Welke film heb je het laatst gezien?

Voor Film, TV, Boeken, Musea, Theater etc...
gung ho
Knuffelnerd

Re: Welke film heb je het laatst gezien?

Bericht door gung ho » 27 dec 2018, 09:52

Rainy Day Woman schreef:
24 dec 2018, 11:30
gung ho schreef:
24 dec 2018, 10:12

Zo. Major spoiler alert. :nono:
Misschien had je het dan ook even niet moeten quoten. :up:
:oops:
Our mission was to graze the dust in search of a mystery stripped of anything serious.

Rainy Day Woman
Forumspammer

Bericht door Rainy Day Woman » 30 dec 2018, 00:37

Carol. Best een mooie film (maar ook niet heel veel meer dan dat.)
Maybe that would have filled this tiny little hole in my heart, but probably not...

Siegfried Stahl
Forum Diva
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 30 dec 2018, 13:22

Afbeelding

Zal geen oscars krijgen maar vermakelijk.
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983

Siegfried Stahl. Lidnr.66.

Rainy Day Woman
Forumspammer

Bericht door Rainy Day Woman » 20 jan 2019, 22:04

Children of Men.
Eigenlijk een net iets te heftig en kleurrijk spektakel voor mijn grieperige hoofd.
Maar Clive Owen zette weer zijn beste beentje voor om de aandacht vast te houden. :drink:

Leuk ook om de door Koolhoven besproken scène nog eens te zien.
Maybe that would have filled this tiny little hole in my heart, but probably not...

Oved
Meganerd

Bericht door Oved » 22 jan 2019, 19:48

Ik heb een leuke film met Jack Black gezien over een magische huis met klokken en herrijzenis uit de dood van een slechterik. Blablabla

David
Hop hop

Bericht door David » 26 jan 2019, 17:49

Buurman en buurman: winterpret :upup:

Rainy Day Woman
Forumspammer

Bericht door Rainy Day Woman » 26 jan 2019, 23:51

Bohemian Rhapsody.
Was niet per se van plan om daarheen te gaan, maar was een uitje met vriendinnen en waar gezelligheid is daar is Rainy. :drink:
De film is tamelijk standaard maar wel vermakelijk, en wist me uiteindelijk ook wel te raken. Goed geacteerd ook.

Rainy Day Woman
Forumspammer

Bericht door Rainy Day Woman » 26 jan 2019, 23:53

David schreef:
26 jan 2019, 17:49
Buurman en buurman: winterpret :upup:
Dat schreeuwt om een uitgebreide recensie. :yes:

Flaaks
Knuffelnerd

Bericht door Flaaks » 27 jan 2019, 00:24

Daarnet Roma gezien. Eén jaar uit het leven van één persoon, net zo plotloos als alle jaren van ieder mens. Prachtig.
Voorheen Vlaecks.

Rainy Day Woman
Forumspammer

Bericht door Rainy Day Woman » 04 feb 2019, 12:16

Gezien op Volkskrantdag IFFR:

Rafika
Keniaanse kleurrijke film over twee meisjes die verliefd op elkaar worden. Vleugje emancipatie (want: twee vrouwen, dat kan daar niet, én: de meisjes dromen van een grotere toekomst dan die van huisvrouw), maar subtiel verteld.

The best of Dorien B.
Vlaamse tragikomedie over een vrouw bij wie het leven tegenzit, maar zich uiteindelijk kranig verweert. Leuk.

Tel Aviv on Fire
Kluchtige komedie over de schrijver/acteurs van een soap die zich afspeelt tijdens de Zesdaagse Oorlog en op een zeer luchtige manier het Israël-Palestinaconflict behandelt. Tikje over de top doch sympathiek.

Bangla
Italiaanse romkom over Bengaalse immigrantenjongen met strenge ouders die verliefd wordt op een vrijgevochten Italiaans meisje, hetgeen zorgt voor allerlei culturele en innerlijke conflicten. Lekker vlot, maar ietwat dunne verhaallijn.

God Only Knows
Nederlands familiedrama van Mijke de Jong over depressieve/psychotische broer en zijn twee zussen. Ondanks zware thema genoeg ruimte voor venijnige humor. De hoofdrolcombinatie van Marcel Musters, Monic Hendrickx en Elsie de Brauw leidt tot een explosie van acteertalent.

David
Hop hop

Bericht door David » 04 feb 2019, 13:42

Rainy Day Woman schreef:
04 feb 2019, 12:16

Rafika
Keniaanse kleurrijke film over twee meisjes die verliefd op elkaar worden. Vleugje emancipatie (want: twee vrouwen, dat kan daar niet, én: de meisjes dromen van een grotere toekomst dan die van huisvrouw), maar subtiel verteld.

The best of Dorien B.
Vlaamse tragikomedie over een vrouw bij wie het leven tegenzit, maar zich uiteindelijk kranig verweert. Leuk.

Tel Aviv on Fire
Kluchtige komedie over de schrijver/acteurs van een soap die zich afspeelt tijdens de Zesdaagse Oorlog en op een zeer luchtige manier het Israël-Palestinaconflict behandelt. Tikje over de top doch sympathiek.

Bangla
Italiaanse romkom over Bengaalse immigrantenjongen met strenge ouders die verliefd wordt op een vrijgevochten Italiaans meisje, hetgeen zorgt voor allerlei culturele en innerlijke conflicten. Lekker vlot, maar ietwat dunne verhaallijn.

God Only Knows
Nederlands familiedrama van Mijke de Jong over depressieve/psychotische broer en zijn twee zussen. Ondanks zware thema genoeg ruimte voor venijnige humor. De hoofdrolcombinatie van Marcel Musters, Monic Hendrickx en Elsie de Brauw leidt tot een explosie van acteertalent.
Dat je nog tijd had om al die films te bekijken tussen het klopboren met Gung Ho door :worship:

Rainy Day Woman
Forumspammer

Bericht door Rainy Day Woman » 04 feb 2019, 16:46

David schreef:
04 feb 2019, 13:42
Rainy Day Woman schreef:
04 feb 2019, 12:16

Rafika

The best of Dorien B.

Tel Aviv on Fire

Bangla

God Only Knows
Dat je nog tijd had om al die films te bekijken tussen het klopboren met Gung Ho door :worship:
Ik heb niet voor niets een dagje vrij genomen vandaag. :drink:

Oved
Meganerd

Bericht door Oved » 09 feb 2019, 13:43

Ik ga vanavond Das Parfum kijken. Het boek is een van mijn favorieten uit mijn jeugd. Wordt het een teleurstelling net als Orange Clock?

Scalle
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Scalle » 12 feb 2019, 23:24

Afbeelding

Van de regisseur van Das Leben der Anderen, oftewel Florian Henckel von Donnersmarck.
Gebaseerd op het leven van Gerhard Richter alhoewel die ondertussen niets meer met de film te maken wil hebben.

En ik had er eerlijk gezegd niet veel van verwacht. Edoch, zo slecht was het ook niet.
Maar cinema heb ik toch niet echt gezien. Eerder een onderhoudende TV film. Eentje van 3 uren bovendien.
Please enter the telephone number, then press https://soundcloud.com/boomboomboom/crazy-date

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 13 feb 2019, 03:13

Afbeelding

H E A L - the most powerful healer is within.

Een docu over de helende kracht van het lichaam door de geest. En hoe geest en lichaam onlosmakelijk zijn verbonden. Voor mij als zelfverklaard holist op zich niks nieuws, maar het verhaal dient steeds opnieuw verteld te worden. Voor degenen die The Secret te langdradig vonden.

Voor:
- Belangrijk verhaal.
- Dynamischer dan veel in dit genre (self development).
- Veel invalshoeken, sommigen verrassend.
- Gratis beschikbaar voor de Netflixabonnee.
- Oude boodschap in hedendaags jasje.
- Krachtige, helder communicerende sprekers.
- Genuanceerd, en zeker niet anti-farmaceutica.
- Zéér duidelijk over welke rol stress heeft in dit alles.

Tegen:
- Niet voor de doorgewinterde mediteerder die op dezelfde dag na het werk haastig naar Kundalini yoga snelt. En dat al jaren doet. Deze doelgroep kent de boodschap door en door denk ik.
- Zéér Amerikaanse vormgeving. (Zonnig, mooie mensen, de air van 'dit werkt voor alle mensen' terwijl er echt wel iets voor nodig is je kanker middels je geest weg te krijgen (over 't algemeen simpelweg onmogelijk).
- Weinig aandacht voor de rol van voedsel.

Kortom: de film minder dan een 8 geven is vanwege de boodschap niet oké. De inhoud is ook weinig tegenin te brengen behalve dat er wat zaken onderbelicht worden m.i. Een 9 is overdreven omdat de vormgeving te glad is naar mijn smaak.

Ik geef dit een welverdiende 8,5.
Met de kanttekening dat Billy dit vast hooguit een 7tje geeft.
maar wie herinnert zich Billy hier?
Extreemlinksche drammert

Rainy Day Woman
Forumspammer

Bericht door Rainy Day Woman » 13 feb 2019, 22:44

Ik.

Rainy Day Woman
Forumspammer

Bericht door Rainy Day Woman » 13 feb 2019, 22:45

Ik zie trouwens dat ik helemaal verzuimd heb te posten dat ik The Favourite heb gezien.
Welnu, ik was zondag naar The Favourite.

Rainy Day Woman
Forumspammer

Bericht door Rainy Day Woman » 17 feb 2019, 10:48

Spring Breakers

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 17 feb 2019, 10:56

Rainy Day Woman schreef:
17 feb 2019, 10:48
Spring Breakers
:worship:

Ik heb Suspiria gekeken.

De soundtrack is beter.
Our mission was to graze the dust in search of a mystery stripped of anything serious.

Rainy Day Woman
Forumspammer

Bericht door Rainy Day Woman » 24 feb 2019, 21:26

Wild.
Eigenlijk een ietwat sentimenteel prul, maar met een griepje stiekem prima genietbaar. En met leuke acteurs; Reese Witherspoon, Laura Dern, Thomas Sudoski ( :bounce: uit The Newsroom, was hem helemaal vergeten). Daarnaast heeft Reese nog 10 seconden stomende seks met onze eigen Michiel Huisman.

Er is ook een boek van. Ga ik dat nu lezen? Denk het niet.

Welterusten. :wave:

Oved
Meganerd

Bericht door Oved » 01 mar 2019, 18:31

Ries ries Mirai al gezien? :eek:

Afbeelding

Oved
Meganerd

Bericht door Oved » 01 mar 2019, 19:09

godverdomme geen subtitles of english audio. :hitler:

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 02 mar 2019, 09:12

Oved schreef:
01 mar 2019, 18:31

Afbeelding
Vanaf 2 mei in de bioscoop

Nee dus.
Facilitator, katalysator, transformator

Whatever makes you happy, dude.

Oved
Meganerd

Bericht door Oved » 02 mar 2019, 09:14

Richardus schreef:
02 mar 2019, 09:12
Oved schreef:
01 mar 2019, 18:31

Afbeelding
Vanaf 2 mei in de bioscoop

Nee dus.
Nou, 2018 toch? ik heb um gister gedownload. Vanavond laatste half uur kijken. Is leuk.

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 02 mar 2019, 09:57

2 mei 2019 :hitler: ga ik 'm lekker im kino zien :finger:

Oved
Meganerd

Bericht door Oved » 02 mar 2019, 09:58

mag ik mee? :lol:

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 02 mar 2019, 10:00

en dan om kwartier weg om shaggie te roken zeker :nono:

Oved
Meganerd

Bericht door Oved » 02 mar 2019, 10:05

Ik ben rams niet. :D

Rainy Day Woman
Forumspammer

Bericht door Rainy Day Woman » 03 mar 2019, 22:09

Bringing Up Baby. Een screwball comedy uit 1938 met Cary Grant en Katherine Hepburn. Uiterst vermakelijk. :clap:

Rainy Day Woman
Forumspammer

Bericht door Rainy Day Woman » 06 mar 2019, 22:48

You Will Meet a Tall Dark Stranger.
Een matige Woody Allen, maar alsnog wel vermakelijk.

Rainy Day Woman
Forumspammer

Bericht door Rainy Day Woman » 07 mar 2019, 20:47

Rainy Day Woman schreef:
06 mar 2019, 22:48
You Will Meet a Tall Dark Stranger.
Een matige Woody Allen, maar alsnog wel vermakelijk.
Ik liep er vanmorgen nog eens over na te denken en ik vind deze post bij nader inzien te mild.
Het verhaal is zo plat als een dubbeltje.
Het acteerwerk hooguit degelijk.

Maar het is wel een typische Woody Allenfilm.
En daar houd ik nu eenmaal van.

Volgens de kunstmoralisten zul je trouwens wel niet naar Woody Allenfilms kunnen kijken.
Maar gelukkig ben ik geen kunstmoralist.
En kan ik dus naar hartelust Woody Allenfilms kijken, niet gehinderd door scrupules.
Wat een fijn leven heb ik, op de keper beschouwd, toch eigenlijk.
:bounce:

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 08 mar 2019, 10:59

EL DUDERINO GRANDE ofwel The Big Lebowski

Link

Gisteren had ik tijd deze film nog eens te kijken. En boy, het lijkt wel alsof het beter is geworden.
Denk dat ik de film nu voor de derde keer zag. John Goodman is geweldig, de dialogen zijn geweldig, de karakters zijn geweldig en het verhaal is geweldig. Zowat alle scenes zijn geweldig, steeds weer een verrassing wat er gaat komen (als je de film te lang geleden zag, zoals ik).
Wat te zeggen? Inmiddels een gigantische cultklassieker, en wat mij betreft terecht. Heb er voluit van genoten, en moest weer lachen kom bepaalde scenes. 'I don't roll on shabbos', 'the dude abides', 'shut the fuck up Donny' en al die andere bekende quotes... heerlijk.

Bovenstaand interview lijkt van eind vorig jaar. Jeff Bridges is deels irl The Dude en nu strak van plastische chirurgie (hij is zeventig fucking plus). John Goodman heeft een maagverkleining gehad zo te zien. De rolverdeling aan tafel is redelijk analoog aan de film.

Omdat het nog steeds zo goed is na al die jaren een 9,4567809
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 10 mar 2019, 11:37

Straks met mevr. iKer en jongste dochter naar de film. Dat is moeilijk, want ik en jongste dochter (12) hebben volkomen tegengestelde interesses. Maar: beiden hebben we besloten dat we naar The Green Book gaan. En dat zal me niet gaan meevallen.

Uit een review:
This is the archetype of the liberal humanist narrative, where power structures are conveniently ignored, and where political oppression and economic exploitation is reframed as nothing more than differences in culture and perspectives. As a result, according to this ideological narrative, the purpose of (liberal democratic) politics is reconciliation and compromise, as opposed to struggling for emancipation. The problems of structural violence and economic exploitation is reframed as individual prejudice and actions, which can be changed by respectability politics ("they go low, we go high") and this bland humanist appeal to the oppressor's conscience.

This is the deeply ideological narrative of Green Book and countless other stories, from Driving Miss Daisy (1989) to The Green Mile (1999) to Gran Torino (2008) to The Help (2011), where the real problem - the irreducibly structural problem - is always erased in favor of a feel-good humanist drama that appeals primarily to middle-class white guilt. Year after year, middle-class white audience can walk out of these Hollywood films with a smug face, complacently declaring that they're glad that "racism is finally over."
Vernietigende, intelligent houtsnijdende kritiek dus. Maar ik denk dat mijn dochter dit oké vind en ik er net niet bij in slaap val.
Het is een Oscar winnende film, dus ik verwacht er sowieso weinig van.
Extreemlinksche drammert

Scalle
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Scalle » 10 mar 2019, 13:36

Afbeelding

The favourite van Yorgos Lanthimos.

En uitstekend bevonden.

Geweldige acteerwerk trouwens van alle 3 kernspelers, dus niet alleen van Olivia Colman die er een Oscar mee won.

En o ja: ik zal de film wellicht niet vergeten.
Want zo na een kwartier werd iedereen plots verzocht wegens een technisch noodgeval de zaal (en de ganse cinema) te ontruimen.
Bleek dat een malloot verkeerdelijk op de noodknop geduwd had. Waarna, voor zij die nog wilden, de film gewoon verder ging....
Nog nooit meegemaakt in 40 jaar cinemabezoek.
Please enter the telephone number, then press https://soundcloud.com/boomboomboom/crazy-date

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 10 mar 2019, 21:16

Afbeelding

Ben (zoals aangekondigd) naar Oscarwinnaar The Green Book gegaan.
Kort: jongste dochter (12): "Ik had liever twee uur mijn huiswerk gemaakt".
Mij viel de film mee. Ik verwachtte een saaie verantwoorde Oscarfilm.

Ik zal de film geen tweede keer gaan kijken, maar er wordt goed geacteerd door met name de hoofdpersoon. Het feelgood karakter wordt pas op het einde echt ernstig irritant, en de dialogen zijn onderhoudend. Sommige elementen zijn irritant, plat of ongeloofwaardig (de pianist die beweert de muziek van allerlei hedendaagse idolen (1962) als Jerry Lee Lewis en Aretha Franklin niet te kennen speelt aan het einde spontaan met een band mee in JL Lewis stijl... :roll: )

De boodschap rondom racisme is veel urgenter uitgewerkt in het mede-Oscargenomineerde Blackkklansman. De knal voor je kop die die film geeft, is hier afwezig. Blackkklansman lijdt wel onder de te gladde Hollywoodverhaal-styling. Dat is bij Green Book wel ietsjes beter gedaan.
Als je her en der je inleest over deze film is er meer kritiek te geven, maar dat zoek je zelf maar op.
Spoiler: show
HIERONDER EEN QUOTE VAN ons aller BILLY. BB's commentaar is nogal mild wat mij betreft. Daarbij vond ik Viggo Mortensen veel te over the top clichématig, het was een karikatuur van een Italiaanse proleet uit NY. BB deelt een 7,5 uit.
Misschien wordt het, ook voor de Oscarjury, eens tijd films en acteurs weer eens gewoon op hun 'objectieve' kwaliteiten te beoordelen, ongeacht kleur, afkomst, sexe van de makers . Dan zien we dat Green Book niet meer dan een onderhoudende film is, gebaseerd op een persoonlijk verhaal, waarin dit keer de blanke acteur Viggo Mortensen de show steelt als een ongecompliceerde Italiaanse proleet die in komisch contrast staat met een intellectuele welbespraakte donkere muzikant. Als iemand uit deze film de Oscar voor beste acteur had moeten winnen is het Mortensen dan ook wel. Maar dat had dan wellicht discriminerend naar zijn tegenspeler toe over kunnen komen.. (zucht)
(Overigens acteert Mahersala Ali ook zeer naar behoren, alleen doet Mortensen het in deze film net even beter).

Hoe dan ook; als feelgoodmovie is Green Book zeer geslaagd. Maar meer dan dat moeten we er ook écht niet van maken. Als anti-racistisch statement schiet het tekort, maar het is dan ook eerst en vooral het (voorspelbare) relaas van een ontroerende vriendschap, met op de achtergrond het racisme uit de '60's. Maar alles lichtvoetig opgediend met komische elementen waardoor je uiteindelijk toch 'blij' de zaal verlaat. Gewoon een leuke oppervlakkige feelgoodmovie dus. Een stuk minder vervelend, sentimenteel en pretentieus dan die andere oscarwinnaars van de afgelopen jaren...
Ik ben in een genereuze bui, en geef de film een 7-.
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 11 mar 2019, 10:18

Wat grappig was: we zaten bij de zaalingang te wachten. De lounge liep vol met mensen.
Mijn dochter zei 'O mijn god, er komen alleen maar bejaarden naar deze film'
:lol:
Extreemlinksche drammert

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 11 mar 2019, 10:31

Ja, jij was er toch?

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 11 mar 2019, 14:11

Richardus schreef:
11 mar 2019, 10:31
Ja, jij was er toch?
Mensen met volledig grijze haardos.
Daar val ik niet onder.
En bejaard is 65 plus, dus ik heb nog wel ff.
Extreemlinksche drammert

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 13 mar 2019, 10:15

American Honey :love:

Oved
Meganerd

Bericht door Oved » 13 mar 2019, 10:16

Richardus schreef:
13 mar 2019, 10:15
American Honey :love:
Die ken ik. :eek:

Oved
Meganerd

Bericht door Oved » 13 mar 2019, 12:11

Ries dat was toch met die leuke muziek? Does ff ytlinkje.

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 13 mar 2019, 12:19

https://www.youtube.com/watch?v=tg00YEE ... vM6hD7NjRw

mwah, niet mijn soort muziek maar het geeft de film wel goede sfeer :) vooral de cameravoering is echt geniaal, mooie beeldtaal met dieren enzo, goed script...topfillempie, heerlijke roadmovie feel :)

Oved
Meganerd

Bericht door Oved » 13 mar 2019, 12:20

Nee die bedoelde ik niet.

Oved
Meganerd

Bericht door Oved » 13 mar 2019, 12:21

Oh het is een playlist :lol:

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 13 mar 2019, 13:08

Ik ga Mandy kijken :D

Oved
Meganerd

Bericht door Oved » 13 mar 2019, 13:08

:wave: Ik niet. :D

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 13 mar 2019, 13:14

:nooo:

Oved
Meganerd

Bericht door Oved » 13 mar 2019, 18:19

Nu wel.

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 13 mar 2019, 18:24

Is niks voor 2 jarige meisjes hè

Oved
Meganerd

Bericht door Oved » 13 mar 2019, 18:26

Zij slaapt om 18:00 uur. :mean:

Plaats reactie