VVD-mentaliteit

Alles wat niet onder de bovenstaande kopjes valt kun je hier kwijt...
Krautsurfer
Forum Diva

Re: VVD-mentaliteit

Bericht door Krautsurfer » 01 dec 2015, 17:13

Flaaks schreef:
Krautsurfer schreef: Dat is zeker een slechte ontwikkeling, alleen voorzie ik dat zoals gewoonlijk met plannetjes van het CDA het zo gaat uitpakken dat we uiteindelijk alleen de nadelen krijgen. Nog steeds mensen makkelijk ontslaan, en nog verder uitgeklede zorg.
En wat ook jammer is, is dat bedrijven dus NIET worden gedwongen iets aan flexcontracten en zzp'ers (oftwel werknemers zonder al teveel rechten) te doen, maar dat dat zichzelf wel gaat reguleren door werknemers nog wat rechten af te nemen. Want dat principe heeft zo goed gewerkt de laatste jaren.
Eerst het zuur... En dan nog wat zuurder.
Da's het CDA!
:up:
Ik heb de indruk dat het door jou geschetste beeld niet klopt. Er worden geen rechten afgenomen, want het salaris wordt nog steeds doorbetaald, maar na een week of 8 via een uitkering, waar iedereen verplicht aan moet bijdragen. Dat is een hele linkse gedachte. Voor werknemers blijft dus alles gelijk, voor zzp'ers is het veel gunstiger. Het is ook gunstiger voor werkgevers, met name de kleine, die nu een grote strop hebben als een van hun werknemers door ziekte niet kan werken, maar wel salaris moet krijgen. Dat maakt ze terughoudend in het aannemen van mensen, en zeker in het aanbieden van langdurige (vaste) contracten. Ik blijf positief.
Ik vrees dat je te optimistisch bent. Linkse gedachtes zijn overigens niet per definitie de beste gedachtes.
Het zou mooi zijn als kleine werkgevers wat meer uit de kosten raken, maar ik moet nog maar zien dat je via die uitkering nog evenveel rechten blijft houden als eerst. Want dan zit je dus blijkbaar ineens in een uitkering.. Wat zijn de gevolgen daarvan, op langere termijn... Ik vermoed dat het beter zou zijn die werkgever te compenseren vanuit het rijk, in plaats van de zieke werknemer in een rare situatie te dwingen.
'We zijn bezig het ongedwongene van het forum te killen met de constante metacommunicatie en analyses.'

Flaaks
Knuffelnerd

Bericht door Flaaks » 01 dec 2015, 17:21

Krautsurfer schreef:
Flaaks schreef:
Krautsurfer schreef: Dat is zeker een slechte ontwikkeling, alleen voorzie ik dat zoals gewoonlijk met plannetjes van het CDA het zo gaat uitpakken dat we uiteindelijk alleen de nadelen krijgen. Nog steeds mensen makkelijk ontslaan, en nog verder uitgeklede zorg.
En wat ook jammer is, is dat bedrijven dus NIET worden gedwongen iets aan flexcontracten en zzp'ers (oftwel werknemers zonder al teveel rechten) te doen, maar dat dat zichzelf wel gaat reguleren door werknemers nog wat rechten af te nemen. Want dat principe heeft zo goed gewerkt de laatste jaren.
Da's het CDA!
Ik heb de indruk dat het door jou geschetste beeld niet klopt. Er worden geen rechten afgenomen, want het salaris wordt nog steeds doorbetaald, maar na een week of 8 via een uitkering, waar iedereen verplicht aan moet bijdragen. Dat is een hele linkse gedachte. Voor werknemers blijft dus alles gelijk, voor zzp'ers is het veel gunstiger. Het is ook gunstiger voor werkgevers, met name de kleine, die nu een grote strop hebben als een van hun werknemers door ziekte niet kan werken, maar wel salaris moet krijgen. Dat maakt ze terughoudend in het aannemen van mensen, en zeker in het aanbieden van langdurige (vaste) contracten. Ik blijf positief.
Ik vrees dat je te optimistisch bent. Linkse gedachtes zijn overigens niet per definitie de beste gedachtes.
Het zou mooi zijn als kleine werkgevers wat meer uit de kosten raken, maar ik moet nog maar zien dat je via die uitkering nog evenveel rechten blijft houden als eerst. Want dan zit je dus blijkbaar ineens in een uitkering.. Wat zijn de gevolgen daarvan, op langere termijn... Ik vermoed dat het beter zou zijn die werkgever te compenseren vanuit het rijk, in plaats van de zieke werknemer in een rare situatie te dwingen.
Dat laatste is een goed punt. Echter, ik denk dat de werkgever (of zzp'er) het geld krijgt om daarmee dat salaris door te kunnen betalen, zoals nu wettelijk ook moet gebeuren. De afdrachten aan de staat gaan hierdoor wel omhoog, en dat zou eventueel wat negatieve consequenties kunnen hebben, zoals meer zwart werk.
Voorheen Vlaecks.

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 01 dec 2015, 17:33

Dan zou de staat zich wat beter moeten bezinnen op andere uitgaves, zoals bijvoorbeeld totaal verneukte HSL projecten, of faaljagers zoals de JSF.
Maar goed, da's weer een andere discussie.
Ikzelf vind het prima om belasting te betalen om een goed en rechtvaardig vangnet te creëeren. Ik heb er, toen ik werkeloos was, dankbaar gebruik van gemaakt, en vind het echt geen probleem om nu terug te betalen.
(Beetje jammer voor de staat der Nederlanden dat ik inmiddels in het buitenland zit, maar wellicht kom ik over een jaartje weer berooid terug.)
'We zijn bezig het ongedwongene van het forum te killen met de constante metacommunicatie en analyses.'

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 01 dec 2015, 23:11

Allemaal afleiding voor de punten waarover het zou moeten gaan:
• Het klimaat wordt hard naar z'n gallemiezen geholpen.
• Er wordt grof verdiend aan de zorg -behalve door degenen die het nodig hebben.
• De crisis heeft de vermogenden relatief nauwelijks iets laten meebetalen.
• Multinationals betalen nog steeds minder belasting dan kleine bedrijven. Belasting voor grootbedrijven moet rap omhoog. Anders opzouten.
• Villasubsidie wordt tergend langzaam een beetje afgebouwd. Foute methode, dient afgetopt. Bevoordeelt nu vermogenden sterk.
• Automobiliteit zonder duurzame oplossingen kost ons veel meer. In termen van geluidshinder, luchtvervuiling. afhankelijkheid van oliewinning. En voor de toekomst zijn er -tig nieuwe problemen geschapen doordat de autogroei door nwe wegen ongehinderd door kan gaan (zelfs de OESO kappitelt NL over iets wat al 2 decennia geleden ingevoerd had moeten worden maar nog steeds niet gebeurde: spitsheffing etc.).
• TTIP lijkt er nog steeds te komen. Inclusief de überfoute clausules.

De crisis had een aanleiding moeten zijn orde op zaken te stellen. Financiële wereld en multinationals onder controle brengen van overheden. Opgelegd duurzaam gedrag.
We kregen juist meer ellende en meer ellende voor de toekomst. Als er hard en rechtvaardig was opgetreden waren we nu reeds op weg naar duurzaam herstel. Iets wat wel het láátste is waar we op weg naar zijn, wat de bs verhalen je ook willen doen geloven. Bovenstaande rijtje dingen is NIET gebeurd. De rest is werkelijk bijzaak.

NB: ongelijkheid in de wereld is ook een sterke bedreiging. En er is werkelijk nog geen begin gemaakt met schuldsanering. Oorlogshitsers die ons de terreur hebben gebracht niet vervolgd (Balkenende als eerste vanwege oorlogsmisdaden, het binnenvallen van een ander land zonder juridisch mandaat).
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 02 jun 2016, 21:24

Krautsurfer schreef:Dat is zeker een slechte ontwikkeling, alleen voorzie ik dat zoals gewoonlijk met plannetjes van het CDA het zo gaat uitpakken dat we uiteindelijk alleen de nadelen krijgen. Nog steeds mensen makkelijk ontslaan, en nog verder uitgeklede zorg.
Da's het CDA!
En: VVD.*

Met de naïeve medewerking van de PvdA... ik hoop dat die partij sowieso verdwijnt na de laatste verkiezingen.
Ik denk dat de gemiddelde witte NL-er onder de streep wellicht zelfs beter af is met de PVV.
(Die partij aan de macht gaat NL in chaos en verderf storten, maar da's een ander verhaal.)

* Maar die liegen zo grotesk dat alleen het domme volk dat gelooft.
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 02 jun 2016, 21:45

En weer een sterk staaltje VVD Mentaliteit.
Ditmaal van Kamp, de ultrafoute man die bij aanvang van Bruin-I de NAM ruimte gaf in het geteisterde Groningen.
De vergroting van aardgasvolume dat gedolven wordt is geheel aan zijn gebrek aan respect voor mensen te wijten.

GroenLinks verdenkt minister Kamp van kwade opzet. "Ongelofelijk. Eerst moest de Kamer al ingrijpen bij boringen bij Terschelling. En nu gaan we weer naar het volgende eiland", zegt Kamerlid Van Tongeren. "Kamp vertraagt de wet en laat nog snel even wat proefboringen door."

Werelderfgoed
"Schandalig", zegt Kamerlid Dik-Faber van de ChristenUnie. "De minister besluit te gaan boren in een kwetsbaar gebied, dat vanwege de natuurwaarde nota bene tot ons Werelderfgoed behoort." Ze vindt het een vreemde manier van doen richting de Tweede Kamer, omdat binnenkort de nieuwe Mijnbouwwet wordt behandeld met strengere eisen. De Kamerleden willen snel met minister Kamp over de kwestie spreken.
Deze man verdient wel een hapje lood als een fatale ziekte niet snel ingrijpt, imho.
Rutte probeert TTIP er nog even door te drukken, Kamp heeft zo z'n eigen doodsverachting als volksvijand.
Extreemlinksche drammert

roadrunner
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door roadrunner » 06 jun 2016, 16:36

Mijn Kamp :up:
Forumspammer

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 06 jun 2016, 16:38

roadrunner schreef:Mijn Kamp :up:
:lol:

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 07 jun 2016, 07:52

roadrunner schreef:Mijn Kamp :up:
duidelijker werd meeloopgedrag met fascisme zelden geïllustreerd.
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 07 jun 2016, 11:20

Een Godwin af en toe moet wel he, anders wordt het allemaal zo zwaar.
Extreemlinksche drammert

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 07 jun 2016, 16:05

Daar had Roadrunner al op puike wijze voor gezorgd, Iker.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 08 jun 2016, 22:35

Ach ja, dat is geheel en al de waarheid die ik eventjes over het hoofd zag.
Extreemlinksche drammert

roadrunner
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door roadrunner » 09 jun 2016, 17:58

iKer schreef:Ach ja, dat is geheel en al de waarheid die ik eventjes over het hoofd zag.
We hebben dat geld hard nodig, iKer. En je woont daar toch niet meer.
Forumspammer

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 09 jun 2016, 21:05

roadrunner schreef:
iKer schreef:Ach ja, dat is geheel en al de waarheid die ik eventjes over het hoofd zag.
We hebben dat geld hard nodig, iKer. En je woont daar toch niet meer.
Sinds wanneer hebben we dat geld hard nodig? Laat die VVD van jou eerst maar es zorgen dat alle wegsluisconstructies van het graaivolk opgedoekt worden. Rijken met fluwelen handschoentjes aanpakken en armen uitknijpen?

De tering met je redenering.

Edit: Verder hou ik onverminderd van alle mensen.
Ook van jou, Roadrunner. :mrgreen:
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 09 jun 2016, 21:24

iKer schreef:De tering met je redenering.
Deze goed rijmende, plat volkse opmerking brengt me op* een interessant stukje van Fukuyama trouwens.

* Onlogisch? Ja natuurlijk onlogisch.
Extreemlinksche drammert

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 10 jun 2016, 10:50

iKer schreef:
iKer schreef:De tering met je redenering.
Deze goed rijmende, plat volkse opmerking brengt me op* een interessant stukje van Fukuyama trouwens.

* Onlogisch? Ja natuurlijk onlogisch.
The Future of History? Beetje overbodig toch na zijn The End of History?

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 11 jun 2016, 16:36

Dat is zijn makke. Dat End Of History denken toen was in de euforie van toen. 'Zie je wel, kapitalisme is sterker'.
Ik denk dat Francis nu beter weet.

Kan me nog herinneren dat het hallucinant overkwam, dat overwinningsdenken. Zo van 'zou het..?' Inmiddels weten we door in deze crisis dat ook kapitalisme niet werkt. Maar met de grootscheepse financiële tovenarij van de ECB is iedereen weer in slaap gesust.

Zo ging het ook na de crisis in de tachtiger jaren. De formule? Een steeds groter wordende schuldenberg.
Extreemlinksche drammert

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 12 jun 2016, 09:41

iKer schreef:Dat is zijn makke. Dat End Of History denken toen was in de euforie van toen. 'Zie je wel, kapitalisme is sterker'.
Ik denk dat Francis nu beter weet.
Lees Dugin's "Fourth Political Theory" voor een kritiek op Fukuyama's "The End of History and the Last Man"

Afbeelding
iKer schreef:schuldenberg.
De Schuldenbergconferentie.... Moet een grap mee te maken zijn.
"'Samenleving' is een biologische constructie."
                                                — Kryptozoid, lid 69

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 17 jun 2016, 08:24

Kryptozoid schreef:
iKer schreef:schuldenberg.
De Schuldenbergconferentie.... Moet een grap mee te maken zijn.
Zeker, zeker.
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 03 mei 2017, 08:33

Na vele donkere jaren lijkt het tij dnigszins te keren. Mark Rutte ('Henny Keizer is integer') lijkt te worden gedwongen het klimaat serieus te nemen.

Ondertussen was Henny Keizer natuurlijk niet integer.
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 30 apr 2018, 13:06

Nog een niet zo integer iemand.
Ron Eisenman. Van de Israëlische Likoed -herstel: het 'onafhankelijke' Nederlandse CIDI-

En SURPRISE!! Een VVD-er.
Dat hadden we natuurlijk niet verwacht!
:lol:
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 30 apr 2018, 13:14

Ik vermoed dat het dezelfde man is die me met een rechtszaak dreigde* toen ik het waagde in 2014 de moordpartij op Gazanen aan de kaak te stellen.
Ook onder cover van een leugen trouwens. Toen ik hem daarmee confronteerde bleef het verder stil.

Aan de hoogste boom met dit stuk tuig.

* EDIT: waggeffe: "https://twitter.com/hoterminus/status/8 ... 6801715200"
Niet Ron Eisenmann zelf, maar het zionistische trollenleger onder zijn leiding.
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 30 apr 2018, 13:36

Kryptozoid schreef:
12 jun 2016, 09:41
Lees Dugin's "Fourth Political Theory" voor een kritiek op Fukuyama's "The End of History and the Last Man"

Afbeelding
Heb jij die als PDF of ebook?
Extreemlinksche drammert

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 07 mei 2018, 01:04

iKer schreef:
30 apr 2018, 13:36
Kryptozoid schreef:
12 jun 2016, 09:41

Afbeelding
Heb jij die als PDF of ebook?
Een echte gedrukte versie (de Engelse vertaling), gewoon gekocht bij Bol.com :lol:

Ik hoorde dat z'n "Основы геополитики" (Foundations of Geopolitics) onlangs ook in 't Engels vertaald is :bounce: Verder lijkt Dugin wat rond te dolen. 't Is onduidelijk of ie nou nog professor is in Moskou of niet. Hij zit niet meer bij de Katehon denktank (althans, staat niet meer vernoemd als een van de bijdragende auteurs). Wel was hij vorige maand zomaar bij een of ander filosofisch podium, in de Nieuwe Kerk te Amsterdam! Hij had daar nog een onderonsje met Baudet :upup:

Afbeelding
                                                — Kryptozoid, lid 69

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 07 mei 2018, 10:15

@Dugin-Baudet
Dat zijn conservatief filosofische geestverwanten natuurlijk. Baudet beschouw ik als reactionair met sterk humanistische kenmerken. Maar zolang 'Alle Mensen Werden Brüder' minder belangrijk is als klimaatontkenning en lippendienst aan rassentheorieën zal ik niet op hem stemmen. Al heb ik oog voor de waarde van zijn 'veiligheid in de oikos' praatjes, en vind ik hem redelijk met betrekking tot multiculturalisme.

Overigens heb ik meer waardering voor hem dan voor comediant Wilders. Ik zie Wilders zo snel nog niet pianospelen, dat is toch meer een revolutionaire proleet.
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 07 mei 2018, 10:15

Die Dugin lijkt trouwens fucking veel op mijn vader :eek:
Extreemlinksche drammert

United Hope
Heeft Geen Leven

Bericht door United Hope » 07 mei 2018, 10:25

zijn beiden gore racisten :protest:
668 neighbour of the beast

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 07 mei 2018, 16:46

iKer schreef:
07 mei 2018, 10:15
Die Dugin lijkt trouwens fucking veel op mijn vader :eek:
United Hope schreef:
07 mei 2018, 10:25
zijn beiden gore racisten :protest:
:eek: Ik wist niet dat jij iKer's vader kende?

Dugin is bij mijn weten trouwens geen racist; hij ziet dat als een anglo-amerikaans decadentieverschijnsel.
                                                — Kryptozoid, lid 69

United Hope
Heeft Geen Leven

Bericht door United Hope » 07 mei 2018, 16:53

hij noemde wilders en baudet

alsof het redelijke mensen zijn

fuck iker

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 08 mei 2018, 00:31

United Hope schreef:
07 mei 2018, 16:53
hij noemde wilders en baudet

alsof het redelijke mensen zijn

fuck iker
Ik zie Wilders vooral als nauwelijks serieus te nemen standup-komediant.
Ik bedoel: iemand die roeptoetert over massa immigratie terwijl dat ergens in 1998 stopte en wij dat nooit zoals in Duitsland hebben gekend is niet serieus te nemen. Period. Overigens is de gemiddelde Wilders stemmer gewoon een ontevreden burger die verder weinig politiek en analytisch inzicht tentoon spreidt. Anders zou men waarschijnlijk niet lopen te mekkeren dat 'links' de multiculturele samenleving heeft veroorzaakt, terwijl vrijwel altijd VVD en CDA aan de macht waren, vaak zelfs beiden. En terwijl er onafgebroken rechtse parlementaire meerderheden zijn geweest.

Baudet is de intellectueel die het wat nadenkender volk aanspreekt. Niet de snuggersten wellicht, vanwege Baudet's openstaan voor rassenwaan en klimaatontkenning. Maar -correct me if I am wrong- hij heeft de westerse cultuur nog nooit superieur genoemd. (Wilders wel bijvoorbeeld).
Persoonlijk vind ik dat uiterst belangrijk: dat iemand filosofisch in staat is in te zien dat 'cultuur' volgt uit omstandigheden en spirituele keuzes. En dat de westerse cultuur niet de meest vreedzame is tegenover andere culturen en haar dat een soortement van inferieur maakt. En dat de westerse cultuur in termen van ecologische footprint ook op wereldschaal extreem te noemen is maakt haar ook een soort van inferieur. (Overigens bedoel ik niet te zeggen dat de westerse cultuur inferieur is, er zijn genoeg positieve punten te noemen).

Laat onverlet dat ik Baudet ook niet zal stemmen. Vrijwel. Ondenkbaar. Ik ben eenvoudig te links. Ik geloof dat we ecologisch niet op de goede weg zijn, en ik geloof dat ik niet meer of minder ben dan welke Eskimo, Chinees, Jood, Tartaar of vultumaarnaarbeievenin welk mens dan ook. En ik geloof dat iedere vorm van aanvallend wapengeweld een uiting van menselijk onvermogen is.
Extreemlinksche drammert

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 08 mei 2018, 08:15

iKer schreef:
08 mei 2018, 00:31

Maar -correct me if I am wrong- hij heeft de westerse cultuur nog nooit superieur genoemd.
Ok, I'll correct you because you're wrong:

Baudet zei: "Die zelfhaat die we proberen te ontstijgen [..] door de Nederlandse bevolking homeopathisch te verdunnen met alle volkeren van de wereld, zodat er nooit meer een Nederlander zal bestaan. Zodat wie wij zijn, niet meer gestalte kan krijgen.”

Hij noemt niet de Westerse cultuur superieur, maar 'de Nederlander'. Zo ver is Wilders nooit gegaan. Wilders is volgens jou een nazi, wat is daarvan de overtreffende trap?
It's just not understanding...

frobbert
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door frobbert » 08 mei 2018, 08:25

Een nazi die pro-Israel is, da's best apart.
“May my mercy prevail over my wrath.”

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 08 mei 2018, 09:04

Kryptozoid schreef:
07 mei 2018, 16:46
Dugin is bij mijn weten trouwens geen racist; hij ziet dat als een anglo-amerikaans decadentieverschijnsel.
Ik realiseer me sinds de processen tegen Wilders dat racisme vrijwel blijkbaar nooit juridisch waterdicht te maken is.
Waar Wilders politiek op gebaseerd is is -uiteraard- 100% culturele discriminatie (aka Cultureel racisme). Hij handelt uit Islamofobie, de m.i. moderne westerse variant van het vroeger wijdverbreide antisemitisme. Je hoeft in Nederland maar te zeggen 'ik ben geen racist, maar...' om jezelf vrij te pleiten.
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 08 mei 2018, 09:09

frobbert schreef:
08 mei 2018, 08:25
Een nazi die pro-Israel is, da's best apart.
Nee, tegenwoordig een gewoon verschijnsel. In extreemrechtse kringen is (en ook reeds was!) Israël de gedroomde oplossing voor 'het joodse probleem'.
Tegenwoordig gelooft men in die kringen dat Israël, 'het enige westerse baken is in een zee van islamofascisme'. Ik chargeer hier uiteraard grotesk, maar langs deze lijnen denken de bruinhemden toen en nu.

Echte antisemieten zien het Joodse volk het liefst van de aardbodem verdwijnen. Iets waar ik uiteraard niets van moet hebben.
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 08 mei 2018, 09:16

gung ho schreef:
08 mei 2018, 08:15
iKer schreef:
08 mei 2018, 00:31

Maar -correct me if I am wrong- hij heeft de westerse cultuur nog nooit superieur genoemd.
Ok, I'll correct you because you're wrong:

Baudet zei: "Die zelfhaat die we proberen te ontstijgen [..] door de Nederlandse bevolking homeopathisch te verdunnen met alle volkeren van de wereld, zodat er nooit meer een Nederlander zal bestaan. Zodat wie wij zijn, niet meer gestalte kan krijgen.”

Hij noemt niet de Westerse cultuur superieur, maar 'de Nederlander'. Zo ver is Wilders nooit gegaan. Wilders is volgens jou een nazi, wat is daarvan de overtreffende trap?
Ik denk wel dat het nationaal socialistische gedachtengoed uitstekend aansluit bij Forum voor Democratie. Raszuiverheid is 'een dingetje' bij deze partij zeg maar. Overigens noemt hij slechts impliciet de Nederlander superieur. Expliciet heb ik hem dat nooit horen zeggen. Uiteraard denkt men wel soms of vaak wel langs deze lijnen in zijn achterban, dat lijkt me een zekerheid.

Maar geweldsfantasieën als in de begintijd van de PVV ('helicopters inzetten tegen straatterreur') heb ik van deze extreemrechtse splinter nog nooit gehoord.
Extreemlinksche drammert

frobbert
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door frobbert » 08 mei 2018, 09:55

Baudet doet het inderdaad allemaal een stuk subtieler. Juist daarom (en vanwege zijn blut und boden-retoriek) is hij m.i. veel gevaarlijker dan Wilders.

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 08 mei 2018, 10:11

frobbert schreef:
08 mei 2018, 09:55
Baudet doet het inderdaad allemaal een stuk subtieler. Juist daarom (en vanwege zijn blut und boden-retoriek) is hij m.i. veel gevaarlijker dan Wilders.
Onbegrijpelijk dat iKer hém als een intelligente aanhanger van het nationaal-socialisme ziet en Wilders (samen met Trump) als nazi en dus als extreem fout. Zijn gedachtekronkels zijn onnavolgbaar.

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 08 mei 2018, 10:14

Gelukkig houdt zijn gebrek aan kennis over fascisme, sociaal-socialisme en populisme hem niet tegen om hier allerlei dommigheden te debiteren.

frobbert
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door frobbert » 08 mei 2018, 11:26

Jaja, joden zijn de nieuwe nazi's.

En kip is eigenlijk ook gewoon groente :clown:

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 09 mei 2018, 14:56

gung ho schreef:
08 mei 2018, 10:11
frobbert schreef:
Onbegrijpelijk dat iKer hém als een intelligente aanhanger van het nationaal-socialisme ziet en Wilders (samen met Trump) als nazi en dus als extreem fout. Zijn gedachtekronkels zijn onnavolgbaar.
Jouw gebrek aan goed lezen en interpreteren is evengoed onnavolgbaar.

Nazi of aanhanger van nationaal socialisme zijn ten eerste dezelfde dingen. Wilders is daarvan de meest extremistisch/activistische met openlijke geweldsfantasieën in zijn achterban (ik noem nogmaals 'vliegende brigades tegen 'straatterreur')
Ten tweede: eenieder die op Hitler stemde (ooit) is een nazi in mijn ogen. En daarvan waren er velen die slechts op niveau van Baudet geloofden en/of streefden in raszuiverheid (daarmee bedoel ik: niet met geweld raszuiverheid na te willen streven).

Dit zeg ik niet zomaar: Baudet heeft er meerdere malen bij meerdere gelegenheden er blijk van gegeven zich thuis te voelen in bruine omgevingen. IJzerbedevaart, ontmoetingen met allerlei types die zich op filosofisch niveau met diverse rassentheorieën bezighouden, de ontkenning dat rassentheorieën gedebunked zijn door de wetenschap, ouderen in mijn omgeving die hem 'openlijk fascist' noemen. It all adds to it.
Wilders is uiteraard openlijk cultureel racist. Noemde onze cultureel 'superieur', criminaliseert in woord feitelijk moslims (ik herinner nog eens aan zijn opmerking dat 'miljoenen criminele moslim uit Europa verbannen moeten worden' (mijn woorden > feit is dat doorredenerend op zijn woorden je kon concluderen dat Wilders alle moslims uit Europa wil zuiveren, iets wat ik Baudet nog niet heb horen beweren).
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 09 mei 2018, 15:51

Maar waar lullen we nu over? Een reactionair splinterpartijtje en een rancuneuze beroepsschreeuwerd die zichzelf politieke partij noemt. Meer is het niet.

Evenwel: onderschat ze niet. Het zijn wél de enigen die Rutte leugenaar durfden noemen. Want halve en hele onwaarheden kenmerken ook deze VVD-er. Het zou evenwel zonde zijn dat als straks de VVD instort er een Bruin2 komt (met PVV, CDA, FvD en gedoogsteun van SGP bijvoorbeeld).
Dan zou er pas écht niks van de geschiedenis geleerd zijn. Immers: na het extreme liberalisme tussen 1900 en 1928 kwamen na de crisis overal in Europa (lokale varianten van) nationaal socialistische partijen op.

Ik blijf gelukkig optimistisch.
Extreemlinksche drammert

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 09 mei 2018, 16:37

iKer schreef:
09 mei 2018, 14:56
gung ho schreef:
08 mei 2018, 10:11
frobbert schreef:
Jouw gebrek aan goed lezen en interpreteren is evengoed onnavolgbaar.

Nazi of aanhanger van nationaal socialisme zijn ten eerste dezelfde dingen.
Dan heb je mijn punt begrepen.

Daarom verbaast het me (nou ja, niet echt eerlijk gezegd) dat je onderscheid maakt tussen Wilders en Baudet en de tweede onschuldiger vindt dan de eerste. Een nazi is een nazi is een nazi in jouw ogen toch?

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 09 mei 2018, 17:07

iKer schreef:
[Ten tweede: eenieder die op Hitler stemde (ooit) is een nazi in mijn ogen.
Vreemd. Mensen die op de VVD stemmen zijn namelijk geen liberalen in jouw ogen. Zij zijn fascisten, of nazi's of hebben gestemd op Bruin 1.

Niet heel vreemd trouwens, binnen je beperkte denkraam.

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 09 mei 2018, 17:08

.

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 09 mei 2018, 17:24

iKer schreef:
Wilders is uiteraard openlijk cultureel racist. Noemde onze cultureel 'superieur',
Baudet verdedigde zijn uitspraken over 'homeopathisch verdunnen' door erop te wijzen dat dit ging over de Westerse cultuur. :roll:

United Hope
Heeft Geen Leven

Bericht door United Hope » 09 mei 2018, 18:07

gung ho schreef:
09 mei 2018, 17:07

Vreemd. Mensen die op de VVD stemmen zijn namelijk geen liberalen in jouw ogen.
Natuurlijk niet
er zijn 2 soorten vvdstemmers
1) schatrijke uitzuigers
2) mensen die belazerd worden

en van de 2e groep is tegenwoordig het grootste deel zwaar conservatief - uiteraard heb je nog een handje vol traditiestemmers die ooit mogelijk liberaal waren

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 09 mei 2018, 18:09

United Hope schreef:
09 mei 2018, 18:07
gung ho schreef:

Natuurlijk niet
1) schatrijke uitzuigers

en van de 2e groep is tegenwoordig het grootste deel zwaar conservatief - uiteraard heb je nog een handje vol traditiestemmers die ooit mogelijk liberaal waren
:yawn:

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 09 mei 2018, 18:16

gung ho schreef:

Hij noemt niet de Westerse cultuur superieur, maar 'de Nederlander'.
Ik weet niet of Baudet dat gezegd heeft, maar het is in ieder geval niet wat ie in bovenstaand citaat zegt. Een uitspraak als "als dit-en-dat, dan houdt X op te bestaan", zegt toch niet dat 'X' superieur is? Dat wordt niet eens gesuggereerd. Wel kan je vermoeden dat degene die die uitspraak deed, het blijkbaar jammer vindt. als 'X' verdwijnt.
                                                — Kryptozoid, lid 69

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 09 mei 2018, 18:20

Kryptozoid schreef:
09 mei 2018, 18:16
gung ho schreef:

Hij noemt niet de Westerse cultuur superieur, maar 'de Nederlander'.
Ik weet niet of Baudet dat gezegd heeft, maar het is in ieder geval niet wat ie in bovenstaand citaat zegt. Een uitspraak als "als dit-en-dat, dan houdt X op te bestaan", zegt toch niet dat 'X' superieur is? Dat wordt niet eens gesuggereerd. Wel kan je vermoeden dat degene die die uitspraak deed, het blijkbaar jammer vindt. als 'X' verdwijnt.
Heb je gelijk in. :up:

United Hope
Heeft Geen Leven

Bericht door United Hope » 09 mei 2018, 18:21

gung ho schreef:
09 mei 2018, 18:09
United Hope schreef:
09 mei 2018, 18:07
gung ho schreef:

Natuurlijk niet
1) schatrijke uitzuigers

:yawn:
ah u bent lid van groep 2) - stemt dus tegen uw eigen belangen in
niet slim hoor
en ook niet zo leuk voor de rest van de mensen die maar mooi met die akelige Rutte en zijn hufters zitten opgescheept :brokenheart:

Plaats reactie