TV series die zomaar verdwenen...

Voor Film, TV, Boeken, Musea, Theater etc...
Plaats reactie
Kryptozoid
Forumgod

TV series die zomaar verdwenen...

Bericht door Kryptozoid » 03 mar 2009, 21:29

Herinnert iemand zich Dossier Saffier en Staal nog? Hoe liep dat nou eigenlijk af?

Ik vond het not done om er een apart draadje voor te openen, dus heb ik maar een enigszins algemene titel bedacht, hoewel ik vermoed dat mensen met allerlei pijnlijk oninteressante series op de proppen zullen komen. Maarja het is wel weer leuk om ze daar dan om af te gaan zeiken.
"'Samenleving' is een biologische constructie."
                                                — Kryptozoid, lid 69

Number9
Knuffelnerd

Re: TV series die zomaar verdwenen...

Bericht door Number9 » 03 mar 2009, 21:33

Nope. Zegt me niets.

Out of this world dan? Met Maureen Flannigan als Evie Ethel Garland?

Afbeelding
Number9, lid nummer 25.
The sacred pint alone can unbind the tongue of Dedalus.

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 05 mar 2009, 08:41

Number9 schreef:Nope. Zegt me niets.

Out of this world dan? Met Maureen Flannigan als Evie Ethel Garland?

Afbeelding
Dat zegt mij dan weer niets.

Eerlijk gezegd ben ik dit draadje ook alleen maar gestart in de hoop dat iemand me van een gedetailleerde synopsis van Dossier Saffier en Staal zou voorzien, en/of een download link, en/of de serie te koop op DVD... Maar niemand, blijkbaar.

Hoe is het eigenlijk met Buck Rogers afgelopen? Dat was ook zo'n trauma uit m'n jeugd: wat aangekondigd werd als 'seizoen 2' bleek een (de term kende ik toen nogh niet) re-imagination te zijn, d.w.z. min of meer dezelfde plot, min of meer dezelfde personages, maar in feite een soort van remake. In geval van Buk Rogers kwam het er op neer dat de serie overnieuw begon, maar dan een stuk lulliger.

Ik ben benieuwd hoeveel tieners in de armen van FARC-achtige guerillabewegingen geduwd zijn door op te vroege leeftijd al met de afschuwelijke schaduwzijde van de consumptiemaatschappij kennis gemaakt te hebben...
                                                — Kryptozoid, lid 69

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 05 mar 2009, 15:24

Kryptozoid schreef:Herinnert iemand zich Dossier Saffier en Staal nog? Hoe liep dat nou eigenlijk af?

Ik vond het not done om er een apart draadje voor te openen, dus heb ik maar een enigszins algemene titel bedacht, hoewel ik vermoed dat mensen met allerlei pijnlijk oninteressante series op de proppen zullen komen. Maarja het is wel weer leuk om ze daar dan om af te gaan zeiken.
:roll: smurf
Facilitator, katalysator, transformator

Whatever makes you happy, dude.

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 05 mar 2009, 15:24

vieze blaaskaak :puke:
Facilitator, katalysator, transformator

Whatever makes you happy, dude.

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 05 mar 2009, 21:41

Richardus schreef::roll: smurf
Richardus schreef:vieze blaaskaak :puke:
Je posts gaan er op vooruit, Richardus! Geen stellige pseudomeninkjes of links naar Hoe Het Echt Zit :up:
                                                — Kryptozoid, lid 69

dj maus
Heeft niks beters te doen

Bericht door dj maus » 05 mar 2009, 22:42

Afbeelding

Matthew Starr

rond 1981/82 op tv gezien, daarna nooit meer iets van vernomen

heb lange tijd getwijfeld of het wel ooit bestaan had en ik het niet zelf verzonnen had
http://www.concertzender.nl/thema/crosslinks/crosslinks-gids/
http://www.gonzocircus.com/author/maurice-dumont/

emiel1
Forumnerd

Bericht door emiel1 » 07 mar 2009, 20:52

John Doe...

Ik keek de serie 6 jaar geleden op Yorin en op een gegevenmoment had ik een aflevering gemist en de week daarna kwam het opeens niet meer. Later bleek dat de serie gecancelled was, terwijl het verhaal nog lang niet afgerond was.... :(

http://en.wikipedia.org/wiki/John_Doe_(TV_series)

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 07 mar 2009, 21:04

Het was dan ook niet de bedoeling dat je te weten kwam wie het was.
"We take a Norwegian cruise but we don't go to Norway"

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 12 mar 2009, 16:59

Logan's run!
En Blake's 7, waarvan alleen de eerste twee seizoenen zijn uitgezonden in Nederland. Heb inmiddels de dvd's van de laatste twee seizoenen gekeken, en ik kan eindelijk weer rustig slapen...
Battlestar Galactica, ook zo'n in potentie geweldige serie die -net als Buck Rogers- compleet vernaggelt werd in het tweede seizoen.
(Inmiddels wél op een zeer toffe manier ge-her-uitwerkt, inmiddels alweer vier seizoenen dikke pret! :up:)
Maar, ik heb ooit 's een stukje saffier en staal gezien. Er was een trap, en een licht dat langzaam over de treden gleed... Bovenaan waren spoken te zien van Spaanse soldaten..
:eek: Inderdaad nooit geweten waar dat over ging, maar die paar minuten zal ik niet snel vergeten.
'We zijn bezig het ongedwongene van het forum te killen met de constante metacommunicatie en analyses.'

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 13 mar 2009, 01:18

Krautsurfer schreef:Logan's run!
Dat ging toch zo'n brave new world waar iedereen op z'n 30e verjaardag er van staatswege aanging?

Krautsurfer schreef:En Blake's 7, waarvan alleen de eerste twee seizoenen zijn uitgezonden in Nederland. Heb inmiddels de dvd's van de laatste twee seizoenen gekeken, en ik kan eindelijk weer rustig slapen...
Afbeelding
:worship:

Krautsurfer schreef:Battlestar Galactica, ook zo'n in potentie geweldige serie die -net als Buck Rogers- compleet vernaggelt werd in het tweede seizoen.
(Inmiddels wél op een zeer toffe manier ge-her-uitwerkt, inmiddels alweer vier seizoenen dikke pret! :up:)
Wel anders vernaggelt... Met idiote vliegende scooters enzo was dat... Maar die aflevering met die Cylon androide en Centurion die naar een gemaskerd bal op aarde gingen was best leuk (en natuurlijk die ene over Starbuck die samen met een Centurion op een kale planeet was gestrand, maar die hoort eigenlijk meer bij seizoen 1)

Krautsurfer schreef:Maar, ik heb ooit 's een stukje saffier en staal gezien. Er was een trap, en een licht dat langzaam over de treden gleed... Bovenaan waren spoken te zien van Spaanse soldaten..
:eek: Inderdaad nooit geweten waar dat over ging, maar die paar minuten zal ik niet snel vergeten.
Het ging over een gat in de tijd, wat geactiveerd was door een of ander gedichtje in een oud kinderboek dat hardop was voorgelezen.

Die kinderkamer was eng... De muur tegenover het bed verdween: de kamer werd oneindig lang in die richting, en er kwamen langzaam halfdoorzichtige figuren uit de 16e eeuw op het bed af (waaronder een pestlijder :eek: )

'k Zou 't graag nog een keer zien allemaal!

En ik kom er net achter dat dat er wellicht nog wel een keer van kan komen:
Afbeelding
                                                — Kryptozoid, lid 69

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 13 mar 2009, 11:33

Kryptozoid schreef:
Dat ging toch zo'n brave new world waar iedereen op z'n 30e verjaardag er van staatswege aanging?
Yep. Is ook toffe film van gemaakt. Ik weet f niet wat er eerder was; vermoedelijk de film.
Krautsurfer schreef:En Blake's 7, waarvan alleen de eerste twee seizoenen zijn uitgezonden in Nederland. Heb inmiddels de dvd's van de laatste twee seizoenen gekeken, en ik kan eindelijk weer rustig slapen...
Afbeelding
Wist je dat Travis in seizoen 2 door een andere acteur werd gespeelt? (Dat plaatje is 'm uit seizoen 2) En dat-ie in het 3e en 4e niet meer zit? Wat overigens een zwaar gemis is? Hoewel de serie er niet onder lijdt?
Krautsurfer schreef:Battlestar Galactica, ook zo'n in potentie geweldige serie die -net als Buck Rogers- compleet vernaggelt werd in het tweede seizoen.
Wel anders vernaggelt... Met idiote vliegende scooters enzo was dat... Maar die aflevering met die Cylon androide en Centurion die naar een gemaskerd bal op aarde gingen was best leuk (en natuurlijk die ene over Starbuck die samen met een Centurion op een kale planeet was gestrand, maar die hoort eigenlijk meer bij seizoen 1)
Of die dat ze bij de nazi's zaten, drie episodes of zo lang. Dat ging nog wel. Daarna... :nooo:
Wat vooral hinderlijk was, en dat had je in seizoen 1 eigenlijk ook al, dat gezeik over kinderen de hele tijd. Vreselijk. Dat trok ik als kind al niet. :lol:
Krautsurfer schreef:Maar, ik heb ooit 's een stukje saffier en staal gezien. Er was een trap, en een licht dat langzaam over de treden gleed... Bovenaan waren spoken te zien van Spaanse soldaten..
Het ging over een gat in de tijd, wat geactiveerd was door een of ander gedichtje in een oud kinderboek dat hardop was voorgelezen.

Die kinderkamer was eng... De muur tegenover het bed verdween: de kamer werd oneindig lang in die richting, en er kwamen langzaam halfdoorzichtige figuren uit de 16e eeuw op het bed af (waaronder een pestlijder :eek: )

Afbeelding[/quote]
Da's mooi. :up:
'We zijn bezig het ongedwongene van het forum te killen met de constante metacommunicatie en analyses.'

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 13 mar 2009, 11:48

Krautsurfer schreef:Wist je dat Travis in seizoen 2 door een andere acteur werd gespeelt?
Ik kwam, zoekende naar een plaatje, inderdaad foto's tegen die erg weinig leken op de Travis zoals ik 'm ken.

Krautsurfer schreef:Of die dat ze bij de nazi's zaten, drie episodes of zo lang. Dat ging nog wel. Daarna... :nooo:
Nazi's in BG? Nooit gezien... Ben je niet in de war met Star Trek?

Afbeelding

Krautsurfer schreef:Wat vooral hinderlijk was, en dat had je in seizoen 1 eigenlijk ook al, dat gezeik over kinderen de hele tijd. Vreselijk. Dat trok ik als kind al niet. :lol:
Als kind had ik inderdaad een grotere hekel aan kinderen dan nu... Het was trouwens een serie met een behoorlijk evangelische inslag... De verloren stammen, dat engelenschip, graaf Iblis die eigenlijk Satan was (uitermate toffe afleveringen, dat wel). Stelletje reli's!

Ik was uiteraard eigenlijk ook voor Baltar en de Cylons.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Kryptozoid op 13 mar 2009, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
                                                — Kryptozoid, lid 69

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 13 mar 2009, 13:09

@Kryptozoid:
Set during the year 1980, and a generation after the original series, the Galactica and its fleet of 220 civilian ships have finally discovered Earth, only to find that its people are not as scientifically advanced and that the planet can neither defend itself against the Cylons nor help the Galactica as originally hoped. Therefore, teams of Colonial warriors are covertly sent to the planet to work incognito with various members of the scientific community, hoping to advance Earth's technology.

Commander Adama and Colonel Boomer — now second-in-command — on the advice of Doctor Zee, a teenage prodigy serving as Adama's counsellor, sends Captain Troy, who is the adopted son of Adama's own son Apollo, and Lieutenant Dillon to North America, where they become entangled with TV journalist Jamie Hamilton. After an initial, epic time travel adventure to Nazi Germany in the 1940s (to stop rebel Galactican Commander Xavier, trying to change the future to improve Earth's technology level), the three friends devise ways to help Earth's scientists and outwit the Cylons in the present day. Meanwhile, Adama sends a group of children from the Galactica fleet to Earth in order to begin the process of integrating with the population; due to differences in gravity and physiology, however, the children also have to learn to deal with the fact they have nearly super-human powers on Earth.
Bron: Wikipedia. Ik kon helaas zo snel geen relevante plaatjes vinden, dus dan maar zo.

Venezici
Forumnerd

Bericht door Venezici » 16 mar 2009, 21:39

Afbeelding

Waar is Pepper gebleven? Policewoman Pepper. Bitte melden
Computer says: "no"

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 16 mar 2009, 22:51

Voor alle fans: las net op teletekst dat ze McGyver gaan verfilmen.
It's just not understanding...

forsgeschapen
Hop hop

Bericht door forsgeschapen » 16 mar 2009, 23:09

Krautsurfer schreef:
Kryptozoid schreef:
Yep. Is ook toffe film van gemaakt. Ik weet f niet wat er eerder was; vermoedelijk de film.
Afbeelding
Wist je dat Travis in seizoen 2 door een andere acteur werd gespeelt? (Dat plaatje is 'm uit seizoen 2) En dat-ie in het 3e en 4e niet meer zit? Wat overigens een zwaar gemis is? Hoewel de serie er niet onder lijdt?
Of die dat ze bij de nazi's zaten, drie episodes of zo lang. Dat ging nog wel. Daarna... :nooo:
Wat vooral hinderlijk was, en dat had je in seizoen 1 eigenlijk ook al, dat gezeik over kinderen de hele tijd. Vreselijk. Dat trok ik als kind al niet. :lol:

Afbeelding
Da's mooi. :up:[/quote]
Dat is toevallig. Ik heb kort geldeden alle Galactica afleveringen gekocht.
Ik kan me zo goed met Starbuck identificeren.
B-)
Vroeger betékende 'vroeger' tenmiste nog iets

T-tusz
Hop hop

Bericht door T-tusz » 16 mar 2009, 23:42

"my god is bigger than yours.."

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 17 mar 2009, 00:55

Krautsurfer schreef:Het ging over een gat in de tijd, wat geactiveerd was door een of ander gedichtje in een oud kinderboek dat hardop was voorgelezen.
Ring around the rosy
A pocketful of posies
"Ashes, Ashes"
We all fall down!
"We take a Norwegian cruise but we don't go to Norway"

Blix'm Piebe
Hop hop

Bericht door Blix'm Piebe » 17 mar 2009, 07:26

Ach ja, waarom zul je het op dit forum ook over muziek hebben ?

Moesiiik ! Jetzt ! :hitler:
Geen kloon

Truttig Tegeltje
Heeft Geen Leven

Bericht door Truttig Tegeltje » 17 mar 2009, 07:29

:crazy:

forsgeschapen
Hop hop

Bericht door forsgeschapen » 17 mar 2009, 07:33

Blix'm Piebe schreef:Ach ja, waarom zul je het op dit forum ook over muziek hebben ?

Moesiiik ! Jetzt ! :hitler:
Jahwoooohl mein herrrrrrie
http://www.youtube.com/watch?v=ygbKTHQcB1E&hl=nl
Sieg Heidi!

:belly:
Vroeger betékende 'vroeger' tenmiste nog iets

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 17 mar 2009, 17:33

Kunnen alle ae's ff optyfen, ja?
:protest:

Oved
Forum Diva

Bericht door Oved » 22 aug 2018, 15:02

Richardus schreef:
05 mar 2009, 15:24
vieze blaaskaak :puke:
:lol:

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 22 aug 2018, 16:06

Sandokan....al was daar uiteindelijk ook geen touw meer aan vast te knopen.
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983

Siegfried Stahl. Lidnr.66.

Plaats reactie