Eén keer trek je de conclusie.

Alles wat niet onder de bovenstaande kopjes valt kun je hier kwijt...
Krautsurfer
Forum Diva

Eén keer trek je de conclusie.

Bericht door Krautsurfer » 23 aug 2018, 08:42

Hoe staan we er eigenlijk voor, qua conflicten, zo op 23 augustus 2018?
Eens even kijken.
Een overzichtje van nerds die de laatste maanden in de spotlights staan:

Laat ik beginnen met mezelf:

Krautsurfer Heeft het weer eens echt, echt, echt, maar nu echt helemaal gehad met Oved, is daar te luid en duidelijk over, en kan Richardus niet uitstaan, maar da's logisch. Was vroeger aardiger. Heeft te weinig problemen met andere nerds. Gegadigden kunnen zich na dit postje melden.

Oved Momentopname. Heeft momenteel issues met iKer en Krautsurfer. Kan volgende week zomaar anders liggen, maar niet voor lang. Ook RDW kan op weinig sympathie rekenen. Frobbert moet ze meestal helemaal niet. Ze tolereert Riesje zolang-ie meeloopt en gezellie over helemaal niks kletst. Gebeurt pijnlijk vaak. Zodra Riesje blijk geeft van eigen inzicht wordt dat afgestraft. Verder kan iedereen om zomaar de minste of geringste reden een knuppel in de nek krijgen. Snapt maar niet dat dat wel eens consequenties kan hebben, tot grote verbijstering van alle betrokkenen, inclusief Oved zelf. Splijtzwammetje. In wezen geen slecht mens, vermoedelijk zelfs een goed mens, maar zo stabiel als een suikerklontje in een volle fles cola.

Frobbert Moet helemaal niets maar dan ook niets van iKer hebben. Had ook regelmatig verschil van inzicht met Gung Ho, maakt soms ruzie met Flaaks, probeert soms Scalle uit de tent te lokken, en haalde tot in het recente verleden fel uit naar Kryptozoid die tamelijk weinig fucks gaf.

Richardus is iemand die zo'n beetje altijd een slecht humeur lijkt te hebben, behalve als-ie post over interessante niemendalletjes in en om het huis, maar heeft specifiek de pik op iKer. Denkt dat dat 'm bijzonder maakt. Krautsurfer moet-ie ook helemaal niet. Dat maakt 'm bijzonder. Soms haat-ie Oved, zoals die keer dat-ie een Ban Oved topic opende, maar eigenlijk houdt-ie van haar. Vervelend uitgemolken cliché, maar je zal het maar hebben. Vroeger-was-het-forum-beter apologeet. Vroeger al. Krijgt terecht hard, vaak, en gemeen op z'n lazer.

Siegfried doet alsof-ie de pest heeft aan iedereen, maar eigenlijk is het een grote lieverd die vastzit in zijn rol. Je hoort het knarsen, af en toe. Uiteindelijk doet hij het allemaal voor ons. Heeft liefde nodig.

United Hope lijkt soms te denken dat iedereen een hekel aan 'm heeft, en heeft daardoor soms een hekel aan iedereen. Jammer, want het tegendeel is soms waar. krijgt ondanks soms tamelijk zware uithalen naar iedereen toch soms best veel sympathie. Niet van iedereen trouwens, Siegfried blijft Siegfried. Meester in Wollig Denken. Maakt het zichzelf en anderen niet makkelijk. Heeft een Frobie. Ik krijg nog een swap van 'm waar ik veel zin in heb.

RDW is eindelijk weer terug en een verademing, en kan het met bijna iedereen prima vinden. Om de een of andere reden heeft Oved daarom de pest aan haar.

Gung Ho heeft het regelmatig aan de stok met iKer en Frobbert, maar laat zich nooit opnaaien. Ik heb niet het idee dat er Nerds zijn waar-ie een specifieke hekel aan heeft. Richardus, iKer en Frob komen het dichtst in de buurt. Heeft het soms over sport terwijl hij beter weet. Prototype toffe moderator/schoolmeester. Vervult deze rollen waarschijnlijk met verve.

iKer heeft het momenteel gehad met Oved, en heeft het denk ik inmiddels na een jarenlange niet aflatende botte scheldkannonade van Richardus ook wel gehad met hem. Voelt zich aangetrokken tot Gung Ho en Frob maar dat is niet wederzijds. Zit een zekere tragiek in. Heeft verder een fascinatie voor vogels/Kryptozoid, wegens in het bezit van een voor hem onbegrijpelijke set ideëen, normen en waarden, en het vermogen om die goed te verwoorden. iKer is iedereens favoriete nerd om een hekel aan te hebben. Zwelgt daarin. Wat is dat toch iKer.

Kryptozoid komt hier puur voor eigen vermaak, en voelt zich aan niemand verplicht. Blijft altijd helder en goed onderbouwd. Moet altijd lachen om iKer. Heeft wel enigszins de pik op Riesje, maar daar kan ik inkomen. Gaat de laatste tijd wat beter sinds Riesje zich lijkt te ontpoppen als een alt-righter. Ken 'm persoonlijk en al heel lang, en waardeer 'm als geen ander.

1ofthemFaces wordt node gemist. Moet ik dringend weer eens mee swappen. Heeft het niet zo op Richardus, to say the least. Kan het goed vinden met Ho. Is niet dol op iKer. Ken 'm persoonlijk en al heel lang, en waardeer 'm als geen ander.

(klaz*) Zelden is er zo'n grote behoefte geweest aan een stichtelijk woord zoals nu, in deze nadagen. Uitgerekend nu is de geestelijk leider er vandoor. Tragisch.

Rckty kan ik niet echt hoogte van krijgen, beetje een nerd langs de zijlijn die de laatste tijd wat meer op de voorgrond treedt. We zouden 'm kunnen aanmoedigen.

Scalle komt hier niet voor ruzie. Krijgt het soms toch. En heeft het dus gehad met Oved, wegens vaak doelwit van zinloze en domme aantijgingen. Van Oved. Wordt soms ietwat te fel gecorrigeerd door frobbert.

Ysfoxy is al jaren Ysfoxy. Godzijdank. De Ysfoxy-award is alweer te lang niet uitgedeeld. Vraag me af bij wie dat ding op de schoorsteenmantel staat te verstoffen. Kan me niet voorstellen dat iemand een hekel aan 'm heeft. Zo ja: Laat je nakijken.

MarkS is terug van weggeweest, en houdt zich te gedeist. Heeft het gehad met Oved. Lijkt het verder redelijk te vinden met de meesten hier, zelfs geen ruzie met iKer. Een unicum.

Snif is niet aardig. Maar daar hadden we Siegfried al voor, en die doet dat toch echt veel, veel beter. Lijkt het een beetje gehad met Krautsurfer te hebben.

Number9 een veelzijdige beschouwende Nerd met neiging tot melancholie die zich de laatste tijd te weinig laat zien. Wordt best wel wat gemist. Het vermoeden leeft dat de Ysfoxy-award bij hem op de schoorsteenmantel staat, tussen de collectie industrial-op-vinyl-uiteraard en een verzameling zeldzame bijbels. Heeft voor zover mij bekent weinig ruzie.

Roadrunner/Coyote is/zijn hier om vermoedelijk bij hem/hen bekende redenen.

Flaaks krijgt wegens tamelijk beroerde muzieksmaak en dertien-in-een-dozijn DWDD opvattingen meer kritiek dan-ie verdiend. Gaat daar irritant goed mee om. Zou vaker over wetenschap en niet over muziek moeten posten. Tennisbal. Heeft voor zover ik kan inschatten geen hekel aan specifieke Nerds. Ik kan 'm Richardus van harte aanbevelen.

Aangezien dit een nogal veelomvattende post is, is de kans op voortdurende edits vandaag en morgen vrij groot. Houd daar rekening mee.
Komt origineel hier vandaan.
Laatst gewijzigd door Krautsurfer op 11 sep 2018, 12:32, 6 keer totaal gewijzigd.
Too Freud to live
Too Jung to die

Oved
Forum Diva

Re: Eén keer trek je de conclusie.

Bericht door Oved » 23 aug 2018, 08:43

warom post je 2 keer?

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 23 aug 2018, 08:44

Ik vond 't best wel een iets te grote post voor zomaar een comment in een niet echt gerelateerd topic, dus ik swaffel 'm effe hier naar toe.
Too Freud to live
Too Jung to die

Oved
Forum Diva

Bericht door Oved » 23 aug 2018, 08:47

swaffelen :puke:

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 23 aug 2018, 08:55

omg waarom?! :crazy:
Facilitator, katalysator, transformator

Whatever makes you happy, dude.

Oved
Forum Diva

Bericht door Oved » 23 aug 2018, 08:57

Heeft hij gisternacht na twaalven gepost :lol:

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 23 aug 2018, 08:57

Richardus schreef:
23 aug 2018, 08:55
omg waarom?! :crazy:
Vond-ie leuk!
:D
Too Freud to live
Too Jung to die

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 23 aug 2018, 09:01

Obsessief

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 23 aug 2018, 09:04

Richardus schreef:
23 aug 2018, 09:01
Obsessief
Projectie.
:drink:
Too Freud to live
Too Jung to die

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 23 aug 2018, 09:08

Oofje schreef:
23 aug 2018, 08:57
Heeft hij gisternacht na twaalven gepost :lol:
Ja!
:lol:
Too Freud to live
Too Jung to die

Oved
Forum Diva

Bericht door Oved » 23 aug 2018, 09:09

Inspiratie komt op de meest rare tijdstippen.

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 23 aug 2018, 09:10

Precies.
Ik heb er nu overigens best wel een beetje last van, van dat korte nachtje.
:erm:
Too Freud to live
Too Jung to die

Oved
Forum Diva

Bericht door Oved » 23 aug 2018, 09:10

Drink een smoothie ofzo.

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 23 aug 2018, 09:11

Heb net een banaan op.
Ga zo voor een tweede bak koffie.
Too Freud to live
Too Jung to die

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 23 aug 2018, 12:23

Goeie post!! Mede maar niet uitsluitend omdat er geïrriteerd op gereageerd wordt. Hier en daar een kanttekening mijnerzijds (niet bij iedere nerd)
Krautsurfer schreef:
23 aug 2018, 08:42
Oved Momentopname. Heeft momenteel issues met iKer en Krautsurfer. Kan volgende week zomaar anders liggen, maar niet voor lang. Ook RDW kan op weinig sympathie rekenen. Frobbert moet ze meestal helemaal niet. Ze tolereert Riesje zolang-ie meeloopt en gezellie over helemaal niks kletst. Gebeurt pijnlijk vaak. Zodra Riesje blijk geeft van eigen inzicht wordt dat afgestraft. Verder kan iedereen om zomaar de minste of geringste reden een knuppel in de nek krijgen. Snapt maar niet dat dat wel eens consequenties kan hebben, tot grote verbijstering van alle betrokkenen, inclusief Oved zelf. Splijtzwammetje. In wezen geen slecht mens, vermoedelijk zelfs een goed mens, maar zo stabiel als een suikerklontje in een volle fles cola.
Ik mag Oofje wel, maar ik kan niet goed rationaliseren waarom eigenlijk :mrgreen: Ik vind 't iig meestal wel grappig als ze er is. Ik kan me niet inleven in de intensiteit waarmee Krautsurfer en nu ook iKer haar vervelend vinden, maar wel in de reden (hoewel ik die niet deel; ik vraag me echter wel geregeld af of ik die zou moeten delen....)
Krautsurfer schreef:
Frobbert Moet helemaal niets maar dan ook niets van iKer hebben. Had ook regelmatig verschil van inzicht met Gung Ho, maakt soms ruzie met Flaaks, probeert soms Scalle uit de tent te lokken, en haalde tot in het recente verleden fel uit naar Kryptozoid die tamelijk weinig fucks gaf.
Ik vind Frobbert een redelijk sympathiek figuur, maar daar is wel meer over te zeggen. Ik kan me niet heugen dat Frobbert recentlijk fel naar me uitgehaald zou hebben, maar er staat me wel vaag bij dat ie dankbaar van mijn persoon gebruik maakte om zichzelf te etaleren als moreel correct. Die al dan niet vermeende animositeit tussen mij en Frobbert stamt m.i. uit de tijd (in het Billy tijdperk) dat Frobbert zich op nogal vage, suggestieve wijze ging uitspreken voor vrijheid van meninsguiting van rechtsige types. Ik heb 'm daar een keer op aangesproken, met veel bijval van Billy. Jaren later ging ie me ineens, op dat Kargokultforum lopen 'ontmaskeren' als racist, terwijl ie de daarover hier al jaaaaaaaren voortslepende discussies tussen mij en Billy, en soms iker had kunnen volgen, waarin ik mezelf zo omschreef (en daar op een gegeven moment mee ophield omdat Billy met een definitie aankwam waar ik niet aan voldeed, en die ook in de Dikke Van Dale bleek te staan). Dat, in combinatie met het drammerige toontje, was op dat moment een goede reden om 'm van dat forum te flikkeren (en er staat me bij dat ik toen sowieso dat hele forum opgedoekt heb. Dat toontje heeft Frobbert nog steeds wel eens, en dat roept bij mij een gevoel op dat ik niet anders kan omschrijven als een intense en ondraaglijke plaatsvervangende schaamte, dat iemand zulke dertien-in-een-dozijn clichees kan verkondigen en er zelf oprecht in lijkt te geloven dat ie daarmee een 'mening' neerzet. Maar buiten dat — en dit zal als een grap klinken maar dat is het niet — ben ik Frobbert de laatste jaren wel steeds meer gaan waarderen als muziekliefhebber. Die gifjes van 'm zijn soms ook wel grappig, vind ik. Maar zeker niet altijd. Zijn geïrriteerd zijn door iker is overdreven, en vermoedelijk grotendeels geworteld in een eigen behoefte om een hekel aan iemand te kunnen / te mogen hebben, en deels ook omdat iKer een minder geavanceerde versie, en daarmee in Frobberts ogen een karikatuur is van de Werkelijk Tolerante Mens die Frobbert zichzelf vindt.
Krautsurfer schreef:
Richardus is iemand die zo'n beetje altijd een slecht humeur lijkt te hebben, behalve als-ie post over interessante niemendalletjes in en om het huis, maar heeft specifiek de pik op iKer. Denkt dat dat 'm bijzonder maakt. Krautsurfer moet-ie ook helemaal niet. Dat maakt 'm bijzonder. Soms haat-ie Oved, zoals die keer dat-ie een Ban Oved topic opende, maar eigenlijk houdt-ie van haar. Vervelend uitgemolken cliché, maar je zal het maar hebben. Vroeger-was-het-forum-beter apologeet. Vroeger al. Krijgt terecht hard, vaak, en gemeen op z'n lazer.
Zoals je verderop al opmerkt, ben ik Ries steeds meer gaan waarderen de laatste tijd. Later meer daarover. Z'n wisselvalligheid in eigenlijk alles, kan irritant zijn voor anderen, zeker als ie dan ook nog doet alsof dat een keuzen van 'm is i.p.v. iets wat 'm overkomt, Evenwel kan je van Ries in ieder geval niet zeggen, en dat is m.i. een sterke eigenschap, dat ie zich conformeert naar de heersende opinie over wat dan ook. Zelfs die rare interesse in theosofie van zoveel jaren geleden, sloot niet aan bij één of andere new age trend ofzoiets.
Krautsurfer schreef:
United Hope lijkt soms te denken dat iedereen een hekel aan 'm heeft, en heeft daardoor soms een hekel aan iedereen. Jammer, want het tegendeel is soms waar. krijgt ondanks soms tamelijk zware uithalen naar iedereen toch soms best veel sympathie. Niet van iedereen trouwens, Siegfried blijft Siegfried. Meester in Wollig Denken. Maakt het zichzelf en anderen niet makkelijk. Heeft een Frobie. Ik krijg nog een swap van 'm waar ik veel zin in heb.
Ik heb lange tijd best veel sympathie voor Ramcest gehad, maar da's inmiddels wel definitief over. Als ie dood zou gaan zou ik dat heel erg vinden voor Oofje en J. maar verder niet iets om persoonlijk bij stil te staan.

Krautsurfer schreef:
Gung Ho [...] Heeft het soms over sport terwijl hij beter weet.
Krautsurfer schreef:
iKer heeft het momenteel gehad met Oved, en heeft het denk ik inmiddels na een jarenlange niet aflatende botte scheldkannonade van Richardus ook wel gehad met hem. Voelt zich aangetrokken tot Gung Ho en Frob maar dat is niet wederzijds. Zit een zekere tragiek in. Heeft verder een fascinatie voor vogels/Kryptozoid, wegens in het bezit van een voor hem onbegrijpelijke set ideëen, normen en waarden, en het vermogen om die goed te verwoorden. iKer is iedereens favoriete nerd om een hekel aan te hebben. Zwelgt daarin. Wat is dat toch iKer.
Ik vind iKer als persoon (voor zover ik 'm ken) een sympathiek figuur. Als 'opiniator' is ie echter de vleesgeworden conformist; hij slaagt er wonderwel in zichzelf wijs te maken dat ie er opvattingen op na houdt waar ie met veel observeren en nadenken toe gekomen is ( :lol: ). Qua morele vraagstukken is iKer 'Inhoudelijk' ( :lol: ) een soort Frobbert lite. Qua algemene discussie beleef ik altijd veel plezier aan zijn narcisme en marginaliseren (waarschijnlijk onbewust) van wat andere nerds te zeggen hebben.
Krautsurfer schreef:
Kryptozoid komt hier puur voor eigen vermaak, en voelt zich aan niemand verplicht. Blijft altijd helder en goed onderbouwd. Moet altijd lachen om iKer. Heeft wel enigszins de pik op Riesje, maar daar kan ik inkomen. Gaat de laatste tijd wat beter sinds Riesje zich lijkt te ontpoppen als een alt-righter. Ken 'm persoonlijk en al heel lang, en waardeer 'm als geen ander.
Ik ben sowieso Ries langzaamaan aan het herwaarderen. Die Blavatsky-grappen zijn inmidels toch niet meer leuk (hoewel ik er nog steeds wel een beetje op hoop dat ie weer eens de occultist gaat uithangen :lol: ) Maar, zoals ik al zei, is er één ding dat je niet van Ries kan zeggen, en dat is dat ie zich qua gedrag of ideeën conformeert aan standaards, modes of andermans opvattingen, en dat is goed. En als ie daarbij ook nog een beetje neigt naar (post-)Alt-Right ideeën is dat in mijn optiek ook nog leuk :upup:
Krautsurfer schreef:
KryptozoidKen 'm persoonlijk en al heel lang, en waardeer 'm als geen ander.
Wederzijds :flowers:
Krautsurfer schreef:
1ofthemFaces wordt node gemist.
Mwah. Er is niets dat 'm tegenhoudt. Oja wel: z'n vrouw :lol:
Krautsurfer schreef:
Scalle komt hier niet voor ruzie. Krijgt het soms toch. En heeft het dus gehad met Oved, wegens vaak doelwit van zinloze en domme aantijgingen. Van Oved. Wordt soms ietwat te fel gecorrigeerd door frobbert.
Ik vind Scalle's postjes altijd wel wat toevoegen, en leuk om te lezen. Meestal vind ik de muziek waar ie 't over heeft maar zo-zo, en meestal vind Scalle dat zelf ook :upup:
Krautsurfer schreef:
Ysfoxy is al jaren Ysfoxy. Godzijdank. De Ysfoxy-award is alweer te lang niet uitgedeeld. Vraag me af bij wie dat ding op de schoorsteenmantel staat te verstoffen. Kan me niet voorstellen dat iemand een hekel aan 'm heeft. Zo ja: Laat je nakijken.
Ik zou willen dat Ysfoxy een radiostation zou runnen dat ik met m'n autoradio zou kunnen ontvangen.
"'Samenleving' is een biologische constructie."
                                                — Kryptozoid, lid 69

Oved
Forum Diva

Bericht door Oved » 23 aug 2018, 12:26

Kryptozoid schreef:
23 aug 2018, 12:23

Ik mag Oofje wel, maar ik kan niet goed rationaliseren waarom eigenlijk :mrgreen: Ik vind 't iig meestal wel grappig als ze er is. Ik kan me niet inleven in de intensiteit waarmee Krautsurfer en nu ook iKer haar vervelend vinden, maar wel in de reden (hoewel ik die niet deel; ik vraag me echter wel geregeld af of ik die zou moeten delen....)
:love:

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 23 aug 2018, 13:07

@Krypt:
Ik ben het wel met je karakterisering van Richardus eens.
Hij is op zijn manier wel een redelijk uniek figuur. Toch strijkt-ie me al jarenlang tegen de haren in.
Het is lastig te omschrijven waarom, maar het gevoel is heel sterk.

Hier een poging:
Ten eerste: Is het een enorme botte hork. En dan niet een botte hork omdat-ie dat echt is, maar meer omdat-ie vind dat-ie dat moet zijn. Nou zal-ie verder best wel een klein hartje hebben en zo, maar ik kan slecht tegen zulke types. Onnodig lomp op een niet leuke manier. Zie zijn 'Ganghoer' stereotypering. Relateert ook aan zijn idee dat het forum vooral niet te moeilijk moet worden, of serieus genomen mag worden. Eigenlijk is de enige valide vorm van communicatie hier domme een-tweetjes met Oofje, of dom lopen schelden. Terwijl hij ergens beter lijkt te weten. Maakt 'm erg onecht soms.

Ten tweede: Komt-ie altijd met dat airtje dat als er iets aan de hand is, hij het meteen beter weet, met zo'n 'duh' aanpak, of 'dajje niet moe zeiken'. Dat pakte erg, erg kloterig uit toen het af leek te lopen met 1ofthemFaces. Heb ik 'm nooit vergeven. Zak hooi.

Ten derde: Die halsstarrige houding van 'm als je 't eens een keer uit wilt praten. Dat-ie gewoon weigert om te reageren op wat je zegt. "The only winning move is not to play'. :down: Het is geen wedstrijd, knurft...

Ten vierde: zijn verwijten naar mij dat ik loop te klagen. Ik zal best 's stoom afblazen hier, maar kelere.. Als er een chagrijn rondloopt hier dan is hij het wel. Blinde vlekken...

Ten vijfde: Hoe hij zich soms presenteert als hoeder van 'geheime kennis', waarvan de rest te stom zou zijn om die te zien. En dat op het toontje en de kennis van een twaalf-jarige, met dat halve Engels... Duh. I know. En dan met het ene cliché na het andere komen. Genant.

Affijn. Dekt de lading allemaal niet voor honderd procent, maar er zit werkbaar materiaal tussen.

Positievere afsluiter: Soms komt-ie toch wel erg betrokken over. Dat waardeer ik. En zoals je al zei: Het is geen dertien-in-een-dozijn hapklare mening/levensvisie-figuur, hoewel ik soms vermoed dat dat is omdat de rest van de mensheid 'm niet echt moet, niet omdat-ie nou zo origineel is.

Anyway.

het ga je goed, Ries, maar vrienden zullen we niet worden.
Laatst gewijzigd door Krautsurfer op 23 aug 2018, 16:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Too Freud to live
Too Jung to die

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 23 aug 2018, 13:17

Oofje schreef:
23 aug 2018, 12:26
Kryptozoid schreef:

:love:
Het echt allervervelendste met Oofje (vind ik) is dat je soms een band lijkt op te bouwen, wat leuk is omdat ik haar eigenlijk ook wel mag, maar dat dat keer op keer niet zo blijkt te zijn. En dat je dat dan op een domme ranzige buitenproportionele manier in je gezicht gegooid krijgt. Alsof je de dag daarvoor niet gezellig had geouwehoerd en begrip had getoond. Kun je aan haar uitleggen waarom ze fout zat, maar daar heeft ze dan domweg schijt aan, zelfs als ze toegeeft dat ze d'r naast zat. Puur primair reageren. Kan ik erg slecht tegen. Kun je allemaal negeren, en opnieuw beginnen, maar drie weken later is het weer precies hetzelfde. Drama-queen... Oh ja, en uitermate lange tenen natuurlijk.
Too Freud to live
Too Jung to die

Scalle
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Scalle » 23 aug 2018, 13:24

:up:
Geweldig topic Kraut.

Lul ik straks ook vol. Of morgen. Of overmorgen. Soit, als ik tijd heb.
Please enter the telephone number, then press https://soundcloud.com/boomboomboom/crazy-date

David
Hop hop

Bericht door David » 23 aug 2018, 13:25

Je vraagt je wel eens af of de werkgever van Krautsurfer enige notie heeft dat zijn werknemer 90 % van de werkdag bezig is om zich op te winden in een virtueel gekkengesticht :upup:

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 23 aug 2018, 13:26

Kryptozoid schreef:
Goeie post!! Mede maar niet uitsluitend omdat er geïrriteerd op gereageerd wordt. Hier en daar een kanttekening mijnerzijds (niet bij iedere nerd)
Krautsurfer schreef:
Krautsurfer schreef:
Ik vind Frobbert een redelijk sympathiek figuur, maar daar is wel meer over te zeggen. Ik kan me niet heugen dat Frobbert recentlijk fel naar me uitgehaald zou hebben, maar er staat me wel vaag bij dat ie dankbaar van mijn persoon gebruik maakte om zichzelf te etaleren als moreel correct. Die al dan niet vermeende animositeit tussen mij en Frobbert stamt m.i. uit de tijd (in het Billy tijdperk) dat Frobbert zich op nogal vage, suggestieve wijze ging uitspreken voor vrijheid van meninsguiting van rechtsige types. Ik heb 'm daar een keer op aangesproken, met veel bijval van Billy. Jaren later ging ie me ineens, op dat Kargokultforum lopen 'ontmaskeren' als racist, terwijl ie de daarover hier al jaaaaaaaren voortslepende discussies tussen mij en Billy, en soms iker had kunnen volgen, waarin ik mezelf zo omschreef (en daar op een gegeven moment mee ophield omdat Billy met een definitie aankwam waar ik niet aan voldeed, en die ook in de Dikke Van Dale bleek te staan). Dat, in combinatie met het drammerige toontje, was op dat moment een goede reden om 'm van dat forum te flikkeren (en er staat me bij dat ik toen sowieso dat hele forum opgedoekt heb. Dat toontje heeft Frobbert nog steeds wel eens, en dat roept bij mij een gevoel op dat ik niet anders kan omschrijven als een intense en ondraaglijke plaatsvervangende schaamte, dat iemand zulke dertien-in-een-dozijn clichees kan verkondigen en er zelf oprecht in lijkt te geloven dat ie daarmee een 'mening' neerzet. Maar buiten dat — en dit zal als een grap klinken maar dat is het niet — ben ik Frobbert de laatste jaren wel steeds meer gaan waarderen als muziekliefhebber. Die gifjes van 'm zijn soms ook wel grappig, vind ik. Maar zeker niet altijd. Zijn geïrriteerd zijn door iker is overdreven, en vermoedelijk grotendeels geworteld in een eigen behoefte om een hekel aan iemand te kunnen / te mogen hebben, en deels ook omdat iKer een minder geavanceerde versie, en daarmee in Frobberts ogen een karikatuur is van de Werkelijk Tolerante Mens die Frobbert zichzelf vindt.
Krautsurfer schreef:
Zoals je verderop al opmerkt, ben ik Ries steeds meer gaan waarderen de laatste tijd. Later meer daarover. Z'n wisselvalligheid in eigenlijk alles, kan irritant zijn voor anderen, zeker als ie dan ook nog doet alsof dat een keuzen van 'm is i.p.v. iets wat 'm overkomt, Evenwel kan je van Ries in ieder geval niet zeggen, en dat is m.i. een sterke eigenschap, dat ie zich conformeert naar de heersende opinie over wat dan ook. Zelfs die rare interesse in theosofie van zoveel jaren geleden, sloot niet aan bij één of andere new age trend ofzoiets.
Krautsurfer schreef:
Ik heb lange tijd best veel sympathie voor Ramcest gehad, maar da's inmiddels wel definitief over. Als ie dood zou gaan zou ik dat heel erg vinden voor Oofje en J. maar verder niet iets om persoonlijk bij stil te staan.

Krautsurfer schreef:
Gung Ho [...] Heeft het soms over sport terwijl hij beter weet.
Krautsurfer schreef:
Ik vind iKer als persoon (voor zover ik 'm ken) een sympathiek figuur. Als 'opiniator' is ie echter de vleesgeworden conformist; hij slaagt er wonderwel in zichzelf wijs te maken dat ie er opvattingen op na houdt waar ie met veel observeren en nadenken toe gekomen is ( :lol: ). Qua morele vraagstukken is iKer 'Inhoudelijk' ( :lol: ) een soort Frobbert lite. Qua algemene discussie beleef ik altijd veel plezier aan zijn narcisme en marginaliseren (waarschijnlijk onbewust) van wat andere nerds te zeggen hebben.
Krautsurfer schreef:
Ik ben sowieso Ries langzaamaan aan het herwaarderen. Die Blavatsky-grappen zijn inmidels toch niet meer leuk (hoewel ik er nog steeds wel een beetje op hoop dat ie weer eens de occultist gaat uithangen :lol: ) Maar, zoals ik al zei, is er één ding dat je niet van Ries kan zeggen, en dat is dat ie zich qua gedrag of ideeën conformeert aan standaards, modes of andermans opvattingen, en dat is goed. En als ie daarbij ook nog een beetje neigt naar (post-)Alt-Right ideeën is dat in mijn optiek ook nog leuk :upup:
Krautsurfer schreef:
KryptozoidKen 'm persoonlijk en al heel lang, en waardeer 'm als geen ander.
Wederzijds :flowers:
Krautsurfer schreef:
1ofthemFaces wordt node gemist.
Mwah. Er is niets dat 'm tegenhoudt. Oja wel: z'n vrouw :lol:
Krautsurfer schreef:
Ik vind Scalle's postjes altijd wel wat toevoegen, en leuk om te lezen. Meestal vind ik de muziek waar ie 't over heeft maar zo-zo, en meestal vind Scalle dat zelf ook :upup:
Krautsurfer schreef:
Ik zou willen dat Ysfoxy een radiostation zou runnen dat ik met m'n autoradio zou kunnen ontvangen.
Allejezus :crazy: dat mensen tijd hebben, en het nut danwel lol er in zien, om zoiets op/over een lullig forum te typen...of lezen :nooo:

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 23 aug 2018, 13:28

David schreef:
23 aug 2018, 13:25
Je vraagt je wel eens af of de werkgever van Krautsurfer enige notie heeft dat zijn werknemer 90 % van de werkdag bezig is om zich op te winden in een virtueel gekkengesticht :upup:
Je bent de tweede al die nogal jaloersig overkomt. Na Snif.
Ik deel m'n eigen tijd in, en zolang m'n werk goed is en op tijd afkomt, maakt het niemand ene hol uit.
Heb sinds vorige maand een dikke opslag gekregen.
:up: :up: :up:
Maak je dus maar geen zorgen.
Laatst gewijzigd door Krautsurfer op 23 aug 2018, 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Too Freud to live
Too Jung to die

Snif
Heeft niks beters te doen

Bericht door Snif » 23 aug 2018, 13:30

Een stomme lijst. Klopt niet.

En ik ben niet jaloers. Een Poolse vrouw.... :lol:
Voorheen skcus-idlA.

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 23 aug 2018, 13:34

Snif schreef:
23 aug 2018, 13:30

Tamelijk achterlijke opmerking, Stiff. Zelfs voor jou doen.
Niet gerelateerd aan hoe ik werk, en je hebt uiteraard geen idee hoe m'n vrouw is.
Gewoon lomp om het lomp doen, en kwetsen om het kwetsen.

Doet Siegfried echt veel, veel beter.
Laatst gewijzigd door Krautsurfer op 23 aug 2018, 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Too Freud to live
Too Jung to die

Scalle
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Scalle » 23 aug 2018, 13:35

David schreef:
:yes:
Dat heb ik mij ook al vaak afgevraagd.
Please enter the telephone number, then press https://soundcloud.com/boomboomboom/crazy-date

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 23 aug 2018, 13:38

Scalle schreef:
23 aug 2018, 13:35
David schreef:
:yes:
Dat heb ik mij ook al vaak afgevraagd.
B-)
Too Freud to live
Too Jung to die

David
Hop hop

Bericht door David » 23 aug 2018, 13:41

Krautsurfer schreef:
23 aug 2018, 13:28
David schreef:
Ik deel m'n eigen tijd in, en zolang m'n werk goed is en op tijd afkomt, maakt het niemand ene hol uit.
De vraag is niet hoe jij dat denkt te kunnen verantwoorden, maar of je werkgever er notie van heeft.
En of hij/zij met jouw verantwoording genoegen zou nemen

Leg het hem/haar eens voor :drink:

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 23 aug 2018, 13:45

David schreef:
23 aug 2018, 13:41
Krautsurfer schreef:
23 aug 2018, 13:28
David schreef:
De vraag is niet hoe jij dat denkt te kunnen verantwoorden, maar of je werkgever er notie van heeft.
En of hij/zij met jouw verantwoording genoegen zou nemen

Leg het hem/haar eens voor :drink:
Zou een volstrekt overbodige discussie worden, want er is geen probleem. We zitten met zo'n kuttige open-office inrichting, en ik maak er geen geheim van. Deal with it.
B-)
Daarbij werk ik altijd langer dan de voorgeschreven acht uur, zodat ik wat armslag heb. Wel zo relaxed.
Too Freud to live
Too Jung to die

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 23 aug 2018, 13:53

Richardus schreef:
23 aug 2018, 13:26
Allejezus :crazy: dat mensen tijd hebben, en het nut danwel lol er in zien, om zoiets op/over een lullig forum te typen...of lezen :nooo:
Toch leuk dat Riesje zich nog steeds oprecht weet te verbazen over dingen waar hij zich vaker over verbaasd heeft. Heerlijk, die naïviteit in combinatie met een brak geheugen.
Too Freud to live
Too Jung to die

MarkS
Contacteer:

Bericht door MarkS » 23 aug 2018, 14:09

Ik heb geen ruzie met iKer omdat ik gewoon niet erg goed met conflicten omga. Noem het onvolwassenheid. En ik ken hem van vroeger, waardoor ik hem toch minder snel met de grond gelijk maak (als ik dat zou kunnen). Maar geloof me: ik krijg rode vlekken in m'n nek van z'n namedropping en opgeblazen ego, en z'n toontje in het algemeen, ook al zijn we het soms eens. The nerd I love to hate.
Dat maakt me een nogal nietsige nerd, daar ben ik me van bewust.

Snif

Bericht door Snif » 23 aug 2018, 14:37

Krautsurfer schreef:
23 aug 2018, 13:34
Snif schreef:
23 aug 2018, 13:30

Tamelijk achterlijke opmerking, Stiff. Zelfs voor jou doen.
Niet gerelateerd aan hoe ik werk, en je hebt uiteraard geen idee hoe m'n vrouw is.
Gewoon lomp om het lomp doen, en kwetsen om het kwetsen.

Doet Siegfried echt veel, veel beter.
Oooh, touchy.
Voorheen skcus-idlA.

Rckty
Hop hop

Bericht door Rckty » 23 aug 2018, 14:42

MarkS schreef:
23 aug 2018, 14:09
Neehoor. Is logisch.

Ik kan me zelf ook niet vinden in de omschrijvingen, maar heb er de kracht niet voor om alles bij langs te gaan.

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 23 aug 2018, 14:49

Rckty schreef:
23 aug 2018, 14:42
MarkS schreef:
Neehoor. Is logisch.

Ik kan me zelf ook niet vinden in de omschrijvingen, maar heb er de kracht niet voor om alles bij langs te gaan.
Het is ook slechts míjn observatie, en dan ook nog 's vanuit het conflict-perspectief. het zijn geen ronde omschrijvingen verder. Was een geintje dat gisteravond wat uit de hand liep. Voel je vrij om wanneer je er maar zin in hebt je eigen observaties te posten, dan wel die van mij aan te vullen of te verbeteren.
Too Freud to live
Too Jung to die

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 23 aug 2018, 14:49

Komt autistisch over; overzicht creëren om het beheersbaar te maken

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 23 aug 2018, 14:51

MarkS schreef:
Maar geloof me: ik krijg rode vlekken in m'n nek van z'n namedropping en opgeblazen ego, en z'n toontje in het algemeen, ook al zijn we het soms eens. The nerd I love to hate.
Ha ja, dat is tamelijk bar van 'm. maar ik kan er ook wel weer om lachen, en vooral om z'n pogingen dat we het allemaal niet te serieus moeten nemen en dat-ie het zou doen om ons een beetje te stangen.
Laatst gewijzigd door Krautsurfer op 23 aug 2018, 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Too Freud to live
Too Jung to die

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 23 aug 2018, 14:53

Richardus schreef:
23 aug 2018, 14:49
Komt autistisch over; overzicht creëren om het beheersbaar te maken
Nou en?
En meer dan tien jaar een forum afzeiken waar je dagelijks post niet?
Too Freud to live
Too Jung to die

MarkS
Contacteer:

Bericht door MarkS » 23 aug 2018, 14:55

Rckty schreef:
23 aug 2018, 14:42
MarkS schreef:
Neehoor. Is logisch.

Ik had het over mezelf, niet de omschrijving :up:

frobbert
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door frobbert » 23 aug 2018, 15:46

Kryptozoid schreef:
Tsja, ik houd er t.a.v. zaken als discriminatie en gelijke rechten voor iedereen en zo wellicht tamelijk oubollige standpunten op na. De PVDA-roos hing in mijn ouderlijk huis vrij prominent aan de muur. Kennelijk ben ik erg geïndoctrineerd door dat ouderwetse rooie gedachtegoed. Het zullen wel clichés zijn maar ik kan niet ontkennen dat ik 't meen als ik zeg dat ik er zo over denk :oops:

Anyway, die plaatsvervangende schaamte voel ik bij jou ook wel een beetje hoor, als jij Balkenende en z'n VOC-fanclubschap de hemel in prijst of kennelijk zonder enige ironie stelt dat mensen op 'hun plek' zouden moeten blijven en 'we' de dingen zouden moeten koesteren zoals ze 'horen'. Dapper ook wel, maar m.i. ook een beetje ehh... zotjes :erm:

Maar goed, jij mag dat natuurlijk gewoon allemaal vinden. Ook mensen met in mijn ogen verwerpelijke of immorele standpunten moeten deze natuurlijk gewoon vrijelijk kunnen uiten. Sterker nog, dit de mond snoeren werkt volgens mij alleen maar averechts. Zie echt niet wat daar vaag aan is. Waarschijnlijk verklaart dit ook mijn aversie richting krijsende moraalridders als de Billies en Ikels van deze wereld. Vind dat soort types erger dan nazi's. Eigenlijk zijn het gewoon een soort van nazi's :down:

Enfin, dank voor de analyse :wave:
“May my mercy prevail over my wrath.”

frobbert
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door frobbert » 23 aug 2018, 15:50

Overigens probeer ik het drammen tegenwoordig tot een minimum te beperken en dat lukte m.i. ook heel aardig. Tot Ikel kwam... :oops:

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 23 aug 2018, 15:57

frobbert schreef:
23 aug 2018, 15:50
Overigens probeer ik het drammen tegenwoordig tot een minimum te beperken en dat lukte m.i. ook heel aardig. Tot Ikel kwam... :oops:
Het lijkt er op dat-ie boter bij de vis doet, trouwens.
Heb 'm nog niet gezien vandaag...
Too Freud to live
Too Jung to die

frobbert
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door frobbert » 23 aug 2018, 16:12

Tsja, het was Oofje eruit of hij eruit hè dusssss....
Afbeelding

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 23 aug 2018, 16:37

42

Kryptozoid
Forumgod

Bericht door Kryptozoid » 23 aug 2018, 20:48

Ries: ik pak om 22:48 de intercity op Utrecht CS; dan ben ik 0:43 in Groningen. Pik jij me op bij het station? Slaapzak bij me; als het koud wordt heb jij nog wel een fleecedekentje toch?
"'Samenleving' is een biologische constructie."
                                                — Kryptozoid, lid 69

Rainy Day Woman
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Rainy Day Woman » 23 aug 2018, 21:33

Richardus schreef:
23 aug 2018, 13:26

Duh. Dat is nou juist het leuke van dit forum, ouderwets goed topic dit. :up:

Ik was een tijdje terug van plan om voor de grap een topic "Kijken in de ziel: Forumnerds" te openen, maar dit maakt dat eigenlijk overbodig. :lol:
Maybe that would have filled this tiny little hole in my heart, but probably not...

MarkS
Contacteer:

Bericht door MarkS » 23 aug 2018, 21:49

Nee, doe maar! :bounce:

Rainy Day Woman
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Rainy Day Woman » 23 aug 2018, 21:57

Maar ik had er nog geen inhoud bij hoor.
Maybe that would have filled this tiny little hole in my heart, but probably not...

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 23 aug 2018, 22:27

Kryptozoid schreef:
De hele rit eighties funkbassen, fantastisch! :p
"We take a Norwegian cruise but we don't go to Norway"

Rckty
Hop hop

Bericht door Rckty » 25 aug 2018, 12:51

Krautsurfer schreef:
Het is ook slechts míjn observatie, en dan ook nog 's vanuit het conflict-perspectief. het zijn geen ronde omschrijvingen verder. Was een geintje dat gisteravond wat uit de hand liep. Voel je vrij om wanneer je er maar zin in hebt je eigen observaties te posten, dan wel die van mij aan te vullen of te verbeteren.
Bedankt voor de aanmoediging.
Ik ben het gewoon niet met al jouw omschrijvingen eens. Je bent negatief over nerds die ikzelf leuk vind.

Ouwe koe: ik kan me nog herinneren dat je Sloot ook niks vond. Ik vond Sloot in het begin ook niet zo, "Het leven is een Sisyphus-kwelling",
maar was gewoon kwestie van wennen. Onbekommerd, zonnig was een geweldige AE-naam en er gebeurde iets als hij postte.

Je kan wel een (constructieve) veelposter zijn maar wie was jij om Sloot niks te vinden, dat was totaal onterecht! :mad:

Krautsurfer
Forum Diva

Bericht door Krautsurfer » 25 aug 2018, 17:03

Rckty schreef:
25 aug 2018, 12:51
Krautsurfer schreef:
Bedankt voor de aanmoediging.
Ik ben het gewoon niet met al jouw omschrijvingen eens. Je bent negatief over nerds die ikzelf leuk vind.

Ouwe koe: ik kan me nog herinneren dat je Sloot ook niks vond. Ik vond Sloot in het begin ook niet zo, "Het leven is een Sisyphus-kwelling",
maar was gewoon kwestie van wennen. Onbekommerd, zonnig was een geweldige AE-naam en er gebeurde iets als hij postte.

Je kan wel een (constructieve) veelposter zijn maar wie was jij om Sloot niks te vinden, dat was totaal onterecht! :mad:
Ik vond sloot ook best leuk hoor. Ik heb erg genoten van z’n strijd met Billy. Totdat het te ver ging. Ik was toen mod, en heb een paar pm’s van Sloot voor m’n kiezen gehad. Die hebben m’n mening over hem er niet positiever op gemaakt, om het maar zo te zeggen.

Daarbij, voel je vooral vrij je eigen omschrijvingen te posten. Lijkt mij prima.
Too Freud to live
Too Jung to die

Rainy Day Woman
Heeft ECHT geen Leven

Bericht door Rainy Day Woman » 25 aug 2018, 22:27

Nou, ik vond Sloot een lul.
Oké, soms was ie wel grappig. En tenminste welbespraakt.
Maar zeker niet zo geweldig en hilarisch als verder iedereen 'm vond.

Plaats reactie