Discussies waar we nog niet klaar mee zijn.

Alles wat niet onder de bovenstaande kopjes valt kun je hier kwijt...
Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Re: Discussies waar we nog niet klaar mee zijn.

Bericht door Siegfried Stahl » 11 jun 2018, 21:13

Hadden we die leipo ook uitgenodigd om er wat over te zeggen? Nee toch?
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983

Siegfried Stahl. Lidnr.66.

Rainy Day Woman
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Rainy Day Woman » 11 jun 2018, 21:56

iKer schreef:
11 jun 2018, 21:10
En vwb Can: Johnny kan wel zijn fascinatie voor Can niet kwijt hebben gekund in de Sex Pistols.
En Dat kan tot spanningen hebben geleid in de band. Of gewoon dat Johnny op een avond dacht 'kut, kon ik maar in Can zingen in plaats van nu met de SP op te treden.'

Ook dat zou ik onder de noemer 'invloed' durven scharen.

En vandaag werd ik sterk door Jezus, Hitler, Trump beïnvloed.
Ik haalde ze alle drie aan in een lezing die ik gaf.
Zie hoe iKer hier subtiel meldt dat ie een lezing heeft gegeven. :lol:
Shine a little light on my darkness, babe

Flaaks
Knuffelnerd

Bericht door Flaaks » 11 jun 2018, 23:14

Jezus, die Trump lijkt soms net Hitler. Het kan in één zin.
Voorheen Vlaecks.

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 12 jun 2018, 05:37

Goed zo.
Facilitator, katalysator, transformator

Whatever makes you happy, dude.

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 12 jun 2018, 05:39

Rainy Day Woman schreef:
11 jun 2018, 21:56
iKer schreef:
En vwb Can: Johnny kan wel zijn fascinatie voor Can niet kwijt hebben gekund in de Sex Pistols.
En Dat kan tot spanningen hebben geleid in de band. Of gewoon dat Johnny op een avond dacht 'kut, kon ik maar in Can zingen in plaats van nu met de SP op te treden.'

En vandaag werd ik sterk door Jezus, Hitler, Trump beïnvloed.
Ik haalde ze alle drie aan in een lezing die ik gaf.
Zie hoe iKer hier subtiel meldt dat ie een lezing heeft gegeven. :lol:
En hoe boven jouw post Siegfriet zich een select elitair groepje voelt :lol:
Facilitator, katalysator, transformator

Whatever makes you happy, dude.

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 12 jun 2018, 07:35

David schreef:
11 jun 2018, 19:39
Ik post niet veel maar als ik post post ik de waarheid.
Ik wil Gung Ho, Siegfried en Kryptozoid feliciteren met de waarheid
Als we het extreem ruime begrip van 'invloed' van Krautsurfer, Frobbert en Rainy day woman aanhouden dan zou elk bandje in z'n bio zo'n 2000 namen van artiesten en bands op moeten sommen. Onwerkbaar. Afbakening is een must omdat het einde anders zoek is en de term 'invloed' dan inderdaad geen effectieve waarde meer heeft.

Hiermee is de discussie ten einde.
Als je het hebt over bio's van bandjes...

Maar daar hebben we het dus niet over.
Next.
Too Freud to live
Too Jung to die

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 12 jun 2018, 07:37

iKer schreef:

Ik prang je aan mijn boezem, iKert.
Too Freud to live
Too Jung to die

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 12 jun 2018, 07:39

Flaaks schreef:
11 jun 2018, 23:14
Jezus, die Trump lijkt soms net Hitler. Het kan in één zin.
Met Jezus he, samen met Jezus.
Extreemlinksche drammert

iKer
Meganerd

Bericht door iKer » 12 jun 2018, 07:41

Siegfried Stahl schreef:
11 jun 2018, 21:13
Hadden we die leipo ook uitgenodigd om er wat over te zeggen? Nee toch?
Die leipo nodigt zichzelf altijd uit op feestjes.
Daarvoor is het een leipo.

Wel een leipo met kijk op de zaak overigens.
:drink:
Extreemlinksche drammert

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 12 jun 2018, 08:13

Krautsurfer schreef:
12 jun 2018, 07:35
David schreef:
[...]dan zou elk bandje in z'n bio zo'n 2000 namen van artiesten en bands op moeten sommen.

Zo heb ik dat ook opgevat. Sprekend over de invloed van de ene artiest op de andere, roep je een, noem het maar 'cultuurhistorisch-beschouwende, context op van hoe aspecten van het werk van de ene artiest terug te zien (horen, lezen, etc.) in het werk van de andere. Vandaar dat ik er op hamer om dat woord vooral daarvoor te gebruiken.

Maar waar hebben jullie het dan volgens jou wel over? Dat Johnny Rotten het tof vond om naar krautrock te luisteren? Dat heb je al lang aangetoond. Om te zeggen dat zijn (inc. de Sex Pistols en/of PIL) werk krautrock-invloeden heeft, zal je dat toch meer substantieel aan moeten tonen, en persoonlijk heb ik er niet eens moeite mee om dat aan te nemen; zoals ik al zei ben ik niet eens goed genoeg bekend met het werk van Can en PIL. Maar dan moet er dus wel eerst iets zijn om aan te nemen! Een citaat (of honderdduizenden citaten) van Johhny Rotten waarin ie dat letterlijk zegt, toont niks aan (alhoewel honderdduizenden van zulke citaten in ieder geval een obsessie aannemelijk zouden maken); Johnny Rotten is netzomin als jij en Frobbert (en iker, lol) immuun voor de post hoc ergo propter hoc drogredenering.
"'Samenleving' is een biologische constructie."
                                                — Kryptozoid, lid 69

frobbert
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door frobbert » 12 jun 2018, 08:35

Ik vind Jerry Garcia's opa een mooie uitleg van wat ik (en volgens mij ook Kraut en Ikel) eigenlijk al heel de tijd bedoel. Jammer dat het afkomstig is van degene die meent me voor leugenaar uit te moeten maken maar toch, dank hiervoor. Ik heb 'hoorbaarheid' en 'aantoonbaarheid' nooit als argument aangevoerd. Daar ging het me ook helemaal niet om. Het ging mij er alleen maar om dat..... ach laat ook maar :yawn:
“May my mercy prevail over my wrath.”

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 12 jun 2018, 08:45

Kryptozoid schreef:
12 jun 2018, 08:13
Zo heb ik dat ook opgevat. Sprekend over de invloed van de ene artiest op de andere, roep je een, noem het maar 'cultuurhistorisch-beschouwende, context op van hoe aspecten van het werk van de ene artiest terug te zien (horen, lezen, etc.) in het werk van de andere. Vandaar dat ik er op hamer om dat woord vooral daarvoor te gebruiken.
Daar kun je nu wel op hameren, maar zat andere mensen gebruiken domweg het woord 'invloed' zoals ik. Je hoeft het niet direct terug te horen. Daar heb je de uitdrukking 'klinkt als' voor. Als ik even kort door de bocht mag.
Oud voorbeeld: Ooit leerde 1ofthemFaces me een accoordenschema van een liedje waar-ie aan werkte. Ik heb daar vervolgens wat accoorden bijgevonden. Een andere melodie bij bedacht. Het doorontwikkeld. Ander ritme. Uiteindelijk waren al Faces' accoorden weg, en was er een nieuw nummer. Als je ze allebei zou horen, zouden ze niks meer met elkaar te maken hebben. Niemand zal ooit de connectie kunnen horen of benoemen of aantonen, zonder dat ik vertel hoe het zit. En dat ben ik aan niemand verplicht. Ik vind toch dat Faces' nummer mij beinvloed heeft. En mocht ik ooit een cassette met dergelijke nummers de wereld insturen zou ik nooit in de Bio zetten dat ik door Faces ben beinvloed, omdat dat niet relevant is voor een bio. Echter. Zou ik geinterviewd worden, en men vraagt naar mijn invloeden, of muzikale helden, dan zou Faces zeker ter sprake komen.
En dan zouden vervolgens Gung Ho en jij aankomen met het verhaal dat het onzin is, omdat het niet aantoonbaar is. En dat ik het achteraf vertel om mezelf een zekere air aan te meten.
En dat, dat vind ik dus pertinente onzin.
Kryptozoid schreef:
Maar waar hebben jullie het dan volgens jou wel over?
Of bepaalde Punks nu echt zo vast in hun eigen hokjes zaten dat het onwaarschijnlijk zou zijn dat ze naar bepaalde prog en aanverwanten zouden luisteren. Want Sieg raakte van dat hele idee dermate overstuur dat frob er een topic over moest openen.
Kryptozoid schreef:
Dat Johnny Rotten het tof vond om naar krautrock te luisteren? Dat heb je al lang aangetoond.
Dat lijkt mij ook. Zou je dat aub ook nog een keer aan Siegfried willen vertellen? En dat is wat mij betreft nog steeds de crux van de discussie. Niet een of andere droge uiteenzetting of iets een invloed mag heten of niet.
Kryptozoid schreef:
Om te zeggen dat zijn (inc. de Sex Pistols en/of PIL) werk krautrock-invloeden heeft, zal je dat toch meer substantieel aan moeten tonen, en persoonlijk heb ik er niet eens moeite mee om dat aan te nemen; zoals ik al zei ben ik niet eens goed genoeg bekend met het werk van Can en PIL. Maar dan moet er dus wel eerst iets zijn om aan te nemen! Een citaat (of honderdduizenden citaten) van Johhny Rotten waarin ie dat letterlijk zegt, toont niks aan (alhoewel honderdduizenden van zulke citaten in ieder geval een obsessie aannemelijk zouden maken); Johnny Rotten is netzomin als jij en Frobbert (en iker, lol) immuun voor de post hoc ergo propter hoc drogredenering.
Waarom moet ik dat aantonen? Ik heb het niet verzonnen of zo.
Ik vind het aannemelijk.
Want:
JR zegt het zelf. Al vrij consequent, al 40 jaar lang. En het wordt door vrij veel mensen zo opgevat. Soms zijn mensen (ik niet) er dermate van overtuigd dat ze PIL een kopie van Can noemen. Hetgeen natuurlijk onzin is, Zoals JR duidelijk aangaf.
Inmiddels is gebleken dat-ie Can leerde kennen via Sid Vicious. Voordat ze bij de Sex Pistols zaten. Dus van een post hoc ergo propter hoc lijkt me geen sprake. Waarom zou-ie daar in vredesnaam over liegen? Als-ie toevallig geinterviewd zou zijn voordat-ie bij de Pistols zat, was het misschien ook wel ter sprake gekomen.
Dan zou je ook nog 's als je per se wilt Outside My Door kunnen draaien, en je focussen op de zang, en daarna nog 's wat van The Pistols, en dan zal blijken dat het allemaal niet zoo vreselijk ver uit elkaar ligt.
Dan blijkt vervolgens ook nog 's dat-ie bij Can wilde zingen.
En dan mag Can maar geen invloed hebben op JR?

Vin'k raar.
Laatst gewijzigd door Krautsurfer op 12 jun 2018, 09:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Too Freud to live
Too Jung to die

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 12 jun 2018, 08:52

frobbert schreef:
12 jun 2018, 08:35
Ik vind Jerry Garcia's opa een mooie uitleg van wat ik (en volgens mij ook Kraut en Ikel) eigenlijk al heel de tijd bedoel. Jammer dat het afkomstig is van degene die meent me voor leugenaar uit te moeten maken maar toch, dank hiervoor. Ik heb 'hoorbaarheid' en 'aantoonbaarheid' nooit als argument aangevoerd. Daar ging het me ook helemaal niet om. Het ging mij er alleen maar om dat..... ach laat ook maar :yawn:
Ik meen niet je voor leugenaar uit te moeten maken; ik heb er geen moeite mee te zeggen dat je loog, nadat ik, kort nadat jij had gezegd niet geïnteresseerd te zijn in de betekenis van het woord 'invloed', een door Gung Ho opgegraven postje zag waarin juist jij dat expliciet ter sprake bracht. Ik kan me niet voorstellen dat je er erg mee zit, maar voor het geval dat dat wel zo is, wil ik bij dezen dan een complimentje geven voor de vele leuke draadjes die je een paar weken terug plaatste.

Ik snap verder ook goed hoe jij, en Kraut (en nu ook iKer, lol) het bedoelen, maar ik (en ik vermoed dat dat ook geldt voor Gung Ho en Siegfried, waar jullie discussie eigenlijk mee was) vind het vertroebelend om voor dat fenomeen het woord 'invloed' te gebruiken, omdat dat woord daardoor veel betekenis verliest. Ik weet dat jij 'hoorbaarheid' en 'aantoonbaarheid' nooit als argument hebt gebruikt, en dat is nou net waarom je het woord 'invloed' dan ook maar moet vermijden. Althans, dat vind ik.
                                                — Kryptozoid, lid 69

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 12 jun 2018, 09:11

En daar heeft u gelijk in!
Johnny Lydon 1983

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 12 jun 2018, 09:12

Krautsurfer schreef:
12 jun 2018, 08:45
Kryptozoid schreef:
Daar kun je nu wel op hameren, maar zat andere mensen gebruiken domweg het woord 'invloed' zoals ik. Je hoeft het niet direct terug te horen. Daar heb je de uitdrukking 'klinkt als' voor. Als ik even kort door de bocht mag.
Oud voorbeeld: Ooit leerde 1ofthemFaces me een accoordenschema van een liedje waar-ie aan werkte. Ik heb daar vervolgens wat accoorden bijgevonden. Een andere melodie bij bedacht. Het doorontwikkeld. Ander ritme. UIteindelijk waren al Faces' accoorden weg, en was er een nieuw nummer. Als je ze allebei zou horen, zouden ze niks meer met elkaar te maken hebben. Niemand zal ooit de connectie kunnen horen of benoemen of aantonen, zonder dat ik vertel hoe het zit. En dat ben ik aan niemand verplicht. Ik vind toch dat Faces' nummer mij beinvloed heeft. En mocht ik ooit een cassette met dergelijke nummers de wereld insturen zou ik nooit in de Bio zetten dat ik door Faces ben beinvloed, omdat dat niet relevant is voor een bio. Echter. Zou ik geinterviewd worden, en men vraagt naar mijn invloeden, dan zou Faces zeker ter sprake komen.
En dan zouden vervolgens Gung Ho en jij aankomen met het verhaal dat het onzin is, omdat het niet aantoonbaar is. En dat ik het achteraf vertel om mezelf een zekere air aan te meten.
En dat, dat vind ik dus pertinente onzin.
Zonder de hele context, die inderdaad aannemelijk maakt dat dat nummer van Faces een invloed was, zou ik het inderdaad weinig zinvol vinden om hier van invloed te spreken. Die hele context, de onstaansgeschiedenis, vind ik doorslaggevend. Je zou overigens nog steeds kunnen stellen dat dat nummer van Faces een invloed op jou en je creatieve proces, maar niet op je product is geweest; een lezing waar ik eigenlijk de voorkeur aan zou geven.
Krautsurfer schreef:
Kryptozoid schreef:
Maar waar hebben jullie het dan volgens jou wel over?
Of bepaalde Punks nu echt zo vast in hun eigen hokjes zaten dat het onwaarschijnlijk zou zijn dat ze naar bepaalde prog en aanverwanten zouden luisteren. Want Sieg raakte van dat hele idee dermate overstuur dat frob er een topic over moest openen.
Kryptozoid schreef:
Dat Johnny Rotten het tof vond om naar krautrock te luisteren? Dat heb je al lang aangetoond.
Dat lijkt mij ook. Zou je dat aub ook nog een keer aan Siegfried willen vertellen? En dat is wat mij betreft nog steeds de crux van de discussie. Niet een of andere droge uiteenzetting of iets een invloed mag heten of niet.
Dat laatste is eigenlijk mijn enige insteek in deze discussie, en ben me er ook pas mee gaan bemoeien toen jij en/of Frobbert gaandweg de betekenis van het woord 'invloed' leken te willen verwateren om de stelling overeind te houden. Dat had mogelijk helemaal niet gehoeven, gezien de argumentatie die je hieronder aanlevert.
Krautsurfer schreef:
Kryptozoid schreef:
Om te zeggen dat zijn (inc. de Sex Pistols en/of PIL) werk krautrock-invloeden heeft, zal je dat toch meer substantieel aan moeten tonen, en persoonlijk heb ik er niet eens moeite mee om dat aan te nemen; zoals ik al zei ben ik niet eens goed genoeg bekend met het werk van Can en PIL. Maar dan moet er dus wel eerst iets zijn om aan te nemen! Een citaat (of honderdduizenden citaten) van Johhny Rotten waarin ie dat letterlijk zegt, toont niks aan (alhoewel honderdduizenden van zulke citaten in ieder geval een obsessie aannemelijk zouden maken); Johnny Rotten is netzomin als jij en Frobbert (en iker, lol) immuun voor de post hoc ergo propter hoc drogredenering.
Waarom moet ik dat aantonen? Ik heb het niet verzonnen of zo.
Ik vind het aannemelijk.
Want:
JR zegt het zelf. Al vrij consequent, al 40 jaar lang. En het wordt door vrij veel mensen zo opgevat. Soms zijn mensen (ik niet) er dermate van overtuigd dat ze PIL een kopie van Can noemen. Hetgeen natuurlijk onzin is, Zoals JR duidelijk aangaf.
Inmiddels is gebleken dat-ie Can leerde kennen via Sid Vicious. Voordat ze bij de Sex Pistols zaten. Dus van een post hoc ergo propter hoc lijkt me geen sprake. Waarom zou-ie daar in vredesnaam over liegen? Als-ie toevallig geinterviewd zou zijn voordat-ie bij de Pistols zat, was het misschien ook wel ter sprake gekomen.
Dan zou je ook nog 's als je per se wilt Outside My Door kunnen draaien, en je focussen op de zang, en daarna nog 's wat van The Pistols, en dan zal blijken dat het allemaal niet zoo vreselijk ver uit elkaar ligt.
Dan blijkt vervolgens ook nog 's dat-ie bij Can wilde zingen.
En dan mag Can maar geen invloed hebben op JR?

Vin'k raar.
Nogmaals, om te zeggen dat 't werk van Can een invloed is op het werk van Johnny Rotten, blijf ik erbij dat 't op een of andere manier substantieel d.w.z. aantoonbaar moet zijn. Dat hoeft helemaal niet vergezocht; die luistertips die je geeft, vind ik goed genoeg (Ik heb noch PIL, noch Can in mijn 'binnenkort te beluisteren' lijstje staan. en zoals gezegd interesseert de concrete invulling van de situatie me eigenlijk nauwelijks) :up:

Ik merk trouwens net dat ik niet kan forumen met mijn VPN aan (krijg een opmerking over 'IP adres op de zwarte lijst'), en ik wil weer eens proberen iets te downloaden, dus moet hier ff offline.
Laatst gewijzigd door Kryptozoid op 12 jun 2018, 09:14, 1 keer totaal gewijzigd.
                                                — Kryptozoid, lid 69

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 12 jun 2018, 09:13

Siegfried Stahl schreef:
12 jun 2018, 09:11
Ach, tomatoes, tomatoes..
Maar hier hadden frobbert en ik gelijk in:
Kryptozoid schreef:
Too Freud to live
Too Jung to die

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 12 jun 2018, 09:15

Krautsurfer schreef:
12 jun 2018, 09:13
Siegfried Stahl schreef:
12 jun 2018, 09:11
Ach, tomatoes, tomatoes..
Maar hier hadden frobbert en ik gelijk in:
Kryptozoid schreef:
Je zou kunnen zeggen dat ie er door geïnspireerd is :mrgreen:
                                                — Kryptozoid, lid 69

frobbert
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door frobbert » 12 jun 2018, 09:15

Kryptozoid schreef:
12 jun 2018, 08:52
frobbert schreef:
12 jun 2018, 08:35
Ik meen niet je voor leugenaar uit te moeten maken; ik heb er geen moeite mee te zeggen dat je loog, nadat ik, kort nadat jij had gezegd niet geïnteresseerd te zijn in de betekenis van het woord 'invloed', een door Gung Ho opgegraven postje zag waarin juist jij dat expliciet ter sprake bracht. Ik kan me niet voorstellen dat je er erg mee zit, maar voor het geval dat dat wel zo is, wil ik bij dezen dan een complimentje geven voor de vele leuke draadjes die je een paar weken terug plaatste.

Ik snap verder ook goed hoe jij, en Kraut (en nu ook iKer, lol) het bedoelen, maar ik (en ik vermoed dat dat ook geldt voor Gung Ho en Siegfried, waar jullie discussie eigenlijk mee was) vind het vertroebelend om voor dat fenomeen het woord 'invloed' te gebruiken, omdat dat woord daardoor veel betekenis verliest. Ik weet dat jij 'hoorbaarheid' en 'aantoonbaarheid' nooit als argument hebt gebruikt, en dat is nou net waarom je het woord 'invloed' dan ook maar moet vermijden. Althans, dat vind ik.
De hele aanleiding voor dat invloeden-draadje was een berichtje in dit topic. De manier waarop ik gekozen heb dit te formuleren was natuurlijk prikkelend bedoeld. Mijn bedoeling hiermee heb ik in datzelfde draadje ook al duidelijk gemaakt. Was veel muziek die in de punktijd tot vijand werd gebombardeerd ook daadwerkelijk de vijand? Voor mezelf was ik daar al een tijdje uit. Ik vind niet dat ik gelogen heb.

Maar goed, de 'discussie' ontaardde al snel in dit:
Afbeelding
"Hobba!!..... Moe hobba zijn!!... Is nie hobba!!... Invloe moe hobba!!... Hobba hobba hobba.."

Anwyay, je weet in ieder geval wat ik bedoel. We worden het er alleen niet over eens. Prima.

Ik vraag me af of de discussie ook zo geescaleerd was als we het hadden gehad over (laten we zeggen) Morrisey's verering van The New York Dolls of Tony Iommi's geinspireerd zijn door Django Reinhardt

David
Hop hop

Bericht door David » 12 jun 2018, 09:18

Krautsurfer schreef:
David schreef:
Als we het extreem ruime begrip van 'invloed' van Krautsurfer, Frobbert en Rainy day woman aanhouden dan zou elk bandje in z'n bio zo'n 2000 namen van artiesten en bands op moeten sommen. Onwerkbaar. Afbakening is een must omdat het einde anders zoek is en de term 'invloed' dan inderdaad geen effectieve waarde meer heeft.

Next.

Het gaat in mijn posting niet over bio's van bandjes. Dat was slechts een klein voorbeeld om de onwerkbaarheid van de te ruime definitie van het begrip 'invloed' die je aanhangt aan te tonen.
Maar ik vrees dat je de intelligentie ontbeert om de kern van mijn posting tot je door te laten dringen.

Daardoor is het pure domheid die maakt dat de discussie maar doorzeurt, terwijl die eigenlijk allang ten einde is, of zou moeten zijn.

Hier laat ik het bij :wave:

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 12 jun 2018, 09:21

frobbert schreef:
12 jun 2018, 09:15

Ik vraag me af of de discussie ook zo geescaleerd was als we het hadden gehad over (laten we zeggen) Morrisey's verering van The New York Dolls of Tony Iommi's geinspireerd zijn door Django Reinhardt
:lol:
Het is inderdaad getriggerd door een gevalletje van gefrustreerde punk-politie, a.k.a. Siegfried Stahl.
Godallemachtig.. De onzin die híj erbij heeft gesleept om z'n gelijk te halen.. Daar zou nog 's een topic over geopend moeten worden.
Maar niet door mij.
Ben er wel even klaar mee.
:up:
Too Freud to live
Too Jung to die

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 12 jun 2018, 09:22

David schreef:
12 jun 2018, 09:18
Krautsurfer schreef:
David schreef:

Next.

Het gaat in mijn posting niet over bio's van bandjes. Dat was slechts een klein voorbeeld om de onwerkbaarheid van de te ruime definitie van het begrip 'invloed' die je aanhangt aan te tonen.
Maar ik vrees dat je de intelligentie ontbeert om de kern van mijn posting tot je door te laten dringen.

Daardoor is het pure domheid die maakt dat de discussie maar doorzeurt, terwijl die eigenlijk allang ten einde is, of zou moeten zijn.

Dank je voor weer een zinloze bijdrage.
Verder alles goed, Billy?

Leuk om je hier weer 'ns te zien, trouwens.
Too Freud to live
Too Jung to die

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 12 jun 2018, 09:30

Krautsurfer schreef:
12 jun 2018, 09:21
frobbert schreef:

Het is inderdaad getriggerd door een gevalletje van gefrustreerde punk-politie, a.k.a. Siegfried Stahl.
Godallemachtig.. De onzin die híj erbij heeft gesleept om z'n gelijk te halen.. Daar zou nog 's een topic over geopend moeten worden.
Maar niet door mij.
Niet zeuren, je stond met een bek vol tanden! :finger:
Johnny Lydon 1983

frobbert
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door frobbert » 12 jun 2018, 09:31

David schreef:
Kan bijna niet missen hè?

Hey David, zeg 's iets over Geert Wilders!

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 12 jun 2018, 09:35

Siegfried Stahl schreef:
12 jun 2018, 09:30
Krautsurfer schreef:
12 jun 2018, 09:21
frobbert schreef:

Maar niet door mij.
Niet zeuren, je stond met een bek vol tanden! :finger:
Ja hoor, kijk maar:
:D

:wave:
Too Freud to live
Too Jung to die

Number9
Knuffelnerd

Bericht door Number9 » 12 jun 2018, 10:11

Afbeelding
Number9, lid nummer 25.
The sacred pint alone can unbind the tongue of Dedalus.

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 12 jun 2018, 10:31

frobbert schreef:
Wat mij betreft niet hoor. Inspiratie is heel breed, en verering is weer wat anders.
                                                — Kryptozoid, lid 69

frobbert
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door frobbert » 12 jun 2018, 10:45

Kryptozoid schreef:
12 jun 2018, 10:31
frobbert schreef:
Wat mij betreft niet hoor. Inspiratie is heel breed, en verering is weer wat anders.
Toch noemen beide heren deze artiesten ook als invloed, al is die m.i. niet direct te horen. Let wel, zij zeggen dit, ik niet.

Het blijft in ieder geval voor de hobba's met hun rigide opvatting van de term 'invloed' dus een beetje hangen in semantisch gezwatel :p

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 12 jun 2018, 10:58

frobbert schreef:
12 jun 2018, 10:45
een beetje hangen in semantisch gezwatel :p
Inderdaad. Lydon, Iommi en Morrissey zijn wat mij betreft geen autoriteiten op het gebied van semantiek, dus wat die er zelf over zeggen, is van weinig waarde. Artiesten beweren wel vaker rare dingen.
                                                — Kryptozoid, lid 69

frobbert
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door frobbert » 12 jun 2018, 11:02

Kryptozoid schreef:
12 jun 2018, 10:58
frobbert schreef:
Inderdaad. Lydon, Iommi en Morrissey zijn wat mij betreft geen autoriteiten op het gebied van semantiek, dus wat die er zelf over zeggen, is van weinig waarde. Artiesten beweren wel vaker rare dingen.
Toch hecht ik als muziekliefhebber meer waarde aan wat zij zeggen, hoe 'raar' het jou ook in de oren mag klinken. Ongelogen :yes:

United Hope
Heeft Geen Leven

Bericht door United Hope » 12 jun 2018, 11:13

:yawn:
668 neighbour of the beast

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 12 jun 2018, 11:15

frobbert schreef:
12 jun 2018, 11:02
Kryptozoid schreef:
12 jun 2018, 10:58
frobbert schreef:
Toch hecht ik als muziekliefhebber meer waarde aan wat zij zeggen, hoe 'raar' het jou ook in de oren mag klinken. Ongelogen :yes:
Ik ben in een restaurant nooit zo benieuwd naar wat de kok te melden heeft. Tenzij er iemand als Zappa of Lemmy of Varg achter het fornuis staat, maar die onderbouwen ook goed (Varg weliswaar hier en daar met enig revisionisme, maar de geschiedenis wordt geschreven door winnaars).
                                                — Kryptozoid, lid 69

United Hope
Heeft Geen Leven

Bericht door United Hope » 12 jun 2018, 11:26

frobbert
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door frobbert » 12 jun 2018, 11:30

Kryptozoid schreef:
12 jun 2018, 11:15
Ik ben in een restaurant nooit zo benieuwd naar wat de kok te melden heeft.
Wat doe je dan überhaupt in deze 'discussie'? En kun je je zoiets niet bedenken voordat je mensen van liegen beticht? :roll: :finger:

United Hope
Heeft Geen Leven

Bericht door United Hope » 12 jun 2018, 11:31

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 12 jun 2018, 11:32

United Hope schreef:
12 jun 2018, 11:26
                                                — Kryptozoid, lid 69

United Hope
Heeft Geen Leven

Bericht door United Hope » 12 jun 2018, 11:38

Kryptozoid schreef:
12 jun 2018, 11:32
United Hope schreef:

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 12 jun 2018, 11:38

United Hope schreef:
12 jun 2018, 11:38
Kryptozoid schreef:
United Hope schreef:
Gapen werkt aanstekelijk.

— Kryptozoid, lid 69

United Hope
Heeft Geen Leven

Bericht door United Hope » 12 jun 2018, 11:39

Kryptozoid schreef:
United Hope schreef:
Kryptozoid schreef:
United Hope schreef:

frobbert
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door frobbert » 12 jun 2018, 11:45

Afbeelding

United Hope
Heeft Geen Leven

Bericht door United Hope » 12 jun 2018, 12:13

David
Hop hop

Bericht door David » 12 jun 2018, 12:14

frobbert schreef:
12 jun 2018, 09:31
David schreef:

Hey David, zeg 's iets over Geert Wilders!
Nou vooruit, in al mijn goedheid zal ik dit nog even meenemen.

Wilders heeft net zulke non-argumenten voor zijn visie(s) als jij en Krautsurfer
Wilders zal net als jij en Krautsurfer NOOIT zijn ongelijk erkennen (vooral vanwege narcistische gedragskenmerken)

Wat Wilders wel voor heeft op jou en Krautsurfer is dat hij ondanks zijn beperkte denkvermogens retorisch een stuk sterker is.
En hij tenminste nog werkt voor zijn centen. Terwijl jullie urenlang pure domheid op dit forum lopen te etaleren in de baas zijn tijd.

Maar ik heb het al druk genoeg met de andere AE dus :wave:

frobbert
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door frobbert » 12 jun 2018, 12:26

Jaaaaaa, 't is 'm gewoon!!! :lol: :clap:

Link

:bounce:

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 12 jun 2018, 12:35

frobbert schreef:
12 jun 2018, 11:30

Wat doe je dan überhaupt in deze 'discussie'? En kun je je zoiets niet bedenken voordat je mensen van liegen beticht? :roll: :finger:
frobbert schreef:
06 jun 2018, 21:13
Wees er maar trots op, leugenaar :down:
:roll:
It's just not understanding...

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 12 jun 2018, 12:39

frobbert schreef:
Kryptozoid schreef:
12 jun 2018, 11:15
Ik ben in een restaurant nooit zo benieuwd naar wat de kok te melden heeft.
Het ging mij er dan ook helemaal niet om wat artiesten te melden hebben. Op een bepaald punt meende(n) jij en/of Kraut hun argumentatie te kunnen versterken door het woord 'invloed' semantisch uit te hollen; daar ging het mij om.

Jouw liegen - eenvoudig terug te lezen in dit draadje - is van veel recentere datum en betrof jouw, later weer door jouzelf geloochende, interesse in het begrip 'invloed'; je vroeg naar een definitie en onderbouwde meningen over dat begrip.

Typsich en koddig dat je je dat heel erg aantrekt :lol:
                                                — Kryptozoid, lid 69

frobbert
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door frobbert » 12 jun 2018, 12:40

gung ho schreef:
12 jun 2018, 12:35
frobbert schreef:

frobbert schreef:
06 jun 2018, 21:13
Wees er maar trots op, leugenaar :down:
:roll:
Volgens jou zou ik beweerd hebben dat de Pistols Can kopieerden en dat is feitelijk onjuist en dus jokken en daar mag ik je best op wijzen :nono:

frobbert
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door frobbert » 12 jun 2018, 12:44

Kryptozoid schreef:
12 jun 2018, 12:39
Jouw liegen - eenvoudig terug te lezen in dit draadje - is van veel recentere datum en betrof jouw, later weer door jouzelf geloochende, interesse in het begrip 'invloed'; je vroeg naar een definitie en onderbouwde meningen over dat begrip.
frobbert schreef:
De hele aanleiding voor dat invloeden-draadje was een berichtje in dit topic. De manier waarop ik gekozen heb dit te formuleren was natuurlijk prikkelend bedoeld. Mijn bedoeling hiermee heb ik in datzelfde draadje ook al duidelijk gemaakt. Was veel muziek die in de punktijd tot vijand werd gebombardeerd ook daadwerkelijk de vijand? Voor mezelf was ik daar al een tijdje uit. Ik vind niet dat ik gelogen heb.

frobbert
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door frobbert » 12 jun 2018, 12:49

Maar ach, ik heb jou ook een keer racist genoemd. Het is kennelijk zo dat teneinde ons punt te maken we elkaar dingen moeten noemen op dit forum.
Afbeelding

...en nu is Billy ook weer terug. Ik voorzie zware tijden... :erm:

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 12 jun 2018, 12:55

frobbert schreef:
12 jun 2018, 12:49
Nou.
Als er ooit iemand was die nooit* zijn ongelijk toegaf, dan was Billy 't wel. Kan zelfs Siegfried een puntje aan zuigen.

*Maar dan ook echt nooit he. He-le-maal nooit. Niet één keer. Never.
Too Freud to live
Too Jung to die

Number9
Knuffelnerd

Bericht door Number9 » 12 jun 2018, 13:07

Krautsurfer schreef:
12 jun 2018, 12:55
frobbert schreef:
Nou.
Als er ooit iemand was die nooit* zijn ongelijk toegaf, dan was Billy 't wel. Kan zelfs Siegfried een puntje aan zuigen.

Zelfs die ene keer niet. Zéker toen niet.
Number9, lid nummer 25.
The sacred pint alone can unbind the tongue of Dedalus.

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 12 jun 2018, 13:10

Number9 schreef:
12 jun 2018, 13:07
Krautsurfer schreef:
12 jun 2018, 12:55
frobbert schreef:
Nou.

Zelfs die ene keer niet. Zéker toen niet.
En dat terwijl hij er heus wel eens naast zat.
Toen ook, trouwens.
Too Freud to live
Too Jung to die

Plaats reactie