Mijn eend Bill.

Alles wat niet onder de bovenstaande kopjes valt kun je hier kwijt...
Flaaks
Forumjunk
Forumjunk

Re: Mijn eend Bill.

Bericht door Flaaks » 23 apr 2010, 19:52

Billy Blitzkrieg schreef:Alweer een week zonder Bill update! :protest:

(Of zit JackN al in zwitserland?)
Billy, waarom neem je geen abonnement op de Donald Duck?
Voorheen Vlaecks.

jackN
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door jackN » 23 apr 2010, 19:53

Overigens volgende week vrijdag begint het avontuur. ben al een beetje zenuwachtig. Droom er vooral over 's nachts. Heb last van verlatingsangst in mijn dromen.
en Bill is ook onbetrouwbaar aan het worden. Ik kon hem vandaag niet terugvinden langs de sloot. Waar zit dat beest.? :?
Een echte heer gaat eenzaam zijn eigen weg.

Coyote
Heeft Geen Leven

Bericht door Coyote » 23 apr 2010, 22:42

Ik hoop dat mijn vrienden in A'dam hun werk goed gedaan hebben. Het is niet goedkoop, een eend laten vermoorden. B-)
Nimia familiaritas parit contemptum

jackN
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door jackN » 24 apr 2010, 20:47

Dan hebben jullie de verkeerde vermoord. B-)
toen wij om 8 uur de wijk binnen draaiden, zag ik aan de rand van de sloot Bill staan, tussen wat wilde eenden. Uiteraard had hij het grootste woord.
Jammer dat we hem op de heenweg niet hebben gespot. Hij had zijn ogen uitgekeken in het lauwersmeer gebied. Maar ja weet hij veel. Een toevallige ontmoeting met een zeearend had hij niet overleefd. Hij zou niet eens zijn weggevlogen.

jackN
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door jackN » 25 apr 2010, 16:44

Heb Bill vandaag voorzichtig verteld dat ik waarschijnlijk meer dan een maand niet meer langs zal komen. Weet niet zeker of hij me begreep,hij keek wel enigszins geschokt naar mijn idee. Daarna zaten we een tijdje stil en braaf naast elkaar.
Toen ik hem tot slot liefdevol over zijn kopje aaide, vlooide hij de mouw van mijn fleece op heel zachtzinnige wijze. Alsof hij wilde zeggen, geeft niet jongen, het komt wel goed.
Bij terugkomst zat hij op het balkon van zijn hotelkamer aan de overkant van de sloot en kwispelde vriendelijk met zijn staart, zijn bek wagen wijd open.
Life goes on.

jackN
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door jackN » 26 apr 2010, 19:04

en op dat beslissende moment natuurlijk géén camera bij me om het voor jullie vast te leggen. :mumble:

jackN
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door jackN » 26 apr 2010, 19:11

Op weg naar de sportschool zag ik Bill zitten op het balkon van zijn hotelkamer aan de overkant van de sloot.
Terwijl ik rustig zijn richting op liep aan de andere kant van de sloot, loopt Bill opgewonden naar de rand van de sloot, zet af en....... vliegt in één vloeiende streep precies naar de overkant, zonder nat te worden. Wat een topprestatie, met dat zware lijf van hem.
Bill is dus géén chinese loopeend, maar een chinese vliegeend. Hij kan vliegen. :eek:
Daarna kwam hij opgewonden op mij af gelopen en gaf vervolgens kopjes als was het een jonge hond.
Gek beest, het leek wel alsof hij echt blij was om mij te zien. Kon er niet genoeg van krijgen. Hij heeft mijn hele broek en mouw afgelebberd.
Of heeft hij begrepen dat ik er de komende weken niet zal zijn en wil hij mij zo zijn aanhankelijkheid laten zien.
Ik was er zichtbaar ontroerd door. Je zag ook dat hij trots en opgewonden was door zijn vliegprestatie. Bill, he's the man. :up:

jackN
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door jackN » 26 apr 2010, 19:13

Ik hoop dat Billy zijn fietstochtjes de komende tijd wat meer richting Diemen wil richten en voor mij de honeurs wil waarnemen.

Bep Brul
Heeft niks beters te doen

Bericht door Bep Brul » 26 apr 2010, 20:26

uurtje geleden was ik er nog in de buurt, maar sloeg net de andere kant op eigenlijk! volgend keer weer eens richting diemen fietsen! :drink:

jackN
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door jackN » 26 apr 2010, 21:14

Bep Brul schreef:uurtje geleden was ik er nog in de buurt, maar sloeg net de andere kant op eigenlijk! volgend keer weer eens richting diemen fietsen! :drink:
:up: Bill houdt van mensen.

Coyote
Heeft Geen Leven

Bericht door Coyote » 26 apr 2010, 21:19

Sommige mensen houden van gepaneerde eendenvleugels :up:

Afbeelding

jackN
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door jackN » 26 apr 2010, 21:22

zou ik niet doen, wanneer ik jou was. Al die ziektes die je van kip eten kan krijgen. En Bill is ook niet bepaald spic and span te noemen.

Coyote
Heeft Geen Leven

Bericht door Coyote » 26 apr 2010, 21:27

jackN schreef:zou ik niet doen, wanneer ik jou was. Al die ziektes die je van kip eten kan krijgen. En Bill is ook niet bepaald spic and span te noemen.
Dat was kunst ; ik heb net een gebraden kip gegeten. Je (A'damse) eend heeft overigens mijn interesse. :mean:

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 27 apr 2010, 08:59

jackN schreef: Bill is dus géén chinese loopeend, maar een chinese vliegeend. Hij kan vliegen. :eek:
:
Is Bill niet eigenlijk stiekem een Japanse kamikaze eend?

Anyway, wanneer ga je nou precies naar Zwitserland en voor hoelang JackN? Moet het tijdig weten, ivm het plannen van een bezoekschema
Erelid der pro-multiculturele gedachtepolitie

jackN
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door jackN » 27 apr 2010, 18:56

Ah een man naar mijn hart.
We gaan as vrijdag weg. De terugkomst is nog onzeker. Ga ik tot Genève dan wordt het eind mei. maar ontmoet ik leuke mensen, of raak ik in de mood, (als echte flegmeut) dan ga ik door naar Le Puy en Venlay en kom ik rond de 2' week van juni pas terug.
Houd er rekening mee dat Bill zich tegenwoordig wat meer verstopt op het balkon van zijn hotel. Het eerste huis langs de sloot, wanneer je over de (2') brug recht door gaat en links opdraait op het fietspad langs de sloot. er staan wat etensschaaltjes (voor Bill) en een bloempot waar hij zich graag achter verschuilt. De laatste dagen heb ik geen camera bij mij gehad, om spectaculaire foto's te kunnen maken van een topzware eend die een sloot probeert over te vliegen.
Ik ga die eend missen. :cry:

Bep Brul

Bericht door Bep Brul » 27 apr 2010, 19:06

Je had ook kunnen besluiten em mee te nemen op je swiss flexi pass! :lol:

jackN
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door jackN » 27 apr 2010, 19:08

Maar Bill loopt door zijn gewicht niet bepaald vlot, dus we hebben besloten dat hij thuis blijft.

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 28 apr 2010, 18:09

Vanmiddag even een rondje gaasperplas en langs nabijgelegen snelweg gereden (dit laatste vanwege de 100 meter aanduidingen om mijn nieuwe fietscomputer op in te stellen) en op de terugweg nog even langs de sloot van Bill geraced.
Hij stond quasi cool zijn veren te likken en herschikken. Ik riep nog: Bill!!!!! maar de enige die geschokt omkeek was een vrouw aan de overkant van de sloot die de was van de waslijn aan het verwijderen was.

Wel een beetje beter africhten die eend JackN. :protest:

jackN
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door jackN » 28 apr 2010, 20:10

Billy Blitzkrieg schreef:Vanmiddag even een rondje gaasperplas en langs nabijgelegen snelweg gereden (dit laatste vanwege de 100 meter aanduidingen om mijn nieuwe fietscomputer op in te stellen) en op de terugweg nog even langs de sloot van Bill geraced.
Hij stond quasi cool zijn veren te likken en herschikken. Ik riep nog: Bill!!!!! maar de enige die geschokt omkeek was een vrouw aan de overkant van de sloot die de was van de waslijn aan het verwijderen was.

Wel een beetje beter africhten die eend JackN. :protest:
Het geheime codewoord is kwak kwak. Daar reageert hij absoluut op. B-)
Maar ik vind het zelf ook wel een zorgelijke ontwikkeling. Het doet mij denken aan een sprookje van vroeger dat iemand zo vet gemest werd, waardoor hij geen behoefte meer voelde om op te staan en weg te lopen.
Ben vandaag zelf ook 4 keer bij hem langsgelopen tijdens het boodschappen doen. (de laatste keer rond 3 uur)Hij zat helemaal weggedoken achter een bloempot. Hij reageerde wel op me door terug te kwaken (nou ja grommen) maar hij verdomde het de sloot over te vliegen zoals de vorige keer. Hij wordt echt lui en vadsig. Het grootste gedeelte van de dag zit hij nu achter die bloempot aan de overkant van de sloot.
Daar word ik niet vrolijk van. Jammer dat je niet even bij me bent langs gekomen, ik woon 50 meter verder na Saan in het volgende blok en zat waarschijnlijk net lekker een bakkie thee te drinken in het zonnetje op het plateau.
Je bent van harte uitgenodigd de volgende keer.

Bep Brul

Bericht door Bep Brul » 28 apr 2010, 20:15

Ws moet je saan eens inhuren als je Bill nog eens aan de andere kant van de sloot zou willen zien! :drink:

jackN
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door jackN » 28 apr 2010, 20:21

:lol: Daar gaat het wel naar uitzien.
Ik heb deze week Bill tijdens onze laatste ontmoeting eens flink geknuffeld. Dat beest begint de omvang te krijgen van een kleine gans.

jackN
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door jackN » 29 apr 2010, 16:07

Laatste update over Bill.
vanochtend voorlopig voor de laatste keer op weg naar de sportschool, stond Bill zijn nek te verrekken vanaf het balkon van zijn hotelkamer. Hoewel hij wel aanstalten maakte om over te vliegen, deed hij het niet.
Op de terugweg weer het zelfde verhaal, maar omdat het voorlopig de laatste keer is dat we elkaar zien, moedigde ik hem aan om naar de overkant te vliegen.
Hij deed van alles ging op de rand in starthouding staan, maar tot een take off kwam het niet. Zelfs mijn verleidelijke kwak kwak, wat altijd succes geeft, leverde nu niets op. Op het laatst gaf ik het op, liep verder en bleef bijna aan het eind van het fietspad naast de sloot stilstaan omdat er een vrouwtjes eend zo goed als verkracht werd door 5 woerden. Onderwijl keek ik nog een keer om en zie Bill de hele lengte van het fietspad achter mij aan komen lopen. :lol:
De smiecht, toen ik even niet keek, besloot hij toch de sloot over te vliegen om mij achter na te gaan. Hij was weer even ouderwets uitbundig en andere buurtgenoten kwamen er ook even gezellig bijstaan om hem te aaien.
Een van hen was er vast van overtuigd dat Bill in werkelijkheid een Canadese eend moet zijn en geen chinese (loop)eend.
Hij sprak zo overtuigend dat ik net even gegoogled heb. Pijnlijk nu kan ik géén Candese eend vinden, maar ook geen Chinese (loop) eend. Ik was er zo zeker van, maar nu weet ik zelf niet meer hoe ik aan mijn informatie ben gekomen. Voorlopig is de afkomst van onze Bill even een raadsel. Hetgeen Bill zijn kont kan roesten, zoveel is wel duidelijk. Ik blijf het wel wat zorgelijk vinden dat hij een groot gedeelte van de dag achter die bloempot blijft zitten, half verscholen onder gewas en diep in de schaduw.
Zo verpietert dat beest. Hij moet afleiding hebben.
Ik ga even bij siereenden of exotische eenden kijken, misschien levert dat wat op.

jackN
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door jackN » 29 apr 2010, 16:27

Ik ben er uit. Die meneer had ongelijk, maar ik ook. :oops:

De muskuseend of barbarieeend (Cairina moschata) is een eendensoort die oorspronkelijk uit Midden- en Zuid-Amerika komt, uit een gebied dat zich uitstrekt van Mexico tot Peru. In de 16e eeuw werden muskuseenden naar Europa gebracht door Spaanse ontdekkingsreizigers. De muskuseend wordt tegenwoordig veel op (kinder)boerderijen gehouden, en bij hobbyisten.[bron?]

Kenmerkend voor de muskuseend zijn de wratten rond de ogen. Het mannetje is tweemaal zo groot als het vrouwtje. De muskuseend is een grote vogel die in verhouding niet zwaar is, maar die wel korte poten en grote voeten heeft. Ze wegen gemiddeld tussen de 3000 en 4500 gram. Desondanks kunnen ze voortreffelijk vliegen.
Ze komen in veel kleuren voor, waarvan de bonte kleur het bekendste is. Het vrouwtje legt zo’n 188 eieren in haar leven. Door hun sterke broedlust worden muskuseenden ook gebruikt om de eieren van ander pluimvee uit te broeden.

Deze eenden zijn heel tam en makkelijk te houden. Ze zijn zeer vruchtbaar, kunnen wel 30 eieren per nest leggen, maar de jongen zijn redelijk klein en van het grote aantal worden er maar een stuk of vijf volwassen.

Ze is inmiddels vrijwel verdwenen uit de westerse waterwildcollecties. Door enkele kwekers wordt getracht de zuivere wilde muskuseend terug te kweken, maar dit lijkt een zeer moeilijke opgave. De mogelijk enige soortzuivere wilde muskuseenden die momenteel in een collectie aanwezig zijn bevinden zich de collectie van Mike Lubbock; Sylvan Heights Waterfowl Center (USA). De daar gehouden eenden zijn nog direct afkomstig van het oorspronkelijke leefgebied in Mexico en Brazilië

Bill is een muskuseend, wie had dat gedacht. Ik baal alleen omdat ik niet meer weet hoe ik aan mijn informatie ben gekomen en dat ik blijkbaar op goed vertrouwen heb aangenomen dat Bill uit China kwam. :oops:

jackN
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door jackN » 29 apr 2010, 16:31

shit dat met een foto lukt weer eens niet.

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 29 apr 2010, 16:37

Misschien is het maar goed ook dat we geen foto van die shit zien. :erm:
"Why can't I be different and unusual... like everyone else?"

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 29 apr 2010, 16:39

jackN schreef:Door enkele kwekers wordt getracht de zuivere wilde muskuseend terug te kweken
Nazi's! :protest:

jackN
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door jackN » 29 apr 2010, 16:42

Ja alsof onze Bill niet zuiver zou zijn.
Een muskuseend, wie had dat nu gedacht. Moet er wel even aan wennen.

Coyote
Heeft Geen Leven

Bericht door Coyote » 29 apr 2010, 16:44

jackN schreef:Ja alsof onze Bill niet zuiver zou zijn.
Een muskuseend, wie had dat nu gedacht. Moet er wel even aan wennen.
Geen familie van de muskusrat, toevallig?

jackN
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door jackN » 29 apr 2010, 16:45

Afbeelding

Ah gelukt, zie daar het broertje van Bill met zijn happy family.
(Muskus; misschien stinkt Bill wel een beetje uit zijn bek.) :lol:

voor alle duidelijkheid, het jongere broertje van Bill.
Maar Bill moet toch ook echt aan de vrouw worden geholpen. Vind ik.
Laatst gewijzigd door jackN op 29 apr 2010, 16:50, 2 keer totaal gewijzigd.

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 29 apr 2010, 16:46

Ga die Bill updates wel missen hoor :cry:
Ben wel blij dat Bill niet tot de overheersers van Tibet behoort maar gewoon een Zuid Amerikaanse vogel is, die waarschijnlijk door een ex-nazi (die na de oorlog naar Z-A was gevlucht) weer mee terug genomen is naar Nederland toen de PVV de NSB honeurs waar begon te nemen.
Een andere verklaring kan ik iig niet verzinnen hoe die eend anders in een duffe sloot aan de rand van Diemen is beland.

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 29 apr 2010, 16:47

jackN schreef:Afbeelding
Heeft Bill een wijf en kinderen? :eek:

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 29 apr 2010, 16:49

O wacht, JackN loopt ons te flessen; dit is Bill helemaal niet; deze foto komt van een kinderboerderij site :protest:

Coyote
Heeft Geen Leven

Bericht door Coyote » 29 apr 2010, 16:50

Aha. Meer vogelbekdierachtig?

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Coyote op 29 apr 2010, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 29 apr 2010, 16:51

Eendjes! :love:

jackN
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door jackN » 29 apr 2010, 16:52

Billy Blitzkrieg schreef:O wacht, JackN loopt ons te flessen; dit is Bill helemaal niet; deze foto komt van een kinderboerderij site :protest:

:lol:
Maar dat geluk moet toch ook voor Bill worden weggelegd.
Ik stel voor een (forumnerd) kidnapping actie, midden in de nacht, om ergens een vrouw voor Bill te schaken.

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 29 apr 2010, 16:52

Wat weet die JackN toch weinig van vogelsoorten he? Ik geloof z'n vogelspot verhalen nu ook niet meer. Loopt ie hier op te scheppen dat ie gierzwaluwen heeft lopen spotten, blijkt straks dat ie gewoon een stel stadsduiven heeft gezien :roll:

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 29 apr 2010, 16:53

jackN schreef:Maar dat geluk moet toch ook voor Bill worden weggelegd.
Ik stel voor een (forumnerd) kidnapping actie, midden in de nacht, om ergens een vrouw voor Bill te schaken.
Over welke Bill gaat het hier?

jackN
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door jackN » 29 apr 2010, 16:54

Ik geef toe dat dit een kwalijke informatiefout is, mijnerzijds. Ik kan de bron voor mijn falen helaas niet meer helder krijgen.
Maaarrrrrr ik heb zelf de ware identiteit van Bill weten te achterhalen. Die meneer met zijn Canadese eend, hij wist het zeker, zat er ook ver naast.

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 29 apr 2010, 16:57

Ysfoxy schreef:
jackN schreef:Maar dat geluk moet toch ook voor Bill worden weggelegd.
Over welke Bill gaat het hier?
Niet over Billy iig. Ik hoef geen vrouw. Heb een monopolie op gezeik en heb daar geen wijf bij nodig :down:

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 29 apr 2010, 16:58

Wat ik nu lees over de muskuseend! :eek:

'Kurkentrekkerpenis' zit muskuseend in de weg
AMSTERDAM - Mannelijke muskuseenden hebben grote moeite om vrouwtjes te bevruchten met hun lange penissen die zijn gevormd als een kurkentrekker. Dat hebben Amerikaanse wetenschappers aangetoond in een nieuwe studie.
Onderzoekers van de Universiteit van Yale lieten mannelijke muskuseenden ejaculeren in glazen buisjes die waren gevormd naar de vrouwelijke vagina.

Al snel bleek dat de dieren er niet gemakkelijk in slaagden om hun penis in de buisjes te krijgen. Slecht bij een op de acht pogingen lukte het de mannetjeseenden om de kunstvagina’s te bevruchten.

Schroefvorm

Dat had vooral te maken met de penissen van de eenden, die qua vorm veel weg hebben van een kurkentrekker en soms wel 40 centimeter lang zijn (zie filmpje). Maar volgens hoofdonderzoeker Patricia Brennan speelt ook de vagina van de vrouwtjeseenden een rol bij de moeizame seks.

De vagina heeft een schroefvorm die de tegenovergestelde richting is gedraaid als de ‘kurkentrekkerpenis’ van de mannetjes. Alleen als de vrouwtjes hun achterwerk in een bepaalde positie draaien, kunnen ze volgens de wetenschappers worden bevrucht.

Seksuele macht

De resultaten van het onderzoek zijn gepubliceerd in het wetenschappelijk tijdschrift Proceedings of the Royal Society B.

De onderzoekers vermoeden dat de opmerkelijke geslachtsorganen van de vrouwelijke en mannelijke muskuseend het gevolg zijn van een evolutionaire strijd om seksuele macht.

De mannetjes ontwikkelden een lange penis om gemakkelijk seks te kunnen forceren tegen de wil van het vrouwtje in. Als gevolg daarvan kregen vrouwtjes vermoedelijk in de loop van de evolutie een vagina die alleen bevrucht kan worden wanneer ze meewerken aan de copulatie.

Hoogtepunt

“De vrouwtjes en mannetjes zijn in een soort wapenrace verzeild geraakt”, verklaart hoofdonderzoekster Brennan in het Britse tijdschrift New Scientist. “Het is fascinerend om zo’ n duidelijk voorbeeld van een seksueel conflict te zien.”

Verder bleek uit het onderzoek dat de mannetjeseenden gemiddeld slechts een derde van een seconde nodig hebben om hun hoogtepunt te bereiken.

“Ze kunnen dus in ieder geval wel copuleren”, aldus Brennan. “Om eerlijk te zijn ben ik nog steeds geshockeerd door de snelheid waarmee het ging.”

Ysfoxy
Forumgod

Bericht door Ysfoxy » 29 apr 2010, 17:00

:lol:

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 29 apr 2010, 17:00

Geen wonder dat Bill vrijgezel blijft :erm:

jackN
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door jackN » 29 apr 2010, 17:00

Maar als je wilt zouden we dat natuurlijk wel in een keer kunnen regelen natuurlijk.
De eerste beste cup Dee-er rukken we van haar fiets af, juten zak over haar hoofd (een ander voor het vrouwtje muskuseend) twee lintjes er om hee nen Bill en Billy alle twee gelukkig.

jackN
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door jackN » 29 apr 2010, 17:02

Billy Blitzkrieg schreef:Wat ik nu lees over de muskuseend! :eek:

'Kurkentrekkerpenis' zit muskuseend in de weg
AMSTERDAM - Mannelijke muskuseenden hebben grote moeite om vrouwtjes te bevruchten met hun lange penissen die zijn gevormd als een kurkentrekker. Dat hebben Amerikaanse wetenschappers aangetoond in een nieuwe studie.
Onderzoekers van de Universiteit van Yale lieten mannelijke muskuseenden ejaculeren in glazen buisjes die waren gevormd naar de vrouwelijke vagina.

Al snel bleek dat de dieren er niet gemakkelijk in slaagden om hun penis in de buisjes te krijgen. Slecht bij een op de acht pogingen lukte het de mannetjeseenden om de kunstvagina’s te bevruchten.

Schroefvorm

Dat had vooral te maken met de penissen van de eenden, die qua vorm veel weg hebben van een kurkentrekker en soms wel 40 centimeter lang zijn (zie filmpje). Maar volgens hoofdonderzoeker Patricia Brennan speelt ook de vagina van de vrouwtjeseenden een rol bij de moeizame seks.

De vagina heeft een schroefvorm die de tegenovergestelde richting is gedraaid als de ‘kurkentrekkerpenis’ van de mannetjes. Alleen als de vrouwtjes hun achterwerk in een bepaalde positie draaien, kunnen ze volgens de wetenschappers worden bevrucht.

Seksuele macht

De resultaten van het onderzoek zijn gepubliceerd in het wetenschappelijk tijdschrift Proceedings of the Royal Society B.

De onderzoekers vermoeden dat de opmerkelijke geslachtsorganen van de vrouwelijke en mannelijke muskuseend het gevolg zijn van een evolutionaire strijd om seksuele macht.

De mannetjes ontwikkelden een lange penis om gemakkelijk seks te kunnen forceren tegen de wil van het vrouwtje in. Als gevolg daarvan kregen vrouwtjes vermoedelijk in de loop van de evolutie een vagina die alleen bevrucht kan worden wanneer ze meewerken aan de copulatie.

Hoogtepunt

“De vrouwtjes en mannetjes zijn in een soort wapenrace verzeild geraakt”, verklaart hoofdonderzoekster Brennan in het Britse tijdschrift New Scientist. “Het is fascinerend om zo’ n duidelijk voorbeeld van een seksueel conflict te zien.”

Verder bleek uit het onderzoek dat de mannetjeseenden gemiddeld slechts een derde van een seconde nodig hebben om hun hoogtepunt te bereiken.

“Ze kunnen dus in ieder geval wel copuleren”, aldus Brennan. “Om eerlijk te zijn ben ik nog steeds geshockeerd door de snelheid waarmee het ging.”

Nou je het zegt, dit heb ik onlangs ook gelezen.

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 29 apr 2010, 17:03

jackN schreef:
Nou je het zegt, dit heb ik onlangs ook gelezen.
Uw Bill obsessie begint ineens een beetje dubieuze trekjes te vertonen :nooo:

jackN
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door jackN » 29 apr 2010, 20:17

Ach alles wat groeit en bloeit heeft mijn grote aandacht. B-)

jackN
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door jackN » 29 apr 2010, 20:18

Maar goed dit is voorlopig de laatste info over de muskuseend (vond chinese loopeend toch wel spannender)
Over 6 weken zien we wel of hij mij nog steeds herkent.

tzz

Bericht door tzz » 07 mei 2010, 22:39

wij houden het topic wel levend! :drink:

Sjeez, anderhalve maand weg, die JackN!
Love Love Love.. Mild. Blijf luisteren. Blijf proberen.

jackN
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door jackN » 10 mei 2010, 10:38

:') :nono:

jackN
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door jackN » 11 mei 2010, 16:06

wie heeft Bill meegenomen? >:)

Plaats reactie