Lekker!
Heb je ze in het Engels toevallig? Dan wil ik ze wel eens lenen.
Aaaaah... ouwe pulp-sf...United Hope schreef: ↑24 jun 2018, 21:19ik lees nu een boek over een vent die in de zesde eeuw in rome terechtkomt en eerst cognac gaat maken om in zijn onderhoud te voorzien en daarna beseft dat de middeleeuwen voor de deur staan wat ie probeert te voorkomen door boeken te drukken en dergelijke innovaties
nog niet uit
leuk geschreven
en nu iets anders
boeken gedrukt in de jaren 60/70 koop ik in nette staat maar vallen bij lezing uitelkaar
gister voor het eerst de achterkaft van het boek gelijmd en dat werkte goed
maar die boeken werden dus niet gemaakt om jaren mee te gaan
en die boeken worden ook niet meer herdrukt en ze worden schaarser en schaarser in tweedehands winkels
mensen houden niet meer van sf![]()
terwijl het het enige genre is dat hoop bied in duistere tijden
enige genre dat filosofie, wetenschap en jongensdromen weet te combineren
lectuur van hoog niveau
tegenwoordig is er slechts literatuur van laag niveau over
en wat er over is van sf zijn wijvenboeken over elfjes en kabouters
vaak best geschreven maar mist de hele hardheid van vroeger ; de direktheid de onbeschoftheid en de HUMOR
maar goed dat komt ook uit een tijd dat de VS cultureel een boeiend land was en niet zo'n uitvergrote bananenrepubliek als het nu is waarin elke vorm van creativiteit in de knop gesmoord wordt wegens dat de grote bedrijven nu bepalen wat de mensen leuk moeten gaan vinden .
wat moeten dat mooie tijden geweest zijn die asimov beschreef over dat ze naar de uitgever gingen om hun verhaal te publiceren en dat men daar gezellig verhitte discussies voerde over de aard van de toekomst met een pijp in de mond .
de tijd van optimisme
toen de wereld ondanks de ellende van gruwelen van de oorlogen de mensheid toe leek te lachen
Dat sowieso, maar het betreft hier een OB in een andere plaats.
ah soRainy Day Woman schreef: ↑01 jul 2018, 10:16Dat sowieso, maar het betreft hier een OB in een andere plaats.
The Circle leest ook lekker weg.MarkS schreef: ↑02 jul 2018, 22:04Vandaag gekocht voor de vakantie:
Antony Beevor: Arnhem. The Battle For The Bridges.
Philip Roth: The Plot Against America
Dave Eggers: The Circle
Dat gaat natuurlijk nooit lukken. Zo ben ik nog steeds van plan Infinite Jest uit te lezen, en ik ben nog steeds op pag. 200![]()
Maar ik weet al hoe het gaat: ik begin in alle drie en lees alleen Beevor uit, omdat dat zo lekker wegleest...
En die quote in je voetnoot dan?Rainy Day Woman schreef: ↑25 jul 2018, 20:54Dit is mijn eerste oude Rus geloof ik. Wel ook ooit in een verhalenbundel van Tsjechov begonnen.
Die heb ik uit een Voetnoot van Arnon Grunberg, waarin hij hem quotte. (Of is het quootte?)Snif schreef: ↑25 jul 2018, 21:57En die quote in je voetnoot dan?Rainy Day Woman schreef: ↑25 jul 2018, 20:54Dit is mijn eerste oude Rus geloof ik. Wel ook ooit in een verhalenbundel van Tsjechov begonnen.
Rainy Day Woman schreef: ↑25 jul 2018, 21:58Die heb ik uit een Voetnoot van Arnon Grunberg.Snif schreef: ↑25 jul 2018, 21:57En die quote in je voetnoot dan?Rainy Day Woman schreef: ↑25 jul 2018, 20:54Dit is mijn eerste oude Rus geloof ik. Wel ook ooit in een verhalenbundel van Tsjechov begonnen.
Ja weet ik, dat stond ook in die Voetnoot.Snif schreef: ↑25 jul 2018, 21:59En die had m weer van Tolstoi.Rainy Day Woman schreef: ↑25 jul 2018, 21:58Die heb ik uit een Voetnoot van Arnon Grunberg.Snif schreef: ↑25 jul 2018, 21:57En die quote in je voetnoot dan?Rainy Day Woman schreef: ↑25 jul 2018, 20:54Dit is mijn eerste oude Rus geloof ik. Wel ook ooit in een verhalenbundel van Tsjechov begonnen.
Snif schreef: ↑25 jul 2018, 21:59Rainy Day Woman schreef: ↑25 jul 2018, 21:58Die heb ik uit een Voetnoot van Arnon Grunberg.Snif schreef: ↑25 jul 2018, 21:57En die quote in je voetnoot dan?Rainy Day Woman schreef: ↑25 jul 2018, 20:54Dit is mijn eerste oude Rus geloof ik. Wel ook ooit in een verhalenbundel van Tsjechov begonnen.![]()
Ik zit er nu helemaal in.Rainy Day Woman schreef: ↑25 jul 2018, 20:44Inmiddels begonnen in:
Zoals de flaptekst zegt: 1000 pagina's genot, mét leeslint!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten