Muziek en leeftijd (een vragenlijst)

Alles wat niet onder de bovenstaande kopjes valt kun je hier kwijt...
Plaats reactie
gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Muziek en leeftijd (een vragenlijst)

Bericht door gung ho » 18 mei 2018, 13:11

1. Wanneer ben je oud?

2a. Wat is oude(rwetse) muziek?
2b. Wat is moderne muziek?
2c. Wie bepaalt dat?

3. Kan oude(rwetse) muziek relevant zijn?

4. Kunnen oude artiesten relevante muziek maken?

5. Hebben leeftijd en het maken van ouwelullenmuziek iets met elkaar te maken?
It's just not understanding...

Krautsurfer
Forum Diva

Re: Muziek en leeftijd (een vragenlijst)

Bericht door Krautsurfer » 18 mei 2018, 13:17

1: 's ochtends, als de wekker gaat.

2a: Muziek die niet meer aansluit bij de waan van de dag.
2b: Muziek die gisteren, of beter nog vanochtend, de wereld in is geslingerd.
2c: iKer. God mag weten waarom, maar hij bepaalt dat. Niet dat het verder er ook maar iets toe doet, of iets oud of modern is, maar iemand moet dat nu eenmaal bepalen, en dat is dus iKer.

3: Jazeker.
4: Jazeker.
5: Nee. Maar misschien is het beter om een duidelijke definitie te hebben van wat ouwelullenmuziek nu eigenlijk is.
Too Freud to live, too Jung to die.

United Hope
Heeft Geen Leven

Bericht door United Hope » 18 mei 2018, 13:32

gung ho schreef:
18 mei 2018, 13:11
1. Wanneer ben je oud?

2a. Wat is oude(rwetse) muziek?
2c. Wie bepaalt dat?

3. Kan oude(rwetse) muziek relevant zijn?

4. Kunnen oude artiesten relevante muziek maken?

5. Hebben leeftijd en het maken van ouwelullenmuziek iets met elkaar te maken?
1)als naar koffiebarretjes gaat met je laptop

2a mozart
2b die bestaat niet meer
2c ik

3 ja voor mensen die in koffiebarretjes met hun laptop gaan zitten

4 in theorie wel maar in de praktijk kiezen ze vaak om te teren op reputatie of ze beweren elke keer weer hun opus magnus af te leveren waar verder niemand iets van geloofd - ook willen ze wel eens 'iets heel persoonlijks' gaan uitbrengen en dan is het helemaal huilen met de pet op. Desondanks moet het toch wél kunnen .

5 nee , zie 1
668 neighbour of the beast

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 18 mei 2018, 13:48

Vrijwillige aanvulling op de vragenlijst:

Kijk, als ik nu even vanuit mezelf redeneer he. Wat ik nu eigenlijk belangrijk vind in muziek. Of in ieder geval relevant, in de meeste gevallen, want het is natuurlijk een enorm grijs gebied en zo he, maar dat snap je. Welnu, wat ik dus belangrijk vind, en dat heb ik inmiddels erg vaak geconstateerd in mijn persoonlijke beleving, is dat het gaat om De Idee. Niet zomaar een ideee, maar nee, het filosofische De Idee, en daarmee bedoel ik dan datgene, de vonk, die een bepaalde artiest of band, of eigenlijk wat dan ook, speciaal maakt. Dus dat kan van alles zijn, een bepaalde nieuwe manier van gitaarspelen, voor het eerst een bak electronica aanzwengelen, besluiten om een uur lang slechts 1 (een) noot te zingen, of gewoon besluiten om acht platen lang alleen maar steengoede liedjes uit te brengen, of krijsen boven louter een beetje gillen uit te tillen, of een nieuw ritme introduceren, enfin, je snapt me. Voor het gros der artiesten is 1 (een) zo'n idee al teveel gevraagd, en zullen ze het moeten doen met het inkleuren van andermans lijntjes, hetgeen natuurlijk een verdienste op zich kan zijn, maar het zal je waarschijnlijk geen roemruchte plek in mijn platenverzameling opleveren, maar misschien wel weer in die van iKer of van Klaz of frobbert of wiedanook, maar dat doet er niet toe, omdat iedereen nu eenmaal anders is, of in ieder geval anders dan ik. Het punt is dus dat artiesten maar zelden zo'n idee hebben, en als ze het hebben, is dat vaak ook het idee dat er voor gezorgd heeft dat ze uberhaupt muziek zijn gaan maken, zo van: Hee, ik heb een idee. laten we dat gaan doen, en dan doen ze (of hij of zij) dat, en dan is dat goed. De hele artiest / band is hiermee gerechtvaardigd. Maar zoals ik al eerder opmerkte, is dat idee an sich al heel zeldzaam, en ook nog eens vormend voor de verdere carriere, en nu komt het: Dat maakt het hebben van een tweede briljant idee nog vele malen zeldzamer. Om maar te zwijgen van het feit dat idee 1(een) inmiddels verantwoordelijk is voor de broodwinning van die band of artiest, plus de hele entourage eromheen, dus als je al een artiest of band hebt die het zeer zeldzame geluk heeft gehad een goed idee te hebben, dan is het nog vele, vele malen zeldzamer om een tweede Idee te ontwikkelen, ook omdat dat de broodwinning en inmiddels ook de identiteit van de artiest (of band, daar wil ik vanaf wezen) in de weg kan gaan zitten, om maar te zwijgen wat de platenmaatschappij oftewel in weze je broodheer daar dan wel van vind, van die ideeen, want hoe zet je zo iemand in godsnaam in de markt, daar valt toch geen brood mee te verdienen. Daar kan dan ook nog eens bijkomen dat zo'n artiest of band een enrom relevant goed en modern doorwrocht idee heeft, en dat dat voor zeer velen zelfs een belangrijk idee kan zijn, en daar komt waarschijnlijk bij dat voor hoe meer mensen het relevant is, hoe wateriger dat idee dan is wegens grootste gemene deler en zo, maar dat ik er daarom dan juist geen zak aan vind, aan dat idee, want ik heb mijn ideeen graag sterk, en inmiddels weet ik ook waar ik de dingen moet zoeken die ik fijn vind, en inmiddels maakt het me erg weinig meer uit of dat dan een origineel idee is of juist niet, maar, en dat is het punt een beetje denk ik, vaak zijn dat dan toch de originele ideeen die me het meeste aanspreken. En ik vermoed gebaseerd op persoonlijke ervaring, dat de meeste ideeen die ik leuk vind zo ruwweg tussen de jaren '65 - '85 vallen, met natuurlijk de nodige dingetjes uit de jaren '90 en '0 en '10 en zo, maar da's dan toch echt niet de grootste bulk, en ik denk persoonlijk dat dat komt omdat in die jaren '65-'85 muziek een andere rol dan nu had, namelijk veel belangrijker in het vormen van een persoonlijke identiteit dan tegenwoordig, omdat daar inmiddels veel meer kanalen beschikbaar voor zijn, en daar komt nog eens bij dat vernieuwing en experimenteerdrift (zoals we allen weten broodnodige voedingsbodem voor goede ideee) meer in de mode leken te zijn dan tegenwoordig, maar dat kan komen omdat ik inmiddels zelf de jongste niet meer ben, maar dat kan me eigenlijk geen bal meer schelen. ik luister gewoon graag naar muziek die ik leuk vind, en het zal me de bout hachelen wat anderen daarvan denken, en of dat dan aan een willekeurig idee van wat modern is voldoet of niet. Daar komt dan ook nog vaak bij dat de rest van een carriere van een succesvol artiest of band dan bestaat uit het raffineren van dat idee, hetgeen best een paar albums lang interessant kan zijn, maar daarna houdt het toch vaak op. 'Vernieuwing' zit 'm dan vaak in een gepolijster geluid hetgeen het originele idee dan toegankelijker maakt voor een groter publiek, maar dan gaat voor mij juist de charme d'r af, en blijf ik toch liever naar die oude platen luisteren, want van goede ideeen krijg ik niet zo snel genoeg. Geluidskwaliteit is dan ook niet zo belangrijk voor me, dat snap je, zolang het maar boven een vrij lage drempel uitkomt. En er was nog iets dat ik aan wilde stippen, maar dat is me nu even ontschoten. Edit ik er straks nog wel even bij.

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 18 mei 2018, 15:33

tl;dr
Facilitator, katalysator, transformator

Whatever makes you happy, dude.

Flaaks
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door Flaaks » 18 mei 2018, 16:30

Langdurig voor je uit lullen is ook een teken van ouderdom.
Voorheen Vlaecks.

Flaaks
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door Flaaks » 18 mei 2018, 16:31

Het allemaal lezen waarschijnlijk ook. :mumble:
Voorheen Vlaecks.

United Hope
Heeft Geen Leven

Bericht door United Hope » 18 mei 2018, 16:34

ja dat leest niet zo lekker @kraut
668 neighbour of the beast

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 18 mei 2018, 16:36

United Hope schreef:
18 mei 2018, 16:34
ja dat leest niet zo lekker @kraut
klopt, en het is ook nog eens oeverloos gezwam.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 18 mei 2018, 19:03

gung ho schreef:
1. Wanneer ben je oud? 50 EN OUDER. Al zijn alle retro-artiesten natuurlijk gewoon geestelijk oud.

2a. Wat is oude(rwetse) muziek? MUZIEK VOORBIJ DE HOUDBAARHEIDSDATUM. En da's voor iedereen anders, maar ik heb daarin het laatste woord. Jawel!
2c. Wie bepaalt dat? IK

3. Kan oude(rwetse) muziek relevant zijn? JA. PUUR PERSOONLIJK. Maar pas als ik er mijn goedkeuring over uitspreek dan heeft het gezag.

4. Kunnen oude artiesten relevante muziek maken? JA. MAAR DAT IS WEL LASTIG, MEESTAL HEBBEN ZE VOORAL INVLOED VOOR HUN VIJFTIGSTE.

5. Hebben leeftijd en het maken van ouwelullenmuziek iets met elkaar te maken? JA
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 18 mei 2018, 19:17

Ik vind je betoog sterke elementen bevatten Kraut. Edoch het komt ook nogal eens wat cultuurpessimistisch over. Alsof er na die benoemde periode een stop op creativiteit is geweest. Terwijl er toch begin jaren negentig met de doorbraak van dance een aantal interessante ideeën zijn toegevoegd aan het grote idee van 'westerse muziek'.

En welke bands of substromingen daarin het belangrijkste zijn (geweest) mag je zelf uitmaken. En -alles is relatief-: als je dit aan iemand uit geboortejaar 1990 voorlegt hoor je iets anders. En als je dit aan iemand uit geboortejaar 1950 voorlegt hoor je ook weer iets anders. Ik had op de academie twee ouwe leraren, die vrienden waren. De ene zei 'ik ben bij Bowie gestopt', de andere kende Einstürzende Neubauten zowat beter dan ik toen. Maar ik durf er wat om te verwedden dat beiden de dance niet hebben meegemaakt (ze zijn vast ook al morsdood).
Extreemlinksche drammert

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 18 mei 2018, 20:06

Als ik zo een blik werp op mijn cd-kast moet ik constateren dat ik bij de meeste bands/artiesten later werk beter vind dan de eerste paar platen. Uitzonderingen als Led Zeppelin, Cypress Hill, Wu Tang Clan, Bob Dylan, Gang of four etc. etc. etc. daargelaten. ;)

Artiesten die tijdens het maken van hun platen ouder waren dan vijftig staan bijna niet in de kast: Nick Cave, Patti Smith, Johnny Cash, Faust, Mulatu, Swans, Tom Waits, Robert Wyatt en Neil Young (die was blijkbaar 50 toen hij de soundtrack van Dead Man opnam) lijken de enige artiesten die ik op hogere leeftijd nog interessante muziek vond maken.

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 18 mei 2018, 20:07

Overigens had de vragenlijst beter gekund. Ik had niet zoveel tijd vanmiddag.

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 18 mei 2018, 20:09

Nu dan?
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983

Siegfried Stahl. Lidnr.66.

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 18 mei 2018, 20:09

Richardus schreef:
18 mei 2018, 15:33
tl;dr
Te lang, niet gelezen.

Stop de tijd!

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 18 mei 2018, 20:10

Siegfried Stahl schreef:
18 mei 2018, 20:09
Nu dan?
Nu heb ik zeeën van tijd, maar nu moet ik Parquet Courts gaan luisteren... :sadyes:

Number9
Knuffelnerd

Bericht door Number9 » 18 mei 2018, 21:35

Krautsurfer schreef:
18 mei 2018, 13:48
Vrijwillige aanvulling op de vragenlijst:

Kijk, als ik nu even vanuit mezelf redeneer he. Wat ik nu eigenlijk belangrijk vind in muziek. Of in ieder geval relevant, in de meeste gevallen, want het is natuurlijk een enorm grijs gebied en zo he, maar dat snap je. Welnu, wat ik dus belangrijk vind, en dat heb ik inmiddels erg vaak geconstateerd in mijn persoonlijke beleving, is dat het gaat om De Idee. Niet zomaar een ideee, maar nee, het filosofische De Idee, en daarmee bedoel ik dan datgene, de vonk, die een bepaalde artiest of band, of eigenlijk wat dan ook, speciaal maakt. Dus dat kan van alles zijn, een bepaalde nieuwe manier van gitaarspelen, voor het eerst een bak electronica aanzwengelen, besluiten om een uur lang slechts 1 (een) noot te zingen, of gewoon besluiten om acht platen lang alleen maar steengoede liedjes uit te brengen, of krijsen boven louter een beetje gillen uit te tillen, of een nieuw ritme introduceren, enfin, je snapt me. Voor het gros der artiesten is 1 (een) zo'n idee al teveel gevraagd, en zullen ze het moeten doen met het inkleuren van andermans lijntjes, hetgeen natuurlijk een verdienste op zich kan zijn, maar het zal je waarschijnlijk geen roemruchte plek in mijn platenverzameling opleveren, maar misschien wel weer in die van iKer of van Klaz of frobbert of wiedanook, maar dat doet er niet toe, omdat iedereen nu eenmaal anders is, of in ieder geval anders dan ik. Het punt is dus dat artiesten maar zelden zo'n idee hebben, en als ze het hebben, is dat vaak ook het idee dat er voor gezorgd heeft dat ze uberhaupt muziek zijn gaan maken, zo van: Hee, ik heb een idee. laten we dat gaan doen, en dan doen ze (of hij of zij) dat, en dan is dat goed. De hele artiest / band is hiermee gerechtvaardigd. Maar zoals ik al eerder opmerkte, is dat idee an sich al heel zeldzaam, en ook nog eens vormend voor de verdere carriere, en nu komt het: Dat maakt het hebben van een tweede briljant idee nog vele malen zeldzamer. Om maar te zwijgen van het feit dat idee 1(een) inmiddels verantwoordelijk is voor de broodwinning van die band of artiest, plus de hele entourage eromheen, dus als je al een artiest of band hebt die het zeer zeldzame geluk heeft gehad een goed idee te hebben, dan is het nog vele, vele malen zeldzamer om een tweede Idee te ontwikkelen, ook omdat dat de broodwinning en inmiddels ook de identiteit van de artiest (of band, daar wil ik vanaf wezen) in de weg kan gaan zitten, om maar te zwijgen wat de platenmaatschappij oftewel in weze je broodheer daar dan wel van vind, van die ideeen, want hoe zet je zo iemand in godsnaam in de markt, daar valt toch geen brood mee te verdienen. Daar kan dan ook nog eens bijkomen dat zo'n artiest of band een enrom relevant goed en modern doorwrocht idee heeft, en dat dat voor zeer velen zelfs een belangrijk idee kan zijn, en daar komt waarschijnlijk bij dat voor hoe meer mensen het relevant is, hoe wateriger dat idee dan is wegens grootste gemene deler en zo, maar dat ik er daarom dan juist geen zak aan vind, aan dat idee, want ik heb mijn ideeen graag sterk, en inmiddels weet ik ook waar ik de dingen moet zoeken die ik fijn vind, en inmiddels maakt het me erg weinig meer uit of dat dan een origineel idee is of juist niet, maar, en dat is het punt een beetje denk ik, vaak zijn dat dan toch de originele ideeen die me het meeste aanspreken. En ik vermoed gebaseerd op persoonlijke ervaring, dat de meeste ideeen die ik leuk vind zo ruwweg tussen de jaren '65 - '85 vallen, met natuurlijk de nodige dingetjes uit de jaren '90 en '0 en '10 en zo, maar da's dan toch echt niet de grootste bulk, en ik denk persoonlijk dat dat komt omdat in die jaren '65-'85 muziek een andere rol dan nu had, namelijk veel belangrijker in het vormen van een persoonlijke identiteit dan tegenwoordig, omdat daar inmiddels veel meer kanalen beschikbaar voor zijn, en daar komt nog eens bij dat vernieuwing en experimenteerdrift (zoals we allen weten broodnodige voedingsbodem voor goede ideee) meer in de mode leken te zijn dan tegenwoordig, maar dat kan komen omdat ik inmiddels zelf de jongste niet meer ben, maar dat kan me eigenlijk geen bal meer schelen. ik luister gewoon graag naar muziek die ik leuk vind, en het zal me de bout hachelen wat anderen daarvan denken, en of dat dan aan een willekeurig idee van wat modern is voldoet of niet. Daar komt dan ook nog vaak bij dat de rest van een carriere van een succesvol artiest of band dan bestaat uit het raffineren van dat idee, hetgeen best een paar albums lang interessant kan zijn, maar daarna houdt het toch vaak op. 'Vernieuwing' zit 'm dan vaak in een gepolijster geluid hetgeen het originele idee dan toegankelijker maakt voor een groter publiek, maar dan gaat voor mij juist de charme d'r af, en blijf ik toch liever naar die oude platen luisteren, want van goede ideeen krijg ik niet zo snel genoeg. Geluidskwaliteit is dan ook niet zo belangrijk voor me, dat snap je, zolang het maar boven een vrij lage drempel uitkomt. En er was nog iets dat ik aan wilde stippen, maar dat is me nu even ontschoten. Edit ik er straks nog wel even bij.
Goed verhaal. Lekker kort. Rare sublimale boodschap.
Number9, lid nummer 25.
The sacred pint alone can unbind the tongue of Dedalus.

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 18 mei 2018, 22:24

gung ho schreef:
1. Wanneer ben je oud?
In puur muziekgerelateerde termen? Als het je niet meer lukt om mee te praten in het huidige muzikale landschap me dunkt. Die mensen zie je hier over het algemeen dan ook niet meer. Nou ja, soms wel. Ze zijn vrij makkelijk te herkennen. Niet alleen omdat ze zich bedienen van gemeenplaatsen (waarin het er meestal op neerkomt dat rock/gitaarmuziek oud en afgedaan is en dance/electronica helemaal hip en van nu - een discussie die in de jaren '90 van de vorige eeuw al achterhaald was) maar ook omdat ze het er vooral druk mee hebben anderen 'oud' te noemen. Hun 'meninkjes' hebben dan ook zelden daadwerkelijk inhoudelijk iets met muziek van doen maar dienen vooral om zichzelf te profileren als de hippe dudes (het zijn altijd mannen) die ze toch echt al heel lang niet meer zijn :no:

Ik zou nu kunnen proberen om ook de rest van de vragen inhoudelijk te beantwoorden maar dat vind ik lastig want termen als 'relevant', 'ouderwets' en 'ouwelullenmuziek' zijn uiteindelijk allemaal subjectief.
“May my mercy prevail over my wrath.”

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 18 mei 2018, 23:39

frobbert schreef:
18 mei 2018, 22:24
mee te praten in het huidige muzikale landschap
:crazy: :lol:

Verder wel aardig stukje hoor, maar dit vond ik raar :bounce:

Link
"'Samenleving' is een biologische constructie."
                                                — Kryptozoid, lid 69

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 19 mei 2018, 07:30

Nu ja, bij tegenwoordige popkwisjes ga ik weleens de mist in...ik heb echt geen idee wie de huidige hitparade's vullen..maar als u iets wilt weten over de jaren 60 of 70 dan kan ik bijna elk obscuur en niet ter zake doend bandje (Can!) wel benoemen en omschrijven en wat liedjes van ze noemen.. Ik ben dus oud. Sia? Maan? :?
Johnny Lydon 1983

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 19 mei 2018, 07:32

frobbert schreef:
gung ho schreef:
1. Wanneer ben je oud?
In puur muziekgerelateerde termen? Als het je niet meer lukt om mee te praten in het huidige muzikale landschap me dunkt. Die mensen zie je hier over het algemeen dan ook niet meer. Nou ja, soms wel. Ze zijn vrij makkelijk te herkennen. Niet alleen omdat ze zich bedienen van gemeenplaatsen (waarin het er meestal op neerkomt dat rock/gitaarmuziek oud en afgedaan is en dance/electronica helemaal hip en van nu - een discussie die in de jaren '90 van de vorige eeuw al achterhaald was) maar ook omdat ze het er vooral druk mee hebben anderen 'oud' te noemen. Hun 'meninkjes' hebben dan ook zelden daadwerkelijk inhoudelijk iets met muziek van doen maar dienen vooral om zichzelf te profileren als de hippe dudes (het zijn altijd mannen) die ze toch echt al heel lang niet meer zijn :no:

I
Mooi om te zien dat u niet op de man speelt. Heel mooi! :up:
Johnny Lydon 1983

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 19 mei 2018, 07:45

Gelukkig neemt hij anderen hierover nooit de maat. Dat zou redelijk hypocriet zijn.

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 19 mei 2018, 08:59

frobbert schreef:
gung ho schreef:
1. Wanneer ben je oud?

Ik zou nu kunnen proberen om ook de rest van de vragen inhoudelijk te beantwoorden maar dat vind ik lastig want termen als 'relevant', 'ouderwets' en 'ouwelullenmuziek' zijn uiteindelijk allemaal subjectief.
En blah blah bla bla... het heeft je nogal geraakt.
Sterkte ermee, Frobberwt.
Extreemlinksche drammert

gung ho
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door gung ho » 19 mei 2018, 09:07

frobbert schreef:
In puur muziekgerelateerde termen?
:lol:

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 19 mei 2018, 09:27

Siegfried Stahl schreef:
19 mei 2018, 07:32
Mooi om te zien dat u niet op de man speelt. Heel mooi! :up:
gung ho schreef:
19 mei 2018, 07:45
Gelukkig neemt hij anderen hierover nooit de maat.
:crazy:

Wat een rááááre opmerkingen. Dat doe ik wel!
iKer schreef:
19 mei 2018, 08:59
En blah blah bla bla... het heeft je nogal geraakt.
Sterkte ermee, Frobberwt.
Hey, ik kan er niet aan doen dat jij je aangesproken voelt :p

Maar zeg nou zelf Ikel, regelmatig fulmineren tegen retro-acts, Led Zeppelin afdoen als zijnde oubollig, en dan in één adem door Jack White alsook z'n White Stripes op het schild hijsen, vind je dat zelf ook niet een beetje raar? Is dat niet een beetje net zoiets als de bio-industrie veroordelen terwijl je net een joekel van een kiloknaller naar binnen aan het werken bent? ;)

Waarschijnlijk vind je zelf van niet. De ervaring leert dat "Jij bent oud!"-roepers weliswaar erg goed op de hoogte zijn van de stickertjes die op muziek geplakt worden maar muzikaal-inhoudelijk weinig benul hebben :no:

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 19 mei 2018, 09:41

gung ho schreef:
19 mei 2018, 07:45
Gelukkig neemt hij anderen hierover nooit de maat. Dat zou redelijk hypocriet zijn.
Dat is inderdaad heel fijn.
Johnny Lydon 1983

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 19 mei 2018, 10:00

Ik heb volkomen niet de illusie op de hoogte of hip te zijn.

Wat ik wel weet is dat ik niet als inwoner tot het reservaat van stokouwe mannen behoor die Led Zeppelin of AC/DC voor zichzelf verheft boven alles wat daarna kwam. Of nog erger: Bob Dylan of Neil Young. Dat is voor mij helemaal de treurigheid ten top. Ik zie uitgemergelde lijven voor me die tradities ouder dan zwarte piet boven alles willen verheffen. Nvrmnd.

Anderzijds: het is best leuk, zo'n reservaat van ouderdom en traditie. Belangrijk zelfs.
Extreemlinksche drammert

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 19 mei 2018, 12:16

:eek:

Weet je wat treurig is, Ikel? Treurig is dat je met dit postje precies bevestigt wat ik hierboven schreef. Dat je me in feite gelijk geeft. En dat je dat zelf kennelijk niet door hebt.

Ja, dat is best treurig. En ook wel een beetje grappig. Maar vooral treurig...

:lol: :cry:

frobbert
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door frobbert » 19 mei 2018, 12:28

iKer schreef:
19 mei 2018, 10:00
Ik heb volkomen niet de illusie op de hoogte of hip te zijn.

Wat ik wel weet is dat ik niet als inwoner tot het reservaat van stokouwe mannen behoor die Led Zeppelin of AC/DC voor zichzelf verheft boven alles wat daarna kwam.
Maar niemand doet dat hier volgens mij. Ik ook niet. Jij maakt dat er van, zoals je overal een wedstrijdje van maakt teneinde je eigen vermeende 'jeugdigheid' of whatever tentoon te spreiden, maar die strijd zit echt alleen maar in jouw hoofd :yes:

Plaats reactie