IJs
- Krautsurfer
- Forum Diva
Re: IJs
Neuh, vin'k nie.
Vroeger, toen ik nog geen Krautsurfer was. Toen we goedkoop op vakantie gingen ergens in de '70's. Toen namen we legerrantsoenen mee, omdat mijn opa daar indertijd aan kon komen omdat-ie als administrateur bij het Nederlandse leger werkte. (Als burger) Eén van die rantsoenen* was kip-kerrie. Die was echt, wel zo ontzettend godallemachtig niet te geloven zo ranzig onvergelijkbaar GOOOOOOR dat ik er af en toe nog steeds braakneigingen van krijg als ik iets ruik dat me daar aan doet denken. Echt. Dat was goor. Niet te geloven.
Witte chocolade is je reinste manna, zo uit de hemel.
*We hadden ook grootverpakkingen van een soort biscuit. Die waren dan weer wel lekker.
Too Freud to live
Too Jung to die
Too Jung to die
- United Hope
- Heeft Geen Leven
Witte chocolade is chocolade die geen cacaopoeder bevat, maar suiker, cacaoboter, melkpoeder en vanille. Het is doorgaans gebroken wit qua kleur.
Samenstelling
Witte chocolade bevat geen vaste cacaobestanddelen. Tijdens het productieproces van witte chocolade worden de donkergekleurde vaste bestanddelen van de cacaoboon gescheiden van het vet (cacaoboter), net als bij melk- en pure chocolade, maar die bestanddelen worden later niet weer samengevoegd. Hierdoor mist witte chocolade de antioxidanten en andere stoffen die karakteristiek zijn voor melk- en pure chocolade, zoals thiamine, riboflavine, theobromine en fenylethylamine. Vaak worden de smaak- en geurstoffen uit de cacaoboter verwijderd om de sterke smaak ervan te verminderen.
Samenstelling
Witte chocolade bevat geen vaste cacaobestanddelen. Tijdens het productieproces van witte chocolade worden de donkergekleurde vaste bestanddelen van de cacaoboon gescheiden van het vet (cacaoboter), net als bij melk- en pure chocolade, maar die bestanddelen worden later niet weer samengevoegd. Hierdoor mist witte chocolade de antioxidanten en andere stoffen die karakteristiek zijn voor melk- en pure chocolade, zoals thiamine, riboflavine, theobromine en fenylethylamine. Vaak worden de smaak- en geurstoffen uit de cacaoboter verwijderd om de sterke smaak ervan te verminderen.

668 neighbour of the beast
Min 20% cacaoboter en ik geloof dat er in t vk min 30% in moet zitten om de naam chocolade te mogen dragen. Ik lees dat dat in nl helemaal niet mag.
Facilitator, katalysator, transformator
Whatever makes you happy, dude.
Ik vind melkchocolade ook niet zo lekker, al gaat het wel met hazelnoten. Maar witte chocolade is ronduit smerig.
Ik las dat je met chocolade honden dood kunt krijgen. Mooi om te weten. Nu nog iets "lekkers" voor katten.
Ik las dat je met chocolade honden dood kunt krijgen. Mooi om te weten. Nu nog iets "lekkers" voor katten.
Voorheen Vlaecks.
Laat maar, ik zit fout, sorry. Gaat lekker.
- Rainy Day Woman
- Heeft ECHT geen Leven
- United Hope
- Heeft Geen Leven
ja leuk riesje
ze hebben dus twee soorten flaflipijs
dus welke moet ik nu voor oved kopen die volegsn jou zo ubergeniaal is
ze hebben dus twee soorten flaflipijs
dus welke moet ik nu voor oved kopen die volegsn jou zo ubergeniaal is

- United Hope
- Heeft Geen Leven
- United Hope
- Heeft Geen Leven
nog gevraagd bij die ouwe opgemaakte muts bij de kassa (die al zolang ik leef achter Lidl kassa's zit met 'r zure kop, terwijl ze best aardig is); of ze een individu hebben zien lopen, smurfachtig want altijd blauwe kleren aan
ook nog even het boodschappenlijstje opgesomd maar die herkende ze dan weer niet

- Siegfried Stahl
- Forumgod
- Contacteer:
Ijs is een dikmaker van jewelste! Let je wel een beetje op je lijn R.? Voor je het weet heb je een buikje.
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983
Siegfried Stahl. Lidnr.66.
Johnny Lydon 1983
- Siegfried Stahl
- Forumgod
- Contacteer:
O jee, ben je al in dat stadium beland? 

" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983
Johnny Lydon 1983
- Kryptozoid
- Forumgod
Siegfried Stahl schreef: ↑21 mei 2018, 19:58Ijs is een dikmaker van jewelste! Let je wel een beetje op je lijn R.? Voor je het weet heb je een buikje.
Daar ligt bij Ries uiteraard een levensbeschouwelijk motief aan ten grondslag:
Sthula-Sharira
Sthula-Sharira (devanāgarī: स्थूलशरीर sthūla-śarīra) is a compound Sanskrit word from sthūla ("dense, gross, solid"), and śarīra ("body"). This term is used to refer to the physical body, which can be perceived through our five senses.
Since the early Theosophical classifications of the human constitution the sthula-sarira was listed as the densest and lower principle in human beings "composed wholly of matter in its grossest and most tangible form". According to Helena Petrovna Blavatsky this Rupa, or Sthula-Sarira "is the vehicle of all the other "principles" during life".
source: Theosophy Wiki
"'Samenleving' is een biologische constructie."
— Kryptozoid, lid 69
— Kryptozoid, lid 69
- Kryptozoid
- Forumgod
- Krautsurfer
- Forum Diva

Da's geen ijs!
Volgens mij is ze beslag voor een cake aan het maken.
Too Freud to live
Too Jung to die
Too Jung to die
- United Hope
- Heeft Geen Leven
ok denk dat we nu wel kunnen stellen dat je beter nooit zelfgebakken cake van krautsurfer moet aannemen
- Krautsurfer
- Forum Diva
Heb je die swap onlangs nog gedraaid?United Hope schreef: ↑24 mei 2018, 09:18ok denk dat we nu wel kunnen stellen dat je beter nooit zelfgebakken cake van krautsurfer moet aannemen

Too Freud to live
Too Jung to die
Too Jung to die
- Kryptozoid
- Forumgod
Heeft Ramcest nou eigenlijk wel eens gereageerd op die swap trouwens?Krautsurfer schreef: ↑24 mei 2018, 09:19Heb je die swap onlangs nog gedraaid?United Hope schreef: ↑24 mei 2018, 09:18ok denk dat we nu wel kunnen stellen dat je beter nooit zelfgebakken cake van krautsurfer moet aannemen
![]()
— Kryptozoid, lid 69
— Kryptozoid, lid 69
Een beetje. But none of your business.Kryptozoid schreef: ↑26 jun 2018, 13:57Heeft Ramcest nou eigenlijk wel eens gereageerd op die swap trouwens?Krautsurfer schreef: ↑24 mei 2018, 09:19Heb je die swap onlangs nog gedraaid?United Hope schreef: ↑24 mei 2018, 09:18ok denk dat we nu wel kunnen stellen dat je beter nooit zelfgebakken cake van krautsurfer moet aannemen
![]()
- Kryptozoid
- Forumgod

— Kryptozoid, lid 69
— Kryptozoid, lid 69
- Krautsurfer
- Forum Diva
Hij had er wegens redenen niet veel tijd voor, maar voor zover ik weet had-ie er een keer naar geluisterd en vond-ie 'm niet onaardig.Kryptozoid schreef: ↑26 jun 2018, 13:57Heeft Ramcest nou eigenlijk wel eens gereageerd op die swap trouwens?
Ik heb er geen haast mee, maar zou 't op zich wel tof vinden om een keer een wat uitgebreidere mening over te lezen. Maar dat komt wel. Of niet.
En het zou helemaal tof zijn om een keer een swap terug te krijgen, maar ook dat heeft geen haast.
Too Freud to live
Too Jung to die
Too Jung to die
- Kryptozoid
- Forumgod
Hij heeft natuurlijk ook een drukke baan...Krautsurfer schreef: ↑26 jun 2018, 16:23Hij had er wegens redenen niet veel tijd voor, maar voor zover ik weet had-ie er een keer naar geluisterd en vond-ie 'm niet onaardig.Kryptozoid schreef: ↑26 jun 2018, 13:57Heeft Ramcest nou eigenlijk wel eens gereageerd op die swap trouwens?
Ik heb er geen haast mee, maar zou 't op zich wel tof vinden om een keer een wat uitgebreidere mening over te lezen. Maar dat komt wel. Of niet.
En het zou helemaal tof zijn om een keer een swap terug te krijgen, maar ook dat heeft geen haast.

— Kryptozoid, lid 69
— Kryptozoid, lid 69
- Krautsurfer
- Forum Diva
Als ik zo 'ns wat postjes lees van 'm de laatste tijd is er weinig ruimte voor frivole zaken zoals swaps.
Ik kan me er wel iets bij voorstellen.
Ik hoop voor 'm dat-ie z'n zaakjes wat beter op de rails krijgt, binnenkort.
Too Freud to live
Too Jung to die
Too Jung to die
- Kryptozoid
- Forumgod
Flaaks schreef daar m.i. wat zinnige adviezen voor, maar die vielen niet in goede aarde.Krautsurfer schreef: ↑26 jun 2018, 16:27Als ik zo 'ns wat postjes lees van 'm de laatste tijd is er weinig ruimte voor frivole zaken zoals swaps.
— Kryptozoid, lid 69
— Kryptozoid, lid 69