Wat lees je nu?

Voor Film, TV, Boeken, Musea, Theater etc...
Snif
Heeft Geen Leven

Re: Wat lees je nu?

Bericht door Snif » 09 aug 2020, 21:03

Kees Kietelvlees schreef:
09 aug 2020, 20:51
Donald Duck - Vakantieboek
Zo zo, twee keer vermelden. Je bent er best trots op. Kan ik begrijpen, met jouw lengte.
Nerd van het jaar 2020 (in België).

Siegfried Stahl
Forum Diva
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 09 aug 2020, 21:13

Afbeelding

Was er in een middag doorheen...en mag ik deze schrijver in het hoekje overschat plaatsen? Ja, dat mag ik want ; ernstig overschat. Wat een prutboek.

:protest:
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983

Siegfried Stahl. Lidnr.66.

Kees Kietelvlees
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Kees Kietelvlees » 09 aug 2020, 22:46

Snif schreef:
09 aug 2020, 21:03
Zo zo, twee keer vermelden. Je bent er best trots op. Kan ik begrijpen, met jouw lengte.
Trots is een Groot woord maar Rainy noemde mij altijd liefkozend '9 inch Kietelvlees'.
a.k.a. 'The Mosselman'.

Krautsurfer
Meganerd

Bericht door Krautsurfer » 10 aug 2020, 15:13

09 aug 2020, 22:46
Snif schreef:
Trots is een Groot woord maar Rainy noemde mij altijd liefkozend '9 inch Kietelvlees'.
Ik had gehoord dat je wat aan de kleine kant was, maar zó klein?
:eek:
"We train young men to drop fire on people, but their commanders won't allow them to write 'fuck' on their aeroplanes because it's obscene!"

Rainy Day Woman
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door Rainy Day Woman » 10 aug 2020, 22:05

Krautsurfer schreef:
10 aug 2020, 15:13
09 aug 2020, 22:46
Snif schreef:
Ik had gehoord dat je wat aan de kleine kant was, maar zó klein?
:eek:
Wel handig hoor, zo'n handzame Kees neem je overal gemakkelijk mee naar toe. Mijn vriendinnen waren ook dol op mijn accessoire en na gebruik spoel je hem eenvoudig af onder de kraan.
You put the boom-boom into my heart.

Krautsurfer
Meganerd

Bericht door Krautsurfer » 11 aug 2020, 07:23

Rainy Day Woman schreef:
10 aug 2020, 22:05
Wel handig hoor, zo'n handzame Kees neem je overal gemakkelijk mee naar toe.
Da's waar, en hij mag natuurlijk overal voor half geld naar binnen.
Rainy Day Woman schreef:
10 aug 2020, 22:05
Mijn vriendinnen waren ook dol op mijn accessoire en na gebruik spoel je hem eenvoudig af onder de kraan.
En z'n kleertjes kun je dan in één moeite door ook gelijk onder de kraan uitspoelen en uitwringen. :up:
"We train young men to drop fire on people, but their commanders won't allow them to write 'fuck' on their aeroplanes because it's obscene!"

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 11 aug 2020, 07:27

Kraut heeft ervaring met Barbies
Far beyond the tides of time

Facilitator, katalysator, transformator

Snif
Heeft Geen Leven

Bericht door Snif » 11 aug 2020, 15:49

Krautsurfer schreef:
11 aug 2020, 07:23

En z'n kleertjes kun je dan in één moeite door ook gelijk onder de kraan uitspoelen en uitwringen. :up:
Nou, de draagbare Kees heeft voorzover ik weet geen kleertjes, maar wél een gestrekt armpje voor extra stimulatie.
Nerd van het jaar 2020 (in België).

Kees Kietelvlees
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Kees Kietelvlees » 11 aug 2020, 17:39

:nooo:
a.k.a. 'The Mosselman'.

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 11 aug 2020, 20:06

Richardus schreef:
11 aug 2020, 07:27
Kraut heeft ervaring met Barbies
Klaus?
And I shall baffle you with cabbages and rhinoceroses in the kitchen.

(klaz*)
Forum Diva

Bericht door (klaz*) » 24 aug 2020, 18:48

Ik ben net begonnen aan dit boek:

Afbeelding
Iron Kingdom traces Prussia's involvement in the continent's foundational religious and political conflagrations: from the devastations of the Thirty Years War through centuries of political machinations to the dissolution of the Holy Roman Empire, from the enlightenment of Frederick the Great to the destructive conquests of Napoleon, and from the "iron and blood" policies of Bismarck to the creation of the German Empire in 1871, with all that implied for the tumultuous twentieth century.

Number9
Knuffelnerd

Bericht door Number9 » 26 aug 2020, 15:14

Afbeelding
Schitterende antropologische studie. Met de laatste twee hoofdstukken (enigszins een Fremdkörper in het geheel, maar wel uitermate boeiend), een uitvoerige beschrijving van der Fall Schreber over paranoia en wanen.

Der Fall Schreber ist ein Klassiker der Psychoanalyse – zahllos die Schriften, die über ihn verfasst worden sind. Und dennoch: Daniel Paul Schreber (1842-1911) ist ein Fall für sich, denn im Gegensatz zu den Säulenheiligen der Psychoanalyse hat er es sich niemals auf der Couch eines Psychoanalytikers bequem gemacht. Man hat es also nicht mit einer Deutung, sondern mit der Autobiographie eines Wahns zu tun, mit dem seltenen, in dieser minutiösen Form ganz und gar einmaligen Fall, dass ein Paranoiker sein Weltbild aufzeichnet, in seinen eigenen Worten und in einer Sprache, die noch nicht in der Zwangsjacke des Theoretischen steckt. Und so bleibt der Fall Schreber vor allem der Fall des Senatspräsidenten und vormaligen Reichstagskandidaten Daniel Paul Schreber, des Sohnes des Daniel Gottlieb Moritz Schreber (des Schrebergartenschrebers und Verfassers der ärztlichen Zimmergymnastik) – und wie dieser soignierte Herr eines Tages, von einer Nervenkrise heimgesucht, sich in die Obhut des Psychiaters Flechsig begab. Damit begann, von außen betrachtet, eine lange und düstere Anstaltskarriere, die in der Innenwelt des Daniel Paul Schreber sich jedoch zu einem höchst eigenartigen Weltbild verwandelte. Denn Schreber war davon überzeugt, dass all dies eine göttliche Prüfung sei, deren Sinn und Ziel darin bestünde, ihn zu einem Weibe zu machen, zur Miss Schreber, jenem heiligen Medium, das dazu auserkoren sei, mit Gottvater selbst eine neue Menschheit ins Leben zurufen, ›Menschen aus Schreberschem Geiste‹.

Dat boek van Schreber zelf ook maar eens aanschaffen denk ik: https://www.antipsychiatrieverlag.de/ve ... hreber.htm
Number9, lid nummer 25.
The sacred pint alone can unbind the tongue of Dedalus.
˙uǝpɐɹƃ 08Ɩ ɯɹǝɥɔsplǝǝq ʍn ǝoʇɹǝᴉɥ ᴉɐɐɹp ˙ʇɟᴉɹɥɔsuǝʌoq uǝǝ ɹooʌ ƃǝouǝƃ looƆ

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 26 aug 2020, 15:23

Die staat al lang op mijn verlanglijstje :up: maar de bieb heeft 'm niet meer en nooit zin gehad 'm aan te schaffen. Moet mss toch maar ns puur om m ns gelezen te hebben, end an mss weer doorverkopen :yawn:

Number9
Knuffelnerd

Bericht door Number9 » 26 aug 2020, 15:53

Richardus schreef:
26 aug 2020, 15:23
Die staat al lang op mijn verlanglijstje :up: maar de bieb heeft 'm niet meer en nooit zin gehad 'm aan te schaffen. Moet mss toch maar ns puur om m ns gelezen te hebben, end an mss weer doorverkopen :yawn:
Die van Canetti of die van Schreber?
Number9, lid nummer 25.

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 26 aug 2020, 16:27

Canetti

Scalle
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door Scalle » 26 aug 2020, 18:32

Afbeelding

Tongkat van Peter Verhelst uit 2000.
Opgepikt al bladerend door de geschiedenis van dit topic, getipt door zorgenkind Ries als ik me goed herinner (je ziet Ries, ik luister naar je - daar kan jij nog iets van leren).

En tijdens het eerste hoofdstuk heb ik meermaals getwijfeld het aan de kant te leggen want WTF, wat voor een holderdebolder verhaal is me dat hier???
Het gaat van een hongerwinter over een messiasachtige figuur die zegt dat de oplossing is een toren te bouwen, over een koninkrijk zonder koning, over een (letterlijk) ondergrondse beweging die een revolutie voorbereidt om uit te komen bij.... de dooi. En de laatste man in het koninkrijk.

Maar vanaf hoofdstuk 2 opent de bloem zich wel. Hetzelfde verhaal (en toch weer helemaal niet) die het vorige snijdt zoals een bol een andere bol snijdt. Idem voor de volgende hoofdstukken.
Verhelst zelf op wikipedia over zijn boek:
Het heeft me bloed, zweet en tranen gekost Tongkat net niet te doen kloppen.

Verhelst is op de eerste plaats een dichter en dat zie je ook aan zijn schrijven. Heel gracieus, heel mooi, nooit banaal.

Uniek en schitterend boek. Lezen.
Please enter the telephone number, then press https://soundcloud.com/boomboomboom/crazy-date

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 26 aug 2020, 19:37

Zorgenkind Ries?! Wat zit jij je nou aan te stellen, platte Belgin. :nooo:

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 26 aug 2020, 19:42

Nou ja, er zitten geen blote vrouwen of rapmuziek in, hoef je je daar niet door te laten afleiden. Wordt het misschien nog wat met jou en dit boek :up: Verder niet teveel achter zoeken hè, gewoon de dooie letter lezen!

Number9
Knuffelnerd

Bericht door Number9 » 28 aug 2020, 11:53

Richardus schreef:
26 aug 2020, 19:42
Nou ja, er zitten geen blote vrouwen of rapmuziek in, hoef je je daar niet door te laten afleiden. Wordt het misschien nog wat met jou en dit boek :up: Verder niet teveel achter zoeken hè, gewoon de dooie letter lezen!
De letter doodt, maar de geest maakt levend.
Number9, lid nummer 25.

(klaz*)
Forum Diva

Bericht door (klaz*) » 28 aug 2020, 17:24

(klaz*) schreef:
24 aug 2020, 18:48
Ik ben net begonnen aan dit boek:

Afbeelding
Iron Kingdom traces Prussia's involvement in the continent's foundational religious and political conflagrations: from the devastations of the Thirty Years War through centuries of political machinations to the dissolution of the Holy Roman Empire, from the enlightenment of Frederick the Great to the destructive conquests of Napoleon, and from the "iron and blood" policies of Bismarck to the creation of the German Empire in 1871, with all that implied for the tumultuous twentieth century.
Prachtig boek tot nu toe! :bounce:

MarkS
Heeft ECHT geen Leven
Contacteer:

Bericht door MarkS » 28 aug 2020, 17:31

Klinkt goed!
It's a question of mind over matter. I don't mind, and you don't matter.

Scalle
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door Scalle » 08 sep 2020, 12:17

Afbeelding

On earth we're briefly gorgeous van Ocean Vuong.

Een boek dat verschillende malen geciteerd werd in de best of 2019 lijstjes in De Standaard.
Dus dan maar gekocht. En gelezen.
Ocean schrijft in één lange brief (aan zijn moeder) wat het betekende, opgroeien als immigrant in de VS.

Mooi.
Maar echt opstijgen en vliegen deed het m.i. nu ook weer niet.
Please enter the telephone number, then press https://soundcloud.com/boomboomboom/crazy-date

MarkS
Heeft ECHT geen Leven
Contacteer:

Bericht door MarkS » 08 sep 2020, 12:47

Scalle schreef:
08 sep 2020, 12:17
Afbeelding

On earth we're briefly gorgeous van Ocean Vuong.

Een boek dat verschillende malen geciteerd werd in de best of 2019 lijstjes in De Standaard.
Dus dan maar gekocht. En gelezen.
Ocean schrijft in één lange brief (aan zijn moeder) wat het betekende, opgroeien als immigrant in de VS.

Mooi.
Maar echt opstijgen en vliegen deed het m.i. nu ook weer niet.
Ken je Portnoy's Complaint? Gaat over opgroeien in de VS in een joods gezin. Eén lange tirade tegen de psychotherapeut van de protagonist, waarin de moeder een belangrijke plek heeft. Heerlijk boek.

Scalle
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door Scalle » 08 sep 2020, 13:07

MarkS schreef:
08 sep 2020, 12:47
Ken je Portnoy's Complaint? Gaat over opgroeien in de VS in een joods gezin. Eén lange tirade tegen de psychotherapeut van de protagonist, waarin de moeder een belangrijke plek heeft. Heerlijk boek.
Nee, maar is genoteerd. Tx! :up:

Scalle
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door Scalle » 21 sep 2020, 21:37

Afbeelding

Nooit meer slapen van WF Hermans.

Door verscheidene nerds hier geprezen.
En misschien moet ik dat maar es vaker doen, boeken lezen die hier in dit topic getipt worden.
Want wat een geweldige, zwarte "klucht" is me dit zeg!

Héél graag gelezen. Schitterend boek.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 21 sep 2020, 21:58

U snapt het.
'Het hele internet draait om iKer' -Snif, 2020

Rainy Day Woman
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door Rainy Day Woman » 21 sep 2020, 22:21

Een van de beste Nederlandse boeken aller tijden. :yes:
You put the boom-boom into my heart.

MarkS
Heeft ECHT geen Leven
Contacteer:

Bericht door MarkS » 21 sep 2020, 22:24

Heb net De Avonden herlezen (na dertig jaar of zo). En ik snap iets niet. De moeder zegt toch "Hoei boei!" als blijkt dat ze appel-bessen heeft gekocht? Ik ben het helemaal niet tegengekomen!
Maar zo dacht ik ook dat Frits op het laatst zegt: "Het is volbracht.", en dat blijkt "Het is gezien." te zijn. Mijn geheugen deugt niet.

David
Forumnerd

Bericht door David » 21 sep 2020, 22:32

Ach ja, die grote schrijvers van weleer zouden anno nu uitgekotst worden als ze nog zouden leven.
Reve liet zich in interviews meerdere malen laatdunkend uit over de gekleurde medemens en Hermans steunde openlijk het het apartheidsbeleid van de Zuid Afrikaanse regering (door zich onder andere totaal niet te houden aan de boycot).
En kijk, nu zijn het de helden van oud links op dit forum. Nieuw links zou ze anno 2020 met pek en veren het land uitschoppen.
Het kan verkeren.

Krautsurfer
Meganerd

Bericht door Krautsurfer » 22 sep 2020, 08:53

David schreef:
21 sep 2020, 22:32
Ach ja, die grote schrijvers van weleer zouden anno nu uitgekotst worden als ze nog zouden leven.
Reve liet zich in interviews meerdere malen laatdunkend uit over de gekleurde medemens en Hermans steunde openlijk het het apartheidsbeleid van de Zuid Afrikaanse regering (door zich onder andere totaal niet te houden aan de boycot).
En kijk, nu zijn het de helden van oud links op dit forum. Nieuw links zou ze anno 2020 met pek en veren het land uitschoppen.
Het kan verkeren.
Zo gaat dat.
Ik heb zo het vermoeden dat wat tegenwoordig voor 'nieuw rechts' doorgaat ook niet gepruimd zou worden door de ouwe hap.

Scalle
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door Scalle » 22 sep 2020, 12:43

David schreef:
21 sep 2020, 22:32
Het kan verkeren.
Ik weet niet over wie jij het juist hebt maar het is niet over mij zenne.

Ik ben al lang geleden opgehouden te denken dat alle artiesten intelligente mensen zijn, deels doordat ik er zoveel tegen het vege lijf gelopen ben hier (Brussel).
Het is niet omdat ik Hermans' boek geweldig vind, dat ik de mens daarachter geweldig vind.
Ik weet geenees voor wat ie staat/stond. Sterker nog: het interesseert mij zelfs niet.

Krautsurfer
Meganerd

Bericht door Krautsurfer » 22 sep 2020, 13:18

Scalle schreef:
22 sep 2020, 12:43
Het is niet omdat ik Hermans' boek geweldig vind, dat ik de mens daarachter geweldig vind.
Precies.
Zelfde issue met Burzum.
Céline, ook zo iemand.
En zoveel andere artiesten/kunstenaars.

We hadden er zelfs een topic over, een half jaar of langer geleden. Van Gung Ho, dacht ik.
Die had besloten bepaalde dubieuze artiesten niet langer te steunen door werk van ze te kopen, hoewel hij de muziek an sich erg goed vond.

David
Forumnerd

Bericht door David » 22 sep 2020, 15:17

Scalle schreef:

Ik weet geenees voor wat ie staat/stond. Sterker nog: het interesseert mij zelfs niet.
Dus waar de auteur van het boek Meim Kampf voor stond interesseert je ook niet? :drink:

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 22 sep 2020, 15:41

David schreef:
22 sep 2020, 15:17
Dus waar de auteur van het boek Meim Kampf voor stond interesseert je ook niet? :drink:
Afbeelding

Scalle
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door Scalle » 22 sep 2020, 15:49

David schreef:
Zucht.
Aan die opmerking had ik mij verwacht.

Er zijn grenzen uiteraard hee.
Hitler is er ver, ver over. Aan het andere uiteinde van het waanzinspectrum. Neeje, die lees ik dus niet.
Hermans daarmee vergelijken vind ik al te gortig.
En ook: die obsessie hier op dit forum (en elders) met snorremans hangt mij serieus de keel uit.
Heb ik al verscheidene keren geschreven trouwens.

(klaz*)
Forum Diva

Bericht door (klaz*) » 22 sep 2020, 16:56

David schreef:
Scalle schreef:

Dat zal geen ongetwijfeld geen grammaticanazi geweest zijn.

(klaz*)
Forum Diva

Bericht door (klaz*) » 29 sep 2020, 14:01

Afbeelding
Teneinde een bijdrage aan theoretische bezinning op het vak godsdienstpsychologie te leveren, neemt dit boek de geschiedenis van het vak in Nederland onder de loep. De godsdienstpsychologie werd hier pas laat geïntroduceerd, maar kreeg uiteindelijk een behoorlijke omvang. Kritisch gaat de auteur de ontwikkeling van het vak na, waarbij hij telkens weer vergelijkingen met het buitenland maakt.
Rechtsboven ziet u de theoloog waarop ik ben afgestudeerd en tevens de auteur van het allereerste godsdienstpsychologische artikel in Nederland. :bounce:

Number9
Knuffelnerd

Bericht door Number9 » 03 okt 2020, 18:56

Afbeelding
Number9, lid nummer 25.

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 03 okt 2020, 21:28

Ysfoxy schreef:
05 jul 2020, 14:16
Nog maar eens (vijfde keer?) begonnen aan...
Afbeelding
Ysfoxy is nu ongeveer waar hij laatst was gestopt. :drink:
En al negenhonderd bladzijden ver na drie maanden (ongeveer een hoofdstuk per avond)! :bounce: Nog een tweehonderdtal bladzijden te gaan! Zo rond bladzijde 600 begon het spannend te worden. :yes:

Ysfoxy heeft ook de tweede chronicles. :drink:

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 12 okt 2020, 21:48

Ik ben bijna aan het einde van m'n weetikveelhoeveelste keer Oceaan van een Zee, van Alessandro Baricco. Wat een heerlijkheid is dat toch :love: virtuoos van taal, fantasierijk van karakters en bovenal zo poëtisch wonderschoon :love:

Krautsurfer
Meganerd

Bericht door Krautsurfer » 13 okt 2020, 06:39

Ysfoxy schreef:
03 okt 2020, 21:28
Ysfoxy schreef:
05 jul 2020, 14:16
Nog maar eens (vijfde keer?) begonnen aan...
Afbeelding
Ysfoxy is nu ongeveer waar hij laatst was gestopt. :drink:
En al negenhonderd bladzijden ver na drie maanden (ongeveer een hoofdstuk per avond)! :bounce: Nog een tweehonderdtal bladzijden te gaan! Zo rond bladzijde 600 begon het spannend te worden. :yes:

Ysfoxy heeft ook de tweede chronicles. :drink:
Oh, die heb ik ook.
Taaie kluif..
Heb je ook de laatste boeken?
Ik heb de eerste twee van de laatste reeks.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 13 okt 2020, 10:15

Afbeelding

Wat is dat toch met dikke boeken? Vaak als ik op ongeveer tweederde geraak is mij de pointe wel duidelijk. En wordt verder lezen een opgave. Zo ook hier. Want je kent inmiddels uit en te na de boodschap van het boek. De aangehaalde voorbeelden beginnen allengs meer op elkaar te lijken. En dan gaat me bij deze ergens ook nog de stijl waarin het geschreven is tegen staan. Iets waar ik me tot mijn eigen ergernis niet echt de vinger op weet te leggen.

Hoe dan ook, Bregmans betoog is wel degelijk overtuigend. Ons zwartgallige mensbeeld klopt niet. Ondanks corruptie, racisme en holocaust.

(klaz*)
Forum Diva

Bericht door (klaz*) » 13 okt 2020, 12:20

iKer schreef:
13 okt 2020, 10:15
Afbeelding

Wat is dat toch met dikke boeken? Vaak als ik op ongeveer tweederde geraak is mij de pointe wel duidelijk. En wordt verder lezen een opgave. Zo ook hier. Want je kent inmiddels uit en te na de boodschap van het boek. De aangehaalde voorbeelden beginnen allengs meer op elkaar te lijken. En dan gaat me bij deze ergens ook nog de stijl waarin het geschreven is tegen staan. Iets waar ik me tot mijn eigen ergernis niet echt de vinger op weet te leggen.
Herkenbaar. Het is over het algemeen een grotere kunst om beknopte dan om dikke boeken te schrijven.

Kun je het betoog van Bregman trouwens in een paar zinnen samenvatten?

Number9
Knuffelnerd

Bericht door Number9 » 13 okt 2020, 12:27

(klaz*) schreef:
13 okt 2020, 12:20
iKer schreef:
Afbeelding

Herkenbaar. Het is over het algemeen een grotere kunst om beknopte dan om dikke boeken te schrijven.

Bregman betwist Zondag 3, vraag en antwoord 8.
Number9, lid nummer 25.

(klaz*)
Forum Diva

Bericht door (klaz*) » 13 okt 2020, 12:34

Number9 schreef:
13 okt 2020, 12:27
(klaz*) schreef:
iKer schreef:
Afbeelding

Bregman betwist Zondag 3, vraag en antwoord 8.
Ah, helder! :upup:

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 13 okt 2020, 13:12

(klaz*) schreef:
Bregman laat zien dat een aantal heel bekende naoorlogse sociologische experimenten helemaal niet de uitkomst hebben gehad die bekend is geworden. Ofwel is de opzet krakkemikkig geweest, ofwel is de opzet buitengewoon beïnvloedt en vooringenomen.
De experimenten toonden zogenaamd aan dat de mens door- en door slecht is. En daar blijkt veel op af te dingen. Hij nuanceert dit beeld stevig.

(klaz*)
Forum Diva

Bericht door (klaz*) » 13 okt 2020, 13:40

Is het naoorlogse mensbeeld dan zo negatief?

Number9
Knuffelnerd

Bericht door Number9 » 13 okt 2020, 13:49

(klaz*) schreef:
13 okt 2020, 13:40
Juist niet, zou ik zeggen, in elk geval niet sinds de jaren '60/'70. De mens als centrum en maat van alle dingen, de wereld is maakbaar, iedereen heeft recht op geluk, etc. Ik zou eerder denken aan de term hybris.
Number9, lid nummer 25.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 13 okt 2020, 14:13

(klaz*) schreef:
13 okt 2020, 13:40
Niet per se naoorlogs, maar de holocaust heeft ons mensbeeld wel beïnvloed.

(klaz*)
Forum Diva

Bericht door (klaz*) » 13 okt 2020, 14:18

Ik vind het maar lastig om te spreken over "de" tijdgeest van een bepaalde periode. Zo waren de jaren zestig enerzijds een decennium van wereldverbeterende utopisten, maar aan de andere kant was er - vooral in de eerste helft van de jaren zestig - de dreiging van een allesverwoestende atoomoorlog en de angst en negativiteit die dat met zich meebracht. Wat is dan uiteindelijk de tijdgeest. :?

Plaats reactie