Welke tv-serie heb je het laatst gezien?

Voor Film, TV, Boeken, Musea, Theater etc...
Ysfoxy
Forumgod

Re: Welke tv-serie heb je het laatst gezien?

Bericht door Ysfoxy » 03 feb 2013, 15:43

Kryptozoid schreef:
Richardus schreef:Oh jee! Dat is me toch wat! Schandalig! :lol:
Kryptozoid schreef:fase 2: Richardus is melig en baldadig. Hij post grappig bedoelde berichtjes, nog wel met enigszins goedmoedige toon.

© ForumNerds.nl
We wachten allen gespannen op:
Afbeelding
"We take a Norwegian cruise but we don't go to Norway"

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 03 feb 2013, 15:52

Ysfoxy schreef:
1ofthemFaces schreef:Rome was inderdaad slecht. En veel te amerikaans..dat stoorde me vooral, dat het zo overduidelijk een yankproductie was.
En die welhaast volledig Britse cast hielp ook niet, natuurlijk. :drink:
HBO -BBC productie dan smartass.
Het deed verre van authentiek aan.

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 03 feb 2013, 15:56

Bedoel je dan authenthiek of accuraat?
As the creators of the series have always stated, they aimed for authenticity rather than accuracy. They enlisted the help of several historians and did quite an effort to recreate the Roman world, culture and habits into its tiniest details. The depiction of daily life, politics and warfare in Rome is therefore quite accurate, aside from some small issues (such as house decorations etc.) that still cause some controversy among historians.
"We take a Norwegian cruise but we don't go to Norway"

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 03 feb 2013, 18:28

Ik denk dat faces had gewild dat het oude Rome geheel was nagebouwd, met echt marmer en alles op ware grootte, en dat de acteurs allemaal italianen waren, niet groter dan 1.65, en allemaal een cursus oud-Latijn hadden gevolgd, vermengd met 10 verschillende dialecten en subtalen.

Dit alles om de authenticiteit te waarborgen
Erelid der pro-multiculturele gedachtepolitie

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 03 feb 2013, 18:31

Billy Blitzkrieg schreef:Ik denk dat faces had gewild dat het oude Rome geheel was nagebouwd, met echt marmer en alles op ware grootte, en dat de acteurs allemaal italianen waren, niet groter dan 1.65, en allemaal een cursus oud-Latijn hadden gevolgd.

Dit alles om de authenticiteit te waarborgen
Nu gaan je er van uit dat de Romeinen er uitzagen als hedendaagse Italianen... Ik weet niet of we dat zonder meer kunnnen concluderen, omdat er nadien de nodige immigraties en assimilaties hebben plaatsgevonden.
"'Samenleving' is een biologische constructie."
                                                — Kryptozoid, lid 69

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 03 feb 2013, 18:47

De serie Rome speelt ten tijde van de laatste jaren van de republiek , tot aan de eerste jaren van het eerste keizerrijk.
Toen was er nog relatief weinig import.
Hoofdzakelijk Italianen dus

Maar wat ik met m'n posting vooral wilde zeggen; veel authentieker dan de serie Rome zal je het niet krijgen.
Het is met afstand het meest authentieke wat er ooit qua film is geschoten over die tijd.
Nog authentieker wordt onbetaalbaar danwel onmogelijk

De posting van faces getuigt dus een beetje van een soort onnozelheid van het niveautje Flaaks

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 04 feb 2013, 10:24

Billy Blitzkrieg schreef:De serie Rome speelt ten tijde van de laatste jaren van de republiek , tot aan de eerste jaren van het eerste keizerrijk.
Okee, maar ik bedoelde dat de hedendaagse Italianen het residu zijn van die oude romeinen plus alle import uit de windstreken. Dus hoe die oude romeinen er nou precies uitzagen, weten we eigenlijk niet (hoewel er wel wat portretten bewaard zijn gebleven).

Afbeelding

Ik zal die serie meteen eens gaan downloaden, samen met de Borgia's. Heb trouwens nog een hele zooi series liggen, tips van mensen, die ik nog moet zien. Boardwalk Empire, die serie over die motorbende, en een of andere vamoierserie (niet Twilight, lol). Tijd dat ik ff een of andere ziekte krijg en het bed zou moeten houden...
                                                — Kryptozoid, lid 69

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 04 feb 2013, 13:53

Billy Blitzkrieg schreef:De serie Rome speelt ten tijde van de laatste jaren van de republiek , tot aan de eerste jaren van het eerste keizerrijk.

Maar wat ik met m'n posting vooral wilde zeggen; veel authentieker dan de serie Rome zal je het niet krijgen.
Het is met afstand het meest authentieke wat er ooit qua film is geschoten over die tijd.
Nog authentieker wordt onbetaalbaar danwel onmogelijk

De posting van faces getuigt dus een beetje van een soort onnozelheid van het niveautje Flaaks
Bullcrap. Dat er niet meer haalbaar is betekent geenszins dat het daarom goed is.
Ik heb ooit een aflevering gekeken.
Het kwam me toen te eigentijds/ westers over... In die mate dat het me stoorde.
Niet goed genoeg dus.
En waarom zou het niet in Latijn kunnen? Ze streven toch authenticiteit na?

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 04 feb 2013, 19:04

Zelfs al zouden ze in het latijn spreken (ondoenlijk om alle acteurs dat te leren spreken uiteraard), dan nóg is het niet authentiek, want ze spraken in die tijd ook nog in tientallen verschillende dialecten.
Daarnaast zou geen Amerikaan er dan meer naar willen kijken, want die trekken het niet als er geen Engels gesproken wordt (er worden niet voor niks zoveel remakes gemaakt van geslaagde europese filmprodukties; Amerikanen willen geen andere taal horen). En zonder de VS als afzetmarkt kan je zo'n dure serie nooit bekostigen.

Verder wil ik wel eens van je horen welke film/serie over Rome volgens jou dan wél authentiek is? Of authentieker dan Rome iig.
Veel succes.

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 04 feb 2013, 19:20

Weet ik niet.

Ik las graag Asterix vroeger..dat wel..maar houd niet zo van films over die tijd om eerder genoemde redenen.
Ik trok films over WO2 waarin de nazis engels met duits accent spraken ook niet..vroeger al niet dus.
Beetje een autistisch trekje van me. :drink:

Ik vond Caligula trouwens wel een kewle film.
Spartacus ook.
Weet niet of die authentieker zijn.

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 04 feb 2013, 19:29

Caligula komt nog het meest in de buurt qua ontbreken van christelijke moraal.
Maar er zit weer zo'n arty farty sausje overheen, die het weer a-realistisch maakt

Sowieso een aparte film, geproduceerd door het sexmagazine penthouse, en een arthouse produktiebedrijfje.. rare combi :upup:

Spartacus is totaal onrealistisch. Niet onvermakelijk, maar daar zit echt die romantische christelijke gloed overheen die zeer ver afstaat van het werkelijke oude Rome.
Sowieso..als je zo allergisch bent voor Rome vanwege het Amerikaanse gehalte, snap ik echt niet waarom je Spartacus wel trekt..dat is 100 % hollywood optima forma (ook al is het door Kubrick gemaakt).

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 04 feb 2013, 19:43

Ja dat is waar. (Spartacus was meer een helden-epos gesitueerd in die tijd..hoewel vergeleken bij Ben Hur de christelijke moraal te verwaarlozen valt..en dat is de film waarmee ik Spartacus vergeleek)
Mijn oordeel over Rome is ook niet erg gefundeerd, maar gebaseerd op een snelle conclusie na een stuk aflevering en diverse trailers.
Ik vond de seks bv echt als effectbejag overkomen. Zat ook altijd in het trailertjes van de volgende aflevering seks.
Maar ik weet dat jij er veel over leest en ik dus iets gemist heb aan de hoge mate van authenticiteit.
Wellicht sprong ik tot conclusies. :drink:

Ik vond Gladiator wel een gruwelijke kutfilm ( Op de openingsscene na).

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 04 feb 2013, 19:57

Het goeie van Rome is dat het de romantiek van het oude Rome loslaat. Zo zie je in 1 van de eerste afleveringen dat het hoofdpersonage van de serie (Lucius Vorenus, de uit dienst getreden censurion) een slavenhandel begint om in zijn levensonderhoud te voorzien. Hij heeft een aantal kooien waarin hij zojuist gekochte slavenfamilies houdt, om door te verkopen.
Als ie op een dag zo'n kooi komt inspecteren blijkt een hele famile te zijn gestorven door een builenziekte. Alleen een schattig klein jongetje heeft het overleefd. Vorenus pakt het kwetsbare jongetje op, als kijker verwacht je nu dat hij deze liefdevol opneemt, of iig zal onderhouden, maar nee, inplaats daarvan gooit ie het kind voor dood op een stinkende afvalberg.

Bij welke film of serie zie je een dergelijke rauwheid?
Een authentieke rauwheid ook, want in het oude Rome was het leven van een slaaf helemaal niets waard (tenzij ie een goeie band met zijn meester had, maar in 95 % van de gevallen was een slaaf een gebruiksvoorwerp waarmee je dingen deed zonder erbij na te denken/zonder emoties).
Ook de openbare seks (neuken terwijl slaven toekijken) was doodnormaal.
Door dit soort zaken zonder opsmuk te tonen is de serie echt uniek en aanbevelingswaardig.
Ook dat Rome als stad niet wordt getoond als 1 grote marmeren witte pracht en praal met gebouwen van statuur, maar vooral als een plek met veel gruizige vieze overbevolkte achterbuurten, waar maffia-achtige knokploegen de dienst uitmaken, is geheel conform de realiteit, en nooit eerder vertoond.
Tel daarbij op dat de scènes over de machthebbenden ook nog eens voor driekwart historisch accuraat zijn (Caesar ook niet als een soort van nobele held, maar als extreem slimme manipulatieve pragmatische real politieker) , en je kan niet anders dan enthousiast worden als oude Rome fanaat

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 04 feb 2013, 20:41

Iemand de serie in huis?

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 04 feb 2013, 20:45

:lol:

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 04 feb 2013, 21:13

Billy Blitzkrieg schreef:Caligula komt nog het meest in de buurt qua ontbreken van christelijke moraal.
Maar er zit weer zo'n arty farty sausje overheen, die het weer a-realistisch maakt

Sowieso een aparte film, geproduceerd door het sexmagazine penthouse, en een arthouse produktiebedrijfje.. rare combi :upup:
Als ik me goed kan heugen - 't is al weer een tijdje geleden dat ik er over las - zijn de erotische/banale scenes er later bij gemonteerd, buiten weten danwel wil van de regisseur om. In die orgiescenes zitten ook hele andere acteurs dan in de scenes met Malcolm McDowell c.s. Alleen die bruiloftscene is wel met MM, maar da's ook niet echt een penthouse-scene.
                                                — Kryptozoid, lid 69

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 04 feb 2013, 21:21

1ofthemFaces schreef:Weet ik niet.

Ik las graag Asterix vroeger..dat wel..
Ik ook, nu nog wel op z'n tijd. Maar in hoeverre dat nou accuraat is... Ze hebben het wel geprobeerd igg :up: Maar voor bijv. de bekende Romeinse groet schijnt geen historische documentatie te bestaan die verder gaat dan één of ander schilderij uit de 15e of 16e eeuw, waarop drie gasten de keize salueren met recht naar voren (dus niet schuin naar voren) uitgestrekte rechterarm. Vanaf daar zou dat dan een vast element in de beeldvorming omtrent de Romeinen zijn geworden, en ook zijn overgenomen door Mussolini's Fasci di Combattimento en daardoor geïnspireerde groepen.

Afbeelding
Godwin, Godwin, Godwin :bounce:
                                                — Kryptozoid, lid 69

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 04 feb 2013, 21:22

1ofthemFaces schreef:Iemand de serie in huis?
Vanmiddag gedownload. Maar jij hebt er toch niks aan, want je kan om nooit helemaal opgehelderde redenen geen videobestanden kijken als die niet eerst tot DVD zijn gebakken.
                                                — Kryptozoid, lid 69

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 04 feb 2013, 21:23

Kryptozoid schreef:
Vanmiddag gedownload. Maar jij hebt er toch niks aan, want je kan om nooit helemaal opgehelderde redenen geen videobestanden kijken als die niet eerst tot DVD zijn gebakken.
Teevee van 300 v chr.

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 04 feb 2013, 21:29

Walking Dead heb ik trouwens gekeken door steeds een aflevering tot vcd te branden :oops: .
(Seizoen 1 daargelaten; ik leende de serie op dvd)

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 04 feb 2013, 21:31

1ofthemFaces schreef:
Kryptozoid schreef:
Teevee van 300 v chr.
Als faces z'n adres PM't wil ik best 4 schijfjes met daarop alle afleveringen van seizoen 1 naar 'm opsturen hoor :drink:

(Ik heb ook seizoen 2, maar straks vindt ie er niks aan en dan heb ik me voor nix blauw betaald aan portokosten)

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 04 feb 2013, 21:49

Tof..die portokosten compenseer ik wel of stort ik.
Ik moet eerst de vrouw overhalen om mee te kijken want anders heb ik eenvoudigweg de gelegenheid niet een hele serie te kijken.

En weer een reden om je vrijgezelligheid te koesteren.

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 04 feb 2013, 22:09

Voor 4 schijfjes hoef je van mij geen portokosten te betalen hoor
Het is meer dat het onzinnig is meteen alles te fikken als je niet eens weet of je het wel leuk vindt
Misschien heeft mijn promopraatje teveel verwachtingen geschapen
Ik heb al eerder gezegd dat er ook zwakke elementen in de serie zitten (net name de verhaallijn van Vorenus en zijn vrouw/gezinnetje is stomvervelend).
Maar vanwege de sfeertekening van het oude rome an sich, die uniek is, vind ik het persoonlijk zeer de moeite waard (maar ik ben dan ook een geschiedenisfanaat, en met name als het over het oude Rome gaat).

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 04 feb 2013, 22:15

Zit Biggus Dickus ook in die serie?
:drink:
Zo geniaal als een vandaal.

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 04 feb 2013, 22:19

Billy Blitzkrieg schreef:Maar er zit weer zo'n arty farty sausje overheen, die het weer a-realistisch maakt
Het sausje..
Too Freud to live
Too Jung to die

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 05 feb 2013, 08:53

Krautsurfer schreef:
Billy Blitzkrieg schreef:Maar er zit weer zo'n arty farty sausje overheen, die het weer a-realistisch maakt
Het sausje..
Oeps, er even tussendoor geslipt, maar kan ook niet anders als je zulke ellenlange betogen maakt als ondergetekende.
Zal ik de vele d/t fouten die u alweer maakt (terwijl u nauwelijks nog lange zinnen durft te maken) ook maar weer gaan turven dan? :drink:

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 05 feb 2013, 09:18

Billy Blitzkrieg schreef:
Krautsurfer schreef:
Het sausje..
Oeps, er even tussendoor geslipt, maar kan ook niet anders als je zulke ellenlange betogen maakt als ondergetekende.
Zal ik de vele d/t fouten die u alweer maakt (terwijl u nauwelijks nog lange zinnen durft te maken) ook maar weer gaan turven dan? :drink:
Nu en dan een terechtwijzing heb ik wel verdiend, dacht ik zo. Bovendien heeft Kryptozoid me gisteren nog op de vingers getikt. Anders leer ik het nooit...
Too Freud to live
Too Jung to die

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 05 feb 2013, 12:57

iKer schreef:Zit Biggus Dickus ook in die serie?
:lol:

Af en toe maakt iKer echt een goed getimede grap waar ik oprecht om moet grinneken :eek: Tijd om te gaan douchen :wave:
                                                — Kryptozoid, lid 69

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 05 feb 2013, 13:01

@ Billy: als je faces meteen een USB stickje van minstens 2 G meestuurt (blijft dat heel over de post? Of leggen ze het in het sorteeercentrum op een magneet?) en je eigen adres, dan kan ik m'n hele middeleeuwse muziekcollectie (451 bestanden, 28 folders) er voor je opzetten. Ik wilde er eigenlijk een sampler van maken, maar dat zou wel effe een flinke tijd gaan duren (selecteren is best lastig. Paar voor de hand liggende hoogtepunten, andere nummers of twijfelachtig, of niet goed afgebakend in het geheel van het stuk, dat echter weer te saai is en/of te lang duurt voor op een sampler. Plus dat er spul tussen zit dat ik zelf nog nauwelijks beluisterd heb)
                                                — Kryptozoid, lid 69

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 05 feb 2013, 15:26

Kryptozoid schreef:
Billy Blitzkrieg schreef:Caligula komt nog het meest in de buurt qua ontbreken van christelijke moraal.

Als ik me goed kan heugen - 't is al weer een tijdje geleden dat ik er over las - zijn de erotische/banale scenes er later bij gemonteerd, buiten weten danwel wil van de regisseur om. In die orgiescenes zitten ook hele andere acteurs dan in de scenes met Malcolm McDowell c.s. Alleen die bruiloftscene is wel met MM, maar da's ook niet echt een penthouse-scene.
Ja, al met al is het een onderhoudende cinematografische curiositeit.
:yes:
Too Freud to live
Too Jung to die

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 05 feb 2013, 15:35

Zowiezo, Malcolm McDowell...
Afbeelding
Too Freud to live
Too Jung to die

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 05 feb 2013, 19:56

Kryptozoid schreef:@ Billy: als je faces meteen een USB stickje van minstens 2 G meestuurt (blijft dat heel over de post? Of leggen ze het in het sorteeercentrum op een magneet?) en je eigen adres, dan kan ik m'n hele middeleeuwse muziekcollectie (451 bestanden, 28 folders) er voor je opzetten. Ik wilde er eigenlijk een sampler van maken, maar dat zou wel effe een flinke tijd gaan duren (selecteren is best lastig. Paar voor de hand liggende hoogtepunten, andere nummers of twijfelachtig, of niet goed afgebakend in het geheel van het stuk, dat echter weer te saai is en/of te lang duurt voor op een sampler. Plus dat er spul tussen zit dat ik zelf nog nauwelijks beluisterd heb)
Ikzelf geef (net als u) geen huisadressen op.
Maar je kan via https://www.wetransfer.com/ bestanden van 2 GB over de mail sturen
Lijkt me een betere optie :yes:

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 05 feb 2013, 20:14

Billy Blitzkrieg schreef:
Kryptozoid schreef:@ Billy: als je faces meteen een USB stickje van minstens 2 G meestuurt (blijft dat heel over de post? Of leggen ze het in het sorteeercentrum op een magneet?) en je eigen adres, dan kan ik m'n hele middeleeuwse muziekcollectie (451 bestanden, 28 folders) er voor je opzetten. Ik wilde er eigenlijk een sampler van maken, maar dat zou wel effe een flinke tijd gaan duren (selecteren is best lastig. Paar voor de hand liggende hoogtepunten, andere nummers of twijfelachtig, of niet goed afgebakend in het geheel van het stuk, dat echter weer te saai is en/of te lang duurt voor op een sampler. Plus dat er spul tussen zit dat ik zelf nog nauwelijks beluisterd heb)
Ikzelf geef (net als u) geen huisadressen op.
Maar je kan via https://www.wetransfer.com/ bestanden van 2 GB over de mail sturen
Lijkt me een betere optie :yes:
Ik zal 't eens uitchecken.

Je kan het ook naar een nabijgeleden kraakpand laten sturen natuurlijk :drinkpig:
                                                — Kryptozoid, lid 69

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 05 feb 2013, 20:15

Gelukkig trouwens dat ik bijna nooit meer bij Faces over de vloer kom. Daar kan nu ieder moment een molotovcocktail door de ruit komen :erm:
                                                — Kryptozoid, lid 69

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 20 feb 2013, 21:41

Aflevering 10 van seizoen 3 zojuist gezien.
Dat was me de aflevering wel. :drink:
Afbeelding

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 21 feb 2013, 11:47

Ik ben Borgen aan het bekijken.

Best aardige verstrooiing op de avond.

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 21 feb 2013, 11:51

1ofthemFaces schreef:Aflevering 10 van seizoen 3 zojuist gezien.
Dat was me de aflevering wel. :drink:
Afbeelding
Hee hoe kan het dat je Walking Dead wel ziet? Of worden die met ondertiteling aangeleverd op een schijfje?
                                                — Kryptozoid, lid 69

roadrunner
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door roadrunner » 25 feb 2013, 01:43

Afbeelding
Forumspammer

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 25 feb 2013, 10:59

Ben ook eens aan the walking dead begonnen
Nu 2 afleveringen gezien
En wederom de vraag; gaat het nog wat worden, of blijft het dit niveau?
Ik vind die TV series vaak zo tegenvallen..ligt dat nou aan mij?

Van de recente series konden dus alleen Rome, borgias en vooral carnivale mij bekoren (in de zin van dat ik ze met plezier heb kunnen uitkijken)

Bij alle andere haak ik toch af na een aantal afleveringen

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 25 feb 2013, 11:02

Als ik je lijstje zo zie zou jouw persoonlijke affiniteit met het onderwerp wel een erg grote rol kunnen spelen.
Dat kan e.e.a. verklaren.

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 25 feb 2013, 11:07

Tsja, maar ook weer niet helemaal, er zijn ook historische / historisch aandoende series die ik geen ruk aan vind (game of thrones bijv.. echt superslecht)
En Carnivale heeft ook niets met geschiedenis van doen..maar die is gewoon geniaal in het duistere/mysterieuze en de cinematografie

Het is meer dat ik veel series gewoon te oppervlakkig uitgewerkt vind. Alle artisticiteit is eruit gehaald, en er komt (weliswaar goed geacteerd) voorspelbaar drama voor in de plaats. Beetje teveel op het effect. Het is echt totaal niet zo, zoals Flaaks eerder suggereerde, dat TV series automatisch meer diepgang hebben dan films-zeker niet in vergelijking met de betere arthouse films.

Waarom wordt er bijv nooit een serie in Tarkovsky of Bella Tarr stijl gemaakt? Lijkt me geniaal.
Maar zal commercieel wel niet interessant zijn.

(Heimat kwam destijds nog het dichtst in de buurt van zoiets trouwens, maar ja, dat is een serie van 30 jaar geleden)

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 25 feb 2013, 11:11

Ach ja, Flaaks...

Maar zo'n serie is toch een crowdpleaser, zoals 88% van het bewegend beeld.
Navenant is alles toch voorspelbare eenheidsworst.

Alleen docu's ontkomen er nog wel eens aan, maar ook die kunnen in zeker opzicht niet op tegen het geschreven woord.

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 25 feb 2013, 11:17

Tsja, qua docu's gelukkig wel genoeg moois op TV.
Holland Doc is bijv. een erg welkome aanwinst in het digitale TV aanbod gebleken. Veel bekroonde IDFA klappertjes.
Ik snap alleen niet waarom dat stomme wijf van een Daphne Bunskoek elke klassieker eerst aan moet kondigen.
Je kan in de digitale TV gids toch al lezen waar het over gaat?
Blijkbaar moet dat ex RTL wijf die zichzelf een belangrijk cultureel imago aan wil meten zonodig met haar bakkes op TV. Anders kan ik het echt niet verklaren die aankondingen van 2 minuten. Totaal overbodig :crazy:
Maar verder wel een fijn kanaal, dat holland Doc.
BBC 4 heeft trouwens ook regelmatig geweldige docu's. Alleen niet nederlands ondertitels uiteraard, en dat vind ik als luie kijker toch wel weer een groot gemis

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 25 feb 2013, 14:03

Billy Blitzkrieg schreef:Ben ook eens aan the walking dead begonnen
Nu 2 afleveringen gezien
En wederom de vraag; gaat het nog wat worden, of blijft het dit niveau?
Ik vind die TV series vaak zo tegenvallen..ligt dat nou aan mij?

Van de recente series konden dus alleen Rome, borgias en vooral carnivale mij bekoren (in de zin van dat ik ze met plezier heb kunnen uitkijken)

Bij alle andere haak ik toch af na een aantal afleveringen
Als je de eerste twee afleveringen niets vindt heeft het weinig zin door te kijken.
Het postapocalyptische sfeertje maakt steed meer plaats voor soapachtige verwikkelingen (vooral in seizoen twee).
De eerste aflevering was misschien wel de beste.
Het eerste seizoen iig wel het beste vond ik. :drink:

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 25 feb 2013, 23:06

En what about seizoen 3? Wordt het dan wel weer beter?
Die gast met dat ooglapje ziet er op zich wel cool uit

jackN
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door jackN » 25 feb 2013, 23:09

Meteen vandaag weer begonnen met een achterstallig afleveringetje van Borgen te bekijken. De moeite waard.
Een echte heer gaat eenzaam zijn eigen weg.

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 25 feb 2013, 23:15

jackN schreef:Meteen vandaag weer begonnen met een achterstallig afleveringetje van Borgen te bekijken. De moeite waard.
Welnee, wat een overschatte flutserie is dat zeg

Maar goed, ben ik onlangs al uitgebreid over tekeer gegaan :drink:

jackN
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door jackN » 25 feb 2013, 23:20

Laat maar zitten dan. Laat mij maar fijn in de waan samen met mijn lief deze serie te mogen genieten.
Een echte heer gaat eenzaam zijn eigen weg.

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 25 feb 2013, 23:24

Nou, vooruit ..als u wilt genieten van overschatte TV series, dan moet het maar
U woont net wat te ver weg voor mij om uw TV te saboteren

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 25 feb 2013, 23:25

Billy Blitzkrieg schreef:En what about seizoen 3? Wordt het dan wel weer beter?
Die gast met dat ooglapje ziet er op zich wel cool uit
Ja. The Governor maakt het de moeite waard. :drink:

Maar ff serieus; ik houd van zombies - post apocalyptische settings zoals jij van romeinen houdt.
Geweldige serie voor mij dus. :drink:

Plaats reactie