die

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 13 aug 2014, 09:52

Afbeelding
Joden uit Kai-Fung-Foo
Ze zitten werkelijk o-ver-al!
Too Freud to live
Too Jung to die

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 13 aug 2014, 09:53

Afbeelding
^waarmee ik ook bedoel dat de situatie veranderd is door de gebeurtenissen van de afgelopen (anderhalve) eeuw.
iKer schreef: 2. Uitgangspunt: Israël is een kolonie, de immigranten dienen terug te keren naar waar ze vandaan kwamen.

Dit ligt erg in lijn met mijn eigen denken. Ik sta een herconfiscatie van Israël voor door de internationale gemeenschap, waarin het gehele gebied ontwapend wordt, gedemocratiseerd en ontzionificeerd. Massale psychologische hulp met focus op de angstbeelden en vijandbeelden die aan beide zijden heersen. Zowel fascisme, racisme als zionisme (een apart soort racisme) wordt bij wet verboden. Zionisten worden gestimuleerd te remigreren m.m.v. hun herkomstlanden.
Ik ben het eens met het onder beheer stellen van de internationale gemeenschap, al gaat dat een 'herconfiscatie' noemen mij te ver en vind ik het onjuist. Israël is constant de speelbal geweest van de internationale gemeenschap, met voor dat volk de illusie dat ze een vrije eigen plek hebben.
Ontwapenen zal zeker nodig zijn, voor zover mogelijk.
Ontzionificeren...hoe zie je dat voor je?
Democratiseren. Is eerst niet mogelijk. Ik leg het zo uit.

Met die psychologische hulp zet je het Joodse volk in de slachtofferrol met de Palestijnen (wat je tegenwoordig best ook onder het algemene kopje 'moslims' mag gaan noemen) dus automatisch daders oftewel overwinnaars. Hiermee heb je dus alsnog geen gebalanceerde oplossing gecreëerd maar wederom een nieuw trauma aan de ene kant, een nieuw machtsgevoel aan de andere. Niet realistisch, niet respectvol, onjuist.

Stimuleren te remigreren? Het gros is er onderhand geboren. Hun ouders zijn van her en der gekomen. Wil je de 2e generatie Marokkanen in Nederland ook wegtrappen? enz. etc. Werkt niet.

Je moet zaken aan de ene kant minder geforceerd aanpakken, natuurlijker laten verlopen en aan de andere kant juist in het begin met een sterke hand de boel bepalen, zo ongeveer van buitenaf. Het kan niet allemaal snelsnel in een aantal jaren.

Mijn idee: VN krijgt zeggenschap over de regio, geen democratie, geen verkiezingen. De internationale gemeenschap gaat de boel op orde stellen. Iedereen mag blijven waar hij is maar men zal het me elkaar moeten doen. Muren weg, grenzen weg. Arabieren leven nu ook al tussen de Israëli's, zo'n groot verschil is dat niet. Het hele gebied wordt één natie (België nr. 2) waar de eerste decennia de internationale gemeenschap, via VN, de boel bepaalt.
Radicale facties ontmantelen (houdt natuurlijk ook ontwapenen in, maar opstootjes zul je de eerste jaren blijven houden) en im/export van buitenaf blijven screenen op wapens. Helemaal eens met hard aanpakken van racisme etc. door internationale legerpolitie (VN).
Langzamerhand zullen ze elkaar moeten leren accepteren (zoals in de dagelijkse praktijk al wel vaak gebeurt trouwens, ze leven behoorlijk door mekaar heen daar hoor...alleen de grensgebieden en de politiek zijn aan het ruziën). De rotte appels (politieke facties e.d.) moeten hard worden aangepakt, aan beide zijden, om het volk te laten voelen dat dit een vreedzame oplossing is.
Je zult zien dat de Joden opgaan in de regionale bevolking (zakenlui hè) en gedeeltelijk zich ook op een natuurlijke manier weer over de wereld gaan verspreiden. En die 'ontzionificering'...die verwatert automatisch onder de druk van de veranderingen.
Ondertussen heeft de wereld, de internationale gemeenschap, laten zien samen vrede te kunnen stichten in de onrustigste regio waardoor je globaal een grote verandering zult zien in bewustzijn van samenwerking.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 14 aug 2014, 16:55

Leuk te lezen dat je je er zo in hebt verdiept, Ries :) We zijn het zo ongeveer eens.

Ontzionificering: daar bedoel ik mee dat zionisme als ideologie moet verdwijnen als leidend principe in de staatsvorming en het samenleven. Het is in de praktijk een vorm van racisme gebleken dat ervoor heeft gezorgd dat de apartheid die er nu is vorm heeft gekregen middels wetten, landconfiscatie, eigen jood eerst, bewijzen dat het land 'altijd al joods was' etc.

Uiteraard wil ik niet dat iedereen weer teruggaat naar waar hij/zij vandaan komt. Ik kan me voostellen dat er velen zijn die terug willen naar de VS of Rusland etc. als de zionistische entiteit teneinde komt. Die mensen moet je helpen.

Er zijn nog wel hele lastige problemen: er zijn 400+ Arabische dorpen na de etnische zuivering van 1948 verdwenen. Hoe compenseren? Dat hele vluchtelingenprobleem (incl. de joden die vanuit de gehele Arabische wereld gedwongen werden naar Israël te verhuizen is een lastige klus: de gehele regio dient mee te werken, net als de EU en de VS en andere moederlanden.

Het zou wel een goed idee zijn op deze manier de Tweede Wereldoorlog te beëindigen. Het is het meest virulente overblijfsel daarvan. Kloppend als een zwerende vinger.
Extreemlinksche drammert

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 14 aug 2014, 17:03

iKer schreef:Uiteraard wil ik niet dat iedereen weer teruggaat naar waar hij/zij vandaan komt.
Ik wel.
"'Samenleving' is een biologische constructie."
                                                — Kryptozoid, lid 69

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 14 aug 2014, 17:04

Krautsurfer schreef:Afbeelding
Joden uit Kai-Fung-Foo
Ze zitten werkelijk o-ver-al!
Afbeelding
"'Samenleving' is een biologische constructie."
                                                — Kryptozoid, lid 69

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 14 aug 2014, 17:56

iKer schreef:Leuk te lezen dat je je er zo in hebt verdiept, Ries :) We zijn het zo ongeveer eens.

Ontzionificering: daar bedoel ik mee dat zionisme als ideologie moet verdwijnen als leidend principe in de staatsvorming en het samenleven. Het is in de praktijk een vorm van racisme gebleken dat ervoor heeft gezorgd dat de apartheid die er nu is vorm heeft gekregen middels wetten, landconfiscatie, eigen jood eerst, bewijzen dat het land 'altijd al joods was' etc.

Uiteraard wil ik niet dat iedereen weer teruggaat naar waar hij/zij vandaan komt. Ik kan me voostellen dat er velen zijn die terug willen naar de VS of Rusland etc. als de zionistische entiteit teneinde komt. Die mensen moet je helpen.

Er zijn nog wel hele lastige problemen: er zijn 400+ Arabische dorpen na de etnische zuivering van 1948 verdwenen. Hoe compenseren? Dat hele vluchtelingenprobleem (incl. de joden die vanuit de gehele Arabische wereld gedwongen werden naar Israël te verhuizen is een lastige klus: de gehele regio dient mee te werken, net als de EU en de VS en andere moederlanden.

Het zou wel een goed idee zijn op deze manier de Tweede Wereldoorlog te beëindigen. Het is het meest virulente overblijfsel daarvan. Kloppend als een zwerende vinger.

Nou ja, Hitler wilde ook graag dat het Jodendom van de aarde verdween...dus in die zin is het meer Hitler's werk afmaken.

Maar we wisten al waar u stond in deze zaak he?
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983

Siegfried Stahl. Lidnr.66.

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 14 aug 2014, 18:01

Siegfried Stahl schreef:
iKer schreef:Leuk te lezen dat je je er zo in hebt verdiept, Ries :) We zijn het zo ongeveer eens.

Nou ja, Hitler wilde ook graag dat het Jodendom van de aarde verdween...dus in die zin is het meer Hitler's werk afmaken.

Moeilijk he. Het verschil tussen anti-zionisme, Israël en anti-semitisme.
:erm:
Too Freud to live
Too Jung to die

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 14 aug 2014, 19:12

iKer schreef:Leuk te lezen dat je je er zo in hebt verdiept, Ries :)
Verdiept? Meeste is toch algemene kennis + zelf een beetje nadenken? Wekelijkse gesprekken met een Jood en een Iranese helpen ook wel ;)
iKer schreef:We zijn het zo ongeveer eens.

Je kunt zoiets niet afdwingen bv. door verbieden en dan handhaven. Zoiets moet met de tijd veranderen door verandering van de voedingsbodem. Díe is wel te sturen naar verandering.[/quote]
iKer schreef:Uiteraard wil ik niet dat iedereen weer teruggaat naar waar hij/zij vandaan komt. Ik kan me voostellen dat er velen zijn die terug willen naar de VS of Rusland etc. als de zionistische entiteit teneinde komt. Die mensen moet je helpen.
De meesten zullen niet 'terug' willen (de meesten zijn er nu geboren hè), sommigen zullen gewoon willen verhuizen uit niet eens zijn met de veranderde situatie, of vanuit economische motieven. Die moet geen strobreed in de weg worden gelegd inderdaad. Stimuleren, nee.
iKer schreef:Er zijn nog wel hele lastige problemen: er zijn 400+ Arabische dorpen na de etnische zuivering van 1948 verdwenen. Hoe compenseren?
Niet. Vind ik altijd zo'n bullshit hè. Verleden is verleden, je moet het doen met de situatie van nú. Een schuldvraag is minder belangrijk dan samen kijken hoe de huidige situatie te verbeteren. Achteraf compensatie, me reet.
iKer schreef:Het zou wel een goed idee zijn op deze manier de Tweede Wereldoorlog te beëindigen. Het is het meest virulente overblijfsel daarvan. Kloppend als een zwerende vinger.
Het heeft het extra lading gegeven, maar voor de gemiddelde Jood gaat het langer terug. Voor jou als Europeaan is het sterker dusdanig gekleurd geworden. Voor de wereld in het algemeen...is het ook nauwelijks nog gekoppeld aan de holocaust, meer aan de huidige situatie.

Men moet leren meer los van het verleden te kijken, en het te doen met actuele situaties. Daar los van vooroordeel op oude vetes/gebeurtenissen naar kijken, gewoon als mensenrassen/volken met elkaar de handen ineenslaan om een huidige situatie te verbeteren. Dat is in veel situaties de sleutel tot verbroedering.

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 14 aug 2014, 22:24

Krautsurfer schreef:
Siegfried Stahl schreef:

Moeilijk he. Het verschil tussen anti-zionisme, Israël en anti-semitisme.
:erm:
Niet als je het over één kam scheert....elke inwoner van Israel zal zionistische,semitische en wereldburger trekjes hebben...de 100% zionist bestaat niet, de 100% Semiet bestaat niet en de 100% wereldburger bestaat niet net zo min als de 100 % Isrealiet...
Maar het zijn wel allemaal joden en daar hebben de ikers van deze wereld nu eenmaal een hekel aan...geven het een mooie vorm door juist zo hevig tegen het zionisme te zijn maar het zijn in feite gewoon jodenhaters.
Niks nieuws onder de zon.
Johnny Lydon 1983

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 15 aug 2014, 06:46

Siegfried Stahl schreef:Maar het zijn wel allemaal joden en daar hebben de ikers van deze wereld nu eenmaal een hekel aan...geven het een mooie vorm door juist zo hevig tegen het zionisme te zijn maar het zijn in feite gewoon jodenhaters.
Zal ik reageren op deze flauwekul?
Laat ik dit zeggen: Siegs brein is dusdanig versteend dat hij niet in staat de essentie van wat ik hier schrijf te doorgronden.

En dat is na al die jaren best een prestatie op zich.
Extreemlinksche drammert

frobbert
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door frobbert » 15 aug 2014, 07:21

iKer schreef:
Siegfried Stahl schreef:Maar het zijn wel allemaal joden en daar hebben de ikers van deze wereld nu eenmaal een hekel aan...geven het een mooie vorm door juist zo hevig tegen het zionisme te zijn maar het zijn in feite gewoon jodenhaters.
Zal ik reageren op deze flauwekul?
Laat ik dit zeggen: Siegs brein is dusdanig versteend dat hij niet in staat de essentie van wat ik hier schrijf te doorgronden.

En dat is na al die jaren best een prestatie op zich.
Ik zie je punt in dezen volledig Ikel. Echt. En ik niet alleen denk ik. En daarom is het misschien raadzaam om voorzichtig te zijn met uitspraken als:
iKer schreef:Het is zo jammer dat de meeste joden geen rechtvaardige vrede willen sluiten.
Zeker als je jezelf gerechtvaardigd voelt om anderen voortdurend de maat te nemen. Heeft volgens mij niet zozeer met breinverstening te maken (zo dom is Siegje nou ook weer niet, denk ik dan) maar meer iets met ballen en terugkaatsen en zo. Dat is een beetje hoe het werkt op fora...
“May my mercy prevail over my wrath.”

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 16 aug 2014, 07:10

Dat is dan een onvolledigheidje mijnerzijds geweest: hier moet staan 'Israëlische joden'
Verder is de opmerking geheel terzake juist (gebaseerd op peilingen in Israël).

Gegroet,
iKer
Vanuit Besalú (met joodse roots)
Extreemlinksche drammert

frobbert
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door frobbert » 16 aug 2014, 09:00

iKer schreef:Dat is dan een onvolledigheidje mijnerzijds geweest: hier moet staan 'Israëlische joden'
....en dit soort onvolledigheidjes kunnen zich dus lelijk tegen je keren, zeker als je je bedient van een neerbuigende houding en (laten we zeggen) anderen meent te kunnen betichten van (bijvoorbeeld) extreemrechtse sympathieën :pig:

Ik denk dat je punt (waar op zich niets mis mee is) veel beter over zou komen als je een wat minder grote broek aan zou trekken (al dan niet met witte riem).

Maar ach, waarom zeg ik dit eigenlijk? Je kwam hier (net als die andere nerd wiens naam me nu even niet te binnen wil schieten) vooral om ruzie te zoeken toch? :erm:

Zou het trouwens niet fan-tas-ties zijn als Leon de Winter hier kwam posten? :clap:

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 16 aug 2014, 09:36

Zou een beetje een veelschrijver zijn en helaas niet zo'n beste veelschrijver.
Johnny Lydon 1983

frobbert
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door frobbert » 16 aug 2014, 10:02

Van 's mans blogje:

Geen leger is ethisch zo hoogstaand als het Israëlische. De Gazaans burgerbevolking wordt met alle middelen gewaarschuwd voor de dodelijke wapens van het Israëlische leger, dat een volksleger is van arbeiders, artsen, leraren, winkeliers, aannemers. Geen leger in het Midden-Oosten, nee, in de hele wereld, gaat op deze manier met zijn tegenstanders om.

:lol: :puke: :clap: :finger:

Hij schrijft het gewoon echt! Kan iemand die man niet tegen zichzelf in bescherming nemen? :nooo:

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 16 aug 2014, 10:16

Goh, wat ethisch!

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 16 aug 2014, 19:12

iKer schreef:
1ofthemFaces schreef:
(klaz*) schreef:Ik weet het niet met Israël en Palestina. Het probleem is dat er ook geen informatieve lectuur over lijkt te bestaan, alleen maar propaganda.
Je kan je best aardig laten informeren.

Ik ben voor de joden denk ik.
Omdat:
- Arabische landen deugen niet; ze zijn of in handen van nationalistische dicators, geloofsgekken of megalomane sheiks. In ieder van deze landen heb je wanneer je niet moslim bent vaak een probleem.
- Iedere keer als een bestand verbroken wordt, komt dat door de Palestijnse kant. Gisteren ook weer.
- Er is vanaf 1947 nagenoeg geen bereidheid geweest om Israel te herkennen. Het conflict zal pas worden opgelost wanneer deze ophoudt te bestaan. Er is kortgezegd geen grond om tot een tweezijdige oplossing te komen vanuit de Arabieren.
Het is niet erg dat je je niet verdiept, maar het is best vermoeiend.
- Israël deugt om bijna exact dezelfde redenen niet: dictatoriaal, binnen de eigen grenzen ca. 50 wetten die joden bevoordelen boven christenen, arabieren en bedouïnen. Apartheid dus. Geloofsgekken zitten in de regering, mensen die joden als superier ras zien en openlijk oproepen tot genocide ook.
- Amerikaans onderzoek toont dat in ca. 60% van de gevallen bestandsschendingen van Israël komen.
- Er ligt al 12 jaar een vredesvoorstel met daarin de bereidheid van ALLE Arabische landen Israël te erkennen. Israël heeft dat onlangs voor de VIERDE keer afgewezen. Ook Hamas is openlijk bereid tot vrede (vandaag weer recent artikel over gelezen), en heeft een wapenstilstandvoorstel waarin in ruil voor het slechts eerbiedigen internationaal recht Israël een wapenstilstand van TIEN JAAR wordt aangeboden.

Uiteraard door de zionisten afgewezen, want Israël wil geen vrede.

Kortgezegd maak je jezelf nogal belachelijk met je ongeïnformeerde opmerkingen.
Bovenstaand postje van mij was ongenuanceerd en wat provocerend bedoeld. Hoewel het klopt wat ik zeg aangaande islamitische landen.

Dat onderzoek dat Israël 60 procent van de bestanden schendt wil ik wel eens zien.
Ik kan me werkelijk geen enkele keer herinneren.
Dat vredesvoorstel waar alle landen aan mee willen doen wil ik ook zien.
HAMAS is toch niet bereid tot erkenning van Israël? ben ik ook verkeerd geïnformeerd als ik dat beweer? Het verzet tegen het bestaan van de staat Israël is toch hun voornaamste punt?

Ik volg het nieuws en lees soms eens wat. het beeld dat ik gevormd heb is dat Israël een getraumatiseerde staat is en daarom wat offensief in het leven staat. Die houding is echter voornamelijk naar landen gericht die veroorzaker zijn van dit trauma. Ik denk dat er veel antisemitisme is bij Arabieren en Israël het als noodzakelijk ziet zo hard van zich af te bijten. Het bezetten van Gaza keur ik af. Het bezetten van de westelijke Jordaan oever vind ik te rechtvaardigen. Jordanië is immer vijandig geweest jegens Israël en had een goed leger. Zonder bezetting was de staat bedreigd geweest in zijn bestaan. En waarom? Wat had Jordanië in Godsnaam tegen Israël?

Het feit dat jij zo duidelijk een kant kiest in een zo gecompliceerd conflict, de arrogantie van het goed geïnformeerd zeggen te zijn plus het voortdurend dwepen met contacten met minderheden maken je beweringen ook niet perse aannemelijk.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 17 aug 2014, 20:59

1ofthemFaces schreef:Dat onderzoek dat Israël 60 procent van de bestanden schendt wil ik wel eens zien.
Ik kan me werkelijk geen enkele keer herinneren.
Dat is best knap, aangezien ZELFS met het goed volgen van het NOS journaal je dit soms vast kunt stellen.
1ofthemFaces schreef:Dat vredesvoorstel waar alle landen aan mee willen doen wil ik ook zien.
The Arab Peace Initiative (API), which was endorsed by the Arab League in Beirut in March 2002, is an extraordinary document that requires all Arab countries to normalise relations with Israel in return for comprehensive Arab-Israel peace. It offers Israel the incentive of regional acceptance that it has always sought, in return for peace agreements that it is in principle pledged to pursue. Even if we assume, as some insisted in 2002, that the API was essentially an attempt by then-Crown Prince Abdullah of Saudi Arabia to make amends for extensive participation by Saudi Islamists in the 9/11 terrorist attacks in the U.S., the API has since then clearly taken on a life of its own and repeated Arab League summits have reconfirmed it.

For most of the past decade the API has languished unfulfilled and often ignored.
1ofthemFaces schreef:HAMAS is toch niet bereid tot erkenning van Israël? ben ik ook verkeerd geïnformeerd als ik dat beweer? Het verzet tegen het bestaan van de staat Israël is toch hun voornaamste punt?
Het is een charter dat door 1 man is geschreven, nooit verder officieel bekrachtigd en te pas en te onpas door propagandisten als Esther Voet en andere fundi-idioten van stal wordt gehaald. Het is onduidelijk hoe hard dit is, omdat bij verschillende gelegenheden Hamas te kennen heeft gegeven dat als er een eerlijke vrede komt ze Israël zullen erkennen. (Maar pas als die er is, tot die tijd erkent het Israël niet.)
1ofthemFaces schreef:[Ik ..."...]Het bezetten van de westelijke Jordaan oever vind ik te rechtvaardigen. Jordanië is immer vijandig geweest jegens Israël en had een goed leger. Zonder bezetting was de staat bedreigd geweest in zijn bestaan. En waarom? Wat had Jordanië in Godsnaam tegen Israël?
Wellicht omdat het een initiatief was dat de Arabische wereld op is gedrongen door het westen? Het is een KOLONIE, dat hele Israël, Faces. Een land gebaseerd op etnische zuivering en massa-immigratie, onvoorwaardelijk gesteund door het westen. Dat was in 1947 allang duidelijk. Capice? Niet moeilijk toch?

Buitendien nogal merkwaardig dat je een ook door het westen gekenschetste illegale bezetting goedpraat, maar a la. (Je bent VVD-stemmer, dus hebt wat moeite met je houden aan de wet)
1ofthemFaces schreef:Het feit dat jij zo duidelijk een kant kiest in een zo gecompliceerd conflict, de arrogantie van het goed geïnformeerd zeggen te zijn plus het voortdurend dwepen met contacten met minderheden maken je beweringen ook niet perse aannemelijk.
Conflict is verder helemaal niet gecompliceerd als je inziet dat het een landroof is dat Europa van een probleem afhielp: 'de joden'. Racisten en andere aan jou verwante rechtse types hebben joden nooit zien zitten. Daarom. Arabieren werden met een Europees probleem opgezadeld: antisemitisme. Tot die tijd was het samenleven van joden en arabieren geen groot probleem in het Ottomaanse rijk.

Zo moeilijk is het echt niet, Faces. Het overgrote deel van de zionisten is NIET AFKOMSTIG UIT HET GEBIED, en hebben dat land in handen gekregen ondanks dat NIEMAND daar zat te wachten op die instroom van zionisten. Meeste zionisten vóór WOII kwamen uit Europa en de VS. Later Arabische landen en nu vaak uit vnl. Oostblok (dat zijn vaak de bewoners van de illegale settlements op de Westbank.)

Zucht...
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 17 aug 2014, 21:06

"The Arab League, on the other hand, intended it as a "take-it-or-leave-it" incentive of major proportions: if Israel makes peace with all its Arab neighbours on the basis of the API's parameters regarding borders, Jerusalem, refugees, etc., the Arab world – indeed, all 57 members, Arab and non-Arab, of the Islamic Conference – will reward it by establishing normal relations."

Dit is dus de vrede die Israël nu al 3x heeft afgewezen. De conclusie ligt dan ok voor de hand Israël gewoon te behandelen zoals het acteert: als hardleerse paria.
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 23 aug 2014, 09:16

Overigens raad ik je aan eens de comments van Clara Legene te lezen onder dit artikel.
Ze is een onderzoekster (van PvdA-huize nota bene! Bepaald geen links partijtje als het om dit conflict draait!)

Over KOSTEN NEDERLANDSE ISRAËLPOLITIEK
1. De kosten die Nederland maakt, heeft gemaakt en nog zal maken als gevolg van de stichting van de staat Israel.
Die kosten bestaan sinds 1948 uit een jaarlijkse donorbijdrage aan de (in 1948 als TIJDELIJK opgerichte) UNRWA, de UN-opvangorganisatie van Palestijnse vluchtelingen in de regio (dus niet alleen in Palestina, maar ook Syrië, Jordanië en Libanon). In Gaza is naar schatting 75% van de inwoners afhankelijk van de noodhulp van UNRWA, vooral als het gaat om toegang tot schoon drinkwater en om medische hulpmiddelen.
http://www.unrwa.org/who-we-are

Daarnaast bestaan de kosten uit allerlei ontwikkelingsprojecten die door Israel systematisch zijn vernietigd (haven, vliegveld) of door Israel zijn gefrustreerd door export tegen te houden (onder meer anjerkwekerij, aardbeienteelt, kostbare containerscanner die niet gebruikt mag worden), maar bijvoorbeeld ook uit de (in Europees verband gefinancierde) opleiding van politieagenten.

Die Nederlandse kosten lopen naar mijn schatting (ik ben al een tijd bezig alle gegevens te verzamelen) in de tientallen miljarden. Weggegooid geld, dat we wel beter hadden kunnen gebruiken. De bevolking van Gaza is hoogopgeleid, kan economisch uitstekend zelfvoorzienend zijn, maar leeft door de bezetting en de blokkade al jaren in 1420, in plaats van 2014.
Over NOS ALS ZIONISTISCH PROPAGANDAKANAAL

Daarnaast heeft ze onderzoek gedaan naar de houding van de NOS in het laatste conflict. Op basis daarvan kan gerust worden gesteld dat de NOS een spreekbuis voor Israël is, iets wat mij ook al was opgevallen: vrijwel steevast wordt geciteerd uit IDF persberichtgeving, en zie je nauwelijks feiten en gedachtengangen uit niet-westerse media terug. Maar goed, de NOS is voor sukkels, dat is laatste 10 jaar steeds meer de trend.
Overigens heb ik de afgelopen weken 27 uitzendingen van de NOS, Nieuwsuur en het Jeugdjournaal gerecenseerd, aan de hand van de volledige transcriptie. Daaruit blijkt dat de NOS/NTR zich in hun berichtgeving voor het grootste deel baseren op Israëlische bronnen en propaganda. Ik heb hun informatie aangevuld en gecorrigeerd, uitsluitend waar het om feitelijke informatie ging. Zie de facebookpagina 'Foute Feiten in het Journaal': https://www.facebook.com/foutefeiten/info

Het Jeugdjournaal heeft intussen publiekelijk toegegeven "dat ze dat niet goed hebben gedaan", maar deden het de keer daarna weer even vrolijk aantoonbaar fout.
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 23 aug 2014, 09:26

Even een recent aantoonbaar feitje over het NOS als zionistisch propagandakanaal:
Het was BREAKING NEWS in Israël en ook het Nederlandse NOS-journaal besteedde er ruime aandacht aan: door raketvuur uit Gaza is gisteren een Israëlisch kind gedood. Dat is walgelijk nieuws, door niets goed te praten. Maar tegelijk moeten we wel eerlijk zijn en vaststellen dat in Gaza volgens opgave van UNOCHA van 22 augustus nu 478 kinderen in zijn gedood door militair geweld uit Israël – dat is 478% van het aantal gedode kinderen in Israël – en dat zij geen van allen ooit BREAKING zijn geweest. Laat staan dat ze het NOS-journaal haalden.
Extreemlinksche drammert

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 23 aug 2014, 09:44

De Palestijnse beweging Hamas heeft vandaag in Gaza achttien mensen laten executeren die zouden hebben gespioneerd voor Israël. Dat meldt persbureau AP. De vijandigheden tussen Israël en Hamas gingen afgelopen nacht en vanochtend door. Daarbij vielen vier Palestijnse doden.

Elf mannen werden vanochtend door gewapende mannen omgebracht in het hoofdkwartier van de politie in Gaza-Stad, aldus een bron van AP. Ze waren eerder al door rechters in Gaza schuldig bevonden en veroordeeld. Acht anderen, onder wie twee vrouwen, werden na het middaggebed tegen een moskee gezet en vervolgens doodgeschoten.

Aan Hamas gelieerde media omschreven de executies vandaag als poging “de nekken van de collaborateurs te verstikken” en beloofden dat snel meer executies zullen volgen. Het Palestijnse Centrum voor Mensenrechten riep op tot een onmiddellijk einde aan wat het “buitenrechtelijke executies” noemt.
Johnny Lydon 1983

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 23 aug 2014, 09:45

Een nobel volkje, het wordt tijd dat ze het eens echt voor het zeggen krijgen, kunnen ze er weer eens een echte dictatuur van maken. Goed bezig die Palestijnen! :up:
Johnny Lydon 1983

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 23 aug 2014, 09:52

Siegfried Stahl schreef:Een nobel volkje, het wordt tijd dat ze het eens echt voor het zeggen krijgen, kunnen ze er weer eens een echte dictatuur van maken. Goed bezig die Palestijnen! :up:
Dat hebben ze al: de zionistische.
Helaas kost die ONS klauwen met geld.

Mede mogelijk gemaakt door Faces, Roadrunner, Number9 en Siegfried Stahl van Forumnerds.nl!
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 23 aug 2014, 10:23

iKer schreef:Even een recent aantoonbaar feitje over het NOS als zionistisch propagandakanaal:
Het was BREAKING NEWS in Israël en ook het Nederlandse NOS-journaal besteedde er ruime aandacht aan: door raketvuur uit Gaza is gisteren een Israëlisch kind gedood. Dat is walgelijk nieuws, door niets goed te praten. Maar tegelijk moeten we wel eerlijk zijn en vaststellen dat in Gaza volgens opgave van UNOCHA van 22 augustus nu 478 kinderen in zijn gedood door militair geweld uit Israël – dat is 478% van het aantal gedode kinderen in Israël – en dat zij geen van allen ooit BREAKING zijn geweest. Laat staan dat ze het NOS-journaal haalden.
En de hersendoden gaan weer verder met hun morbide spelletje. Hoe lang duurt het nog voor de 'internationale' gemeenschap Israël een (rechtvaardige) vrede oplegt? Tot St. Juttemis, zoveel is duidelijk.
"De Israelische premier Benjamin Netanyahu laat weten dat Hamas "een zware prijs zal betalen" voor de dood van het kind. Dat zegt zijn woordvoerder op Twitter, meldt persbureau AFP".
1 Israëlisch kind mag miljoenen en tientallen mensenlevens kosten, de 478 dode Palestijnse kinderen zul je Obama en Nethanyahu zelden tot nooit over horen.
Extreemlinksche drammert

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 23 aug 2014, 12:14

Afgelopen staakt het vuren werd niet door de joden verbroken hoor Ikert. Gaan we ff lekker bijhouden hier. Kijken of we ook aan 60% komen zoals jij eerder beweerde. Afgelopen twee keer dus Hamas die het schendde.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 23 aug 2014, 12:48

Eerlijk gezegd hoop ik dat je ook onderscheid weet te maken tussen Hamas en radicale groeperingen. Ik betwijfel het, maar voor een eerlijk 'Hamas vs. Israël' spelletje in dezen is dat wel nodig.

Afgelopen 2 weken was ik met vakantie, heb me er niet zo mee bezig gehouden, ik lag vnl. in het zwembad en las een goed boek over Hitler die na WOII ontsnapt zou zijn naar Argentinië. Het kan zijn dat je gelijk hebt.
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 23 aug 2014, 12:50

Als ik ff hier
http://www.aljazeera.com/category/city/gaza
kijk valt me op dat Israël bepaald zich bepaald niet aan staakt-het-vurens houdt, maar we zullen zien.
Overigens wist ik niet dat er TWEE staakt-het-vurens overeen waren gekomen.
Ik had wel ergens gelezen dat eentje geschonden was vanuit Gaza (niet per se Hamas uiteraard)
Heb je ff linkje voor me?

DIT ZIJN MIJN KOPPEN die ik ff op de actuele situatie geef.
Geen woord over het dode Israëlische kind, ook logisch als je weet dat er ook dik 450 dode Gazaanse kindjes zijn te betreuren.

Gaza comes under fresh Israeli airstrikes

Hamas executes 18 suspected informers

Israeli police target Palestinian activists

Israel presses ahead with airstrikes on Gaza

UN's Pillay slams Security Council 'failure'

Hamas buries commanders killed by Israel

Israel kills three top Hamas commanders
Extreemlinksche drammert

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 23 aug 2014, 12:56

Maar dat ze 18 van hun eigen burgers na een schijnproces executeren daar besteed je maar geen aandacht aan?

:protest:
Johnny Lydon 1983

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 23 aug 2014, 12:59

"The Cairo process was built on a total and complete cessation of all hostilities and so when rockets were fired from Gaza, not only was it a clear violation of the ceasefire but it also destroyed the premise upon which the talks were based," Regev said, according to the Reuters news agency.

A week-long truce in Gaza collapsed with both sides blaming each other after Palestinian fighters launched rockets into Israel and Israel attacked "terror sites" inside the enclave.

Al Jazeera's Jane Ferguson said at least six children had been killed in the airstrikes since the truce disintegrated.

"There is now this fallout row, essentially over who started it," our correspondent said. "Whoever broke the truce, it seems the exchange of rocket fire into Israel and airstrikes on Gaza is unlikely to end today."

The Israeli military launched attacks on at least 10 sites in Gaza on Tuesday, killing at least three people, and recalled its team working on a permanent ceasefire with Palestinians in Cairo after three rockets landed in Israel.
Meer kan ik ff niet vinden.
Heb jij een goede link die uitgebreidere info heeft svp?
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 23 aug 2014, 13:00

Siegfried Stahl schreef:Maar dat ze 18 van hun eigen burgers na een schijnproces executeren daar besteed je maar geen aandacht aan?

:protest:
Waarom zou ik?
We weten allemaal dat er geen hardcore pacifisten in Gaza of Israël aan de macht zijn.
Ik zou zoiets als jij zegt ('schijnproces') nooit durven beweren: wie weet zijn er sterke bewijzen.
Het is een voetnoot in deze gruwelijke oorlog. Waarin Israël door de jaren heen ook voluit moordt zonder proces (hoor ik jou nooit over).

Ik hou liever de hoofdlijnen aan.
Extreemlinksche drammert

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 23 aug 2014, 13:11

Je steunt fascisten.
Johnny Lydon 1983

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 23 aug 2014, 13:15

Je steunt fascisten.
Johnny Lydon 1983

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 23 aug 2014, 14:15

iKer schreef:
Geen woord over het dode Israëlische kind,
ligt eraan welke media je volgt; de helft van jouw andere koppen heb ik weer niet gezien :yawn: dat van dat kind leek mij even overal nieuws te zijn...

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 23 aug 2014, 15:43

Siegfried Stahl schreef:Je steunt fascisten.
Israël is dit allemaal begonnen omdat het een excuus zocht.
Dat excuus kwam in de vorm van de 3 vermoorde kolonisten (Israël heeft inmiddels toegegeven dat Hamas hier niet achter zat).
Het reageerde met razzia's, massa-arrestaties, vernielingen op grote schaal en 11 moorden.
De raketten uit Gaza begonnen te vliegen.
Israël had het excuus tot de huidige massamoord gevonden.
Israël doodt 2000+ Palestijnen, w.o. een kwart kinderen.

En nu verwijt je mij fascisten te steunen?
Siegfried Stahl, uw bovenkamer is niet op orde.

Ik steun verzetsstrijders (niet Hamas per se), jij steunt een agressieve terreurstaat die niet bereid is vrede volgens het Internationaal Recht keer op keer afwijst. Vrede tout court afwijst.

En nu verwijt je mij fascisten te steunen?
Siegfried Stahl, uw bovenkamer is niet op orde.
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 23 aug 2014, 15:45

Richardus schreef:
iKer schreef:
Geen woord over het dode Israëlische kind,
ligt eraan welke media je volgt; de helft van jouw andere koppen heb ik weer niet gezien :yawn: dat van dat kind leek mij even overal nieuws te zijn...
Dan volg je westerse media, die het reuze belangwekkend nieuws vinden als een Israëli dood is.
Het is me een volkomen raadsel waarom iemand westerse mainstream media volgt in dit conflict.
Je hebt er gewoon niet veel aan, omdat het is doordesemt van propaganda en bias.
Zelfs als je denkt aan BBC of bijv. Washington Post wat te hebben.
En ook het wat linksige NYTimes is bepaald niet zuiver op de graad.

Afbeelding

Bij de Nationale Omroep Staatpropaganda komen ze gewoon uit voor hun lage niveau 'dit is wat de mensen willen lezen'
Wat heb je eraan als je belastinggeld zo naar luie zakken gegooid wordt?
Óf hef de NOS op, óf leg er geld bij en neem echte journalisten in dienst. Mensen met ballen en ruggegraat. Niet dit soort sukkels.
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 23 aug 2014, 20:50

1ofthemFaces schreef:Afgelopen staakt het vuren werd niet door de joden verbroken hoor Ikert. Gaan we ff lekker bijhouden hier. Kijken of we ook aan 60% komen zoals jij eerder beweerde. Afgelopen twee keer dus Hamas die het schendde.
Oké. Volgens mijn bron YH (iemand die iedere dag het Arabische nieuws volgt) is de laatste door Israël geschonden. Ik heb momenteel geen betere bron: jij hopelijk wel. Volgens hem zijn de moorden op 3 Hamasleiders een schending binnen het uur van het laatste bestand geweest.
Het eerste bestand meldt de nrc 1 augustus voorpagina over:
Nog geen twee uur na het ingaan van het bestand werd al een Israëlische tankbeschieting gemeld, waarbij volgens Palestijnse bronnen waarbij 40 mensen werden gedood.
Het gaat hier om die vermeende ontvoering van die Israëlisch militair. Israël was hierin abuis.

Vooralsnog sta je op de lijst met domrechtse zeperd van de dag.
Maar dat kun je eenvoudig: Je zult alleen ff met overtuigende linkjes moeten komen.
Ik wacht het af.

Succes!
Extreemlinksche drammert

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 23 aug 2014, 20:55

iKer schreef:

Ik steun verzetsstrijders (niet Hamas per se),

.
Het was ook niet per se hamas die de doodsvonnissen uitsprak en uitvoerde. Het waren oorlogzuchtigen voor wie een mensenleven niet telt. Ze hadden ze ook gewoon kunnen opsluiten of verbannen....maar dat deden ze niet...ze moesten dood om angst te zaaien bij anderen .

En dat is zo'n beetje het beginsel van fascisme...

En dat steun jij dus van harte.
Johnny Lydon 1983

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 23 aug 2014, 20:59

Dat lijkt Ysfoxy het beginsel van heel wat dingen.
"We take a Norwegian cruise but we don't go to Norway"

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 23 aug 2014, 21:17

Siegfried Stahl schreef:
iKer schreef:

Ik steun verzetsstrijders (niet Hamas per se),

.
Het was ook niet per se hamas die de doodsvonnissen uitsprak en uitvoerde. Het waren oorlogzuchtigen voor wie een mensenleven niet telt. Ze hadden ze ook gewoon kunnen opsluiten of verbannen....maar dat deden ze niet...ze moesten dood om angst te zaaien bij anderen .

En dat is zo'n beetje het beginsel van fascisme...

En dat steun jij dus van harte.
Jij ook, alleen van de andere kant.
Nethanyahu wilde deze oorlog, dus wilde >2000 Palestijnse doden.

Merkwaardig overigens dat je aanneemt dat ik zoiets zou steunen, maar dat terzijde.
Het blijft wat lastig communiceren op deze manier.
Even voor jou dan; NEEE! IK BEN GEEN FAN VAN HAMAS!
ZE ZIJN GEEN HAAR BETER DAN HUN TEGENSTANDER, SLECHTS VELE MALEN MINDER DODELIJK.
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 23 aug 2014, 21:18

Zou je dat kunnen onthouden wellicht? Zou best verfrissend zijn.
Extreemlinksche drammert

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 23 aug 2014, 21:32

Liep je mee in die demonstratie eigenliijk?

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 23 aug 2014, 21:41

Welke? Ben alleen bij de eerste geweest (ordedienst)
Extreemlinksche drammert

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 23 aug 2014, 21:46

iKer schreef:Welke? Ben alleen bij de eerste geweest (ordedienst)
Hahaha. Echt?

Plaats reactie