Waardevolle handleiding

Hier vind u handleidingen voor allerlei uiteenlopende zaken
Richardus
Meganerd
Berichten: 39099
Lid geworden op: 02 jan 2009, 17:34

Re: Waardevolle handleiding

Bericht door Richardus » 07 aug 2009, 13:28

B-)
ach, 't zou toch jammer zijn als ie dr meteen overheen dendert en je dat kapotte ding geeft op je bejaarddag
Facilitator, katalysator, transformator

Whatever makes you happy, dude.

Gebruikersavatar
Kryptozoid
Forumgod
Berichten: 16906
Lid geworden op: 25 jan 2009, 22:14

Re: Waardevolle handleiding

Bericht door Kryptozoid » 07 aug 2009, 13:30

Richardus schreef:mss kun je je dan beter een beetje inhouden :yawn:
AfbeeldingAfbeelding
"'Samenleving' is een biologische constructie."
                                                — Kryptozoid, lid 69

Gebruikersavatar
Krautsurfer
Forum Diva
Berichten: 20705
Lid geworden op: 04 jan 2009, 19:19
Locatie: Berlijn

Re: Waardevolle handleiding

Bericht door Krautsurfer » 07 aug 2009, 13:30

Hm, ik zou er erg blij mee zijn, zelfs als-ie kaduuk was.
Bovendien is Krypto niet zo'n denderaar.
-edit-
Hoewel....
Laatst gewijzigd door Krautsurfer op 07 aug 2009, 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Too Freud to live, too Jung to die.

Richardus
Meganerd
Berichten: 39099
Lid geworden op: 02 jan 2009, 17:34

Re: Waardevolle handleiding

Bericht door Richardus » 07 aug 2009, 13:33

hij loopt er wel ff tegenaan ipv rustig halt te houden :nooo: de bruut
Facilitator, katalysator, transformator

Whatever makes you happy, dude.

Gebruikersavatar
Drees1
Knuffelnerd
Berichten: 10644
Lid geworden op: 02 jan 2009, 13:45

Re: Waardevolle handleiding

Bericht door Drees1 » 22 aug 2009, 00:09

Afbeelding
Als je als automobilist moet blazen, zet dan je bril af,dat scheelt twee glazen.

Gebruikersavatar
roadrunner
Forumspammer
Forumspammer
Berichten: 5555
Lid geworden op: 02 aug 2009, 20:46

Re: Waardevolle handleiding

Bericht door roadrunner » 22 aug 2009, 00:16

Drees1 schreef:Afbeelding
Zijn dat tieten of de Charlitent op lowlands, Drees/ :drink:
Forumspammer

Gebruikersavatar
Ysfoxy
Forumgod
Berichten: 17865
Lid geworden op: 02 jan 2009, 13:52
Locatie: Erps Kwerps

Re: Waardevolle handleiding

Bericht door Ysfoxy » 31 aug 2009, 17:27

Afbeelding
"Why can't I be different and unusual... like everyone else?"

Gebruikersavatar
Drees1
Knuffelnerd
Berichten: 10644
Lid geworden op: 02 jan 2009, 13:45

Re: Waardevolle handleiding

Bericht door Drees1 » 23 okt 2009, 23:47

roadrunner schreef:
Drees1 schreef:Afbeelding
Zijn dat tieten of de Charlitent op lowlands, Drees/ :drink:

Hallo roadrunner,

Het beïnvloeden dmv handmatig bediende schakelaars is op velerlei manieren mogelijk binnen het systeem van Mecktronics.
Wil je een of meerdere blokken afstoppen, dan kun je, zoals Wil reeds aangaf, op de a-, b- en/of c-ingangen van de STP- en SSS-schakelingen en de a- en b-ingangen van de SRS-schakelingen een +12V=signaal plaatsen.
De aldus afgestopte blokken blijven dan net zo lang afgestopt als dat het signaal aanwezig is.

Pas je dit toe binnen een (schaduw)stationsituatie dan zul je zien dat als je in geval van 2 sporen (voorbeeld) 1 spoor afstopt, het 2de spoor uiteindelijk ook tot stilstand komt omdat de VRS (voorrangsschakeling) of de FF-schakeling aangesproken blijft door het spoor dat afgestopt wordt.
Heb je meer dan 2 sporen, dan zul je zien dat ook de overige sporen hierdoor beïnvloed worden en mogellijk afgestopt worden door de aangesproken voorrangsregeling.

Dit is te omzeilen door mbv een 2 standen schakelaar (1 x OM) het T-signaal van het af te stoppen spoor via de schakelaar te laten lopen. De normale staand is dat het T-signaal afgegeven wordt op een van de ingangen van de VRS (a-, b-, c- of d-) in de andere stand wordt het signaal aan de a-, b- of c-ingang van de SSS-print teruggegeven. Dit blok stopt zichzelf dan als het ware af als en zolang er een trein op staat en de schakelaar in die stand blijft staan.
In deze stand spreekt het T-signaal dan echter niet de VRS meer aan en zal de voorrangsregeling niet beïnvloed worden.
Het is aan te raden om de draad vanaf de schakelaar naar de a-, b- of c-ingang bij de aansluiting op de schakelaar via een weerstand van 47Kohm met de (-) van het systeem te verbinden. Zwerfspanningen in deze aansluiting kunnen anders een ongewenst potentiaal opbouwen/vasthouden in deze draad waardoor de SSS-print op de ingang alsnog afgestopt blijft ook al staat de schakelaar in de andere stand.

Wissels kun je handmatig beïnvloeden door op de X- en/of Y-ingang dmv een schakelaar of FF een +12V= signaal af te geven.
Plaats je op de X-ingang een +12V=signaal dan gebeurt er niets totdat de wissel geschakeld moet worden. Echter de WIS (-P) print denkt dat de A-richting van de wissel bezet is.
Zet je op de Y-ingang een +12V= signaal dan denkt de wissel dat de B-richting van de wissel bezet is.

Plaats je op de Y-ingang van de WIS-print een +12V-signaal en maar is er geen trein op het spoor dat een T-signaal af moet geven op de B-ingang van de WIS-print dan gaan alle treinen naar het spoor of de achterliggende wissel(s) welk(e) een T-signaal afgeeft op de A-ingang van de WIS-print.
Is het A-spoor bezet dan wordt het blok VOOR de betreffende wissel afgestopt door het T-signaal van de WIS-print, of als het T-signaal afgegeven wordt aan een voorliggende wissel dan wordt die richting als bezet gelezen.

Laat je de beïnvloeding van de X- en/of Y-ingang van de WIS-print via een FF geschieden dan kun je eenvoudig een wisselstraat kiezen dmv EEN druk op een moment schakelaar.
Dit kun je ook dmv een reedkontakt en een magneetje onder een lok of wagon laten gebeuren.
Met een magneetje gaat dan een trein altijd naar het gekozen spoor, tenzij je weer met een schakelaar de werking van het reedkontakt buitenspel zet.

Je kunt dus echt op veel manieren en op veel plaatsen handmatig ingrijpen.

Heb je hier specifieke vragen over voor een gewenste situatie dan kun je dat hier op het forum kenbaar maken.

groet, Drees1.
Laatst gewijzigd door Drees1 op 27 jun 2011, 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je als automobilist moet blazen, zet dan je bril af,dat scheelt twee glazen.

Gebruikersavatar
Krautsurfer
Forum Diva
Berichten: 20705
Lid geworden op: 04 jan 2009, 19:19
Locatie: Berlijn

Re: Waardevolle handleiding

Bericht door Krautsurfer » 24 okt 2009, 21:02

Kryptozoid schreef:
Krautsurfer schreef:M'n neef had Ma-Drum en Da-Web, dacht ik.
En 't is gvd wel 28 jaar geleden.
:protest:
Mijn ogen waren toen al fucked-up, maar da's beter nu.
Verrek ja, nog langer geleden.

Als ik er toevallig tegen eentje aanloop, zou 't een leuk kadootje zijn voor als je 40 wordt :)
:yes:
Too Freud to live, too Jung to die.

Gebruikersavatar
Coyote
Heeft Geen Leven
Berichten: 3676
Lid geworden op: 04 jan 2009, 22:47

Re: Waardevolle handleiding

Bericht door Coyote » 24 okt 2009, 22:12

Afbeelding

:up:
Nimia familiaritas parit contemptum

Gebruikersavatar
Coyote
Heeft Geen Leven
Berichten: 3676
Lid geworden op: 04 jan 2009, 22:47

Re: Waardevolle handleiding

Bericht door Coyote » 24 okt 2009, 22:26

Coyote schreef:Afbeelding

:up:
Nee, dat is 'm niet. Ik las laatst dat oude LEGO-techniek weer geld waard is. Ik zit hier met de blokjes maar ik heb geen handleidingen (de LEGO-doos vorige week bij mijn ouders van de zolder afgehaald); ik zoek nu nog handleidingen voor de tractor (€ 150) , heftruck(€ 205) en kasteel (€ 349). :erm:
Nimia familiaritas parit contemptum

Gebruikersavatar
Ysfoxy
Forumgod
Berichten: 17865
Lid geworden op: 02 jan 2009, 13:52
Locatie: Erps Kwerps

Re: Waardevolle handleiding

Bericht door Ysfoxy » 24 okt 2009, 22:36

Afbeelding
"Why can't I be different and unusual... like everyone else?"

Gebruikersavatar
Drees1
Knuffelnerd
Berichten: 10644
Lid geworden op: 02 jan 2009, 13:45

Re: Waardevolle handleiding

Bericht door Drees1 » 25 feb 2010, 01:11

Coyote schreef:
Coyote schreef:Afbeelding

:up:
Nee, dat is 'm niet. Ik las laatst dat oude LEGO-techniek weer geld waard is. Ik zit hier met de blokjes maar ik heb geen handleidingen (de LEGO-doos vorige week bij mijn ouders van de zolder afgehaald); ik zoek nu nog handleidingen voor de tractor (€ 150) , heftruck(€ 205) en kasteel (€ 349). :erm:
Ik heb wel de shovel {kruitvat fl 1,50}
Als je als automobilist moet blazen, zet dan je bril af,dat scheelt twee glazen.

23chaostrophy
Forumnerd
Berichten: 1087
Lid geworden op: 02 jan 2009, 13:13

Re: Waardevolle handleiding

Bericht door 23chaostrophy » 25 feb 2010, 09:24

Is er iemand hier die dit voor mij kan doen met mijn exemplaar?
Ik heb namelijk twee linkerhanden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pdf : http://asmo23.files.wordpress.com/2010/ ... y-asmo.pdf

Eindresultaat:


Link


Origineel:


Link
Nothing is True, Everything is Permitted.

Gebruikersavatar
(klaz*)
Forumgod
Berichten: 17234
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:21

Re: Waardevolle handleiding

Bericht door (klaz*) » 25 feb 2010, 09:54

23chaostrophy schreef:Is er iemand hier die dit voor mij kan doen met mijn exemplaar?
Ik heb namelijk twee linkerhanden.
Iedereen hier heb ik het idee. Anders dit iets? http://www.mecktronics.nl/cgi-bin/forum/yabb.pl

Gebruikersavatar
Ysfoxy
Forumgod
Berichten: 17865
Lid geworden op: 02 jan 2009, 13:52
Locatie: Erps Kwerps

Re: Waardevolle handleiding

Bericht door Ysfoxy » 27 feb 2010, 21:14

Bijna! :bounce: Oei, Wendy komt roet in het eten gooien...
"Why can't I be different and unusual... like everyone else?"

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast